خانه » اطلاعیه های مهم » درخواست جدایی آزمون استخدام آموزش و پرورش از سایر دستگاه های کشور 

درخواست جدایی آزمون استخدام آموزش و پرورش از سایر دستگاه های کشور 

متن آگهی:

خبر ۲۵ شهریور ۹۶: درخواست جدایی آزمون استخدام آموزش و پرورش از سایر دستگاه های کشور 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: درخواست برای جدایی «آزمون استخدامی معلمان» از سایر دستگاه‌ها
معاون آموزش متوسطه وزرات آموزش و پرورش با تاکید بر ارتقای کیفیت آموزشی در دوره‌های یکساله آموزش متقاضیان دانشگاه فرهنگیان گفت: مشکل اصلی ما نگاه «کارمندی» به معلمان است.
به گزارش ایسنا، علی زرافشان  با بیان اینکه داوری مطلق نسبت به هر نظام آموزشی درست نیست، گفت:  باید بر اساس شاخص‌هایی این قضاوت صورت گیرد و نمی‌توان مطلقاً گفت شرایط آموزش و پرورش نامناسب است.
وی افزود: آموزش و پرورش با توجه به اینکه با یک جامعه دائماً در حال نو شدن در تعامل است باید از ایستایی دور شود. علی‌رغم توفیقاتی که در آموزش و پرورش داشته‌ایم در بخش‌هایی که ناظر به کیفیت آموزش و پرورش است نیاز به تحول داریم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم محوری، سواد رسانه ای، تفکر انتقادی، شاداب‌سازی مدارس و توجه به مهارت‌آموزی از مسائلی است که در برنامه رئیس جمهور درباره مدارس مورد توجه است عنوان کرد: استلزامات خوبی برای آموزش و پرورش در برنامه ششم دیده شده است، این مسئله و رأی خوبی که مجلس به وزیر آموزش و پرورش داد، طلیعه خوبی برای سال تحصیلی جدید است و  کاستی‌هایی وجود دارد اما نباید کاستی‌ها ما را به کلی ناامید کند.
زرافشان ادامه داد: از سال ۵۳ کار معلمی را آغاز کرده‌ام ؛ دستاوردهای خوبی در سال‌های گذشته داشته‌ایم اما لازم است در بخش‌هایی برای بهبود شرایط، تحولاتی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین متقن‌ترین سندی است که در آموزش و پرورش تولید شده است، اظهار کرد: اجرای این سند ملزوماتی دارد، برای مثال یکی از زیرنظام‌های آن زیرنظام فضاست که باید مدرسه را برای دانش‌آموزان جذاب کنیم و این فضا محیطی برای زندگی کردن دانش‌آموزان باشد. همچنین شاداب سازی مدارس بدون داشتن فضای مناسب برای ورزش محقق نمی‌شود. حیاط‌های کوچک، شادابی دانش‌آموزان را کمرنگ می‌کند، در حالی که شرایط مناسب و اهمیت دادن به حوزه تربیت بدنی و هنر به پیشروی تعلیم و تربیت کمک می‌کند.
زرافشان تاکید کرد: متاسفانه بودجه‌ها درست هزینه نمی‌شود و کلاس‌ها به یک اتاق تنزل یافته است که محیط خشک کلاس دانش‌آموزان را دلزده می‌کند.  بودجه‌ای که به مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی اختصاص داده شده مبلغ قابل توجهی است و این اقدامات کمی هم در جهت اصلاح اوضاع آموزش و پرورش بسیار مهم است.
وی با اشاره به راه های جذب و آموزش معلمان در دانشگاه فرهنگیان گفت: در حالت اول دانشجویان در دوره‌ای چهار ساله شرکت می کنند و بر اساس محتوای آموزشی برای تدریس آماده می شوند. در چند سال اخیر برنامه آموزشی این گروه چندان منطبق با سند تحول آموزشی نبوده است اما امروزه در این محتوای درسی تجدید نظرهایی در برنامه درسی آنها اعمال شده است.
معاون آموزش متوسطه وزرات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۶ رشته مرتبط بر اساس سند تحول بنیادین دچار تغییراتی شده‌اند اظهار کرد: انتظار داریم دانش آموختگان خروجی مبتنی بر این تغییرات از شایستگی های بیشتری برخوردار باشند.
وی در ادامه به روش آموزش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بر اساس ماده ۲۸ اشاره کرد و افزود: در این حالت متقاضیان بعد از گذراندن دوره ای یکساله جذب آموزش و پرورش می شوند.
