خانه » استخدام در استان تهران » جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء(تمدید مهلت ثبت نام)

جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء(تمدید مهلت ثبت نام)

متن آگهی:

خبر ۲۷ دی ۹۶: تمدید مهلت ثبت نام جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء

نظر به درخواست مکرر متقاضیان ثبت نام  در سامانه جذب اختصاصی تصدی منصب قضاء سال ۱۳۹۶ مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام، بدین وسیله به اطلاع می رساند مهلت ثبت نام در سامانه مذکور فقط برای یکبار (غیر قابل تمدید) از روز یکشنبه مورخ ۹۶/۱۱/۱ لغایت سه شنبه مورخ ۹۶/۱۱/۳ به مدت سه روز تمدید خواهد شد. لذا متقاضیانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند می توانند در مهلت مقرر با مراجعه به سامانه ثبت نام جذب اختصاصی در سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه سبت به ثبت نام اقدام نمایند.


خبر ۱۲ دی ماه ۹۶ -آغاز جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء

بدینوسیله به اطلاع می رساند جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاءسال ۱۳۹۶ آغاز شد . براین اساس سامانه ثبت نام اینترنتی جذب اختصاصی ، از روز سه شنبه مورخ ۹۶/۱۰/۱۲ در بخش سامانه جذب اختصاصی قضات سایت معاونت منابع انسانی قرارگرفت  لذا از کلیه داوطلبان واجد شرایط وعلاقمند دعوت به عمل می آید ، در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام اقدام نمایند .
داوطلبان، می بایست با مراجعه به سامانه مذکور و پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال بصورت اینترنتی، نسبت به تکمیل مراحل ثبت نامی اقدام و در پایان، کد رهگیری ثبت نام را دریافت و نزد خود نگهداری نمایند. فرایند ثبت نام، تا قبل از دریافت کد رهگیری ناقص و بلااثر است. لازم به ذکر است وجه پرداختی به عنوان هزینه ثبت نام، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد و لذا لازم است داوطلبان در ثبت نام و پرداخت هزینه دقت لازم به عمل آورند.
تذکر مهم: داوطلبانی که سابقه قبولی در مصاحبه علمی آزمون¬های گذشته (اعم از جذب عمومی، اختصاصی، مناطق محروم، شورای حل اختلاف و ….) داشته باشند و پرونده ایشان در مراحل مختلف از جمله آزمون شخصیت، گزینش و کارآموزی در جریان باشد، حق ثبت نام و شرکت در این فرایند را نخواهند داشت و چنانچه داوطلبی برخلاف این مقرره اقدام نماید، ثبت نام وی کأن لم یکن تلقی می گردد و وجه پرداختی به هیچ عنوان به وی مسترد نخواهد شد.
مهلت ثبت نام از تاریخ شروع ثبت نام به مدت ۱۰ روز خواهد بود و در روز پنج شنبه مورخ ۹۶/۱۰/۲۱ پایان می پذیرد و این مهلت، تمدید نخواهد شد. تأکید می گردد ثبت نام، صرفاً به صورت اینترنتی و در مهلت مقرر صورت خواهد پذیرفت.
(تذکر مهم: به داوطلبان اکیداً توصیه می شود ثبت نام خود را به روزهای پایانی مهلت موکول نکنند.)
