خانه » استخدام در استان تهران » استخدام آموزش و پرورش سال ۹۸ (شروع ثبت نام)

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۸ (شروع ثبت نام)

متن آگهی:

خبر ۳ مهر : کاربران گرامی لینک ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۸ فعال شد جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه نمایید

زمانبندی آزمون
مهلت ثبت نام: ۳ تا ۱۲ مهر ۹۸
دریافت کارت : ۲۷ آبان ۹۸
زمان آزمون: ۳۰ آبان ۹۸

لینک ثبت نام

جهت دانلود فایل شرایط آگهی اینجا کلیک کنید

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دانلود اصل دفترچه سوالات آموزگار ابتدایی سال ۹۷

دانلود اصل دفترچه سوالات دبیری حرفه و فن (کار و فناوری) سال ۹۶

دانلود اصل دفترچه سوالات هنرآموز کامپیوتر سال ۹۶


خبر ۳۱ شهریور ماه ۹۸ -به اطلاع میرسانیم؛ هم اکنون دفترچه راهنما و شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۸ منتشر گردید.

زمانبندی آزمون
مهلت ثبت نام: ۳ تا ۱۲ مهر ۹۸
دریافت کارت : ۲۷ آبان ۹۸
زمان آزمون: ۳۰ آبان ۹۸

جهت دانلود فایل شرایط آگهی اینجا کلیک کنید

اصل سوالات عمومی استخدامی دستگاه های اجرایی

اصل دفترچه سوالات عمومی پنجمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۹۷

سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۹۴


خبر ۳۱ شهریور ماه ۹۸ – اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص زمان ثبت نام و برگزاری هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور (سال ۱۳۹۸ )

 پیرو اطلاعیه منتشره مورخ ۹۸/۰۶/۱۲، بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در هفتمین آزمون‌استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۳۹۸ می‌رساند که دستگاه های اجرایی شامل: وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان امور عشایر ایران، سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ثبت احوال کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان ملی بهره وری ایران، مرکز آمار ایران، سازمان نقشه برداری کشور، مرکز آموزش مدیریت دولتی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران، سازمان اداری و استخدامی کشور، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان امور اراضی کشور، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مادر تخصصی و سازمان دامپزشکی کشور در آزمون مذکور متقاضی جذب نیرو می باشند. لذا داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون به منظور جذب شدن در هر یک از دستگاه های اجرایی ذکر شده، می بایست پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد، درصورت دارا بودن شرایط نسبت به ثبت نام آزمون مذکورکه تا ۴۸ ساعت دیگر بر روی سایت سازمان (به نشانی: www.sanjesh.org) فعال می گردد تا روز جمعه ۹۸/۰۷/۱۲ اقدام نمایند. لازم به توضیح است که آزمون در روز پنجشنبه ۹۸/۰۸/۳۰برگزار خواهد شد.


خبر ۳۰ شهریور ماه ۹۸ – وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خصوصی‌سازی در این وزارتخانه صحت ندارد، گفت: فراخوان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مهر اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص گلایه از شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در مدارس غیردولتی برای شهریه دانش‌آموزان ضوابطی تعیین شده و بر اساس آموزش‌هایی که مدرسه ارائه می‌شود تعیین می‌شود؛ نیاز به حضور سازمان‌های دیگر برای نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی نیست.

وی با بیان مشکل شهریه مربوط به معدود مدارس غیردولتی است، گفت: ما ضامن آن قوانینی هستیم که ابلاغ کردیم و با تخلفات برخورد می‌کنیم.

حاحی‌میرزایی در مورد موضوع خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش گفت: چنین چیزی صحت ندارد؛ آموزش و پرورش امر حاکمیتی است و خصوصی‌سازی انجام نمی‌شود اما خرید خدمات روشی است که چون با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم، اجرا می‌کنیم که معلمان تابع قوانین آموزش و پرورش هستند و محتوای آموزشی هم اجرا می‌شود.

وی درباره سرانه مدارس بیان کرد: بودجه آموزش و پرورش از یک کاستی ساختاری رنج می‌برد؛ تمام تلاش را خواهیم کرد تا اعتبار بیشتری بگیریم و  در بودجه ۹۹ تلاش می کنیم که بودجه آموزش و پرورش بر اساس بودجه عملکردی و واقعه‌بینانه‌تر تنظیم شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: بعد از تصویب دولت به مرحله اجرا در می‌آید.

وی درباره اصل ۳۰ قانون اساسی گفت: اصل ۳۰ قانون اساسی به صورت خیلی خوب در آموزش و پرورش انجام می‌شود و بیش از ۸۶ درصد از مدارس کشور دولتی هستند و تلاش کردیم همه دانش‌آموزان از آموزش بهره‌مند شوند.

حاحی‌میرزایی گفت: ما به دنبال چوب حراج بر آموزش و پرورش نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم بر دارایی خود بیفزاییم؛ اردوگاه شهید باهنر هم متعلق به آموزش خواهد بود و خواهد ماند.

وی درباره راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  در آموزش و پرورش گفت: راهکار، مصونیت‌سازی دانش‌‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش درباره تنوع مدارس اظهار کرد: همانطور که اشاره شد سیاست ما حمایت از مدارس دولتی است؛ تمام تمرکز و اولویت ما بر مدارس دولتی است.

وی در خصوص تخلفات در آموزش و پرورش مانند سیناروبیک افزود: تخلفات به بنده رسیده و در حال پیگیری هستیم و شفافیت ‌‌‌‌‌‌‌سازی در برنامه ماست.

حاحی‌میرزایی درباره رتبه‌بندی گفت: اعمال رتبه‌بندی از اول مهر خواهد بود حتی اگر آذر تصویب شود؛ ۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی‌ شده است.

حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس پیش دبستانی دو نوع است؛  غیردولتی و مشارکت با مردم است؛ در حاشیه شهرها و مناطق عشایری این مشارکت به صفر می‌رسد؛ پیش‌دبستانی اجباری نیست اما در مناطق دوزبانه و محروم الزام شده است که حتما به پیش دبستانی بروند.

این خبر در حال تکمیل است


خبر ۶ شهریور ۹۸: زمان آزمون استخدام آموزش و پرورش به اواخر شهریور موکول شد 

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ما برای آزمون استخدامی امسال ۱۸ هزار و ۳۹ نفر مجوز داریم که مجری آن سازمان اداری و استخدامی کشور بوده که اواخر مرداد قرار بود انجام شود.
علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار داشت: طرحی که برای رتبه‌بندی فرهنگیان نیاز است با توجه به اختیارات دولت و بر اساس ماده ۶۳ قانون برنامه ششم که می‌تواند ورود کند تهیه‌شده و در کمسیون اجتماعی دولت تصویب و به‌زودی به صحن دولت ارسال و پس از تصویب نهایی اجرایی می‌شود و تمام تلاش ما این است از مهرماه انجام و اجرا شود.

وی در پاسخ به سؤال زمان و علت تأخیر آزمون استخدامی گفت: ما برای آزمون استخدامی امسال ۱۸ هزار و ۳۹ نفر مجوز داریم که مجری آن سازمان اداری و استخدامی کشور بوده که اواخر مرداد قرار بود انجام شود و ظاهراً به دلایلی اواخر شهریور موکول شده ولی خوشبختانه مجوزهای ما تأیید و ۱۲ هزار نفر ماده ۲۸ اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان، ۲ هزار نفر سهمیه مختص استان سیستان و بلوچستان و ۴ هزار و ۳۹ نفر هم مجوزهای استفاده‌نشده سال قبل در دفترچه درج‌شده و علاقه‌مندان به حرفه معلمی می‌توانند انتخاب و بر اساس شرایط در آزمون شرکت کنند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش موضوع حقوق نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمت را این‌گونه پاسخ داد: بحث حقوق نیروهای حق‌التدریس آزاد به‌روز پرداخت می‌شود و موضوع ما تبدیل وضعیت آن‌ها است که باید این آئین‌نامه در دولت تصویب و انجام شود؛ حقوق معلمان خرید خدمت بیشتر پرداخت‌نشده است.

الهیار ترکمن ملاک کار وزارت آموزش پرورش را تکالیف قانونی برشمرد و ابراز داشت: آموزش‌وپرورش دستگاه مجری است و قانون‌گذار نیست و برای تبدیل وضعیت معلمان قراردادی بر اساس قانون مجلس عمل می‌شود و تمام مجوزهای ما بر این اساس است و هر چه در قوانین موجود برای تعیین وضعیت به ما اجازه بدهد، اعمال خواهد شد.


خبر ۲۳ مرداد ۹۸: شروع ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از نیمه اول شهریور ماه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی ظهر امروز چهارشنبه ۲۳ مردادماه ۹۸ در گفتگو با روابط عمومی اظهار کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین وزارت آموزش و پرورش امسال ۱۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد که سهم خوزستان از این سهمیه ۱۱۹۷ معلم است.
وی در ادامه با اشاره به زمانبندی برگزاری این آزمون، خاطرنشان کرد: فرآیند ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از نیمه اول شهریورماه آغاز خواهد شد. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اضافه کرد: پذیرفته شدگان این آزمون پس از طی مراحل استخدامی خود از مهرماه ۹۸ دوره یک ساله آموزشی خود را در دانشگاه فرهنگیان آغاز می کنند و از مهرماه ۹۹ فعالیت خود در آموزش و پرورش خوزستان را آغاز می کنند.
رفیعی همچنین با اشاره به آمار جذب داوطلبان آزمون ماده ۲۸ به تفکیک مقطع تحصیلی، خاطرنشان کرد: از ۱۱۹۷ سهمیه استخدامی ماده ۲۸ بالغ بر ۱۹۰ نفر جهن تدریس در مقطع تحصیلی ابتدایی، ۳۰۰ نفر برای متوسطه اول، ۲۸۰ نفر در متوسطه دوم، ۱۴۱ نفر در فنی حرفه ای و کاردانش جذب خواهند شد. همچنین ۶۰ نفر به عنوان مربی تربیت بدنی، ۷۰ نفر به عنوان مربی پرورشی، ۵۰ نفر به عنوان معلم استثنایی و ۳۶ نفر به عنوان مراقب سلامت به آموزش و پرورش خوزستان خواهند پیوست.

وی در پایان گفت: ارتقای شاخص های نیروی انسانی مهمترین اولویت مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است و در این راه از همه ظرفیت های موجود استفاده خواهیم کرد.


خبر ۲۲ مرداد ۹۸: جزئیات برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش اعلام شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به تشریح چگونگی برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۱۲ هزار نیروی جدید اشاره کرد.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات و زمان برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۸ این وزارتخانه اظهار کرد: برای استخدام از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان طبق جدول زمانی در نظر گرفته شده از سوی سازمان اداری و استخدامی عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: جذب نیروی جدید از طریق ماده ۲۸ همراه با آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور خواهد بود و همزمان با شروع نام نویسی این آزمون علاقمندان به حرفه معلمی هم می‌توانند برای نام نویسی اقدام کنند.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه طی یکی دو هفته آینده زمان نام نویسی آزمون استخدامی آغاز می‌شود، گفت: در شرایط فعلی ادامه کار با سازمان امور اداری و استخدامی خواهد بود و آموزش و پرورش جداول مربوط به رشته، استان و مقاطع تحصیلی را اعلام کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در آزمون امسال ۱۲ هزار مجوز جذب نیروی جدید داریم که از مهر ۹۸ دوره یک ساله آموزشی خود را آغاز می‌کنند و زمان فعالیت آن‌ها از مهر ۹۹ خواهد بود.


خبر ۲۱ مرداد ماه ۹۸ – رئیس دانشگاه فرهنگیان از تهیه طرحی برای افزایش سقف سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این طرح در انتظار امضای رئیس‌جمهور است.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص افزایش سن شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش(ماده ۲۸)، اظهار کرد: طرحی در حال بررسی است که شرایط سنی شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد روند تصویب این طرح انجام شده است، گفت: این طرح توسط آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی تهیه شده و در انتظار امضای رئیس‌جمهور است.

خنیفر اضافه کرد: بر اساس این طرح، سقف سنی دارندگان مدرک کاردانی، ۳۰ سال، سقف سنی دارندگان مدرک کارشناسی تا ۳۵ سال، دارندگان مدرک کارشناسی ارشد تا ۴۰ سال و دارندگان مدرک دکتری تا ۴۵ سال خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا «شما این طرح قبول را دارید؟»، بیان کرد: بحث ما قانون است یعنی قانونگذار ملاحظاتی دارد زیرا فارغ‌التحصیلان زیادی داریم که توان تدریس هم دارند و می‌شود به جای ۳۰ سال مانایی روی حداقل ۲۰ سال مانایی این افراد کار کرد.

