خانه » اطلاعیه های مهم » مراحل نهایی اعلام فراخوان آزمون استخدامی وزارت بهداشت

مراحل نهایی اعلام فراخوان آزمون استخدامی وزارت بهداشت

متن آگهی:

خبر ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ – به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، کریم خانی مدیر روابط عمومی این معاونت با اشاره به اتمام مراحل تدوین دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: پس از تایید سازمان اداری و استخدامی کشور فراخوان آزمون مربوطه اعلام خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: محتوای کلی دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت قبل اطلاع رسانی عمومی باید به تایید سازمان اداری و استخدامی کشور برسد.


خبر ۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ – به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر، ضمن تاکید بر این نکته که اورژانس برای ارائه خدمات مطلوب نیاز به جذب ۱۵۰۰۰ نیروی جدید دارد اظهار امیدواری کرد که این امر با مساعدت سازمان امور استخدامی و وزارت بهداشت نسبت به جذب نیروهای یاد شده برای تکمیل کادر عملیاتی اورژانس اقدام شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور، فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته‌های فوریت‌های پزشکی، پرستاری، اتاق عمل و هوشبری را واجد شرایط پیوستن به جمع اورژانسی‌ها عنوان کرد.

آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب نیروی انسانی اواخر خرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.


خبر ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ – به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، کریم خانی مدیر روابط عمومی این معاونت، با اشاره به اخذ مجوز استخدام ۲۵۱۰۰ نفر از سازمان اداری و استخدامی کشور، ابراز امیدواری کرد درصورت تامین اعتبار از سمت سازمان برنامه و بودجه، طبق وعده های قبلی، آزمون استخدامی در بهار ۱۴۰۲ برگزار شود.

وی در ادامه پیش بینی ها و مذاکرات برگزار شده با سازمان برنامه و بودجه را حاکی از انتشار دفترچه آزمون در دهه اول خرداد ماه دانست و تصریح کرد: در این صورت، آزمون استخدامی وزارت بهداشت در دهه پایانی خرداد ماه برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین ضمن اشاره به جانفشانی های مدافعان سلامت در دوران کرونا، خاطرنشان کرد: در آزمون پیش رو، به ازای هر ماه خدمت در بخش کرونا ۲ امتیاز و در مجموع ۲۰ امتیاز لحاظ خواهد شد.

کریم خانی در پایان ابراز امیدواری کرد که سازمان برنامه و بودجه نگاه ویژه ای به حوزه سلامت داشته باشد و با تامین اعتبار سریعتر، شرایط استخدام نیروی مورد نیاز پروژه های جدیدالتاسیس را فراهم کند تا کیفیت ارائه خدمات به مردم ارتقا یابد.


خبر ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ – اعطای ۲۵ تا ۳۰ هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به اعطای ۲۵ تا ۳۰ هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت، از تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و تبصره‌ای در سال آینده خبر داد.

محمد میرزابیگی در اجلاس مشترک مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و هیئت مدیره‌های نظام پرستاری خوزستان که امروز (۹ اسفندماه) در بیمارستان علوی آبادان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه موضوع تبدیل وضعیت کارکنان دولت در مجلس مصوب و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است که این مهم برای نیروهای پرستاری شرکتی و تبصره‌ای امنیت و انگیزه شغلی بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی از اعطای ۲۵ تا ۳۰ هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت خبر داد و افزود:  باید ببینیم که سهم استان خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی آبادان از این مقدار چه تعداد است.

رئیس کل نظام پرستاری کشور ادامه داد: اقدام بهتر این است که سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای استانداردسازی نسبت پرستار به تخت به توافق خوبی برسند.

وی گفت: در دنیا در هر ۲۴ ساعت به ازای هر تخت بین ۶تا ۸ نیروی گروه پرستاری وجود دارد اما در ایران به دلیل محدودیت‌های منابع، به ۲.۵ نیرو رضایت داده شده است و به نظر می‌رسد توافق روی این عدد انجام شده است و بر این اساس نیرو جذب می‌شود.

