خانه » استخدام در استان همدان » شرایط و نحوه دریافت پروانه بدون آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه اعلام شد

شرایط و نحوه دریافت پروانه بدون آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه اعلام شد

متن آگهی:

خبر ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ – پروانه کارشناسی رسمی قوه قضاییه به دو شیوه با آزمون و بدون آزمون صادر و به متقاضیان ارائه می‌شود.

به گزارش اختبار، در کشور دو مرجع برای صدور پروانه کارشناسی رسمی دادگستری وجود دارد: «کانون کارشناسان رسمی دادگستری» و «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه».

بخش عمده جذب در این دو نهاد از طریق شرکت در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری است.

این آزمون مطابق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار می‌بایست هر ساله برگزار شود.

با وجود این بعضی افراد در شرایط خاصی می‌توانند بدون شرکت در آزمون نیز پروانه کارشناسی رسمی قوه قضاییه را دریافت کنند.
مشمولان دریافت پروانه کارشناسی رسمی بدون آزمون

بر اساس ماده۱۰ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه مصوب ۱۳۹۷ رئیس قوه قضاییه، متقاضیان دارای شرایط ذیل، بدون شرکت در آزمون به شرط طی دوره کارآموزی می‌توانند درخواست صدور پروانه بدون آزمون را ارائه نمایند:

اعضای هیئت علمی در رشته‌های مرتبط کارشناسی به شرط داشتن مدرک دکتری در رشته مرتبط و ۱۵ سال سابقه تدریس در رشته مذکور (آیین نامه اجرایی مرکز، ماده ۱۰، تبصره ۱).
اعضای هیئت علمی و کارشناسان رسمی شاغل در سازمان پزشکی قانونی کشور به شرط داشتن ۱۰ سال سابقه کار در سازمان مربوطه از آزمون معاف و در صورت داشتن ۱۵ سال سابقه از آزمون و کارآموزی معاف می‌باشند و پس از احراز سایر شرایط مندرج در ماده «۵» آیین‌نامه و در صورت تأیید صلاحیت علمی و اخلاقی و تجربه آنها توسط سازمان مذکور، به آنان پروانه کارشناسی در حوزه‌های قضائی که مورد نیاز می‌باشد اعطاء می‌شود.

نحوه ثبت نام پروانه کارشناسی رسمی بدون آزمون

ثبت‌نام برای دریافت این پروانه در سایت مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه به نشانی «www.23055.ir» صورت می‌گیرد.

متقاضیان می‌توانند پس از ورود به این سایت و کلیک بر روی سربرگ «سامانه ها»، گزینه «امور هیئت علمی و قضات» را انتخاب کنند.

مرحله بعدی نیز انتخاب پیوند «متقاضیان پروانه کارشناسی» است.

پس از ورود به سامانه، می‌بایست فرم پیش‌ثبت‌نام تکمیل شود.

پس از تکمیل فرم و تایید آن، پیامکی حاوی اطلاعات نام کاربری و رمز عبور و آدرس صفحه ورود برای متقاضیان ارسال می‌گردد.

در ادامه، داوطلبان باید جهت ثبت نام خود در سامانه جذب، وارد سامانه جذب گردند. پس از ورود به این سامانه، می بایست نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را وارد نمایند.

پس از ورود به صفحه ظاهر شده مطابق شکل زیر، به صورت خودکار پیامکی حاوی کد به شماره تلفن همراه کاربر ارسال می شود که با ورود آن کد در قسمت «کد پیامک شده» و کلیک بر دکمه «ثبت» کاربران می توانند وارد محیط کاربری خود شوند.

پس از ورود به محیط کاربری، از قسمت «کارتابل» با کلیک بر روی گزینه «فعالیت‌های من»، مراحل ثبت نام را طی نموده و اطلاعات مربوطه را تکمیل می‌نمایند.

پس از تکمیل تمام مراحل ثبت‌نام، متقاضی می‌بایست منتظر بررسی و اعلام نظر مرکز بماند.
شرکت در مصاحبه

آن دسته از داوطلبان صدور پروانه بدون آزمون که می بایست در مصاحبه شرکت نمایند، با هماهنگی واحد سنجش و ارزیابی، در جلسه مصاحبه شرکت می‌کنند.

زمان و مکان مصاحبه ۲ الی ۴ روز زودتر و از طریق پیامک و کارتابل شخصی داوطلبان اطلاع داده می شود. سوالات مصاحبه هم از مطالب تخصصی رشته و هم مسائل عمومی خواهد بود.


خبر ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ – رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بر برگزاری آزمون کارشناسی رسمی سال ۱۴۰۲ به شکل مشترک با کانون کارشناسان تاکید کرد.

به گزارش اختبار، خبر برگزاری آزمون مشترک کارشناسی رسمی اولین‌بار در دی‌ماه سال گذشته منتشر شد و رئیس شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری گفت که بنا داریم امسال (سال ۱۴۰۱) آزمون مشترکی را با مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه برگزار کنیم.

بااینحال این آزمون در سال ۱۴۰۱ برگزار نشد. حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه در مصاحبه‌ای با تسنیم درباره علت عدم برگزاری آزمون کارشناسان رسمی ۱۴۰۱ گفت: «سازمان سنجش آموزش کشور که طبق قانون مجری برگزاری این آزمون است، برای انجام آن در سال جاری وقت ندارد.»

عبدلیان‌پور همچنین گفت: «قرار بر این شد که اگر امسال آزمون برگزار نشود، مراحل ثبت‌نام آزمون کارشناسان رسمی در سال جاری انجام شود و در نیمه اول سال آینده به صورت مشترک بین مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و کانون کارشناسان رسمی برگزار شود.»