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه «فارس من» پرسشی مبنی بر «شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟»، «حذف شرط سن از شرایط استخدام های دولتی»، «آموزش و پرورش پویا با استخدام معلمین تحصیلکرده از دانشگاههای برتر»، «مشکل استخدام جوانان با مدارک بالاتر از کارشناسی را حل کنید»، مطرح کردند.


خبر ۲۰ مرداد ماه ۹۸- معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال ۴۳ هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر کرده‌ایم که ۲۵ هزار نفر از این تعداد سهم دانشگاه فرهنگیان است و ۱۸ هزار نفر مابقی برای مشمولان ماده ۲۸ بوده است.

به گزارش ایسنا، جمشید انصاری عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری استان اصفهان، با بیان اینکه نظام اداری کشور با یک هدف مشخص شکل گرفته و دستگاه های اجرایی از این هدف مشخص تبعیت می‌کنند، اظهار کرد: این هدف مشخص اعمال حاکمیت نظام اسلامی در نقاط مختلف کشور است. این اهداف یک جا برای تحقق حقوق عامه است که قوه قضائیه ورود می کند و یک جا هم برای تامین زیرساخت هایی است که مردم به آن نیاز دارند.

وی افزود: بنابراین هدف استقرار نظام اداری، اعمال حاکمیت و ارائه خدمات به مردم است که تصدی آن با دولت است.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: در نظام اداری دو هدف طریقی و موضوعی داریم. برای مثال در آموزش و پرورش هدف طریقی، آموزش صحیح به دانش آموزان برای اداره کشور در آینده است، اما موضوع معلمان و رسیدگی به مشکلات آنان جز اهداف موضوعی هستند. مشکل اصلی ما در کشور این است که اهداف موضوعی بر اهداف طریقی غلبه پیدا می کنند.

انصاری ادامه داد: هر ۱۰۰ نفر اول کنکور سراسری یا در مدارس نمونه مردمی درس خوانده اند یا در مدارس غیر انتفاعی. این امر نشان می دهد که مدارس دولتی مشکل دارند. وقتی می خواهیم بهترین آموزش و پرورش را داشته باشیم باید هر کسی را به نظر شما استخدام کنیم تا مشکل کمبود نیرو حل شود؟ در شرایط اضطراری کارهایی را انجام می دهیم که درست نیست.

وی تصریح کرد: مشخص است که اهداف طریقی را در نظام اداری فراموش کرده‌ایم. آیا کسانی که مراحل شایسته گزینی را طی نکرده‌اند می توانند خدمات بهداشتی ارائه کنند یا معلم شوند!؟ باید بپذیریم که ارائه خدمات بهتر توسط شایسته‌ترین کارگزاران امکان پذیر است. پس اگر می خواهیم رضایت مردم را جلب کنیم باید گزینش نخبگان را در دستور کار قرار دهیم.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص طرح نظر سنجی از مردم در خصوص میزان رضایتمندی از دستگاه‌های اجرایی، گفت: این نظرسنجی طرحی سراسری است که در ۳۱ استان کشور و نصف شهرستان های استان‌ها اجرا شده است. در این طرح در همان لحظه‌ای که ارباب رجوع به یک اداره مراجعه کرده است در مورد رضایتمندی او از ارائه خدمات آن اداره سوال شده است. این نظر سنجیِ رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی همه ساله در فصل پاییز انجام می شود.

انصاری افزود: امسال ۴۳ هزار مجوز استخدامی برای آموزش و پرورش صادر کرده‌ایم که ۲۵ هزار نفر از این تعداد سهم دانشگاه فرهنگیان است و ۱۸ هزار نفر مابقی برای مشمولان ماده ۲۸ بوده است. برای استخدام هر معلم حدود ۴۵ میلیون تومان بودجه برای تامین حقوق یک ساله او نیاز است.

وی با بیان اینکه شرط عقل این است که قدم های خود را با دور اندیشی برداریم، اظهار کرد: برای هر ۱۵ دانش آموز، یک معلم نیاز است. بنابراین سازماندهی داخلی بر عهده آموزش و پرورش و اولویت اصلی تامین معلم است. البته این نکته را باید اشاره کنیم که طبق مصوبه حتی معاونان نیز باید در مدارس تدریس کنند تا از فضای علمی و تدریس دور نشوند.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: این آمادگی را داریم که در هر کلاس ابتدایی برای ۱۸.۷۲ نفر دانش آموز یک معلم اختصاص دهیم.

انصاری افزود: متوسط سنوات خدمت کارکنان آموزش و پرورش استان اصفهان ۱۸ سال است و این در حالی است که متوسط سنوات خدمت کارکنان آموزش و پرورش در کشور ۱۶ سال است. همچنین متوسط پرداختی معلمان در کشور(امسال) در ماه ۴۰ میلیون ریال و در استان اصفهان ۴۷ میلیون ریال است.

وی خاطرنشان کرد: تمام مجوزهایی که برای دستگاه های اجرایی مشخص کرده ایم همین هفته در اختیار استاندار اصفهان قرار می دهیم تا دستگاه ها سهم استخدامی خود را مطالبه کنند. همچنین امسال سهم بخش بهداشت و درمان کشور برای استخدام نیروهای جدید، ۱۰ هزار نفر است.


 

خبر ۱۷ مرداد ۹۸:آغاز ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش از دو هفته آینده

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، واقعی مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی امروز در بازدید از واحد خبر صداوسیما گفت: ثبت نام برای آزمون استخدام این نیرو‌ها از حدود دو هفته آینده آغاز می‌شود که سهم خراسان جنوبی از این استخدامی‌ها ۱۷۹ نفر است.

او با بیان اینکه شرایط ثبت نام از طریق سازمان سنجش اعلام خواهد شد افزود:امسال شرط بومی بودن برای استخدام حذف شده است.

واقعی همچنین از پذیرش ۲۵ هزار دانشجوی فرهنگی از طریق دانشگاه فرهنگیان در استان‌های کشور برای سال جدید تحصیلی خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید بیش از ۵۰۰ نفر پذیرش دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، به والدین دانش آموزان اطمینان داد در سال تحصیلی جدید، هیچ کلاس درسی بدون معلم در خراسان جنوبی نباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

خبر ۲۶ تیر ماه ۹۸ – خبر احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در شهریور 

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه مشخص نیست ولی احتمال دارد در شهریور امسال برگزار شود، گفت: علاوه بر سهمیه امسال، ۴ هزار «سهمیه باقی‌مانده از آزمون‌‌ قبلی» داریم.

یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش وپرورش خبرگزاری فارس، در واکنش به درخواست تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من درباره «زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش وپرورش و مجری برگزارکننده آزمون» و «شرایط آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟» اظهار کرد:‌ زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص نیست ولی احتمالا در شهریور امسال برگزار شود.

وی درباره تعداد افرادی که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد، افزود: ابتدا باید توزیع ردیف شود، سپس تعداد پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد؛‌ تا ردیف‌ها تأیید نشود نمی‌توانیم به صورت قطعی درباره موضوعات مربوط به آزمون استخدامی صحبت کنیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ ابتدا باید اعتبار تأمین و به ما اعلام شود سپس توزیع سهمیه و توضیحات را به صورت قطعی اعلام می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تعداد ردیف‌ها برای امسال ۱۲ هزار نفر اعلام شده است ولی هنوز تأمین اعتبار برای آنها صورت نگرفته است و ما نیز به دلیل مشکلات بودجه‌ای هنوز نتوانسته‌ایم موضوعی را قطعی اعلام کنیم.

حسین‌بُر درباره شرایط شرکت در آزمون استخدامی، اضافه کرد: هنوز تغییرات شرایط استخدام نوشته نشده و همچنین تنظیم دفترچه صورت نگرفته است اما سن و سال افراد شرکت کننده فرقی با سایر کارمندان دولت ندارد یعنی همه شرایط را سازمان امور اداری و استخدامی مشخص می‌کند و ما تنها رشته‌ها را اعلام می‌کنیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیلات مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: این شرایط مانند سال گذشته است و عینا تکرار شده است.

حسین‌بُر با بیان اینکه از سال گذشته ۴ هزار سهمیه باقی مانده که اختصاص نیافته است، گفت: از سال گذشته تعدادی سهمیه‌های نیروی انسانی باقی مانده است؛ این سهمیه‌های باقی مانده از سال گذشته به سهمیه امسال منتقل و افزوده خواهد شد.


خبر ۲۵ تیر ۹۸: خبر استخدام ۱۰۵ هزار مربی پیش‌ دبستانی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد ۱۰۵ هزار مربی پیش‌دبستانی مشمول استخدام هستند و تاکید کرد کلاس‌های درس امسال بدون معلم نمی‌ماند.

سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نوزدهمین کنگره پرسش مهر رئیس‌جمهوری که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره وضع استخدام معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی گفت: «آنچه در مجلس مصوب شده است برای وزارتخانه‌ها قید اجرایی دارد، بنابراین تمام افراد مشمول قانون، استخدام می‌شوند.»

او ادامه داد: «امسال ۲۵ هزار نیرو از طریق دوره چهار ساله دانشگاه فرهنگیان و ۲۰ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و استخدام مربیان پیش‌دبستانی وارد دوره‌های مهارت‌آموزی می‌شوند.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: «۱۰۵هزار مربی پیش دبستانی مشمول استخدام هستند.»

حسینی همچنین درباره روند بازنشستگی‌ها در آموزش و پرورش گفت: «با توجه به اینکه برای مهر امسال ۶۰ هزار بازنشسته داریم اما با تمهیدات اندیشیده شده از جمله به‌کارگیری معلمان خرید خدمات، حق‌التدریس و اضافه کردن ساعات آموزشی، ۱۰۷ هزار کلاس درس بدون معلم نمی‌مانند.»

او افزود: «یکی از بزرگترین کارهای نظام تعلیم و تربیت حرکت به‌ سمت کنش‌آموزی و انتقال مهارت‌های زندگی مانند مهارت به‌زیستن و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است. امروز دانش‌آموزان رشته فنی و حرفه‌ای و کاردانش در بیش از ۲۰۰ رشته تحصیل می‌کنند و در مدارس تیزهوشان، سمپاد مهارتی طراحی شده و همه تلاش‌ها به این سمت است که از حافظه‌گرایی صرف فاصله بگیریم.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «ساعت آموزش در ایران ۲۹۰۰ ساعت در کل ۱۲ پایه است در حالی‌که میانگین جهانی ۸۰۰۰ ساعت است. تمام تلاش خود را می‌کنیم استانداردهای نظام جامع فنی و حرفه‌ای را افزایش دهیم و بتوانیم ادعا کنیم دانش‌آموزان بعد از ۱۲ سال دست‌کم یک مهارت متناسب با استعدادهایشان فراگرفته‌اند.»

حسینی درباره به‌کارگیری نیروهای نهضتی و پیش‌دبستانی هم گفت: «مصوبه مجلس است که پیش‌دبستانی‌ها و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای شرکتی مشمول شوند، ولی جذب باید متناسب با نیاز آموزش و پرورش، متناسب با شرایط بوم و مقطع صورت گیرد.»

او ادامه داد: «برای نهضتی‌ها باید آزمون برگزار شود، ولی برای گروه‌های دیگر خیر. معتقدیم هیچ کس نباید وارد آموزش و پرورش شود مگر این که از دانشگاه فرهنگیان عبور کند.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «قانون تعیین تکلیف، مصوب ۱۳۹۷ است و وقتی قانون شد تکلیفی برای وزارتخانه است. ۱۰۵ هزار نفر مشمول‌اند که البته برای آن‌ها دوره‌های توانمندسازی خواهیم گذاشت، اول مهر بیش از ۶۰ هزار خروجی بازنشسته داریم که بخش اعظمی از طرق مختلف و همین روش جبران می‌شود.»

سیدجواد حسینی افزود: «۲۰ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ فارغ‌التحصیل و مهر وارد مدارس می‌شوند و بیش از ۵۰۰۰ نیروی خدماتی خواهیم داشت و از طریق استمرار خدمت نیروهای در آستانه بازنشستگی نیز بخشی از نیروها را تامین می‌کنیم. ۲۵ هزار نفر نیز امسال از طریق کنکور سراسری پذیرفته و وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند. تمام توان خود را در این راستا به‌کار گرفتیم.»

