خانه » اطلاعیه های مهم » آزمون استخدام مربی پرورشی در اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد

آزمون استخدام مربی پرورشی در اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد

متن آگهی:

خبر ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ – به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، اصغر باقرزاده صبح امروز –سه‌شنبه نوزدهم دی- در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان، به اهمیت و نقش مؤثر دانشگاه فرهنگیان اشاره و اظهار داشت: برای ساختن یک جامعه باید خانواده و مدرسه را ساخت و برای ساختن مدرسه باید معلم ساخت و محل ساختن و تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان است، از این رو این دانشگاه اهمیت بسیاری برای آینده جامعه دارد.


خبر ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ -رضا مراد صحرایی، عصر شنبه در سی امین اجلاس سراسرس نماز، کوچک‌انگاری آموزش و پرورش را عامل تضعیف سایر بخش‌ها خواند و گفت: اگر مدرسه ضعیف شود، کشور ضعیف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح محراب در ۶۴ هزار مدرسه با جذب و ساماندهی ۷۴ هزار روحانی، خانواده‌ها و سایر اقشار اجرا شد، عنوان کرد: امام جماعت‌هایی که از اولیای دانش‌آموزان پای کار آمدند از ۴۵۳ نفر در سال گذشته به ۲ هزار و ۴۱۶ نفر افزایش یافت و این همکاری اولیا بسیار ارزشمند است.

وزیر آموزش و پرورش به افزایش حضور امام‌جماعت‌های روحانی برای ادای فریضه نماز در طرح محراب اشاره کرد و گفت: ۳۲ هزار امام جماعت فرهنگی در این طرح با آموزش و پرورش همکاری کردند.

وی طرح بهار بندگی با موضوع جشن تکلیف را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برای ترویج نماز نسل نو خواند و افزود: در سال گذشته این طرح برای یک میلیون و ۳۶۰ هزار دانش‌آموز برگزار شد و در سال جاری با قوت در حال اجرا است.

مرادصحرایی با بیان اینکه جشن تکلیف بیشتر برای دختران برگزار می‌شد و پسران مورد غفلت قرار گرفته بودند، خاطرنشان کرد: امسال این موضوع در مدارس پسرانه هم به طور جدی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح سه میم « پیوند مدرسه، مسجد و منزل» با محوریت مدرسه تصریح کرد: مدرسه در امر اقامه نماز حتی از مسجد هم مهم‌ترین است و اگر در مدرسه خوب یاد بگیرد مسجدی شدن او تضمین است.

وزیر آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقطه اتکای ملت و دولت را در رشد و تعالی مدرسه دانست و گفت: اگر این فهم عمیق و پیش‌بینانه در جامعه جا بیفتد بسیاری از مسائل ما حل می‌شود و طرح سه میم در ۳ هزار و ۶۰۰ مدرسه جوار مساجد به خوبی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف دانش‌آموزی، نشست‌های مهدوی، دوره‌های آموزش خانواده و جلسات پرسش و پاسخ مسابقات قرآن،عترت و نماز، در حال برنامه ریزی و اجرا است، ادامه داد: فضای مجازی به واقعیت روز تبدیل شده و بر همین اساس سامانه نورینو برای آموزش صحیح‌خوانی نماز طراحی شد و ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در آن مشارکت کردند.

مرادصحرایی با اشاره به اینکه توانمندسازی معلمان، مربیان، روحانیون و مدیران نیز در دستور کار است، یادآور شد: بیش از ۳۱۰ هزار نفر در طرح آموزشی قرار گرفتند که البته نیازها بیش از این است.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات اذان، احکام و انشای نماز از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: این طرح با مشارکت ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار دانش آموز در سطح کشور به اجرا درآمد و ۷۶۰ اجلاس نماز در سطح منطقه تا کشور برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشکل فضای فیزیکی داریم، اظهار کرد: در ساخت مدارس جدید، ایجاد نمازخانه در اولویت قرار گرفته و در دو سال گذشته قریب به ۶ هزار مدرسه و تعبیه نمازخانه با معماری ایرانی اسلامی ساخته شده و تا پایان دولت ۳ هزار مدرسه دیگر خواهیم ساخت.

وی با بیان اینکه از دید تربیتی فضا، معلم سوم دانش‌آموزان به‌شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: جذاب بودن نمازخانه به تبدیل شدن این فضا به محل تجمع دانش‌آموزان موضوعیت دارد و هم‌اکنون ۷۱  هزار و ۶۰ فضای نماز در مدارس وجود دارد که ۴۴ هزار و ۵۸۴ مورد آن نمازخانه مستقل است و مابقی مسجد همجوار، نمازخانه کلاسی یا سالن‌های چندمنظوره است.

