خانه » اطلاعیه های مهم » اعلام جزئیات مصاحبه آزمون استخدامی کارشناسان رسمی قوه قضائیه ۱۴۰۰

اعلام جزئیات مصاحبه آزمون استخدامی کارشناسان رسمی قوه قضائیه ۱۴۰۰

متن آگهی:

خبر ۱۴ بهمن ۱۴۰۰- اعلام جزئیات مصاحبه آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه سال ۱۴۰۰ 
به گفته معاون سنجش و ارزیابی مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه،‌ فرآیند آزمون شفاهی داوطلبان کارشناسان رسمی قوه قضاییه ۱۴۰۰ از ۱۵بهمن ماه به صورت متمرکز در تهران آغاز خواهد شد.
به گزارش اختبار، فتاح فتاحی در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجو درباره جزییات مرحله شفاهی آزمون کارشناسی رسمی قوه قضاییه سال ۱۴۰۰ گفت:
با تصمیم شورای عالی کارشناسان مرکز، مقرر شد که مصاحبه‌ها به صورت رشته‌ای و به شیوه متمرکز در تهران انجام ‌شود.
۳ تا ۴روز قبل از زمان مصاحبه، پیامکی برای داوطلبان ارسال می‌شود. بنابراین کسانی که سامانه پیامکی خود را مسدود کرده‌اند این روزها حتما پروفایل شخصی خود را چک کنند، ۴ روز قبل از تاریخ مصاحبه، زمان و مکان مصاحبه را می‌توانند می‌توانند در پروفایل خود ببینند.
فتاح فتاحی گفت: بعد از اطلاع رسانی به داوطلبین، اتاق مصاحبه از قبل مشخص می شود. اساتید عمومی و تخصصی آنها هم از قبل مشخص است. لازم به ذکر است کسانی که شرایط اخذ مجوز کارشناسی رسمی طبق دفترچه مصاحبه را ندارند به تهران مراجعه نکنند زیرا قبل از ورود به اتاق مصاحبه، اصل مدارم مورد نیاز طبق دفترچه آزمون بررسی و در صورت فقدان شرایط، از ورودشان به اتاق مصاحبه جلوگیری خواهد شد. امکان ارفاق و سفارش‌پذیری نیز وجود ندارد.
لذا داوطلبین درصورت داشتن شرایط لازم به ویژه داشتن سابقه کاری مرتبط براساس قانون به تهران مراجعه کنند. این که مثلا مراجعه کنند به یک وکیل و نامه‌ای بگیرند که ۵ سال در دفتر او کار کرده‌اند، به عنوان سابقه کاری مورد قبول نیست.
داوطلبین بعد از داشتن چنین صلاحیتی به مرحله که مصاحبه تخصصی خواهد بود می‌روند. اساتید در اتاق به تناسب رشته سوال می‌کنند. سپس به اتاق عمومی می روند که تعدادی سوال مربوط به شناخت عمومی داوطلبین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سوالات در عرصه عمومی آنچه که مورد عمل قرار می گیرد و مبتلابه است مطرح خواهد شد. لذا نیاز به مطالعه توضیح المسائل نیست و عقاید روزانه شرعی و قانونی مورد سوال قرار خواهد گرفت.
وی درخصوص علت برگزاری شفاهی آزمون در تهران نیز گفت: براساس تصمیم شورای عالی کارشناسان مرکز این اتفاق گفت. این شورا نیز بر این اساس که استاد مصاحبه‌گر تخصصی برخی رشته‌های کارشناسی رسمی در برخی استان‌ها وجود ندارد تصمیم گرفت که در تهران و به صورت متمرکز برگزار شود. علاوه بر این برخی اساتیدی که در استان‌ها حضور دارند به این علت که تخصص لازم برای سنجش داوطلبین را ندارند، از ظرفیت اساتید تهران استفاده شود. هرزمان ظرفیت اساتید تخصصی استانها تکمیل شود، آزمون را در استان‍ها برگزار خواهیم کرد.
برخی پیشنهاد دادند که کشور را منطقه‌بندی کنیم و براساس منطقه پیش برویم. مثلا برخی رشته‌ها به یک استان‌ بروند اما دسترسی استان‌ها از لحاظ سهولت رفت‌وآمد به تهران راحت‌تر از مراجعه به سایر شهرهاست.
فتاحی در پایان درباره وضعیت مصاحبه‌ها با توجه به شرایط کرونایی کشور گفت: این مرکز تابع مصوبات ستاد کرونا خواهد بود و اگر تصمیم جدیدی اخذ و از برگزاری مصاحبه‌ها ممانعت شود، زمان دیگری برای مصاحبه تعیین می‌شود.


