خانه » اطلاعیه های مهم » انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگاری 

انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون استخدام آموزگاری 

متن آگهی:

خبر ۱۸ مهر ۱۴۰۲- با عنایت به اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی ویژه رشته های شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ بدینوسیله به اطلاع داوطلبان آزمون مزبور میرساند در اجرای بندهای ۱ و ۲ بخش پنجم دفترچه آزمون مذکور و به منظور تکمیل ظرفیت های باقی مانده مجوز شماره ۹۹۶۶۵ به تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آن وزارتخانه براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی های مرتبط با احراز شغل معلمی و ضوابط عمومی و اختصاصی منطبق با مفاد دفترچه آزمون استخدامی مزبور میتوانند نسبت به انتخاب کدشغل محل اقدام نمایند.
مهلت ثبت نام تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ می باشد.

دانلود دفترچه

لینک ثبت نام


خبر ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲ – معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری تحویل سازمان اداری و استخدامی شده و به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است. 

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی فرهادی معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در ویژه‌برنامه گفت‌وگوی زنده از شبکه شاد، اظهار کرد: امسال افزایش تعداد دانش‌آموزان و همچنین تعداد زیاد بازنشستگان و ناترازی در جذب دانشگاه فرهنگیان بی‌سابقه بود که باعث شد با مشکلاتی مواجه شویم اما با همت معلمان توانستیم ساماندهی خوبی انجام دهیم و در حال حاضر کلاس بدون معلم نداریم.

 وی افزود: با برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری تا پایان مهر قریب به ۱۱ هزار نفر به مدارس برای معلمی اعزام می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با بیان اینکه امیدواریم نتایج آزمون استخدامی دبیر و هنرآموز تا اوایل آبان اعلام شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود از ۲۲ هزار ظرفیت در مرحله اول حداقل ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر امتیاز، پذیرفته شده و به مدارس اعزام شوند.

وی افزود: برای آموزگارانی که امسال از طریق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان در آزمون استخدامی پذیرفته شده‌اند طبق قانون باید دوره ضمن خدمت مهارت‌های معلمی را برگزار کنیم که این کار انجام خواهد شد و دوره مهارت‌آموزی از اواخر مهرماه توسط دانشگاه فرهنگیان آغاز و مهارت‌های لازم آموزش داده خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: صلاحیت عمومی و تخصصی نومعلمان پذیرفته‌شده از طریق کانون‌های ارزیابی ارزیابی شده و تعداد زیادی از معلمانی که سوابق خدمت در مدارس غیردولتی داشتند در آزمون آموزگاری قبول شده‌اند و همچنین حدود ۴ هزار نفر هم از نیروهای خرید خدمات بودند که حد نصاب نمره را کسب کردند و استخدام شدند که‌ این گروه از معلمان، مهارت‌های معلمی را از قبل یاد گرفته‌اند.

وی با اشاره به اعتراضات فرهنگیان به رتبه‌بندی خاطرنشان کرد: بعد از اعلام نتایج رتبه‌بندی، حدود ۳۲۰ هزار نفر از همکاران به رتبه خود اعتراض کردند و تقاضای تجدید نظر داشتند. رتبه‌بندی، کار بزرگی بود که آغاز شد و باید خدا قوت بگوییم به کسانی که این کار را آغاز کردند چرا که اگر در سال گذشته اجرا نمی‌شد، یک قانون بر زمین می‌ماند و اجرای آن در سال بعد با مشکل مواجه می‌شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:  اعتراضات رتبه‌بندی به ۳ دسته تقسیم شده و حدود ۶۳ هزار نفر که احتمال ارتقای رتبه آنها وجود دارد، بررسی شدند؛ رتبه حدود ۵۰ هزار نفر از آنها تغییر کرد و احکام جدید صادر شد و در حقوق شهریور آنها اِعمال شد و معوقات این همکاران نیز از ابتدای سال پرداخت شد.

وی افزود: قسمت دوم نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد یعنی بعد از مرحله شهرستان و استان به عنوان هیأت‌ ممیزه مرکزی در تهران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که به زودی و تا یکی دو ماه اخیر کارش انجام می‌شود. بنابراین معلمان نگران نباشند، اعتراضات به موقع رسیدگی می‌شود.

فرهادی گفت: از این به بعد هم ترفیع معلمان را مانند اعضای هیأت علمی داریم و اگر معلمی شایستگی ترفیع داشته باشد، انجام می‌شود و اگر معلمی رکود داشته باشد به او یادآوری می‌شود که در آموزش ضمن خدمت و در مسیر ارتقای معلمی قرار گیرند که از قافله ارتقا جا نمانند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری گفت: دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری را بعد از اعلام نتایج اولیه این آزمون، جمع‌بندی کردیم و دفترچه جدید تدوین و تحویل سازمان اداری و استخدامی شد و به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم سازمان سنجش آموزش کشور ظرف کمتر از یک هفته این دفترچه را منتشر کند، گفت: به محض انتشار، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد تا داوطلبان، کدرشته محل‌های جدید را انتخاب کنند. توصیه می‌شود محتوای دفترچه تکمیل ظرفیت را دقیق مطالعه و بر اساس آن محل‌هایی که در استان خود یا استان نزدیک آن است را انتخاب کنید. همچنین در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری، قید زن و مرد برداشته شده است. چون تعداد داوطلبان مرد کمتر از زنان بود، این قید را برداشتیم تا احتمال قبولی بانوان بالا برود.

فرهادی در خصوص اعلام نتایج نهایی آزمون دبیری و هنرآموز خاطرنشان کرد: آزمون کتبی و کانون‌های ارزیابی این آزمون برگزار شد و نتایج اولیه به زودی اعلام می‌شود و اگر ظرفیت در مرحله اول پر نشود، مرحله تکمیل ظرفیت برای این آزمون نیز خواهیم داشت که امیدواریم تا اواخر مهر یا اوایل آبان، نتایج این آزمون اعلام شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص سقف تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان با بیان اینکه بیمه تکمیلی، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های رفاه در هر خانواده‌ای به‌ویژه فرهنگیان است، گفت: در خدمات بیمارستانی بیمه تکمیلی فرهنگیان، سقف تعهدات نداریم و سقف تعهدات در مواردی مانند دندانپزشکی و عینک است که از تعهدات عینک از یک به یک و نیم میلیون تومان و تعهدات دندانپزشکی از ۳ و نیم میلیون  به ۶ میلیون تومان در سال افزایش پیدا کرده و همچنین سقف تعهدات برای زایمان نیز برداشته شده است.


خبر ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۲ – به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزارت آموزش و پرورش اردیبهشت و مرداد امسال دو آزمون استخدامی برای جذب آموزگار، دبیر و هنرآموز برگزار کرد.

نتایج آزمون استخدام دبیر و هنرآموز (ویژه هنرستان‌ها) تا یان مهر و اوایل آبان اعلام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود از ۲۲ هزار ظرفیت موجود حداقل ۱۵ هزار ظرفیت تکمیل و افراد پذیرفته شده عازم مدارس شوند همچنین این آزمون همانند آزمون آموزگاری، مرحله تکمیل ظرفیت خواهد داشت.

در آزمون آموزگاری که نتایج نهایی آن ۳۰ شهریور اعلام شد، قرار بود ۲۸ هزار نفر استخدام شوند اما ۱۱ هزار ظرفیت خالی ماند بنابراین دفترچه تکمیل ظرفیت برای تکمیل ظرفیت خالی مانده تدوین و به سازمان سنجش ارسال شد و احتمالاً ظرف یک هفته آینده توسط این سازمان منتشر خواهد شد.

علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به داوطلبان آزمون آموزگاری برای مرحله تکمیل ظرفیت توصیه کرد که محتوای دفترچه را با دقت مطالعه کنند، کد رشته محل‌های جدید و شهرهایی را که در استان محل سکونت آنهاست، انتخاب کنند تا شانس قبولی افزایش یابد.

حذف قید زن و مرد در تکمیل ظرفیت آموزگاری

در محل تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری به دلیل آنکه تعداد داوطلبان مرد اندک است، قید زن و مرد حذف شده تا احتمال قبولی افزایش یابد.

دوره‌های آموزشی معلمان جدیدالاستخدام اواخر مهر توسط دانشگاه فرهنگیان به روش مجازی برگزار می‌شود که امتحان پایانی به شیوه حضوری است همچنین بخشی از مهارت آموزی به صورت حضوری با حضور اساتید راهنما در کلاس‌های درس برگزار و اشکالات معلمان جدید در تدریس به آنها گفته می‌شود.

