خانه » اطلاعیه های مهم » اطلاعیه سازمان سنجش در مورد شروع ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

اطلاعیه سازمان سنجش در مورد شروع ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

متن آگهی:

خبر ۱۹ شهریور ماه ۹۹ اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور در باره زمان‌ شروع ثبت‌نام‌ و انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در‌ هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور‌ سال ۱۳۹۹

  • پیرو اطلاعیه مورخ ۱۳۹۹/۶/۶ به ‌اطلاع‌ همه متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ می‌رساند که ثبت‌نام این آزمون از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۲۰ در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org آغاز و تا ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۹۹/۰۶/۲۹ پایان خواهد یافت. متقاضیان می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون مذکور ثبت‌نام نمایند. این مهلت به هیج وجه قابل تمدید نخواهد بود.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام در هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود.

 


خبر ۱۸ شهریور: زمان شروع ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش اعلام شد

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر: ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از ۲۰ شهریور در سایت سازمان سنجش آغاز می‌شود و نیمه دوم آبان ۹۹ نیز آزمون استخدامی برگزار می‌شود.

امسال شرایط استخدام یک تفاوت عمده نسبت به سال قبل دارد و آن جذب نیروی بومی است و نیرو از خارج استان جذب نخواهند شد پس داوطلبان نسبت به انتخاب کد منطقه جغرافیایی محل خدمت خود دقت داشته باشند، زیرا تعهد خدمت ۱۰ ساله است.
در این آزمون دو برابر ظرفیت از طریق آزمون کتبی انتخاب و نفرات برگزیده پس از گزینش معرفی خواهند شد ۳۰ درصد نمره مربوط به مصاحبه و ۷۰ درصد مربوط به آزمون کتبی است.
نیرو های خرید خدمت و حق التدریس هم هم از آنجایی که در مدارس شاغل هستند، می‌توانند به صورت آزاد در این آزمون شرکت کنند، اما در صورت پذیرفته شدن هنگام مصاحبه، سابقه تدریس آن‌ها به عنوان یک الویت در نظر گرفته می‌شود.


خبر ۲۹ مرداد ۹۹: انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا دهم شهریور ماه ۹۹

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، گفت: تا دهم شهریور امسال دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سایت سنجش درج و منتشر خواهد شد.
یارمحمد حسین‌بُر در بازدید از ستاد استانی بازگشایی مدارس آموزش و پرورش فارس، گفت: همه فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای شرایط مندرج در این دفترچه هستند می‌توانند برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حسین‌بُر، از متقاضیان خواست که در زمان اعلام شده سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای شرایط مندرج در این دفترچه هستند می‌توانند براساس طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و نیاز آموزش و پرورش در مناطق مختلف، برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زمان برگزاری آزمون در دفترچه قید می‌شود، گفت : مطابق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان این آزمون بعد از گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، می‌توانند به عنوان همکار فرهنگی در اول مهرماه ۱۴۰۰ مشغول به کار شوند.
حسین‌بُر گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی کشور، امسال مجوزهای استخدامی خوبی برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.
او افزود : برای دانشجویان متعهد خدمت که از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی می‌شوند، ۲۰ هزار ردیف استخدامی و برای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یا دوره مهارت آموزی یک ساله نیز ۲۷ هزار و ۳۰۰ ردیف تخصیص داده شده است که ۵ هزار ردیف باقی مانده از آزمون قبلی نیز به این مرحله اضافه می‌شود.
حسینی بُر ادامه داد: همچنین توانستیم ۲۵ هزار و ۴۹۷ ردیف برای قانون الحاق تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی تخصیص دهیم که آزمون آنها برگزار و اعلام نتیجه نیز شده است.
او گفت: نیروهای حق التدریسی که مشمول هستند نیز بعد از اعلام نتیجه انجام شده، بر اساس امتیازات فضلی رتبه بندی خواهند شد و ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر از مشمولین این قانون از مهرماه برای گذراندن دوره یک ساله وارد دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی می‌شوند.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های سازمان اداری و استخدامی ، هم اکنون نزدیک به ۱۹۷ هزار معلم کمبود داریم و برای رفع این مشکل باید مدل نیروی انسانی خود را تغییر دهیم که در همین راستا در ستاد ساماندهی نیروی انسانی، مدل تامین نیروی با ۱۵ مولفه تهیه و مورد تایید وزیر آموزش و پررش نیز قرار گرفته که می‌تواند موجب کاهش مشکلات ما در این حوزه باشد.


