خانه » استخدام در استان تهران » استخدام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های کشور (اصلاحیه دفترچه)

استخدام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری های کشور (اصلاحیه دفترچه)

متن آگهی:

خبر ۱۱ تیر ۹۸: اصلاحیه دفترچه آزمون استخدامی آتش نشانی در سال ۹۸

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبتنام آزمون استخدام نیروی پیمانی مشاغل آتشنشانی شهـــرداریهای کشور، بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان شــرکت در امتحان مذکور میرســاند، با توجه به اعلام ســازمان شــهرداریها و دهیاریهای کشــور، اصــلاحات و اضافات ذیل در سامانه ثبت نام صورت گرفته است.
کلیه داوطلبان می توانند در مهلت باقیمانده تا پایان مدت ثبت نام، پس از مطالعه دقیق دفتــــــرچه راهنمای ثبتنام و همچنین مندرجات این اصــلاحیه و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به ســامانه ثبت نام این آزمون مراجعه و نسبت به ثبتنام در امتحان مذکور اقدام نمایند و یا اگر قبلا ثبت نام کرده اند ضمن مراجعه به پروفایل خود در صورت تمایل نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند.
لازم به ذکر است مهلت تعیین شده برای ثبت نام ۱۹/۴/۱۳۹۸ و ویرایش اطلاعات تاریخ ۲۰/۴/۱۳۹۸ میباشد.

۱ .در مشخصات شهرستان و یا شهر شغل محلهای زیر تغییرات ایجاد شده است :
– استانداری استان خراسان رضوی
ردیف ۱۳۳۹ ،نام شهرستان از «خواف» به «تربت جام» و نام شهر از «سنگان» به «صالحآباد» تغییر پیدا کرده است.
ردیف ۱۳۴۰ ،نام شهرستان از «خواف» به «تربت جام» تغییر پیدا کرده است.
ردیف ۱۳۵۳ ،نام شهرستان از «مشهد» به «بردسکن» تغییر پیدا کرده است.

۲ .در ظرفیت شغل محلهای زیر، تغییرات ایجاد شده است :
– استانداری استان کرمانشاه
ظرفیت ردیف ۱۶۱۲ ،شغل محل «آتشنشان» در «شهر کرمانشاه» ۵۰ نفر مرد در سهمیه آزاد و ۲۰ نفر مرد در سهمیه
۲۵ درصد ایثارگران میباشد.
ظرفیت ردیف ۱۶۳۲ ،شغل محل «راننده وسایط نقلیه تندرو سنگین» در «شهر کرمانشاه» ۲۰ نفر مرد در سهمیه آزاد و
۱۰ نفر مرد در سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران میباشد.
– استانداری استان اصفهان
ظرفیت ردیف ۱۰۹۸ ،شغل محل «آتشنشان» در «شهر مشکات» صرفًا ۱ نفر مرد در سهمیه آزاد میباشد.
ظرفیت ردیف ۱۱۲۴ ،شغل محل «راننده وسایط نقلیه تندرو سنگین» در «شهر مشکات» ۱ نفر مرد در سهمیه آزاد و ۱ نفر
مرد در سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران میباشد.

۳ .تذکر مهم :
مفاد آزمون عملی (صفحه ۹ دفترچه راهنمای آزمون) برای کلیه مشاغل اعم از آتشنشان، راننده وسایط نقلیه تندرو سنگین، کاردان آتشنشان و کارشناس آتشنشان یکسان میباشد.

دانلود فایل اصلاح شده دفترچه راهنمای آزمون 


خبر ۵ تیر ماه ۹۸ – به استناد سهمیه استخدامی شماره ۷۱۱۳۰۴ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و مجوز شماره ۲۲۵۷ مورخ ۹۸/۱/۲۵ سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز مشاغل آتشنشانی شهرداریهای سراسر کشور، آزمون استخدامی کتبی و عملی برای انتخاب افراد واجد شرایط بر اساس مندرجات این دفترچه راهنما برگزار میگردد.