به گفته فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، ۳ هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی و ۴ هزار نفر از معلمان خرید خدمات در آزمون استخدامی امسال پذیرفته شدند که مهارت معلمی را کاملاً می‌دانند.


خبر ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۲ – به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره کمبود معلم در مدارس اظهار کرد: اگر بخواهیم مبتنی بر استانداردها آمار دهیم باید بگوییم که در آموزش و پرورش قریب به ۲۰۰ هزار معلم کمبود سنواتی داریم.

وی با اشاره به برگزاری ارزیابی تکمیلی  در آزمون آموزگاری و دبیری یادآور شد: کاری که همکاران ما در این دوره کردند ستودنی است. خرداد، تیر، مرداد و شهریور مهم ترین و پیچیده ترین فرآیند ساماندهی و سازماندهی را انجام دادیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال ۷۵ هزار معلم جدید جذب می کنیم، تصریح کرد: علاوه بر جذب این ۷۵ هزار معلم جدید، از طریق به کارگیری پیشکسوتان و بازنشستگان و به کارگیری دانشجویان سال سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان و ظرفیت‌هایی از این دست کمبود خود را جبران می‌کنیم.

به گفته صحرایی، از ۷۵ هزار ردیف استخدامی ویژه آموزش و پرورش، ۲۵ هزار ردیف مربوط به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و باقی ردیف‌ها مربوط به جذب از طریق برگزاری آزمون آموزگاری و دبیری و هنرآموزی بوده است.

وی توضیح داد: دو ردیف استخدامی ما که مربوط به معلمان ابتدایی و معلمان هنرستان‌ها و دبیران متوسطه بود، اجرا شده است. نتایج آزمون آموزگاری اعلام شد. ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر پذیرفته شدند. برای این آزمون تکمیل ظرفیت نیز خواهیم داشت. برای تکمیل ظرفیت نیز باید از نو دفترچه صادر شود تا همه امکان شرکت داشته باشند. پیش بینی ما این است که تا آخر مهر ماه تکمیل ظرفیت آزمون آموزگاری را تمام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز نتایج نهایی آزمون دبیری اعلام نشده است، ادامه داد: دلیل اینکه الان شاهد این شرایط (کمبود معلم) هستیم، این است که هنوز نتایج یکی از آزمون‌های ما به طور کامل اعلام نشده است. اما اینکه می‌گویند «ما معلم در کلاس نداریم» را باید اصلاح کنیم، چراکه همه آموزش و پرورش معلم است و رده شغلی همه ما در آموزش و پرورش از دبیر گرفته تا وزیر، همه معلم هستیم. لذا وقتی کلاسی خالی است باقی معلمان ما کلاس را پر می‌کنند، کار تدریس بچه‌ها ادامه پیدا می‌کند تا معلم اصلی بچه‌ها ملحق شود.

صحرایی با طرح این پرسش که مگر این کسری معلم در دو سال این دولت ایجاد شده است؟، خاطر نشان کرد: این کسری زمانی شروع شد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان که دانشگاه راهبردی نظام است به زیر ۴۰۰۰ نفر رسید و امروز آثار آن سیاست غلط را در آموزش و پرورش می‌بینیم. سیاست تامین معلم به جای تربیت معلم امروز اثر خود را نشان داده است و این دولت می خواهد این سیاست را به تربیت معلم باز گرداند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: این دولت ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را امسال ۲۰ درصد افزایش داد و سال‌ آینده نیز این کار را خواهد کرد ولی این کسری دو ساله ایجاد نشده که دو ساله برطرف شود. گرچه این دولت در انجام کارهای جهادی و چند پله را با یک قدم برداشتن خود را نشان داده است. ان شاءالله در پایان این دولت به جایی برسیم که این مساله به طور جدی حل شود.


خبر ۶ مهر ماه ۱۴۰۲ – به گزارش ایسنا، علی فرهادی با بیان اینکه دفترچه تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری وزارت آموزش و پرورش در هفته دوم مهر ۱۴۰۲ منتشر می‌شود، اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۷۸۰ آموزگار در مرحله تکمیل ظرفیت جذب می‌شوند و کسانی که در مرحله اول آزمون پذیرفته شده‌اند اما در مصاحبه تخصصی امتیاز لازم را نیاورده‌اند می‌توانند شهر دیگری را در استان خود انتخاب کنند.

وی افزود: به محض اینکه دفترچه شهرهای خالی از طریق سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی شد، داوطلبان حداکثر چهار الی هفت روز فرصت انتخاب رشته دارند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به محض اینکه دفترچه بر روی سایت قرار گیرد در این رابطه اطلاع رسانی خواهیم کرد. لذا داوطلبانی که کف نمره را کسب کرده‌اند اما در شهر مد نظر اول خود قبول نشده‌اند، می‌توانند شهرهای دیگر همان استان را انتخاب کنند.

به گفته فرهادی، برای ثبت‌نام داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری حداقل سه روز فرصت قرار داده می‌شود تا همه داوطلبان بتوانند شهر محل خود را انتخاب کنند و در کمتر از یک هفته نتایج نهایی اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا اشتغال معلمان جدیدی که استخدام می‌شوند به آبان امسال می‌رسد؟، گفت: ما امید داریم به مهر برسند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود افزود: علاقه مندان می‌توانند از درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و یا آموزش و پرورش اطلاع رسانی در این خصوص را پیگیری کنند.


خبر ۳۰ شهریور ۱۴۰۲- اطلاعیه شماره ۲ معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه شماره ۲، ضمن تبریک به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری که توفیق معلمی پیدا کرده اند اعلام کرد:

۱- پذیرفته نهایی آزمون آموزگاران ابتدایی چنانچه در ردیف معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون دبیری و هنرآموزی نیز قرار گیرند از فرایند استخدام آزمون دبیری و هنرآموز حذف خواهند شد و استخدام آنان صرفاً برای آموزگار ابتدایی صورت خواهد گرفت. این افراد در صورت عدم تمایل می‌توانند انصراف قطعی (با ثبت رسمی در دفترخانه اسناد رسمی) خود را از آزمون آموزگار ابتدایی ثبت و به اداره کل آموزش و پرورش سهمیه خدمتی خود تحویل نمایند در این صورت قبولی آنان در آزمون آموزگار ابتدایی «کان لم یکن» تلقی خواهد شد و می‌توانند فرایند ارزیابی تکمیلی آزمون دبیری و هنرآموز را ادامه دهند. باتوجه به اینکه پس از انصراف از قبولی آموزگاری، شغل محل مربوطه برای داوطلب دیگر تعیین می‌گردد، در صورت عدم پذیرش نهایی این قبیل داوطلبان در آزمون دبیری و هنرآموز، امکان بازگشت به شغل محل قبولی در رشته آموزگاری وجود نخواهد داشت.

۲- پذیرفته‌ شدگان نهایی آزمون آموزگاری از روز شنبه یکم مهرماه تا دوشنبه سوم مهرماه، مطابق اطلاعیه صادره از سوی ادارات کل استان ها، جهت ساماندهی به مناطق یا نواحی محل خدمت قبول شده مراجعه نمایند.

۳- دوره مهارت آموزی پذیرفته شدگان نهایی آزمون که بصورت ضمن خدمت دنبال می‌کرد، متعاقبا اطلاع رسانی می‌کردند.

۴- کد شغل محل سوم داوطلبان چندبرابر ظرفیت آزمون آموزگاری (که در آگهی استخدامی با عنوان تکمیل ظرفیت قید شده بود) که مراحل ارزیابی و مصاحبه و گزینش را با موفقیت طی کردند به زودی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، پردازش و فهرست قبول‌شدگان اعلام می‌شود.

۵- داوطلبان پذیرفته نشده می توانند برای ثبت اعتراض خود به سامانه ثبت اعتراض (کلیک نمایید) مراجعه نمایند.


خبر ۳۰ شهریور ۱۴۰۲- اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش
ضمنا اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص اعلام اسامی نهایی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ منتشر شد.

مشاهده نتایج

مشاهده اطلاعیه 


خبر ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ -به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سیدرضا نظری امشب با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری بیست سیمای گلستان گفت: امسال ۴۱۷ هزار دانش آموزان گلستان در ۳ هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

او افزود: ۲۴ هزار نیروی فرهنگی شامل ۱۹ هزار معلم و پنج هزار کادر مدرسه نیز امسال پذیرای دانش آموزان گلستانی خواهند بود.

