خانه » استخدام در استان تهران » استخدام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال ۹۸ (شروع ثبت نام+ اصلاحیه)

استخدام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال ۹۸ (شروع ثبت نام+ اصلاحیه)

متن آگهی:

خبر ۳ مهر ماه ۹۸ – بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان می‌رساند پیرو انتشار دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام هفتمین آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی کشور و اطلاعیه مورخ ۹۸/۰۷/۰۲ با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اصلاحات جدید ذیل در دفترچه‌های راهنمای مذکور صورت گرفته است. لذا داوطلبان با عنایت به توضیحات ذیل ضرورت دارد، در صورت تمایل برای ثبت‌نام با توجه به دفترچه‌های راهنمای ثبت‌نام آزمون مذکور با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org در بازه زمانی مقرر نسبت‌به ثبت‌نام اقدام نمایند.

۱) جدول انطباق رشته یا گرایش‌های تحصیلی همانند یا جایگزین در هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی:

پیرو اطلاعیه مورخ ۹۸/۰۶/۳۰ و انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام هفتمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ، با توجه به اعلام نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص همانندی و یا جایگزینی برخی از رشته و گرایش‌های تحصیلی اعلام شده در آزمون مذکور و با عنایت به مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، بدین وسیله به اطلاع داوطلبان گرامی می‌رساند:

از آنجا که همانندی و جایگزینی رشته ها/گرایش‌های مندرج در دو ستون جدول«انطباق رشته‌ها/گرایش‌های تحصیلی در هفتمین امتحان مشترک فراگیر» (جدول پیوست) در مقاطع تحصیلی مطروحه در جدول مذکور، مورد تایید توسط شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی قرار گرفته است، بنابراین در صورتی که هر یک از داوطلبان دارای مدرک تحصیلی در رشته/گرایش عنوان شده در هر یک از دو ستون جدول پیوست باشند، می‌توانند شغل‌محل‌هایی که در شرایط احراز آنها یکی از رشته‌/گرایش‌(حسب مورد) متناظر آن در همان ردیف در ستون مقابل جدول باشند، شرکت نمایند.

مثال اگر در شرایط احراز شغل‌محلی، رشته تحصیلی «مربی بهداشت» در مقطع کاردانی پیش‌بینی شده باشد، دارندگان مدارک کاردانی«مربی بهداشت مدارس» نیز می‌توانند، در آزمون شرکت نمایند. این افراد جهت انتخاب رشته تحصیلی خود عنوان «مربی بهداشت» را در فرم ثبت‌نام انتخاب می‌کنند. 

دریافت فایل کامل اصلاحیه دفترچه راهنمای آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

لینک ثبت نام

دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت بهداشت

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت 

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی علوم پزشکی


خبر ۳ مهر : کاربران گرامی لینک ثبت نام آزمون هفتمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی سال ۹۸ فعال شد جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه نمایید

زمانبندی آزمون
مهلت ثبت نام: ۳ تا ۱۲ مهر ۹۸
دریافت کارت : ۲۷ آبان ۹۸
زمان آزمون: ۳۰ آبان ۹۸

 

لینک ثبت نام

دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت بهداشت

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت 

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی علوم پزشکی


خبر ۱ مهر ماه ۹۸ – انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

زمانبندی آزمون
مهلت ثبت نام: ۳ تا ۱۲ مهر ۹۸
دریافت کارت : ۲۷ آبان ۹۸
زمان آزمون: ۳۰ آبان ۹۸

دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی وزارت بهداشت


وزیر بهداشت دستور استخدام ۸ هزار پرستار در نیمه اول سال جاری را صادر کرد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از صدور دستور استخدام ۸ هزار پرستار در نیمه اول سال جاری و اجرای آن در پاییز خبر داد.

حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: سعید نمکی در حاشیه نشست این کمیسیون با وزیر بهداشت اعلام کرد که دستور لازم برای استخدام ۸ هزار پرستار در نیمه اول سال جاری صادر شده است.

