خانه » استخدام شهرستان ها » اطلاعیه در خصوص آزمون استخدامی مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی توسط جهاد دانشگاهی

اطلاعیه در خصوص آزمون استخدامی مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی توسط جهاد دانشگاهی

متن آگهی:

خبر ۲۱ خرداد ماه ۹۸ – اطلاعیه در خصوص آزمون استخدامی مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی

به اطلاع داوطلبان گرامی می‌رساند با توجه به لزوم تجمیع آمار شغل محل‌های استان‌های مختلف جهت ثبت‌نام متمرکز از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی، پس از تجمیع شغل محل‌ها و با هماهنگی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، دفترچه راهنمای آزمون مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

داوطلبان توجه فرمایند تاریخ شروع ثبت نام از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

خواهشمند است از تماس تلفنی با مرکز آزمون یا استانداری‌ها خودداری فرمایید.


خبر ۱۹ خرداد ماه ۹۸ – به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان فارس، آزمون استخدامی آتش نشانان استان توسط جهاددانشگاهی فارس برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان فارس، آزمون استخدامی آتش نشانان استان توسط جهاددانشگاهی فارس برگزار می شود.

رییس جهاددانشگاهی فارس عنوان کرد: براساس قرارداد منعقد شده با اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری فارس، آزمون استخدامی آتش نشانی استان توسط جهاددانشگاهی فارس برگزار می شود.

بابایی ضمن اعلام این خبر افزود: بر این اساس آزمون فوق جهت جذب ۲۵۵ نفر آتش نشان، راننده، کاردان و کارشناس در سازمان آتش نشانی شهرداری های استان فارس برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این آزمون که جهت مشاغل عملیاتی است در دو مرحله علمی و عملی برنامه ریزی شده، که آزمون علمی آن در تاریخ ۲۸ تیرماه برگزار خواهد شد و آزمون عملی از بین قبول شدگان با سه برابر ظرفیت پذیرش برگزار می گردد که زمان آزمون عملی بعد از اعلام نتایج مرحله اول اطلاع رسانی می گردد.

داوطلبین جهت کسب اطلاع از شرایط و نحوه ثبت‌نام در آزمون فوق می‌توانند از هفته آخر خردادماه به سایت مرکز آزمون جهاددانشگاهی به نشانی hrtc.irمراجعه نمایند.


خبر ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۸ – استخدام آتش نشانان در سال ۹۸، طی نامه ای از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور کلید خورده است و آزمون استخدامی مربوط به صورت جداگانه از سوی هر استانداری برگزار خواهد شد. 

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آتش نشانی

بر اساس موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور و به منظور تامین نیروی انسانی موردنیاز ایستگاه ها و سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرهای کشور، به استثناء شهرداری تهران ، چهار هزار نفر برای به کارگیری در مشاغل آتش نشانی به صورت پیمانی استخدام خواهند شد.

آنگونه که عباس کرکه آبادی مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری های کشور خبر داده است، سهمیه یادشده براساس نیاز شهرداری هابوده ونحوه فرآیند برگزاری آزمون استخدامی از سوی رئیس سازمان شهرداری هاودهیاریهای کشور به استانداری های سراسر کشور ابلاغ شد.
در این گزارش با توجه به بخشنامه و ابلاغیه های سازمان اداری و استخدامی کشور و شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شهرداری ها و دهیاری های کشور به بررسی سهمیه استخدامی هر استان و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان می پردازیم.

به استناد سهمیه استخدامی شماره ۷۱۱۳۰۴ مورخ ۱۳۹۲/ ۱۲ / ۱۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و مصوبه شماره ۶۷۲۱۵ تاریخ / ۱۲ / ۲۷ ۱۳۹۷ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شهرداری ها و دهیاری های کشور سهمیه استخدامی هر استانداری برای مشاغل عملیاتی آتش نشانی به شرح جدول شماره یک است آنگونه که در این مصوبه ذکرشده است توزیع سهمیه استخدامی اعلام شده به شهرداری های استان می بایست براساس پست های سازمانی مندرج در تشکیلات تفصیلی شهرداری های متقاضی جذب نیرو در مشاغل عملیاتی آتش نشانی و با در نظر گرفتن نیازهای کاملا ضروری شهرداری های آن استان با اولویت شهرهای تازه تاسیس و مناطق کمتر توسعه یافته صورت پذیرد.
همچنین تعیین سهمیه استخدامی ایثارگران بر اساس قوانین و مقررات مربوط با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیاد) است.