نظری با بیان اینکه گلستان امسال کمبود معلم ندارد گفت: کمبود نیرو‌های خود را از طریق برگزاری آزمون استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، به کارگیری فرهنگیان بازنشسته و نیرو‌های خرید خدمات و معین کار جبران کرده ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان همچنین با اشاره به برگزاری آزمون دبیری و آموزگاری گفت: امسال سهمیه استخدامی گلستان از ۸۰۰ نفر به ۱۳۰۰ نفر افزایش یافت و نتایج آموزگاری تا پایان هفته و آزمون دبیری تا ۱۵ مهر اعلام خواهد شد.

او  ادامه داد: هم اکنون ۴۷۷ نیروی خرید خدمات در گلستان داریم و تلاش می‌کنیم وزارت خانه با به کارگیری این افراد در سال تحصیلی جدید نیز موافقت کند.

نظری همچنین از تلاش برای هوشمندسازی مدارس استان خبر داد و افزود: در سفر رئیس جمهور به استان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و روند اجرای این طرح در حال اجراست.

او با اشاره به تحصیل ۵۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر انتفاعی استان گفت: برای بالابردن کیفیت این مدارس تسهیلات ارزان قیمت به موسسان مدارس غیر دولتی پرداخت می‌کنیم و در صورتی که اداره کل راه و شهرسازی در اختیار موسسان این مدارس زمین قرار دهد برای ساخت آمادگی دارند.

نظری به کمبود مدرسه در گرگان مرکز استان هم اشاره کرد و گفت: فعلا کمبود را با دو شیفته کردن جبران کردیم، اما قرار است سال ۱۴۰۳ سه مدرسه به گرگان افزوده شود.


خبر ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ – ستاد آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه شماره ۹، پیرامون تاخیر در اعلام نتایج آزمون توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این اطلاعیه آمده است، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، با عنایت به نقش بی بدیل معلمان در پیشرفت همه جانبه کشور، جذب عادلانه معلمان شایسته به عنوان یکی از محوری ترین ارکان حاکمیت و از مهمترین پیشران‌های حکمرانی نظام تعلیم و تربیت و ابزاری برای ساخت ایران آینده به شمار می‌رود. شایان ذکر است میزان سرمایه‌گذاری در این امر به عنوان یکی از گلوگاه‌های تحولی این حوزه، ضمن ایجاد فرصت جذب عادلانه در کشور می‌تواند مقدمات حرکت تحولی در وزارت آموزش و پرورش را فراهم نماید.

از این رو، در آزمون استخدامی رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش، برای اولین بار در تاریخ آزمون‌های استخدامی کشور مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری و سایر اسناد بالادستی سعی شد فرصتی فراهم گردد تا بهترین‌ها بتوانند توانمندی خود را به نمایش بگذارند و ارزیابی، عادلانه و مبتنی بر موقعیت شبیه‌سازی شده در مورد داوطلبان صورت پذیرد. لذا بر همین اساس، در این آزمون، برای اولین بار جدول ارزیابی مصادیق شایستگی به صورت تفصیلی، با تعیین ابزار و حدود امتحان کتبی و ارزیابی تکمیلی تعیین گردید و سنجش صلاحیت پایه معلمی در ابعاد عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به عنوان یکی از راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نگارش جدول ابزار شایستگی مورد توجه قرار گرفته و مفاد آزمون استخدامی با رویکردی تحولی و مبتنی بر اصول علمی بازنویسی شد.

لازم به ذکر است فرایند ارزیابی تکمیلی در این آزمون استخدامی مبتنی بر ادبیات ارزیابی حرفه‌ای با درجه اعتبار بالا به‌نحوی برنامه‌ریزی شد که بتواند در گستره ملی جایگزین مصاحبه‌های سنتی جذب معلمان گردد. با این هدف که بتواند بسترسازی لازم را برای احراز شایستگی‌های پایه و جذب معلمان با کیفیت فراهم کند و ضمن توجه جامع به مهارت و شایستگی معلمان، اسباب رشد و ارتقای آنان را در ابتدای خدمت فراهم نماید.

حال با عنایت به توضیحات فوق، ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در اعلام نتایج از همه داوطلبین عزیز، به اطلاع معرفی شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری می‌رساند وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور بلافاصله پس از پایان روند ارزیابی تکمیلی، مراحل کنترل، بررسی و پردازش نمرات داوطلبان گرامی را آغاز کرده اما با توجه به رعایت ملاحظات و مسائلی از قبیل:
۱. بررسی وضعیت غایبین موجه در فرایند ارزیابی و حضور مجدد ایشان و درج دوگانه غیبت و نمره برای ایشان
۲. جوابیه‌های کمیسیون پزشکی و الزام بررسی صلاحیت ایشان
۳. انتخاب و پرداز دو شغل محل جهت اعلام نتایج
۴. وجود سهمیه‌های متفاوتی از قبیل سهمیه ۵ و ۲۵ درصد ایثارگران، ۳ درصد معلولین و پردازش آن‌ها به تفکیک هر شغل محل و همچنین وجود سهمیه بومی و سهمیه‌های مختلف در هر شغل محل
۵. قانون جوانی جمعیت و لزوم اعمال آن
۶. دقت در انتخاب شغل محل در دو استان مختلف و لزوم پردازش اطلاعات و رقابت داوطلبان در هر دو استان
۷. پردازش چهار نمره مجزا برای داوطلبان با رعایت تمام موارد و سهمیه‌های فوق و بررسی نمرات حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی به تفکیک آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی محاسبه و کسب حد نصاب هر یک از حیطه‌ها و همچنین محاسبه کف نمره کل آزمون مطابق دفترچه آزمون استخدامی آموزگاری
لازم به ذکر است باتوجه به حساسیت و پیچیدگی محاسبه‌های موجود، پردازش و کنترل نمره‌های فوق به دقت و گاهی به صورت دستی نیز مورد بررسی قرار گرفته است که این امر سبب طولانی شدن کنترل و پردازش اطلاعت گردیده و در نهایت زمان بیشتری را در جمع بندی و اعلام نتایج به خود اختصاص داده است.

بنابراین با توجه به موارد مطرح شده و روبه پایان موارد فوق که بخشی از آن در آزمون‌های قبلی طبیعی بوده و بخشی دیگر به دلایل فرصت انتخاب دوشغل محل، تولید نمرات چندگانه، ایجاد فرصت ارزیابی غایبین موجه و عدم تطبیق دو شغل محل با انتخاب نوع سهیمه های متفاوت افزوده شد، تمام همت وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش آموزش کشور بر این است تا ضمن پردازش دقیق و کنترل تمام جزئیات جهت رعایت و عدم تضییع حقوق داوطلبان گرامی، نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزگاری ۱۴۰۲ را در اسرع وقت نهایتا اوایل هفته جاری، منتشر کرده تا پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزگاری در کلاس‌های درس نیز سازماندهی شوند.


خبر ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ –  به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سال تحصیلی جدید مدارس از روز شنبه اول مهر ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و ۱۶ میلیون دانش‌آموز سراسر کشور آموزش حضوری را تجربه خواهند کرد.

هم‌اکنون ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس در مراحل پایانی خود قرار دارد و تا امروز ۹۱ درصد دانش‌آموزاندر مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین کار ثبت‌نام ۹۳ درصد کلاس‌اولی‌ها در مدارس نهایی شده است؛ امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز کلاس‌اولی در ۵۹ هزار مدرسه کشور روز چهارشنبه ۲۹ شهریور با برگزاری جشن شکوفه‌ها سال تحصیلی را آغاز می‌کنند.

به‌گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا پایان شهریور باز است و دانش‌آموزان می‌توانند نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند.

مدارس در فصل ثبت‌نام اجازه دریافت پول از خانواده‌ها ندارند و هر گونه دریافت کمک مالی پس از آغاز سال تحصیلی جدید است.

دانش‌آموزان اتباع باید شهریه پرداخت کنند

با این حال برخی دانش‌آموزان اتباع از الزام مدارس برای پرداخت شهریه خبر می‌دهند، به‌گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، مقدار هزینه‌های ثبت‌نام اتباع خارجی در مدارس دولتی با توجه به شرایط اقتصادی و مخارج مدرسه و خانواده در هر استان در کارگروه توسعه مدیریت و منابع استانی تعیین می‌شود.

