خانه » استخدام در استان تهران » برگزاری آزمون جذب کارشناسان رسمی دادگستری در دی ماه ۱۴۰۲

برگزاری آزمون جذب کارشناسان رسمی دادگستری در دی ماه ۱۴۰۲

متن آگهی:

خبر ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ – رییس شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری گفت: آزمون جذب کارشناسان رسمی دادگستری دی سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمدحسین دادخواه روز چهارشنبه در نخستین نشست مشترک اعضاء شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری و روسای کانون های کارشناسی سراسری در سخنانی از برنامه این کانون برای برگزاری آزمون جذب کارشناسان رسمی دادگستری در دی سال ۱۴۰۲ با هماهنگی سازمان سنجش و آموزش کشور در چارچوب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.

وی همچنین تاکید کرد: شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری از این پس طبق قانون جدید قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برای جذب کارشناس رسمی دادگستری اقدام خواهد کرد.

دادخواه در این نشست که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه و رئیس دادگاه های تجدید نظر استان تهران همراه بود، برگزاری جلسات اعضا دوره پنجم شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری با رییس و مسوولان قوه قضائیه در دوره جدید مدیریتی دستگاه قضا را بسیار راهگشا و اثربخش دانست.

رییس شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری ضمن قدردانی از زحمات اعضای دوره چهارم این شورا تصریح کرد: پرونده های انتظامی کارشناسان تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام رسیده و تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون و در مواعد معین انتخابات کانون های استان‌ها برای انتخاب اعضای هیات مدیره کانون های کارشناسی برگزار شده از سیستمی شدن مکاتبات این کانون و عادلانه کردن ارجاع پرونده ها برای اظهار نظر کارشناسی خبر داد.

دادخواه همچنین گفت: نظام نامه های اداری و استخدامی و مالی و سایر کمیسیون های نه گانه به روز رسانی شده است.

رییس شورای کانون عالی در ادامه، کار کارشناسی را به لحاظ روشن شدن و کشف حقیقت در پرونده های قضایی بسیار مهم و خطیر دانست و از مسوولان دستگاه قضایی و قضات دادگاه‌ها در صدور آرای عادلانه با توجه به پشتوانه نظریه های کارشناسی و سایر ادله قانونی تقدیر و قدردانی کرد.


خبر ۱۳ مهر ماه ۹۸- پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸، همچنین اطلاعیه‌های مورخ ۹۸/۰۷/۰۸ و ۹۸/۰۷/۰۹، با توجه به اعلام شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام می‌رساند شرایط ثبت نام متقاضیان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری از حیث رشته تحصیلی و سابقه کار به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱-متقاضیان با داشتن دانشنامه کارشناسی و بالاتر مرتبط، با ۵ سال سابقه کار تجربی.

۲-متقاضیان برای رشته های کارشناسی که رشته دانشگاهی ندارند با داشتن دانشنامه غیر مرتبط و ۱۵ سال سابقه کار تجربی مرتبط. 

لذا با عنایت به مراتب فوق و به منظور فراهم نمودن تسهیلات برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۹۸/۰۷/۱۳) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز شنبه مورخ ۹۸/۰۷/۲۰ نسبت به ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند. بنابراین کلیه متقاضیان‌، ضرورت دارد که تا مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام، مندرجات اطلاعیه‌های فوق و همچنین این اطلاعیه و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند.

ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند می‌توانند با توجه به مندرجات اطلاعیه‌های صادر شده، در صورت تمایل نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود در بازه زمانی تعیین شده اقدام نمایند

شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری


خبر ۹ مهر ماه ۹۸- پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۹۸ و اطلاعیه مورخ ۹۸/۰۷/۰۸ بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در آزمون مذکور می‌رساند، با توجه به اعلام شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری اصلاحات جدید مربوط به جداول شماره (۱)، (۲) و (۴) دفترچه راهنمای ثبت نام به شرح ذیل اعلام می‌گردد. 

داوطلبان با توجه به مندرجات دفترچه راهنمای ثبت‌نام، مفاد اطلاعیه مورخ ۹۸/۰۷/۰۸ و همچنین توضیحات ذیل می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در بازه زمانی مقرر (تا تاریخ ۹۸/۰۷/۱۳) نسبت‌ به ثبت‌نام اقدام نمایند. ضمناً آن دسته از داوطلبانی هم که قبلا نسبت به ثبت‌نام اقدام نموده‌اند در صورت تمایل می‌توانند با توجه به مفاد اطلاعیه‌ فوق و همچنین توضیحات این اطلاعیه، تا پایان مهلت ثبت‌نام نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.

