خانه » اطلاعیه های مهم » اطلاعیه سازمان سنجش درباره انتشار دفترچه آزمون استخدامی فراگیر هشتم

اطلاعیه سازمان سنجش درباره انتشار دفترچه آزمون استخدامی فراگیر هشتم

متن آگهی:

خبر ۲۰ شهریور ماه ۹۹ – جهت مشاهده صفحه مربوط به استخدامی هشتمین دستگاه های اجرایی سال ۹۹ روی لینک زیر کلیک کنید

صفحه مربوط به ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 


خبر ۶ شهریور ماه ۹۹ -اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور درباره‌ تاریخ‌ ثبت‌نام‌ و شرکت در‌ هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور‌ سال ۱۳۹۹

  • به ‌اطلاع‌ همه متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ می‌رساند که ثبت‌نام این آزمون در هفته سوم شهریوماه سال ۱۳۹۹ منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org صورت می‌پذیرد؛ لذا متقاضیان می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون مذکور ثبت‌نام نمایند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود.


خبر ۴ شهریور ۹۹- انتشار آگهی هشتمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی تا قبل از ۱۰ شهریورماه ۹۹

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به هشتمین دوره آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی، گفت: ان‌شاءالله در چند روز آینده و تا قبل از ۱۰ شهریورماه، آگهی هشتمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی منتشر خواهد شد و بر مبنای این آگهی، حدود ۴۵ هزار نفر در صورت قبولی در آزمون و طی‌کردن مراحل بعدی، به دستگاه‌های اجرایی ورود خواهند کرد. مجری این آزمون سازمان سنجش است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشخص‌شده، آن را برگزار می‌کند. البته این آزمون به دلیل مشخص‌نبودن زمان برگزاری کنکور سراسری به تعویق افتاد و بر خلاف رویه عادی این آزمون که سالی دو بار برگزار می‌شود، به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا، این اولین آزمون استخدامی سال جاری است

وی افزود: در دولت دو دسته شغل وجود دارد، یک دسته شغل‌های تصدی‌ دولت و یک دسته نیز شغل‌های حاکمیتی دولت؛ در حوزه مشاغل تصدی، به ازای سه نفر خروجی، یک نفر ورودی داریم، اما در مشاغل حاکمیتی چنین قاعده‌ای وجود ندارد و باتوجه به نیاز دولت، می‌توان مجوزهای لازم را برای دستگاه‌های اجرایی صادر کرد.

دکتر صدری در ادامه به مسئله ارتقای مدرک تحصیلی اشاره کرد و گفت: طبق بخشنامه شورای‌عالی اداری و شورای توسعه مدیریت در این خصوص، حداکثر مدرک تحصیلی‌ای که برای کارکنان دولت در زمان خدمتشان می‌توان احتساب کرد، یک مدرک تحصیلی بالاتر از مدرک تحصیلی‌ای است که با آن وارد دستگاه‌های اجرایی شده‌اند.

وی تأکید کرد: هیچ منعی برای ادامه تحصیل افراد وجود ندارد اما این مسئله که اعمال مدرک به ارتقای شغلی کمک کند، بیش از یک مقطع تحصیلی بالاتر انجام‌پذیر نیست.

دکتر صدری همچنین تأکید کرد آزمون استخدامی صرفاً مختص دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری است و شرکت‌های همچون شرکت نفت و سایر دستگاه‌های غیرمشمول که قانون خاص خود را دارند، از طریق آزمون‌های استخدامی فراگیر نسبت به جذب نیرو اقدام نمی‌کنند و معمولاً بر اساس نیازهایی که دارند افراد را استخدام می‌کنند و نه براساس تعداد متقاضیان.
وی همچنین به این نکته اشاره کرد که قبولی در آزمون استخدامی به معنی استخدام در دستگاه‌ها نیست، اظهار داشت: بعد از قبولی در آزمون، مرحله گزینش است که در این مرحله، صلاحیت‌های اخلاقی و سیاسی افراد بررسی می‌شود و اگر این صلاحیت‌ها احراز شود، افراد به دستگاه‌های اجرایی ورود می‌کنند.


خبر ۳۱ مرداد ۹۹-  انتشار دفترچه آزمون استخدام فراگیر هشتم بعد از برگزاری کنکور

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: دفترچه راهنمای هشتمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی کشور بعد از برگزاری کنکور منتشر خواهد شد؛ در این آزمون بنا داریم حدود ۴۵ هزار نیروی جدید را برای دستگاه های مختلف استخدام کنیم که ۳۲ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش، هفت هزارنفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مابقی در دستگاهی اجرایی جذب خواهند شد.