زرافشان در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهیم بر اساس نامه سند تحول آموزش و پرورش متکی باشیم، باید طبق آیین نامه تصویب شده همه معلمان را از مسیر دانشگاه فرهنگیان جذب کنیم. این درحالی است که با توجه به جذب تنها ۵۰ هزار نفر از اعضای دانشگاه فرهنگیان از میان نفر از ۳۳۰ هزار نفر از افرادی که جذب آموزش و پرورش شده اند، متوجه می شویم که باید به دنبال مسیر ارتقای شغلی در آموزش و پرورش باشیم
وی در ادامه با اشاره بر اینکه بعضی از افرادی که در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند از نخبگان محسوب می شوند اضافه کرد: حتی اگر این نخبگان نیز آموزش و کارآموزی درستی دریافت نکنند نمی توانند نقش مطبوعی داشته باشند. برای جذب نخبگان باید حقوق، منزلت و شرایط ادامه تحصیل در بیش از یک مقطع را برای آنان فراهم کنیم.
معاون آموزش متوسطه وزرات آموزش و پرورش با تاکید بر کیفیت آموزشی در دوره های یکساله آموزش متقاضیان افزود: مشکل اصلی ما نگاه « کارمندی» به معلمان است. در خواست ما جدایی آزمون استخدامی معلمان از سایر آزمونهای استخدامی دستگاه های کشور بود، چرا که با جدا شدن این آزمون و تغییر زمان برگزاری آن در اردیبهشت ماه، معلم یک سال فرصت آموزش خواهد داشت؛ این در حالی است که در سیستم فعلی به دلیل آغاز سال تحصیلی، معلم فرصت و امکان حضور در ترم یک دانشگاه را نخواهد داشت.
وی با اشاره به همزمانی تاسیس دانشگاه فرهنگیان با قانون پنجم توسعه گفت: در برنامه پنجم توسعه بخش عظیمی از سرمایه آموزش و پرورش، آموزشکده های فنی و حرفه ای بودند و ما بزرگترین پردیس‌های دانشگاهی را داشتیم در یک جلسه بخشیدیم. در حالیکه می دانستیم که دانشگاه فرهنگیانی نیاز داریم که دانشجو بتواند به لحاظ فیزیکی بهترین ها را انتخاب کند. در حالیکه حداقل به لحاظ فیزیکی مکان های مناسبی برای در اختیار قرار دادن به دانشگاه فرهنگیان در هر استان نیاز داریم.
زرافشان با انتقاد از آزمون هایی که در آموزش و پرورش برگزار می شود اظهار کرد: این درست نیست که دانش آموزان را در سنین خاصی با آزمونهای بزرگ رو به رو می کنیم. بسیاری مواقع دانش آموزان بعد از عدم قبولی در این آزمونها با سرزنش های سختی از سوی خانواده رو به رو می شوند.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر  حدود ۱۴۰ هزار دانش آموز استثنایی در کشور وجود دارد که ۷۰ هزار نفر از آنها در کنار دانش آموزان عادی درس می خوانند؛ چرا دانش آموزان استعداد های برتر نباید در کنار دانش آموزان عادی باشند؟ بارها در کمیسیون آموزش عالی مجلس و توسط حداد عادل به این مساله انتقاد وارد شده است و گفته شده که باید مدارس خاص از میان برداشته شوند چرا که از هر ۷ نفر یک نفر می تواند جذب این مدارس شوند
وی با انتقاد از تغییر کارکرد سازمان سنجش گفت: همانطور که از اسم این سازمان مشخص است کارکرد آن باید سنجش آموزش کشور باشد و نه اینکه به دستگاهی برای برگزاری آزمون کنکور تبدیل شود.
زر افشان در ویژه برنامه تلویزیونی پرسشگر، با ابراز امیدواری از اینکه آموزش و پرورش به لحاظ کمی در دسترسی دانش‌آموزان به مدرسه خوب عمل کرده است، افزود: اما هدف  عملیاتی پنجم در  سند تحول می گوید ٱموزش و پرورش باید در مباحث مهارت آموزی، مدرسه زندگی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و….با کیفیت عمل کند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و بزرگ داشت شهید حججی گفت: امسال موجی برای مهارت آموزی ایجاد شده است و هم دولت و هم سایر دستگاه‌ها به میدان آمدند تا موضوع اشتغال را سازمان دهی کنند.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.