خانه » اطلاعیه های مهم » ۱۸۵ هزار نفر، سهمیه استخدام آموزش و پرورش تا سال ۱۳۹۹

۱۸۵ هزار نفر، سهمیه استخدام آموزش و پرورش تا سال ۱۳۹۹

متن آگهی:

خبر ۲۷ مهر ۹۶: ۱۸۵ هزار نفر، سهمیه استخدام آموزش و پرورش تا سال ۱۳۹۹

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش: فقط ۳۵ درصد ظرفیت استخدامی آموزش و پرورش با تصویب طرح «تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها» باقی می‌ماند
رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه ششم، سهمیه استخدام آموزش و پرورش تا سال ۱۳۹۹، ۱۸۵ هزار نفر است و در صورتی که طبق مصوبه مجلس ۱۲۱ هزار حق‌التدریسی جذب شوند، ۶۵ درصد ظرفیت استخدامی را از دست خواهیم داد.
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تصویب کلیات طرح استخدام مربیان پیش دبستانی و نهضت سوادآموزی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش، اداره کل تدوین قوانین مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش بررسی و به دلیل مغایرت با اسناد بالادستی، افزایش هزینه‌های دولت و کاهش کیفیت آموزشی، تضاد با عدالت استخدامی و تعطیلی دانشگاه فرهنگیان، رد شد.
وی آمار مشمولان این طرح استخدامی را ۱۲۱ هزار نفر دانست و افزود: از این آمار ۴۲ هزار نفر مربی پیش دبستانی، ۶۰ هزار نفر مربی نهضت و ۱۸ هزار نفر سایر افراد از جمله خرید خدمات هستند.
چهاربند خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، سهمیه استخدام آموزش و پرورش تا سال ۱۳۹۹، ۱۸۵ هزار نفر است اما در صورتی که طبق مصوبه مجلس ۱۲۱ هزار نفر جذب شوند، ۶۵ درصد ظرفیت استخدامی را از دست خواهیم داد.
وی ادامه داد: ۹۴ درصد افراد مشمول، خانم‌ها هستند که استخدام آنها با سیاست توازن نیرو مغایرت دارد همچنین ۹۳ درصد مشمولان در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها سکونت دارند درحالی که روستاها، عشایر و مناطق مرزی نیازمند نیروی انسانی هستند، و از همه مهم‌تر رشته تحصیلی ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر معادل ۳۷ درصد افراد مشمول طرح، مطابق با رشته‌های تدریس دوره متوسطه نظری است که تا سال ۱۳۹۹ هیچ نیازی به جذب آنها نیست.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش کسب موقعیت نخست تربیتی جهان اسلام، توسعه عدالت آموزشی، برقراری نظام کارآمد، معلم محوری، تقویت نگاه تخصصی به دوره ابتدایی و استقرار نظام سنجش صلاحیت را از جمله اهداف تعلیم و تربیت ایران برشمرد و عنوان کرد: مغایرت این مصوبه با بند ب، مغایرت با جز ۱ و ۳ و بند الف، مغایرت با تکلیف آموزش و پرورش در ماده ۶۳، همچنین مغایرت با بند ۲ سیاست‌های کلی علم و فناوری، تضاد با سیاست‌های کلی ایجاد تحول، مغایرت با ماده یک سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری، مغایرت با بند ۱۰ سیاست‌های کلی نظام اداری، مغایرت با اصول ۱۲۶ و ۷۵ قانون اساسی، مغایرت با تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و مغایرت با ماده ۱۲۳ برنامه پنج‌ساله ششم توسعه از جمله مغایرت‌های قانونی مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی است.
وی ادامه داد: انسداد بلند مدت تحول درآموزش و پرورش، محدود کردن شایسته گزینی فرهنگیان، تشدید عدم تعادل جنسیتی و منطقه‌ای نیروی انسانی، کاهش پوشش تحصیلی و افزایش بازمانده از تحصیل به دلیل کمبود شدید معلم در مناطق روستایی، عشایری و مرزی، کاهش کیفیت آموزشی، عدم تعادل توزیع نیروی انسانی غیرمولد و مازاد و بارمالی سنگین بازنشستگی ۳۰۰ هزار نفر طی ۴ سال، لاینحل ماندن وضعیت اشتغال نیروهای شاغل در نهضت و پیش دبستانی، حذف کامل کلیه پذیرش‌های دانشجو معلم در ۱۶۳ بوم، کاهش ۷۰ درصدی سهمیه استخدامی ایثارگران، تعطیلی ۳۵ پردیس فرهنگیان و افزایش بی سوادی در افراد زیر۵۰ سال، از پیامدهای اجرای طرح استخدام مربیان پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی است.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

۱ دیدگاه تاکنون.

  1. سهند گفت:

    بنظر می رسد این اقای چهاربند و نوید ادهم با دادن ادرس اشتباه سعی در القای نظر خود هستند.اقای محترم منظور مجلس از استخدام معلمان حق التدریسی شامل ماده هفده یعنی کسانی است که قبل از سال ۹۱ در اموزش و پرورش بودند و از سال ۹۴ مجداد مشغول شدند تعداد انها حدودا هجده هزار نفر است.که هم لیسانس مرتبط دارند ودر این سالها اموزش های ضمن خدمت گذراندند. و چندین سال است که اغلب در روستاها تدریس میکنند . ..شامل همه پیش دبستانی و اموزش یاران فعلی در نهضت نمیشود. انقدر مغلطه نکنید. علت رای نیاوردن در کمسیون اموزش هم همین ندادن امار و ندادن اطلاعات دقیق از طرف شما بود… اگر اموزش و پروش نمیخواهد اینها را استخدام کند بهتر است پرونده انها را برای همیشه ببند. کسی دیوانه نیست بیاد با ماهی پانصد هزار تومان انهم بعد از گذشت هفت ماه از سال بخشی از ان را بگیرد و در روستاها تدریس کند.و همیشه ار جیب و با قرض هزینه کند. شما دنبال جای مفت هستید و دلتان برای نه معلم نه دانش اموز و نه کمیت و کیفیت نمیسوزد. الکی حاشا نکنید.

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.