خانه » اطلاعیه های مهم » برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در نیمه مرداد ماه سال ۹۸

برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در نیمه مرداد ماه سال ۹۸

متن آگهی:

خبر ۱۷ تیر ۹۸: صدور مجوز استخدامی برای استان‌ها 

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مجوز استخدام برای استان‌ها صادر شده و به‌زودی اعلام رسمی می‌شود که متناسب با ظرفیت استان‌ها بین ۴ تا ۹ نفر برای هر استان تخصیص یافته است.

معاون سازمان برنامه و بودجه: مجوز استخدامی برای استان‌ها صادر شد/ هر استان بین ۴ ‌تا ۹ ‌سهمیه جذب دارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، زهرا اربابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر مدیریت منابع مالی در شرایط سخت اقتصادی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاصی که در کشور حاکم است و محدودیت منابع اعتباری در شرایط حاد اقتصادی و تحریم باید در منابع، مدیریت لازم ارائه شود.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و اعتباری افزود: با توجه به محدود بودن منابع اعتباری نباید هدررفت منابع داشته باشیم که استفاده بهینه و صحیح از منابع مالی، سیاست کلان سازمان برنامه و بودجه است.

وی، تخصیص اعتبارات بر اساس اولویت‌ها را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه با توجه به جایگاه آن در جامعه و سیاست‌های اعتباری و نیروی انسانی باید در همه عرصه پیشگام باشد.

اربابی با اشاره به اینکه بخشنامه صرفه‌جویی هزینه‌‌ها به استان‌ها ابلاغ شده است تصریح کرد: بخشنامه صرفه جویی مشخص و معین در ردیف‌های مختلف بودجه‌ای به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه محور فعالیت این سازمان بر اساس ضروریات تدوین شده است تصریح کرد: در این راستا از انعقاد قراردادهای متعدد جلوگیری می‌شود اما افزایش امکانات رفاهی کارکنان ادارات در اولویت قرار دارد.

وی، از صدور مجوز استخدامی برای استان‌ها خبر داد و افزود: امسال برای همه استان‌ها مجوز استخدامی صادر شده که به‌زودی اعلام رسمی و ابلاغ می‌شود.

اربابی‌ با اشاره به اینکه در مجوز استخدامی متناسب با ظرفیت استان‌ها نیرو تخصیص می‌یابد گفت: برای هر استان حداقل ۴ و حداکثر ۹ نفر بر اساس ظرفیت متناسب با تدوین سند نیروی انسانی تخصیص می‌یابد.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به ظرفیت استان بوشهر در ابعاد اقتصادی و صنعتی افزود: استان بوشهر دارای نیروهای توانمندی است که با توجه به اعتماد از این نیروها پست‌های مدیریتی به این نیروها واگذار می‌شود که اکنون رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از نیروهای توانمند بومی است.


خبر ۳ تیر ۹۸: برگزاری آزمون استخدام دستگاههای اجرایی در نیمه مرداد ماه 

معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از برگزاری یک آزمون استخدامی در نیمه مردادماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رحمانی شمسی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه سال گذشته دو آزمون استخدامی در کل کشور برگزار شد، اظهار داشت: در آزمون اول در استان یزد ۷ هزار و ۵۶۱ نفر شرکت کردند که ۶۳۳ نفر برای استان یزد پذیرش شدند و به تدریج وارد ادارات می‌شوند.

وی عنوان کرد: آزمون دوم نیز در زمستان ۹۷ برگزار شد که در استان یزد ۳ هزار و ۳۸۳ نفر شرکت کردند و ۹۳ نفر پذیرش شدند که اکنون در مرحله مصاحبه استخدامی هستند.

رحمانی شمسی خاطرنشان کرد: اولین آزمون استخدامی امسال نیز اواسط مردادماه برگزار می‌شود و به دنبال این آزمون، ۴۰ هزار نفر برای آموزش و پرورش کل کشور استخدام خواهند شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد ادامه داد: به احتمال زیاد فراخوان ثبت نام این آزمون نیز یک ماه قبل از برگزاری از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بررسی و ارزیابی دستگاه‌های استان یزد در قالب جشنواره شهید رجایی عنوان کرد: این اقدام از اوایل سال آغاز شده و نتایج تا پایان مردادماه به تهران اعلام می‌شود و در هفته دولت از دستگاه‌های برتر تجلیل خواهد شد.

