خانه » اطلاعیه های مهم » نحوه اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

نحوه اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد

متن آگهی:

خبر ۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ – معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر داوطلب نسبت به نتیجه آزمون استخدامی اعتراض داشته باشند؛ اگر پیش از دوره بعدی آزمون مراتب اعتراضش از طریق مراجع ذی صلاح را اعلام کرد که اعتراضش حتما پیگیری می‌شود،

«قاسم احمدی لاشکی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد چگونگی اعتراض به نتیجه آزمون استخدامی آموزش و پرورش و جزئیات اقدام برای آن توضیح داد: آزمون‌های استخدامی امری سالانه است، یعنی اگر آزمون برگزار کردیم و مراحل ارزیابی و پذیرش آن به طور کامل تمام شد، فرد معترض نمی‌تواند پس از پایان این بازه زمانی ادعایی کند یا خواسته و مطالبه‌ای داشته باشد.

احمدی لاشکی تصریح کرد: فرد متقاضی استخدام اگر آزمون داده و به هر دلیلی نسبت به نتیجه‌ای که به دست آورده شکایت دارد، باید قبل از اینکه آزمون استخدامی دور بعد را برگزار کنیم در خصوص حق و حقوق خود اقدام کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها یک راه در چنین شرایطی پیش روی افراد قرار دارد، اظهار کرد: این افراد اگر تا آزمون استخدامی بعدی نسبت به مشکلی که در خصوص ارزیابی یا نتایج حاصل داشته‌اند، کاری نکرده‌اند، تنها می‌توانند به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند و بخواهند که رای صادره شده برای آنها را برگردانند که این کار نیز روند خاص خودش را دارد.

احمدی لاشکی ادامه داد: در غیر این صورت فرد نمی‌تواند هیچ کاری کند و اگر همچنان می‌خواهد به استخدام آموزش و پرورش درآید، لازم است در دوره بعدی آزمون استخدامی شرکت کند و از نتیجه آن برای استخدام بهره بگیرد.

او افزود: فرض کنید امسال در آزمون استخدامی که برگزار کردیم، نتایج و ردیف استخدامی را بر اساس مجوزی که از سازمان امور اداری و استخدامی دریافت کرده بودیم، بسته‌ایم و یک فرد داوطلب نسبت به نتیجه، اعتراض داشته باشد و در خصوص نمره‌ای که کسب کرده یا نسبت به مصاحبه‌ای که داشته ادعایی را مطرح کند؛ این فرد اگر پیش از دوره بعدی آزمون مراتب اعتراضش را از طریق مراجع ذی صلاح اعلام کرد که اعتراضش حتما پیگیری می‌شود، ولی در صورتی که ما آزمون دیگری برای استخدام برگزار کردیم و او هنوز جذب نشده بود و مشکل و اعتراض داشت، دیگر اعتراض به نتایجی که در آزمون قبلی به دست آورده قابل استناد نیست، مگر اینکه از محاکم قضایی رای خاصی بگیرد و به ما ارائه کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شاید در این حالت آموزش و پرورش ملزم به اجرای حکمی که برای او صادر کرده اند، شود.

احمدی لاشکی تاکید کرد: در حال حاضر چنین مواردی خیلی انگشت شمار هستند و اصلا عمومیت ندارد. به صورت موردی مراجعاتی وجود دارد که در صورت درخواست افراد، مسئله آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: به جز معلمان طرح مهرآفرین که مجلس برای آن‌ها مصوباتی دارد و ما منتظر هستیم سازمان امور اداری و استخدامی ردیف‌های آنها را به آموزش و پرورش اعلام کند، بقیه معلمان آموزش و پرورش یا کد استخدامی خود را گرفته‌اند یا در شرف دریافت آن هستند و مشکلی برایشان وجود ندارد.

احمدی لاشکی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری دو آزمون استخدامی برای یک دستگاه دولتی در یک سال منع قانونی ندارد؟ توضیح داد: اگر دولت بخواهد و ضرورت بداند می‌تواند دو آزمون استخدامی در یک سال برگزار کند و هیچ مغایرت قانونی وجود ندارد.

