خانه » استخدام در استان کرمان » برگزاری آزمون پذیرش وکالت اوایل آذر ماه در کرمان

برگزاری آزمون پذیرش وکالت اوایل آذر ماه در کرمان

متن آگهی:

رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: آزمون پذیرش وکالت سال ۹۴ اوایل آذر ماه در کرمان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مجید شعبانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اعلام زمان برگزاری آزمون پذیرش وکالت سال ۹۴ اظهار داشت: این آزمون اوایل آذر ماه به صورت سراسری در کشور و مستقل در استان‌ها برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: آزمون پذیرش وکالت استان کرمان برای سال جاری ۴۰ نفر براساس نیاز شهرها پذیرش دارد که نسبت به سال‌های قبل کاهش جذب دارد.
شعبانی یکی از دلایل کاهش جذب آزمون وکالت در سال جاری را اشباع استان به لحاظ تعداد وکیل عنوان کرد و افزود: با توجه به فرهنگ عمومی مراجعه به وکالت، تعداد جذب بیشتر از این میزان نمی‌تواند مفید باشد و ممکن است حتی منجر به بیکاری وکلا شود.
وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته تعداد بالای پذیرش وکیل در استان کرمان موجب می‌شد که از استان‌های دیگر ورودی داشته باشیم و عملا فارغ‌التحصیلان استان کرمان توفیقی در قبولی آزمون نداشتند.
شعبانی گفت: وقتی سطح پذیرش در استان کرمان نسبت به دیگر استان‌ها بالاتر باشد از استان‌هایی مثل تهران، فارس و خراسان به کرمان مراجعه می‌کنند و سهمیه استان اشغال می‌شود.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان اظهار داشت: بر این اساس تصمیم گرفتیم تا سهمیه پذیرش وکیل را کم کرده و نقل و انتقالات برای افراد غیربومی ممنوع کنیم و ۴۰ نفر سهمیه کاملا به درون استان تعلق گیرد.
وی بیان داشت: در حال حاضر در سطح استان کرمان ۹۲۰ نفر وکیل پایه در استان کرمان فعالیت می‌کنند که ۵۶۴ نفر مرد و ۳۵۶ نفر زن هستند.
شعبانی تصریح کرد: همچنین ۴۰۳ نفر کارآموز وکالت شامل ۲۷۰ نفر مرد و ۱۳۳ نفر زن در استان کرمان مشغول به کار هستند.
*فرصت استفاده از وکیل معاضدتی
وی افزود: هیئت مدیره دوره سوم کانون وکلای دادگستری استان کرمان از بهمن ماه سال گذشته مشغول به کار شده و در ۶ ماه گذشته اداره معاضدت قضایی را در این مجموعه فعال کردیم.
شعبانی ادامه داد: با تشکیل اداره معاضدت قضایی، امکان مشاوره وکالت رایگان برای افراد بی‌بضاعت فراهم شده و افرادی که با مشکلات مالی مواجه هستند می‌توانند از کمک وکلای این مجموعه استفاده کنند.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: با اداره کل زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی استان کرمان نیز تفاهمنامه‌ای منعقد کرده‌ایم تا به جمعیت زیرپوشش آنها خدمت‌رسانی شود.
وی بیان داشت: قصد داریم تا با فعال‌تر کردن اداره معاضدت، بسته به حجم کمی مراجعات از وکلا در سطح پایه یک و کارآموزان برای تامین نیاز استفاده می‌کنیم.
شعبانی ابراز داشت: در سطح داخلی کانون وکلای دادگستری استان کرمان، کمیسیون‌های روابط عمومی، انتشارات، آموزش، کارآموزی، رفاه و ورزش‌ را راه‌اندازی که بازوهای اجرایی کانون هستند.
وی ادامه داد: مسائل بیمه‌ای و وام وکلا، اخذ مجوز مجله علمی تخصصی، چاپ خبرنامه کانون، همایش‌ها و جلسات و کارگاه‌های آموزشی را در دستور کار داریم.
پذیرش ۴۰ نفر در آزمون وکالت کرمان
رئیس کانون وکلای دادگستری استان کرمان با اشاره به پذیرش ۴۰ نفر در آزمون وکالت کرمان عنوان کرد: آگهی آزمون پذیرش وکالت سال ۹۴ اواخر شهریور ماه اعلام می‌شود و ثبت‌نام تا نیمه اول مهر ماه انجام می‌گیرد.
شعبانی تصریح کرد: ظرفیت بالای جذب در آزمون مشکل فارغ‌التحصیلان استان کرمان را برطرف نمی‌کند، بلکه از استان‌های دیگر نیز مراجعه کننده داریم و دوباره با کمبود وکیل در استان مواجه می‌شویم.
وی با بیان اینکه پذیرش شده‌های آزمون‌ وکالت کرمان در سال‌های آینده نیز بیشتر از استان‌های دیگر بودند، خاطرنشان کرد: سطح علمی داوطلبان ما نسبت به دیگر استان‌ها پایین‌تر است و به نظر می‌رسد در این زمینه باید بیشتر کار کنیم.

منبع بازار کار

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.