خانه » اطلاعیه های مهم » استخدام ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر از پرستاران از طریق آزمون استخدامی

استخدام ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر از پرستاران از طریق آزمون استخدامی

متن آگهی:

خبر ۸ آذر ماه ۱۴۰۱ – در حال حاضر پرستاران در خط مقدم مقابله با بیماری‌ها به‌خصوص بیماری نوظهور کرونا بوده‌اند و بیشترین خدمات مراقبتی را برای بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی انجام می‌دهند.

هم‌اکنون  کمبود نیروی پرستار در کشور علی رقم نیاز بیمارستان‌ها باعث شده   اضافه‌کاری اجباری برای پرستاران انجام شود و این موضوع به نوعی فرسودگی شغلی را به همراه خواهد داشت. کمبود نیروی پرستار باعث به خطر افتادن سلامت بیماران و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی خواهد شد.

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مهم‌ترین موضوع در دولت بحث عملیاتی شدن تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود که برای اولین بار بعد از ۱۵ سال یک ردیف مستقل در اعتبارات وزارت بهداشت در این خصوص به ارزش پنج میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. در اردیبهشت امسال  سند در صحن دولت به تصویب و ارزش نسبی خدمات اعلام شد.

به گفته وی مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان در آبان توسط بیمه سلامت و سازمان برنامه و بودجه به امر تعرفه گذاری خدمات پرستاری اختصاص داده شده است که این مبلغ کم‌تر از ۲۵ درصد بودجه مصوب است و در هفته گذشته این موضوع در دانشگاه‌های علوم پزشکی باز توزیع شده است و همکاران دریافتی خودشان را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده تا اینکه رسیدگی به اسناد به شکل کامل احصا و عملکرد همکاران به صورت جداگانه انجام شود.

او ادامه داد: پرداخت تعرفه گذاری خدمات پرستاری از هفته گذشته شروع شده و دانشگاه‌ها در حال واریز به بیمارستان‌ها هستند. سازمان برنامه و بودجه تا پایان امسال در دو تا سه مرحله به بیمه سلامت اختصاص بدهد.

او افزود: برای سال آینده در تلاش هستیم تا بودجه اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در قالب سرانه سلامت محاسبه و در سال بعد مدل پرداختی به پرستاران بر اساس سرانه اختصاص یافته پرداخت شود.

او ادامه داد: برخی از پرستاران  که طرح نیروی انسانی‌شان را می‌گذراندند بعضاً تا سقف ۴۸ ماه مازاد بر وظایف قانون تمدید طرح شده است که برخی از پرستاران تبدیل وضعیت ایثارگری و برخی دیگر شرکتی شده‌اند همچنین برخی از همکاران به دلیل اینکه ظرفیت استخدامی کشوری اعلام‌نشده است پایان طرح خورده  و بخشی دیگر از طریق مجوزهای سالیانه سازمان امور استخدامی مانند جایگزین شدن بازنشستگان و افزایش تخت‌های بیمارستان، پرستاران  را جذب کنیم که این موضوع بستگی به تصویب مجلس و همکاری سازمان برنامه‌وبودجه خواهد داشت.

او گفت: در صورت تصویب و اعطای مجوز جذب تمام همکاران مانند شرکتی، ۸۹ روزه که در سیستم بوده همگی در طرح ساماندهی کارکنان خواهند بود.

او افزود: با تصویب برای درخواست مجوز جذب توسط سازمان امور استخدامی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر از پرستاران از طریق آزمون استخدامی مشغول به‌کار خواهند شد. در حال حاضر کشور حدود ۸۰ هزار پرستار نیاز به  جذب دارد.

محمد میرزا بیگی رئیس سازمان نظام پرستاری گفت:  دانشکده‌های پرستاری از همان علمی برخوردارند که کشورهای پیشرفته آن را دارند. باید پرستاران مبتنی بر علم در بیمارستان‌ها خدمت کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: حل مسائل پرستاری به کیفیت و جامعیت مراقبت از بیماران وابسته است. اگر پرستار به میزان کافی در یک بیمارستان باشد، بیماران مدت کمتری در مراکز درمانی بستری شده، خدمات کیفی‌تری ارائه شده و هزینه‌های کمتری توسط مردم پرداخت می‌شود.

