خانه » اطلاعیه های مهم » کسب مجوز استخدام ۲۰ هزار نیرو در حوزه بهداشت و جذب ۲ هزار بهورز

کسب مجوز استخدام ۲۰ هزار نیرو در حوزه بهداشت و جذب ۲ هزار بهورز

متن آگهی:

خبر ۳۱ مرداد ۱۴۰۱- کسب مجوز استخدام ۲۰ هزار نیرو در حوزه بهداشت و جذب ۲ هزار بهورز
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره برداری از ۱۹۴۲ پروژه بهداشتی در کشور تا پایان سال خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهروز رحیمی در جلسه جهاد سلامت که با حضو وزیر بهداشت در ستاد وزارت بهداشت تشکیل شد، گفت: برای تقویت نظام شبکه بهداشت کشور چهار هزار پروژه تعریف شده که تا پایان سال ۱۹۴۲ پروژه و در هفته دولت ۸۳۲ پروژه شامل خانه بهداشت، مرکز بهداشتی، درمانی، مراکز جامع سلامت روستایی و مراکز آموزش بهورزی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با بیان این که عمده این پروژه ها در مناطق محروم و مرزی کشور راه اندازی می شوند، افزود: همچنین مجوز استخدام ۲۰ هزار نیرو در حوزه بهداشت و جذب ۲ هزار بهورز کسب شده است.


خبر ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱-رییس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به کمبود ۱۰۰هزار پرستار در کشور و با بیان اینکه ۷۰ درصد پست‌های سازمانی وزارت بهداشت خالی است و اگر مجوزی از سازمان امور استخدامی داشته باشد، می‌تواند برای تبدیل وضعیت پرستاران اقدام کند، گفت: این خواهش را از دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم که با این جوانان مراعات کنند تا مجوزهای استخدامی بیاید.
پیگیری استخدام پرستاران از مجلس و دولت
میرزابیگی تصریح کرد: بر اساس یک برنامه‌ای از ابتدا شروع کردیم و با توجه به اینکه معاونت پرستاری هم در وزارتخانه وجود دارد و اعتقاد داریم با این معاونت باید تقسیم کار کنیم؛ این اتفاق رخ داد و مکمل یکدیگر بودیم و رقابت و دخالت در کار همدیگر وجود نداشت. بحث تعریف استاندارد کار دستگاه حاکمیتی است، اما پیگیری تحقق آن کار ما بود و اولین نگاه قابل پیگیری ما چه در کوتاه مدت و چه بلند مدت بحث نیل به استانداردهای نیروی انسانی بر اساس استانداردها است که چندین آیتم دارد. بر اساس جامعه هر ۱۰۰۰ نفر در کشور باید از ۴ پرستار برخوردار باشند که این رقم در کشورهایی بالاتر است. به ازای هر تخت بیمارستانی در خیلی از کشورها حداقل ۶ پرستار دارند ولی ما به اعلام عدد ۲.۵ اکتفا کردیم درحالی که این عدد اکنون ۱ یا ۱.۲ پرستار به تخت است. تا نیل به استانداردها از دولت و مجلس پیگیر هستیم. همین روزها گفت‌وگوهای زیادی با سازمان امور استخدامی، دفتر ریاست جمهوری و… و. داشتم واز ۲۹ مکاتبه ما با ریاست جمهوری بیش از ۱۹ مکاتبه درباره استخدام نیروی انسانی بوده است.
برای رفع کمبود نیروی پرستاری تلاش شود
وی با اشاره به کمبود ۱۰۰هزار پرستار در کشور افزود: قاعدتا باید در روند معقولی مجوزهایی به وزارت بهداشت برای استخدام‌ها داده شود. اگرچه در اواخر دولت قبل هم مجوزهایی برای استخدام گرفته شد اما تمام مجوزها صرف تخت‌هایی شد که به ناوگان سلامت اضافه شده بودند. ۳۰ هزار تخت در دولت قبل اضافه شد که بیش از ۶۰ درصد آنها تخت ویژه بود که آمار ۲.۵ پرستار به تخت برای تخت معمولی است و برای تخت‌های ویژه می‌بایست این عدد بالاتر از ۴ یا ۵ برود. ما عملا برای رفع کمبود نیروی پرستاری باید همچنان تلاش کنیم. در بازدید اخیرم دیدم که در بخش اطفال یک پرستار مراقب ۱۱ بیمار بود، خب چه کسی اینجا ضرر می‌کند؟ قطعا مردم از کمبود نیرو ضرر می‌کنند.
۷۰درصد پست‌های سازمانی وزارت بهداشت خالی‌ است
دانشگاه‌ها با پرستاران مراعات کنند تا مجوزهای استخدامی بیاید
او تاکید کرد: نقدی به برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد می‌شود که رفتاری داشتند که صراحتا بر خلاف قانون و فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است. ظرف سه ماه گذشته تعداد زیادی نیروی پرستاری که در دوره کرونا فعال بودند و دانشگاه تمدید طرح کرده بود را تسویه کردند. در این شرایط اقتصادی این برخورد با پرستاران جوان که در دوره اوج کرونا خدمت کردند، صحیح و انسانی نیست. الان به لحاط استاندارد نیروی انسانی دچار مشکل و کمبود هستیم. ۷۰ درصد پست‌های سازمانی وزارت بهداشت خالی است و این یعنی تعداد زیادی از نیروها شرکتی، طرحی و غیررسمی است و می‌تواند اگر مجوزی از سازمان امور استخدامی داشته باشد، این افراد را تبدیل وضعیت کند و با پرستاران مانند کارگر فصلی برخورد نکنند. لذا خیلی محکم این خواهش را از دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم که با این جوانان مراعات کنند تا مجوزهای استخدامی بیاید.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری هنوز کامل اجرایی نشده است، ادامه داد: ۴ مرحله که سخت‌ترین مراحل بود و مشکل اساسی در تامین منابع بود در اواخر دولت قبل تصویب شد و در دولت فعلی با فرمایشات مقام معظم رهبری، بالاخره منابع مالی تامین شد و اکنون بازتوزیع آن مانده است. فکر نمی‌کنم بیش از یک ماه تا اجرایی شدن کامل این قانون مانده باشد، درحال حاضر HISهای بیمارستانی می‌بایست شرایط ثبت را به وجود آورد و فعلا دیگر در دولت و شورای عالی بیمه کاری نداریم.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

۱ دیدگاه تاکنون.

  1. رضا گفت:

    خوب است اطلاع رسانی اما سن رامحدود کردند وسابقه بیمه افراد سن بالاتر مثل ما بی تاثیره واین ظلم به ماست با۴۴سال سن کجابرویم

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.