خانه » استخدام در استان خراسان شمالی » گلایه ها از سهمیه های اندک آزمون استخدامی استان خراسان شمالی

گلایه ها از سهمیه های اندک آزمون استخدامی استان خراسان شمالی

متن آگهی:

شیری- طی روزهای گذشته فراخوان سومین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور  منتشر شد؛ آزمونی که ملت ثبت نام آن تا امروز تمدید شده است.
با اعلام  خبر این استخدامی بارقه امیدی در دل جوانان و متقاضیان اشتغال ایجاد شد، به طوری که تعداد زیادی از آن ها در پی شرکت در این آزمون و استخدام در یکی از دستگاه های دولتی هستند، اما این در حالی است که  مواجه شدن با سهمیه بسیار اندک استان  در این استخدامی ، نارضایتی هایی را در این رابطه ایجاد کرده است.
متقاضیان اشتغال می گویند  چرا با وجود این که خراسان شمالی استانی محروم  و پست های اداری زیادی در دستگاه های مختلف خالی است اما سهمیه استان بسیار اندک است و متناسب با میزان تقاضای بازار کار نیست.
در این رابطه یکی از متقاضیان استخدامی که به گفته خودش، ۲ سال است در انتظار برگزاری آزمون استخدامی است، گفت: با این که وعده های زیادی برای برگزاری این آزمون در استان داده شده است، اما اکنون که سهمیه ها اعلام شده، تنها یک نفر نیرو و آن هم در شهرستان جاجرم در رشته تحصیلی ام نیاز است، در حالی که متقاضیان زیادی وجود دارند.
یکی دیگر از جوانان نیز در این باره گفت: با این که برخی از رشته های تحصیلی به وفور در دانشگاه های استان وجود دارد، اما این رشته ها در سهمیه های استخدامی لحاظ نمی شود.وی اظهارداشت: احساس می شود برنامه ریزی مناسبی برای آموزش رشته های تحصیلی و سهمیه های استخدامی استان انجام نشده است و رشته هایی که در استان به مقدار زیادی آموزش داده می شود، در سهمیه های استخدامی مورد نیاز نیست و به جای آن رشته هایی که یا آموزش داده نمی شود و یا به مقدار بسیار اندک است، به عنوان نیاز استخدامی اعلام می شود.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که استخدامی در یک دستگاهی اعلام می شود،  گاهی پیش می آید حدود ۱۰ هزار نفر در یک رشته خاص ثبت نام می کنند، اما در نهایت فقط یک نفر به عنوان نیاز آن دستگاه استخدام می شود که این گونه مسائل، ناامیدی جوانان در استخدامی ها را موجب می شود.
در این میان، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با بیان این که در حال حاضر علاوه بر سهمیه ۲۲۸ نفری دانشگاه علوم پزشکی، برای ۴ دستگاه اجرایی، ۳۱ نفر سهمیه استخدامی در استان اعلام شده است، گفت:  دانشگاه علوم پزشکی برای این که بیمارستان جدیدالاحداث دارد، تعداد نیروهای انسانی مورد نیازش، بیشتر از دیگر دستگاه هاست.«ولی گریوانی» افزود: سهمیه ۳۱ نفری استخدامی استان مربوط به دستگاه های تعزیرات حکومتی، دامپزشکی و سازمان قضایی نیروهای مسلح است.
وی ملی شدن اختصاص سهمیه های استخدامی را به عنوان مهم ترین نقد خود مطرح و خاطرنشان کرد:در گذشته، سهمیه های  استخدامی به سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها اعلام و بین دستگاه های اجرایی توزیع می شد، اما از ابتدای سال ۹۴، روال تخصیص این سهمیه ها تغییر کرده و توسط وزارتخانه ها توزیع می شود.وی اضافه کرد: از آن جایی که خراسان شمالی استانی محروم است و باید در بحث استخدامی ها مورد توجه قرار گیرد، اما از زمانی که اختصاص سهمیه ها ملی شده، محرومیت استان آن طور که باید و شاید در نظر گرفته نمی شود و وضعیت استان بهبود نیافته است.وی ادامه داد: اگرچه باید بخش خصوصی رشد کند، اما نیازهای اداره ها و دستگاه های اجرایی نیز باید مدنظر قرار گیرد.
به گفته وی، در نظام اداری، در برخی از رشته های خاص پذیرش بیشتر است اما در بسیاری از رشته ها پذیرش براساس سهمیه اختصاص یافته انجام می گیردکه تعداد سهمیه ها کم است.
وی عنوان کرد: متأسفانه در پرورش نیروی انسانی آن طور که باید و شاید نیازسنجی نشده و تعداد دانش آموختگان در برخی از رشته ها، بسیار بیشتر از نیاز است.
وی متذکر شد: باید از قبل آمایش آموزش عالی انجام و نیاز های استان ها با توجه به نوع اولویت های توسعه ای آموزش داده می شد، در حالی که این آمایش انجام نشده و رشته های آموزشی دانش آموختگان در بسیاری از مواقع با نیازها تطبیق ندارد.
منبع : روزنامه خراسان
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.