میرزا بیگی گفت: طرح تبعیض آمیز قاصدک منحل شد. بیش از ۹۰ درصد اجرای طرح قاصدک را کنار گذاشته‌اند و اضافه کاری و کارانه جدا پرداخت می‌شوند. هم اکنون  معوقات از ۱۸ به ۴ ماه کاهش پیدا کرده‌اند.

او افزود: در حال حاضر اعطای فوق‌العاده ویژه به پرستاران مانند سایر گروه‌های جامعه پزشکی انجام می‌شود و از دو سال قبل مجوز استخدام ۵۲۲۰۰ نفر گرفته شده است که حدود ۴۵۰۰۰ نفر از این افراد پرستاران هستند. در تعرفه گذاری خدمات پرستاری، شاخص K پرستاری تعریف و ارزش نسبی پرستاران نیز تعریف شده است. به دلیل این که ارزش نسبی مصوبه دولت و سالانه قابل تغییر و اصلاح است.

او ادامه داد: در حال حاضر باید ۲/۵ نفر گروه پرستاری به ازای هر ۲۴ ساعت و هر تخت بیمارستانی یا هزار نفر جمعیت داشته باشیم که این عدد به طور میانگین حدود ۰.۹ است. دولت در این خصوص بودجه‌ای را اختصاص داده است و  بودجه مناسبی را نیز برای رسیدگی به بازنشستگان و بیماران خاص پرستاران در نظر گرفته است.


خبر ۲۷ مرداد ۱۴۰۱: معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: مجوز استخدام ۳۰ هزار نفر از پرستارانی که در دوره کرونا با دولت همکاری داشتند، گرفته شده که به زودی در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت تا پس از رتبه بندی مراحل استخدامی انجام شود.
به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، یونس پناهی ظهر امروز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی  اظهار داشت: جریان مدیریت با تغییر و تحولاتی همراه است و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اراک در طول سه سال خدمت اقدامات خوبی انجام دادند و در تهران مجموعه اقدامات او مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: شروع خدمت رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اراک در جریان سیل و پدیده شوم کرونا بود و اکنون بر اساس گزارشات این دوران به خوبی مدیریت شد و در حوزه آموزش، تحقیق و زیرساخت‌های حوزه سلامت در استان منشا خیر و برکات بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ادامه داد: البته خدماتی که اکنون ارائه می‌شود به لحاظ مشکلاتی که از قبل وجود داشته نیاز به جهش دارد و باید شتاب خدمت در حوزه سلامت به مراتب بیش از این باشد به همین سبب به نظر می‌آید با حمایت وزارت بهداشت این مشکلات در حوزه ساخت و ساز بیمارستان‌ها و کمبودها مرتفع شود.

پناهی تصریح کرد: موضوع استخدام پرستارانی که در دوره کرونا با دولت همکاری داشتند مجوز ۳۰ هزار نفر گرفته شده که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد و دانشگاه‌ها امتیازبندی برای همکاران پرستار و پیراپزشکی داشتند که رتبه‌بندی و سپس متناسب با آن استخدام می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع آلودگی هوای شهر اراک گفت: دی ماه سال ۱۴۰۰ نشستی با معاونان تحقیقات کشور از جمله معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک در مشهد مقدس برگزار شد که بر تحقیقات پاسخگو تاکید جدی شد تا نیازهای بومی منطقه را مرتفع کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت بیان کرد: استان مرکزی به ویژه شهرستان اراک از نظر آلودگی به لحاظ صنعتی بودن در حوزه تحقیقات مورد توجه است به همین سبب به معاون تحقیقات تاکید شد تا این موضوع را جدی بگیرد و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اراک و روئسای دانشگاه‌ها هم نشستی با مرکز تحقیقاتی مرتبط با آلودگی و مسائل صنعتی برگزار و پروپوزال جامع تهیه شود تا از طریق معاونت تحقیقات و فناوری حمایت شود.