او با بیان اینکه در چنین شرایطی، بودجه لازم باید بررسی شود، افزود: این کار نیاز به نشست سه جانبه دارد؛ اگر آموزش و پرورش قرار باشد آزمون استخدامی دیگری در سال جاری برگزار کند، با سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی نشست برگزار خواهد کرد. اگر منابع مالی ضعیف باشد و به نظر برسد که استخدام با شرایط مالی موجود میسر نیست، احتمالا سازمان برنامه و بودجه زیربار پذیرفتن برگزاری آزمون استخدامی دوم نمی‌رود.


خبر ۱۱ تیر ۱۴۰۱- سرپرست مدیریت منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش‌و پرورش استان اصفهان از اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام آموزش و پرورش تا ۱۰ روز آینده خبر داد.
مهران اسدی گفت: امسال تعداد افراد قبول شده در مرحله اولیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان اصفهان ۳۶۰۴ نفر بود که این تعداد ۳ برابر ظرفیت مورد نظر است.
به گفته اواز این تعداد بعد از بررسی مدارک، معاینات پزشکی و انجام مصاحبه و بررسی نمره کتبی نتیجه نهایی در سامانه سازمان سنجش اعلام می‌شود.
گفتنی است که نمره کتبی ۷۰ درصد و نمره مصاحبه ۳۰ درصد در نظر گرفته می‌شود و نتیجه نهایی ظرف ۱۰ روز آینده اعلام خواهد شد.
او گفت: سهمیه شرکت کنندگان اصفهانی ۲ هزار وصدو ۲۰ نفر بود امادرحال حاضر باتوجه به تعداد کم متقاضیان و قبولی افراد این سهمیه هنوز تکمیل نشده است و به سهمیه‌ای سال آینده اضافه می‌شود.


خبر ۷ تیر ماه ۱۴۰۱ – اطلاعیه تکمیلی اعلام اسامی چند برابر ظرفیت استخدام وزارت آموزش و پرورش جهت انجام سایر مراحل استخدام

پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۳ و اعلام نتایج اولیه متقاضیان آزمون نهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور (آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به تاریخ های برگزاری ۱۵ و ۱۴۰۱/۰۲/۱۶) به اطلاع می رساند با توجه به نامه سازمان اداری و استخدامی کشور مقرر گردید در راستای اجرای ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ ۹۹/۱۲/۲۶ (موضوع بند ۳ در بخش «ج» سایر امتیازات قانونی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت¬نام) امتیاز تخصیص یافته منحصراً در شهرستانهایی که نرخ باروری در آنها ۲/۵ و کمتر باشد بابت تاهل به تمامی داوطلبان متاهل زن و مرد تعلق گیرد.

لذا داوطلبان دارای شرایط (جنس زن) لازم است ضمن مشاهده مجدد کارنامه اعلام نتایج، درصورتی که در ردیف معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و مصاحبه استخدامی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته اند درخصوص تهیه مدارک و مراجعه برای انجام مراحل فوق براساس مندرجات اطلاعیه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۳ اقدام نمایند.


خبر ۵ تیر ماه ۱۴۰۱ – زمان برگزاری مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان ها سال ۱۴۰۱

درصورتی که داوطلبان جزء معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت شرکت در مرحله بررسی مدارک خوداظهاری و مصاحبه استخدامی وزارت آموزش و پرورش می‌باشند، موظفند در تاریخ چهارم تیرماه ۱۴۰۱ به آدرس درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خود مراجعه و از زمان و مکان دقیق مصاحبه استخدامی خود اطلاع یافته و اقدام لازم بعمل آورند.

مصاحبه استخدامی از روز دوشنبه ۶ تیرماه آغاز و حداکثر تا روز سه شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱ طبق زمان بندی‌ اعلام شده از سوی اداره کل آموزش وپرورش استان مربوطه پایان خواهد یافت.


خبر ۳ تیر ماه ۱۴۰۱ – اطلاعیه اعلام اسامی چند برابر ظرفیت نهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۰ (ویژه متقاضیان استخدام وزارت آموزش و پرورش) به منظور انجام سایر مراحل جذب و استخدام (بررسی مدارک و انجام مصاحبه استخدامی)

  • به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در نهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ( آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به تاریخ های برگزاری ۱۴۰۱/۰۲/۱۵ و ۱۶ ) می‌رساند که کارنامه اعلام نتایج اولیه متقاضیان رشته های شغلی مربوط به وزارت مذکور از روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۳  در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org  قرار خواهد گرفت. لذا متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون مزبور، درصورتی که براساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون جزء معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و مصاحبه استخدامی وزارت آموزش و پرورش می‌باشند، موظفند برای اقدامات بعدی، در تاریخ چهارم تیرماه ۱۴۰۱ ( ۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ) به آدرس درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ها به شرح جدول ذیل این اطلاعیه مراجعه و براساس توضیحات و زمان بندی‌های مندرج در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش مربوطه، از زمان و مکان دقیق مصاحبه استخدامی خود اطلاع یافته و اقدام لازم بعمل آورند. 

