خانه » اطلاعیه های مهم » اعلام نتایج آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری قوه قضاییه سال ۱۴۰۲

اعلام نتایج آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری قوه قضاییه سال ۱۴۰۲

متن آگهی:

خبر ۶ دی ۱۴۰۲- اعلام نتایج آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری قوه قضاییه سال ۱۴۰۲
به اطلاع متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوۀ ‌قضائیه که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۲برگزار شد، می‌رساند، کارنامه نتایج ‌آزمون کتبی مذکور در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی قرار گرفته است. متقاضیان پس از مشاهده کارنامه آزمون، چنانچه جزو پذیرفته‌شدگان هستند، می‌بایست از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ لغایت ۱۴۰۲/۱۰/۲۵برای انجام ثبت‌نام، بارگذاری مدارک و سوابق به سامانه جذب مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه‌قضائیه به نشانی jazb.23055.ir مراجعه نمایند. بدیهی است مسئولیت عدم ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در تاریخ اعلامی بر عهده داوطلب است. تمامی اطلاعات و اخبار مربوط به آزمون کارشناسان رسمی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این مرکز به نشانی www.23055.ir قابل مشاهده است. لازم به توضیح است قبولی نهایی منوط به داشتن تمامی شرایط و رعایت مفاد دفترچۀ آزمون و تأیید هیات تعیین صلاحیت خواهد بود.

مشاهده نتایج


خبر ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ – اعلام زمان نتایج آزمون استخدامی کارشناس رسمی قوه قضاییه

محمد پرورش روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و ۹۵۳ داوطلب شرکت در آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه در اصفهان امروز در ۱۲ حوزه امتحانی در دانشگاه اصفهان به رقابت می پردازند و از این تعداد ۷۳۰ نفر زن و سه هزار ۲۲۳ نفر مرد هستند.

وی ادامه داد: امسال در کل کشور نیز ۸۲ هزار و ۷۸۰ نفر داوطلب شرکت در آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه هستند که نسبت به سال پیش رُشد ۴۵ درصدی تعداد داوطلبان را نشان می دهد و این تعداد ۳۵ شهرستان محل برگزاری آزمون در سراسر کشور به رقابت می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: براساس تبصره یک «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، قوه قضائیه موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون کارشناسان مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه اقدام نماید و از این رو این آزمون امسال، در اصفهان همزمان با سراسر کشور درحال اجراست.

رییس مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان تصریح کرد: فرآیند برگزاری آزمون امروز، از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز شده است.

پرورش خاطرنشان کرد: براساس تبصره یک «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» داوطلبانی که دست کم ۷۰ درصد امتیاز میانگین نمرات یک درصد حائزان بالاترین امتیاز را در هر رشته کسب کنند، به عنوان پذیرفته‌شده، برای طی مراحل مقتضی به مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه ‌قضائیه معرفی می‌شوند و فرایند های گزینش، آموزش و ارزیابی آن ها در این مرکز دنبال می شود.

پرورش اظهار داشت: زمان اعلام نتایج این آزمون در حدود ۲ ماه کاری از روز برگزاری آزمون است و پس از آن قبول شدگان باید نسبت به بارگذاری مدارک برای گزینش شفاهی و شرکت در کلاس ها و مصاحبه اقدام کنند.

ربییس کمیسیون آموزش و کارآموزی مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان نیز در این پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: کارشناس یاریگر قضات در پرونده های قضایی هستند و نقش موثری در جلوگیری از اطاله دادرسی، صدور آرای عادلانه، شفاف و فنی دارند.

محمدرضا پیشگاهی یادآور شد: بیشک افزایش بی رویه تعداد کارشناسان می تواند کیفیت ارایه خدمات کارشناسی را کاهش دهد و اگر نمره یک درصد حائزین بالاترین امتیاز را ۲۰ فرض کنیم، کسب نمره ۱۴ که نصاب قبولی است نمی تواند نمره خوبی در مسایل کارشناسی باشد.

وی اظهار داشت: مرکز کارشناسان رسمی قوه قضائیه استان برای افزایش آگاهی کارشناسان و بروز بودن اطلاعات تخصصی آن ها، بصورت مستمر اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و کلاس های آموزشی می کند.

به گزارش ایرنا، مرکز کارشناسان رسمی دادگستری بر اساس ماده ۱۸۷ برنامه سوم توسعه کشور در سال ۷۹ از سوی قوه قضائیه به دولت پیشنهاد شد که در آن برهه زمانی با توجه به کمبود کارشناس در کشور، این طرح پذیرفته و نخستین آزمون آن در سال ۸۱ برگزار شد.

ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه به قوه قضائیه اجازه داد تا نسبت به تائید صلاحیت فارغ التحصیلان رشته حقوق و ایجاد موسسات حقوقی و نیز سایر رشته های کارشناسی اقدام کند.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.