او افزود: «اول مهر جشن پایان مدارس خشتی و گلی به‌ جز سیستان و بلوچستان، دوم مهر جشن پایان بخاری‌های نفتی و همچنین اجرای کامل پروژه مهر به ویژه برای سیل‌زدگان را خواهیم داشت و در کل ایران یک کلاس بدون معلم باقی نخواهد ماند.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره مشکلات ثبت‌نام مدارس نیز گفت: «۲۴ نوع مدرسه داریم، یک نوع آن مدارس دولتی است. برخی مدارس شهریه دارند، برخی آزمون دارند و هرکدام شرایط خاص خود را دارند. روند نظارتی در حال انجام است و به خوبی ثبت‌نام انجام خواهد شد. البته ثبت‌نام تقاضامحور است، هر دانش‌آموزی در هر نقطه‌ای تقاضا داشته باشد دولت باید پاسخ دهد. یک دانش‌آموز نداریم که کلاسی برای وی نباشد. اما معتقدیم بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه است.


خبر ۲۴ تیر ۹۸: امسال ۳۶۰ معلول در آموزش و پروش استخدام می شوند

امسال ۳۶۰ معلول در آموزش و پروش استخدام میشوند.

دکتر محمد نفریه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی نیز در این مراسم به قانون جامع حمایت از معلولان اشاره کرد وگفت: در حال حاضر برخی از مواد قانون جامع حمایت از معلولان مثل تحصیل و اشتغال ۳ درصدی آنها در سازمانها محقق شده است که براساس آن یا معلول ما جذب شد و یا سهمیه آن محفوظ مانده است .

وی افزود: برای سهمیه امسال نیز در حال رایزنی با سازمانها هستیم که البته سال گذشته تمام سهمیه آموزش و پرورش محقق شده و قرار است امسال نیز ۳۶۰ نفر از معلولان استخدام این وزارت شوند.

دکتر نفریه به افتتاح ۶۴ طرح در ۲۴ استان که امروز همزمان در سراسر کشور بصورت ویدئو کنفرانس صورت گرفت اشاره کرد و گفت : امروز در استان های آذربایجان شرقی ۴ طرح ، اردبیل ۴ طرح ، اصفهان ۳ طرح ، البرز دو طرح ، ایلام یک طرح، تهران ۵ طرح ، چهارمحال بختیاری ۳ طرح ، خراستان جنوبی ۳ طرح ، خراسان رضوی ۳ طرح،خوزستان یک طرح ، زنجان یک طرح ، سمنان یک طرح ، سیستان و بلوچستان ۴طرح ،کردستان ۵ طرح ، کرمان ۶ طرح ، گلستان ۳ طرح ، گیلان دو طرح ، لرستان یک طرح ، مرکزی یک طرح ،هرمزگان دو طرح و همدان یک طرح درحوزه توانبخشی افتتاح شد.

وی افتتاح مراکز روزانه ضایعه نخاعی ، مراکز روزانه توانبخشی اتیسم ، مرکز خانواده و کودک کمبینا و نابینا ، مرکز روزانه معلولان ذهنی ،مرکز شبانه روزی سالمندان ، بیماران روان مزمن و غیره را از جمله طرح هایی ذکر کرد که امروز مورد بهره برداری قرارگرفتند.


خبر ۱۸ تیر ۹۸: تلاش برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا یک ماه آینده

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌کنیم آزمون استخدامی آموزش و پرورش اواسط مرداد یا اول شهریور امسال برگزار شود.

سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا با سازمان امور اداری و استخدامی برای جذب نیرو در این وزارتخانه به توافق رسیده‌اید؟»، اظهار کرد: بله، توافق انجام شده است.

وی ادامه داد: معمولا آزمون‌های استخدامی در اوایل شهریور یا اواسط مرداد برگزار می‌شود که ما هم تلاش می‌کنیم انجام آزمون استخدامی در این زمان اتفاق بیفتد.

حسینی تصریح کرد: امسال ۲۵ هزار نفر از طریق دوره چهارساله یعنی کنکور سراسری و ۱۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ یعنی آزمون استخدامی در آموزش و پرورش جذب می‌شوند.


خبر ۱۸ تیر ماه ۹۸ – آزمون استخدامی آموزش و پرورش کی برگزار می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حسینی با اشاره به وضعیت جذب نیروی انسانی جدید در این وزارتخانه زمان احتمالی برگزاری آزمون استخدامی را اعلام کرد.

سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش در گفت‌وگویی، درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار مهارت آموزِ ماده ۲۸ جذب می‌کنیم که این مورد شامل بخشی از مجوز آزمون استخدامی است که پس از پذیرفته شدن در آزمون و مصاحبه،  دوره ۹ ماهه تا یک ساله را در دانشگاه گذرانده و جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

حسینی درباره زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی با اشاره به اینکه به‌طورمعمول این آزمون در تابستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم این آزمون را در مردادماه آماده کنیم تا برای برگزاری آزمون  اقدام کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر ظرفیت پذیرش دانشجو معلمان از طریق کنکور ۹۸  اظهار کرد: بر اساس ظرفیت‌های پردیس‌های دانشگاهی و با توجه به توافقاتی که با سازمان امور اداری و استخدامی داشته‌ایم امسال ۲۵ هزار سهمیه در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی گرفتیم.

حسینی ادامه داد: پذیرفته شدگان از طریق پذیرش درکنکور ۹۸ در دوره‌های چهار ساله پذیرفته می‌شوند، همچنین ظرفیت ۱۲ هزار نفری را برای پذیرش از طریق دوره‌های یک ساله ماده ۲۸ در نظر گرفتیم که این افراد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و پس از قبول شدن در آزمون مصاحبه دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند.

سیاست آموزش و پرورش در پذیرش نیروی انسانی

وی افزود: سیاست ما بر این است که نیروی انسانی آموزش و پرورش جز از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به این نهاد تعلیم و تربیتی وارد نشود و اگرهم از فارغ التحصیلان دانشگاهی دیگری استفاده می‌کنیم از طریق دوره‌های آماده سازی تربیتی و حرفه‌ای در دانشگاه فرهنگیان آنها را آموزش دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ظرفیت پذیرش در دانشگاه تربیت شهید رجایی هم اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود  ۴۰ رشته فنی و حرفه‌ای و بیش از ۱۶۰ رشته کاردانش داریم بنابراین برای تربیت هنرآموزان در این رشته‌ها به معلمان فنی نیاز داریم که این روند از طریق دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دنبال می‌شود، تربیت معلمان حرفه‌ای  در این دانشگاه انجام می‌شود.

پیش از این حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده بود که در تلاش هستیم تا ۲۵ هزار دانشجومعلم در ۹۸ پردیس و مرکز، ۳۱ استان و ۱۶ رشته در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تحصیل کنند همچنین حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هم از تربیت ۴ هزار معلم فنی در این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید خبر داده بود.


خبر ۱۰ تیر ۹۸: خبر احتمال برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در شهریورماه

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری آزمون ماده ۲۸ برای استخدام ۱ هزار معلم خوزستانی در شهریورماه ۹۸، اختصاص ۱ هزار و ۸۴۰ سهمیه استخدامی دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری ۹۸ و پیگیری برای تصویب طرح استخدام سالیانه ۲ هزار معلم در خوزستان برای مدت ۵ سال توسط مجمع نمایندگان استان خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مهدی رفیعی دهکردی ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ تیرماه ۹۸ در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش پیش روی مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است. با هماهنگی بین مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اقدامات ویژه ای برای رفع این چالش در دست اقدام است.
وی با اشاره به پیگیری دو طرح ویژه در حوزه رفع چالش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان، توضیح داد: اختصاص سالیانه ۲ هزار نفر سهمیه استخدامی دانشگاه فرهنگیان به خوزستان برای مدت ۵ سال و اختصاص سهمیه ویژه جذب نیروی حق التدریس با پرداخت از محل اعتبارات دولتی دو طرح ویژه ای است که در دستور کار مجمع نمایندگان خوزستان است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: با موافقت دانشگاه فرهنگیان کشور؛ به زودی پردیس های جدید دانشگاه فرهنگیان در شهرستان های شوش و آبادان راه اندازی خواهند شد.
رفیعی در عین حال با اشاره به برگزاری آزمون جذب ۱۲ هزار معلم در سراسر کشور از طریق ماده ۲۸ قانون خدمات کشوری، تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر ۱ هزار سهمیه به استان خوزستان اختصاص پیدا کرده است که بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش این آزمون شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی در ادامه گفت:سند تحول بنیادین قانون انسانی آموزش و پرورش است. همه بخش های آموزش و پرورش استان می بایست در راستای عمل به مفاد سند تحول بنیادین گام بردارند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: توسعه کشور مرهون توجه به توسعه شاخص نیروی انسانی است. توجه ویژه به شاخص نیروی انسانی در اولویت اصلی مجموعه تعلیم و تربیت استان در اقدامات عملکردی این مجموعه است.
رفیعی همچنین تربیت شهروندان تراز انقلاب اسلامی را مهمترین وظیفه نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: تقویت روحیه قانون گرا و تفکرمحوری و مطالبه گری در بین دانش آموزان از دیگر وظایف نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی در پایان یادآور شد: محور تحول در سطح آموزش و پرورش مدیران و معلمان هستند. آموزش و پرورش از همه ظرفیت های خود برای ارتقای صلاحیت های حرفه ای و عملکردی این دو قشر استفاده خواهد کرد.


خبر ۹ تیر ماه ۹۸ – به  منظور جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش قرار به برگزاری آزمونی در سال گذشته بود اما بنا به دلایلی برگزار نشد و به اوایل سال جدید موکول شد.

به گزارش خبرنگار ما بر اساس آخرین خبرها، برگزاری آزمون در انتظار اعلام سهمیه بود و زمانی برای برگزاری آن مشخص نبود اما روز گذشته مدیر امور استخدامی اداره کل آموزش و پرورش این طور خبر داد که به احتمال زیاد با توجه به اخبار وزارتخانه، آزمون استخدامی در مرداد برگزار شود و اما آن چه بیشتر احتمال دارد این است که در مرداد آگهی استخدام منتشر و یک ماه بعد آزمون برگزار شود. «بهدانی» درباره سهمیه استان در این آزمون اظهار بی اطلاعی می کند و ادامه می دهد: تا زمانی که اطلاعات از طریق سازمان سنجش نشر پیدا نکند در این زمینه نمی توان آمار دقیقی اعلام کرد. او درباره سهمیه باقی مانده از سال گذشته نیز توضیح می دهد که در این سال بر اساس استعلامات انجام شده، برای جذب بیش از ۶۰۰ نفر از طریق آزمون استخدامی برای استان درخواست داده شد و به دلایل مختلف فقط مجوز جذب ۱۸۸ نیروی پیمانی از طریق ماده ۲۸ صادر شد و ۱۷۷ نفر جذب شدند و سهمیه ۱۰ نفر باقی مانده در آزمون امسال لحاظ خواهد شد. این مدیر درباره جذب نیروهای خدماتی در این اداره کل نیز بیان می کند که چند سال پیش برای جذب نیروی خدماتی درخواستی به وزارت ارسال شد اما خبر یا مجوزی برای استخدام صادر نشد و به تازگی با جذب نیروی خدماتی برای سال تحصیلی پیش رو موافقت شد اما هنوز دستورالعملی در این زمینه صادر نشده است. آن طور که او می گوید: کمبود نیروی خدماتی هم در این اداره کل چند سالی است که رنگ جدی به خود گرفته است و اگر مانند سال ۹۰  قرار به برگزاری آزمون برای جذب نیروی خدماتی باشد به مدرک دیپلم نیاز خواهد بود. بهدانی  با اشاره به آزمون جذب مدرس آموزش خانواده نیز می گوید: ۹۰ درصد شرکت کنندگان، فرهنگیان و بقیه اولیا بودند که به رقابت پرداختند و افراد پذیرفته شده به عنوان مدرس خانواده در مدارس فعالیت خواهند کرد.

منبع : روزنامه خراسان


خبر ۸ تیر ماه ۹۸ – معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از صدور مجوز استخدام نیرو در آموزش و پرورش خبر داد و گفت که به احتمال زیاد آزمون جامع استخدامی دولت در مرداد ماه برگزار و حدود ۲۰ هزار نفر برای آموزش و پرورش پذیرفته خواهند شد.

