خانه » اطلاعیه های مهم » جذب نیرو در سازمان هواشناسی بعد از ۱۰ سال وقفه

جذب نیرو در سازمان هواشناسی بعد از ۱۰ سال وقفه

متن آگهی:

استخدام نیرو در سازمان هواشناسی بعد از ۱۰ سال وقفه

معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از جذب ۱۲۰ نیروی جدید در سازمان خبر داد.

علی عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سازمان هواشناسی در حال جذب تعدادی نیرو برای بهبود زیرساخت نیروی انسانی است، اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال است که در ستاد مرکزی سازمان هواشناسی کشور جذب نیرو نداشتیم و تنها در مقاطعی تعدادی نیرو به صورت قراردادی جذب شدند.

وی ضمن اشاره به جذب ۱۲۰ نیروی انسانی در سراسر کشور، بیان کرد: غالب آنها در ستاد مرکزی هواشناسی در بخش‌های پیش بینی، فناوری اطلاعات، فنی، بخش تحقیقات و پژوهشکده‌های هواشناسی و اقلیم شناسی مشغول به کار می‌شوند که امیدواریم این نیروها تحولی در سازمان ایجاد کنند. در حال حاضر آزمون پذیرش نیرو از طریق سازمان سنجش انجام شده و مصاحبه‌ها صورت گرفته است، قبول شدگان نهایی نیز به سازمان هواشناسی اعلام شده‌اند که بزودی وارد بدنه سازمان می‌شوند.

معاون سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه برنامه تکمیل نیرو در ستاد و استان ها در سال‌های آینده نیز داریم افزود: سازمان هواشناسی در سال های گذشته از طریق دو لایه اصلی خدمات خود را به کاربران عمومی و تخصصی ارائه داده است. لایه اول ستاد مرکزی سازمان است، لایه دوم ادارات کل هواشناسی مستقر در مراکز استان‌ها است، علاوه بر اینها بنا داریم دو لایه دیگر هم اضافه کنیم. لایه سوم ارائه خدمات به کاربران نهایی از طریق کارشناسان هواشناسی مستقر در شهرستان ها و لایه چهارم ارائه خدمات به کاربران روستایی از طریق دهیاری ها و کارشناسان مرتبط و آموزش دیده خواهد بود.

عابدینی با بیان اینکه سازمان در اکثر شهرستان‌های کشورایستگاه و کارشناس هواشناسی مقیم دارد که لایه سوم را تشکیل می دهند، گفت: در حال حاضر این نیروها در شهرستان‌ها وظیفه دیده‌بانی و پایش جو را به نحو مطلوب و مطابق استاندارد سازمان هوشناسی جهانی برعهده دارند و قرار است با تکمیل خودکارسازی این ایستگاه ها کارشناسان فوق فرصت کافی برای توسعه هواشناسی کاربردی و مشاوره در سطح شهرستان را داشته باشد. وی تاکید کرد: در نتیجه ایجاد لایه سوم این نیروها می‌توانند در حوزه‌های کشاورزی، حمل و نقل، گردشگری، کاهش آثار مخاطرات جوی، محیط زیست، هواشناسی دریایی و سایر موارد مرتبط به کاربران نهایی ارائه خدمات و مشاوره علمی بدهند. در برخی از استان ها تا حدودی پیشرفت حاصل شده است که موفقیت آمیز بوده است.

خدمات سازمان هواشناسی به کشاورزان
وی در ادامه با بیان اینکه لایه چهارم مربوط به روستاهاست و باید از طریق دهیاری‌ها، کارشناسان ترویج و سایر کارشناسان خدمات هواشناسی کاربردی به کاربران نهایی در روستاها منتقل شود افزود: لازمه آن، این است که دهیارها و کارشناسان ترویج از طریق لایه سوم آموزش لازم را ببینند و خدمات هواشناسی را در حوزه های مختلف از جمله زمان مناسب شخم زدن، کاشت محصول، آبیاری، کود دهی، توصیه برای انجام اقدامات قبل از رخداد پدیده های مخرب جوی مانند سرمازدگی و جمع آوری محصول در اختیار روستاییان و کشاورزان قرار دهند که این موضوع در راستای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و عملی شدن خواست مقام معظم رهبری کمک رسان خواهد بود.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.