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آتش نشانی 

شرایط عمومی داوطلبان

۱ .داشتن تابعیت ایران
۲ .دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت قانونی غیرپزشکی
۳ .دارا بودن مدرک تحصیلی طبق جدول شرایط احراز رشته های شغلی مندرج در آگهی استخدامی
۴ .عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانی
۵ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر
۶ .نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی به موجب آراء مراجع قانونی
۷ .داشتن سلامت جسمانی و توانایی برای انجام کاری که در آن شغل استخدام میشود(طبق تأئید مراجع پزشکی)
۸ .اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۹ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۱۰ .به استناد قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت یا بازنشسته باشند.

شرایط اختصاصی داوطلبان

۱ .دارا بودن گواهینامه رانندگی پایه یک برای متقاضیان رشته شغلی راننده وسائط نقلیه تندرو سنگین و دارا بودن گواهینامه پایه دو یا پایه سه برای متقاضیان رشته شغلی آتشنشان و کاردان آتشنشان در زمان ثبت نام
۲ .دارا بودن حداقل ۱۸ و حداکثر ۳۰ سال سن با مدرک تحصیلی دیپلم و فوقدیپلم، داشتن حداقل ۱۸ و حداکثر ۳۵ سال سن با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر
تبصره ۱: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، به استناد تبصره ۲ ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، از شرط حداکثر سن معاف میباشند. سایر مشمولین سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در صورت ثبت نام در آزمون، بر اساس تبصره ۲ همین ماده، مکلف به رعایت حداکثر سنهای اعلام شده در این دفترچه میباشند، در غیراین صورت از سایر فرایندهای استخدام حذف خواهند شد.
تبصره ۲: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر در بند ۲ اضافه خواهد شد:
– پدر، مادر، همسر، برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها

مدت خدمت ضرورت

– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تماموقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکتهای دولتی، بانکها و شرکتهای تحت پوشش آنها، شرکتهای بیمه های دولتی، شهرداریها و موسسات و شرکتهای دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکتهای ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده میکنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکتهای تحت پوشش آنها از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به خدمت اشتغال داشته اند، به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها

تذکر (۱) : ملاک عمل در محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ مندرج در گواهینامه موقت یا دانشنامه تحصیلی میباشد.

تذکر (۲) : ملاک عمل برای زمان دریافت کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی، آخرین روز ثبتنام میباشد.

تذکر (۳) : ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، روز شروع ثبت نام آزمون میباشد.
مواد آزمون

الف- مواد آزمون عمومی مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارتند از :

۱ .فنّاوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL)
۲ .ریاضی و آمار مقدماتی
۳ .زبان و ادبیات فارسی
۴ .معارف اسلامی
۵ .زبان انگلیسی عمومی
۶ .اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۷ .هوش و توانمندی های عمومی
تبصره: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

ب- مواد آزمون تخصصی

۱ .مدیریت بحران
۲ .ایمنی حوادث و آتش سوزی
۳ .پیشگیری از بروز و گسترش حریق
۴ .آئیننامههای حفاظت فنی و بهداشت کار(HSE)
تذکر ۱ : سطح سوالات به تناسب شغل انتخابی داوطلبین خواهد بود.
تذکر ۲ : کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینهای با ضریب یک (۱) می باشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

امتیازات و سهمیه های قانونی

الف) سهمیه ایثارگران: در اجرای ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ۳۰ درصد از سهمیه های مشخص شده در هر استان به شرح ذیل به استخدام ایثارگران تعلق می گیرد : ۱ ) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد شامل:

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
خواهر و برادر شهید

تبصره : کسب حد نصاب نمره آزمون علمی برای مشمولین این بند الزامی نمیباشد.

۲ ) ایثارگران سهمیه پنج (۵) درصد شامل:

رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکرات:

۱ .مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از :
– معاونت نیروی انسانی هر یک از ردههای نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود
– معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل
– معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران

تبصره : سه چهارم مدت خدمت موظف در جبهه(کادر ثابت یا وظیفه) نیز با تأیید مراجع ذیصلاح از نظر شرط سنی به عنوان خدمت داوطلبانه محسوب خواهد شد.

