خانه » استخدام در استان تهران » آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

متن آگهی:

برای ورود به بازار کار و بدست آوردن فرصت های شغلی، مدرک تحصیلی فقط یکی از پیش نیاز هاست. یکی از مشکلاتی که فارغ التحصیلان دانشگاهی ما امروزه با آن مواجهند، عدم وجود مهارت های تجربی و کاربردی لازم برای ورود به بازار کار است. متاسفانه منابع آمورشی دانشگاهی به دلیل وسعت حوزه آموزش، امکان ورود به اینگونه مهارت های جزئی را ندارد.

به عنوان مثال یکی از این موارد، عدم آشنایی کاربران با تهیه و تدوین رزومه کاری خوب و مناسب است. رزومه کاری احتمالاً اولین چیزی است که هر کارفرمایی از کارجو مطالبه خواهد کرد. شما حتی اگر مهارت بالایی در کارتان داشته باشید، بدون ارائه ی یک رزومه مناسب، عملاً شانسی برای تصاحب یک شغل نخواهید داشت.

اما تهیه رزومه به تنهایی کافی نخواهد بود. اگر می خواهید هر چه بیشتر با این اصول آشنا شوید، گروه آموزشی فرادرس اصول و موارد اولیه و عمومی کسب مهارت برای ورود به بازار کار را بخوبی برای شما تشریح نموده است.

کسب مهارت برای ورود به بازار کار

معمولاً علت عدم توفیق دانش آموختگان دانشگاهی ما در جذب بازار کار شدن، عدم آشنایی با مهارت های پیش پا افتاده و ضروری است. جالب است بدانید که این مهارت های اولیه معمولاً در همه ی حوزه های کاری، مشترکند و شما با فراگیری این مهارت ها، می توانید مشکل کسب مهارت را در بسیاری از حوزه های کاری مرتفع نمایید.

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین مهارت های کاربردی، آشنایی با  مهارت های ابتدایی و اولیه حوزه IT و کامپیوتر  است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

آموزش  ICDL

با توجه به نفوذ علم کامپیوتر در همه ی حوزه های شغلی و استفاده ی روز افزون از مهارت های اولیه ی کامپیوتری در تمامی حرفه ها و سازمان ها، قطع به یقین یکی از مهارت های بسیار ضروری در بازار کار امروز مهارت های هفتگانه ی ICDL است.

فردی که مهارت های هفتگانه ICDL را فرا گرفته باشد، در هر حوزه کاری قطعاً فرد موفق تری خواهد بود. ICDL مخفف International Computer Driving License (مهارت کار با کامپیوتر) است. در واقع این مهارت ها، یک سری استاندارد های جهانی در مهارت های اولیه و کاربردی کامپیوتر و در برگیرنده ی حداقل های لازم در اکثر حوزه های کاری است. مهارت های هفتگانه ICDL شامل موارد زیر است:

  • (IT) مفاهیم پایه فناوری اطلاعات
  • (Windows) استفاده از کامپیوتر و سیستم عامل و مدیریت فایلها
  • (Word) نرم افزار واژه پرداز ورد
  • (Excel) نرم افزار صفحات گسترده (مبتنی بر جدول) اکسل
  • (Access) نرم افزار پایگاه داده ها (محل نگهداری داده های مهم جهت بکارگیری در نرم افزار های مختلف)
  • (Powerpoint) نرم افزار ارائه مطالب به صورت اسلاید
  • (Internet) ارتباطات در بستر شبکه جهانی وب

گروه فرادرس درمجموعه تحت عنوان آموزش مهارت های کاربردی کامپیوتر (ICDL) اقدام به آموزش جامع این مباحث نموده است.

آموزش مایکروسافت آفیس

مجموعه نرم افزاری آفیس یک مجموعه اداری متشکل از چند نرم افزار کاربردی برای ایجاد فایل های متنی، فایل های ارائه مطالب به صورت اسلاید، نگهداری داده ها تحت عنوان پایگاه داده، فایل داده های ریاضی و مالی و محاسباتی، مدیریت ایمیل و … می باشد.

یادگیری این مجموعه نرم افزاری می تواند کمک بسیار بزرگی برای باشد برای افرادی که در حوزه های مختلف دانش آموخته گشته و قصد ورود به بازار کار را دارند. فرادرس با اشراف به این موضوع، بسته های آموزش جامعی را برای این دسته از دانش آموختگان آماده کرده که تمامی نیاز های کاربران در این حوزه را بخوبی پوشش می دهد. برخی از بسته های آموزشی آفیس فرادرس عبارتند از:

  • آموزش اکسل Microsoft Office Excel
  • آموزش نرم افزار Microsoft Word
  • آموزش نرم افزار Microsoft PowerPoint ‎
  • آموزش اکسس (Access) به همراه کدنویسی VBA‎‎‎‎‎
  • آموزش نرم افزار Microsoft Visio (مایکروسافت ویزیو) برای طراحی انواع نمودار و دیاگرام
  • آموزش Microsoft OneNote برای یادداشت برداری و مدیریت اطلاعات
  • آموزش مدیریت ایمیل با Microsoft Outlook
  • آموزش طراحی کارت ویزیت و بروشور
  • و …

آموزش ورد

شاید ساده ترین امکاناتی که ما از یک رایانه انتظار داریم تا در اختیارمان قرار دهد، محیطی برای نوشتن متون باشد. به عنوان مثال شما نیاز دارید یک نامه، تحقیق یا گزارش مصور تهیه کنید. سیستم های کامپیوتری اغلب این امکان را در قالب نرم افزار های واژه پرداز (Editor) در اختیار ما قرار می دهند.

مایکروسافت آفیس ورد (Microsoft Office word) یا به عبارت ساده تر، واژه پرداز ورد (MS Word) یکی از کاملترین، پرطرفدار ترین و معروف ترین نرم افزار های  واژه پرداز در سراسر دنیا محسوب می گردد که در حال حاضر توسط یکی از زیر مجموعه های بسته نرم افزاری آفیس توسط شرکت مایکروسافت پشتیبانی و توسعه داده می شود.

امکانات ورد تنها در متن نویسی خلاصه نمی شود. شما می توانید پس از نگارش کامل یک متن در حد یک کتاب، با استفاده از این واژه پرداز به راحتی و در زمان کمی، یک فهرست کامل از مطالب در ابتدا یا انتهای کتاب ایجاد کنید. می توانید به سرعت تمامی جداول و تصاویر موجود در کتاب را شماره گذاری کنید. می توانید برای همه صفحات، عنوان مشترک یا خاص درنظر بگیرید و یا با چند کلیلک، برای کل کتاب شماره صفحه در محل مورد نظرتان قرار دهید.

فرادرس در یک پکیج آموزشی ورد، تمامی زوایای این نرم افزار را بررسی کرده و به شیوه ای کاملاً قابل فهم و ساده و در عین حال جامع و حرفه ای شما را تبدیل به یک کاربر حرفه ای در ورد خواهد کرد.

آموزش اکسل

اکسل را در دسته نرم افزار های صفحات گسترده دسته بندی می کنند. بطور خلاصه می توان گفت محیط اکسل شبیه به یک جدول بزرگ با سطر و ستون های نامحدود است و از سلول های این جدول برای ثبت و نگهداری داده ها و نظم دادن به آنها استفاده می شود.

از اکسل میتوان در امور ذیل بهره گرفت:

  • چاپ و نگهداری فاکتور ها
  • تهیه نمودار
  • تقویم و چک لیست های کاری
  • محاسبات حسابداری و مالی ادارات
  • نگهداری اطلاعات دنش آموزان و دانشجویان در محیط های درسی
  • انبارداری
  • و …

به طور کلی هرجا که با نگهداری داده ها برای استفاده های آماری و محاسباتی سروکار دارید، می توانید از اکسل بهره ببرید.

فرادرس در یک پکیج آموزشی جامع، استفاده از همه ی امکانات این نرم افزار کاربردی را به روشی ساده و در سرفصل های مشخص در اختیار کاربران قرار داده است. برخی از این سرفصل ها عبارتند از:

  • معرفی نرم افزار Excel
  • ورود اطلاعات در نرم افزار اکسل
  • توابع، فانکشن ها و استایل ها
  • تصویرسازی (شکل ها، چارت ها) و Editing
  • و …

تایپ ۱۰ انگشتی

تا چند سال پیش مهارت تایپ فقط برای افراد خاص در حرفه های ویژه مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه کامپیوتر ها به قدری در همه حوزه ها نفوذ پیدا کرده اند که می توان گفت کمتر شغلی را می توانید بیابید که در آن با تایپ کردن سر و کار نداشته باشید. بر این اساس، داشتن سرعت و مهارت در تایپ می تواند امتیاز ویژه ای را نسبت به سایر متقاضیان ورود به بازار کار برای شما ایجاد کند.

منظور از تایپ ۱۰ انگشتی، مهارتی است که کاربر بدون نیاز به نگاه کردن به صفحه کلید و با استفاده از به خاطر سپردن مکان هر دکمه از صفحه کلید و مچ کردن آن با یکی از انگشتان دست، میتواند متون را به سرعت نسبتاً بالایی بنویسد.

فرادرس در یک بسته آموزشی یک ساعته، اصول و فنون یادگیری این مهارت را به شما آموزش می دهد. در این بسته آموزشی نرم افزار مورد نیاز برای یادگیری و همچنین اصول تایپ ۱۰ انگشتی به دو زبان انگلیسی و فارسی برای شما فراهم شده است.

برای ورود به وبسایت مجموعه فرادرس اینجا کلیک کنید

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.