پناهی عنوان کرد: به لحاظ صنعتی بودن استان مرکزی میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی باید مورد توجه باشد و با توجه به اینکه استان مرکزی استان مسن به حساب می‌آید این موضوع همراه با موضوع آلودگی هوا و صنعتی بودن تاکید می‌کند که باید مجموعه تحقیقات پاسخگو در رفع عوارضی که به دنبال آلودگی‌ها ایجاد می‌شود داشته باشیم و اعلام آمادگی می‌شود تا پروپوزال تحقیقات جامع هم درباره پیشگیری از آلودگی ایجاد شود. وی با اشاره به اینکه پروپوزال باید در مرکز تحقیقات مصوب شود و از طریق معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه استعلام شود، گفت: ما برای دانشگاه علوم پزشکی اراک ۳ نوع بودجه را تخصیص دادیم که یک مورد درباره شعار سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین است که امروز در بازدید از مرکز رشد دیده شد که توانایی تولید مواد اولیه دارویی را دارند همچنین برای آلودگی هوا، جمعیت و جوانی جمعیت هم درنظر گرفته شده و امیدواریم ریاست دانشگاه از این حمایت به خوبی استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه مجوز استخدام حدود ۴۰ هزار نفری با سازمان استخدامی کشور در حال پیگیری است، گفت: نیروهایی که در ایام شیوع کرونا به وزارت بهداشت کمک کردند حتما شامل این طرح خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، بهروز رحیمی در جمع  خبرنگاران لرستان با بیان اینکه مهمترین رکن و سرمایه اصلی وزارت بهداشت وضعیت نیروهای انسانی ارزشمند آن است، اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار با اهمیت برای وزارت بهداشت که در حال پیگیری است بحث تبدیل وضعیت و ایجاد امنیت شغلی نیروهای انسانی آن است که تحت عنوان نیروهای شرکتی و قراردادی و نیروهای طرحی در حال خدمت هستند.

وی افزود: در این زمینه یک مسیر از طریق مجلس تحت عنوان ساماندهی نیروهای دولت در حال پیگیری است تا بتوانیم این نیروها را به ویژه نیروهای طرحی را تبدیل وضعیت کنیم.

رحیمی بیان کرد: نیروهایی که در ایام شیوع کرونا به وزارت بهداشت کمک کردند و در صف به مردم خدمت دادند حتما شامل این طرح خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار خوب، موضوع مجوز استخدامی در وزارت بهداشت است، ادامه داد: با سازمان استخدامی کشور این موضوع در حال پیگیری است و احتمالا با یک عدد ۳۰ تا ۴۰ هزار نفری آزمون استخدامی را برگزار خواهیم کرد و یک سهمیه و امتیاز قابل توجهی برای پرستاران و گروه‌های شاغل در دوران کرونا قرار خواهیم داد که بتوانیم این نیروها را دوباره در مجموعه وزارت بهداشت در کنترل خود داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت همچنین با اشاره به بیمارستان‌های در دست احداث لرستان، عنوان کرد: یکی از کارهای خیلی مهم در وزارت بهداشت موضوع ارتقای زیرساخت‌ها است.

وی با بیان اینکه مهمترین رکن در ارتقای زیرساخت‌ها بحث منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی است، افزود: در وزارت بهداشت قریب ۵۲۵۰ پروژه در دست ساخت داریم و بالغ بر ۴۸ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی و بیش از ۴ هزار پروژه بهداشتی داریم.

رحیمی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت اتمام پروژه‌های نیمه تمام با اولویت پروژه‌های بهداشتی در مناطق محروم و کم برخوردار مرزی است، تصریح کرد: در استان لرستان تا پایان سال قریب ۴۰ پروژه در حوزه‌های مختلف که اکثریت بهداشتی هستند به بهره‌برداری خواهد رسید و سه پروژه اصلی بیمارستانی هم در دست ساخت داریم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی نیایش خرم آباد، پروژه ۲۵۰ تختخوابی دورود و پروژه ۲۵۰ تختخوابی کوهدشت از مهمترین پروژه‌های بیمارستانی در دست احداث در لرستان هستند، گفت: این سه پروژه از پروژه‌های اولویت‌دار دولت در استان لرستان است و از اعتبارات سفر ریاست جمهوری برخوردار هستند که در این راستا بیمارستان نیایش از محل ماده ۵۶ منابع وام بانکی به پروژه تزریق خواهد شد و مضاف بر آن از محل ماده ۳۷ و اعتبارات وزارتی هم پروژه‌ها تحت حمایت وزارت بهداشت هستند تا سرعت جریان ساخت پروژه‌ها افزایش یابد.

رحیمی افزود: یکی ازدلایل سفر وزیر بهداشت پیگیری وضعیت پروژه‌های عمرانی است که قطعا بعد از این سفر منابع مالی پروژه‌ها افزایش خواهد یافت و به موقع و به سرعت به آنها تزریق خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: در هفته دولت نیز قریب ۱۵ طرح در استان لرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.


