خانه » اطلاعیه های مهم » دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا

متن آگهی:

خبر ۲۴ مرداد ۱۴۰۲- دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا
زمان برگزاری آزمون: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

دریافت کارت آزمون


خبر ۱۷ مرداد ۱۴۰۲- اطلاعیه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا
با توجه به تغییر زمان برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه آزمون تشریحی، از بعد از ظهر روز ۲۴ مردادماه ۱۴۰۲ از طریق سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی توزیع خواهد گردید.
آزمون در روز ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲ برگزار می‌گردد.


خبر ۱۴ مرداد ۱۴۰۲- اعلام جزئیات برگزاری آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا
بدینوسیله به اطلاع می رساند ، بنابر اعلام علی نظری؛ مدیرکل گزینش قوه قضاییه مبنی بر درخواست مکرر داوطلبان بر تعویق زمان برگزاری آزمون  آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۲، این آزمون در روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۷ برگزار خواهد شد.
آزمون صرفاً در شهر تهران برگزار خواهد شد.
ساعت و محل برگزاری آزمون متعاقباً بر روی کارت ورود به جلسه متقاضیان در سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاه به نشانی www.hrc.ir منتشر خواهد شد.
مواد امتحانی آزمون تشریحی متقاضیان دانشگاهی:
۱٫ حقوق مدنی (مباحث: بیع، اجاره (عقود معین ۱)(الزامات خارج از قرارداد (جلد ۱ و ۲))؛ منابع: کتاب دکتر ناصر کاتوزیان
۲٫ حقوق تجارت (مباحث: شرکت‌ها (جلد۱) و اسناد تجاری)؛ منابع: کتاب دکتر ربیعا اسکینی
۳٫ آئین دادرسی مدنی (جلد ۱ و ۲)؛ منابع: کتاب دکتر عبداله شمس
۴٫ آئین دادرسی کیفری؛منابع: کتاب دکتر محمد مصدق یا دکترجواد طهماسبی
۵٫ اجرای احکام کیفری؛ منابع: کتاب احمدرضا عابدی
۶٫ حقوق جزای عمومی (جلد ۱ و ۲ و ۳)؛ منابع: کتاب دکترمحمدعلی اردبیلی
۷٫ حقوق جزای اختصاصی (مباحث: جرایم علیه اموال و مالکیت ، جرائم علیه مصالح عمومی کشور ، جرائم علیه تمامیت جسمانی اشخاص و جرائم علیه شخصیت معنوی اشخاص)؛ منابع: کتاب دکتر حسین میرمحمد صادقی
مواد امتحانی آزمون تشریحی متقاضیان حوزوی:
اهل تشیع:
۱٫ فقه؛ منابع: مکاسب محرمه (از ابتدا تا انتها) و بیع (از ابتدای کتاب تا الکلام فی شروط المتعاقدین)
۲٫ اصول فقه؛ منبع: رسائل (از ابتدا تا انتهای کتاب)
اهل تسنن:
۱٫ فقه؛ منابع: منهاج الوصول الی علم الاصول، للقاضی ناصرالدین البیضاوی از صفحه ۴۹ تا ۲۲۳ (جمعاً ۱۷۴ صفحه)
۲٫ اصول فقه؛ منابع: منهاج الوصول الی علم الاصول، للقاضی ناصرالدین البیضاوی از صفحه ۴۹ تا ۲۲۳ (جمعاً ۱۷۴ صفحه)


خبر ۱۲ مرداد ۱۴۰۲- تعویق زمان برگزاری آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا
با توجه به پیامک ارسال شده از سوی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی، به اطلاع می‌رساند به دلیل درخواست تعداد زیادی از داوطلبان مبنی بر تعویق زمان برگزاری آزمون، بخش تشریحی آزمون جذب عمومی منصب قضا، با تاخیر یک هفته ای در تاریخ ۲۷ مرداد برگزار خواهد شد.


خبر ۶ خرداد ۱۴۰۲: زمان اعلام نتایج آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، فرهاد افشارنیا، قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با حضور در حوزه‌ امتحانی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه علم و فرهنگ از روند برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال ۱۴۰۲ بازدید کرد.

افشارنیا در این بازدید درخصوص جزییات تعداد شرکت‌کنندگان و زمان اعلام نتایج آزمون عنوان کرد: آزمون عمومی قضاوت در ۱۳ مرکز استان و با حضور ۱۱ هزار و هفتصد و سیزده شرکت کننده در حال برگزاری است.

وی گفت: نتایج آزمون تستی تا اواخر ماه آینده از درگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام می‌شود. پذیرفته شدگان این مرحله در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و بعد از اتمام مصاحبه علمی، روانشناسی و گزینش به کارگزینی معرفی خواهند شد.

افشارنیا افزود: امروز شاهد روند برگزاری آزمون با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بودیم که اینجا لازم است از تمامی دست اندرکاران امر تشکر و قدردانی کنیم. وی با بیان اینکه ۷۸درصد شرکت کنندگان این آزمون را آقایان و ۲۲ درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند

قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه عنوان کرد: امسال جذب قضات در قوه قضائیه از ۴ طریق برگزاری آزمون عمومی از داوطلبان امر قضا، جذب اختصاصی از طریق شرط معدل، جذب قضایی ویژه کارکنان اداری قوه قضائیه و جذب مناطق محروم صورت می گیرد.وی افزود: چند برابر قبول شدگان آزمون امروز برای آزمون تشریحی دعوت می‌شوند و قطعا جذب قضات می تواند موجب تسریع در رسیدگی و نهایتاً رضایت‌مندی بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.

در ادامه احمد عبدی پور رئیس  مرکز آزمون جهاد دانشگاهی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با مجموعه دستگاه قضا در برگزاری آزمون تصدی منصب قضا، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت قابل توجهی برای انجام آزمون های استخدامی فراهم کرده است که نزدیک به برگزاری ۴۰ آزمون در ۴ سال گذشته است.

وی ادامه داد: امیدوارم در برگزاری آزمون انتخاب قضات دستگاه قضا خدمات مطلوبی را به قوه قضائیه ارائه دهیم.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.