خانه » اطلاعیه های مهم » خبر برگزاری آزمون فراگیر چهارم اواخر تیر و یا اوایل مرداد ماه ۹۶

خبر برگزاری آزمون فراگیر چهارم اواخر تیر و یا اوایل مرداد ماه ۹۶

متن آگهی:

خبرگزاری تسنیم : رئیس سازمان سنجش در خصوص برگزاری آزمون‌های سراسری، دکتری و آزمون استخدامی توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص ظرفیت دکتری در سال تحصیلی ۹۶ گفت: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر ظرفیت داشتیم که امسال بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد ۱۴ هزار و ۵۳۷ نفر ظرفیت داریم. در مجموع و با توجه به تجمیع دانشگاه آزاد با دانشگاه های دولتی سال گذشته ۱۶۷ هزار نفر داوطلب دکتری داشتیم که امسال ۲۵۷ هزار نفر افزایش یافته است. دانشگاه آزاد نیز براساس مصوبات حدود ۱۲ هزار نفر ظرفیت دارد که در کل، ظرفیت ها حدود ۲۰۰۰ نفر افزایش یافته است.
وی افزود: دانشگاه ها برای اعلام زمان مصاحبه فراخوان داده اند و دانشگاه آزاد نیز طی روزهای آتی اعلام خواهد کرد که مراحل مصاحبه و آزمون های علمی که ۵۰ درصد کنکور را تشکیل می دهد، انجام گیرد و ان شاالله پذیرش انجام می شود. برنامه زمانی ما این است که مصاحبه ها و بررسی دانشگاه ها تا پایان تیر ماه زمان می برد و مرداد ماه زمان بررسی نتایج در سازمان سنجش می باشد.
رئیس سازمان سنجش در خصوص آزمون سراسری توضیح داد: آزمون سراسری طی روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر ماه با شرکت ۹۳۰ هزار داوطلب برگزار می شود. امسال تعداد آقایان کمتر از خانم ها می باشد و حدود ۵۹ درصد داوطلبین را متقاضیان زن تشکیل می دهند و ۴۱ درصد آقایان هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز ظرفیت دانشگاه ها نهایی نشده، نمی توان راجع به آن اظهارنظر کرد؛ ولی در مجموع کاهش ظرفیتی نداریم.
خدایی در ادامه بیان داشت: داوطلبانی که خودشان را برای کنکور سراسری آماده می کنند، مطلع باشند که سختی، دشواری و بودجه بندی سوالات مانند سال گذشته است و هیچ تغییر خاصی در حوزه ها و نوع برگزاری آزمون نداریم و خیال داوطلبان از این بابت راحت باشد.
وی اظهار داشت: با توجه به قانونی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، این قانون پذیرش در دانشگاه ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. قانون برنامه ششم توسعه سهمیه ها را وسیع کرده است؛ که این مسئله خصوصا در سهمیه ایثارگران نمود پیدا کرده است.
خدایی با اشاره به افزایش پنج درصدی سهمیه ایثارگران گفت: سال گذشته ۲۵ درصد سهمیه براساس قانون جامع ایثارگران به ایثارگران اختصاص داده می شد؛ که این شامل فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد، کلیه جانبازان، فرزندان آزادگان، همسران و فرزندان شهدا می شد و رزمندگانی که بالای شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل را داشتند، از این ۲۵ درصد استفاده می کنند.
وی گفت: قانون برنامه ششم توسعه این سهمیه را وسیع تر کرده و به سهمیه ایثارگران پنج درصد اضافه کرده و اینکه فرزندان و همسران کسانی که بیش از شش ماه به صورت داوطلبانه در جبهه حضور داشتند نیز، می توانند اگر سهمیه ۲۵ درصدی در رشته محلی پر نشد، از این سهمیه استفاده کنند.
خدایی ادامه داد: در اکثر رشته ها مشکلی با این افزایش سهمیه نداریم، چون طبق آنچه در سال های گذشته دیده ایم این سهمیه ها پر نمی شود؛ ولی قطعا تعدادی از رشته های پرمتقاضی پرمخاطب را مانند رشته های علوم پزشکی و دانشگاه های برتر در رشته های علوم انسانی را متاثر خواهد کرد و ظرفیت آزاد در چنین رشته محل هایی کمتر خواهد بود.
وی در خصوص اعلام نتایج آزمون سراسری گفت: با توجه به اینکه سال گذشته به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان آزمون سراسری اواخر تیر ماه برگزار شد، مجبور شدیم ۲۹ شهریور نتایج را اعلام کنیم. امسال پیش بینی می کنیم نتایج، همان نیمه دوم شهریور و اواسط شهریور ماه اعلام شود.
خدایی درباره آزمون های استخدامی هم توضیح داد: ما به عنوان یک پیمانکار در آزمون های استخدامی هستیم و این آزمون جزو آزمون هایی نیست که سیاستگذار آن سازمان سنجش باشد، اما به لحاظ اعتمادی که مردم و سیستم به سازمان سنجش دارد، از ما خواسته شده تا آن را برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه آزمون های استخدامی دارای دو محور می باشد، گفت: نمره و آزمونی که برگزار می شود سیاستگذار آن سازمان سنجش است و اگر کسی به نمره و یا سوالات اعتراضاتی دارد، مسئولیت پاسخگویی آن به عهده سازمان سنجش است، اما بحث ضوابط و قوانین که البته قوانین مصوب است، به دستگاه های اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مربوط می شود و لذا سازمان سنجش نمی تواند به اعتراضی در این خصوص پاسخ دهد.
خدایی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه های این سازمان برگزاری آزمون هماهنگ دستگاه های اجرایی وجود دارد؛ که با هماهنگی سازمان امور استخدامی تاریخ نهایی آن اعلام می شود. اما تاریخ اولیه برای برگزاری این آزمون اواخر تیر و یا اوایل مرداد ماه است و ضوابط ثبت نامی با اینکه تدوین شده، هنوز اعلام نشده است و حدود ۱۹ دستگاه اجرایی برگزار کننده این آزمون هستند؛ که ظرفیت آن هنوز مشخص نیست.

برای دانلود سوالات  آزمون استخدامی فراگیر دستگاههای اجرایی

دانلود سوالات عمومی دفترچه آزمون های استخدامی برگزار شده توسط سنجش با پاسخنامه تشریحی

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.