خبر ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۱ – معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین اخبار از نحوه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، در عین حال توضیحاتی درخصوص به کارگیری پرستاران ۸۹ روزه که پیش از این تعدیل نیرو شده بودند ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر عباس عبادی، درباره جزئیات تفاهم وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، گفت: پرداخت تعرفه‌ها در حوزه پزشکی به این ترتیب است که یک موسسه ارائه کننده خدمت و یک موسسه خریدار خدمت است. ارائه کننده خدمت، بیمارستان‌ها و مراکز تابعه و خریدار خدمت نیز شرکت‌های بیمه هستند. چون امسال اولین سال اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است ردیف بودجه مربوط به این امر (۵۰۰۰ میلیارد تومان) در اعتبارات وزارت بهداشت گنجانده شد.

وی افزود: بر این اساس برای اینکه قاعده فروشنده و خریدار خدمت را رعایت کنیم تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت و بیمه سلامت به امضا رسید و یک نسخه از آن به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد تا به جای اینکه پول توسط سازمان برنامه و بودجه به وزارت بهداشت بیاید، به سازمان بیمه‌گر برود و آن‌ها به عنوان خریدار خدمت بر اساس رسیدگی به اسناد در قالب تعرفه گذاری خدمات پرستاری محاسبات را انجام داده و وجه از طریق بیمه توزیع شود. مسیر دریافت سایر بیمه‌ها هم از این طریق خواهد بود.

عبادی درباره روند اجرای قانون در بیمه تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح نیز گفت: به بیمه سلامت به عنوان یک بیمه پایه نگاه شد و توزیع منابع از آن طریق صورت خواهد گرفت و سایر بیمه‌های پایه مسیر رسیدگی به اسناد و دریافت هزینه را از بیمه سلامت دنبال خواهند کرد.

او درباره بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: ۵۰۰۰ میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده است که این مبلغ به علاوه مبلغی است که به عنوان کارانه تا پیش از این به همکاران پرداخت می‌شد که تقریبا ۱.۶ هزار میلیارد بود. در واقع مجموع رقم ۶.۶ هزارمیلیارد تومان خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره مبنای اجرای زمان قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، توضیح داد: مبلغ ۶.۶ هزار میلیارد که توضیحات آن ارائه شد از اول فروردین ماه ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد؛ ولی تفاهمی که با معاونت اجرایی ریاست جمهوری داشتیم مقرر کرده است که از اول دی ماه ۱۴۰۰ به ازای هر ماه ۳۷۵ میلیارد تومان پرداختی به پرستاران صورت گیرد.

او تاکید کرد: هنوز هیچ پرداختی در این زمینه و با این مدل جدید صورت نگرفته است. پس از احصاء پول، سند بازتوزیع ابلاغ خواهد شد و همکاران اولین دریافتی‌ها را با این شیوه جدید خواهند داشت. فعلا پرستاران با مدل قدیم، حقوق و کارانه دریافت می‌کنند و این ارقام به عنوان معوقه در پرداختی‌های بعدی انجام خواهد شد. امیدواریم تا پایان شهریور همکاران پرستار اولین دریافتی با مدل جدید را داشته باشند که البته این منوط به انجام به موقع تعهدات سایر طرف‌های قرارداد است.

وی افزود: همواره یک عقب‌ماندگی در پرداخت کارانه‌ها داریم که میانگین کل کشور شش ماه است؛ هرچند که تاکید ما سعی بر این است که پرداخت‌ها بروز باشد؛ اما اکنون عمده کارکنان در حال دریافت کارانه سال ۱۴۰۰ هستند. در مدل پرداختی جدید مبلغ در نظر گرفته شده به کارانه پرستاران اضافه می‌شود.

عبادی بیان کرد: افزایش دریافتی پرستاران با اجرای مدل پرداختی جدید وابسته به نوع عملکرد آن‌ها است. اگر تعداد موارد بستری بیمارستان پایین باشد طبیعتا کارانه هم پایین خواهد بود. با افزایش ضریب اشغال تخت، میزان پرداختی هم افزایش می‌یابد.

