خانه » اطلاعیه های مهم » دفترچه آزمون جذب دبیران به‌زودی نهایی می‌شود

دفترچه آزمون جذب دبیران به‌زودی نهایی می‌شود

متن آگهی:

خبر ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ – تهران (پانا) – رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه هدف‌گذاری دولت، تقویت دانشگاه فرهنگیان است، گفت می‌توان دوره‌های کوتاه مدت را طراحی کرد تا فرآیند جذب معلمان تسریع شود.

میثم لطیفی در گفت‌و‌گو با پانا درباره جبران کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: «ما برای امسال ۵۶ هزار مجوز استخدام به وزارت آموزش و پرورش دادیم. یک آزمون برای آموزگاران مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی برگزار شد که در مرحله ارزیابی و تکمیلی آن هستیم. برای دبیران نیز اختلاف عددی بین ما و وزارت آموزش و پرورش بود؛ روز سه‌شنبه جلسه خوبی با حضور وزیر محترم برگزار شد. قرار بر این شد که تا شنبه تغییراتی که داشتند، در دفترچه ذکر کنند و دفترچه قطعی شود چون تا زمانی که دفترچه قطعی نشده باشد، ما امکان برگزاری آزمون نداریم. امیدواریم پس از تکمیل پیش‌نویس دفترچه، هماهنگی با دستگاه برگزارکننده آزمون که احتمالا سازمان سنجش است، پیگیری شود.»

وی افزود: «هدفگذاری ما این است که دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم. البته به این معنا نه که لزوما دوره چهار ساله باشد، بلکه می‌توانیم دوره‌های کوتاه مدت را طراحی کنیم به عنوان مثال سه سال در طرح ۳+۱ شرکت کنند به گونه‌ای که افراد سه سال در دانشگاه‌های برتر درس خوانده باشند و یک سال آخر را در دانشگاه فرهنگیان بخوانند.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی اضافه کرد: «یا در کارشناسی ارشد طرح ۱+۱ به گونه‌ای که اشخاص یک سال را در دانشگاه‌های برتر درس خوانده باشند و سال آخر را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند. یا برای برخی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بتوانیم مجوزی را برای جذب معلمان با مدرک کاردانی بگیریم که فرآیند جذب تسریع شود.»


خبر ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ – وزیر جدید آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای جذب نیروی انسانی گفت: در سال جاری ۱۱ هزار نیروی جدید الورود و ۳۲۰۰ سرباز معلم خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: مسیر ایران قوی از‌ آموزش و پرورش می‌گذرد و مسائل این وزارتخانه ملی است و در سالهای نخستین گام دوم باید رویکرد جهادی و کار هماهنگ و همه‌جانبه داشت.

وی افزود: موضوع تامین نیروی انسانی برای سال جدید را در پیش داریم و ۱۱ هزار نیروی جدید الورود و ۳۲۰۰ سرباز معلم خواهیم گرفت. همچنین آزمون دبیری‌ها را خواهیم داشت که برای ۲۸ هزار نفر به زودی برگزار می‌شود و برنامه جدی برای جلوگیری از سونامی بازنشستگی خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمانی که دارای مدرک کارشناسی هستند و سن آنها زیر ۶۰ سال است می‌توانند تا ۶۰ سالگی به کار خود ادامه دهند و معلمان دارای کارشناسی ارشد تا ۶۵ سالگی می‌توانند ادامه کار بدهند. 

صحرایی همچنین با بیان این خبر که جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در دستور کار است، عنوان کرد: شهریه مدارس غیر دولتی براساس قانون  و آئین‌نامه تا آخر خرداد اعلام می‌شود؛ هیچ مدرسه‌ای حق ندارد شهریه‌ای بیش از مصوب سال گذشته دریافت کند.

وی درباره دریافت شهریه‌های غیرمتعارف از سوی برخی مدارس غیردولتی گفت: ما ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی داریم و شاید کمتر از یک درصد هزینه غیرمعقولی دریافت کنند که البته در برخورد با متخلفین مسامحه نمی‌کنیم.


 خبر ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ – جلسه بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت برای سکان‌داری وزارت آموزش و پروش صبح امروز(سه‌شنبه ۹ خرداد) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و با حضور اکثریت نمایندگان مجلس برگزار شد. 

جلسه بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت برای سکان‌داری وزارت آموزش و پروش صبح امروز ( سه‌شنبه ۹ خرداد ماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و با حضور اکثریت نمایندگان مجلس برگزار شد.

در نشست امروز محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در صحن مجلس حضور  داشت. سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، درباره علت حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: رئیس جمهور قرار بود امروز برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس حضور پیدا کند و در پایان هم از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند.

وی در ادامه افزود: به دلیل آنکه تدوین برنامه هفتم توسعه نهایی نشده و به همین دلیل تقدیم آن به مجلس نیز به تاخیر افتاده است، برنامه حضور آیت الله رئیسی در مجلس شورای اسلامی لغو شد.