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و میزان جذب نیرو در سال تحصیلی جدید را اعلام و اظهار کرد: خوشبختانه مجوزهای ما هم برای جذب از طریق اساسنامه ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان (جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر پس از قبولی در آزمون استخدامی و گذراندن دوره‌های یکساله صلاحیت حرفه‌ای معلمی) و هم برای دوره‌های چهار ساله کارشناسی تربیت معلم صادر شده است.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند از طریق ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش شوند، می‌توانند در آزمون فراگیر و جامع سازمان اداری استخدامی شرکت کنند لذا باید منتظر اطلاعیه‌های استخدامی سازمان امور استخدامی باشند. به احتمال زیاد این آزمون مرداد ماه برگزار خواهد شد.

جذب ۴۵ هزار دانشجومعلم و پذیرفته شده ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان در سال جدید

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آن دسته از پذیرفته شدگان کنکور سراسری نیز که قصد دارند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و معلم بشوند، باید پس از اعلام نتایج، نسبت به درج و انتخاب دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته اقدام کنند گفت: برای امسال ۲۵ هزار نفر مجوز دوره‌های چهار ساله دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری صادر شده است.

الهیار ترکمن درباره مجوز ماده ۲۸ نیز گفت: مجوز جذب ما از طریق ماده ۲۸، کمتر از ۲۰ هزار نفر است. به عبارتی حدود ۱۲ هزار مجوز جدید داریم، ۲۰۰۰ مجوز برای تامین نیروی ویژه توسعه عدالت آموزشی صرفاً برای سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و بیش از ۴۰۰۰ مجوز استفاده نشده از سال‌های قبل داریم.

وی همچنین از تبدیل وضعیت ۱۰ تا ۱۲ هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی، معلمین حق‌التدریس و نیروهای پیش دبستانی از محل قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در سال تحصیلی جدید خبر داد.


خبر ۲۸ خرداد ۹۸: صدور مجوز استخدام ۵۰ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش و بهداشت

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال برای وزارت آموزش و پرورش تا امروز حدود ۴۰ هزارمجوز صادر شده است و ما ده هزار مجوز استخدامی هم برای وزارت بهداشت و درمان در حال صدور داریم.

جمشید انصاری در گردهمایی روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با اشاره به شرایط کشور در حوزه اقتصاد، اظهار داشت: شرایط ما، یک شرایط عادی نیست و در شرایط غیرعادی امکان تحقق بخش قابل توجهی از منابع درآمدی کشور آن طور که در سال‌های قبل محقق می‌شد، وجود ندارد. بنابراین اقتضا می‌کند که ما اقدامات خاصی را در دستور کار قرار دهیم تا کشور را از این شرایط دشوار با گرفتاری و مشکلات کمتری عبور دهیم.


خبر ۲۶ خرداد ۹۸: صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار نفر برای آزمون استخدام آموزش و پرورش 

حسین خنیفر گفت: بر اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته سازمان امور اداری و استخدامی با استخدام ۲۵ هزار نفری معلم از طریق کنکور و برای مهر سال ۹۸ موافقت خواهد کرد.

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره آخرین وضعیت مذاکرات با سازمان امور اداری و استخدامی برای جذب معلم گفت: بر اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته سازمان امور اداری و استخدامی با استخدام ۲۵ هزار نفری معلم از طریق کنکور برای مهر سال ۹۸ موافقت خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در تلاش هستیم از طریق ماده ۲۸ که فارق التحصیلان دانشگاهی زیر ۳۰ سال و با معدل ۱۵ به بالا هستند نیز حدود ۲۵ هزار مجوز جذب بگیریم و کسری معلم را جبران کنیم.

وی در ادامه در توضیح بیشتر مهارت آموزان ماده ۲۸ گفت: علاقه‌مندان به معلمی که زیر ۳۰ سال هستند و در رشته‌های مورد نیاز ما فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند در آزمونی که توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود شرکت کنند، در صورت قبول شدن وارد مصاحبه‌ای می‌شوند که ویژگی‌های عمومی آن‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد، بعد از قبولی در مصاحبه‌ها به عنوان مهارت آموز ماده‌ی ۲۸، وارد سیستم آموزشی می‌شوند و پس از یک سال آموزش در نهایت به صورت رسمی_آزمایشی استخدام می‌شوند.

پیگیری وضعیت احکام دانشجو معلمان با دانشگاه فرهنگیان نیست

وی همچنین در ادامه درباره وضعیت احکام دانشجو معلمان اظهار کرد: پیگیری وضعیت احکام دانشجو معلمان با دانشگاه فرهنگیان نیست و این دانشگاه صرفا وظیفه تربیت نیروی انسانی را بر عهده دارد، ولی به خاطر تسهیل کار دانشجویان این مسئله را پیگیری کردیم که آقای علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزشی اظهار کردند پیگیری‌ها به نتایج خوبی رسیده است.

وی در ادامه اضافه کرد: اصلاح احکام انجام می‌شود.


خبر ۱۱ خرداد ۹۸: ارائه درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدامی به سازمان امور استخدامی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش به حذف تدریس مدیران مدارس و تلاش برای حذف ساعت تدریس معاونان اشاره کرد و از ورود حدود ۱۸ هزار معلم جدید به مدارس از مهر ۹۸ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منایع وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن، با اشاره به ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: «روال بازنشستگی فرهنگیان مطابق سنوات قبل است و در صورت تمایل اشخاص و نیاز دستگاه با رعایت شرایط سنی، همکاران می‌توانند تا ۳۵ سال ادامه خدمت دهند.»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی برای مهر ۹۸ شروع‌شده است، گفت: «شمار فارغ‌التحصیلانی که به ما می‌پیوندند، حق‌التدریس‌ها، رسمی و پیمانی‌ها، سرباز معلم‌ها و خرید خدماتی‌ها نیز مشخص است و بر اساس سازوکارها به تفکیک هر استان جلساتی برگزار و موارد را مطرح می‌کنیم که با بررسی‌های انجام‌شده برای مهرماه ۹۸، ۱۸ هزار ورودی دانشجو معلم و ماده ۲۸ و ۳۵۰۰ سرباز معلم خواهیم داشت.»

او افزود: «بر اساس تمهیدات در نظر گرفته‌شده در مهرماه با کمبود نیرو مواجه نخواهیم شد و با ظرفیت موجود سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد.»

الهیار ترکمن افزود: «درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدامی به سازمان امور استخدامی ارائه کرده‌ایم. در مجوزهای استخدامی، نیازهای میان‌مدت و بلندمدت را هدف قرار می‌دهند و ما در راستای اهداف میان‌مدت درخواست استخدامی ارسال می‌کنیم.»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اضافه کرد: «سال گذشته به دلیل کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق، معاونان و مدیران مدارس را ملزم به تدریس کرده بودیم که امسال مدیران مدارس از الزام به تدریس خارج شدند و فقط برای معاونان الزامی گذاشته‌شده که امیدواریم در ادامه کار بتوانیم آن‌ها را نیز از این طرح خارج کنیم تا به کارهای اداری مدرسه و ساماندهی آن بپردازند.»

اجرای بند «ک» تبصره ۱۲، حلال مشکلات معوقات

الهیار ترکمن درباره تاثیر اجرای تبصره ۱۲ در به تعویق نیفتادن حقوق معلم‌ها گفت: «پیشنهاد ما در زمان تنظیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ به دولت و مجلس شورای اسلامی این بود که اعتبارات وزارت آموزش و پرورش را صد در صد تخصیص یافته تلقی شود و به ماخذ یک دوازدهم ماهانه به وزارت آموزش وپرورش پرداخت کنند.»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش افزود: «در زمان بودجه این ابهام بود که اگر این امکان را برای وزارت آموزش و پرورش بگذارند، دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز خود را به این تبصره اضافه کنند، به همین دلیل در بند (ک) تبصره ۱۲ اشاره شده است هر پرداختی که ماهیت حقوق داشته باشد باید به صورت ماهانه پرداخت شود.»

الهیار ترکمن ادامه داد: «غیر از حقوق و عیدی کارکنان رسمی و قراردادی وزارت آموزش و پرورش، حق‌التدریس‌های شاغل و آزاد، خرید خدمات آموزشی و سرباز معلم ها و مقرربگیرها را داریم که ماهیت حقوق دارند.»

او تاکید کرد: «این موارد که جنبه حقوق دارند احصا و به سازمان برنامه بودجه ارایه داده شده‌اند. باید در تخصیص‌های ماهانه که برای وزارت آموزش وپرورش در نظر گرفته می‌شود، این موارد مورد توجه قرار گیرد.»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تاکید کرد این معاونت به شدت پیگیر اجرای بند (ک) است. او گفت: «این یک قانون است که باید سازمان برنامه بودجه و امور دارایی و اقتصادی عملی کنند.»

 

خبر ۷ خرداد ۹۸: احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اواخر تیر ۹۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در نتیجه این آزمون، نزدیک به ۵۰ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.وی ادامه داد: هنوز سهمیه خراسان از این استخدامی مشخص نیست. امیدواریم بتوانیم سهمیه دقیقی از شهرستان و هر منطقه را مشخص کنیم. خدابنده با بیان اینکه بعد از آزمون، پذیرفته شدگان مراحل مصاحبه، معاینه و گزینش را طی می کنند، افزود: حدود ۲۵ هزار نفر در تمام کشور در این آزمون پذیرفته می شوند.وی بیان کرد: تاریخ آزمون هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اما به احتمال زیاد بعد از ماه مبارک رمضان و در اواخر تیرماه برگزار می شود.


خبر ۱ خرداد ۹۸: آخرین وضعیت استخدام معلمان در سال جاری

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به وضعیت استخدام معلمان در سال جاری گفت: پیش‌بینی این است که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر در آزمون‌هایی که در یکی – دو ماه اخیر برگزار می‌شود، به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شوند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا در حکم کارمندان زن فرهنگی که طلاق گرفته‌اند، عنوان مطلقه می‌آید؟ گفت: بله. باید این نکته را تصحیح کنیم؛ این نرم افزارها، نرم افزار کلی کشوری است که از آن استفاده می‌کنیم، اما موضوعی که گفتید را بررسی می‌کنیم و تذکر درستی دادید.

وی در مورد استخدام معلمان اظهار کرد: امسال هم مثل سال‌های گذشته تعدادی استخدام معلم داریم و به احتمال خیلی زیاد حدود ۲۵ هزار نفر دانشجوی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را جذب می‌کنیم که در دوره‌های چهار ساله حاضر هستند.

وی افزود: البته بحث‌مان الان روی ماده ۲۸ که شامل ۲۰ هزار نفر می شود، است که این تعداد کارهایشان انجام می شود. این افراد کسانی هستند که یکسال در دانشگاه شهید رجایی دوره میبینند و زودتر جذب خدمت می شوند، بنابراین پیش بینی این است که بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر در آزمون‌هایی که در یکی دو ماه اخیر برگزار می‌شود به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شوند.


خبر ۳۱ اردیبهشت ۹۸: زمان آزمون استخدام آموزش و پرورش شاید خرداد یا دیرتر

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره سه ساله شدن دوره کارشناسی گفت: این اقدام به مجوز آموزش و پرورش و وزارت علوم نیاز دارد، منتظر مذاکره دو وزیر هستیم که بتوانیم برای دوره‌ای زمانی و برای حل مشکل کمبود نیرو، دوره کارشناسی را سه ساله برگزار کنیم تا دانشجویان زودتر فارغ التحصیل شده و وارد آموزش و پرورش بشوند.

حسین خنیفر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تا شهریور امسال حدود ۲۰ هزار نفر از دانشجومعلمان، فارغ‌التحصیل شده و تحویل آموزش و پرورش می شوند اظهار کرد: از این تعداد ۸۰۰۰ نفر رسمی و شبانه روزی و ۱۲ هزار نفر جذب شده از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه هستند. امیدواریم سال‌های آتی، پذیرش از طریق ماده ۲۸ کاهش یابد و بیشتر از طریق کنکور سراسری باشد.

وی درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی نیز گفت: درخواست صدور ۵۵ هزار مجوز جذب داده ایم و قرار بود آزمون استخدامی در اردیبهشت ماه برگزار شود، ولی هنوز هیچکدام به قطعیت نرسیده و شاید خرداد یا دیرتر برگزار شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره رشته‌های مورد نیاز آزمون استخدامی اظهار کرد: جذب فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، از ۱۶ رشته اصلی کتب درسی اعم از زبان انگیسی، فارسی، تاریخ، جغرافیا و … انجام می‌شود.

