خانه » دسته‌بندی نشده » برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ تا پایان اسفند ماه

برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ تا پایان اسفند ماه

متن آگهی:

خبر ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ – معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ تا پایان اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی صادق ستاری فرد در نشست با کارکنان ستادی و مدیران مدارس آموزش و پرورش شهرستان بناب افزود: پیش بینی شده است آزمون ۲۶ اسفند ماه برگزار شود و فرآیند مصاحبه و گزینش در سال بعد خواهد بود و اگر به هر دلیل آزمون برگزار نشود در سال بعد در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص گروه‌های مجاز به شرکت در آزمون گفت: سه گروه از داوطلبان می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، گروه اول دانش آموختگان دانشگاهی در مقطع کارشناسی و ارشد و دانش آموختگان دکترا با مدرک کارشناسی ارشد مجاز به شرکت هستند.

ستاری فرد اضافه کرد: سقف سنی پیش بینی شده ۴۰ سال تمام است و با توجه به مصوبه ۸۳۳ شورای انقلاب فرهنگی زمان همکاری با نهاد‌های دولتی از سقف سنی کسر خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه دوم همکاران فرهنگی هستند که به صورت غیر رسمی در آموزش و پرورش در حال خدمت هستند که شامل نیرو‌های خرید خدمات، حق التدریس و نیرو‌های نهضت است و گروه سوم طلاب حوزه علمیه هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بعد از فرایند رقابتی به شناسایی نیرو‌های متعهد برای وررد به سیستم تعلیم تربیت برای مهر سال ۱۴۰۲ اقدام می‌شود.

ستاری فرد خاطرنشان کرد: برای داوطلبانی که سابقه فعالیت تربیتی، فرهنگی و آموزشی داشته باشند امتیازاتی پیش بینی شده است و ارزیابی تکمیلی به صورت شفاف در آگهی استخدامی اعلام می‌شود.

وی گفت: تمام تلاش این بوده است که داوطلبان سردرگم نشوند و منابع و مفاد آزمون در دفترچه و سامانه ثبت نام اعلام می‌شود تا داوطلبان تا زمان آزمون به آمادگی برسند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت حق التدرسی‌ها گفت: منتظر ابلاغ برخی استان‌ها هستیم که نزدیک به ۸۰ درصد ابلاغ‌ها صادر شد که طی چند روز آینده با به سرانجام رسیدن صدور ابلاغ‌ها از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه به پرداخت‌های حق التدریس همکاران اقدام کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: موضوع کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی در آموزش و پرورش یک مسئله جدی بوده و از طرفی مامور و مکلف به توسعه زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان هستیم و از طرفی طی اتفاقات خوبی که صورت گرفت ۴۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و پرورشی و خوابگاهی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت که منبع اصلی و مکان اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص آموزش و پرورش بهسازی شد.

وی با بیان اینکه نیاز ما برای سال آینده بیش از خروجی دانشگاه فرهنگیان است و غریب به ۸۰ هزار نفر بازنشسته و مشمول بازنشستگی داریم که احتمالا حدود ۶۵ هزار نفر از آن‌ها بازنشسته خواهند شد، افزود: برای جایگزینی این نیرو‌ها علاوه بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، از ظرفیت آزمون استخدامی نیز استفاده خواهیم کرد که رایزنی ها، گفتگو‌ها و مذاکراتی با سازمان استخدامی کشور داشته ایم که برای امسال به منظور برگزاری آزمون ماده ۲۸ اصلاحات و بازنگری‌های اساسی در شکل، محتوا و فرایند آزمون ایجاد شود.

ستاری فرد تصریح کرد: برای دوره ابتدایی تلاش ما این است تا پایان اسفند آزمون را برگزار کنیم و حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون ماده ۲۸ با اصلاح شریط اهراز آموزگاری و اصلاح مواد آزمونی و ساز و کار ارزیابی، مصاحبه و گزینش شرایطی را فراهم کنیم تا داوطلبان متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش بشوند.

وی ضمن دعوت از جوانان علاقه مند و دغدغه‌مند در حوزه تعلیم و تربیت برای ثبت نام در آزمون گفت: سهم استان آذربایجان شرقی برای آزمون استخدامی ماده ۲۸ حدود ۱۲۴۵ نفر است.


خبر ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ – مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور کیفیت بخشی منابع انسانی در گفتگو با بازارکار با اشاره به اینکه کلیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش نهایی شده اعلام کرد: فراخوان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از همین هفته (روزهای آتی) آغاز می شود.

