خانه » اطلاعیه های مهم » ملاک قبولی و ظرفیت پذیرش آزمون تصدی امر قضا

ملاک قبولی و ظرفیت پذیرش آزمون تصدی امر قضا

متن آگهی:

ملاک قبولی و ظرفیت پذیرش آزمون تصدی امر قضا
معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد مهلت ثبت نام آزمون قضاوت در سال ۱۳۹۴ حداکثر تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۵/۷/۱۳۹۴ تمدید شد و این تاریخ مهلت نهایی ثبت نام است.
به گزارش خبرنگار بازارکار به نقل از روابط‌عمومی  معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، داوطلبانی که علاقمند به شرکت در آزمون قضاوت هستند و تا این ساعت نسبت به ثبت نام اقدام نکرده‌اند؛ با مراجعه به سایت سازمان سنجش  به نشانی www.sanjesh.org برای ثبت نام در آزمون قضاوت در سال ۱۳۹۴ حداکثر تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۵/۷/۱۳۹۴ اقدام کنند.
ملاک قبولی در آزمون قضاوت در سال ۱۳۹۴
لازم به ذکر است که بر اساس اطلاعیه شماره سه آزمون قضاوت تمامی داوطلبانی که در هر مرحله از آزمون موفق به کسب نصاب قبولی شوند، به مراحل بعدی راه می‌یابند و در نهایت داوطلبانی که در مرحله مصاحبه علمی امتیاز لازم را کسب نمایند، برای انجام مراحل بعد به اداره کل گزینش معرفی خواهند شد. بنابراین تنها محدودیت، کسب نصاب قبولی در هر مرحله از روند پذیرش می‌باشد.
در تمامی استان‌ها به کادر قضایی نیاز می‌باشد. لذا داوطلبانی که مراحل جذب، گزینش و کارآموزی قضایی را با موفقیت پشت سر می‌گذارند؛ بر اساس مجموع امتیازات علمی گزینش و آموزش (وضعیت کارآموزی قضایی) و متناسب با نیازمندی‌های حوزه های قضایی سطح کشور مشغول به خدمت خواهند شد. بنابراین تاکید می‌گردد اعلام  اولویت‌های سه‌گانه برای محل خدمت از سوی داوطلبان در تقاضانامه ثبت نامی صرفاً بر مبنای علاقمندی بوده و تأثیری در قبولی یا عدم قبولی ایشان در مراحل مختلف آزمون ندارد. بدیهی است برای تقسیم و به‌کارگیری داوطلبان پذیرفته شده در حوزه های قضایی سطح کشور علاوه بر عوامل پیش گفته علاقمندی‌های داوطلبان به ترتیب اولویتی که اعلام شده مورد عنایت قرار می‌گیرد. همچنین برای بانوان محل اقامت پدر یا همسر نیز از عوامل موثر در موضوع خواهد بود.
داوطلبان در مرحله ثبت نام در قسمت مربوط به اولویت‌ها، صرفاً علاقمندی خود را صرف‌نظر از ظرفیت پذیرش حوزه های قضایی اعلام می‌نمایند و همه استان‌ها به استثنای تهران، قم و البرز را نیز می‌توانند انتخاب نمایند. حذف نام استان‌های تهران، قم و البرز از لیست اولویت‌ها به دلیل  پر متقاضی بودن این حوزه‌ها می‌باشد تا داوطلبان بتوانند اولویت‌های بیشتری را به عنوان علاقمندی برای محل خدمت اعلام نمایند. بدیهی است این امر به معنی عدم به‌کارگیری افراد در حوزه های مذکور نمی‌باشد.
همچنین شرط اختصاصی لازم برای ثبت نام در آزمون قضاوت دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی مذکور در بندهای قسمت (ب) اطلاعیه است. لذا داوطلبانی که دارای یکی از مدارک اعلامی باشند، تصویر آن را در تقاضانامه ثبت نامی بارگذاری می‌نمایند. اما داوطلبانی که موفق به گذراندن تمامی واحدهای درسی در مقطع کارشناسی یا سطح (۲) حوزوی شده‌اند اما تا کنون موفق به اخذ مدرک نشده‌اند؛ می‌توانند با ارائه گواهی موقت فراغت از تحصیل و یا هر مدرک معتبر دیگری که دال بر اتمام تحصیلات باشد، از جمله نامه معرفی به نظام وظیفه، ثبت نام نمایند و تصویر همان مدرک را در قسمت مربوطه بارگذاری نمایند. لازم به ذکر است برای شرکت در آزمون، معدل شرط نیست و دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی مورد اشاره کافی است.
هزینه ثبت نام در آزمون قضاوت
هزینه ثبت نام در آزمون قضاوت سال ۱۳۹۴ بر اساس ارزش خدمات ارائه شده مبلغ ۰۰۰/۷۵۰ ریال تعیین و اعلام گردیده است که توسط سازمان سنجش دریافت می‌شود. در واقع مبلغ اعلامی ما به ازاء خدماتی است که داوطلبان در مراحل مختلف آزمون از آن بهره‌مند خواهند شد.
داوطلبان محترم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به آدرس اینترنتی (qazahrm.ir) مراجعه نمایند.
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.