خنیفر درباره سه ساله شدن دوره کارشناسی نیز اظهار کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی و افزایش میزان بازنشستگی‌ها در سال‌های اخیر، یکی از پیشنهادات ما این است که برای کاهش فشار بر آموزش و پرورش، بدون حذف واحد درسی و آسیب به دوره کارشناسی با احتساب دو ترم ۱۰ واحدی در تابستان به صورت موقت برای چند سال، دانشجوها را سه ساله فارغ التحصیل کنیم که هنوز قطعی نشده است.

وی ادامه داد: این اقدام به مجوز آموزش و پرورش و وزارت علوم نیاز دارد، اما ما آماده اجرای آن هستیم. اکنون منتظر مذاکره دو وزیر و نظرات کارشناسی وزارتین هستیم که بتوانیم برای دوره‌ای زمانی و برای حل این مشکل دوره کارشناسی را سه ساله برگزار کنیم تا دانشجویان زودتر فارغ التحصیل شده و وارد آموزش و پرورش شوند.


خبر ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۸ – وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت هفته معلم اعلام کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای ۵۵ هزار نفر بزودی منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای ۵۵ هزار نفر بزودی منتشر می شود.
وی درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش و تامین نیرو برای وزارت آموزش و پرورشگفت: امیدواریم امسال بتوانیم ۵۵ هزار نفر را در آموزش و پرورش جذب کنیم که به‌زودی فراخوان را اعلام می‌کنیم.
نیروی انسانی سال ۹۸ تعیین تکلیف شده است
وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود نیروی انسانی با تایید کمبود نیروی انسانی، گفت: ماتکلیف نیروی انسانی مهر ۹۸ را بستیم و از این جهت نگرانی نداریم.
وی با اشاره به بازنشستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش ادامه داد: دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با جذب و پرورش دانشجومعلم، کمبود نیرو را جبران می‌کنند.
بطحایی درباره تغییر ساختار در آموزش و پرورش گفت: همین روزها تغییرات ساختار ستاد ابلاغ می شود و بعد از آن تغییر ساختار استان‌ها انجام می‌شود و البته تغییر ساختار مناطق به امسال نمی‌رسد.
سه زیرنظام برای آموزش و پرورش
دکتر بطحایی در این نشست خبری به تدوین زیرنظام‌های سند تحول در سال ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد: ۳ زیرنظام تهیه شده بود و ۳ زیرنظام دیگر در سال ۹۷ تهیه شد تا بتوانیم گام موثری را در اجرای سند تحول بنیادین برداریم و بتوانیم در بخش محتوا و متن و مدیریت برنامه‌هایی را آغاز کنیم.
دکتر بطحایی به بخش محتوا و متن اشاره کرد و افزود: در سند برنامه درسی ملی اعلام کرده است که چه اتفاقی بیفتد تا یادگیری دانش‌آموزان و چرخش‌های الزامی صورت گیرد.
وی با اشاره به برنامه ویژه مدرسه(بوم) گفت: انعطاف لازم در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا متناسب با شرایط بومی، محلی و منطقه‌ای، محتوای آموزشی برنامه رسمی را تعیین کند؛ ۲ ساعت برنامه ویژه مدرسه با فوق برنامه متفاوت است.
مهارت آموزی و کارآفرینی با تاکید رئیس جمهوری دنبال می شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: مهارت آموزی را با تاکید رئیس جمهور پیگیری کردیم و در ۵ هزار مدرسه متوسطه اول مهارت‌آموزی پایه را اجرا کردیم.
وی ادامه داد: این موضوع باعث شد تا بچه‌ها را با فرهنگ کار و تولید آشنا کنیم و برنامه دیگری برای فروش آثار دانش‌‌آموزان طراحی شده است.
سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران مدارس امسال در ۷ استان
بطحایی با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد ما مدرسه محوری است، گفت: ۴ برنامه عملیاتی داشتیم که سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران مدارس امسال در ۷ استان انجام می‌شود
وی اضافه کرد: برنامه دوم نظام کنترل کیفیت بود و این طرح برای مدارس از نظر ارزیابی کیفیت است؛ برنامه بعدی تفویض اختیار به مدارس است.
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما در سال ۹۸ هیچ برنامه‌ای جز اجرای سند تحول نداریم و همه اقدامات متناظر با سند تحول اجرا می‌شود.
وی افزود: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ نزدیک به ۱۰ هزار کلاس درس جدید احداث شد و کلاس‌های غیرایمن از گردونه خدمات‌رسانی خارج شد که بخش عمده‌ای از آن حاصل مشارکت خیرین مدرسه‌ساز است و امیدواریم سال ۹۸ به همین تعداد کلاس به مدارس اضافه کنیم.
وی ادامه داد: نزدیک به ۱۲ میلیون نفر – روز دانش‌آموزان در برنامه‌های اردویی شرکت کردند و بسیار مهم است چون بچه‌ها مهارت‌های زندگی مانند صبوری و مشارکت را تمرین می‌کنند و این در حالیست که برگزاری اردو خطرات زیادی دارد؛ البته ما یک مرکز کنترل اردویی در سال ۹۶ ایجاد کردیم و به طور مداوم اردوهای برون استانی رصد شد و صدمات و خطرات اردوها به حد زیادی کاهش یافت و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور شرکت کردند.
بطحایی افزود: بیش از ۶ میلیون دانش‌آموز در اردوهای فرهنگی و هنری شرکت کردند و ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه برپا شد؛ همچنین در انتخابات دانش‌آموزی، ۹ میلیون دانش‌آموز شرکت کردند و ۷ میلیون دانش‌آموز عضو تشکل‌های دانش‌آموزی هستند.
وی به برنامه‌های آموزش و پرورش در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: ۱۵۰۰ مدرسه در سیل آسیب دیده است و ۲۱۲ مدرسه باید تخریب و بازسازی شوند و مابقی مدارس باید مرمت شوند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس ۲،۳ کلاسه در تابستان ساخته می‌شود و مهر تحویل می‌شود البته در برخی مناطق مثل لرستان جایابی برخی روستاها قرار است تغییر کند که به محض انجام، کارمان را شروع می‌کنیم.
وی به برنامه‌های آموزش و پرورش برای کنکوری ها در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: اردوهای آموزشی و کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان سیل‌زده لرستان و به ویژه خوزستان اجراست و برای فرهنگیان متاثر از سیل برنامه‌های حمایتی را اجرا می‌کنیم.
نیاز به سند ۲۰۳۰ نداریم
بطحایی درباره سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: سند ۲۰۳۰ قصد تغییر هویت دانش‌آموزان را دارد و به همین دلیل مقابلش ایستادیم؛ ضمن اینکه سندهای بهتر در کشور خودمان داریم و نیاز به سند ۲۰۳۰ نداریم.


خبر ۱۴ اردیبهشت ۹۸: خبر استخدام بیش از ۲۰ هزار معلم جدید در سال ۹۸

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۲۰ هزار معلم جدید را دانشگاه فرهنگیان در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد داد و علاوه بر این، از طریق آزمون استخدامی نیز تعدادی دیگر را جذب خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه جابربن حیان و در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های ورزات آموزش و پرورش تاکید بر پژوهش محوری است که خوشبختانه در استان‌های مختلف کشور دستاوردهای دانش آموزان و آموزگاران در نمایشگاه‌های جابربن حیان ارائه شده است.

وی افزود: استان کردستان همچنین یکی از استان‌های هدف ما برای پروژه «بازی و یادگیری» بوده که خوشبختانه این فعالیت هم با جدیت دنبال شده است و ما شاهد تغییر محیط‌های آموزشی به سمت تربیت محوری هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: امسال در دوره ابتدایی قریب به هشت میلیون دانش آموز و در دوره پیش دبستانی و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوآموز مشغول به تحصیل بودند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا با کمبود معلم در مقطع ابتدایی روبرو هستیم، گفت: هیچ کلاسی بدون معلم برگزار نشده است اما برای سال آینده با توجه به اینکه تعداد بسیاری از همکاران بازنشسته می‌شوند وزارت آموزش و پرورش درصدد جایگزین کردن نیروی لازم است.

حکیم زاده تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان تلاش‌های خوبی را برای آماده کردن معلمان برای اول مهرماه انجام داده است اما با توجه به اینکه با کمبود معلم روبرو خواهیم شد سازمان‌های بالادستی همچون سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه باید مجوزهای بیشتری را برای جذب معلمان به ویژه در مقطع ابتدایی برای آموزش و پرورش در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه سال تحصیلی هنوز به اتمام نرسیده است، پیش بینی دقیقی از میزان معلم‌های موردنیاز را نداریم اما دانشگاه فرهنگیان قرار است که ۲۰ هزار معلم را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین از محل ردیف‌های استخدامی ماده ۲۸ سازمان امور اداری و استخدامی از سایر فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط دانشگاه‌های کشور نیز با برگزاری آزمون، تعدادی از نیروهای لازم را برای دوره ابتدایی جذب خواهیم کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد پروژه «بازی و یادگیری» نیز عنوان کرد: در راستای اجرای این پروژه، به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور و هر استان ۱۰۰ مدرسه اتاق بازی و یادگیری را راه اندازی کردیم که خوشبختانه استقبال بسیار زیادی از این طرح شد و حتی در مناطقی هم که جرو برنامه ما نبود به صورت داوطلبانه این طرح آغاز شد.

حکیم زاده با بیان اینکه در نظر داریم این طرح را گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: پروژه بازی و یادگیری در یادگیری بهتر و عمیق‌تر دانش آموزان و همچنین ایجاد فضای نشاط و شادی در مدارس بسیار موثر بوده است.


خبر ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۸ – آزمون استخدامی آموزش و پرورش در انتظاراعلام سهمیه
 

گروه خبر- کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی از چالش های عمده در آموزش و پرورش استان است. به گزارش خبرنگار ما، سال گذشته بیشتر دستگاه های اجرایی، آزمون استخدامی برای جذب نیرو برگزار کردند اما آموزش و پرورش سهمی در این آزمون ها نداشت. سال گذشته در گفت و گوی خبرنگار ما با مسئولان آموزش و پرورش استان اعلام شد که آزمون استخدامی آموزش و پرورش امسال برگزار خواهد شد. با آغاز سال جدید و گذشت یک ماه و چند روز از آن، باز هم موضوع کمبود نیرو در حوزه آموزش و پرورش چه از سوی مدیران شهرستانی و چه استانی به گوش می رسد تا جایی که یک شنبه شب گذشته «لاری» رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان به شرایط نیرویی اشاره کرد و گفت که تا مهر امسال هزار و ۱۲۵ نفر بازنشسته می شوند. وی روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ما، درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی این دستگاه گفت: هر سال در بهمن وزارت آموزش و پرورش سهمیه ای برای جذب نیرو اعلام می کرد و با برگزاری آزمون، جذب نیروی مورد نیاز انجام می شد اما سال گذشته از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی وزارتخانه سهمیه ای اعلام نشد و برگزاری آزمون به سال جدید موکول شد. «لاری» ادامه داد: منتظر اعلام سهمیه استان هستیم و باید تا اواخر خرداد یا تیر، سهمیه اعلام و به دلیل کمبود شدید نیرو در آموزش و پرورش استان قبل از شروع سال تحصیلی جدید آزمون برگزار شود و به محض مشخص شدن سهمیه، زمان برگزاری آزمون مشخص خواهد شد. وی با اشاره به وضعیت سامان دهی نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۹_ ۹۸ گفت: در پایان برنامه توسعه ششم، سه هزار و ۷۷۰ معلم استان بازنشسته خواهند شد و تا پایان زمان این برنامه، سه هزار نیرو و در مهر سال ۹۸ نیز هزار و ۶۳۸ نیرو در استان کمبود خواهیم داشت. وی با اشاره به راهکار اجرای برنامه سامان دهی و مدیریت بهینه نیروی انسانی سال تحصیلی ۹۹_ ۹۸ گفت: خرید خدمات آموزشی و برون سپاری، حق التدریسی آزاد، سامان دهی دوباره نیروهای حق التدرسی آزاد و استفاده بهینه از نیروها، ادغام کلاس های کم جمعیت هم پایه در یک مدرسه و ترغیب دانش آموزان مدارس کم جمعیت روستایی متوسطه به حضور مدارس شبانه روزی با توجه به ظرفیت خالی این مدارس و … از جمله راهکارهای ارائه شده است.


خبر ۹ اردیبهشت ۹۸: درخواست صدور مجوز استخدام ۵۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش و جانشین وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت هفته معلم، برنامه‌های هفته معلم را اعلام کرد.

