خانه » اطلاعیه های مهم » اعلام جزئیات برگزاری آزمون تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه

اعلام جزئیات برگزاری آزمون تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه

متن آگهی:

خبر ۲۱ دی ۱۴۰۲- اعلام جزئیات برگزاری آزمون تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه
مدیرکل گزینش قوه قضاییه از جزئیات آزمون برخط تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه از اوایل بهمن ماه به صورت استان به استان خبر داد.
علی نظری مدیرکل گزینش قوه قضاییه در تشریح جزئیات برگزاری آزمون تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه گفت: مواد امتحانی آزمون تستی تصدی منصب قضا ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه شامل سوالات بخش حقوقی، کیفری و هوش و استعداد شغلی است.  وی افزود: نوع آزمون به صورت استاندارد بوده و داوطلبان در زمان بندی مناسب فرصت درج پاسخ خواهند داشت و در این آزمون نمره منفی لحاظ نمی‌شود.
مدیرکل گزینش قوه قضاییه با تاکید بر اینکه امکان تجدیدی و حق اعتراض در این مرحله به هیچ عنوان وجود ندارد، تصریح کرد: داوطلبان بعد از شرکت در آزمون مذکور، متعاقباً به مدت یک هفته فرصت دارند در آزمون تستی سنجش شخصیت شرکت کنند و در ادامه به مصاحبه علمی و روانشناسی دعوت خواهند شد. وی در را بطه با کیفیت نحوه برگزاری آزمون تستی و فرایند بیان کرد: پیش از برگزاری آزمون از طریق فایل آموزشی متعاقباً نحوه ورود به سامانه، شرکت در آزمون برخط و پاسخگویی به سوالات تستی به سمع و نظر داوطلبان شرکت کننده خواهد رسید. علی نظری همچنین گفت: زمان و مکان دقیق برگزاری آزمون به صورت استان به استان متعاقباً اعلام می‌شود. وی در تشریح روند برگزاری آزمون آنلاین، عنوان کرد: برگزاری آزمون از طریق سامانه آزمون آنلاین با هدف شفاف‌سازی، امکان داده‌پردازی با سرعت بالا، توان توسعه شاخص‌ها و کاهش شدید زمان فرایند اعلام نتایج صورت می‌گیرد. نظری یادآور شد: نظر به میزان حجم بالای متقاضیان شرکت کننده، بکارگیری آزمون آنلاین می‌تواند در صحت و دقت عملکرد قوه قضاییه تاثیرات چشم‌گیری داشته باشد و سرعت و دقت در اعلام نتایج را نیز افزایش دهد.


