خانه » اطلاعیه های مهم » آغاز تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آغاز تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش

متن آگهی:

خبر ۲۲ آبان ۹۷: آغاز فعالیت سامانه تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش از فردا

بطحایی با اشاره به آغاز تکلیف ظرفیت آزمن استخدامی آموزش و پرورش گفت: این طرح برای افرادی که حدنصاب لازم را داشته باشند، اجرایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امسال و بعد، اما و اگر‌های بسیار، وزارت آموزش و پرورش ظرفیت استخدامی حدود ۱۸ هزار نفر را برای پذیرش در مدارس اعلام کرد تا پس از گذران دوره یکساله مهارت آموزی از سال آینده وارد بازار کار شوند، اما به دلیل کمبود نیروی انسانی، آزمون مسیر نسبتا میانبری برای جبران این خلا مطرح می‌شود.

هرچند زمان و چگونگی برگزاری آزمون استخدامی حرف و حدیث های بسیاری به دنبال داشت اما برای جبران نیروی انسانی مسیری تسهیل شده است تا به طور مقطعی مسکنی برای درد آموزش و پرورش ایجاد شود همچنینفرصتی دوباره به شرکت کنندگان آزمون استخدامی امسال داه شد تا در قالب تکمیل ظرفیت برخی پذیرفته شدگان را به خدمت گیرد.

مشمولان طرح، حدنصاب نمره آزمون را کسب کرده باشند
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تعیین تکلیف آزمون استخدامی که تابستان امسال برگزار شد و فعالیت نیرو‌های جدید بیان کرد: فرصت مجددی برای افرادی که در آزمون استخدامی امسال شرکت کرده بودند فراهم شد تا طی فرآیند تکمیل ظرفیت به کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: براساس این تصمیم افرادی که حدنصاب لازم در آزمون استخدامی را کسب کرده بودند، اما به دلیل محدویت ظرفیت امکان به خدمت گیری آن‌ها وجود نداشت، مشمول این تکمیل ظرفیت می‌شوند.

وزیر آموزش و پروش تصریح کرد: هنوز تعداد افرادی که در تکمیل ظرفیت شرکت می‌کنند مشخص نیست، اما سامانه طی امروز یا فردا فعالیت خود را آغاز می‌کند و افراد مشمول امکان شرکت در این طرح را دارند.

بطحایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه ریزی برای آزمون استخدامی جدید اظهار کرد: فعلا برای آزمون استخدامی سال آینده برنامه‌ای نداریم، اما قطعا این آزمون برگزار خواهد شد.


خبر ۱۸ آبان ۹۷: بررسی مجدد نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی با اشاره به رسیدگی به اعترضات داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: رسیدگی‌های لازم در این زمینه انجام شد تا حق کسی ضایع نشود.

اسفندیار چهاربند (رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش) در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای رسیدگی به اعتراضات شرکت کنندگان آزمون ستخدامی آموزش و پرورش گفت: داوطلبانی که از طریق کنکور سراسری کد شغل محل‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را انتخاب کرده بودند، فرآیند پذیرششان دو بخش کلی دارد؛ بخش اول امتیازی است که از آزمون سازمان سنجش و در آزمون سراسری به عمل می‌آید و داوطلبان در آنجا به اصطلاح شغل دبیری را انتخاب می‌کنند، در این میان دو برابر ظرفیت پذیرش از کسانی که حد نصاب را احراز کرده‌اند به مرحله بعدی معرفی می‌شوند که در واقع بخش دوم است.

وی ادامه داد: مرحله بعدی شامل سه فرآیند کلی از جمله معاینه، مصاحبه و گزینش است. در مرحله معاینه کسانی که استانداردهای لازم معاینات را برای پذیرش داشته باشند به مرحله بعدی یعنی مصاحبه راه پیدا می‌کنند که حداقل امتیاز در این مرحله کسب نمره ۷۴ از ۱۰۰ است.