صحرایی مهمترین برنامه فوری خود را تکمیل فرآیند رتبه‌بندی دانست و اضافه کرد: در رتبه‌بندی که یکی از افتخارات این خانه ملت است، نتوانستیم نتیجه مورد نظر را بگیریم، کار شما شاهکار بود، کار دولت شاهکار بود اما اجرا موفق نبود. آیین‌نامه‌ای که برای این موضوع نوشتیم، آیین‌نامه‌ای برای رتبه‌بندی معلمان نبود. معلمان را باید بر مبنای وظایف معلمی‌شان رتبه‌بندی کرد. مقاله‌نویسان صرف از کوچ معلم با ایل و اداره کلاس ۴۵ نفره بدون وسایل سرمایشی و گرمایشی چه می‌فهمد. این درد همه معلمان است که ما آنها را بر مبنای مأموریتشان رتبه‌بندی نکردیم.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: در ۵۰ روز سرپرستی نشان دادیم که می‌توان کار جهادی کرد، با متلاطم‌ترین وضعیت آموزش و پرورش و رتبه‌بندی را تحویل گرفتیم و به گونه‌ای تحویل دادیم که می‌بینید، همه رتبه گرفتند، نزدیک ۷۵ هزار نفر و همه توانستند اعتراض کنند، نزدیک ۳۰۰ هزار نفر و همه امکانات لازم برای بررسی اعتراضات آنها فراهم شده است.

وی ادامه داد: قول من به معلمان این است که با اتکا به حمایت‌های مجلس به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات، آیین‌نامه را اصلاح کنیم و ان‌شاء الله آن را در مسیر درستش قرار دهیم، آرمان ما معلم‌الخیر است. معلمی که در وصف او گفته می‌شود مُعَلِّمُ اَلْخَیْرِ یَسْتَغْفِرُ لَهُ دَوَابُّ اَلْأَرْضِ وَ حِیتَانُ اَلْبُحُورِ وَ کُلُّ صَغِیرَهٍ وَ کَبِیرَهٍ فِی أَرْضِ اَللَّهِ وَ سَمَائِهِ، ما می‌خواهیم چنین معلمی را تربیت و نگهداری کنیم بنابراین رتبه‌بندی بر اساس مأموریت معلمان اصلاح می‌شود و آنچه که اعتراض بوده بررسی خواهد شد.

صحرایی به ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: همه نگرانیم و این نگرانی به حق است، بازنشستگی زیادی داریم، پیشتر داشته‌ایم و از چندین سال پیش بحث کمبود معلم در اول مهر هر سال یک اتفاق مهم است. امسال نیز کمبود معلم داریم، یک آزمون استخدامی برگزار کردیم و یک آزمون دیگر نیز پیش از مهر برگزار می کنیم تا موضوع کمبود معلم را حل کنیم زیرا موضوع ساماندهی یک موضوع بسیار بسیار جدی است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی ادامه داد: امتحانات نهایی امسال ۴۰ درصد ضریب تأثیر قطعی دارد، ما ۵ هزار و ۶۰ حوزه امتحانی داریم، ممکن است در جایی امتحان با چند دقیقه تأخیر شروع شده باشد، وظیفه من این است که از سلامت آزمون، روایی سوالات و پایایی محتوا مراقبت کنم. هر روز سعی کردیم که از دیروز بهتر باشیم، کار بزرگی را شروع کردیم، به بزرگی کار توجه شود.


خبر ۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ – مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به تغییر رویکرد مصاحبه آزمون استخدامی، گفت: کانون‌های ارزیابی عهده‌دار تشخیص صلاحیت داوطلبان برای آموزگاری می‌شوند.

مهران اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آزمون استخدامی پیمانی سال ۱۴۰۲ و فرایند ارزیابی تکمیلی، اظهار کرد: سال‌های گذشته پس از برگزاری آزمون استخدامی و فرایند مصاحبه، نمره‌ای تحت عنوان نمره مصاحبه لحاظ می‌شد.

وی افزود: در سال گذشته نسبت نمره ۷۰ درصد نمره علمی و ۳۰ درصد نمره مصاحبه بوده است، اما در سال جاری این رویکرد تغییر کرده و مصاحبه به روش سنتی قبل نخواهیم داشت و کانون ارزیابی تکمیلی فرایند ارزیابی را انجام خواهد داد.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: کانون ارزیابی تکمیلی با حضور ارزیابان تخصصی و حرفه‌ای در این کانون و طی یک فرایند علمی و برنامه‌ریزی شده و به‌صورت کامل شایستگی‌های عمومی، اختصاصی و حرفه‌ای داوطلبان را احصاء می‌کنند.

وی با بیان اینکه ابزارهایی که به طور معمول در کانون‌های ارزیابی مورداستفاده قرار می‌گیرد شامل بحث گروهی، ایفای نقش و مصاحبه تخصصی است، تصریح کرد: داوطلبان باید در یک روز برای بررسی مدارک و معاینات پزشکی مراجعه داشته باشند و در روز مجزایی که اعلام خواهد شد، برای حضور در کانون ارزیابی تکمیلی مراجعه کنند.

اسدی گفت: زمان ارزیابی تکمیلی برای هر فرد از ابتدای صبح آغاز شده و این فرایند با توجه به اینکه چندساعته است، یک روز کامل را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به بررسی شایستگی‌های فردی در ارزیابی توسط کانون ارزیابی، اظهار کرد: ارزیابی تکمیلی و گزینش به‌صورت جداگانه اما در یک روز برای سنجش شایستگی‌ها انجام می‌شود.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در استان با توجه به تعداد فراگیران، ۱۱ کانون ارزیابی تکمیلی خواهیم داشت، افزود: افرادی که بر اساس دفترچه آزمون استخدامی واجد شرایط باشند و معاینات پزشکی را به‌درستی طی کنند، می‌توانند وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شوند و پس از آن و در همان روز مصاحبه گزینش نیز انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه اعلامی به‌صورت ۶۰ درصد آزمون ارزیابی تکمیلی و ۴۰ درصد نمره کتبی است و نتیجه نهایی داوطلبان بر این اساس مشخص خواهد شد.‌

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.