الهیار اعلام کرد که بر اساس سند جامع نیروی انسانی نیازها را برآورد و درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدامی هم از طریق ماده ۲۸ و هم کنکور سراسری داده‌ایم که در سازمان استخدامی در حال بررسی است و امید است هرچه زودتر این مجوز را دریافت و آن را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه کار ساماندهی شروع شده و برای نقل و انتقالات معلمان برنامه‌های مشخصی داشتیم که تا آخر اردیبهشت باید تکلیف مشخص و پایه نیروی انسانی تعیین شود و کسری های احتمالی را برآورد کنیم گفت: با توجه به نیازهایی که داریم و در سال های حادی هستیم باید تمهیدات ویژه تامین نیروی انسانی داشته باشیم.


خبر ۲۱ فروردین ۹۸: آیین‌ نامه استخدام معلمان حق‌ التدریس در حال نهایی شدن

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تعیین تکلیف وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس اظهار‌ کرد: الحاق یک تبصره به قانون به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت، دو موضوع را تعیین کرده است، نخست اخذ آزمون ورودی برای جذب این افراد و دوم، برگزاری دوره آموزشی توسط آموزش‌وپرورش برای پذیرفته‌شدگان در آزمون.

وی افزود: آزمون جذب نیروهای حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی به‌صورت داخلی توسط وزارت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در قانون مجلس آمده است که کارگروهی با حضور دو نفر از نمایندگان مجلس، نمایندگان سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه بودجه با مشارکت آموزش‌وپرورش، آیین نامه استخدام نیروهای حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی را تدوین کنند که این آیین‌نامه در حال نهایی شدن است و تا پایان فروردین ابلاغ می‌شود و تلاش می‌کنیم در تیر یا مرداد آزمون را برگزار کنیم.

الهیار ترکمن تأکید کرد: جذب افراد براساس نیاز آموزش‌وپرورش به لحاظ جنسیت، رشته و منطقه جغرافیایی است که پس از قبولی در آزمون ورودی باید در یک دوره آموزشی هم شرکت کنند، شیوه برگزاری آزمون و دوره آموزشی نیز در آیین‌نامه مربوطه تعیین می‌شود


خبر ۱۹ فروردین ۹۸: خبر توافق اولیه برای جذب 55 هزار نیرو جدید

معاون توسعه، مدیرت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پیگیری برگزاری آزمون استخدامی از توافق اولیه برای جذب ۵۵ هزار نیرو جدید خبر داد.
علی الهیارترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرانجام آزمون استخدامی جدید و جذب نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد: هنوز مجوز قطعی آزمون استخدامی صادر نشده است، اما برای جذب ۵۵ هزار نفر توافق اولیه با سازمان امور اداری و سازمانی انجام شده است.

وی ادامه داد: درباره چگونگی توزیع نیرو و روش جذب آن‌ها در آموزش و پرورش هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و باید بررسی‌های لازم انجام شود تا ببینیم چند درصد نیرو‌ها از طریق دوره چهار ساله و چند درصد از طریق دوره‌های یکساله مهارت آموزی باشد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سهمیه در نظر گرفته شده براساس نیرو‌های مورد نیاز و چگونگی روش جذب مشخص می‌شود، اظهار کرد: چگونگی روش جذب باید اعلام شود که هنوز در این مورد به توافق نهایی نرسیدیم.

بیشترین اولویت جذب با آموزگاران است
الهیار ترکمن درباره اولویت‌های جذب نیرو در سال جدید گفت:طبق اولویت‌بندی‌های انجام شده بیشترین جذب نیرو در برای دوره ابتدایی خواهد بود و بعد از آن هم برای جذب هنر آموز در شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش بیشتر جذب را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تفکیک نیرو بر مبنای نیاز آموزش و پرورش انجام شده است و بر مبنای اولویت بندی‌هایی که داشتیم به سازمان امور اداری و استخدامی درخواست دادیم.

معاون توسعه، مدیرت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبود نیرو در تمامی استان‌های کشور وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به تعداد خروجی‌ها توزیع بهینه‌ای برای نیرو‌ها داریم بنابراین شرایط در اغلب نقاط کشور مشابه است.


خبر ۲۰ اسفند ۹۷: ایجاد ۵۵ هزار ردیف شغلی برای معلمان در مهر ماه سال آینده

رییس دانشگاه فرهنگیان از ایجاد ۵۵ هزار ردیف شغلی برای معلمان در مهر ماه سال آینده و تایید تمام مصوبه‌های این دانشگاه از سوی رییس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۱۴ ماه از ریاست حسین خنیفر بر دانشگاه فرهنگیان می‎گذرد؛ در طی این مدت جبران کمبود معلم، پرداخت معوقات معلمان و استادان مدعو، افزایش کیفیت دروس روانشناختی و تربیتی از اولویت‌های او بوده‌است. وی برای پیشبرد کارهای خود برنامه‌های یک ساله، پنج ساله، ده ساله و حتی صد ساله دارد که درباره جزییات این برنامه‌ها با وی گفت‌وگو کردیم. به باور خنیفر اگر تا ده سال آینده در هر استان ۱۰۰ هکتار برای ایجاد فضای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شود تا به تربیت معلم بپردازند؛ کف نیاز آموزش و پرورش به معلم تامین می‌شود. او در این گفت‌وگو به تشریح فعالیت‎های ۱۴ ماه اخیر این دانشگاه پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

بنابر آماری که ارائه کردید تا چند سال دیگر نیاز کشور به معلم حل خواهد شد و دیگر آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی نخواهد داشت؟

در حال حاضر ۷۸ هزار کلاس خالی داریم و در حقیقت برای این خلاء و نیاز نیرو تربیت می‌کنیم، نه اینکه بخواهیم برای تحمیل فارغ‌التحصیل نیرو تربیت کنیم. ما مطالعات آینده‌پژوهشی کردیم و می‌دانیم که تا سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰۸۰ هیات علمی می‌خواهیم، البته امکان دارد این رقم بالا و پایین شود. تا سال ۱۴۰۴ اگر با همین شیب یعنی جذب سالی ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر پیش برویم، نیاز کشور به معلم حل می‌شود. امکان دارد در این میان ۱۰ هزار نفر هم اضافه تربیت کنیم که این مساله مشکلی ندارید، زیرا در اینجا از کمیت به کیفیت می‌رسیم و می‌توانیم کلاس‌های ۴۰ نفره را ۳۰ نفره کنیم.

مطالعات آینده‌پژوهشی کردیم و می‌دانیم که تا سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰۸۰ هیات علمی می‌خواهیم، البته امکان دارد این رقم بالا و پایین شود.

بنابراین کشور ما تا هفت، هشت سال آینده هر چه سرمایه‌گذاری کند، کم است. تجربه هم نشان داده است، معلمانی که از طریق کنکور و آموزش چهار ساله دروس پداگوژی (کارورزی، روانشناسی، فنون تدریس) را می‌گذرانند، معلمان خوب و تراز بالایی هستند، وگرنه ما از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر هم استفاده می‌کنیم. امسال هم ۴۰ هزار نفر دانشجو پذیرفته‌ایم که جمع دانشجویانمان ۷۰ هزار نفر شده‌اند. ما تلاش می‌کنیم که پاسخگوی نیازهای مهر ماه سال‌های آینده باشیم تا با کمترین کلاس بی‌معلم مواجه باشیم.

تربیت این تعداد معلم نیاز به فضای آموزشی دارد، برای تامین فضای آموزشی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

در بحث فضای آموزشی ما یک میلیون مترمربع فضای کالبدی داریم. در سال ۱۳۹۰ حدود ۴۰۰ پردیس داشتیم که ۳۰۲ پردیس تعطیل شد و ۹۸ مورد دیگر باقی ماند. در حال حاضر ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز داریم که بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد این مراکز نیاز به مقاوم‌سازی و بهسازی دارند. این بازسازی‌ها در حال انجام است، اما بودجه‌مان کم است. یک بحث دیگری که دنبال آن هستیم بحث چابک‌سازی و ساختار است که امیدواریم این درخواست مورد توجه هیات امنا قرار بگیرد.

در حال حاضر ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز داریم که بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد این مراکز نیاز به مقاوم‌سازی و بهسازی دارند.

یکی از مواردی که امسال و در همین هفته انجام شد، این بود که رییس جمهور محترم تمام مصوبات چند ساله عقب مانده دانشگاه فرهنگیان را از سال ۹۳ تاکنون امضا کردند، یعنی هرآنچه که در هیات امنا مصوبه داشتیم، توسط آقای روحانی امضا شدند. یک نوید دیگر این که برای ۵۵ هزار ردیف سال آ‌ینده ما موافقت شده است. وضعیت اشتغال در جامعه ما به خصوص برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اصلا وضعیت خوبی نیست، اما وقتی ما آن چهل هزار نفر را گرفته‌ایم و می‌خواهیم سال آینده برای ۵۵ هزار نفر ردیف شغلی ایجاد کنیم، جامعه از بابت تامین معلم یک نفس راحت می‌کشد. برای مهر ماه سال آینده ۵۵ هزار نفر استخدام رسمی درحوزه آموزش و پرورش خواهیم داشت.

شما برنامه‌ای صد ساله برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته‌اید، این برنامه شامل چه چیزهایی است و آیا با تغییر مدیریت امکان اجرایی شدن یک برنامه صد ساله وجود دارد؟

در مدیریت یک نوع تفکر سنتی و نوع دیگر سیستمی است. تفکر سنتی بر اساس اتفاقات است، اما تفکر سیستمی بر اساس پیش‌بینی و بر اساس داده‌ها است. در اینجا بر اساس تفکرات سیستمی حرف می‌زنیم. ما یک برنامه یک ساله داشتیم و گفتیم که یک ساله ظرفیت خالی موجود را پر می‌کنیم. یک کشور وسیع هستیم و ۲۳ کشور جهان در خاک کشور ما جای می‌گیرد. به عنوان مثال کشور ژاپن اندازه مازندران و خراسان است و ۵۲ دانشگاه تربیت معلم دارد. طبق مطالعاتی که داشتیم، قبلا این استان‌ها که اندازه ژاپن هستند، ۲۵ مراکز خالی داشتند که ما آن را پر کردیم.

اگر با همین فرمان جلو بروم و مانعی نباشد تا ۵ سال دیگر کف نیاز آموزش و پرورش حل می‌شود، یعنی ما دیگر مشکلی بابت نیروی انسانی نخواهیم داشت.

برنامه ۵ ساله من به این صورت است که اگر با همین فرمان جلو بروم و مانعی نباشد تا ۵ سال دیگر کف نیاز آموزش و پرورش حل می‌شود یعنی ما دیگر مشکلی بابت نیروی انسانی نخواهیم داشت. البته به نظر من می‌تواند زودتر هم آن را حل کرد، در صورتی که مساعدت در این مورد صورت بگیرد.برنامه ۱۰ سال من نیز در مورد راه‌اندازی طرح ۳۱-۱۰۰ است. من اعتقاد دارم مثل خیلی از کشورها که نظام تعلیم و تربیت را اولویت قرار داده‌اند ما هم باید آن را اولویت قرار دهیم، از این رو باید ۱۰۰ هکتار در هر استان برای فضای تربیت معلم در نظر بگیریم. الان یکی دو استان این طرح را آغاز کرده‎اند. ترجیج ما این است که این ۱۰۰ هکتار در مرکز شهر باشد تا به دانشگاه مادر نزدیک‌تر باشد و تردد هم برای دانشجویان بهتر صورت بگیرد.ما بعد از رقم زدن طرح ۳۱-۱۰۰ می‌توانیم ادعا کنیم که تا ۱۰۰ سال دیگر خیالمان از تربیت معلم راحت است و این همان طرح صد ساله است. وقتی فضا و شرایط فراهم باشد، من فکر می‌کنم که هر استان می‎تواند ۳۰ هزار معلم تربیت کند و بعد دانشگاه فرهنگیان به نسبت نیاز آموزش و پرورش قابلیت انعطاف پیدا خواهد کرد.