لازم به ذکراست مصاحبه استخدامی از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ آغاز و حداکثر تا روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۱ طبق زمان بندی‌ اعلام شده از سوی اداره کل آموزش وپرورش استان مربوطه (استان شغل محل مورد تقاضا) پایان خواهد یافت.

یادآوری های مهم:

۱) براساس نامه شماره ۲۱۳۹۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای اجرای ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ ۹۹/۱۲/۲۶ (موضوع بند ۳ در بخش «ج» سایر امتیازات قانونی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) امتیاز تخصیص یافته منحصراً در شهرستانهایی که نرخ باروری در آنها ۲/۵ و کمتر باشد بابت تاهل به داوطلبان مرد تعلق می گیرد.

۲) داوطلبان معرفی شده در مرحله بررسی مدارک که متقاضی استفاده از سهمیه بومی از محل بند مربوط به احراز سابقه ده سال سکونت می‌باشند، برای تأیید اطلاعات خوداظهاری مبنی بر بومی شهرستانی، الزامی است فرم استشهاد محلی ( فرم شماره ۱ مندرج در ذیل این اطلاعیه) می باشد را تکمیل نموده و پس از تأیید مرجع مربوطه در زمان مراجعه به اداره کل آموزش و پرورش مربوطه جهت بررسی مدارک، به همراه داشته باشند. درصورت عدم ارائه مدارک بومی شهرستانی، امتیاز بومی از نمره مکتسبه کسر خواهد شد و وضعیت داوطلب براساس نمره مکتسبه جدید در رقابت با سایر متقاضیان ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

۳) عدم مراجعه متقاضی در مهلت اعلام شده براساس اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه، برای شرکت در مرحله بررسی مدارک و مستندات و یا انجام مصاحبه استخدامی، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می‌شود.

۴) در صورت تایید مدارک و مستندات داوطلبان، از افراد واجد شرایط، مصاحبه استخدامی بعمل خواهد آمد. ضمناً پس از شرکت در مرحله مصاحبه استخدامی، افراد پذیرفته شده به ترتیب نمرات مکتسبه در هر یک از سهمیه های استخدامی و به ترتیب نمرات فضلی برای انجام سایر مراحل استخدامی به اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه معرفی خواهند شد.

۵) متقاضیان درصورت داشتن هرگونه ابهام و سوال در خصوص نمرات مکتسبه و نتایج اولیه آزمون، می توانند نسبت به ثبت درخواست خود حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ در سیستم پاسخگویی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://request.sanjesh.org اقدام نمایند. لذا تاکید می گردد از مراجعه حضوری به وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان ها و سازمان سنجش آموزش کشور خودداری شود.

۶) انجام مصاحبه استخدامی، صرفاً در مهلت تعیین شده مندرج در این اطلاعیه امکان پذیر می‌باشد. انجام مصاحبه مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان ها، تحت هر شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

۷) مدارک مورد نیاز در زمان بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری داوطلبان وفق تقاضانامه در زمان ثبت نام به شرح زیر می باشد:

– تکمیل فرم اعلام آمادگی برای بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و انجام مصاحبه استخدامی؛ (فرم شماره ۲ مندرج در ذیل اطلاعیه)

– اصل و تصویر مدارک سجلی و هویتی داوطلب (کارت ملی/ شناسنامه و شناسنامه فرزندان)؛

– اصل و تصویر مدارک تحصیلی (گواهینامه موقت یا دانشنامه)؛

– اصل و تصویر مدارک مربوط به فرم استشهاد محل سکونت (برای داوطلبان بومی متقاضی از محل بند مربوط به احراز سابقه ده سال سکونت)؛

– اصل و تصویر مدارک مربوط به استفاده از سهمیه ۵ درصد ایثارگران؛

– اصل و تصویر کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای آقایان (دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تأیید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، می بایست گواهی پایان دوره آموزشی و شروع پروژه تحقیقاتی خود را ارائه نمایند.)