محمد محمدی؛ مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی درباره پرداخت شهریه توسط دانش‌آموزان اتباع بیان کرد: دانش‌آموزان اتباع باید طبق قانون شهریه پرداخت کنند و موضوع پرداخت شهریه و کمک‌های مردمی به‌صورت اقساطی در سطح توان هر منطقه به کارگروه توسعه مدیریت و منابع هر استان و مناطق تابعه سپرده شده است.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش درباره ساماندهی معلمان هم گفت: سازماندهی معلمان انجام شده است و امسال ۱۲۰ هزار معلم را آموزش دادیم همچنین برای نخستین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش، “نظام دوری” در ۶۵۰ کلاس درس کشور اجرا خواهد شد و دانش‌آموزان پایه اول تا سوم دبستان را با یک معلم طی می‌کنند.

مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جمعیت کلاس‌اولی‌ها در مقایسه با سال گذشته تقریباً ثابت است، ادامه داد: ۹ میلیون و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی از روز شنبه اول مهر سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

اعلام نتایج آزمون استخدام آموزگار امروز یا فردا

محمدی با تأکید بر اینکه “مجوز تدریس نیروهای بازنشسته در دوره ابتدایی را دریافت کردیم و تعدادی از معلمان نیز بازنشستگی خود را به تأخیر انداختند”، بیان کرد: نتایج آزمون استخدام آموزگار احتمالاً امروز یا فردا اعلام می‌شود و از این طریق حدود ۲۰ هزار نفر به‌عنوان آموزگار وارد مدارس کشور می‌شوند.

وی درباره آمار ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها و این‌که چند هفته قبل اعلام شده بود، ۲۳ درصد کلاس‌اولی‌ها هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند، مطرح کرد: ثبت‌نام نشدن ۲۳ درصد کلاس‌اولی‌ها مربوط به عدم ثبت اطلاعات آنها در سامانه آموزش و پرورش بود که این موضوع برطرف شده است و اکنون ۹۲ درصد کلاس‌اولی‌ها در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم تا هفته آینده روند ثبت‌نام به ۹۷ درصد برسد.

مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه «برخی  دانش‌آموزان کلاس‌اولی اتباع با مشکل ثبت‌نام مواجه هستند و مدارس به آنها می‌گویند که ظرفیت تکمیل است» گفت:  با مناطقی مانند شهرستانهای تهران، خراسان رضوی و اصفهان که بیشترین جمعیت اتباع را دارند، صحبت کردیم و دسترسی‌هایی به مدیر مدرسه داده شد تا بتواند اتباع را در سامانه ملی مهاجرت ثبت‌نام کند و با رفع خطاهای سامانه آموزش و پرورش نیز شاهد افزایش سرعت کار هستیم و امیدواریم در طول یک هفته ثبت‌نام را به اتمام برسانیم.

 


خبر ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ – مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هر زمان نتایج ارزیابی و مصاحبه داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزگاری شرکت کرده‌اند به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شود، یک هفته کاری پس از آن نتایج نهایی را اعلام خواهیم کرد.

“علیرضا کریمیان” مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری به خبرنگار ایلنا گفت: هر زمان نتایج ارزیابی و مصاحبه داوطلبانی که در آزمون استخدامی آموزگاری شرکت کرده‌اند به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شود، یک هفته کاری پس از آن نتایج نهایی را اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش در پاسخ به این سوال که آیا نتایج ارزیابی‌ها از سوی آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال شده است؟ توضیح داد: خیر؛ تاکنون نتیجه‌ای دریافت نشده است.

شایان ذکر است؛ «صادق ستاری فرد» معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیشتر درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری گفته بود: نتایج نهایی داوطلبان استخدام آموزگاری در این هفته اعلام می‌شود.

آزمون استخدام آموزگار ۸ اردیبهشت امسال با رقابت ۵۳۴ هزار و ۴۴۵ نفر برگزار شد و پذیرفته‌شدگان مراحل مصاحبه و گزینش را هم طی کردند.

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار است ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب شوند که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب شوند.


خبر ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ – تهران – ایرنا – معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش در این هفته خبر داد.

صادق ستاری فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره آزمون‌ استخدام دبیری اظهارکرد: ۲۲ هزار نفر دبیر و هنرآموز براساس این آزمون به آموزش و پرورش جذب می‌شوند.

وی افزود: دستورالعمل فرآیند ارزیابی و مصاحبه برای استان‌ها ارسال شده و از هفته آینده هم ساز و کار و فرآیند مصاحبه و گزینش و ارزیابی تکمیلی در استان‌ها آغاز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری گفت: نتایج نهایی داوطلبان استخدام آموزگاری در این هفته اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، آزمون استخدام آموزگار ۸ اردیبهشت امسال با رقابت ۵۳۴ هزار و ۴۴۵ نفر برگزار شد و پذیرفته‌شدگان مراحل مصاحبه و گزینش را هم طی کردند.

در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار است ۲۴ هزار و ۶۹۴ آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ آموزگار استثنایی و ۹۹۲ نفر آموزگار ویژه مناطق عشایری و مرزی جذب شوند که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۸ آموزگار ابتدایی، استثنایی و ویژه مناطق مرزی و عشایری جذب خواهند شد.

اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا پایان هفته/چگونگی جبران کسری نیرو در مهر

چگونگی جبران کمبود معلم برای مهر

ستاری‌فرد درباره چگونگی جبران کمبود معلم برای مهر و آغاز سال تحصیلی یادآورشد: با جذب و به‌کارگیری داوطلبان در ۲ آزمون استخدامی آموزگاری و دبیری که برگزار شد و همچنین با خروجی نیروی انسانی از دانشگاه فرهنگیان بخشی از کمبود نیرو در مهر را جبران می‌کنیم.

وی افزود: همچنین با توجه به مصوبه سران قوا درخصوص امکان بکارگیری بازنشستگان و استفاده از ظرفیت حق‌التدریس شاغلان سعی می‌کنیم که کسری نیروی انسانی را جبران کنیم.


خبر ۷ شهریور ماه۱۴۰۲ – معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج نهایی آزمون آموزگاری به زودی اعلام می‌شود، گفت که حدودا ۲۵ هزار نفر در این آزمون پذیرفته شده‌اند.

معصومه نجفی پازوکی در گفت‌وگوبا ایسنا، درباره زمان اعلام نتایج آزمون آموزگاری اظهار کرد: نتایج آزمون آموزگاری باید به زودی اعلام شود چراکه همه مراحل آن طی شده است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ۲۸ هزار ظرفیت برای این آزمون در نظر گرفته شده بود تا این تعداد جذب آموزش و پرورش شوند، افزود: تعدادی از ظرفیت‌ها که مربوط به مناطق خاص بود به حد نصاب نرسیدند چراکه ما حداقل‌هایی را برای این آزمون قرار داده بودیم و داوطلب باید حتما آن نمره را کسب می‌کرد تا قبول شود؛ از سوی دیگر قطعا در مسیر هم ریزش داشت، برای مثال برخی افراد در این آزمون بدون توجه به شرایط لازم از نظر مدرک تحصیلی، سن، سوابق خاص و … ثبت نام کردند؛ در چنین شرایطی افراد قبول شده و برای مصاحبه دعوت می‌شدند اما مدارک لازم را نداشتند.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به اینکه نهایتا چه تعداد از داوطلبان پس از انجام ارزیابی تکمیلی پذیرفته شده‌اند، گفت: حدودا ۲۵ هزار نفر توانسته‌اند مراحل ارزیابی تکمیلی را گذرانده و پذیرفته شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا مواردی وجود داشت که معلولان به علت معلولیت در این آزمون رد شوند؟، تصریح کرد: یکی از شروط صلاحیت معلمی، سلامت جسم است. ما سهمیه‌ای خاص برای جذب معلولان داریم که این سهمیه خاص مدارس استثنایی است و ارزیابی تکمیلی آن را سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار می‌کند. این آزمون هنوز برگزار نشده و قرار است برگزار شود.

وی ادامه داد: یکی از شرایط جذب آموزگار در مقطع ابتدایی سلامت جسم است اما این قانون در جذب معلم برای آموزش و پرورش استثنایی وجود ندارد و سهمیه جذب معلولان نیز برای آموزش و پرورش استثنایی است.


خبر ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ – رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری اظهار کرد: امیدوار هستیم نتایج نهایی استخدام آموزگار هفته آینده اعلام شود.

وی درباره اعلام نتایج مرحله اول آزمون جذب دبیر و هنرآموز نیز گفت: در تلاش هستیم نتایج آزمون استخدام دبیری و هنرآموزی وزارت آموزش و پرورش تا پایان دهه اول شهریور اعلام شود.