شرایط احراز تحصیلی مشاغل

سازمان شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی شهرداری ها و دهیاری های کشور در ابلاغیه خود بر رعایت شرایط احراز تحصیلی طبق مشاغل مندرج در نمونه آگهی تاکید نموده است.
بر این اساس شرایط احراز رشته شغلی کارشناس آتش نشان دارا بودن دانشنامه لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا در تمام گرایش های رشته های تحصیلی: ایمنی و آتش نشانی شهری، آتش نشانی، آتش نشانی محیط زیست، حفاظت و بهداشت کار، مدیریت عملیات امداد و نجات، مدیریت امداد و سوانح، مدیریت امور امداد، بهداشت حرفه ای، تربیت بدنی، برق، تاسیسات، مکانیک، مخابرات، کامپیوتر (گرایش نرم افزار) است.
رشته شغلی کاردان آتش نشان نیز باید شرایط احرازی چون دارا بودن گواهینامه فوق دیپلم یا دانشنامه لیسانس در تمام گرایش های رشته های تحصیلی: آتش نشانی، آتش نشانی محیط زیست، حفاظت و بهداشت کار، مدیریت عملیات امداد و سوانح، مدیریت عملیات امداد نجات، مدیریت امور امداد، ایمنی و آتش نشانی، مدیریت عملیات حریق و حوادث، پیشگیری و ایمنی در برابر حریق و حوادث اطفای حریق، امداد و نجات، بهداشت حرفهای، تربیت بدنی، برق، تاسیسات، مکانیک، مخابرات و کامپیوتر(گرایش نرم افزاری داشته باشد.

همچنین در رشته شغلی آتش نشان شرایط احراز دارا بودن گواهینامه پایان تحصیلات کامل متوسطه ، دارا بودن گواهینامه فوق دیپلم یا دانشنامه لیسانس در تمام گرایش های رشته های تحصیلی، آتش نشانی، آتش نشانی محیملریست و بهداشت کار، مدیریت عملیات امداد و سوانح، مدیریت عملیات امداد نجات، مدیریت امور امداد، ایمنی و آتش نشانی، مدیریت عملیات حریق و حوادث پیشگیری و ایمنی در برابر حریق و حوادث اطفای حریق ، اطفای حریق، امداد و نجات، بهداشت حرفه ای، تربیت بدنی، برق، تاسیسات، مکانیک، مخابرات و کامپیوتر (گرایش نرم افزار) و راننده وسایط نقلیه تندرو سنگین داشتن شرایط احرازی چون دارا بودن گواهینامه پایان تحصیلات کامل متوسطه، دارا بودن گواهینامه فوق دیپلم با دانشنامه لیسانس در تمام گرایش های تحصیلی: آتش نشانی، آتش نشانی محیط زیست، حفاظت و بهداشت کار، مدیریت عملیات امداد و سوانح، مدیریت عملیات امداد نجات، مدیریت امور امداد، ایمنی و آتش نشانی، مدیریت عملیات حریق و حوادث، پیشگیری و ایمنی در برابر حریق و حوادث اطفای حریق، امداد و نجات، بهداشت حرفه ای، تربیت بدنی، برق، تاسیسات، مکانیک، مخابرات و کامپیوتر گرایش نرم افزار مورد تاکید قرارگرفته است.

زمان و نحوه برگزاری آزمون استخدامی

در مصوبه فوق تاکید شده است که در اجرای فرآیند برگزاری آزمون ترتیبی اتخاذ گردد تا تمامی مراحل اجرا حداکثر تا شهریورماه سال ۱۳۹۸ با مسئولیت آن معاونت و با هماهنگی و استفاده از امکانات و نیروی انسانی شهرداری مرکز استان صورت پذیرد. همچنین فرایند اجرای آزمون از جمله طرح سوال ، صدور کارت ورود به جلسه، تهیه و تصحیح پاسخنامه ها و اعلام نتایج به صورت متمرکز از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور و یا جهاد دانشگاهی انجام پذیرد.

برگزاری آزمون عملی حداکثر یک ماه پس از اعلام نتایج آزمون علمی براساس ضوابطی که متعاقبا اعلام می گردد، انجام خواهد شد و مسئولیت حسن اجرای فرایند آزمون برعهده معاونین عمرانی استانداری ها و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده سازمان است.

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان

شایان ذکر است که در نمونه آگهی ارسال شده به استانداری ها برای تامین نیروی انسانی موردنیاز در مشاغل عملیاتی آتش نشانی شهرداری ها در زمینه شرایط عمومی داوطلبان به داشتن تابعیت ایران؛ دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت قانونی؛ دارا بودن مدرک تحصیلی طبق جدول شرایط احراز رشته های شغلی مندرج در آگهی استخدامی ؛ عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانی ؛ نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛ نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی به موجب آراء مراجع قانونی؛ داشتن سلامت جسمانی و توانایی برای انجام کاری که در آن شغل استخدام می شود. (طبق تایید مراجع پزشکی)؛ اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده و مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛ التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره شده است و به استناد قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت یا بازنشسته باشند.
در رابطه با شرایط اختصاصی داوطلبان نیز به دارا بودن گواهینامه رانندگی پایه یک برای متقاضیان رشته شغلی راننده وسائط نقلیه تندرو سنگین و دارا . بودن گواهینامه پایه دو یا پایه سه برای متقاضیان رشته شغلی آتش نشانی کاردان آتش نشان در زمان ثبت نام؛ دارا بودن حداکثر ۲۵ سال سن با مدرک تحصیلی دیپلم، حداکثر ۳۰ سال سن با مدرک تحصیلی فوق دیپلم وداشتن حداکثر ۳۵ سال سن با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر تاکید شده است که مین جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا/ فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یکسال اسارت و بالاتراز شرط حداکثر سن معاف می باشند و سایر مشمولین سهمیه بیست و پنج درصد و پنج درصد در صورت ثبت نام در آزمون مکلف به رعایت حداکثر سن های اعلام شده در این آگهید می باشند که در غیر این صورت از سایر فرآیند استخدام حذف خواهند شد.
همچنین در این بخش به مواردی که به حداکثر سن داوطلبان اضافه . و می شود نیز پرداخته شده است.