لازم به ذکر است، به ثبت نام های اشتباه ترتیب اثر داده نمی شود و هزینه پرداختی در این موارد، به هیچ وجه مسترد نخواهد شد. همچنین، چنانچه فقدان شرایط داوطلب در هر یک از مراحل استخدامی معلوم شود، روند پیگیری پرونده بلافاصله متوقف خواهد شد.
سایر جزئیات مربوط به برگزاری آزمون ها و مصاحبه های علمی ثبت نام کنندگان، پس از پایان مهلت ثبت نام از همین طریق اطلاع رسانی خواهد شد.
شرایط ثبت نام
شرایط عمومی لازم برای ثبت نام عبارتند از:
۱. تابعیت اصلی ایران
۲. اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت
۳. التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌ های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه
۴. طهارت مولد
۵. داشتن سلامت جسمی، روانی و شخصیتی لازم برای انجام کار قضایی
۶. نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر
۷. حسن شهرت، اخلاق و امانت‌داری
۸. عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان
۹. داشتن کارت پایان خدمت سربازی یا برخورداری از معافیت های قانونی و یا عدم غیبت در خصوص مشمولان (برای آقایان)
۱۰. داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال تمام در روز ثبت‌نام
داوطلبان واجد شرایط به طور کلی ۳ دسته از داوطلبان، به شرح زیر واجد شرایط برای ثبت نام در سامانه جذب اختصاصی می باشند:
۱. داوطلبان دانشگاهی (مطابق شرایط بند الف)
۲. داوطلبان حوزوی (مطابق شرایط بند ب)
۳. ایثارگران (مطابق شرایط بند ج)
الف- شرایط داوطلبان دانشگاهی:
داوطلبان با مدارک تحصیلی دانشگاهی، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه های ۹گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند. این موارد، حصری و غیر قابل تفسیر هستند و لذا لازم است داوطلبان قبل از مطالعه آن ها به تذکرات زیر توجه فرمایند:
• دوره‌های تحصیلی مجازی، غیرحضوری، نیمه حضوری و الکترونیک خارج از شمول این مقررات هستند. داوطلبان فارغ التحصیل در دوره های شبانه (نوبت دوم) و آموزش محور منعی برای ثبت نام ندارند.
• گروه بندی دانشگاه ها به این صورت است:
دانشگاه های گروه اول عبارتند از: دانشگاه امام صادق(ع) – دانشگاه تربیت مدرس – دانشگاه تهران – پردیس فارابی دانشگاه تهران – دانشگاه شهیدبهشتی(ره)- دانشگاه شیراز – دانشگاه علامه طباطبایی(ره) – دانشگاه فردوسی مشهد – دانشگاه علوم قضایی- دانشگاه مفید قم
دانشگاه های گروه دوم عبارتند از: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران – دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز – دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین – دانشگاه کاشان – دانشگاه تبریز – دانشگاه شاهد – دانشگاه شهید باهنر(ره) کرمان – دانشگاه شهید چمران اهواز – دانشگاه مازندران(بابلسر) – دانشگاه بوعلی سینا همدان – دانشگاه خوارزمی تهران – دانشگاه شهیدمطهری(ره) – دانشگاه گیلان – دانشگاه علوم اسلامی رضوی – دانشگاه اصفهان – دانشگاه قم