خبر ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ – محمد مهدی کاظمی در صفحه خود در برنامه ویراستی نوشت: روز ۵شنبه ۱۲ مرداد ماه، ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر در ۲۹ گروه شغلی برای جذب ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی به رقابت پرداختند. ان شاءالله نتایج اولیه اواخر مرداد ماه اعلام خواهد شد. نفرات منتخب به میزان ۳ برابر ظرفیت جهت شرکت در ارزیابی تکمیلی در شهریور ماه دعوت خواهند شد.

 وی افزود: تغییرات بسیاری نسبت به دوره‌های گذشته در فرآیند و منابع آزمون استخدامی در راستای سیاست‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سند تحول بنیادین صورت گرفته است.

کاظمی گفت: امیدواریم در این آزمون بهترین‌ها از بین جوانان مومن، متخصص، توانمند، انقلابی و خلاق برای بهترین دانش‌آموزان جذب شوند.


خبر ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ -فراخوان ۶۶ هزار نفر به مرحله ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام دبیر و هنرآموز

به گفته مشاور وزیر و مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش، از بین شرکت‌کنندگان امروز آزمون دبیری و هنرآموزی، ۳ برابر ظرفیت پذیرش یعنی حدود ۶۶ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی و مصاحبه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سجاد صدیقی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر سیما، درباره جزئیات برگزاری آزمون “دبیری” و “هنرآموزی” وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز آزمون مشترک فراگیر متوسطه برای انتخاب دبیر و هنرآموز برگزار شد. حدود ۳۵۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و ظرفیت پذیرش این دوره حدود ۲۲ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه طبق قانون حدود سه برابر ظرفیت پذیرش وارد مرحله ارزیابی تکمیلی می شوند، افزود: با این حساب حدود ۶۶ هزار نفر را باید برای ارزیابی تکمیلی فراخوان کنیم البته به شرط اینکه این ۶۶ هزار نفر حد نصاب علمی را کسب کرده باشند و پس از آن فرآیند ارزیابی برای انتخاب بهترین ها در شغل معلمی انجام می‌شود.

مشاور وزیر و مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود درباره تغییرات اعمال شده در روند جذب آموزگار نیز توضیح داد: سیاست قطعی نظام جذب معلم از طریق فرآیند تربیت معلم است. آموزش و پرورش امروز با کمبود نیرو روبروست و این امر ما را به اضطراری رسانده است که باید از ظرفیت‌های دیگر هم کمک بگیریم. فرآیند جذب به استناد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، فرآیندی اضطرار گونه است، یعنی بر اساس نیاز اضطراری خود به این سمت خواهیم رفت تا بتواند مکمل کار ما در فرآیند تربیت معلم باشد.

صدیقی با یادآوری اینکه سال‌های قبل در فرآیند جذب از طریق ماده ۲۸ اشکالات جدی وجود داشت، اظهار کرد: از جمله اشکالات آن بود که این فرآیند ارتباط وسیعی با اسناد بالادستی ما نداشت. تکلیف قطعی ما اجرایی سازی سند تحول بنیادین است. در سند تحول بنیادین هم به دگرگون سازی شیوه‌های جذب اشاره شده است و هم صلاحیت معلمان مورد بحث و گفت وگو را در سه حیطه عمومی، حرفه‌ای و تخصصی بیان می‌کند، یعنی اگر قرار است معلمی جذب شود باید این سه حیطه را احراز کند همچنین اگر قرار است معلمی فرآیند تکاملی داشته باشد باید بتواند این سه ویژگی را در این حدود ۳۰ سال خدمت به‌طور دائم ارتقا دهد.
احصای ۲۲ مصداق شایستگی برای حرفه آموزگاری

وی افزود: امسال بر اساس همین بیان سند تحول بنیادین، مصادیق شایستگی برای معلمان در حرفه آموزگاری را احصا کردیم که حدود ۲۲ مورد شد. مواردی که به صورت آزمون کتبی یا همان آزمون دانشی قابل احصا بود را جدا کردیم. در آزمون ۸ اردیبهشت امسال سعی کردیم آن موارد را لحاظ کنیم. قبل‌تر بین جذب معلم با جذب نیروهای سایر وزارتخانه‌ها فرقی وجود نداشت و آزمون‌های استخدامی یکی بود اما ما سعی کردیم این آزمون را مبتنی بر حرفه معلمی دگرگون کنیم.
سعی کردیم آزمون را به کفایت حرفه معلمی نزدیک کنیم

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سعی کردیم آزمون را به کفایت حرفه معلمی نزدیک کنیم، خاطرنشان کرد: پس از آن برای فرآیند ارزیابی تکمیلی بر اساس این سه حیطه صلاحیت و نیز با استفاده از چهار ابزار شروع به ارزیابی داوطلبانی کردیم که حائز حداقل شرایط علمی و دانشی برای ورود به آموزگاری شده بودند. حدود ۲۸ هزار ظرفیت برای آموزگاری ابتدایی اعلام شد اما حدود ۵۹ هزار نفر توانستند حد نصاب را کسب کنند بنابراین برایمان برخورداری از حداقل دانش در این حوزه هم موضوعیت داشت البته حدود ۱۱ هزار شغل محل از این ۲۸ هزار شغل محل خالی مانده است و این یعنی رقابت بین حدود ۱۷ هزار تا ۱۸ هزار شغل محل برای رشته آموزگاری وجود دارد و ۵۹ هزار نفر برای این امر ارزیابی می‌شوند.

صدیقی درباره چرایی خالی ماندن حدود ۱۱ هزار شغل محل توضیح داد: اینها عمدتا مربوط به شغل محل‌هایی هستند که جنسیت مرد در آن محل بحث  است. از سوی دیگر این شغل محل های خالی عمدتا در شهرهای بزرگ هستند. احتمالا از آنجا که میانگین سنی ورودی ما در اساسنامه ماده ۲۸ و قانون استخدام فعلی بین ۳۰ تا ۳۵ سال است، افرادی این رده سنی حاضر نیستند با کف درآمد کارمندی دولت شروع به کار کنند و معمولا می خواهند از پله‌های بالاتری آغاز کنند. از سوی دیگر عمده رشته‌های منتهی شونده به شغل آموزگاری مثل علوم تربیتی و روانشناسی و ادبیات و… در دانشگاه‌های ما به تعبیر ساده “خانُمانه” هستند. برای مثال اگر در این رشته‌ها ۳۵ نفر دانشجو وجود داشته باشد در نهایت سه نفر آنها آقا هستند. طبیعتا ظرف و مظروف با هم همخوانی ندارد. از این رو حدودا ۱۷ هزار تا ۱۸ هزار رقابت در این میان وجود دارد.
۴ ابزار ارزیابی تکمیلی آزمون آموزگاری چیست؟

به گفته وی مصاحبه، تدریس یا ارائه شفاهی، ایفای نقش، مطالعه موردی و بحث گروهی چهار ابزار ارزیابی تکمیلی در آزمون آموزگاری امسال هستند که همگی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تهیه شده اند.

مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: ابزار مصاحبه قبلا هم وجود داشت اما مقداری به لحاظ رویکرد علمی غیر دقیق بود. ابزارهای ارزیابی امسال بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. این سند می‌گوید معلم باید سه نقش یعنی نقش رابطه مربی و متربی، رابطه معلم و خانواده دانش آموز و نقش اجتماعی داشته باشد. سند می‌گوید مدرسه باید کانون الهام بخش محله باشد و اگر قرار باشد این اتفاق رقم بخورد کسی غیر از معلم نمی‌تواند موجب آن شود. لذا با این ابزارها توانمندی‌ها و صلاحیت افراد را برای حضور و ورود به این حرفه‌ می‌سنجیم.
افراد باید در آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی حداقل نمره صلاحیت حرفه‌ای، عمومی و تخصصی و مجموع را کسب کنند

صدیقی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما در این آزمون فقط رقابت‌ها را ملاک قرار ندادیم بلکه برایمان احراز حداقل صلاحیت هم موضوعیت دارد، یعنی جمع بندی آزمون کتبی و آزمون ارزیابی تکمیلی باید حداقل نمره صلاحیت حرفه‌ای، عمومی و تخصصی و مجموع آنها را کسب کنند تا بتوانند قبول شوند. اگر برای مثال سه نفر شرایط را احراز کنند و به ارزیابی تکمیلی برسند اما در مجموع نتوانند حد نصاب را کسب کنند، در آن شغل محل کسی را پذیرش نمی‌کنیم چراکه کسی که می‌خواهد وارد کلاس درس شود باید حداقل صلاحیت را برای معلمی داشته باشد.