مهندس سجاد صدیق مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور منابع انسانی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش  در گفتگوی اختصاصی گفت: با پیگیری وزیر محترم آموزش و پرورش و با جلسات متعددی که با سازمان برنامه و بودجه و  سازمان امور اداری و استخدامی داشتیم، موفق شدیم مجوز های لازم برای جذب نیرو و استخدام از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اخذ کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور منابع انسانی درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان قبل از سال ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود و فرآیند بررسی و جذب پذیرفته شدگان بعد از سال و در ماه های ابتدایی سال ۱۴۰۲ (ادیبهشت ماه)صورت خواهد پذیرفت.

مهندس صدیق درباره اینکه آیا در این آزمون برای نیرو های حق التدریس و نهضت سواد آموزی و … نیز امتیازی در نظر گرفته شده یا خیر به بازارکار گفت: همه باید در این آزمون استخدامی شرکت کنند و سوابق مفید نیرو های شرکت کننده در این آزمون نیز مورد توجه قرار می گیرد و لحاظ خواهد شد.

مشاور وزیر در امور کیفیت بخشی منابع انسانی درباره اینکه چه تعداد نیرو در این آزمون پذیرفته می شوند گفت: آمار و جزئیات بیشتر این آزمون در روزهای آتی به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.

وی درباره مدرک تحصیلی داوطلبان این آزمون نیز گفت: مدرک تحصیلی مورد نظر برای شرکت در این آزمون حداقل لیسانس است.

گفتنی است؛ در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، بندی با عنوان ماده ۲۸ وجود دارد که برمبنای این بند آموزش و پرورش می‌تواند برای تامین بخشی از نیروی مورد نیاز خود از طریق برگزاری آزمون استخدام با توجه به رعایت ضوابط و مقررات از میان دانش‌ آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و دانشگاه های سراسر کشور، با شرط گذراندن حداقل دوره یکساله مهارت آموزی در «دانشگاه فرهنگیان» اقدام نماید.

 


خبر ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱- سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش ۳۴ هزار ۸۱۳ نفر استخدام می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در بازدید از حوزه آزمون مجتمع نابینایان شهید محبی با اشاره به روند مطلوب برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش ۳۴ هزار ۸۱۳ نفر استخدام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون، ۹ دوره آزمون استخدامی برگزار شده که ۸ دوره از این آزمون‌ها توسط سازمان سنجش و ۳ دوره از آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۵ و ۱۴۰۱ به صورت اختصاصی برگزار شده است.

مروتی افزود: با توجه به تعداد متقاضیان شرکت‌کننده در آزمون استخدامی ویژه آموزش و پرورش که بیش از ۵۰۰ هزار نفر هستند و به دلیل آنکه معلمان لازم است در مهرماه سر کلاس حضور یابند و پیش از آن هم دوره‌های آموزشی پیش بینی شده، نهمین دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت اختصاصی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار شد.

وی در خاتمه یادآور شد: حدود ۹۳ هزار نفر نیز داوطلب رشته‌های شغلی سایر دستگاه‌ها اجرایی در نهمین دوره آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی هستند که آزمون آنها در ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد شرایط برگزاری آزمون ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش، گفت: خوشبختانه با تمهیدات پیش بینی شده روند برگزاری آزمون مطلوب بوده و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شده است. در برگزاری این آزمون اقدامات لازم برای شرکت نابینایان و کم‌بینایان در نظر گرفته شده که رضایت داوطلبان را در پی داشته است.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه در ۲۲۳ شهرستان و ۳۴۶ حوزه امتحانی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه در ۲۲۳ شهرستان و ۳۴۶ حوزه امتحانی در سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از ۵۹۳ هزار نفر متقاضی نهمین دوره آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی هستند که از این تعداد ۵۰۰ هزار و ۴۷ نفر شامل ۳۶۳ هزار و ۸۰۷ نفر زن و ۱۳۶ هزار و ۲۴۰ نفر مرد متقاضی شرکت در آزمون رشته‌های شغلی آموزش و پرورش هستند که آزمون آنها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: حدود ۹۳ هزار نفر نیز داوطلب رشته‌های شغلی سایر دستگاه‌ها اجرایی در نهمین دوره آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی هستند که آزمون آنها در ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

مروتی با بیان اینکه کارت آزمون استخدامی رشته‌های شغلی آموزش و پرورش روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار گرفته است، افزود: این آزمون در ۲۲۳ شهرستان و ۳۴۶ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می‌شود و داوطلبان باید بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوطه مراجعه کنند.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: برای شرکت در این آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده، گفت: ضروری است داوطلبان عزیز در این مورد همکاری لازم را به عمل آورند.

مروتی درباره جزئیات برگزاری این آزمون خاطرنشان کرد: جزئیات برگزاری نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ به صورت اطلاعیه در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر شده است و لازم است داوطلبان به دقت آن را مطالعه کنند.