تذکر ۱: دانشگاه ها و پردیس‌های دانشگاهی احصاء نشده مشمول گروبندی فوق نیستند.
تذکر ۲: در مورد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی لازم به ذکر است، صرفاً واحد واقع در تهران این دانشگاه مشمول گروه بندی مذکور (گروه دوم) است و لذا واحدهای علوم و تحقیقات سایر شهرستانها خارج از موضوع این مقررات هستند ولو اینکه مدرک تحصیلی از واحد علوم و تحقیقات تهران صادر شده باشد.
گروه های ۹گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه علمی (دانشگاهی) به این شرح می باشند:
۱. دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۲. دانش‌آموختگان کارشناسی حقوق از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷
۳. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶ و مدرک کارشناسی حقوق، فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
۴. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه اول، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۵. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷ و مدرک کارشناسی حقوق
۶. دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش‌ها از دانشگاه‌های گروه دوم، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۷
۷. دانش‌آموختگان و دانشجویان دکتری تخصصی در هر یک از گرایش های رشته حقوق، فقه و حقوق و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، منوط به داشتن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مذکور
۸. رتبه‌های اول تا دهم آزمون وکالت کانون‌های استانی و رتبه‌های اول تا پنجاهم آزمون سراسری مرکز امور مشاوران و وکلای قوه قضائیه و آزمون وکالت کانون مرکز، به تأیید مراجع مربوط
۹. وکلا و مشاوران پایه‌یک دادگستری، مشروط به داشتن پنج سال سابقه کار متوالی و مؤثر به‌ عنوان وکیل یا مشاور پایه‌یک دادگستری، به تأیید کانون یا مرکز مربوط
تبصره: در مورد بندهای ۸ و ۹ اخذ تأییدیه از مرجع ذیصلاح و ارائه آن در روز مصاحبه علمی، برای شرکت در جلسه مصاحبه علمی ضروری است. در غیر اینصورت مجوز شرکت در جلسه مذکور صادر نخواهد شد.
ب- شرایط داوطلبان حوزوی:
داوطلبان دارای مدارک تحصیلی حوزوی (یا حوزوی و دانشگاهی به صورت توأمان)، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه های ۴گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند. این موارد، حصری و غیر قابل تفسیر هستند و لذا لازم است داوطلبان قبل از مطالعه آن ها به تذکرات زیر توجه فرمایند:
• منظور از دانش آموخته، دارنده مدرک علمی معتبر از مرجع ذیصلاح است. فرم ارزیابی و مدرک استخدامی جایگزین مدرک تحصیلی نیستند و مقبول، واقع نمی شوند.
• تأکیداً لازم به ذکر است، برای دانش اموختگان سطوح ۳ و ۴ دارا بودن مدرک علمی معتبر الزامی است و صرف ارائه گواهی اتمام پایه  (بدون ارائه پایان نامه) کافی نیست.
گروه های ۴گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه علمی (حوزوی) به این شرح می باشند:
۱. دانش‌آموختگان سطح دو، منوط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق با حداقل معدل ۱۶ مدرک کارشناسی
۲. دانش‌آموختگان سطح دو در گرایش حقوق و قضاء اسلامی، منوط به داشتن حداقل معدل ۱۶
۳. دانش‌آموختگان سطح سه در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی
۴. دانش‌آموختگان سطح چهار در گرایش‌های فقه و اصول و یا حقوق و قضاء اسلامی
** مصاحبه تشخیصی:
داوطلبان دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و حوزوی، مشروط به قرار گرفتن در هر یک از گروه های ۲گانه آتی الذکر می توانند در مصاحبه تشخیصی جذب اختصاصی شرکت نمایند. در مصاحبه تشخیصی، محوریت با بررسی و ارزیابی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلب است. لذا لازم است داوطلبان واجد شرایط، در روز مصاحبه، شرحی از سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی (رزومه) خود را به انضمام مدارک مربوط (از جمله پایان نامه، مقالات و …) به همراه داشته باشند.
گروه های ۲گانه واجد شرایط شرکت در مصاحبه تشخیصی به این شرح می باشند:
۱. دانشجویان و دانش آموختگان دکتری تخصصی در گرایش های «حقوق خصوصی» و «حقوق جزا و جرم شناسی» از دانشگاهای گروه اول یا دوم، مشروط به دارا بودن مدرک کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد گرایش های مذکور از دانشگاه های گروه اول یا دوم
۲. دارندگان مدرک سطح سه یا چهار، مشروط به داشتن مدرک کارشناسی حقوق
ج- شرایط ایثارگران:
علاوه بر داوطلبان دانشگاهی و حوزوی واجد شرایط به شرح فوق، خانواده معظم ایثارگران با عنایت به موارد زیر می توانند در سامانه جذب اختصاصی داوطلبان تصدی منصب قضاء ثبت نام نمایند.
افراد مشمول، مطابق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران عبارتند از:
ج-۱: ایثارگران مشمول سهمیه ۲۵ درصدی:
۱. جانبازان و آزادگان
۲. فرزندان شهدا
۳. همسران و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر
۴. همسران و فرزندان آزادگان با یک سال و بالای یک سال اسارت
۵. همسران، خواهران و برادران شهدا
ج-۲: ایثارگران مشمول سهمیه ۵ درصدی:
۱. فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد
۲. فرزندان آزادگان با کمتر از یک سال اسارت
۳. رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور داوطلبانه و همسران و فرزندان آنها
تذکرات مهم:
۱. شرط سنی برای تمامی گروه های ایثارگران همانند سایر داوطلبان، حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال تمام است.
۲. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته های حقوق، فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی یا مدرک سطح ۲ حوزوی برای ثبت نام الزامی است.
۳. تنها، ایثارگرانی که وضعیت شغلی آنان در سیستم سجایا «بیکار» ثبت شده باشد، مجازند در سامانه جذب اختصاصی ثبت نام نمایند.
۴. اخذ و ارائه گواهی ایثارگری از امور ایثارگران محل پرونده، در مرحله تشکیل پرونده الزامی است.

جهت دانلود اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

جهت دانلود شرایط ثبت نام اینجا کلیک نمایید

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی قضاوت 

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.