او درباره به کارگیری پرستاران ۸۹ روزه که پیش از این تعدیل نیرو شده بودند نیز تصریح کرد: با پیگیری معاون توسعه وزارت بهداشت با سازمان امور استخدامی در حال رسیدن به تفاهم خوبی هستیم، اما چون عدد استخدامی هنوز قطعی نشده است، نمی‌توان فعلا عددی اعلام کرد؛ اما طی هفته‌های آتی در این زمینه هم خبر‌های خوبی خواهیم داشت. این روند از مسیر آزمون استخدامی طی خواهد شد. عددی که سازمان برنامه و بودجه برای مجوز استخدامی اعلام می‌کند برای کل نظام سلامت است که همکاران پرستار هم بخشی از این جمعیت هستند. به طور متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ درصد جذب وزارت بهداشت در هر نوبت به گروه پرستاری اختصاص دارد.


خبر ۵ مرداد ۱۴۰۱- وزارت بهداشت نیازمند جذب ۷۹ هزار پرستار است
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک ۲۰۰ هزار نفر در قالب گروه پرستاری شامل پرستار اتاق عمل، هوشبری، فوریت ها و کمک پرستار در بیمارستان های دولتی و غیردولتی کشور خدمت رسانی می کنند که برای رسیدن به استانداردها نیازمند جذب ۷۹ هزار پرستار دیگر هستیم.
«عباس عبادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای جذب پرستاران مورد نیاز رسیدن به سرانه تخت باید ابتدا نسبت به افزایش جذب دانشجو در رشته های پرستاری سپس افزایش جذب دانش آموختگان این رشته ها تلاش شود.
وی اضافه کرد: برای جذب نیروی انسانی از سال ۹۸ تاکنون ۲ نوبت جذب نیرو در وزارت بهداشت صورت گرفته است که سال ۹۸ با برگزاری آزمون ۵۵ هزار نیرو جذب شد که ۴۰ درصد از آنها کادر پرستاری بودند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآوری کرد: همچنین سال گذشته با توجه به ابلاغ قانون تبدیل وضعیت کارکنان مشمول ایثارگر از این طریق ۶۷ هزار نفر جذب وزارت بهداشت شدند که ۲۷ هزار نفر از این تعداد پرستار هستند.
عبادی گفت: سال گذشته با رایزنی های صورت گرفته با سازمان امور استخدامی کشور در نوبت های مختلف درخواست های جذب صورت گرفته تا گروهی جایگزین همکاران بازنشسته شوند.
وی ادامه داد: هر ساله ۱۰ هزار نفر در وزارت بهداشت و دانشگاه های زیر پوشش این وزارتخانه بازنشسته می شوند که باید افرادی جایگزین آنها شوند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری آزمونی برای جذب ۳۰ هزار نیرو خبر داد و اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی کارکنان دولت را پیگیری می کند که با ابلاغ این مصوبه همه کارکنان شرکتی و قراردادی و غیره جذب می شوند.
عبادی درباره عملیاتی شدن تعرفه خدمات پرستاری نیز توضیح داد: بعد از ۱۵ سال وقفه از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، پس از منویات رهبری انقلاب در روز پرستار با همت دولت سیزدهم و اختصاص ردیف بودجه شاهد عملیاتی شدن تعرفه گذاری، اجرای مصوبه شورای عالی بیمه، ابلاغ ارزش ریالی و ارزش نسبی خدمات پرستاری از ابتدای فروردین سال جاری بودیم.
وی اضافه کرد: سپس زیر ساخت های مرتبط با «اچ.آی.اس» و دستورالعمل های رسیدگی به اسناد تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز تصویب و ابلاغ شد و هم اینک در مرحله احصای درآمد بوده که این موضوع به همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سایر مراکز غیر دولتی برای اجرا ابلاغ شده است.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: دستورالعمل «باز توزیع» هم در هفته های پیش رو ابلاغ شده و همکاران ما در دانشگاه های علوم پزشکی به زودی اولین دریافتی را بر اساس مدل جدید نظام پرداخت تجربه می کنند.
عبادی در زمینه ایجاد معاونت پرستاری در دانشگاه های علوم پزشکی نیز اظهار داشت: اصلاح ساختار در ۲ حوزه ستاد وزارتخانه، توسعه ساختار معاونت پرستاری و تسری دانشگاه های علوم پزشکی در دستور کار است.
وی با بیان اینکه این موضوع نیازمند تصویب در سازمان های فرا وزارتی نظیر سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه است اضافه کرد: هم اینک مسئولان مجموعه پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی در قالب مدیر اداره یا کارشناس مسئول فعالیت دارند که درصدد ارتقای ان در گام نخست به مدیریت پرستاری سپس به معاونت پرستاری هستیم.
«عباس عبادی» روز چهارشنبه در مرکز ارتباطات مردمی در محل دانشگاه علوم پزشکی همدان حضور یافت.