خبر ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ – معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مرحله کتبی آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز در روز پنجشنبه خبرداد و گفت بیش از ۳۲۵ هزار نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۲ هزار ۱۸۴ نفر جذب خواهند شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی با اشاره به این که ۲۲ هزار و ۱۵۴ نفر در رشته‌های دبیری و هنرآموزی در آزمون استخدامی جذب خواهند شد، افزود: از این تعداد ۱۸هزار ۸۸۷ نفر برای ۱۲ رشته دبیری و ۳ هزار ۳۹۷ نفر برای ۱۷ رشته هنرآموزی جذب خواهند شد.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز شرکت کرده‌اند، افزود: از این تعداد ۲۲۲ هزار و ۱۴۱ نفر، نزدیک به ۷۰ درصد را بانوان و ۱۰۳ هزار و ۵۵۷ نفر نزدیک به ۳۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند .

وی به شرکت ۲۷۴ هزار و ۲۶۵ نفر برای دبیری و ۵۱ هزار و ۴۳۳ نفر برای هنرآموزی اشاره کرد و گفت: بیشترین آمار شرکت کنندگان از استان خراسان رضوی و کمترین آمار مربوط به استان سمنان است.

کاظمی با بیان این‌که مرحله اول آزمون یعنی بخش کتبی با سهم ۶۰ درصدی با منابع مشخص در بخش عمومی و بخش تخصصی که در دفترچه اعلام شده، برگزار می‌شود، اظهار کرد: منابع شایستگی‌های اختصاصی از کتب درسی و راهنمای کتب معلم به منظور آشنایی اولیه با منابع و ظرافت‌های معلمی پیش از ورود به فرآیند آزمون انتخاب شده است.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به تغییرات صورت گرفته در فرآیند برگزاری آزمون استخدامی، تصریح کرد: تغییرات بسیاری نسبت به دوره‌های گذشته در فرآیند و منابع در راستای سیاست‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنادین صورت گرفته است که به جذب جوانان مومن و انقلابی، توانمند و خلاق کمک خواهد کرد.

کاظمی گفت: با اعلام نتایج مرحله آزمون کتبی و مشخص شدن اسامی چند برابر ظرفیت، مرحله ارزیابی تکمیلی به منظور اعلام نتایج نهایی در شهریور ماه صورت خواهد گرفت که فرآیند آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در پایان با اشاره با اعلام تعطیلی روزهای ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه از سوی دولت، خاطرنشان کرد: آزمون طبق اعلام قبلی در روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود و تعطیلی اعلام شده از سوی دولت تغییری در برنامه برگزاری آزمون ایجاد نخواهد کرد.


خبر ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ – به گزارش بازارکار، حمید طریفی حسینی در نشستی خبری با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: از بهمن ماه سال گذشته سنجش بدو ورود نوآموزانی که امسال به مدرسه می‌روند را شروع کردیم.

وی با اشاره به اعلام پایان مرحله اول سنجش گفت: وقتی به بالای ۹۰ درصد پوشش سنجش نوآموزان هدف می‌رسیم بعد از آن فرایند به نحو دیگری دنبال می‌شود بدین صورت که کارهای ۱۰ درصد باقی مانده را باید در ساز و کاری فوری و جدی‌تر دنبال کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه به برنامه های این سازمان در تابستان اشاره کرد و توضیح داد: باتوجه به اینکه اکنون مدارس تعطیل شدند و باید جریان تربیت ادامه یابد، برنامه ریزی شده تا در کنار مدارس عادی، ما نیز فعالیتهای تابستانه را از تیر ماه داشته باشیم که حدود ۶۰۰ پایگاه تابستانی با برآورد حضور ۸۰۰۰ دانش آموز پیش بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه فعالیتهای تابستانه مبتنی بر ساحتهای شش گانه سند تحول و مهارتهای زندگی است، یادآور شد: سعی کردیم فعالیتهای طراحی شده معطوف به آموزش این مهارتها نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی مثل تدبر در آیات قران و روایات، گردشهای علمی، الگوهای زیارتی و سیاحتی و …. در نظر گرفته شده است، اعلام کرد که امسال برای اولین بار اردوی زیارت اولی‌ها را در مشهد مقدس با هماهنگی سازمان دانش آموزی انجام می‌شود و حدود ۵۰۰ دانش آموز استثنایی را به همراه ۱۰۰ سرپرست اعزام می‌کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تفاهم نامه‌ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد تا براساس آن بتوان خدماتی را به دانش آموزان استثنایی نیز ارائه دهیم.

طریفی حسینی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی و مسابقات فرهنگی هنری برای دانش آموزان و فرهنگیان خبر داد.

حداقل ۱۰ درصد دانش آموزان  در برنامه های پایگاه تابستان ثبت نام می کنند

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه حدود ۱۷۵۰ مدرسه در کشور داریم که عمدتا به صورت مجتمعی اداره می شوند، گفت: حداقل انتظارمان را به استانها اعلام کردیم که در مدارس خاص که حدود ۸۰ هزار دانش آموز در مدارس خاص حضور دارند و ۲۰ هزار دانش آموز به صورت تلفیق فراگیر در مدارس عادی تحصیل می‌کنند که گفته شده از این ۸۰ هزار دانش آموز حداقل ۱۰ درصد دانش آموزان را  در پایگاه تابستان داشته باشیم اما هیچ محدودیتی نداریم.

طریفی حسینی تصریح کرد: سامانه‌ای تحت عنوان نورینو داریم که مربوط به معاونت پرورشی است و همه فعالیت دانش آموزان در این سامانه ثبت و کارنامه تربیتی و پرورشی خواهند داشت.

به گفته طریفی حسینی، نورینو امسال راه اندازی شده و اکنون منطقه به منطقه می‌توانیم عملکرد دانش آموزان را در حوزه مختلف پرورشی را مقایسه کنیم.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های این سازمان مبنی بر بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: سالهاست که دوره‌های آموزشی موثر و کارآمدی را نتوانسته بودیم برای همکاران فراهم کنیم. دوره‌های ضمن خدمت به صورت معمولی و روتین در آموزش و پرورش اجرا می‌شد و دوره‌هایی که به صورت حضوری بتوان آموزش موثری به همکاران ارائه دهیم، کم بود. برنامه جدی آموزش و پرورش این است که برنامه جامع مربوط به توانمندسازی نیروی انسانی خود را ارائه کنند تا در شورای معاونین وزارتخانه مصوب شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: روز گذشته در مشهد برنامه ملی توانمندسازی معلمان ابتدایی و کیفیت بخشی آموزشِ دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش آموزان نیازمند توجه خاص آموزشی و دانش آموزان دارای اختلالات هیجانی رفتاری را شروع کردیم.

وی ادامه داد: برنامه مشترکی را با معاونت ابتدایی وزارتخانه تعریف کردیم. هشت قطب در نظر گرفتیم و استانها را به هشت قطب تقسیم کردیم و استانهای کشور به میزبانی خراسان رضوی، کرمان، فارس، اصفهان، مازندران، تهران و کرمانشاه است. حدود ۸۰۰ مدرس منطقه‌ای را تربیت می‌کنیم و اینها مدرسانی خواهند شد که در منطقه گروه‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره‌ای را تشکیل می‌دهند. این آموزش ها استمرار دارد.

وی از برنامه دیگر این سازمان مبنی بر توانمندسازی معلمانی که دانش‌آموز استثنایی دارند و در قالب تلفیقی تحصیلی می‌کنند خبر داد و گفت: در هفته‌های آخر شهریور ماه از این معلمان برای جلسات توانمندسازی دعوت می‌کنیم.

وی درباره باز مهندسی نیروی انسانی گفت: باتوجه به اینکه اصرار داریم رشته جدیدی را در مدارس از اول مهرماه داشته باشیم، منابع مالی را در اختیار استانها قرار دادیم و استانها را برای ایجاد رشته جدید تشویق کردیم.
جذب ۲۳۳۲ نفر از طریق آزمون استخدامی
طریفی حسینی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون استخدامی به زودی اعلام می‌شود خاطرنشان کرد: حدود ۲۳۳۲ نفر ردیف استخدامی داشتیم و اعلام نیاز شده است. امید داریم که تعداد قابل ملاحظه‌ای از نیازی که در نیروی انسانی داریم در این آزمون جذب شود.