اطلاعات مهم:
▫️تنها کسانی می توانند استخدام پیمانی و رسمی دولت شوند که در آزمون استخدامی شرکت کرده و قبول شوند.
تمام کسانی که غیر از پیمانی و رسمی در نظام اداری کشور فعالیت می کنند حتماً باید در این آزمون شرکت کرده و طبق قانون موضوع تبدیل وضعیت در نظام اداری وجود ندارد.
در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو گروه نیروی انسانی فعالیت می کنند که گروه اول از محل اعتبارات بودجه عمومی کشور و از طریق آزمون به کار گرفته شده اند و گروه دوم از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان ها فعالیت می کنند.
در وزارت بهداشت و درمان سه هزار نفر در فروردین ماه، دو هزارو ۲۸۰ نفر قرار داد کار معین و هفت هزار نفر دراین آزمون مجوز داده شده که مجموعاًَ ۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر برای امسال در این وزارتخانه جذب خواهند شد.


خبر ۲۱ مرداد ماه ۹۹ – رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افزایش ضریب ریالی به میزان افزایش تورم و افزایش متوسط حقوق و مزایا بیش از ۲۱۶درصد است.

به گزارش فارس به نقل از سازمان اداری و استخدامی وبینار هم‌اندیشی رئیس و معاونان سازمان اداری و استخدامی کشور با روسا و معاونان سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌های کشور عصر امروز برگزار شد.

جمشید انصاری، اولین سخنران با بیان این‌که هدف از برگزاری این وبینار هم‌اندیشی درخصوص مسائل اولویت‌دار همچون نحوه برگزاری جشنواره شهید رجایی در استان‌ها، برگزاری هشتمین آزمون استخدامی فراگیر، نحوه اعمال افزایش‌های حقوق کارکنان و بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی و سایر مسائل است، گفت: همه‌ساله جشنواره شهید رجایی در دو مرحله برگزار می‌شد؛ مرحله اول، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی و انتخاب دستگاه‌های برتر، و مرحله دوم، برگزاری مراسم پایانی جشنواره در هفته دولت با حضور رئیس‌جمهوری و اعضای دولت در مرکز، و در استان‌ها نیز با حضور استانداران و سایر مقامات محلی بود که در این مراسم گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مجموعه دولت ارائه و از دستگاه‌های اجرایی منتخب قدردانی می‌شد.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برگزاری هرگونه همایش، گردهمایی و کنفرانس را ممنوع اعلام کرده است، طبعاً مراسم پایانی جشنواره شهید رجایی را به صورتی که سنوات قبل داشتیم، نخواهیم داشت اما امر ارزیابی عملکرد براساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی ابلاغ‌شده روند اجرای خود را طی خواهد کرد و دستگاه‌های برتر معرفی و قدردانی خواهند شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در اشاره به تصمیمات دولت برای ترمیم حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان، بیان داشت: با توجه به شرایط تورم و مشکلات تامین معیشت مردم، همکاران ما در سازمان برنامه و بودجه کشور با اعمال افزایش ۵۰درصدی امتیازات احکام کارگزینی دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری از ابتدای اسفند ۹۸ موافقت کردند.

وی ادامه داد: برای دستگاه‌هایی که مشول قانون مذکور نبودند نیز طبق مقررات خودشان مراحل و فرآیند تصویب را طی می‌کنیم و آخرین دستگاهی هم که در این مورد در شورای حقوق و دستمزد تصمیم‌گیری شده است، کارکنان شهرداری‌ها هستندکه ما در جلسه آخر شورای حقوق و دستمزد، افزایش فوق‌العاده جذب آنان را به‌طوری که بتوانیم پرداخت‌های آنان را با پرداخت‌های دیگر کارکنان دولت متناسب‌سازی کنیم، به تصویب رساندیم و جهت تصویب نهایی به هیئت وزیران ارائه خواهد شد.

انصاری با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه کشور، درخصوص تامین اعتبارات جدید برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم بتوانیم برای بازنشستگان در سال جاری یک مرحله دیگر از همسان‌سازی را اجرا کنیم. طبعاً اگر سازمان برنامه و بودجه بتواند نسبت به تامین اعتبار کامل اقدام کند، همسان‌سازی به میزان ۸۵ تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان انجام خواهد شد و در صورت عدم امکان تامین اعتبار کامل، این کار در دو مرحله شش‌ماهه دوم امسال و ابتدای سال آینده کامل خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در سال‌های فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم تصمیماتی که برای افزایش حقوق گرفته شده است، در دو بخش بوده است، اظهار داشت: یکی افزایش سنواتی و متناسب با تورم، که در سال ۹۲ ضریب ریالی کارکنان دولت ۱۰۰۶ بوده است و امسال این ضریب به ۲۴۳۸ افزایش یافته است؛ یعنی ۱۴۲درصد افزایش که با میزان افزایش تورمی که مرکز آمار در این بازه زمانی اعلام کرده است، برابری می‌کند؛ یعنی چیزی حدود ۱۴۲ درصد. یعنی دولت مجموعاً توانسته است متناسب با نرخ تورم، ضریب ریالی را تغییر دهد.