رحمانی شمسی ادامه داد: آیتم‌هایی برای ارزیابی وجود دارد و یکی از مهمترین آنها، دولت الکترونیک است که بسیار مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: در ارزیابی امسال، برای اولین بار از مجموع هزار امتیاز اختصاصی، ۲۰۰ امتیاز به شاخص‌های استانی اختصاص یافته که ۵۰ امتیاز از این میزان به شاخصه حکمرانی خوب و ۱۵۰ امتیاز نیز به اقدامات شاخص استانی اختصاص یافته است.


خبر ۲۳ خرداد ماه ۹۸ -زاهدان- ایرنا – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور استخدامی و اداری کشور گفت: امسال حدود ۳۵ هزار نفر در دستگاههای اجرایی کشور از طریق آزمون استخدامی جذب می شوند.

جمشید انصاری روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای ادارای سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه ساله در ۲ نوبت تابستان و زمستان آزمون استخدامی برای دستگاه‌های اجرایی کشور برگزار می‌شود که بخش قابل توجهی از نیروها با توجه به نوع فعالیت ۲ دستگاه اجرایی مهم «آموزش و پرورش و بهداشت و درمان» در تابستان جذب دستگاه‌ها می‌شوند.

وی ادامه داد: نیروی انسانی مورد نیاز رشته‌های مختلف شغلی که از سوی دولت تعریف شده است از میان دانش آموختگان دانشگاهی و از طریق آزمون‌های استخدامی متناسب با نیاز کشور، تأمین می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در آزمون‌های استخدامی نیروهای داوطلب سیستان و بلوچستان توان رقابت با داوطلبان استان‌های برخوردار را ندارد، در این زمینه چه تدابیری اندیشیده شده است بیان کرد: معتقدم مردم این استان به ویژه جوانان آن از استعدادهای بالایی برخوردارند و دانشگاه‌های استان نیز با داشتن اعضای هیأت علمی برجسته جزو دانشگاه‌های مطرح کشوربحساب می آیند که توانسته‌اند جوانان توانمندی تربیت کنند که در زمینه‌های علمی خوش درخشیده‌اند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد: قانون استخدام برای سراسر کشور یکسان است و دولت در زمینه استخدام‌های جدید همواره متناسب با اهدافی که قانون گذار برای جذب نیروی انسانی موردنیاز تعیین کرده تصمیم می‌گیرد.

انصاری با بیان اینکه آزمون‌های استخدامی در کشور بر اساس مقررات قانونمند برگزار می‌شود گفت: قانون و مقررات، نحوه شرکت و تعیین حد نصاب را در آزمون‌های استخدامی تعیین می‌کند.

وی افزود: حد نصاب آزمون‌های استخدامی و رشته محل شغل به صورت منطقه‌ای است و شهرها با هم مقایسه نمی‌شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به نیاز سیستان و بلوچستان در حوزه نیروی انسانی گفت: بر اساس برنامه ریزیانجام شده در نظر داریم امسال علاوه بر سهمیه وزارت آموزش و پرورش برای این استان در زمینه تأمین نیروی انسانی یک سهمیه ویژه اختصاص دهیم تا برخی از این کمبودها در این حوزه جبران شود.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در ۲ سال گذشته در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان استخدام شده‌اند که امسال بر اساس برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر توزیع استانی قرار است ۲ هزار مجوز استخدامی به این دستگاه داده شود.

انصاری اظهار داشت: همچنین برای ۱۰ شهرستان تازه تأسیس سیستان و بلوچستان بنا داریم بیشتر از ۵۰ درصد پست‌های سازمانی آنها را تأمین کنیم که در این زمینه از طریق استانداری مجوزهایی داده خواهد شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به وضعیت نیروهای طرحی گفت: کسی که به عنوان نیروی طرحی بکارگرفته می‌شود حتماً در اجرای همان طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر افرادی برای ساخت سد به عنوان نیروی طرحی بکار گرفته شده باشند اما در بخش دیگری مورد استفاده قرار گیرند خلاف مقررات محسوب می‌شود.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.