فکر نمی‌کنید با اوضاعی نامناسب معیشیتی که معلمان دارند، در سال‌های آینده آمار داوطلبان کاهش پیدا کند؟

امسال نزدیک پنج برابر تعداد مورد نیاز ما در دانشگاه ثبت‌نام کردند، قطعا آنها برای تحصیل و شغل خود غربالگری کردند تا بهترین راه را انتخاب کنند. گلایه معلمان اغلب به خاطر معوقات است و الان حقوق معلمان به نسبت قبل بهتر شده است. به خصوص با این ۲۰ درصدی که سال آینده اضافه می‌شود، وضعیت معلمان بهتر خواهد شد. معلمان جزو نجیب‌ترین انسان‌های حقوق بگیر دولت هستند، البته کارگران و سایر اقشار هم همینطور و اگر هم اعتراضاتی می‌کنند، درباره مطالبات مغفول مانده است و آن را یادآوری می‌کنند و این یکی از ویژگی‌ جامعه‌ متمدن است. با توجه به وضعیت اشتغال در دنیا که پایان قرن بیستم را پایان عصر استخدام‌های رسمی می‌دانند، مطمئنا برای شغل معلمی استخدام خواهد بود، زیرا دیگر استخدامی نداریم.

۱۱

گفته بودید که ۱۰۷ میلیارد از آموزش و پرورش طلب دارید و دستمزد استادان مدعو از سال ۹۴ به تعویق افتاده است. قرار است این معوقات چه زمانی و چگونه پرداخت شود؟

وزیر آموزش و پرورش دستور دادند، در سال آینده فکری برای این مساله شود، آقای اللهیار ترکمن هم قول دادند در این زمینه کمک کنند. این معوقات مربوط به قبل از ۱۴ ماهی است که من به دانشگاه فرهنگیان آمده‌ام. چاله‌چوله‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد از قبل کنده شده و یکی از وظایف مدیریت‌ها و قبول مسئولیت‌ها پیگیری مطالبات مسبوق است.

همواره در جذب دانشگاه فرهنگیان و آزمون‎های استخدامی آموزش و پرورش شائبه‌هایی وجود داشته است، حتی گفته شده بود، داوطلبانی که رتبه بالایی داشته‌اند، جذب نشدند. آیا از نظر شما وجود بی‌عدالتی در نهادی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان که رکن اصلی آموزش در جامعه است، به عرصه آموزش کشور آسیب نمی‌زند؟

مدارک را به ما نشان دهید و من در این زمینه جواب می‌دهم و پیگیری می‌کنم، گاهی این موارد نادر است.ما یک خطای تعمیم داریم به این صورت که ما یک مدرسه زیبا و با امکانات در آلمان می‎بینیم و بعد که به ایران آمدیم، بگوییم تمام مدارس آلمان عالی هستند، درحالی که اینطور نیست. ما مواردی داشتیم که رتبه خوبی داشته‌اند، اما شاید مشکل خاصی داشته‌اند که نه سیاسی است و نه اخلاقی، به همین دلیل در مصاحبه رد شده‌اند. ما در استخدام معلم استانداردهایی در زمینه قد، سن، معدل و … و حتی شاخص‌هایی مثل عدم لکنت زبان داریم که شخص باید همه این استانداردها را داشته باشد. البته در قانون آمده است که فرزند رزمنده، جانباز و شهید ۲۰ درصد سهمیه دارند و آن هم زمانی لحاظ می‌شود که ۶۵۰۰ تراز را بیاورند.

در استخدام معلم استانداردهایی در زمینه قد، سن، معدل و حتی شاخص‌هایی مثل عدم لکنت زبان داریم که شخص باید همه این استانداردها را داشته باشد.

در کشورهایی خارجی به سربازانی که در جنگ جهانی آسیب دیده بودند، رسیدگی‌های زیادی می‌شود، حتی اگر لازم باشد هر کدام سه پرستار دارند و تا نوه‌هایشان تامین هستند، اما ما به رزمنده‌های جنگ تحمیلی هیچ چیزی ندادیم. فرزندان شهدا حاضرند استخدام‎ها و پست‌ها را بدهند، اما یک روز سایه پدر را داشته باشند. اگر کسی برای ادعای خود اسناد و مدارکی دارد به ما بدهد و ما سعی می‌کنیم که پیگیری کنیم و نمی‌گذاریم در حق کسی اجحاف شود.

اخیرا خبرهای زیادی در خصوص تنبیه‌بدنی در مدارس می‌شنویم. اکنون این سوال مطرح است که در دانشگاه فرهنگیان به معلمان آینده چه آموزش‌هایی داده می‌‎شود تا در مدرسه اقدام به تنبیه بدنی نکنند؟

من خودم مخالف تنبیه بدنی هستم، ما دو نوع تنبیه بدنی داریم؛ تنبیه‌بدنی روانی یا کلامی و جسمی یا فیزیکی. به قول تیپی شپرد در کتاب “آموزش و پرورش زنده” تنبیه جسمی تن را می‌آزاد و تنبیه روحی استخوان‌ها را خورد می‌کند و هر دو مردود است. اگر اَنگ و برچسبی به دانش‌آموز زده شود تا آخر عمر با او همراه است. تنبیه جسمی نیز عزت نفس دانش‌آموز را از آن می‌گیرد، در حالی که الان روش‌های تنبیه روانشناختی داریم؛ مثل بی‌توجهی موقت یا عدم مشارکت در گروه‌های قوی، اینها باعث می‌شود، دانش‌آموز متنبه شود.


خبر ۱۸ اسفند ۹۷: صدور مجوز استخدام ۵۵ هزار نفر از طریق آزمون در آموزش و پرورش 

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش از ساماندهی نیرو‌های انسانی برای فعالیت در مهر ۹۸ تا پیش از پایان سال جاری خبر دارد.

فریبرز حمیدی سرپرست مرکز برنامه‌ریزی،‌ منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: اکنون ساماندهی نیروی انسانی برای فعالیت در سال تحصیلی آینده در دست بررسی است و نیاز مدارس را برآورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به عملکرد فعلی پیش بینی می‌کنیم که تا پیش از پایان سال تحصیلی و به کار گیری معلمان در مهر ۹۸ پیش از اتمام سال تحصیلی جاری مشخص شود.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، معلمان ابلاغیه فعالیت برای مهر ۹۸ را قبل از اتمام سال تحصیلی جاری دریافت می‌کنند و کسری نیروی انسانی را با تدابیر مختلفی جبران خواهیم کرد.

حمیدی با اشاره به اینکه بعد از ساماندهی نیرو‌های رسمی کسری نیرو از طریق نیرو‌های حق‌التدریس جبران می‌شود، بیان کرد: هنوز تعداد معلمان و ساعات حق‌التدریس برای سال تحصیلی آینده مشخص نشده است، اما جبران نیاز‌های آموزش و پرورش از طریق بکارگیری معلمان حق‌التدریس مرتفع می‌َشود.

مجوز برگزاری آزمون استخدامی برای جذب نیروی جدید در سال تحصیلی آینده
وی با اشاره به رایزنی با سازمان اداری استخدامی برای اخذ مجوز آزمون استخدامی، تصریح کرد: مرجع رسمی ورود به آموزش و پرورش دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی است که برنامه‌ریزی برای جذب نیرو در این دانشگاه‌ها برای سال آینده را در نظر گرفته ایم و این موضوع جدا از برگزاری آزمون استخدامی است، دوره‌های آموزشی آن در این دو دانشگاه برگزار می‌َشود.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: مجوز استخدامی برای ۵۵ هزار نفر در نظر گرفته شده است که بخش عمده آن متعهدین خدمت در دوره ۴ ساله و بخش دیگر از طریق آزمون استخدامی و اساسنامه ماده ۲۸ خواهد بود.


خبر ۹ اسفند ۹۷: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اوایل سال ۹۸ 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی الله‌یار ترکمن با اشاره به نیاز آموزش و پرورش به استخدام ۵۵ هزار نیروی جدید اظهار کرد: موافقت اولیه برای جذب این تعداد انجام شده است و سعی می‌کنیم در ابتدای سال ۹۸ آزمون استخدامی را برگزار کنیم.

وی درباره پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: تمام معوقات فرهنگیان تا پیش از پایان سال جاری پرداخت می‌شود که شامل پرداخت کامل تمام معوقاتی است که از سال ۹۶ باقی مانده‌اند، اضافه‌کار پرسنل اداری، حق‌التدریس نیروهای شاغل و در رأس آنها بحث حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش درباره استخدام معلمان حق‌التدریسی عنوان کرد: اوایل سال ۹۸ این شرایط فراهم خواهد شد و تبدیل وضعیت همکاران حق‌التدریسی را خواهیم داشت.


خبر ۱۸ بهمن ماه ۹۷ – معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش درباره اخذ مجوز استخدامی این وزارتخانه، گفت: کارهای اولیه و کارشناسی آن انجام شده است و باید سایر مراحل اداری‌اش طی شده و به ما ابلاغ شود.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره درخواست ۵۵ هزار ردیف استخدام این وزارتخانه، اظهار کرد: این موضوع در شرف انجام است و ان‌شاءالله ردیف استخدامی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی برایمان صادر می‌شود یعنی کارهای اولیه و کارشناسی آن انجام شده است و باید سایر مراحل اداری‌اش طی شده و به ما ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش قطعاً آزمون استخدامی دارد، گفت: بعد از اینکه هماهنگی‌ها انجام شود از طریق رسانه‌ها، شرایط و زمان آن اعلام می‌شود.

الهیار ترکمن با بیان اینکه جذب در آموزش و پرورش به دو شکل انجام می‌شود، افزود: شکل اول، جذب دانشجومعلمان دوره‌های ۴ ساله است که از طریق دفترچه کنکور اعلام می‌شود و شکل دوم، آزمون استخدامی آموزش و پرورش است که موسوم به ماده ۲۸ است و پذیرفته‌شدگان باید دوره یک ساله را طی کنند.

وی درباره زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: این موضوع روال دارد و باید مراحل آن انجام شود و در نهایت زمان مناسبی را برای برگزاری آزمون اعلام می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس


خبر ۷ بهمن ۹۷: درخواست استخدام ۵۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از درخواست برای جذب ۵۵ هزار نیروی جدید در این وزارتخانه خبر داد و گفت: موافقت کلی سازمان امور اداری و استخدامی را برای جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش گرفتیم.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره پیگیری این وزارتخانه برای استخدام نیروی جدید، اظهار کرد: تقریباً مذاکرات‌مان را با سازمان اداری و استخدامی انجام دادیم و مجوزها برای سال ۹۸ به‌زودی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجوزها برای ماده ۲۸ یعنی آزمون استخدامی و همچنین دانشجویان متعهد خدمت است که از طریق کنکور سراسری جذب می‌شوند، گفت: اگر مجوز قطعی استخدام را قبل از نیمه اول بهمن بدهند، به آزمون استخدامی اسفند ماه می‌رسیم چون توافقات انجام شده و صحبت‌های کلی را نهایی کردیم.

الهیار ترکمن اضافه کرد: البته نگرانی درباره جذب نیرو در خصوص متعهدین خدمت نیست چرا که این افراد از طریق کنکور جذب می‌شوند و هنوز خیلی فرصت داریم.

وی درباره میزان درخواست ردیف استخدام وزارت آموزش و پرورش افزود: درخواست ما ۵۵ هزار نفر است که خوشبختانه تا حدود زیادی توانستیم توافقات را جذب کنیم که مجوز استخدام بگیریم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «چه تعداد از نیروهای درخواستی از طریق آزمون استخدامی و چه تعداد از طریق کنکور جذب می‌شوند؟»، ادامه داد: درباره نیازهای میان مدت و فوری با سازمان امور اداری و استخدامی در حال مذاکره هستیم.


خبر ۲۸ دی ۹۷: احتمال صدور مجوز برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش همراه با فراگیر هفت 

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، جزئیات برگزاری مجدد آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش برای جذب نیرو را تشریح کرد.

یارمحمد حسین‌بر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره استخدام مجدد در وزارت آموزش و پرورش و برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: برای جذب نیرو تقاضای مجوز از سازمان اداری و استخدامی داشتیم و منتظر تایید مجوز هستیم که اگر با آن موافقت شود در قالب آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی جذب نیرو خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که قرار است چند نفر از طریق آزمون جذب شوند، تصریح کرد: چون هنوز به تفاهم نرسیده‌ایم، نمی‌توانم به طور دقیق اعلام کنم چه تعداد جذب نیرو خواهیم داشت؛ در طول سال دو آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود اما تا زمانی که سازمان اداری و استخدامی مجوز استخدام برای دستگاهی صادر نکند مسئله جذب نیرو موضوعیت نخواهد داشت.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: این وزارتخانه از طریق آزمون سراسری و ماده ۲۸ یا همان استخدام آزاد اقدام به جذب نیرو می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: چند روز قبل جلسه‌ای را با سازمان امور اداری و استخدامی به منظور جذب مجوز استخدام داشتیم و قرار شد جلسه دیگری هم برگزار شود تا به نتیجه برسیم.

