خانه » اطلاعیه های مهم » آخرین خبر از وضعیت «کارنامه سبزها» در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۹

آخرین خبر از وضعیت «کارنامه سبزها» در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۹

متن آگهی:

خبر ۱۷ شهریور ۱۴۰۰- آخرین خبر از وضعیت «کارنامه سبزها» در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۹

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه، معرفی داوطلبان به مراکز مصاحبه و بررسی مدارک حقی برای استخدام ایجاد نمی‌کند، اظهار کرد  تمامی فرآیندهای برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است و تحت نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور انجام می‌شود.
ناصر سلیمانزاده درخصوص اعتراض داوطلبان آزمون استخدامی پیمانی سال ۱۳۹۹ تحت عنوان «کارنامه سبزها» در ۳ بند، جهت تنویر افکار عمومی، توضیحاتی به شرح زیر ارائه داد:
در قوانین استخدامی کشور تعریفی برای عبارت «کارنامه سبز» یا عناوین مشابه دیگر وجود ندارد. و مطابق ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، به­کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی صرفاً پس از پذیرفته شدن در امتحانات عمومی و نیز امتحان یا مسابقه تخصصی امکان­پذیر است.
شرایط و ضوابط مربوط در «دفترچه راهنمای هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور» و «دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی» به صراحت اعلام و در آبان ماه ۱۳۹۹ جهت اطلاع کلیه داوطلبان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، منتشر شده است.
بر این اساس داوطلبان شرکت کننده در امتحان مذکور، با علم و آگاهی کامل از شرایط و ضوابط اعلام شده، اقدام به ثبت­نام و شرکت در آزمون نموده‌ و در راستای صیانت از حقوق سایر داوطلبان آزمون مذکور، رعایت کلیه شرایط و ضوابط آزمون برای همه داوطلبان شرکت کننده الزامی است.
مطابق مقررات مربوطه، معرفی داوطلبان جهت انجام مصاحبه استخدامی، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، منوط به کسب حدنصاب نمره در آزمون کتبی (مجموع ۴۰ درصد نمرات حیطه عمومی و ۶۰ درصد نمرات حیطه تخصصی با احتساب ضریب ۴/۱ بومی) بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده به ترتیب نمرات مکتسبه، با در نظر گرفتن سهمیه­های قانونی (ایثارگران و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور) و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری صورت می‌پذیرد.
افراد پس از انجام مصاحبه تخصصی، بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن (۷۰) درصد برای آزمون کتبی و (۳۰) درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن سهمیه‌های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) در شغل محل انتخابی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان «قبول نهایی» به آموزش و پرورش معرفی شده تا بعد از «تأیید صلاحیت‌های عمومی گزینش» و «شرکت در دوره مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ استخدام شوند.
کلیه پردازش های انجام شده بر روی نمرات و «کسب نمره حد نصاب»، برای همان «کد شغل محل انتخابی» اعتبار داشته و صدور کارنامه در مرحله اول، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، برای معرفی داوطلبان به مراکز مصاحبه و بررسی مدارک، صرفاً جهت اطلاع داوطلب بوده و هیچ­ حقی برای استخدامی فرد ایجاد نمی‌کند. علاوه بر آن، تمام فرآیند برگزاری آزمون از ثبت نام تا اعلام نتیجه نهایی، با سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور صورت گرفته و آموزش و پرورش، هیچ دخالتی در «قبولی» یا «مردودی» افراد ندارد.
به استناد تبصره یک ماده (۲۴) دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی (بخشنامه شماره ۹۷۵۷/۹۳/۲۰۰ مورخ ۱۹ مهرماه ۱۳۹۳ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور)، درج اطلاعات افراد پذیرفته نشده دارای حدنصاب نمره و نتایج امتحان مشترک در سامانه امتحانات، حقی برای افراد جهت استخدام در دستگاه‌های اجرایی ایجاد نمی­نماید. بنابراین حقی از افراد تضیع نشده و اگر داوطلبی نسبت به نتیجه آزمون خود اعتراض داشته، می تواند در زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجشآموزش کشور، اعتراض خود را ثبت و پیگیری نماید.
در ضمن؛ با توجه به این که با انتخاب شغل-محل جدید، امتیاز افراد به لحاظ «ضریب بومی» تغییر می کند، امکان تکمیل ظرفیت برای این آزمون وجود ندارد. به همین علت، سهمیه باقی مانده ار برخی شغل-محل ها به آزمون استخدامی سال جاری منتقل شده است.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.