خبر ۲۸ مرداد ماه ۹۹ – وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: امسال ۲۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان، ۲۸ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ و ۲۵ هزار نفر هم از طریق تغییر وضعیت، استخدام آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،محسن حاجی میرزایی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اعلام این خبر گفت: ۲۰ هزار نفر از طریق کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند که از همان سال اول حقوق می‌گیرند و سال‌های تحصیلشان هم جزو سنواتشان حساب می‌شود، ۲۸ هزار نفر هم از طریق ماده ۲۸ و از بین لیسانسیه و با آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند و ۲۵ هزار نفر هم با تغییر وضعیت مثلا تغییر وضعیت از حق التدریسی، جذب آموزش پرورش می‌شوند.
او گفت: جذب این تعداد نیرو در وزارت آموزش پرورش بی سابقه است و از این نظر امسال از درخشان‌ترین سال‌های آموزش و پرورش است.

حاجی میرزایی در خصوص آغاز سال تحصیلی هم گفت: قطعا سال تحصیلی از ۱۵ شهریور در سارسر کشور آغاز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که ما متناسب با پروتکل ستاد کرونا عمل می‌کنیم گفت: برای سال تحصیلی سه حالت پیش بینی کرده ایم یکی شرایط عادی که دانش آموزان و معلمان می‌توانند در مدرسه حاضر شوند مثل گذشته؛ دوم وضعیتی که کلاس می‌تواند با ظرفیت کمتر و زوج و فرد کردن دانش اموزان برگزار شود و وضعیت دیگر هم ممکن است در مقاطع کوتاهی اجازه نداشته باشیم افراد را به مدرسه بیاوریم که در این صورت از روش‌های آموزشی مجازی و تلویزیونی استفاده خواهیم کرد.

حاجی میرزایی گفت: اگر تعداد دانش آموزان در کلاسی زیاد باشد و با رعایت پروتکل در دو نوبت و زوج فرد نشود در سه نوبت تلاش می‌کنیم که دانش آموزان را از حضور در مدرسه محروم نکنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما اصولی را تعریف کرده ایم که تغییر ناپذیراست، اما در شرایطی اختیاراتی هم به خود مدارس داده ایم تا متناسب با شرایط خودشان تصمیم بگیرند.

او با بان این که ۳.۵ میلیون نفر عضو شبکه شاد نیستند گفت: می‌دانیم که بعضی خانواده‌ها ابزار هوشمند ندارند یا در مناطقی هستند که دسترسی به اینترنت نیست، اما ما متعهد هستیم که به همه آموزش بدهیم و و برای این دسته از دانش آموزان هم بسته‌های اموزشی تدارک دیده شده است.

حاجی میرزایی گفت: تلاش بر این است که سیم کارت مخصوص دانش آموزان تهیه شود تا دسترسی دانش آموزان به اینترنت امن از طریق آن فراهم باشد.


خبر ۲۶ مرداد ماه ۹۹- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه پنجمین برنامه گفت و گوی هفته و در جمع خبرنگاران از اختصاص ۵۳ هزار مجوز جدید استخدام نیروی انسانی به آموزش‌وپرورش خبر داد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، جمشید انصاری در حاشیه پنجمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته بر مدار تحول و در جمع خبرنگار اظهار کرد: همکاران ما در مجموعه ادارات استانی آموزش و پرورش و مناطق آن برخی از دغدغه‌های مربوط به آموزش‌وپرورش و مسائل مربوط به نیروی انسانی را در این حوزه مطرح کردند و بنده نیز در چارچوب قوانین موجود در امور اداری و استخدامی کشور پاسخگو بودم.

وی افزود: آموزش‌وپرورش به لحاظ گستردگی و حضور در اقصی نقاط کشور و حجم وسیع خدمات گیرندگان این مجموعه و دانش‌آموزانش که هرساله تعداد آن‌ها رو به افزایش است و نیز به دلیل ارتباط غیرمستقیم با خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان، توجه بیشتری را نسبت به سایر دستگاه‌ها و نهادها در حل مسائل می‌طلبد.