وی افزود: فراخوان لازم برای استخدام این پرستاران در ماه‌های آینده صادر خواهد شد ضمن اینکه در نیمه دوم سال جاری هم  قرار است ۱۰ هزار استخدام جدید در وزارت بهداشت و درمان صورت گیرد.

عابدی گفت: دو درخواست استخدام که هر کدام ۱۰ هزار نفر ظرفیت دارد به سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی ارجاع شده است که ۸ هزار پرستار به عنوان بخشی از ظرفیت ۱۰ هزار استخدامی اول به زودی کارهای خود را نهایی خواهد کرد.


خبر ۳ مرداد ۹۸: مجوز استخدام ۹۰۰۰ نیرو در وزارت بهداشت اخذ شد

وزیر بهداشت درباره جذب نیروهای پرستاری و درمان نیز گفت: مجوز استخدام ۹۰۰۰ کادر درمان اخذ شده است و ۹ هزار نفر نیز در نیمه دوم سال نهایی خواهد شد. یعنی برنامه جذب و استخدام ۱۸ هزار نیرو شامل پرستار، ماما و کادر درمان در مراکز ارائه خدمت تا پایان امسال و اوایل سال آینده نهایی خواهد شد.

نمکی ادامه داد: تا پایان امسال و اوایل سال آینده ۱۸ هزار نیرو شامل پرستار ماما و کادر درمان در مراکز ارائه خدمت استخدام می شوند تا باری از دوش همکاران ما در نظام سلامت برداشته شود.

نمکی با بیان اینکه ۳۰ درصد از ظرفیت نیروی انسانی در وزارت بهداشت به سمت نیروهای بومی سوق داده شده است، گفت: این اقدام به عنوان پروژه ماندگار برای ماندگاری پزشک و پیراپزشک در نقاط محروم انجام شد و تا دو سال آینده شاهد به حداقل رسیدن مشکلات در این حوزه خواهیم بود.

وزیر بهداشت در مورد به کارگیری فارغ التحصیلان رشته بهداشت دهان و دندان نیز گفت: بهداشت دهان و دندان به عنوان یکی از شاخص‌های جدی مطرح است که متاسفانه وضعیت مناسبی ندارد. بر این اساس طرح مدارس عاری از پوسیدگی را آغاز کردیم. طرح مدارس عاری از پوسیدگی را از اواخر سال گذشته در شهر نمین اردبیل شروع کردیم و به دنبال آن پیگیری جذب فارغ التحصیلان رشته بهداشت دهان نیز در این حوزه صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم برای تمامی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموزان کلاس ششم در قالب طرح مدارس عاری از پوسیدگی در حال اقدام است و در این راستا ۳۶۰۰ یونیت دندانپزشکی که در اختیار داریم به همراه ۳ هزار و ۲۰۰ پرسنل دندانپزشک و همچنین ۵۰ درصد از فارغ التحصیلان بهداشت و درمان را به کار خواهیم گرفت.


خبر ۱۴ تیر ۹۸: خبر استخدام ۱۰ هزار پرستار در تیر ماه

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کاهش فشارکاری بر روی پرستاران با استخدام ۱۰ هزار پرستار اجرایی می‌شود،گفت: شکل گیری پدیده همراه در بیمارستان ها به ضرر بیمار است.
حید ر علی عابدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت ساماندهی پرستاران در کشور، گفت: خوشبختانه در ماه جاری بر طبق وعده مسئولان ذی ربط مقرر است که ۱۰ هزارپرستار و کادر پرستاری به طریق رسمی جذب شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۰ هزار پرستار نیز مقرر است که در نیمه دوم سال جاری جذب شوند تصریح کرد:کاهش فشارکاری در حیطه پرستاری با افزایش تعداد پرستار در حوزه درمان وبهداشت امکان پذیر است.

وی ادامه داد: سیستم پرستاری در حوزه بهداشت ودرمان در همه حال روند تخصصی داشته است بنابراین پرستاران از نظر ساختار شغلی متخصص در کار خود هستند اما در بحث ارائه خدمات کیفی وکمی با مشکلاتی روبرو هستیم.