۲ .در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران و براساس ضوابط تعیین شده توسط بنیاد یاد شده صورت خواهد پذیرفت.

۳ .بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در آگهی استخدام مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است. داوطلبان ایثارگر تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور  صرفا باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.

۴ .ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد موضوع ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور بایستی وضعیت شغلی آنان در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) الزاماً بیکار ثبت شده باشد. لذا ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی مورد نظر در زمان ثبت نام بایستی در صورت لزوم از طریق بنیاد محل پرونده، نسبت به مشخص شدن وضعیت شغلی خود و اصلاح آن اقدام نمایند.

۵ .مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی ۵ درصد سایر ایثارگران نمیباشند. به عبارت دیگر هر داوطلب ایثارگر میتواند در صورت مشمول بودن، صرفاً از یکی از سهمیه های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید. بدیهی است در این صورت مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود ً صرفا باید شغل مشخص شده برای آنان را در این آگهی انتخاب نمایند.

۶ .چنانچه مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، وفق ضوابط جاری بنیاد شهید و امورایثارگران، در اولویت یا شمول سهمیه مذکور قرار نگیرند، مجاز به انتخاب شغل محل های مشخص شده برای سهمیه یادشده نمیباشند و در صورت انتخاب شغل محل های مذکور توسط داوطلبان ذکر شده، انتخاب آنها کان لم یکن تلقی شده و داوطلب حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.

۷ .آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که با کسب حدنصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد آزمون استخدامی پذیرفته میشوند، میتوانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط حداکثر سن بهرهمند گردند.

۸ .ایثارگران مشمول سهمیه استخدامی ۵ درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته به خود، باید در زمان انتخاب شغل محل(از بین شغل محلهای سهمیه آزاد)، شغل محلهایی را انتخاب نمایند که ظرفیت مورد نیاز آن شغل محلها بیش از یک نفر باشد و همچنین جزء مشاغل مشخص شده برای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران نباشد. بدیهی است استفاده از سهمیه ایثارگران پنج درصد صرفاً در مشاغلی اعمال میگردد که ظرفیت پذیرش آنها بیش از یک نفر باشد(در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً براساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت). این سهمیه نیز قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل، باقیمانده سهمیه مذکور محفوظ خواهد ماند.

تبصره) استخدام سایر ایثارگران خارج از سهمیه ۳۰ درصد از طریق رقابت با سایر داوطلبان انجام خواهد شد.

۳ )پنج درصد سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین ماده ۴۸ قانون پنج درصد سهمیه استخدامی به مشمولین ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی «فرزندان کارکنان شهید، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و آزاده» در همان شهرداری (اعم از شاغل، فوت شده، بازنشسته و یا از کارافتاده) که واجد شرایط عمومی استخدام باشند و آن شغل دارای ظرفیت بیش از یک نفر باشد و همچنین جزء مشاغل مشخص شده برای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران نباشد، تخصیص مییابد.

تبصره: کسب حد نصاب نمره آزمون علمی برای مشمولین این بند الزامی نمیباشد.

ب) سهمیه معلولین: معلولین به شرط دارا بودن شرایط احراز شغل و برخورداری از توانایی جسمی متناسب با شغل مورد نظر، در صورت کسب نمره حدنصاب قبولی به ترتیب نمره مکتسبه از سه درصد (۳ %) سهمیه قانونی برخوردار میگردند. معلولین مشمول سهمیه ۳ درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته خود، باید در زمان انتخاب شغل محل،(از بین شغل محلهای سهمیه آزاد) شغل محلهایی را انتخاب نمایند که تعداد مورد نیاز (ظرفیت) آن شغل محلها بیش از یک نفر باشد. در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد صرفاً براساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت. سهمیه مذکور قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تکمیل باقیمانده ظرفیت این سهمیه محفوظ خواهد ماند.

تذکر : معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام میشوند را داشته باشند.
مراحل ثبت نام

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز دوشنبه ۱۰ تیرماه سال ۱۳۹۸ انجام خواهد شد. داوطلب متقاضی استخدام باید در زمان ثبت نام در آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.