انصاری مهم‌ترین مساله آموزش‌وپرورش را تامین نیروی انسانی دانست و گفت: بر اساس آمار در طول ۴ سال گذشته ۱۸۶ هزار مجوز استخدام از محل ماده ۲۸ قانون تاسیس دانشگاه فرهنگیان و از طریق صدور مجوز برای دانشجومعلمانی که از طریق کنکور وارد این دانشگاه می‌شوند، داده‌ایم و در کنار آن برخی مجوزها برای تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریسی براساس قانون مصوب مجلس داده‌ شده است که در مقایسه با دوره قبل در جذب نیروی انسانی افزایش۳ و نیم برابری را نشان می‌دهد و این نشانگر توجه دولت به حوزه آموزش‌وپرورش است.

وی در خصوص صدور مجوز در جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال جاری ۴۷ هزار و۳۰۰ مجوز جدید برای جذب نیروی انسانی به آموزش‌وپرورش داده‌ایم و ۵۰۰۰ مجوز نیروی جذب نشده هم از سال قبل داشتیم که در مجموع ۵۳ هزار مجوز استخدام جدید به آموزش‌وپرورش داده شد که۲۰ هزار نفر آن‌ها از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان و مابقی آن‌ها از طریق آزمون و پس از گذراندن دوره‌های یک ساله دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند.

انصاری با اشاره به تلاش دولت برای هماهنگ‌سازی حقوق فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها در سال جاری گفت: باتدبیر دولت توانستیم در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی باشیم و امیدواریم باز هم دولت امکان توجه بیشتر به فرهنگیان و مسائل آموزش‌وپرورش را داشته باشد چون در این دستگاه نسل آینده کشور تربیت می‌شود و توجه به آن سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است.


خبر ۲۸ تیر ۹۹: ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از مرداد ۹۹ 

وزیر آموزش و پرورش از فراخوان استخدام ۲۸ هزار نفر در آموزش و پرورش در مرداد خبر داد.

وی افزود: ۲۳ هزار نفر را اجازه داریم از طریق ماده ۲۸ استخدام کنیم که ۵ هزار سهمیه هم از قبل مانده بود و ۲۸ هزار نفر می‌شود؛ این‌ها را از بین لیسانسیه‌هایی که در کشور موجود هستند، تامین می‌کنیم. فراخوانی داده می‌شود که فکر می‌کنم در مرداد این کار انجام شود. این‌ها شرکت می‌کنند و آن‌هایی که در آزمون موفق شدند باید دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان ببینند که کار تدریس را انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۹۷ هزار نیروی انسانی در این وزارتخانه، گفت: ۵ روش برای تأمین نیروی انسانی خود داریم؛ سالی ۶۰-۵۰ یا ۴۰ هزار بازنشسته در سال‌های مختلف داریم که از گردونه آموزش و پرورش خارج می‌شوند؛ حدود ۲۰ هزار نفر را از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کنیم که اینها ۴ سال آموزش می‌بینند و بعد وارد چرخه آموزش می‌شوند؛ بنابراین این ۲۰ هزار نفر هم فعلاً به درد امسال ما نمی‌خورد.
حاجی‌میرزایی اضافه کرد: برخی از همکارانی که بازنشسته می‌شوند و می‌توانند بازنشسته نشوند، یعنی قانونی اجازه دارند تا ۳۵ سال بمانند، از آ‌نها می‌خواهیم که نروند؛ اجازه داریم آنهایی که رفته‌اند، یک سوم اوقاتشان را با یک سوم قیمت بخریم و سر کلاس‌های آموزشی بیاوریم؛ این کار را هم انجام می‌دهیم.
وی افزود: الان حدود صد هزار نفر افرادی هستند که پیرامون آموزش و پرورش سال‌های مختلف به صورت حق التدریس و آموزشیار سوادآموزی کار کرده‌اند و اینها اجازه دارند به صورت حق التدریس با ما همکاری کنند؛ اجازه گرفتن نیروی حق التدریس جدید را نداریم. درصدد این موضوع هستیم که هم با مجلس و هم با شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کردیم که بتوانیم سامانی به وضع نیرو انسانی آموزش و پرورش بدهیم.