چهاربند با بیان اینکه در این مرحله سه نفر از متخصصان و کارشناسان دانشگاه فرهنگیان حضور دارند، گفت: یک نفر از این افراد به عنوان مسئول گروه مصاحبه کنندگان و دو نفر دیگر هم بر حسب تخصصی که دارند، پرسشنامه‌های استانداردی را اساس مصاحبه قرار می‌دهند. همچنین به گروه مصاحبه شونده یک دستورالعمل ارائه شده که طبق آن باید فرآیند مصاحبه را رعایت کنند و همه ملاحظات را در نظر بگیرند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی تاکید کرد: بنابراین داوطلبان در مرحله مصاحبه از هر کدام از مصاحبه کنندگان امتیازی جداگانه می‌گیرند و مجموع نمره این سه نفر تعیین کننده کف امتیاز ۷۴ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز است. یعنی امکان دارد که یک داوطلب نمره ۸۰ یا یک داوطلب دیگر نمره ۶۰ بگیرد که این بر حسب امتیازات پرسشنامه‌ و مجموع نمره‌ای است که از گروه مصاحبه شونده کسب کرده‌اند.

وی افزود: آنهایی که بالای ۷۴ یا ۷۴ نمره را کسب کرده‌اند به سازمان سنجش معرفی و طبق ضوابط موجود گزینش می‌شوند، اما آنهایی که کمتر از ۷۴ نمره را کسب کرده‌اند به سازمان سنجش معرفی نخواهند شد.

چهاربند با اشاره به اینکه حدود ۱۲ درصد از کل داوطلبان که ۳۲ هزار نفر هستند، در مراحل مختلف این آزمون قبول نشده‌اند، گفت: ۱۲ درصد یا به عبارت دیگر نزدیک به چهار هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش موفق به قبولی نشدند.

وی در خصوص اینکه مرحله معاینه و مصاحبه اعتراض ندارد، گفت: میان سه مرحله‌ای که عنوان شد، تنها مرحله گزینش اعتراض دارد که بر اساس اعتراضات مجدد نتایج آزمون بررسی می‌شود، البته در برخی موارد اگر داوطلبی خیلی اصرار دارد و تصور می‌کند به هر دلیلی در حق او اجحاف شده و مستحق نمره بالاتری است، در مرحله مصاحبه از گروه مصاحبه شونده در خواست کردیم که مجدد وضعیتش را بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه در دستور العمل آزمون استخدامی آموزش وپرورش اعتراض در مرحله معاینه و مصاحبه قابل قبول نیست، اما برای اینکه این افراد اطمینان حاصل کنند در جمع نمرات و معدل‌گیری اشتباهی صورت نگرفته، ما این کار را انجام دادیم.

وی تاکید کرد: فرآیند مصاحبه مجدد انجام نخواهد شد و اگر در اوراق سوالات، شمارش امتیازات یا فرآیند معدل‌گیری اشتباهی صورت گرفته باشد، این اشتباه قابل اصلاح است و اینها به فرآیند مصاحبه بر نمی‌گردد.

وی توضیح داد: با وجود چهار هزار ردیف باقیمانده‌ که درحال حاضر موجود است، ما حتی خواستیم از این فرصت استفاده کنیم تا اگر اشتباهی صورت گرفته با بررسی مجدد امتیاز داوطلبان بتوانیم آنها را جذب کنیم، اما اشتباهی مشاهده نشد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی در پایان اظهار داشت: در هر صورت رسیدگی‌های لازم برای این مساله و اعتراضات انجام شده است تا حق کسی ضایع نشود، زیرا آموزش و پرورش هم علاقه‌مند است، پذیرش حداکثری داشته باشد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی با بیان اینکه تصمیم داریم از چهار هزار ردیف باقیمانده نیز استفاده کنیم، گفت: در حال حاضر برای اینکه آن چهار هزار ردیف باقیمانده را تکمیل کنیم از وزارت علوم درخواست تکمیل ظرفیت کردیم. در صورت تایید وزارت علوم، این تکمیل ظرفیت نیز برای داوطلبان فرصت مناسبی است.

