خانه » اطلاعیه های مهم » ساماندهی فرایند جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت

ساماندهی فرایند جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت

متن آگهی:

مراحل جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت ساماندهی شده است و تا پایان امسال، فرایند جذب دانشجویان ممتاز این دانشگاه نهایی می شود.
کامران دهقانی، مدیر کل آموزش وزارت نفت در گفت و گو با خبرنگار شانا این خبر را اعلام کرد و افزود: تا پیش از ابلاغ ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، جذب دانشجویان در وزارت نفت بر اساس مصوبه ١٣٠٩ هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران صورت می گرفت؛ بر پایه این مصوبه، دانشجویان گروه الف (ممتاز) دانشگاه صنعت نفت در صورت اعلام نیاز وزارت نفت، جذب این وزارتخانه می شدند.

دهقانی گفت: این در حالی است که در آیین نامه اجرایی ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت به جذب دانشجویان ممتاز همه دانشگاه ها و نه تنها دانشگاه صنعت نفت اشاره شده است. به همین دلیل و با توجه به تغییرات قوانین بالادستی، سال ٩۴ تنها سالی بود که امکان جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت فراهم نشد.

بر اساس این گزارش، دانشجویان گروه «الف» دانشگاه صنعت نفت تا پیش از سال ٩۴، هر سال جذب وزارت نفت می شدند. این فرایند در سال ٩۴ متوقف و امسال هم با تاخیر مواجه شد؛ رویدادی که دهقانی درباره دلایل آن، به نبود دستورالعمل جذب ممتازان طبق قانون جدید اشاره کرد و درباره فرایند جذب در سال جاری گفت: با پیگیری های انجام شده، آیین نامه استخدام دانش آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت و دیگر دانشگاه ها در تاریخ ٢٧ دی ماه سال ٩۴ از سوی دبیر شورای اداری و استخدامی صنعت نفت ابلاغ و به این ترتیب، جذب مجدد دانشجویان دانشگاه صنعت نفت امکانپذیر شد.

به گفته دهقانی، با تغییر قوانین بالادستی، شرایط جذب در وزارت نفت تغییر کرد و جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت نیز از این تغییرات مستثنی نبود.
وی افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، امکان جذب نیرو بدون مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور وجود ندارد؛ حال آنکه تا پیش از ابلاغ این آیین نامه، حتی جذب انبوه نیرو هم با مجوز مقام عالی وزارت ممکن بود.

دهقانی با بیان این مقدمه، ادامه داد: به این ترتیب لازم بود وزارت نفت برای جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، مجوز لازم را از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ کند و با پیگیری های مجدانه این وزارتخانه به ویژه شخص وزیر نفت، این مجوز اخذ شد؛ هر چند با ظرفیت درخواست شده از سوی وزارت نفت موافقت نشد و سازمان اداری و استخدامی کشور تنها با بخشی از درخواست جذب موافقت کرد.

به گفته این مقام مسئول، اخذ این مجوز راحت نبود چراکه سازمان اداری و استخدامی کشور بر نبود تمایز بین دانشجویان دانشگاه های مختلف برای جذب در وزارتخانه ها تاکید دارد و سعی شد با دلایل متقن از جمله این که دانشجویان دانشگاه صنعت نفت با احتساب مزیت استخدامی تحصیل در این دانشگاه را انتخاب کردند، این مجوز اخذ شود.

وی در توضیح بیشتر گفت: سازمان اداری و استخدامی کشور در این زمینه محدودیت هایی قائل شد به این ترتیب که از نظر تعداد، سقفی تعیین کرد؛ شرط معدل گذاشت و فارغ التحصیلان برخی رشته های تحصیلی دانشگاه صنعت نفت را مشمول این مجوز جذب ندانست.

دهقانی با بیان این که تاکنون ٢٠٠ نفر به مصاحبه دعوت شده اند و حدود ١٠٠ نفر دیگر برای مصاحبه دعوت خواهند شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم فرایند جذب این افراد تا پایان سال تکمیل و نهایی شود.

مدیرکل آموزش وزارت نفت در پاسخ به این پرسش که با توجه به امکان قانونی جذب فارغ التحصیلان ممتاز دیگر دانشگاه ها بر اساس ماده ١٠ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، آیا وزارت نفت از دانشگاه های دیگر هم نیرویی جذب می کند یا خیر؟، عنوان کرد: در آیین نامه اجرایی ماده ١٠ قید شده است که وزارت نفت تنها در صورت نیاز نسبت به جذب دانشجویان اقدام می کند و بدیهی است در شرایط حاضر با توجه به حجم عظیم نیروی شاغل در این وزارتخانه و نبود نیاز به جذب، استخدام فارغ التحصیلان دیگر دانشگاه ها در دستور کار نیست.

دهقانی از بخشنامه جدیدی مرتبط با دانشجویان دانشگاه صنعت نفت نیز خبر داد و گفت: بر اساس مجوزی که اخیرا از سوی وزیر نفت صادر شده است، آن دسته از فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت که تمایلی به استخدام در وزارت نفت ندارند، می توانند با اعلام این موضوع، مدرک خود را بدون پرداخت هیچ هزینه تحصیلی از دانشگاه دریافت کنند.

وی ادامه داد: برخی از فارغ التحصیلان گروه الف از این بخشنامه استقبال و برای تحویل مدارک خود اقدام کرده اند.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.