خبر ۲۳ تیر ۹۹: خبر استخدام ۳۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدام در آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از صدور مجوز برای جذب بیش از ۵۲ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش خبر داد.
علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش بیان کرد: برای سال تحصیلی آینده مجوز جذب ۲۰هزار دانشجومعلم را با توجه به رایزنی‌های انجام شده دریافت کردیم علاوه بر آن با موافقت سازمان اداری استخدامی ۲۷ هزار و ۳۰۰ نیرو از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش خواهند شد همچنین ۵ هزار مجوز جذب نیرو از سال‌های گذشته باقی مانده است.
او با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۵۲ هزار نیروی جدید جذب آموزش و پرورش می‌شوند، گفت: روند جذب از طریق ماده ۲۸ بعد از برگزاری آزمون استخدامی که زمان آن از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد، امکان‌پذیر است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش بیان کرد: زمان دقیق آزمون را سازمان سنجش اعلام می‌کند چراکه متولی اصلی برگزاری این آزمون است، اما احتمال می‌دهیم مردادماه آزمون برگزار شود و چگونگی برگزاری هم با این سازمان خواهد بود.
الهیار ترکمن ادامه داد: جذب ۲۷ هزار نیروی جدید صرفا از طریق آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی خواهد بود و آزمونی جداگانه فقط برای آموزش و پرورش برگزار نخواهد شد.


خبر ۱ تیر ۹۹: اعلام زمان احتمالی برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲شهرری گفت: سهمیه جذب نیرو در آموزش و پرورش استان تهران و به تبع آن در شهرستان ری از طریق «آزمون ماده ۲۸» نسبت به سال گذشته ۸۰درصد افزایش یافته که باید تلاش کنیم صددرصد این سهمیه توسط جوانان بومی جذب شود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرری با اشاره به اینکه ثبت نام و آزمون ماده ۲۸ امسال در مرداد ماه برگزار می شود، تصریح کرد: سازمان امور استخدامی امسال در استخدام آزمون ماده ۲۸ حدود ۳ هزار و ۹۲ نفر به شهرستان های استان تهران (مناطق ۲۱ گانه استان به جز شهر تهران) سهمیه جذب داده که تقریبا ۱۰ درصد سهمیه کل کشور است.
آموزش و پرورش برای جذب نیرو می تواند هر سال به سازمان مدیریت امور استخدامی تقاضا بدهد و از فارغ التحصیلان دانشگاه ها به تناسب رشته، جنس و مکان پس از طی مراحل آزمون و مصاحبه، واجدین شرایط را جذب کند که در حال حاضر آمار جذب سالانه با روش ماده ۲۸ در کشور ۳۰ هزار نفر است.

علی یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به لحاظ کمّی حدود ۳۵ درصد کلاس ها در شهرستان ری به دلیل کمبود معلم از طریق نیروی حق التدریس و اضافه کار تامین می شود که در تلاش هستیم با استفاده از جذب نیرو در آموزش و پرورش این کمبودها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه مبادی ورود نیرو به آموزش و پرورش به سه طریق صورت می گیرد، گفت: روش اول «دانشگاه فرهنگیان» است که داوطلبان در آزمون کنکور می توانند دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند و پس از قبولی وارد این دانشگاه شده و از این طریق جذب آموزش و پرورش شوند که در حال حاضر سالانه ۲۰هزار دانشجو در کل کشور از این دانشگاه پذیرش می شوند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲ شهرری با بیان اینکه روش دوم «آزمون ماده ۲۸» است، ادامه داد: در ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که آموزش و پرورش برای جذب نیرو می تواند هر سال به سازمان مدیریت امور استخدامی تقاضا بدهد و از فارغ التحصیلان دانشگاه ها به تناسب رشته، جنس و مکان پس از طی مراحل آزمون و مصاحبه، واجدین شرایط را جذب کند که در حال حاضر آمار جذب سالانه با روش ماده ۲۸ در کشور ۳۰ هزار نفر است.