– اصل و تصویر مدارک مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و آزمون زبان های خارجی معتبر؛

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک کنید

برای دریافت آدرس درگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ها اینجا را کلیک کنید

برای دریافت فرم استشهاد محلی ( فرم شماره ۱) اینجا را کلیک کنید

برای دریافت فرم اعلام آمادگی (فرم شماره ۲ ) اینجا را کلیک کنید 


خبر ۱ تیر ۱۴۰۱: مشاور رئیس سازمان سنجش کشور درباره منتشر نشدن نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش توضیح داد.  
علیرضا کریمیان گفت: نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش از ابتدای خرداد آماده شده است. مشاور رئیس سازمان سنجش کشور گفت: به استناد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بر اساس مندرجات صفحه ۵ دفترچه راهنمای ثبت نام نهمین دوره آزمون استخدامی و به تبع آن آزمون استخدامی اردیبهشت ۱۴۰۱ وزارت آموزش و پرورش، مقرر شده است به ازای تاهل و نیز هر فرزند ۲ درصد و مجموعا حداکثر تا ۱۰ درصد به امتیاز مکتسبه آزمون کتبی داوطلب اضافه شود. اختصاص این امتیاز مشروط به این مسئله است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای دو و نیم درصد نباشد. او گفت: نظر به اینکه تا کنون چگونگی احتساب این امتیازات و نرخ باروری شهرستان‌ها به سازمان سنجش اعلام نشده لذا این سازمان در طی یک ماه گذشته مکاتبات و مذاکراتی با سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش داشته است،
به گفته کریمیان ،حسب پیگیری به عمل آمده اخیرا سازمان ثبت احوال کشور نرخ باروری شهرستان‌ها را برای سازمان اداری و استخدامی ارسال کرده است. او گفت: به محض تائید این گزارش از طرف سازمان اداری و استخدامی و ارسال رسمی آن به سازمان سنجش در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش نهایی و منتشر می‌شود.


خبر ۳۰ خرداد ۱۴۰۱: سخنگوی آموزش و پرورش گفت: ما همان اصراری که قبلا برای برگزاری آزمون استخدامی داشتیم، حالا برای اعلام نتایج این آزمون داریم و امیدواریم سازمان سنجش به زودی نتایج را در اختیار ما قرار دهد.
«صادق ستاری‌فرد» سخنگوی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره علت اعلام نشدن نتیجه آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش منتظر اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش است و هیچ ضریبی هم نیست که باید از سوی ما به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شود.
او در ادامه گفت:‌ در واقع سازمان سنجش آموزش معطل وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه آموزش و پرورش منتظر اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش است. ما همه زیرساخت‌ها و تمهیدات لازم برای انجام مصاحبه و فرایند گزینش و جذب قبول شدگان را شروع و پیش‌بینی کرده ایم و به همه استان‌ها هم دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده و فقط منتظر نتایج آزمون هستیم.
ستاری فرد با تاکید بر اینکه هیچ کوتاهی از سوی آموزش و پرورش انجام نشده و هیچ ضریبی نباید از سوی این وزاتخانه به سازمان سنجش اعلام شود، در مورد موعد اعلام نتایج آزمون استخدامی که قبلا توسط سازمان سنجش آموزش مشخص شده بود، یادآور شد: براساس برنامه از قبل تعیین شده، مقرر بود تا ۲۰ خردادماه نتیجه اعلام شود. در این مدت ما و اداره کل در استان‌ها منتظر نتایج آزمون بودیم و کارگروه‌ها و اعضا را پیش بینی کرده‌ایم منتها هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده و این موضوع که گفتند وزارت آموزش و پرورش باید ضرایبی را اعلام کند، صحت ندارد و آموزش و پرورش منتظر اعلام نتایج سازمان سنجش است و امیدواریم هرچه زودتر داده‌ها و نتایج به دست ما برسد تا فرایند استخدام و گزینش شروع شود.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: ما فرصت نداریم و اتفاقا آموزش و پرورش اصرار داشت آزمون استخدامی زودتر برگزار و نتیجه هم سریعتر اعلام شود تا بتوانیم برای سال تحصیلی پیش رو قبول شدگان را به کار بگیریم. ما همان اصراری که قبلا برای برگزاری آزمون داشتیم حالا برای اعلام نتایج داریم و امیدواریم سازمان سنجش به زودی نتایج را در اختیار ما قرار دهد.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.