کمبود پرستار در حوزه درمان وبهداشت مشهود است

عابدی با بیان اینکه کمبود پرستار در حوزه درمان وبهداشت مشهود است یادآورشد: بطور مثال می بایست به ازای هر بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی در حدود ۳۰۰کادر پرستاری استخدام شوند اما ما در برخی مواقع شاهد هستیم که تنها ۱۰۰ پرستار به بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

کاهش فشارکاری بر روی پرستاران با استخدام ۱۰ هزار پرستار در تیرماه

عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه شکل گیری پدیده همراه بیمار برای همراهان ، بیمارستان ودر نهایت خود بیمار مضر است یادآورشد:کاهش فشارکاری بر روی پرستاران با استخدام ۱۰ هزار پرستار در تیرماه جاری امکان پذیر است .


خبر ۱ تیر ۹۸: وزارت بهداشت به ۳۰ هزار نیروی استخدامی نیاز دارد

تقوی نژاد با اشاره به نیاز ۳۰ هزار نیروی استخدامی وزارت بهداشت گفت: ۱۰ هزار نیرو در قالب آگهی استخدام جذب می‌شوند.
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تقوی نژاد، نیاز به نیروی استخدامی وزارت بهداشت را بالغ بر ۳۰ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ هزار نیرو به زودی در قالب آگهی استخدام جذب می‌شوند و برنامه ریزی لازم برای جذب ۱۰ هزار نیرو انسانی دیگر در قالب پیمانی نیز در دست اقدام است و بعد از برگزاری آزمون اشاره شده، اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: در مسیر تعالی منابع انسانی و با توجه به تغییر و تحولات درونی و بیرونی محیط کار و لزوم انعطاف پذیری و هماهنگی مدیران این عرصه با شرایط جدید و به منظور توسعه، ارتقا و بروز رسانی مهارت‌ها و توانمندسازی مدیران منابع انسانی بخش سلامت، پروژه ملی توانمندسازی مدیران منابع انسانی دانشگاه‌ها عملیاتی می‌شود.


خبر ۲۸ خرداد ۹۸: جزییات استخدام ۲۰ هزار نفر در وزارت بهداشت تا آخر تیر ماه

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سیدکامل تقوی‌نژاد معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت در حاشیه دوره توانمندسازی رؤسای بیمارستان‌های کشور در جمع خبرنگاران در باره جزئیات استخدام ۲۰ هزار نفر در وزارت بهداشت اظهار داشت:با توجه به افتتاح مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌هایی که در نقاط مختلف به بهره‌برداری رسیده‌اند و نیز کمبود کادر فنی در آنها و بحث گسترش شبکه‌های بهداشت این کار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا برای رفع نیاز وتامین نیروهای متخصص در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف در طی امسال ۲۰ هزار نفر جذب شوند که این جذب در دو مرحله صورت می‌گیرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در مرحله اول تا پایان تیر آگهی استخدام اعلام می‌شود و رشته‌ها و مراکز مورد نیاز در آن مشخص خواهد شد.این استخدام سراسری بوده ودر همه رشته‌های مورد نیاز بخش سلامت انجام خواهد شد.


خبر ۲۶ خرداد ۹۸: خبر استخدام ۲۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت 

تقوی نژاد گفت: با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ شده و به زودی آگهی استخدام ۲۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت منتشر می‌شود.

سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع کمبود نیرو در وزارت بهداشت و مجوز استخدام سازمان امور استخدامی اظهار کرد: ما هماهنگی هایی با سازمان برنامه بودجه و سازمان امور استخدامی انجام داده ایم تا نیروی مورد نیاز در بخش های مختلف از جمله کادر پزشکی، پرستاری ، اورژانس و غیره را جذب کنیم.