  • وی ادامه داد: ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش استثنایی در هماهنگی با ستاد مهر وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده و در حوزه‌های مختلف مثل نیروی انسانی، سازماندهی فضا، سنجش و کیفیت بخشی و ساماندهی فعالیتهای پرورشی و کمیته‌های آن تشکیل شده و همکاران برنامه‌ریزیها را انجام می‌دهند تا سال تحصیلی پر شوری را آغاز کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: در حوزه آموزش نیز برنامه ریزی جدی می‌کنیم تا بحث پوشش تحصیلی دانش‌آموزان تکمیل شود. بخش زیادی از دانش آموزان در سالهای گذشته، علی رغم اینکه در سنجش شناسایی می‌شدند اما جذب آموزش و پرورش استثنایی نمی‌شدند. سامانه‌ای تحت عنوان شهید محمودوند در معاونت ابتدایی داریم که اکنون دسترسی ما نیز برقرار شده؛ اکنون حدود ۱۶ هزار نفر از دانش‌آموزانی که در این سامانه علت بازماندگی از تحصیل خود را معلولیت اعلام کرده‌اند شناسایی شده‌اند.

طریفی حسینی گفت: باید بررسی کنیم که چه سطحی از این کودکان در رده آموزش‌پذیر قرار می‌گیرند و چه بخشی باید مورد حمایت بقیه دستگاه‌ها قرار گیرند.

به گفته وی، سال گذشته حدود ۳ درصد به پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اضافه شده و این موضوع امسال نیز دنبال می‌شود.

جذب هزار نیروی توانبخشی در دو رشته گفتار درمانی و شنوایی درمانی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از فعالیت بیش از ۲۲ هزار نفر در آموزش و پرورش استثنایی کشور خبر داد و اعلام کرد: نسبت نیرو به دانش آموزان در آموزش و پرورش استثنایی کشور یک به چهار است که نسبت دنیا و شرایط استاندارد میانگین خوبی است.

طریفی حسینی درباره جذب نیروهای توانبخشی تصریح کرد: سازمان اداری و استخدامی مجوز جذب هزار نفر نیروی توانبخشی را به ما داده است و آزمون استخدامی دیگری برای مربیان پرورشی خواهیم داشت و امیدواریم در قالب این آزمون بتوانیم آنها را استخدام کنیم یا در اصلاحیه آزمون استخدام دبیر آن را اضافه کنیم.

بخشنامه وزارت کشور برای  سرویس رایگان دانش‌آموزان استثنایی

وی درباره سرویس رایگان دانش‌آموزان استثنایی گفت: شهرداری‌ها باید ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را به صورت رایگان فراهم کنند و معاون اول رییس جمهور نامه‌ای به وزیر کشور زدند که با قید فوریت پیگیری شود،  ۲۴ خرداد نامه‌ای از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به استانداران سراسر کشور برای تأمین حمل و نقل رایگان دانش‌آموزان استثنایی ابلاغ شد.

طریفی حسینی گفت: ستاد پروژه مهر سازمان آموزش و پرورش استثنایی هماهنگ با ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش شروع به کار کرده است.

وی با اشاره به پایش دانش آموزانی که ترک تحصیل داشته اند؛ گفت: در طرح شهید محمودوند که به صورت سراسری دانش آموزان است ترک تحصیل کرده در سراسر کشور را مورد پایش قرار داده است تعدادی از دانش آموزان معلولیت را علت ترک تحصیل عنوان کردند اگر شرایط دانش آموز لازم برای آموزش به افراد فراهم نبوده این شرایط را فراهم می‌کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: سال گذشته سه درصد به پوشش تحصیلی دانش آموزان خود افزودیم و تلاش می‌کنیم این پوشش تحصیلی را افزایش دهیم. به دنبال افزایش مهارت‌های ارائه شده در مدارس هستیم. هر مدرسه‌ای که بتواند آموزش یک مهارت جدید را در آغاز کند؛ تشویق خواهد شد و تمام تجهیزات لازم برای مهارت آموزی آن با همراهی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در اختیار مدارس قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به لزوم نوسازی مدارس گفت: در طرح شهید عجمیان که با کمک نیروهای جهادی به زیباسازی مدارس توجه کرده ایم؛ سازمان نوسازی مدارس قول داده است تا نوسازی و بهسازی مدارس استثنایی هر چه زودتر به اتمام برسد.

طریفی حسینی درباره مهارت و حرفه آموزی دانش آموزان مدارس استثنایی نیز گفت: با دستگاه های محتلف از جمله فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی دانش آموزان تفاهم نامه داریم و تلاش می کنیم جامعه دانش آموزی ا مشکل آموزش و مهارت مواجه نباشد و از سوی دیگر وظیفه دیگر سازمان ها مثل بهزیستی است که بستر اشتغال و ارائه تسهیلات برای کارآفرینی را برای این افراد فراهم نماید.


خبر ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ – رئیس امور جذب، به‌کارگیری و رشد سازمان اداری و استخدامی کشور در مصاحبه ویدیویی با شبکه خبر (سلام خبرنگار) ، به گفتگو در خصوص آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و زمان اعلام نتایج آن پرداخت.

علیرضا علیخان زاده گفت: ما آخرین توافقی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم و مجموعا ۵۶ هزار و ۹۰۴ مجوز در اسفندماه برای آموزش و پرورش صادر کردیم که بخش اول در آزمون آموزگاری که آزمون آن برگزار شد و بخش دیگر آن برای آزمون استخدامی دبیری می باشد.

بر اساس گفته های رئیس امور جذب، به‌کارگیری و رشد سازمان اداری و استخدامی کشور، انشالله در هفته آینده، نتایج مرحله اول آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

وی در خصوص افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش افزود: اسامی افرادی که به مرحله ارزیابی تکمیلی معرفی شده اند نیز اعلام خواهد شد.

گفتنی است بر اساس اخبار منتشر شده در خردادماه ۱۴۰۲، تغییرات جدیدی در فرایند مصاحبه آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ایجاد شده است. با توجه به اهمیت و تأثیر گزینش و استخدام معلمان، فرایند مصاحبه آزمون استخدام آموزش و پرورش در قالب ارزیابی تکمیلی و در راستای شایسته‌گزینی و عدالت محوری در جذب معلم، انجام خواهد شد.

انتشار دفترچه استخدامی برای جذب ۲۲ هزار دبیر و هنرآموز؛ هفته آینده

برگزاری آزمون؛ مرداد ماه

همچنین دفترچه استخدامی هنرآموز و دبیری تا هفته آینده منتشر خواهد شد.

علیرضا علی‌خان‌زاده رئیس امور جذب، به‌کارگیری و رشد سازمان اداری و استخدامی کشور در این باره گفته است: براساس توافق صورت گرفته بین سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش، مقرر شد دفترچه آزمون استخدامی هنرآموز و دبیری هر چه سریع‌تر تکمیل و نهایتا تا هفته آینده منتشر شود.

رئیس امور جذب، به‌کارگیری و رشد سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین این خبر را داده است که آزمون استخدامی هنرآموز و دبیری مردادماه امسال برگزار خواهد شد تا ۲۲ هزار هنرآموز و دبیر جذب شوند.

وی همچنین در گفتگوی خود با تلویزیون با اشاره به صدور مجوز برای جذب نیرو وزارت آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون، اعلام کرده است: «ما مجموعا ۵۶ هزار و ۹۰۴ نفر مجوز برای آموزش و پرورش صادر کردیم که بخش اول آن مربوط به آزمون آموزگاری بود که برگزار شد. بخش دوم نیز مربوط به آزمون دبیری و هنر آموز است که با برگزاری آزمون آن در مرداد ماه، ۲۲ هزار و ۱۸۴ نفر از طریق این آزمون جذب آموزش و پرورش می شوند.»

به گفته علی‌خان‌زاده، دفترچه آزمون دبیری و هنرآموز احتمالا تا انتهای هفته آینده یعنی آخر خردادماه یا ابتدای تیرماه منتشر می‌شود و معمولا ۴۰ روز بعد آزمون نیز نتیجه اولیه آن اعلام می شود.

بر اساس آنچه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام شده است، امسال تنوع رشته‌هایی که فارغ التحصیلان آن می توانند در آزمون دبیری و هنرآموز شرکت کنند زیاد است. شاید بتوان گفت تقریبا هیچ فارغ التحصیل رشته‌ای نیست که نتواند در این آزمون شرکت کند و درواقع این آزمون تقریبا تمام رشته‌ها را پوشش می‌دهد.