ـ اصلاحات مربوط به جدول شماره(۱):

اصلاحات مربوط به رشته امور سرمایه گذاری،پولی و اعتباری(کد ۷۸):

– رشته تحصیلی مدیریت کسب و کار(کد۴۳۷) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته تعیین نفقه(کد ۳۳):

– رشته تحصیلی حقوق(کد۲۵۲) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته امور حسابداری و حسابرسی(کد ۳۷):

– رشته تحصیلی مدیریت بازرگانی با گرایش مالی(کد۴۳۸) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته امور ثبتی(کد ۱۴):

– رشته تحصیلی حقوق (کد۲۵۲) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته راه و ساختمان(کد ۴۱):

– رشته تحصیلی مهندسی تکنولوژی عمران(کد۴۳۹) و مهندسی تکنولوژی معماری(کد ۴۴۰)به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته کامپیوتر(رایانه) و فناوری اطلاعات(کد ۵۵):

– رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار(کد ۴۴۱) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته ایرانگردی و جهانگردی(کد ۲۳):

– رشته تحصیلی مدیریت جهانگردی(کد ۴۴۲) و مدیریت گردشگری(کد ۴۴۳) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته برق الکترونیک و مخابرات(کد ۲۴):

– رشته تحصیلی مهندسی برق ـ مخابرات(کد۳۳۸) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

اصلاحات مربوط به رشته برق، ماشین و تاسیسات کارخانجات(کد ۲۵):

– رشته تحصیلی مهندسی برق ـ مخابرات(کد۳۳۸) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

ـ اصلاحات مربوط به جدول شماره(۲):

ـ شرایط اختصاصی مندرج در بالای جدول فهرست رشته محل ها ی رشته های کارشناسی  جدول شماره(۲) به صورت ذیل اصلاح می گردد.

شرایط اختصاصی: 

– داشتن دانشنامۀ کارشناسی و بالاتر و ۱۵ سال تمام سابقۀ تجربی.

رشته‌های تحصیلی مجاز: 

– مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری:‌ کلیه رشته های تحصیلی (کد۴۳۶)

اصلاحات مربوط به رشته امور اداری و استخدامی(کد ۱۱):

– رشته تحصیلی مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی(کد۴۴۴) با داشتن ۵ سال تجربه به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.

ـ اصلاحات مربوط به جدول شماره(۴):

اصلاحات مربوط به رشته بیوتکنولوژی (کد ۷۷):

– دارا بودن کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته تحصیلی مهندسی شیمی(کد۲۲۲) به شرایط احراز تحصیلی اضافه می گردد.


خبر ۳ مهر ماه ۹۸ – راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی رسمی دادگستری سال ۱۳۹۸ را به داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی رسمی ارائه میکنیم. توصیه ما این است که این مجموعه را بدون شتابزدگی بخوانید و در گردآوری و ثبت اطلاعات خواسته شده منتهای دقت را به کار ببندید تا حقی از شما تضییع نشود. برایتان در این آزمون و در سراسر زندگی موفقیت آرزو میکنیم.

 شرایط عمومی

متقاضیان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری، بر اساس مفاد ماده ۱۵ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری، علاوه بر شرط وثاقت، باید واجد شرایط زیر باشند:
۱ . متدین به دین اسلام، یا یکی از اقلیتهای دینی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی.
۲ . داشتن تابعیت ایرانی.
۳ . نداشتن پیشینه کیفری مؤثر.
۴ . عدم اعتیاد به مواد مخدر.
۵ .نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه های غیرقانونی، یا مخالف اسلام.
۶ .داشتن حداقل ۲۵ سال سن تمام تا آخرین روز ثبت نام. (۱۳/ ۰۷ /۱۳۷۳ به قبل)
۷ .داشتن گواهی معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی (برای آقایان).
۸ .داشتن سلامت جسمی برای انجام امور کارشناسی، بدون نیاز به کمک دیگران، به تأیید پزشکان مورد اعتماد کانون ذیربط.
۹ .داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر- نه معادل- در رشته مورد تقاضا از یکی از دانشگاههای معتبر داخلی (اعم از دولتی یا غیردولتی)، یا خارجی مورد تأیید یکی از وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و داشتن حداقل پنج سال تمام سابقه تجربی در رشته مورد تقاضا پس از اخذ دانشنامه مذکور.
تذکر: رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن شرایط یاد شده میتوانند در آن رشته ها ثبت نام کنند، در جدول شماره یک آورده شده است.
۱۰ .هرگاه در رشته مورد تقاضا، دوره تحصیلی مقطع کارشناسی یا بالاتر وجود نداشته باشد، داوطلبان با دارا بودن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر در هر رشته و داشتن حداقل پانزده سال تمام سابقه تجربی در آن رشته، میتوانند در آزمون شرکت کنند. رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن شرایط یاد شده میتوانند در آن رشته ها ثبت نام کنند، در جدول شماره دو آورده شده است.
۱۱ .در جدول شماره سه، رشته های کارشناسی رسمی که داوطلبان با داشتن دانشنامه کارشناسی مرتبط یا بالاتر و پنج سال تمام سابقه تجربی بعد از اخذ دانشنامه، یا در صورت داشتن دانشنامه کارشناسی غیر مرتبط یا بالاتر و پانزده سال تمام سابقه تجربی مرتبط میتوانند در آنها ثبت نام کنند، آورده شده است.
۱۲ .در جدول شماره چهار، فهرست رشته هایی آورده شده است که ثبت نام در آزمون آنها به دانشنامه کارشناسی ارشد یا دکتری نیاز دارد.
۱۳ .ملاک عمل برای محاسبه تاریخ گواهی فراغت از تحصیل و کارت پایان خدمت یا کارت معافیت، آخرین روز ثبت نام (۱۳/ ۰۷/ ۱۳۹۸) است.

جهت مشاهده متن آگهی اینجا کلیک کنید

جهت ثبت نام آزمون اینجا کلیک کنید

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.