به گزارش تسنیم؛ ثبت‌نام برای شرکت در ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی از روز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۹۷ از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آغاز خواهد شد و در روز سه‌شنبه مورخ ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ خاتمه می‌یابد.

در این آزمون ۲۰ دستگاه اجرایی شامل سازمان امور اراضی کشور، بانک ملی ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بهزیستی کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، سازمان شیلات ایران، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور(مادر تخصصی)، مرکز اورژانس تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان اقدام به جذب نیرو می‌کنند.


خبر ۱۵ دی ۹۷: خبر جدید از صدور مجوز جذب و استخدام در آموزش و پرورش

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش از ارسال نامه با امضای وزیر آموزش و پرورش به سازمان اداری و استخدامی برای جذب نیرو خبر داد.

یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره برنامه این وزارتخانه برای جذب نیروی انسانی جدید، اظهار کرد: آموزش و پرورش پس از بررسی‌ کارشناسی و در نظر گرفتن شاخص‌ها، برآورد نیروی انسانی مورد نیاز برای سال آینده را مشخص کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس مکاتبه‌ای با سازمان اداری و استخدامی انجام شده است تا مجوز استخدامی اخذ شود.

حسین‌بُر اضافه کرد: با امضای وزیر آموزش و پرورش، این نامه به سازمان اداری و استخدامی ارائه شده است و پیگیر نتیجه آن هستیم.

وی افزود: بر اساس ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش باید مجوزهای استخدامی را از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب کند یعنی یا از طریق کنکور سراسری یا ماده ۲۸ به صورت آزمون استخدامی جذب نیرو انجام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

خبر ۱۰ دی ۹۷: استخدام جدید آموزش و پرورش در صورت تصویب سازمان اداری استخدامی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام در آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام در آموزش و پرورش باید از طریق سازمان اداری استخدامی تصویب و به ما ابلاغ شود. مکاتبات خود را در این زمینه شروع کرده ایم و در حال ارائه مستندات لازم به سازمان اداری هستیم تا بتوانیم تا سقف نیاز مجوز بگیریم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون جذب ۵۰۰۰ نیروی خدماتی اظهار کرد: تامین نیروی خدماتی در مدارس یکی از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم. ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری این امکان را به ما داده است که با اخذ مجوزهای لازم از طریق شرکت های ذیربط نیروهای خدماتی لازم را تامین کنیم. این کار پس از طی مراحل کاری خود از طریق برگزاری مناقصه از سوی ادارات کل آموزش و پرورش انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

خبر ۳۰ مهر ۹۷: استخدام جدید آموزش و پرورش در دی یا بهمن سال ۹۷

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی جدید نیز گفت: باید مجوز لازم را دریافت کنیم که در صورت تحقق، دی یا بهمن ماه اطلاع رسانی می‌شود و تعداد آن به میزان خروجی نیرو در سال ۹۷ بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

۱۹ دیدگاه تاکنون.

  1. محمدرضا از داراب گفت:

    سلام منم موفق به ثبت نام نشدم مریم خانم شما اهل کجایید؟

    [پاسخ]

  2. محمدرضا گفت:

    سلام وقت بخیر. بنده موفق به ثبت نام آموزش پرورش ۹۸ نشدم ابراهی هست ک سنجش اجازه مجدد بده برای ثبت نام…خواهش میکنم اگر راهی هست دریغ نکنید.ممنون

    [پاسخ]

  3. مریم گفت:

    امکان تمدید زمان ثبت نام اموزش پرورش وجود داره یا خیر ؟

    [پاسخ]

  4. فرهنگی گفت:

    با سلام
    چرا به فکر نیروهای خد ماتی قرارداد معین اموزش وپرورش نیستید ما با حقوق کم ونا چیز که کفاف زندگیما ن را هم نمی دهد زندگی می کنیم درحالی که شما فقط به فکر نیروهای حق التدریس ونهضتی ها هستی این نیروها که تازه از راه رسیدن ومهر امدنشان هنوز خشک نشده است به فکر تبدیل وضعیت شان هستید ما با ۱۲ سال خدمت باید همچنان قرار دادی باشیم این کجایش عدالت است. ما نه گروه وطبقه ای داریم نه رتبه بندی در حالی که نهضتی ها فوری جذب اموزش وپرورش میشوند و تبدیل وضعیت وار تقا می یابند ولی ما چی هروز از روز بعد ضعیف تر ومظلو م تر میشویم

    [پاسخ]

  5. سهیل گفت:

    آهای ملت!!!
    آیا معافیت پزشکی هم جزء معافیت قانونی حساب میشه؟ اصلا اگر کسی معافیت پزشکی داشته باشه امکان داره استخدام بشه؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ سپتامبر 24th, 2019 12:11 ق.ظ:

    بله قانونی هست، بله میشه استخدام شد، فقط برای برخی شغلهای خاص نمیشه که اون هم در آگهی میاد.

    [پاسخ]

  6. ناشناس گفت:

    باسلام
    چرا نیروهای خدماتی راتبدیل نمی کنند من الان چندین سال است که قول داده اند از بین نیروهای خدماتی کسانی که مدرک کارشنا سی وفوق دیپلم داشته باشند ، تبدیل شوند چه برای معلمی وچه برای کادر اجرای الان چندین سال است، خدا شاهده مارا سر کار گذاشته اند.می گویند شما قراردادی هستید وهیچ گونه قانونی برای شما نیست. واگر هم باشد دست نیروهای قراردادی را نمی گیرد. ما هیچ گونه حق وحقو قی در ان اداره نداریم فقط برای بیگاری ونوکری مارا گرفته اند اگر قراردادی هم هست برای ۶ ماه است ما الان ۱۲ سال است دراینجا فعالیت داریم عمر وجوانیمان را به خاطر وعده های پوچ و واهی که به ما داده اند از دست دادهایم وتباه شده ایم . یک بر هم شده به زیر پایین نگاه کنید …

    [پاسخ]

  7. میثم گفت:

    به نام خدا..‌چندسال قبل قانونی بودمبنی براستخدام حافظان قران کریم درآموزش پرورش ..‌خواهش داریم این قانون رادوباره اجراکنیدباتشکر…بنده حافظ کل قران لیسانس مدیریت بامعدل۱۷.۰۱وهمچنین رتبه های متعددکشوری واستانی هستم..

    [پاسخ]

  8. ن.آ گفت:

    سلام ایا دهه ۶۰ همیشه باید چوب مسولین رو بخوره کدوم دهه ۶۰ هست که استخدام شده گناه ما چیه همیشه باید مظلوم واقع بشیم شرایط سنی رو بردارید و همه رشته هارو بزارید رشته صنایع غذایی اصلا تو لیست استخدانی هاتون نمیارید با دکترای صنایع غذایی نشستیم تو خونه داریم مدارک های خاک خورده مونو تمیز میکنیم خواهشنا یه فکری بکنید

    [پاسخ]

  9. تقوی گفت:

    با سلام معدل و سن ملاک نذارید ، این همه جوون که بیکارن ، واقعا اون دنیا جواب بدبختی فقر و ازدواج و اقتصاد این همه جوون رو کی میده، مگه این همه دزدی اقتصادی که میشه جواب خواسته های استخدامی همه جوونا و بیکاری جوونا نیست ،مگه پول نفت چقدره، به همون خدا اگه به خواسته ها و شغل ازدواج و فقر جوونا برسید مملکت اسلامی پراز برکت ورزق میشه، نذارید نفرین جوونا هم این دنیاتون هم اون دنیاتونو خراب کنه، خدایا امام زمان عج رو برسونه بدبختیا کم بشه ، من که شهید دادم چرا یه نفر از خانوادم نباید استخدام دولت بشه ، جوون متاهل شد خودش و خانمش بیکارن دارن از هم جدا میشن چون خرج زندگی ندارن آ خه این همه بدبختی تاکی ، تورو به حضرت مهدی عج به داد جوونا برسیدهمه دارن به فساد کشیده میشن ، دیگه خبری از تشکیل خانواده نیست یاهم از هم دارن جدا میشن، کاش پیامامون به دست رهبری برسن که دلش بسوزه .چراجوونای کهگیلویه وبویراحمدی باید این همه بدبخت باشن چرا بهشون توجه نمیشه

    [پاسخ]

  10. Kazemazade گفت:

    با عرض سلام ،خانواده معظم شهدا هستم و چند سالی که بیکارم آزمون استخدامی قبول نشدم الان هم بیکارم چکار کنم .مگه به فرمایش های رهبر گوش نمی دید که فرمود باید به مشکلات خانواده شهدا رسیدگی شود متولد ۱۳۶۱هستم رضای خدا استخدامی سخت نکنید

    [پاسخ]

  11. نسرین قاسمی گفت:

    رییس دانشگاه فرهنگیان، میفرمایند که باید در سالهای آتی، پذیرش بر اساس مادۀ ۲۸ رو کم کنیم و به جاش، دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان، سه ساله فارغ التحصیل بشن.
    جناب آقای رییس.
    من سال ۸۸ که کنکور دادم، رتبه ام ۵۰۰ رشته ی انسانی گرایش ادبیات فارسی شد. رتبه ۵۰۰ منطقه و ۱۳۰۰ کشوری.. با اینکه به امید فرهنگیان درس خونده بودم، اما متاسفانه تربیت معلم، فقط رشتۀ علوم تربیتی گرایش استثنایی و ورزش میخواست. رشتۀ ورزش که اصلا در توانم نبود و رشته ی علوم تربیتی هم واقعا علاقه و انگیزۀ دوچندان میخواد. رفتم دانشگاه شیراز درس خوندم رشتۀ ادبیات فارسی . الانم مدرک کارشناسی ارشد دارم و متاسفانه بیکارم.
    الان دانشجوها با چه رتبه هایی دانشگاه فرهنگیان قبول میشن؟ اصلا فعالیت های علمی یا پژوهشی انجام میدن؟ آیا اطلاهاتشون در حد کتابه یا فراتر؟ آیا اطلاعاتشون، در حدی هست که بتونن پاسخگوی ذهن سرشار دانش آموزای این دوره باشن؟
    من تعدادی رو که میشناسم با شرایطی که در بالا گفتم، پذیرفته شدم. می پرسم درسا چطوره؟ میگه کی درس میخونه؟ شب امتحان فقط!
    میگم اونوقت رفتی توی مدرسه، چی میخوای به بچه ها یاد بدی؟ میگه وقتی رفتم سرکلاس، یاد میگیرم. میگم خوب اون دانش آموز هم اومده سر کلاس که درس یاد بگیره؛ اونوقت خودتم میخوای همونجا یادبگیری؟
    واقعا همه چیز، حقوق گرفتن و مدرک گرفتن نیست. نصف بیشتری از هرکار، وجدانه که نباید بذاریم خاموش بشه.
    یا حق

    [پاسخ]

  12. جمشید گفت:

    منم جغرافیا هستم از فارس .امیدواریم که این دور جغرافیا بگیرن آزمون قبل یک نفر لامرد میخواست ما غیر بومی بودیم و ظرفیت ها رو بیشتر کنین ما دهه ۶۰ نابود شدیم به فکر ما هم باشین مرسی

    [پاسخ]

  13. علی گفت:

    چرا استان فار شهرستان پاسارگاد یه دبیر جغرافیا نمی گیره الان ۲۰ ساله امیدواریم که این دور بگیرن

    [پاسخ]

  14. هاشم گفت:

    لطفا رشته های مورد نیاز و شهرستان ها مشخص بشه که اگه نمیخوان وقتتمون رو تلف نکنیم برای این آزمون

    [پاسخ]

  15. رحیم گفت:

    خواهش میکنم!خواهش میکنم! رشته زمین شناسی هم نیرو پذیرش کنین، به خدا حیف این همه عمر زحمت کشیدیم به باد بره.

    [پاسخ]

  16. ناشناس2 گفت:

    با سلام
    خواهشا شرایط سنی ملاک قرار ندهید.با این کار خیلیا هنوز نتوانسته اند سرکار بروند.حداقل اگه کاری انجام میدید به نحوه احسنت انجام بشه.لطفا پیگیر همچین مسئله مهمی باشید و استخدامی رو از شرایط سنی معاف کنید.

    [پاسخ]

  17. ناشناس گفت:

    خاهشا رشته مدیریت هم بگیرید

    [پاسخ]

  18. ناشناس گفت:

    حداقل لیست شهرهایی ک نیرو خدماتی نیاز دارن رو اعلام بفرمایید

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.