خانه » اطلاعیه های مهم » احتمال برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مربی امور آموزش معلولین

احتمال برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت مربی امور آموزش معلولین

متن آگهی:

خبر ۲۵ دی ماه ۱۴۰۲ – به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام آموزش‌وپرورش ویژه مربیان کار و گفتاردرمانی معلولان اظهار کرد: لیست نهایی پذیرفته‌شدگان در این آزمون هنوز از سوی وزارتخانه اعلام نشده است و منتظر آن هستیم که ظرفیت‌های موجود در استان را بررسی کنیم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی با اشاره به ظرفیت جذب در خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر، اداره آموزش‌وپرورش استثنائی استان ۷۰ نیروی کار و گفتاردرمان جذب خواهد کرد که ظرفیت‌ها براساس قبولی هر شهرستان تعریف خواهد شد، به طور مثال خواف به یک نیروی گفتاردرمان و سبزوار به یک نیروی گفتاردرمان و یک نیروی کاردرمان احتیاج دارد که پس از نهایی شدن لیست قبولی‌ها، برنامه‌ریزی ظرفیت‌های شهرستان‌ها را معلوم خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی شهرستان‌ها متقاضی شرکت در آزمون داشتند و برخی دیگر نه؛ بنابراین لازم است براساس نیاز شهرستان‌های استان اقدام به چینش پذیرفته‌شدگان کنیم.

روحانی تصریح کرد: در صورتی‌که ظرفیت یادشده به شکل کامل پر نشود، آزمون تکمیل ظرفیت برگزار می‌شود و نفراتی که بالاترین تراز آزمون استخدامی اخیر را کسب کرده باشند به‌کارگیری خواهند شد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی خراسان‌رضوی در مورد محل خدمت این افراد هم توضیح داد: پذیرفته‌شدگان پس از طی مراحل نهایی استخدام، به مراکز سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشد تربیتی سراسر استان و مدارس استثنائی و تلفیقی فراگیر گسیل خواهند شد.

وی در مورد اینکه آیا این آزمون، پذیرفته‌شده معلول نیز داشته است یا خیر، تاکید کرد: شاخه‌های کار و گفتاردرمانی نیازمند سلامت و صحت کامل داوطلبان و پذیرفته‌شدگان است. با این حال در آزمون اخیر و از خراسان رضوی، یک داوطلب با آسیب بینایی در یک چشم، شرکت کرده بود که در معاینات ابتدایی توسط کمیسیون‌های پزشکی رد صلاحیت شد، اما با پیگیری‌هایی که صورت پذیرفت، مجوز حضور او در آزمون استخدامی را کسب کردیم و امیدواریم جزئی از قبول شدگان خراسان رضوی باشد.

روحانی در پایان در پاسخ به اینکه آیا از جمع نیروهای قراردادی کسانی بوده‌اند که در این آزمون شرکت کنند و تبدیل وضعیت شوند، توضیح داد: در آزمون فراگیر قبلی، دو نفر از همکاران قراردادی برای شرکت در آزمون آموزگاری استثنائی پذیرفته و تبدیل وضعیت شدند. اما در آزمون اخیر، تمامی پذیرفته‌شدگان نیروهای جدید خواهند بود و تبدیل وضعیتی در بین آن‌ها نیست.


خبر ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ – بنا بر اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش، کار ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان اولیه آزمون استخدامی کاردرمانگر و گفتاردرمانگر ویژه مراکز و مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به اتمام رسیده و احتمالا طی هفته آتی نتایج نهایی از سوی جهاد دانشگاهی اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولان یا همان کاردرمانگر و گفتاردرمانگر ویژه مراکز و مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ۲۱ مهر ماه برگزار شد.

به طور کلی ۲۴۱۶ نفر برای شرکت در این آزمون استخدامی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۱۶۸ نفر در مرحله آزمون کتبی پذیرفته شده و وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند.

از میان پذیرفته‌شدگان مرحله نخست این آزمون، ۴۹۲ نفر مدرک کاردرمانی و ۶۷۶ نفر مدرک گفتاردرمانی داشتند که یک نفر از آنها دانش‌آموخته مقطع دکتری، ۱۴۶ نفر دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۲۱ نفر دانش‌آموخته مقطع کارشناسی بودند.

همچنین از بین ۱۱۶۸ داوطلب پذیرفته شده در مرحله نخست، ۹۲۰ نفر زن و ۲۴۸ نفر مرد بوده‌اند.

برای ارزیابی تکمیلی نیز سه برابر تعداد ردیف‌های رشته شغل محل شهرستان‌ها دعوت به مصاحبه شدند؛ البته این امر مشروط به آن بود که آخرین نفر دعوت شده به مصاحبه بر حسب نمره حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره سه نفر اول در هر رشته شغل محل را کسب کرده باشد.

در مرحله ارزیابی تکمیلی صلاحیت عمومی، تخصصی و اختصاصی داوطلبان از طریق سه ابزار «ایفای نقش»، «طراحی پروتکل مداخله‌ای» و «اجرای مداخله» احراز شد.

سه ابزار یاد شده در ارزیابی تکمیلی دارای ۶۰۰ نمره بودند که سهم ۶۰ درصدی در قبولی داوطلب داشتند، هچنین آزمون کتبی دارای ۴۰۰ نمره با سهم ۴۰ درصدی بود و در مجموع داوطلب باید از هزار نمره آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی حدنصاب ۴۷۰ را کسب می‌کرد تا پذیرفته شود.

نهایتا از میان این تعداد یکهزار کاردرمانگر و گفتاردرمانگر جذب آموزش و پرورش استثنایی می‌شوند که ساعت کاری آنها مثل معلمان ابتدایی است و مثل بقیه معلمان نیز از مزایای رتبه‌بندی و از مزایای معلمان آموزش و پرورش استثنایی نظیر سنوات سختی کار هم برخوردار می‌شوند.

در همین راستا حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در گفت‌وگوبا ایسنا، درباره آخرین وضعیت ارزیابی تکمیلی این افراد اظهار کرد: پس از برگزاری آزمون کتبی، وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدیم و افراد واجد شرایط برای ارزیابی تکمیلی فراخوانده شدند.

وی ادامه داد: مصاحبه و ارزیابی تکمیلی نیز انجام شده است و احتمالا این هفته نتایج را به جهاد دانشگاهی اعلام می‌کنیم و به زودی نتایج منتشر شود

طریفی حسینی با بیان اینکه هزار ردیف استخدامی برای کاردرمانگر و گفتاردرمانگر داشتیم و به همین منظور حدود ۱۱۶۸ نفر دعوت به ارزیابی تکمیلی شدند، افزود: تا هفته آینده جواب نهایی از سوی جهاد دانشگاهی منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به ایسنا گفته بود که امیدواریم در آذرماه یا نهایتا اوایل دی ماه کار جذب پذیرفته شدگان نهایی آزمون کاردرمانگر و گفتاردرمانگر انجام شود.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.