خبر ۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ – به گزارش همشهری آنلاین، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی صبح امروز درباره آخرین خبرها از تبدیل وضعیت پرستاران اظهار کرد: وزارت بهداشت سند برنامه نیروی انسانی را ارائه کرده است. برخی از پرستاران به صورت کوتاه‌مدت در قالب طرح نیروی انسانی، قراردادی و شرکتی جذب می‌شوند اما جذب نیروی انسانی در بلندمدت باید متناسب با نیازها باشد.

وی افزود: کارگروهی متشکل از همکاران ما در سازمان امور اداری و استخدامی و معاونین وزارت بهداشت تشکیل شده تا برآوردی از تعداد نیروهایی که جذب می‌شوند، داشته باشند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در پاسخ به این سوال که چه تعداد مجوز استخدامی برای پرستاران صادر خواهد شد، گفت: هنوز به طور دقیق مشخص نشده که چه تعداد پرستار استخدام خواهد شد اما جذب پرستاران در هماهنگی با وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه انجام و متناسب با بودجه موجود،‌ مشخص خواهد شد که چه تعداد پرستار جذب می‌شوند.


خبر ۶ تیر ۱۴۰۱- درخواست پذیرش ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت
عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،‌در پاسخ به این پرسش که «کمبود پرستار در کشور چگونه حل خواهد شد؟»، اظهار داشت: در این خصوص دو موضوع وجود دارد یکی تربیت پرستاران است که از دهه ۹۰ تقریبا پذیرش تا ۲٫۵ برابر افزایش پیدا کرد؛ یعنی در سال ۹۰، ۳ هزار دانشجوی پرستاری پذیرش می‌شد اما در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۸۶۰۰ نفر رسید.
وی خاطرنشان کرد:‌ بالغ بر ۱۰۵۰ بیمارستان داریم و تخت‌های بیمارستان نیز افزایش یافته؛ ضمن اینکه تعداد پرستاران نیز در شرف بازنشستگی هستند و بحث مجوز استخدام نیز وجود دارد.باید پرستار تربیت شود و باید بتوانیم مجوز استخدام هم بگیریم و افراد فارغ‌التحصیل رشته پرستاری را به تناسب وارد بیمارستان‌ها کنیم که این موضوع مربوط به درخواست وزارت بهداشت است اما تأیید آن مربوط به سازمان امور اداری و استخدامی است.
معاون پرستاری وزیر بهداشت ابراز کرد: درخواست پذیرش ۱۰۰ هزار نفر کارکنان نظام سلامت داده شده است که تعداد قابل توجهی از این تعداد مربوط به پرستاران است اما هنوز مجوزی از سازمان استخدامی صادر نشده؛البته ما ۱۰۰ هزار نیرو برای وزارت بهداشت نیاز داریم.


خبر ۲۳ خرداد ۱۴۰۱-معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵ هزار پرستار اخراج شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی شاغل در بیمارستان‌ها، نیروهای طرحی بودند و بر اساس قوانین طرح آنها پایان‌یافته است.
عباس عبادی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: پایان یافتن طرح پرستاران اقدام قانونی است و هیچ کوتاهی در این زمینه از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت نگرفته و باتوجه‌به شیوع همه‌گیری کرونا در بیش از ۲ سال بر اساس توافق پرستاری که دوره طرح را می‌گذراند و بیمارستان، اشتغال این نیروها بر اساس شرایط این بیماری تمدید شد.
عبادی تاکید کرد: اکنون ۱۶ هزار پرستار طرحی در بیمارستان‌ها مشغول بکار هستند و ۸ هزار پرستار طرحی دیگر فعالیتشان تمدید شده است.

به گفته وی، ۸ هزار پرستار طرحی دیگر در ۲ ماه آینده در بیمارستان‌ها مشغول بکار می‌شوند که باید پس از پایان یافتن طرحشان بیمارستان محل کار خود را ترک کنند.