خبر ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ – تهران (پانا) – مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج آزمون استخدامی از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود، گفت فرآیند ۴۰ روزه برای گزینش پذیرفته‌شدگان این آزمون تعریف شده است.

سیدحسین داودالموسوی در خصوص تاخیر در اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگار مقطع ابتدایی، عشایر و مدارس استثنایی به پانا گفت: «آزمون مذکور در ۸ اردیبهشت برگزار شده اما اعلام نتایج آن همچنان به تاخیر افتاده است.»

وی با بیان اینکه دلیل این تاخیر، بحث‌های اداری مربوط به سازمان سنجش آموزش کشور است، اظهار کرد: «باید یکسری آمار تحویل سازمان سنجش شود که هنوز نتوانسته‌اند این آمار را بگیرند و اعلام نتایج به این دلیل به تاخیر افتاده است.»

داودالموسوی با بیان اینکه تاریخ دقیق اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص نیست، تصریح کرد: «کوتاهی و مشکلی از طرف وزارت آموزش و پرورش نیست و ارائه داده‌ها و آمار مذکور از طرف وزارت آموزش و پرورش نخواهد بود بلکه این آمار از مراجع دیگری باید به سازمان سنجش داده شود.»

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا تعویق اعلام نتایج آزمون، تاخیری در فرآیند گزینش ایجاد نمی‌کند، گفت: «یک فرآیند ۴۰ روزه برای طی شدن مراحل گزینش پذیرفته‌شدگان تعریف کرده‌ایم و تا الان که اعلام نتایج به عقب افتاده، اِشکالی ایجاد نمی‌کند اما امیدواریم که نتایج آزمون تا قبل از پایان خرداد در اختیارمان قرار گیرد تا بتوانیم فرآیند گزینش را آغاز کنیم.»

وی افزود: «امیدواریم فرآیند گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی را حداکثر تا اواسط مردادماه نهایی کنیم که با فرآیند گزینش پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان، تداخل پیدا نکند.»

آزمون استخدامی برای جذب ۲۸ هزار آموزگار ابتدایی، معلم استثنایی و مناطق عشایر در ۸ اردیبهشت امسال برگزار شده که تاکنون نتایج این آزمون اعلام نشده است. ضمن اینکه آزمون استخدامی جذب دبیر و هنرآموز مقطع متوسطه نیز قرار است طی ماه‌های آتی برگزار شود.


خبر ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ – سیدمحمد مولوی، با انتقاد از بی‌توجهی سازمان اداری و استخدامی کشور در برگزاری آزمون متوسطه در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش، گفت: با عنایت به کمبود شدید نیروی انسانی، لزوم برنامه‌ریزی و ساماندهی جهت تامین نیروی انسانی در دوره‌های تحصیلی مختلف برای این وزارتخانه امری ضرورت است.

وی ادامه داد: کمبود وزارت آموزش و پرورش و سونامی بازنشستگی که در سنوات آینده با آن مواجه خواهیم شد کما اینکه در مهر سال جاری حدود ۱۰۰ هزار نفر از نیرو‌های این وزارتخانه بازنشسته خواهند شد لذا برگزاری آزمون سه مرحله‌ای جذب وزارت آموزش و پرورش در دستورکار قرار گرفت و مرحله اول آن برای آموزش ابتدایی برگزار شد که در پی آن ۲۲ هزار نفر جذب خواهند شد.

مولوی اظهار کرد: مرحله دوم آزمون جذب نیروی انسانی برای دوره متوسطه برنامه‌ریزی شده، اما تاکنون سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز برگزاری آن را صادر نکرده است و این تعلل و نوع نگاه این سازمان به برگزاری این آزمون‌ها هیچ توجیه علمی ندارد.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است سازمان اداری و استخدامی کشور متولی این است که به سرعت نیروی انسانی دستگاه‌ها را بالانس کند تا کمبود نیروی انسانی در آن‌ها رفع شود لذا بخشی از کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش برعهده این سازمان است و این تعلل و توقف در برگزاری آزمون آموزش متوسطه هیچ توجیه علمی ندارد و ممکن است مراکز آموزشی را در سال آینده با مشکلات جدی مواجه کند.

مولوی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سازمان اداری و استخدامی کشور در هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش، مجوز برگزاری آزمون متوسطه در خرداد را صادر کند چرا که ۲۸ هزار نفر از این طریق می‌توانند جذب این وزارتخانه و ساماندهی شوند و آموزش ببینند و به کلاس‌های درس هدایت شوند لذا هر گونه تعلل در برگزاری این آزمون و تداوم معضل کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش متوجه عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه اعداد و ارقام به طور دقیق نشان می‌دهد که چه میزان کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و نیرو‌های فعال در این وزارتخانه نیز با چه ضریب اشتغال و ضریب غیرمرتبط بالا در آن فعالیت دارند، تعلل در این بخش اصلا پذیرفتنی نیست لذا چنانچه این روند تداوم یابد شخصا این موضوع را به صحن کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌کشانم تا مسئولان سازمان اداری و استخدامی کشور پاسخگوی این تعلل باشند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون این بهانه که سازمان اداری و استخدامی کشور منتظر نتیجه آزمون آموزش ابتدایی و خروجی این بخش است هیچ مبنای علمی ندارد چرا که فرآیند برگزاری این آزمون از طریق سیستم سنجش انجام شده است و این گونه نبوده است که دانش آموزان آزمون داده باشند و اعلام نتیجه بعد از تصحیح تک تک اوراق آن‌ها صورت بگیرد لذا این نوع محاسبه سازمان اداری و استخدامی کشور برای این حوزه صحیح و منطقی نیست.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می‌رود سازمان اداری و استخدامی کشور روند برگزاری آزمون در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را تسریع بخشد و خود به متولی تشدید کمبود نیروی انسانی برای این وزارتخانه تبدیل نشود.


خبر ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ – به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای جذب حدود ۲۸ هزار آموزگار، ۸ اردیبهشت برگزار شد و البته هنوز نتایج مرحله کتبی این آزمون از سوی سازمان سنجش منتشر نشده است.

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه‌ای با عنوان «آزمون استخدامی آموزش و پرورش را حذف نکنید» خواستار شدند که آزمون استخدامی آموزش و پرورش ادامه یابد.

به گفته مسؤولان وزارت آموزش و پرورش، قرار است آزمون بعدی آموزش و پرورش که جذب دبیر است، در تابستان امسال برگزار شود.

یک منبع آگاه در وزارت آموزش و پرورش درخصوص انتشار دفترچه آزمون دبیری به خبرنگار فارس گفت: دفترچه آزمون استخدامی در حال نهایی سازی است.


خبر ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۱ –  گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزارت آموزش و پرورش سازوکار جذب ایثارگران شرکتی را اعلام کرد.

در بخشنامه مرتبط آمده است: مشخصات آماری واجدین شرایط طبق فرمت بخشنامه شماره حداکثر تا تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۱ ارسال شود.

نیروهای نهضت سوادآموزی و برون‌سپاری‌هایی که با آموزش و پرورش قرارداد دارند، از جمله خرید خدمات آموزشی مشمول قانون فوق‌الذکر می‌شوند.

با توجه به بند «و» تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۱ و بندن «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زمان جذب نیروهای شرکتی با توجه به تنفیذ بخشنامه‌های مورخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ و ۲۷ مهر ۱۴۰۰ طبق همان زمان‌بندی قبل انجام می‌شود و جذب خارج از زمان مذکور امکان‌پذیر نیست.

این بخشنامه شامل مدارس غیردولتی نمی‌شود.

ملاک ایثارگری همانند بخشنامه‌های قبل: مثل قبل داوطلبانه بودن، حضور در جبهه و… است لذا صدور گواهی از طریق مراجع ذیصلاح و استعلام آن قبل از صدور حکم استخدام الزامی است.

استعلام مدرک تحصیلی حتماً انجام می‌شود.

با توجه به اجرای آرای صادره دیوان عدالت اداری شرط تمام وقت بودن، بیمه‌پردازی کامل و استمرار خدمت لغو شده است.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

۱ دیدگاه تاکنون.

  1. فرزانه گفت:

    سلام امروزم تموم شد
    جواب چرانمیاد؟
    خدایا؟انگاردارم کابوس میبینم کارموازدست دادم نزدیک مهره.۱۲ساله معلم غیرانتفاعی ام.

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.