یزدان پناه در رابطه با روش سوم عنوان کرد: روش سوم به صورت موردی است یعنی نیروهای آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای حق التدریس، مربیان مهدکودک و نیروهایی که به این شکل وارد سازمان می شوند و چند سال تدریس می کنند و سپس بعد از طی مراحل، به طرق مختلف جذب آموزش و پرورش می شوند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲شهرری افزود: سال گذشته سهمیه استان یک هزار و ۸۲۰ نفر بود که امسال ۸۰درصد افزایش یافته و استان این سهمیه را بین شهرستان های مختلف توزیع کرده است که باید تلاش کنیم تمام سهمیه تخصیصی را جذب نماییم.

یزدان پناه در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ری ۴ منطقه آموزش و پرورش دارد، ابراز کرد: در آزمون امسال ماده ۲۸، سهمیه تخصیص یافته به ناحیه یک شهرری ۱۵۰ نفر، ناحیه دو شهرری ۹۷ نفر، کهریزک ۱۴۲ نفر و فشافویه ۶۸ نفر است که در کل امسال در شهرستان ری ۴۵۷ نفر سهمیه برای جذب نیرو در آموزش و پرورش داریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۵ درصد از سهمیه تخصیص یافته در ری جذب شد، گفت: سال گذشته بسیاری از واجدین شرایط به دلیل عدم آگاهی در این آزمون شرکت نکردند لذا امسال با حرکت جهادی شهرستانی باید شرایطی فراهم کنیم که سهمیه تخصیصی جذب صددرصدی شود.


خبر ۲۰ خرداد ۹۹: زمان انتشار دفترچه و برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش سال ۹۹

رخشانی گفت: در سال جاری مجوز جذب ۳هزار و ۸۳۷ نفر نیرو از طریق آزمون استخدامی فراگیر در آموزش و پرورش استان صادر شده و آزمون یاد شده در مرداد ماه برگزار خواهد شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حمیدرضا رخشانی در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان از جذب ۳ هزار و ۸۳۷ نفر نیرو از طریق آزمون استخدامی فراگیر در آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: دفترچه این آزمون در اوایل تیرماه منتشر و برگزاری آزمون یاد شده در مرداد ماه خواهد بود.
وی ضمن ابراز خرسندی از مجموعه اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر و دقیق تر امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و پایه دوازدهم و ایجاد فضایی آرام و اطمینان بخش برای دانش آموزان و خانواده ها، اظهار داشت: همه همکاران اعم از ستاد و صف، خلاقانه، ماهرانه، زیبا و اندیشمندانه به میدان آمدند و در برنامه های مختلف به خوبی نقش آفرینی کردند.
وی افزود: امروز بیش از پیش در آموزش و پرورش نیازمند بسترسازی و فرصت آفرینی برای بهره‌گیری از آموزش های مجازی هستیم چرا که شرایط پیش آمده و حتی پیش روی ما که در هاله ای از ابهام وجود دارد می طلبد تا در این مسیر دقیق تر و بهتر حرکت نماییم.
رخشانی اظهار داشت: معمولاً هر تغییری مقاومت هایی را به دنبال دارد و شرایط جدید پیش آمده قطعاً سختی‌هایی را در پی خواهد داشت؛ اما به فراخور زمان طبیعتاً همگی خود را با وضعیت جدید وفق داده و همراه می شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به شرایط حاکم بر جامعه درپی شیوع ویروس کرونا بیان داشت: ویروس کرونا زیست متفاوتی را برای همگان رقم زد و لازمه آن آمادگی همه جانبه در عرصه‌های مختلف است و می طلبد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به دنبال شرایط احسنت آن باشیم.
وی با تاکید بر موفقیت دو چندان کار تیمی و گروهی نسبت به فردگرایی بیان داشت: سعی کنیم دوره مسئولیت همه ما دوره ای ماندگار و موفق باشد و در این مسیر سه مولفه مهم تاثیرگذار خواهد بود: سرمایه های فیزیکی و منابع طبیعی و غیرطبیعی، نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی بنا بر اعتماد مردم.
رخشانی گفت: داشتن روحیه تعامل، همفکری، همگرایی و هم‌افزایی با مجموعه‌های مختلف و بهره گیری از خرد جمعی و ظرفیت‌های دیگر دستگاهها، ارائه گزارش عملکرد و شفاف سازی، افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی مردم و مسئولین به آموزش و پرورش را در پی خواهد داشت.
وی با تاکید بر نقدپذیری و داشتن سعه صدر در برخورد و مواجهه با انتقادات، یکی از مولفه های مهم مدیران موفق و مردمی را انتقاد پذیری و در پی آن ایجاد تحول و دگرگونی در رفتار و عملکرد دانست.
رخشانی در پایان با تاکید مجدد بر بکارگیری تدابیر لازم و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای اجرایی شدن هرچه بهتر پروژه مهر، از این مهم به عنوان جشن بزرگ ملی در آموزش و پرورش یاد کرد.