میرزابیگی بیان کرد: در خصوص مباحث مالی، قانون تعرفه‌ها تصویبو  اعتبارات تخصیص داد ه شدو دستورالعمل‌ها نیز ابلاغ شده است اما به نظر می‌رسد مقداری عزم مدیریتی محکم‌تری نیاز است تا این قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغ شده و دستور رئیس جمهور و فرمایشات مقام معظم رهبری زمین گذاشته نشود و سیستم HIS فعال شود تا خدمات در آن ثبت شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در زمینه فوق‌العاده خاص با یک نظر جدید، تعدادی از نمایندگان مجلس فعال شده‌اند و تا دیشب حدود ۲۰ پیشنهاد ثبت شده بود و پیگیر هستیم که این تعداد بیشتر هم شود و در صحن علنی مجلس نیز با مشکل مواجه نشود. وزارت بهداشت نیز برای تامین منابع میزان ضریبی که نمایندگان پیگیر آن هستند، مشکلی نخواهد داشت.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: خبر خوش قطعی در آستانه نوروز، قرار گرفتن منابع اجرای تعرفه‌ها در سرانه است که به صورت یک بند مستقل در تبصره ۱۷ سازمان برنامه و بودجه به مجلس ارسال شده است و خوشبختانه مجلس نیز روی آن نظر مساعد دارد که این موضوع بسیاری از مشکلات را در حوزه پرستاری حل خواهد کرد.


خبر ۴ اسفند ماه ۱۴۰۱- فرایند تامین نیرو در وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت بهار سال آینده اجرایی می شود که مقدمات آن و زمان آزمون استخدامی در رایزنی با سازمان سنجش و آموزش کشور بررسی شد.

لطیفی با اشاره به محدودیت منابع و لزوم کاهش هزینه های دولت افزود: فعلا بنا بر این است که تامین نیرو را به صورت بهره ور و آنجا که نیاز بحرانی وجود دارد، داشته باشیم.

وی اظهارداشت: بیشترین نیاز تامین نیرو در وزارت آموزش و پرورش است زیرا ما مدارسی داریم که کلاس های آنها بالای ۴۵ نفر دارند و این اصلا شایسته کشور نیست.

معاون رییس جمهور گفت: این مشکل باید در گذشته تدبیر می شده اما نشده تا به این وضعیت رسیدیم لذا ضرورت جذب نیرو در مدارس متوسطه با شرایط خاص و مناطق روستایی با نیاز واقعی وجود دارد که به طور خاص برای برخی مناطق تفاهم کردیم که جذب نیرو داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این زمینه جلسات مهمی با سازمان برنامه و بودجه، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت در سازمان امور استخدامی داشتیم.

لطیفی افزود: در وزارت بهداشت هم همین وضعیت را داریم زیرا روزانه بیمارستان های جدیدی افتتاح می شود و در حوزه بهداشت و درمان و خانه های بهداشت بنا داریم حداقل کمبود نیرو را در این بخش داشته باشیم که در فوریت های پزشکی نیازمند توجه ویژه هستیم.

وی ابراز داشت: مناطق حادثه خیز کشور نیز نیازمند توجه ویژه است.


خبر ۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ – خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت: مدیر روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع  با بیان نهایی شدن مراحل صدور مجوز استخدامی وزارت بهداشت از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در انتظار تامین اعتبار مجوزهای صادر شده، توسط سازمان برنامه و بودجه هستیم.

مسعود کریم خانی افزود: در صورت تامین اعتبار سریعتر از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور، دفترچه استخدامی قبل از پایان امسال منتشر و آزمون در بهار سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از سازمان‌های اداری استخدامی و برنامه و بودجه کشور برای تعامل مناسب با وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر نیروهای مورد نیاز پروژه‌های جدیدالاحداث وزارت بهداشت برای خدمت به مردم تامین و در مراحل بعدی بتوان برای جایگزینی نیروهای بازنشسته نیز جوانان متدین، متخصص و انقلابی به کارگیری شوند.


خبر ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ – رییس سازمان اداری و استخدامی از احتمال برگزاری آزمون استخدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بهار ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ آقای میثم لطیفیان پس از نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان وزارت بهداشت گفت: مقدمات انجام آزمون استخدامی وزارت بهداشت در حال انجام است و پس از نهایی شدن دفترچه آزمون، تاریخ دقیق آزمون اعلام خواهد شد.

رییس سازمان اداری و استخدامی افزود: به دلیل تسریع تکمیل طرح های ناتمام حوزه سلامت در دولت سیزدهم و نیاز به تامین نیروهای جدید برای این مراکز و همچنین رفع کمبود نیروی انسانی در بخش های دیگر حوزه سلامت، اقدامات لازم برای برگزاری آزمون استخدامی در وزارت بهداشت توسط سازمان امور اداری و استخدامی در حال انجام است که به زودی نهایی و اعلام می شود.

گفتنی است؛ پیش از این مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت از استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داده بود.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.