خبر ۱۴ دی ۱۴۰۰- اطلاعیه انجام سایر مراحل پذیرفته شدگان آزمون کتبی کارشناسان رسمی سال ۱۴۰۰

قابل توجه پذیرفته شدگان مرحله آزمون کتبی کارشناسی رسمی سال ۱۴۰۰
پذیرفته شدگان مرحله آزمون کتبی کارشناسان رسمی سال ۱۴۰۰ از روز ۱۰ دی ماه به مدت ۱۰ روز فرصت دارند از طریق لینک سامانه جذب اطلاعات خود را برای انجام ادامه مراحل در سامانه جذب مرکز تکمیل کنند. این اطلاعات شامل ریز سوابق تحصیلی، شغلی، فرهنگی و اطلاعات هویتی و ارتباطی و نیز تکمیل پرسشنامه شخصیت است.
برای انجام مراحل مصاحبه و استعلامات مربوط به جذب هزینه در نظر گرفته شده ۴/۵۰۰/۰۰۰ ریال است که از طریق سامانه جذب این هزینه نیز باید پرداخت شود.
از آنجا که انجام مراحل ثبت نام در سامانه جذب نیازمند صرف چند ساعت زمان است حتما تمامی این مراحل را خودتان انجام دهید و به هیچ عنوان از طریق دیگران یا مراجعه به متصدی کافی نت اطلاعات را تکمیل نکنید.
در صورت نیاز میتوانید در چند مرحله و روزهای متعدد به سامانه مراجعه کنید و اطلاعات ناقص را تکمیل نمایید لذا هر چه سریعتر ثبت نام خود را شروع کنید تا در صورت نیاز به مراجعه مکرر در ساعات پایانی دچار مشکل نشوید.

جهت ورود به سامانه جذب مرکز اینجا کلیک نمایید


خبر ۹ دی ۱۴۰۰- اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه ۱۴۰۰

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۸ دی ۱۴۰۰- اطلاعیه زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه ۱۴۰۰

کارنامه نتایج اولیه آزمون ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۰۹ در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.
لذا معرفی شدگان می بایست براساس توضیحات مندرج در کارنامه آزمون و به منظور طی نمودن سایر مراحل آزمون در تاریخ ۱۰/۱۰/۱۴۰۰ به درگاه اطلاع رسانی مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند.
بدیهی است مسئولیت های ناشی از عدم مراجعه متقاضیان در زمان مذکور به درگاه اطلاع رسانی مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و همچنین عدم پیگیری اطلاعیه های بعدی مرکز به عهده متقاضیان می باشد.


خبر ۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ –اطلاعیه در خصوص تعویق زمان برگزاری و امکان مهلت مجدد برای ثبت نام در آزمون های کارشناسان رسمی و وکالت قوه قضائیه سال ۱۴۰۰

با توجه به تعویق زمان برگزاری آزمون های کارشناسان رسمی و وکالت قوه قضائیه به استناد مصوبه هفتاد و نهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۵ مبنی برعدم امکان برگزاری این آزمونها در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹/۰۶/۱۴۰۰، زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی قوه قضائیه به روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ و آزمون وکالت قوه قضائیه به روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ موکول گردید.

با توجه به تعویق زمان برگزاری این آزمونها به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که برای ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند از روز چهارشنبه مورخ ۱۰/۰۶/۱۴۰۰ لغایت روز شنبه مورخ ۱۳/۰۶/۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه اصلاحیه مورخ ۰۹/۰۵/۱۴۰۰ آزمون کارشناسان رسمی و اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

ضمناً آن دسته از متقاضیانی که قبلا ثبت‌نام خود را تکمیل نموده‌اند، در صورت تمایل می‌توانند تا مهلت اعلام شده، بجز عکس، سایر اطلاعات خود را ویرایش نمایند.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.