خبر ۲۸ اردیبهشت ۹۹: زمان ثبت نام آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش تا دو هفته دیگر

حاجی‌میرزایی درباره آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: نیاز به نیروی انسانی از سال‌های گذشته وجود داشته است و در شرایطی روند صعودی به خود گرفته است؛ با رعایت مجموعه ملاحظات و شاخص‌هایی، روش‌های تأمین نیرو در آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی ادامه داد: راه‌هایی مانند آزمون استخدامی است که آزمون استخدامی در مرداد برگزار می‌شود که فراخوان آن در یکی، دو هفته آینده اعلام خواهد شد اما روش‌های دیگر مانند جذب از دانشگاه فرهنگیان و جذب آموزشیاران نهضت، حق‌التدریس‌ها و نیروهای پیش‌دبستانی نیز پیش‌بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش درباره انتشار برخی اخبار درباره بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور گفت: این خبر، منبع موثفی ندارد و ما نیز هنوز در این باره تصمیم‌گیری نکردیم؛ البته متناسب با شرایط تصمیم می‌گیریم.

وی در خصوص واریز نوبت دوم و سوم سرانه بهداشتی مدارس اظهار کرد: در یک مرحله سرانه تخصیص یافت و چون مدارس تعطیل شد، آن را نگه داشتند و الان در زمان بازگشایی مدارس برای تجهیز سرویس بهداشتی مدارس به مایع دستشویی و ضدعفونی کلاس‌ها تخصیص می‌یابد؛ البته اگر لازم باشد تخصیص دیگری هم دریافت می‌شود و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فارس


خبر ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۹ – وزیر آموزش و پرورش در نخستین نشست خبری خود در سال ۱۳۹۹ در پاسخ به سوال خبرنگار بازارکار گفت: بحث نیروی انسانی مهمترین مساله آموزش و پرورش است و در تلاش هستیم به محض نهایی شدن مجوز استخدام در قالب ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آرمون استخدامی جدید را شهریورماه سال جاری برگزار کنیم.

دکتر حاج میرزایی همچنین گفت: به محض فراهم شدن شرایط و مجوز ستاد کرونا، آزمون استخدامی معلمان حق التدریس و نهضتی ها نیز در تابستان سال جاری برگزار می شود.
وی همچنین در این نشست خبری با بیان اینکه در اولین روز بازگشایی مدارس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس حضور یافتند، گفت: امتحانات پایان سال پایه‌های نهم و دوازدهم قطعا حضوری است.
نشست خبری محسن حاجی‌میرزایی میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز برگزار شد؛ این نشست در حالی برگزار شد که امروز، دومین روز بازگشایی یک‌ماهه مدارس است
حاجی‌میرزایی با اشاره تعطیلی مدارس در ایام کرونا، اظهار کرد: آموزش‌های دانش‌آموزان از همان روزهای اول تعطیلی مدارس با آموزش تلویزیونی و سپس آموزش مجازی آغاز شد‌‌.

وی ادامه داد: تا پایان اردیبهشت تمام محتوای آموزشی ارائه می‌شود و با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه بوده است به طوری که بیش از ۲۷ میلیون بار محتوای این دروس دانلود شده است.
حاجی‌میرزایی اضافه کرد: با توجه به اینکه آموزش‌های تلویزیونی یک سویه است و نیاز به ارتباط تعاملی داریم، بر این اساس شبکه شاد ایجاد شد که تاکنون ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز، ۹۸ درصد مدیران و بیش از ۸۲ درصد معلمان در آن عضو شده‌اند.