وی با اشاره به مجوز استخدام در وزارت بهداشت از سازمان امور استخدامی ادامه داد: امکان سنجی های لازم برای جذب و استخدام نیروهای جدید انجام شده و با سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار استخدام نیروهای جدید صورت گرفته است و به زودی آگهی جذب و استخدام ۲۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت منتشر خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت به بدهی تامین اجتماعی به وزرات بهداشت اشاره کرد و کفت: ۹ هزار میلیارد تومان از تاین اجتماعی طلب داریم و مقرر شده است بخشی از آن را از شرکت های شستا به زودی پرداخت کنند.

تقوی نژاد دبا اشاره به موضوع سهم ۹ -بیست و هفتم حق بیمه تامین اجتماعی که در سلامت باید هزینه شود، گفت: بر اساس قانون مصوب ۹-بیست و هفتم حق بیمه پرداختی به تامین اجتماعی باید در حوزه سلامت هزینه شود اما بخشی از اعتبارات تامین اجتماعی که از این ردیف به دست می آید در حوزه سلامت صرف نمی شود و در بخش های دیگری هزینه می‌شود.

وی با اشاره به جداشدن حسابی در خزانه برای سهم درمان بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد: صندوقی به دستور رئیس جمهور تشکیل به صورت جداگانه در خزانه ایجاد شد تا سهم ۹- بیست و هفتم تامین اجتماعی در این صندوق خزانه واریز شود اما متاسفانه اما مشکل اصلی این است کخ که تامین اجتماعی سهم ۹-بیست و هفتم را در این صندوق واریز نمی‌کند.

گفتنی است؛ برخی بخش های وزارت بهداشت با چالش شدید نیرو مواجه هستند که از جمله آن می توان به کمک پرستار، نیروهای اورژانس، کادر پزشکی و بهداشتی اشاره کرد و وزیر بهداشت در پایان سال گذشته از جذب ۹ هزار پرستار در سال جاری خبر داده بود.

به گفته سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوزهای اخذ ۹ هزار پست جدید برای اشتغال پرستاران در حال نهایی شدن است تا بتوانیم در اولین فرصت برای استخدام آنها اقدام کنیم و جامعه پرستاری از اقشار خدمت‌گزار در ارائه خدمات درمانی در کنار جامعه پزشکی هستند.

بنابر اعلام معاون پرستاری وزارت بهداشت هم اینک نیاز کشور در حوزه پرستاری در حدود ۱۰۰ هزار پرستار است تا بتوانیم جمعیت پرستاری کشور را به ۲۵۰ هزار پرستار افزایش بدهیم و با وعده وزیر بهداشت ۹ هزار پرستار امسال استخدام می شوند.

از طرفی بر طبق گفته های پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور بر اساس آیین نامه تصویب شده در هیئت دولت، اورژانس ۲۰ هزار نیرو کم دارد و بر اساس تفاهم انجام شده با سازمان امور استخدامی کشور باید سالی بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر در این حوزه جذب شوند. حالا باید منتظر ماند و دید که از ۲۰ هزار نیروی استخدامی سهمیه بخش‌های مختلفی چگونه خواهد بود.


خبر ۲۹ بهمن ۹۷: معاون سابق توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت‏: مجوز ۳۰ هزار نفری استخدام در وزارت بهداشت آماده است و اگر مشکلات برطرف شود می‌توان این تعداد نیرو را در سال آینده جذب کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، سید علی صدرالسادات روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع ‏وزارت بهداشت افزود: : در سال‌های اخیر بیش از ۹ هزار و ۷۹۴ پروژه را به نتیجه ‏رساندیم و این نزدیک به ۵ میلیون مترمکعب ساخت و ساز را شامل می‌شود که با اعتباری حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان انجام شده ‏است.
وی گفت: در زمینه پشتیبانی چند مشکل برای گزارش دهی وجود دارد، زیرا کارهای پشتیبانی خیلی بروز خوبی ندارد، ‏چون محصول نهایی نیست و از ماموریت‌های اصلی پشتیبانی می‌شود. همچنین شرایط کار به شکلی است که درگیری و روزمرگی ‏زیاد است. در نتیجه اگر تاکنون گزارش کاملی در این زمینه ارائه نشده باید عذرخواهی کنم.‏

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.