چهاربند اضافه کرد: فکر می‌کنم حداکثر تا هفته آینده وزارت علوم شرایط تکمیل ظرفیت را به ما اعلام کند.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

۱۵ دیدگاه تاکنون.

  1. صبا گفت:

    سلام ببخشید مگه قرارنبود دوباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش در دی ماه برگزار شه پس چرا خبری از ثبتنام و کارهای اولیه آزمون نیس؟لطفا راهنماییم کنید …متشکرم

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ دسامبر 26th, 2018 2:04 ب.ظ:

    فعلا خبری از برگزاری آزمون مجدد نیست ، آزمون باشه حتما اخبار مربوطه درج میشه

    [پاسخ]

  2. زینب گفت:

    سلام خواهش میکنم حدنصاب روپایین بیاریداین آخرین فرصت ماست سیستان و بلوچستان سهمیه اش سوخت میشه یا غیر بومی جذب میشه لطفا حدنصاب رو پایین بیارید

    [پاسخ]

  3. طاهره گفت:

    سلام لطفا به جای نیروهای خرید خدمت که بدون آزمون وارد آموزش وپرورش مشون وبعد هم استخدام مشوند از کسانی که مصاحبه شدهاند استفاده شود. زیراصلاحیت عامیشون هم حد نصاب بوده و انتظار زیادی کشیدهاند با تشکر از شماوزیر محترم ودلسوز و همکاران محترمتون خدا قوت

    [پاسخ]

  4. نازنین گفت:

    حد نصاب پاببن بیارید

    [پاسخ]

  5. زینب گفت:

    سلام چراخبری از تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی نمیشه

    [پاسخ]

  6. نیما گفت:

    سلام لطفا حد نصاب ها روبیاریدپایین.خواهش میکنم.

    [پاسخ]

  7. مولوی گفت:

    حدنصاب راپایین بیاوریدلطفامامستحقیم

    [پاسخ]

  8. بهروز گفت:

    با سلام. این سامانه کی شروع به فعالیت میکنه؟ من رتبه اول آزمون کتبی تویه رشته خودم رو کسب کردم ولی تویه مصاحبه با ۲ درصد اختلاف رد شدم به نفری که رتبه دوم شده بود از صد نمره مصاحبه بهش صد داده بودن و اون نفر قبول شد. لطفا اگه قراره سامانه تکمیل ظرفیت راه بیفته زودتر این کار انجام بشه. با تشکر

    [پاسخ]

  9. باران گفت:

    چرا حد نصاب رو پایین بیارن خیلیا هستن که حد نصاب اوردن ولی قبول نشدن

    [پاسخ]

  10. زینب گفت:

    سلام فکر کنم ما ازنیروهای شرکتی که نه به اون صورت درسی خوندن ونه چیزی بلدن وفقط بابند پ معلمشون کردن یه چیزایی بیشتر بلدیم همه مردم شهر اعتراض دارند به این نیرو افرادی هستند که هنوز مدرکشون رو نگرفتند ولی به عنوان نیروی شرکتی معلم شدند خواهشمندم ازشما درتکمیل ظرفیت حدنصاب روپایین بیارید

    [پاسخ]

  11. رویا گفت:

    سلام خواهش میکنم حدنصاب هارو پایین بیارید تافرصتی رو هم به افرادی که نمره ی مکتسبه شون نزدیک حدنصاب بوده داده باشید.امیدمون روناامیدنکنید.

    [پاسخ]

  12. مهی گفت:

    سلام لطفا حدنصاب ها روبیارید ماهمچنان امیدواریم‌.

    [پاسخ]

  13. زینب گفت:

    سلام لطفا حدنصاب آزمون استخدامی روبیاریدپایین با تشکر از شما

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.