خبر ۱۸ آذر ۱۴۰۲- اعلام جزئیات مصاحبه حضوری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء
مدیرکل گزینش قوه قضاییه از جزییات زمان، مکان و مواد امتحانی مصاحبه حضوری جذب عمومی تصدی منصب قضاء قوه قضائیه سال ۱۴۰۲ خبر داد.
بدینوسیله به اطلاع می‌رساند، بنابر اعلام علی نظری؛ مدیرکل گزینش قوه قضاییه فرایند مصاحبه حضوری پذیرفته شدگان آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضاء قوه قضائیه سال ۱۴۰۲ از نیمه دوم آذر ماه آغاز خواهد شد.
زمان و مکان دقیق آزمون تست روانشناسی از طریق پیامک اعلام می شود.
مصاحبه‌های علمی و روانشناسی در دو محل به نشانی‌های ذیل برگزار می‌شود.
محل مصاحبه دانشگاهیان: تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر،معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه (ساختمان شماره ۳ قوه قضاییه؛ شهید صدیقیان)، طبقه نهم.
محل مصاحبه حوزویان: قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف
مواد امتحانی مصاحبه علمی دانشگاهیان به شرح مندرج می باشد:
۱) حقوق مدنی: مباحث قواعد عمومی قراردادها، شروط ضمن عقد، سقوط تعهدات، الزامات خارج از قرارداد، اموال و مالکیت (حق انتفاع و وقف)، بیع، اجاره، رهن، وکالت، ضمان، نکاح و طلاق.
۲) آئین دادرسی مدنی: کلیه مباحث آیین دادرسی مدنی بجز داوری
۳) حقوق تجارت: شرکتها و اسناد تجاری
بخش کیفری:
۱) حقوق جزای عمومی: جرایم و مسئولیت کیفری، مجازاتها و اقدامات تامینی و تربیتی.
۲) حقوق جزای اختصاصی: جرایم علیه اموال و مالکیت، جرایم علیه مصالح عمومی کشور، جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص و جرایم علیه شخصیت معنوی اشخاص.
۳) آئین دادرسی کیفری: همه مباحث.
مواد امتحانی مصاحبه علمی حوزویان به شرح مندرج می باشد:
فقه: بیع مکاسب
اصول فقه: رسائل(ویژه داوطلبان سطح۲) و کفایه جلد یک (ویژه داوطلبان سطح ۳ و بالاتر)
مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه:
۱٫ یک قطعه عکس ۴*۳
۲٫ اصل و تصویر کارت ملی
۳٫ اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
۴٫ تصویر مدارک تحصیلی (کارشناسی یا سطح ۲ و بالاتر)
۵٫ پرینت کارنامه آزمون تستی و تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضاء قوه قضائیه سال ۱۴۰۲
۶٫ گواهی مدارک ایثارگری (ویژه داوطلبانی که در آزمون تستی یا تشریحی با سهمیه ایثارگری پذیرفته شده اند.)
همه مدارک می‌بایست در قطع A4 تهیه و تحویل شوند.
در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه را نخواهد داشت.


خبر ۲۱ آبان ۱۴۰۲- اعلام نتایج آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا

مشاهده نتایج


خبر ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ – معاون منابع انسانی قوه قضاییه با حضور در حوزه‌های امتحانی آزمون تشریحی جذب عمومی منصب قضا سال ۱۴۰۲ از روند برگزاری این آزمون بازدید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، محمدباقر الفت در این بازدید گفت: قوه قضاییه همه ساله به منظور جذب قضات از بین فارغ التحصیلان مراکز علمی آزمون عمومی برگزار می کند تا از این طریق بهترین و مستعدترین فارغ التحصیلان در سطح کشور را شناسایی و شایستگی علمی آنها احراز شود و بدین ترتیب بتواند نیروهای باکیفیت را وارد دستگاه قضایی کند.

 وی افزود: در سال جاری در خردادماه امتحان جذب عمومی  را به‌صورت تستی از بین ۱۲ هزار نفر از داوطلبان برگزار کردیم، نتایج این آزمون ابتدایی سبب شد که چهار هزار و ۵۰۰ نفر از داوطلبان انتخاب شوند و امروز شاهد برگزاری آزمون تشریحی از بین پذیرفته‌شدگان باشیم و امیدوارم بیشترین تعداد از بین داوطلبان انتخاب شود.

معاون رییس قوه قضاییه ادامه داد: مستحضر باشید این آزمون را از طریق دستگاه‌ها و سازمان‌های رسمی کشور برگزار می‌کنیم که فاقد هرگونه شائبه و تردید در صحت برگزاری آزمون باشد و بیشترین اطمینان برای داوطلبان از حیث صحیح‌بودن آزمون، روند تهیه سوالات و نحوه تصیح اوراق توسط ممتحنین حاصل شود.

وی ادامه داد: از حیث موضوعات حفاظتی نیز به منظور حفظ و صیانت از حقوق، داوطلبان اقدامات خوبی تحت نظارت قوه قضاییه صورت گرفته است.

الفت همچنین گفت: امیدواریم نتایج تا پایان پاییز سال جاری اعلام شود تا از پذیرفته‌شدگان دعوت به عمل آوریم که در مصاحبه شفاهی و امور گزینشی شرکت کنند.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.