خانه » اطلاعیه های مهم » جذب ۴ هزار قاضی تا پایان برنامه پنجم توسعه

جذب ۴ هزار قاضی تا پایان برنامه پنجم توسعه

متن آگهی:

خبر ۸ شهریور ۹۴:  تا پایان برنامه پنجم توسعه ۴هزار قاضی جذب دستگاه قضایی کشور می‌شوند (منبع: خبرگزاری فارس)
آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه از جذب ۴ هزار قاضی به دستگاه قضایی مطابق برنامه پنجم توسعه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با این روند در آینده شاهد تحول در دستگاه قضایی خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه جذب نیرو در دستگاه قضایی باید مستمر باشد، بر رعایت اخلاق حرفه ای از سوی قضات، کارکنان و مسئولان قضایی تاکید کرد و افزود: قضات، کارکنان و مسئولان باید در تمامی مراحل انجام وظایف قانونی، متخلق به آداب حرفه ای باشند تا جایی که حتی اگر نتوانیم خواسته مراجعان را برآورده کنیم برخورد توام با کرامت موجب رضایتمندی مراجعان شود.
آیت الله آملی لاریجانی در دیدار با رئیس کل و مسئولان قضایی دادگستری استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و روسای سازمانهای تابعه قوه قضاییه در مشهد با تاکید بر اینکه خدمت به مردم عبادت است و در این زمینه روایات متعددی از طرف ائمه اطهار(ع) ذکر شده است گفت: هر حرکتی که به قصد قربت و تلاش برای رفع حاجت مومنان باشد عبادت است و البته خصوصیاتی دارد که از روشن ترین مصادیق آن تلاشی است که خدمتگزاران به مردم در دستگاه قضایی انجام می دهند.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه حجم انبوه مراجعه کننده به دستگاه قضایی از جهتی موجب تاسف است اما از این جهت که نشان دهنده اعتماد مردم به قوه قضاییه است امیدوار کننده محسوب می شود گفت: مردم به دستگاه قضایی به عنوان ملجا و پناهگاه نگاه می کنند و از این زاویه کثرث مراجعه مردم به دستگاه قضایی امیدوار کننده و نشان دهنده اعتماد و اطمینان به دستگاه قضایی است.
آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: ملجا و پناهگاه بودن دارای آثاری است که خدمت به مردم برای رضای خدا از جمله این آثار است.
رئیس قوه قضاییه افزود: چنانچه یک فصل خصومت اتفاق بیفتد و یا حق مظلومی ستانده شود کار بزرگی روی داده و موجب رضایت خداوند متعال خواهد بود و خداوند متعال نیز به قلوب و نیت ها نگاه
می کند و حرکت بر این اساس موجب رشد و تعالی انسان می شود.
آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به ویژه در چند سال اخیر در مسیر رشد و تعالی قرار گرفته، از جمله در بخش جذب و پرورش نیروی انسانی کارآمد اقدامات گسترده ای انجام شده و این جذب پیوسته باید بر اساس ورودی و رشد پرونده ها و خروجی نیرو از دستگاه قضایی صورت پذیرد.
رئیس قوه قضاییه افزود: پس از بررسی های انجام شده شاهد کمبود شدید نیروی انسانی بودیم و کار بسیار سختی برای کاهش کمبودها و رفع مشکلات آغاز شد و این اقدامات جز با عنایات ویژه مقام معظم رهبری به ثمر نمی نشست که جا دارد صمیمانه از این حمایت ها تقدیر و تشکر کنیم.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: برای رفع کمبودها و تنگناها در زمینه امکانات فیزیکی و ساختمانهای دستگاه قضایی نیز تلاش بسیار زیادی صورت پذیرفت و اقدامات کم سابقه ای در این زمینه شکل گرفت.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به کمبود بودجه دستگاه قضایی و لزوم جذب نیروی انسانی بیشتر به این دستگاه تصریح کرد: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس کمبود قوه قضاییه در بخش بودجه و نیروی انسانی رفع شود.
رئیس قوه قضاییه افزود: در زمینه رفاهی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و امیدواریم با تشکیل بنیاد تعاون قوه قضاییه اقدامات رفاهی منسجم­تر و بیشتری نیز صورت گیرد که همه این اقدامات در نهایت به منظور تسهیل خدمت به مردم بزرگوار و بهبود انجام امور از سوی قضات و کارکنان دستگاه قضایی خواهد بود.
آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: تحول در رسیدگی به پرونده ها باید به صورت جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد و اتقان آراء و تسریع در رسیدگی ها مورد نظر مقام معظم رهبری بوده که باید با یک روحیه جهادی و همت بالا محقق شود.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مساله اجرای احکام باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد افزود: ماحصل اقدامات ارکان مختلف در دستگاه قضایی، در اجرای احکام قابل مشاهده است و توقع بر این است که احکام با قاطعیت و سرعت به مرحله اجرا درآید.
آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه مساله سلامت اداری در دستگاه قضایی مساله بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد، حفظ نظم و انضباط و رعایت نظامات اداری و سازمانی را از دیگر نکاتی دانست که در کنار رعایت اخلاق و آداب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: تمام تلاش قضات، کارمندان و مسئولان در دستگاه قضایی باید انجام سریع و دقیق کار مردم باشد و تمامی اقدامات باید در این جهت ساماندهی شود.
رئیس قوه قضاییه برگزاری دیدارهای عمومی مسئولان قضایی استان ها را از اقدامات بسیار خوب دانست و افزود: این حرکت انشاءالله باید با حفظ سلامت و در چارچوب قانون استمرار پیدا کند و باید باب دستگاه قضایی همواره به روی مردم باز باشد.
آیت الله آملی لاریجانی مباحث مربوط به زندانها را از مسائلی دانست که مورد توجه ستاد قوه قضاییه بوده و این اقدامات در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حال پیگیری است تا در آینده تحولاتی نیز در زمینه بهبود فضای زندانها صورت گیرد.
رئیس قوه قضاییه افزود: زندانها باید با نظارت دادگستری ها غربالگری و زندانیان دسته بندی شوند تا وضع زندان ها بهبود پیدا کند.
آیت الله آملی لاریجانی با تقدیر از اقدامات انجام شده در دادگستری استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی افزود: دستگاه قضایی وجه توامان صلابت و رافت نظام اسلامی است و بر همین اساس برخوردهای بسیار خوبی توسط دادگستری استان ها صورت گرفته که باید تقویت شود و از جمله این اقدامات تلاش های بسیار خوب دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب مشهد است.
رئیس قوه قضاییه جایگاه سازمانهای تابعه قوه قضاییه را مهم توصیف کرد و افزود: خدمات بسیار زیادی توسط این سازمانها به مردم بزرگوار ارائه می شود و امنیت مردم در سایه همین اقدامات محقق
می شود.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر برخورد جدی و قانونی با زمین خواری گفت: توقع این است که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری از تغییر غیرقانونی کاربری اراضی جلوگیری و با زمین خواران قاطعانه و در چارچوب قانون و تدبیر برخورد شود.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.