الف) تهیه فایل اسکن شده از مدارک :
۱ .عکس پرسنلی : داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبتنام اینترنتی در اختیار داشته باشد :
– عکس ۴*۳ (تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد
– با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۲۰۰*۳۰۰ پیکسل و حداکثر ۳۰۰*۴۰۰ پیکسل باشد
– تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد
– حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد
– حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد
– حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد

تذکر (۱) : اسکن و استفاده از عکس روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.

تذکر (۲) :عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.

تذکر (۳): در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطلشده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد. لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای استخدامی قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبت نام می کنند رخ داده است، تاکید می گردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
۲ .کارت ملی
۳٫صفحه اول شناسنامه
*۴ .مدرک تحصیلی
*۵٫گواهینامه رانندگی
*۶ .کارت پایان خدمت/معافیت دائم غیرپزشکی(صرفاً جهت آقایان)
۷ .مدارک لازم برای استفاده از سهمیه ایثارگران ۵ درصد و یا معلولین عادی
تذکر(۱) : داوطلب باید تصویر اسکن شده از مدارک ذکر شده در بندهای ۲ تا ۵ را با در نظر گرفتن مشخصات زیر آماده نموده و در هنگام ثبتنام به صورت فایل با فرمت JPG در سامانه بارگذاری نماید.
– تصویر با وضوح و کیفیت لازم باشد؛
– حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد؛
– حاشیه های زائد حذف و ترجیحاً رنگی باشد.

* تذکر (۲): داوطلبانی که تا آخرین روز ثبت نام فارغ التحصیل گردیده و یا خدمت آنها به پایان خواهد رسید، در صورت کسب حد نصاب نمره لازم و قرار گرفتن در سقف ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز، در زمان بررسی مدارک داوطلبان، تصویر مدارک مورد نیاز از آنها اخذ خواهد شد. بدیهی است در هر صورت، در زمان بررسی مدارک به همراه داشتن اصل مدارک مورد اشاره ضروری است.

ب) مطالعه شرایط آزمون دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیداً توصیه میشود داوطلبین محترم، قبل از هرگونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبتنام در آزمون اقدام نمایند.

ج) پرداخت وجه:

متقاضیان واجد شرایط، پس از مطالعه دقیق شرایط آزمون، باید با مراجعه به منوی «آزمون» در صفحه اول سامانه، بر روی گزینه «پرداخت هزینه» کلیک کرده و مبلغ ۵۰۰۰۰۰) پانصدهزار) ریال هزینه ثبتنام در آزمون را به اضافه ۰۰۰,۵ ریال خدمات پیامکی از طریق درگاه الکترونیک، پرداخت نمایند. جهت این امر، کارت بانکی به همراه رمز اینترنتی، تاریخ انقضا و کد CVV2 مورد نیاز میباشد.

د) شروع فرآیند ثبت نام:

فرآیند ثبتنام در سامانه، در هفت مرحله انجام میپذیرد تا داوطلب بتواند در هر مرحله، به راحتی اطلاعات خود را وارد سامانه نماید.

ه) ویرایش اطلاعات در زمانی که سامانه جهت ویرایش اطلاعات داوطلبان باز میباشد، داوطلبان میتوانند با مراجعه به پروفایل کاربری خود و کلیک بر روی بخش «ویرایش اطلاعات» اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت شده خود نمایند.

نکته بسیار مهم: در صورتی که داوطلب جهت ویرایش وارد سامانه شود، ً حتما میبایست دوباره تمامی ۷ مرحله را به صورت کامل طی نموده و کد رهگیری خود را مشاهده نماید، در غیر این صورت، تغییرات مورد نظر ایشان اعمال نخواهد گردید و همان اطلاعات قبل از ویرایش برای داوطلب معتبر خواهد بود.

و) زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون:

کارت شرکت در آزمون مذکور، از تاریخ ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت. آزمون استخدام مشاغل عملیاتی آتشنشانی در روز جمعه ۱۸ مردادماه ۱۳۹۸ در مراکز استانها یا حوزهها برگزار خواهد شد. ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، نزدیکترین حوزه برگزاری آزمون به «شهرستان اعلام شده داوطلب در فرم ثبتنام جهت روز آزمون» میباشد که در فرم ثبتنام درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون، به منزله تأیید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از اجرای آزمون توسط استانداریهای مربوط، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مراحل و نحوه اعلام نتیجه تعیین حد نصاب علمی، اعلام نتایج و معرفی افراد جهت بررسی مدارک و آزمون عملی به شرح زیر صورت میپذیرد :

الف) کسب حدنصاب علمی: معرفی داوطلبان جهت شرکت در آزمون عملی و سایر مراحل استخدام، منوط به کسب حدنصاب لازم در آزمون علمی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مکتسبه، سهمیههای قانونی و با رعایت سایر مبانی مقررات جاری مطابق قواعد زیر میباشد : پس از برگزاری آزمون نمرات داوطلبان به تفکیک مواد عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب آزمون، معادل پنجاه درصد(۵۰(% بالاترین نمره مکتسبه در آزمون با ارزش وزنی چهل درصد(۴۰ (%نمره عمومی و شصت درصد(۶۰ (%نمره تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل انتخاب داوطلبان قرار میگیرد. در این مرحله امتیازات و سهمیههای قانونی ذکرشده در بند ۱ ،۲ و ۳ سهمیه ایثارگران محاسبه نمیگردد.

ب) انتخاب و اعلام لیست ۳ برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حد نصاب علمی: انتخاب افراد سه برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک صرفاً از بین داوطلبینی که حد نصاب لازم را کسب نمودهاند، بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ (%نمره عمومی و شصت درصد (۶۰ (%نمره تخصصی افراد به ترتیب نمره فضلی و با در نظر گرفتن امتیازات سهمیه قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت میپذیرد.

تذکر: نمره کل افراد در کارنامه اولیه صادر شده، صرفاً بر اساس اطلاعات خوداظهاری داوطلب بوده و نتیجه نهایی نمرات آنها پس از بررسی، انطباق و اعمال مستندات مربوط به امتیازات و سهمیههای قانونی و تأیید آن توسط استانداری مربوطه اعلام خواهد شد.

ج) انتخاب و اعلام لیست سه برابر ظرفیت جهت انجام آزمون عملی از بین دارندگان حدنصاب آزمون علمی :

انتخاب افراد سه برابر ظرفیت در هر شغل محل(در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام آزمون عملی، صرفاً از بین دارندگان حدنصاب مرحله قبل که مدارک آنان بررسی و مورد تایید قرار گرفته است، بر اساس نمره کل آنان با وزن چهل درصد (۴۰ (% نمره عمومی و شصت درصد (۶۰ (%نمره تخصصی این افراد و با در نظر گرفتن امتیازات سهمیه قانونی در هر یک از آزمونهای علمی(عمومی و تخصصی) به تعداد سه برابر ظرفیت در هر شغل محل صورت میگیرد.

د) آزمون عملی مراحل آزمون عملی آتشنشان شامل ارزیابی عمومی و ارزیابی اختصاصی به شرح زیر میباشد :
* ارزیابی عمومی در شش مرحله شامل پرش طول، دو ۹×۴ متر، دو ۴۵ متر، دو ۵۴۰ متر، درازنشست، بارفیکس یا کشش از میله، از داوطلبین به عمل میآید.
* ارزیابی تخصصی در سه مرحله شامل حمل دو عدد خاموشکننده آتش با وزن شش کیلوگرم در مسیر ۵۰×۲ متر، حمل دو عدد لوله نواری دو و نیم اینچ در مسیر ۵۰ متر مستقیم و حمل نردبان ۳ متری آلومینیومی در مسیر ۴۵ متر مستقیم میباشد.

تذکر ۱: هزینه آزمون عملی صرفاً از معرفی شدگان سه برابر ظرفیت اخذ خواهد شد و مبلغ آن متعاقباً اعلام میگردد.