وی به بازگشایی یک‌ماهه مدارس گفت: بر اساس گزارشی که داشتیم دیروز بین ۹۵ تا ۱۰۰ درصد معلمان در مدارس حضور داشتند و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش‌آموزان به مدارس رفتند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص گلایه خانواده دانش‌آموزان پایه مهمی گفت: امتحانات پایه نهم به جهت اینکه این دانش‌آموزان در سال‌جاری هدایت تحصیلی دارند حضوری است و امتحانات نهایی نیز حضوری برگزار می‌شود.

وی درباره عدم صدور احکام ترمیم رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: این موضوع نیاز به مصوبه دولت دارد که در انتظار تصویب و ابلاغ این مصوبه داریم.

منبع : بازارکار


خبر ۹ اردیبهشت ۹۹: احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال جدید

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: هفته معلم امسال را همزمان با جهاد سلامت و جهاد آموزشی که معلمان از عناصر اصلی آن هستند، آغاز می‌کنیم.

او ادامه داد: اگر پرستاران ما در کادر درمانی بیمارستان‌ها در خط مقدم جبهه سلامت هستند معلمان هم در خط مقدم جهاد آموزشی فعالیت دارند و این قشر با اعتقاد به این اصل که آموزش تعطیل شدنی نیست، مشعول تدریس یه دانش آموزان هستند.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه علاوه بر شرایط امسال، مصادیق فداکاری معلمان را سال‌های گذشته داشتیم از جلوه‌های ایثار می‌توان به تدریس معلم از روی تخت بیمارستان اشاره کرد یا معلمانی که برای دانش آموزان خود ابزار آموزشی تهیه می‌کنند جلوه متفاوتی از معلمی را ارائه داده‌اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هفته معلم مناسبتی برای گرامیداشت معلم است، بیان کرد: البته همه ایام سال روز و هفته معلم است و جایگاه معلم هر روز بیش از گذشته برای همه جامعه شناخته می‌شود.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه معلمان به دلیل ضریب نفوذ فردی و اجتماعی بالاتر شرایط خاصی را در جامعه دارند، گفت: هر معلم در طول ۳۰ سال خدمت حدود هزار دانش آموز را آموزش می‌دهد و در یاد و ذهن او برای همیشه باقی می‌ماند و این تاثیرگذاری در کمتر شغل دیگری مشاهده می شود.

او ادامه داد: مراسم هفته معلم سال ۹۹ را در شرایطی شروع می‌کنیم که شیوع بیماری کرونا شرایط خاصی را رقم زده است. از دی ماه گذشته کار‌های اولیه را شروع کرده بودیم و برنامه‌های حضوری بود، اما برای حفظ سلامت معلمان برنامه‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق ویدیو کنفرانس اجرا می‌شود.

الهیار ترکمن از آغاز عملیات اجرایی تحویل مسکن فرهنگیان در هفته معلم خبر داد و اظهار کرد: بنا بر توافق نامه‌ای که آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی داشت عملیات اجرایی آغاز شد.

او درباره تکریم معلمان غیردولتی و آزاد، اظهار کرد: تکریم در همه ابعاد معلمی شکل می‌گیرد و معلمان را در همه ابعاد تحصیلی مورد توجه داریم؛ بنابراین این موضوع حتما در همه مراسم لحاظ می شود، اما از نظر تعیین منتخبان منطقه، استانی و کشوری ضوابط مشخصی وجود دارد و افراد طبق صلاحدید ستاد استانی معرفی می‌شوند.
رایزنی برای برگزاری آزمون استخدامی جدید

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره استخدام آموزشیاران و معلمان پیش دبستانی، بیان کرد: حذف آزمون به هیچ عنوان امکان پذیر نیست؛ چراکه تکلیفی قانونی است، برای ماده ۲۸ هم با توجه به نیاز نیروی انسانی این موضوع مورد توجه است، حجم نیاز را اعلام کردیم و با ابلاغ آن آزمون ویژه‌ای برای آموزش و پرورش اعلام می کنیم.