مرادصحرایی ضمن تأکید به تدوام حضور روحانی در مدارس تصریح کرد: نیروی انسانی کماکان از مشکلات ما است و در سراسر کشور با کمبود مربی پرورشی مواجه هستیم و هم اکنون به تعداد ۶۰ هزار مربی پرورشی نیاز داریم و در سال پیش رو ۱۹ هزار مربی پرورشی جذب خواهند شد.

وی توجه به چگونگی تغذیه دانش‌آموز از بیرون مدرسه را  مهم خواند و افزود: برخی مشکلات ما مربوط به خانواده‌ها است در حالی که امن‌ترین نقطه تماس ما با کشور مدرسه است  و از طرف دیگر دانش‌آموزان و کودکان در فضای مجازی بی‌پناه هستند و این فضا رها شده است و مربیان باید به نسل جدید پاسخ جدید دهند.

وزیر آموزش و پرورش تامین یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع سجاده و گسترش طرح سه میم به ۹ هزار مسجد را از برنامه‌های پیش‌رو در آموزش و پرورش برشمرد و گفت: ۷ هزار و ۲۸۰ نمازخانه در دست ساخت است و سرانه نمازخانه‌ها به طور جدی پیشرفت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های تکلیف امسال به شیوه متفاوت در مکان‌های مقدس از جمله مسجد جمکران برگزار می‌شود،عنوان کرد: تشکیل انجمن موذنان و تربیت ۲۰ هزار اذان‌گو برای اقامه اذان زنده در هنگام اذان و دعوت مردم به نماز از دیگر فعالیت‌های مهم و خلاقانه است.

مرادصحرایی بیان اینکه سند تحول بنیادین از دانش‌آموزان۴۰ ویژگی از جمله موحد بودن، اهل نماز بودن و… می‌خواهد که مهمترین آن محور نماز است، اظهار کرد: نماز مهمترین رکن در آموزش و پرورش است و در تنظیم سند نماز، طرح فراگیر حول ۵ محور اصلی امید، ایمان، خودباوری، خردورزی و هویت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۲ کمیسیون مطالعاتی و تخصصی در سطح استان‌ها با موضوع نماز تشکیل شده است، افزود: امروز باید برای حل مشکل، کنشگرانه وارد عمل شویم و اگر از طریق مدارس جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیریم راحتر می‌توانیم با مشکلات روبه رو شویم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات شاخص ادامه داد: ۶۴ هزار نماز جماعت با حضور دانش‌آموزان در طرح محراب در حال اجراست.


خبر ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ – اصغر باقرزاده گفت: در صورت توافق، ۱۴ تا ۱۵ هزار نیروی جدید طی آزمونی در آذر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و پس از انجام مراحل گزینش، نتایج این آزمون در اسفند، اعلام خواهد شد و در فرودین سال بعد، ‌کارگاه‌های آموزشی برای پذیرفته‌شدگان برگزار خواهد شد.

وی درباره‌ جبران کمبود منابع انسانی ماهر و توانمند پرورشی و تربیتی ‌گفت: «درخصوص جذب نیروی پرورشی جدید، با سازمان اداری و استخدامی کشور، درحال رایزنی هستیم که در صورت توافق ۱۴ تا ۱۵ هزار نیروی جدید طی آزمونی در آذرماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و پس از انجام مراحل گزینش، نتایج این آزمون در اسفند ماه، اعلام خواهد شد.»

وی ادامه داد: «این میزان جذب برای استخدامی‌های امسال است و هنوز تایید نهایی برای فعالیت آن‌ها در حوزه‌ها مشخص نیست و این موارد در حال بررسی است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: «نیروی‌های پذیرفته‌شده در فروردین در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند و با آمادگی کامل وارد مدارس می‌شوند.»


خبر ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ – معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: صحبت های نیمه نهایی استخدام مربیان پرورشی انجام شده و احتمالا ظرف یک الی دو هفته آینده مجوز استخدام و دفترچه آزمون استخدامی مربیان پرورشی منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، وزارت آموزش و پرورش با چالش کمبود معلم روبرو است و طرفی هم  براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تربیت همه جانبه دانش آموزان موظف است که یکی از این ابعاد تربیت و پرورش دینی و معنوی دانش آموزان است.

اصغرباقرزاده  معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره آزمون استخدامی  معلم پرورشی اظهار داشت: صحبت های نیمه نهایی استخدام مربیان پرورشی  انجام شده و احتمالا ظرف یک الی دو هفته آینده مجوز استخدام و دفترچه آزمون استخدامی مربیان پرورشی منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد:  ۴۷ هزار مربی پرورشی داریم که  ۷ هزار نفر از آنان باز نشسته می شوند، همچنین ۵۰ درصد از آنان بالای ۲۰ سال خدمت کرده اند؛ سالجاری مجوز جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی را از رئیس جمهور دریافت کرده ایم.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.