مواد آزمون علمی و تخصصی

در رابطه با آزمون علمی تاکید شده که مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارت اند از: فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)؛ ریاضی و آمار مقدماتی زبان و ادبیات فارسی؛ معارف اسلامی؛ زبان انگلیسی عمومی واطلاعات عمومی دانش اجتماعی و حقوق اساسی؛ هوش و توانمندی های عمومی که اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوال های معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس. مجموع تراز شده سایر سوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.
مواد آزمون تخصصی نیز برای هر یک از مشاغل متناسب با مشاغل مندرج در آگهی خواهد بود که کلبه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای با ضربه ا می باشند. ضمنا به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.
همچنین در پیوست این مصوبه به ضوابط انجام آزمون عملی نیز اشاره شده است.

مراحل استخدام و اعلام نتیجه

کسب حدنصاب نمره علمی لازم در امتحان هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند و معرفی افراد برای انجام آزمون عملی به ترتیب نمره فضلی آنان صرفا از میان کسانی که حدنصاب نمره لازم را کسب نموده اند صورت می پذیرد
کسب حدنصاب علمی معرفی داوطلبان جهت شرکت در آزمون عملی و | سایر مراحل استخدام، منوط به کسب حدنصاب لازم در آزمون علمی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده براساس ترتیب نمرات مکتسبه ، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر مبانی مقررات جاری مطابق قواعدی که در ادامه ذکر می شود است.
پس از برگزاری امتحان نمرات داوطلبان به تفکیک مواد عمومی و تخصصی محاسبه و حدنصاب امتحان، معادل پنجاه درصد (۵۰%) | بالاترین نمره مکتسبه در آزمون با ارزش وزنی چهل درصد (۴۰) نمره عمومی و شصت درصد (۶۰) نمره تخصصی در هرشغل محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار میگیرد.
انتخاب و اعلام لیست سه یا پنج برابر ظرفیت جهت انجام آزمون عملی از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی انتخاب افراد سه یا پنج برابر ظرفیت در هرشغل محل (در صورت وجود داوطلب واجد شرایط ) جهت انجام آزمون عملی صرفا از بین دارندگان حدنصاب مرحله قبل که مدارک آنان بررسی و مورد تایید قرارگرفته است، با در نظر گرفتن امتیازات سهمیه قانونی در هریک از آزمون های علمی عمومی و تخصصی به تعداد سه یا پنج برابر ظرفیت در هر شغل محل صورت میگیرد.
انتخاب نهایی داوطلبان براساس نتایج آزمون عملی و کسب حداقل ۴۰۰ امتیاز از مجموع ۹۰۰ امتیاز آزمون عملی براساس نمرات فضلی آنان با در نظر گرفتن سهمیه امتیازات قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) به گزینش معرفی خواهد شد، که اسامی افراد مذکور در پایگاه اطلاع رسانی استانداری اعلام میگردد.
شایان ذکر است که انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از موفقیت در کلیه مراحل آزمون علمی، عملی و گزینش صورت خواهد گرفت و تا قبل از صدور احکام استخدام پیمانی برای پذیرفته شدگان حقی ایجاد نخواهد شد.
جدول شماره یک : توزیع سهمیه استخدامی در مشاغل عملیاتی آتش نشانی به تفکیک استان

ردیفاستانسهمیه
۱اردبیل۴۰
۲اصفهان۳۰۰
۳البرز۱۸۰
۴ایلام۲۰
۵آذربایجان شرقی۳۰۰
۶آذربایجان غربی۷۰
۷بوشهر۶۵
۸تهران۵۵۰
۹چهار  محال و بختیاری۳۰
۱۰خراسان جنوبی۳۵
۱۱خراسان رضوی۷۰۰
۱۲خراسان شمالی۵۵
۱۳خوزستان۱۵۰
۱۴زنجان۳۵
۱۵سمنان۳۵
۱۶سیستان و بلوچستان۷۰
۱۷فارس۲۵۰
۱۸قزوین۷۵
۱۹قم۶۰
۲۰کرمانشاه۲۲۰
۲۱کردستان۲۰
۲۲کرمان۳۰
۲۳کهگیلویه و بویر احمد۲۰
۲۴گلستان۵۰
۲۵گیلان۵۰
۲۶لرستان۴۰
۲۷مازندران۱۰۰
۲۸مرکزی۱۳۰
۲۹هرمزگان۹۰
۳۰همدان۴۰
۳۱یزد۱۲۰
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.