او ادامه داد: به دلیل اینکه در فرآیند مذاکره هستیم هنوز تعداد و زمان آزمون معلوم نیست، اما به محض صدور مجوز کار را آغاز می‌کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تصریح کرد: استخدام معلمان حق التدریس تا پایان برنامه ششم انجام می‌شود. همچنین با توجه به تکلیف قانونی برای آموزشیاران نهضت آزمون ورودی برگزار و بعد از گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان پیمانی می‌شوند. قرار بود فروردین ماه آزمون برگزار شود اما با توجه به شرایط لعو شد.
۲۵ هزار مجوز استخدامی برای سال آخر برنامه ششم توسعه

الهیار ترکمن اظهار کرد: ۲۵ هزار مجوز استخدامی برای سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ که آخرین سال اجرای برنامه ششم است در نظر داریم.


خبر ۱۸ فروردین ۹۹ – خبر برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش در سال ۹۹

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: در سالی که گذشت، در حوزه امور اداری و تشکیلات با حمایت‌های معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش موفق شدیم چند اقدام نسبتا شاخص انجام دهیم؛ از این جمله می‌توان به تدوین شیوه‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان و تدوین شیوه‌نامه اجرایی قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس اشاره کرد که خوشبختانه این شیوه‌نامه‌ها تدوین و به استان‌ها ابلاغ شد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مجوز جذب مشمولان الحاق یک ماده که در مورد آموزشیاران، آموزش‌دهندگان و حق‌التدریسان بود، در سال ۹۸ عملیاتی شد و بعد از آن توانستیم بخشنامه افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه این اقدامات از جمله اقدامات فراگیر اداره کل امور اداری و تشکیلات بوده است، افزود: در حوزه ساماندهی نیروی انسانی با توجه به تنگناهایی که وجود داشت توانستیم کارهای نسبتا خوبی انجام دهیم؛ در سال ۹۸ توانستیم مجوز جذب ۳۹ هزار نفر را شامل ۱۴ هزار نفر در قالب ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ۲۵ هزار نفر از محل دانشجویان متعهد به خدمت دانشگاه فرهنگیان علاوه بر مجوز جذب نیروهای حق‌التدریس، اخذ کنیم.

حسین‌بُر اضافه کرد: نتایج آزمون استخدامی این ۱۴ هزار نفر به تازگی اعلام شده است و بعد از طی مراحل گزینش و مصاحبه، دوره یکساله مهارت‌آموزی خود را آغاز می‌کنند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته برای اولین بار توانستیم با مشارکت همه حوزه‌‌ها حسب تصمیمات ستاد منابع انسانی، طرح توسعه صلاحیت‌های معلمان را تدوین کنیم که امیدوارم بتوانیم آن طرح را هم از مهر ۹۹ در کشور عملیاتی کنیم.

وی به وضعیت بازنشستگی نیروهای آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۶۰ هزار نفر واجد شرایط بازنشستگی هستند اما ممکن است بسیاری از این افراد تمایل به ماندگاری داشته باشند. پیش‌بینی ما این است که حدود ۱۵ هزار نفر از این افراد کماکان در مجموعه بمانند و به فعالیت آموزشی خود ادامه دهند کما اینکه ما هم استقبال می‌کنیم.

حسین‌بُر به آزمون استخدامی سال ۹۹ هم اشاره کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع به شدت پیگیر هستند که حتما سهمیه‌ای برای سال ۹۹ اخذ کنند. مقدمات کار انجام شده و جلساتی هم با دوستان سازمان امور اداری و استخدامی برگزار شده است که امیدوارم به نتیجه برسد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزرات آموزش و پرورش به فعالیت‌های کارگروه ساماندهی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش هم اشاره کرد و افزود: کارگروه ساماندهی منابع انسانی نزدیک به ۱۰ جلسه را برگزار کرد و در نهایت به برگزاری یک جلسه مشترک با حضور وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی منتج شد، که در آن جلسه بحث‌های زیادی انجام و مقرر شد که ما پیشنهاد واضح خود را در قالب مکاتبه به سازمان امور اداری و استخدامی ارائه دهیم. نامه آن آماده شد و وزیر آموزش و پرورش هم امضا و ارسال کرد، اکنون منتظر پاسخ سازمان امور اداری و استخدامی هستیم.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.