ه) معرفی به گزینش انتخاب نهایی داوطلبان بر اساس نتایج آزمون عملی و کسب حداقل ۴۰۰ امتیاز از مجموع ۹۰۰ امتیاز آزمون عملی بر اساس نمرات فضلی آنان با در نظر گرفتن سهمیه امتیازات قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش(نفر اصلی) به گزینش معرفی خواهد شد، که اسامی افراد مذکور در پایگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام میگردد.

تذکر: در صورت عدم تایید افراد معرفی شده توسط گزینش حداکثر به مدت دو سال پس از تاریخ اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان و در صورت انصراف آنان، حداکثر تا مدت یک سال پس از تاریخ اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان، سایر داوطلبان موضوع این بند به ترتیب نمره فضلی به گزینش معرفی خواهد شد.

تذکرات مهم

۱ .چنانچه در هر مرحله از مراحل آزمون محرز شود داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع اعلام نموده یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشد، از انجام مراحل بعدی محروم خواهد شد و مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارسال مدارک به صورت ناقص بر عهده داوطلب خواهد بود. در این صورت، خسارت و هزینه تحمیل شده برابر مقررات از داوطلب اخذ خواهد شد.
۲ .انتخاب نهایی پذیرفته شدگان آزمون پس از موفقیت در کلیه مراحل علمی، عملی و گزینش صورت خواهد گرفت و تا قبل از صدور احکام استخدام پیمانی برای پذیرفته شدگان حقی ایجاد نخواهد شد.
۳ .استخدام افراد با رعایت سایر قوانین و مقررات به صورت پیمانی میباشد.
۴ .به مدارک ارسالی معادل و همچنین مدارک تحصیلی که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری نباشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۵ .داوطلبان صرفاً در صورتی میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند که مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) آنان مطابق با عناوین مدرک تحصیلی (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) مندرج در شرایط احراز مشاغل قید شده در آگهی استخدامی یکسان بوده باشد .
۶ .به دلیل لزوم توجه به احراز توانمندیهای جسمانی شاغلین در حوزه آتشنشانی، داوطلبانی که دارای کارت معافیت پزشکی میباشند و یا به تشخیص مراجع ذیصلاح توانایی اشتغال در مشاغل عملیاتی آتشنشانی را ندارند، مجاز به انتخاب شغل نمیباشند.
۷ .داوطلبان استخدام در آزمون مشاغل عملیاتی آتشنشانی، علاوه بر آزمون علمی میبایست در آزمون عملی نیز حائز شرایط لازم شوند.
۸ .افراد دارای مدارک بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون می بایست مدرک مقطع تحصیلی ذکر شده در آگهی را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی میباشد.
۹ .با توجه به اینکه، مدارک متقاضیان معرفی شده ۳ برابر پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهد شد، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولین عادی و سابقه اشتغال غیررسمی در شهرداریها یا سازمانهای وابسته(برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، هیچگونه حقی و امتیازی برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون، اعلام نتایج اولیه، آزمون عملی و حتی در صورت پذیرش نهایی، داوطلب از سایر فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
۱۰ .مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از آزمون علمی یا عملی و جذب، محرز شود داوطلب بهاشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشد، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.
۱۱ .اسامی پذیرفته شدگان پس از تأیید مراجع مربوطه از طریق سامانه اینترنتی اعلام خواهد شد.
۱۲٫پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر ظرف مدت ۱۰روز کاری پس از اعلام رسمی توسط مجری آزمون، نسبت به ارائه مدارک لازم به استانداری مربوطه به منظور تکمیل پرونده و ارائه تعهد محضری برای هفت سال مبنی بر عدم ارائه هرگونه درخواست انتقال و ماموریت به سایر شهرداریها و سازمانهای وابسته یا سایر دستگاه های اجرایی اقدام نمایند. عدم مراجعه و ارائه مدرک لازم در مهلت مقرر به منزله انصراف از استخدام تلقی خواهد شد.

 

تاریخ برگزاری آزمون : جمعه ۱۸ مردادماه ۱۳۹۸

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

۱ دیدگاه تاکنون.

  1. سپهر گفت:

    با سلام خواستم بدونم سهمیه ایثارگری پنج درصد رو چطور محاسبه میکنن واسه آزمون آتش نشانی با تشکر.

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.