معاون پرستاری با بیان اینکه ۶۶ هزار نفر از گروه پزشکی بر اساس مجوز از سازمان استخدامی کشور امسال جذب می‌شوند، اظهار داشت: ۴۰ تا ۴۵ درصد از ظرفیت استخدام ویژه پرستاران هستند و پرستارانی که در دوران کرونا فعالیت داشتند نیز ۲۰ امتیاز در آزمون استخدامی به آنها تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران از زحمتکش‌ترین اقشار گروه پزشکی جامعه هستند و در همه‌گیری کرونا فداکاری‌های زیادی از خود نشان دادند که از آنها قدردانی می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری هفته گذشته گفت: با فروکش کردن کرونا، مسئولان به تعدیل‌نیروهای جذب شده پرداختند که طبق آمار به‌دست‌آمده تعداد این عزیزان حدود ۵ هزار نیروی پرستار تعدیل شده است.

این در حالی است که رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار با جمعی از پرستاران فرمودند: مسئله‌ امنیّت شغلی پرستار یک مطالبه است. در سال‌های گذشته اتّفاق افتاده، در همین قضیّه‌ کرونا هم اتّفاق افتاد که فراخوان دادند برای کسانی که آمادگی دارند که بیایند مشغول کار بشوند؛ آمدند قراردادهای کوتاه‌مدّت با اینها بستند، بعد که نیازشان برطرف شد گفتند بفرمایید بیرون! خب این آدم که امنیّت شغلی ندارد، با چه دلگرمی‌ای بیاید کار بکند و پرستاری کند؟ بنابراین امنیّت شغلی هم یکی از مسائل گوناگون است. به پرستار، نگاه کارگرِ فصلی نداشته باشید که امروز بیاوریم، فردا بگوییم لازم نیست، بروید؛ نه، امنیّت شغلی! البتّه اینها ساز و کارهایی دارد که اهل فن می‌دانند. البتّه مطالبات دیگری هم هست که دیگر حالا وقت گذشت، من ادامه نمیدهم. دوستان بخصوص در وزارت بهداشت و درمان اینها را دنبال کنند.


خبر ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ – معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جذب و استخدام ۱۰۰ هزار پرستار در راستای بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند در دستور کار این وزارتخانه است که تحقق این مهم بستگی به موافقت سازمان بر نامه و بودجه دارد.

به گزارش ایرنا، «عباس شیراوژن» روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان ساوه و بازدید از زیرساخت های دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی در جمع خبرنگاران، افزود: وزارت بهداشت نسبت به سایر کشورها از نیروهای توانمند و متخصصی برخوردار است که در شرایط شیوع کرونا این مهم به اثبات رسید.

وی بیان کرد: تعرفه گذاری و افزایش پرداخت‌های پرستاران یکی از راهکارهای جبران زحمات این قشر فداکار و انگیزه‌ای برای عدم مهاجرت پرستارها خواهد بود که باید مورد توجه سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد تا در این زمینه اعتبارات مطلوبی را در نظر بگیرد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: تعریف ردیف‌های استخدامی از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت است که در این راستا جذب و استخدام ۱۰۰ هزار پرستار در کشور در دستور کار این وزارتخانه است.

شیراوژن ادامه داد: شناسایی و رفع مشکلات دانشجویان در حوزه خوابگاهی، تغذیه و همچنین ارتقای مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز باید مدنظر باشد و این مهم تنها با بازدید میدانی و گفت‌وگو با دانشجویان محقق می‌شود.

وی گفت: تاسیس رشته‌های جدید از جمله رشته پزشکی در شهرستان ساوه نیاز به شورای تخصصی، ارزیابی‌ شاخص‌ها، امکانات آموزشی و درمانی و هیات علمی دانشگاه‌ها دارد که مسئولان مربوط در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، اجرای طرح عدالت و تعالی سلامت به ویژه در شهرهای کم برخوردار، مسیر اصلی نظام سلامت را جهت‌دهی کرده و شاخص‌هایی همچون تعداد تخت بیمارستانی، پزشکان متخصص و امکانات را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

شیراوژن با اشاره به شایعه مهاجرت پرستاران از کشور بیان کرد: این مهم ناشی از تبلیغات منفی و شایعه پراکنی دشمنان بوده در حالی که برخی کشورها در تلاش‌ هستند با دلارهای نفتی کمبود نیروی انسانی خود را با تبلیغات منفی علیه ایران جبران کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.