بااینحال با اتمام سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام آزمون کارشناسی رسمی صورت نگرفت و از چندی پیش زمزمه‌هایی مبنی بر برگزاری آزمون سال ۱۴۰۲ به شکل جداگانه شنیده می‌شد.
برگزاری آزمون مشترک کارشناسی رسمی ۱۴۰۲ با دستور معاون اول قوه قضاییه

در تازه‌ترین اظهارنظر درباره آزمون کارشناسی رسمی ۱۴۰۲، روز ۲۰ اردیبهشت حسن عبدلیان‌پور در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی در اراک گفت: شورای عالی کارشناسان دادگستری بعد از ماه‌ها با ریاست قوه دیدار داشته و رئیس دستگاه قضا دستور داد که فلانی (از مرکز وکلا و کارشناسان) هم حتما باید در این جلسه حضور داشته باشد که این نگاهی است که امروز وجود دارد هم در قوه و هم در مجموعه کارشناسی و ما تقریبا صلاحیت‌هایمان یکی شده به طوری که ما آزمون مشترک را داریم که علیرغم مخالفت های زیاد با دستور شخص دکتر مصدق [معاون اول قوه قضاییه] قرار است برگزار کنیم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه افزود: هرچند می‌دانیم که این اتفاق تبعات دارد و قطعا مجلس موضع خواهد گرفت و مقاومت می کند اما به این سمت و سو داریم حرکت می کنیم که انشالله با کانون کارشناسان هم رشته ها و هم صلاحیت هایمان را یکسان سازی و هم سان سازی کنیم به طوری که چندین کارگروه مشترک داریم که به جدیت در حال برگزاری جلسات تخصصی هستند و هر هفته این جلسات برقرار است و خروجی های بسیار مناسبی دارند


خبر ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ – داوطلبان گرامی جهت آگاهی از فرآیند شروع دوره کار آموزی به سامانه جذب به نشانی https://jazb.۲۳۰۵۵ مراجعه نمایید.


خبر ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱- انتشار کارنامه و نحوه اعتراض به نتایج آزمون کارشناسی رسمی دادگستری

نتایج اولیه آزمون کارشناس رسمی دادگستری که روز شنبه ۱۰ ازدیبهشت ماه منتشر شد، متقاضیانی که در این آزمون شرکت کرده بودند می توانند نسبت به پیگیری نتایج آزمون و نحوه اعتراض به آزمون اقدام نمایند.

  • پایگاه خبری اختبار- نتایج اولیه آزمون کارشناس رسمی دادگستری (مربوط به شورای عالی کارشناسان) امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت شده بود منتشر شد.

این آزمون در ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شده بود و قبول‌شدگان این مرحله، برای شرکت در مرحله مصاحبه شفاهی و سایر مراحل، دعوت خواهند شد. پذیرفته شدگان لازم است برای طی سایر مراحل، به اطلاعیه ای که امروز در سایت شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری به نشانی: شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری قرار می گیرد، مراجعه کنند.

نحوه اعتراض به آزمون کارشناسی رسمی دادگستری

متقاضیانی که در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری ۱۴۰۰ پذیرفته نشده اند و به هر نحو سوال یا اعتراض به نتیجه آزمون دارند، از تاریخ اعلام نتایج آزمون، به مدت ۱۴ روز مهلت دارند تا موضوع را ازطریق درگاه اطلاع رسانی شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری به نشانی: شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری، قسمت آزمون ارسال کنند.

به سوالاتی که ازطریق دیگر و یا در خارج از بازه زمانی تعیین شده (حداکثر ۱۴ روز بعد از اعلام نتایج آزمون) ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ضمناً متقاضیان برای هرگونه سوال یا اعتراض به هیچ وجه حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور و شورای عالی یا کانون کارشناسان رسمی دادگستری مراجعه نفرمایند.


خبر ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱: به اطلاع متقاضیان شرکت کننده در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شورای عالی مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۹ می‌رساند، نتایج آزمون مذکور در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور امروز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ قرار می گیرد. براساس نتیجه آزمون، پذیرفته شدگان لازم است برای طی سایر مراحل، به اطلاعیه ای که دراین خصوص در درگاه اطلاع رسانی شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ قرار می گیرد، مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است متقاضیانی که پذیرفته نشده اند و به هر نحو سوال یا اعتراض به نتیجه آزمون دارند، از تاریخ اعلام نتایج آزمون، فقط ۱۴ روز مهلت دارند تا موضوع را ازطریق درگاه اطلاع رسانی شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری قسمت آزمون ارسال نمایند و به سوالاتی که ازطریق دیگر و یا در خارج از بازه زمانی تعیین شده (حداکثر ۱۴روز بعد از اعلام نتایج آزمون) ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
ضمناً متقاضیان برای هرگونه سوال یا اعتراض به هیچ وجه حضوری به سازمان سنجش آموزش کشور و شورای عالی یا کانون کارشناسان رسمی دادگستری مراجعه نفرمایند.

جهت مشاهد نتایج آزمون کلیک نمایید


خبر ۱۷ دی ۹۹: اعلام نتایج مصاحبه آزمون کارشناس رسمی دادگستری همدان

نتایج مصاحبه آزمون کارشناس رسمی دادگستری استان همدان اعلام گردید. پذیرفته شدگان میبایست به همراه مدارک اعلام شده در اطلاعیه طبق جدول زمانبندی به کانون کارشناسان رسمی دادگستری همدان مراجعه نمایند.

 

جهت مشاهده اسامی اینجا کلیک نمایید

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.