خبر ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱: سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور ویژه رشته‌های شغلی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه در ۲۲۳ شهرستان و ۳۴۶ حوزه امتحانی در سراسر کشور خبر داد.
بیش از ۵۹۳ هزار نفر متقاضی نهمین دوره آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی هستند که از این تعداد ۵۰۰ هزار و ۴۷ نفر شامل ۳۶۳ هزار و ۸۰۷ نفر زن و ۱۳۶ هزار و ۲۴۰ نفر مرد متقاضی شرکت در آزمون رشته‌های شغلی آموزش و پرورش هستند که آزمون آنها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: حدود ۹۳ هزار نفر نیز داوطلب رشته‌های شغلی سایر دستگاه‌ها اجرایی در نهمین دوره آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی هستند که آزمون آنها در ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
مروتی با بیان اینکه کارت آزمون استخدامی رشته‌های شغلی آموزش و پرورش روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار گرفته است، افزود: این آزمون در ۲۲۳ شهرستان و ۳۴۶ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار می‌شود و داوطلبان باید بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوطه مراجعه کنند.
سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: برای شرکت در این آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.
وی همچنین با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده، گفت: ضروری است داوطلبان عزیز در این مورد همکاری لازم را به عمل آورند.
مروتی درباره جزئیات برگزاری این آزمون خاطرنشان کرد: جزئیات برگزاری نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ به صورت اطلاعیه در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر شده است و لازم است داوطلبان به دقت آن را مطالعه کنند.
جزئیات دفترچه سوالات و پاسخنامه
در جلسه آزمون به هریک از داوطلبان عناوین شغلی مختلف دو بسته آزمونی داده می شود، دفترچه سوالات همه داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد آن درج شده است.
دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) حاوی ۱۰۵ سوال و متناسب با گروه عنوان شغلی است که داوطلبان باید در مدت ۱۱۵ دقیقه به سوالات آن پاسخ دهند و داوطلبان برای پاسخ به دفترچه سوالات اختصاصی نیز ۸۰ دقیقه زمان دارند.
دفترچه ها، دارای تنوع بوده و کد عددی و حروف انگلیسی که بر روی دفترچه سوال داوطلبان درج شده باید کد عددی و حروف انگلیسی درج شده در پاسخنامه مطابقت داشته باشد.
به گزارش فارس، تعداد ۵۰۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش داوطلب شده‌اند.


خبر ۲۸ اسفند ۱۴۰۰: یوسف نوری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: نبود زیرساخت‌های مالی و اختلاف‌های آماری با سازمان برنامه و بودجه از دلایل تاخیر حق التدریس معلمان است.
وی افزود: براساس توافق نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی به امضا رسیده است احکام استخدامی ۳۶ هزار نفر از معلمان حق التدریس، خرید خدماتی و نهضتی صادر شده است و احکام سایر معلمان غیر رسمی که شاغل نیستند ملزم به تدریس از مهر ۱۴۰۱ خواهد بود. وی از برگزاری آزمون استخدامی داخلی برای ۵۹ هزار معلم قراردادی که صدور احکام استخدامی آن‌ها منع قانونی ندارد، ولی فاقد شماره کارمندی هستند خبر داد و افزود: این آزمون فروردین سال آینده برگزار خواهد شد و تکلیف این معلمان نیز مشخص خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون خرداد امسال پذیرفته نشده‌اند می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و سال آینده تکلیف ۴۰ هزار معلم غیررسمی که تا قبل از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند مشخص خواهد شد.
نوری ادامه داد: سال آینده همچنین ۲۵ هزار معلم از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد که پس از طی دوره ۴ ساله به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.
وی به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: آئین نامه رتبه‌بندی در فروردین سال آینده تدوین و پس از تصویب در هیئت دولت از اردیبهشت اجرایی خواهد شد و مبنای محاسبه از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی شامل آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، سرپرست کارگاه‌های مدارس و مدیران و معاونین و مشاوران و مربیان پرورشی و تربیت بدنی با هر مدرک تحصیلی خواهد شد، ولی شامل سرایداران مدارس نمی‌شود.
وی افزود: همه معلمان رسمی، پیمانی و افرادی که حکم معلمی دارند، اما در ادارات آموزش و پرورش خدمت می‌کنند و همچنین معلمان غیررسمی که احکام استخدامی دارند شامل رتبه بندی خواهد شد، ولی این قانون شامل معلمان بازنشسته نخواهد شد.
نوری گفت: همچنین براساس رتبه بندی، معلمان هر ۵ سال یکبار ارزیابی و به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند و ارتقای رتبه معلمانی که در مدارس ابتدایی، مدارس استثنایی و مناطق محروم خدمت می‌کنند چهار ساله خواهد بود و ارتقا رتبه معلمانی که بتوانند تاییدیه بنیاد نخبگان را نیز کسب کنند به سه سال کاهش می‌یابد.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.