وی ادامه داد: بخش دیگر افزایش‌ها، در سه مرحله افزایش برای کارکنان اعمال کردیم؛ در سال‌ ۹۳ فوق‌العاده‌ها و امتیازات شغلی را اضافه شده، در ابتدای سال ۹۴ فوق‌العاده ویژه موضوع بند ۱۰ ماده (۶۸) را برقرار کردیم و سال گذشته هم در اسفندماه، درخصوص اعمال افزایش ۵۰درصد اقدام شد.

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: مجموعاً، تغییرات حقوق و مزایا به این صورت است؛ حداقل حقوق کارکنان دولت از ۴۹۰ هزار تومان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، معادل ۲۶۶درصد افزایش پیدا کرده است. درخصوص متوسط حقوق کارکنان دولت از یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به پنج میلیون و چهارصد و هفتاد هزار تومان و افزایش ۲۱۶ درصدی رسیده‌ایم. درخصوص بازنشستگان کشوری از متوسط دریافتی ۸۸۹ هزار تومان به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۳۲۷درصد افزایش و درخصوص بازنشستگان لشکری از متوسط دریافتی یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و ۲۸۱ درصد افزایش رسیده‌ایم. با توجه به شرایط تحریمی کشور، این افزایش در تناسب با میزان تورم و نیازهای معیشتی کارکنان دولت و بازنشستگان قابل قبول است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به برگزاری هشتمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی، گفت: همکاران ما در معاونت سرمایه انسانی تمامی کارهای مقدماتی این آزمون را به انجام رسانده‌اند، دستگاه‌هایی که سهمیه استخدامی دارند و توانسته‌‎اند درخصوص تامین اعتبار با سازمان برنامه و بودجه کشور به توافق برسند، مشخص شده‌اند، توزیع سهمیه‌های استانی انجام شده است و در این آزمون حدود ۴۰ هزار نفر استخدام جدید خواهیم داشت. ما آمادگی داشتیم در مردادماه فرآیند ثبت نام در آزمون را آغاز کنیم اما به دلیل همه‌گیری بیماری کوید ۱۹ و تاخیر در برگزاری سایر آزمون‌ها، ثبت نام این آزمون نیز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به اواخر مردادماه و اوایل شهریورماه موکول شده است. امیدواریم بتوانیم با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی در نیمه دوم آبان‌ماه این آزمون را برگزار کنیم.

در ادامه این جلسه رفیع‌زاده معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور به ارائه توضیحاتی درخصوص نحوه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۸ و صدری نوش‌آبادی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز به سوالات حاضران در وبینار درخصوص بومی‌گزینی در آزمون هشتم فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی پرداختند.

همچنین در ادامه این جلسه تعدادی از روسا و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها نظرها و پیشنهادهای خود را در زمینه مسائل مبتلابه استان‌ها از قبیل ضرورت جذب نیروی بومی، تشکیل گروه‌های تخصصی منطقه‌ای ارتقای سامانه‌های کارمندایران و ساختار و تقویت امکان دسترسی و گزارش‌گیری از استان‌ها برای سازمان‌های استانی، توسعه دولت الکترونیک، نحوه ارزیابی عملکرد و برگزاری جشنواره شهید رجایی و سایر مسائل سازمان بیان کردند.

این همایش که به دلیل محدودیت‌های ایجادشده ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی (وبینار) برگزار شد، اولین همایش استانی روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با رئیس و معاونان سازمان اداری و استخدامی کشور در سال جاری بود.


خبر ۱۳ مرداد ماه ۹۹ – رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از انتشار آگهی ثبت نام برای هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی در مرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، آقای جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از انتشار آگهی ثبت نام برای هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی در مرداد ماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد و گفت: حدود ۴۰ هزار نفر در این آزمون استخدامی جذب می‌شوند.
وی افزود: آزمون دیگری برای جذب نیرو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود که به منظور کسب تجربه، مقرر است این سنجش توسط مرکز آزمون وزارتخانه مذکور برگزار و حدود ۲۴۰۰ نفر از نیرو‌های قرارداد خرید خدمت جذب شوند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: در صورتی که آگهی استخدامی دستگاه‌های دولتی تا پیش از ۲۰ مرداد منتشر شود، آزمون آن در اواخر شهریور ماه یا نیمه اول مهر ماه برگزار می‌شود.
آقای انصاری در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آزمون استخدامی وجود دارد؟ توضیح داد: در حال حاضر آگهی منتشر و ثبت نام از داوطلبان به عمل می‌آید تا تعداد داوطلبان مشخص شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برای برگزاری آزمون تمام پروتکل‌های مورد نظر وزارت بهداشت رعایت می‌شود، ادامه داد: ممکن است گروه‌های مختلف شغلی جدا شده و آزمون، به جای یک نوبت در در دو نوبت برگزار شود.
وی تصریح کرد: تا زمان برگزاری آزمون استخدامی، سازمان سنجش آزمون‌هایی را برگزار خواهد کرد که تعداد داوطلبان آن بیشتر از آزمون استخدامی خواهد بود بنابراین تجارب لازم به دست می‌آید.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.