خانه » اطلاعیه های مهم » تسهیل اشتغال لیسانسه های بیکار

تسهیل اشتغال لیسانسه های بیکار

متن آگهی:

خبر ۲۵ دی ماه ۹۵
تسهیل اشتغال لیسانسه های بیکار
 اکبری – نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه مصوب کردند کارفرمایانی که نیروهای جوان را استخدام کنند، از پرداخت سهم بیمه کارفرما به مدت دو سال معاف می‌شوند.به گزارش خراسان، در جریان رسیدگی به مواد مراعا مانده لایحه برنامه ششم توسعه، ماده ۸۶ این لایحه پس از بحث و بررسی به تصویب مجلس رسید.
به موجب مصوبه مجلس، برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی به جذب نیروی کار جوان که طی برنامه ششم توسعه نسبت به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی به صورت کارورزی اقدام نمایند، از پرداخت سهم بیمه کارفرما برای مدت ۲ سال از تاریخ شروع به کار معاف هستند.در تبصره این ماده مقرر شد آیین‌نامه‌ اجرایی این تبصره شامل شیوه معرفی، زمینه‌‌های کاری اولویت‌دار، نحوه تأمین هزینه و سایر موارد به پیشنهاد سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق بودجه سنواتی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.نمایندگان  با ۱۶۱ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از ۲۱۹ نماینده حاضر در صحن علنی، ماده ۸۶ این لایحه را به تصویب رساندند.
در همین حال  رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در گفت وگو با ایسنا، درباره مصوبه جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی مبنی بر معافیت کارفرمایانی که اقدام به استخدام نیروهای جوان جویای کار کنند، می‌گوید: در صورتی که در طرح کارورزی موضوع بیمه و نحوه پرداخت حقوق نیروهای کار جوان و دانش آموختگان دارای مدرک لیسانس مشخص شده باشد این مصوبه خوب است و با استقبال مواجه خواهد شد.فتح ا…بیات افزود: آنچه مسلم است باید موضوع بیمه شدن این افراد و ساعات کار آنها در هفته مشخص شود تا فارغ التحصیلانی که قرار است دو سال تمام در خدمت کارفرما باشند با رغبت و انگیزه مشغول کار شوند.
وی گفت: با توجه به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی عملا از تحصیل فارغ می‌شوند گذراندن طرح کارورزی برای دو سال باید به گونه‌ای باشد که آنها امکان ورود به بازار کار را پیدا کنند و بابت کاری که به آن مشغول می‌شوند حقوق و دستمزد دریافت کنند.
منبع: روزنامه خراسان
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.