خانه » اطلاعیه های مهم » افزایش حقوق و استخدام‌های جدید در دولت ممنوع شد

افزایش حقوق و استخدام‌های جدید در دولت ممنوع شد

متن آگهی:

خبرگزاری فارس: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با ابلاغ مصوبه هیات وزیران، خرید و اجاره هرگونه ساختمان اداری جدید، انجام استخدام‌های جدید و هرگونه افزایش در نظام پرداخت حقوق و دستمزد توسط دستگاه‌های دولتی را ممنوع اعلام کرد.

متن این مصوبه به شرح زیر است:

به منظور رعایت تعادل در منابع و مصارف بودجه عمومی دولت تمامی دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی و شرکت‌های دولتی باید ضمن رعایت موارد زیر در تنظیم و مبادله موافقت نامه‌ها و تفاهم نامه‌ها و هزینه کرد اعتبارات و با اتخاذ راهکارهای لازم برای صرفه جویی در سایر هزینه‌های جاری و متفرقه از ایجاد هرگونه تعهد مازاد بر تخصیص‌های ابلاغی جدا اجتناب کنند.

۱- هرگونه افزایش در نظام پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و فوق العاده‌ها (از جمله برقراری فوق العاده ویژه مشاغل تخصصی موضوع بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری) و نیز استخدام‌های جدید بدون اطمینان از تامین بار مالی آن و اخذ موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور ممنوع است.

۲- استخدام جدید در شرکتهای دولتی بدون اخذ موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور ممنوع است.

۳- خرید هرگونه خودروی داخلی صرفا با رعایت کامل مفاد ماده ۲۴ ضوایط اجرایی قانون بودجه سال ۹۵ کل کشور موضوع تصویب نامه شماره ۳۳۲۶۷٫ ت ۵۲۹۸۲ هـ مورخ ۹۵/۳/۲۲ با اصلاحات بعدی و حداکثر به میزان ۵۰ درصد منابع حاصل از فروش خودروهای مازاد و یا اسقاطی مجاز است و در مواردی که اعتبار مورد نیاز قبلا در قانون بودجه ۹۵ کل کشور پیش بینی شده است باید حداقل ۳۰ درصد صرفه جویی شود.

۴- هزینه سفر و ما موریت‌های خارجی در ۶ ماهه دوم سال جاری حداکثر به میزان ۳۰ درصد عملکرد ۶ ماهه دوم سال قبل قابل پرداخت است.

۵- برگزاری هر گونه همایش و گردهمایی و نظایر آن از محل اعتبارات عمومی و اختصاصی در ۶ ماهه دوم سال جاری ممنوع است. موارد استثنا پس از تامین اطمینان بار مالی آن حداکثر به میزان ۲۰ درصد عملکرد ۶ ماهه دوم سال قل قابل اقدام است.

۶- مصرف اعتبارات پژوهشی صرفا با رعایت کامل جزء یک بند م ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعهه و براساس اولویت‌های تحقیقاتی تعیین شده توسط شورای علوم و تحقیقات و فناوری صورت پذیرد.

۷- هزینه‌های مواد مصرفی و ملزومات اداری حداکثر به میزان ۵۰ درصد عملکرد ۶ ماهه دوم سال قبل قابل اقدام است.

۸- خرید و اجاره هرگونه ساختمان اداری جدید در ۶ ماه دوم سال جاری ممنوع است، همچنین نوسازی تجهیزات و لوازم اداری در ۶ ماهه دوم سال جاری به استثنای واحدهایی که حسب ضرورت در سال ۹۵ راه‌اندازی می‌گردند ممنوع است در مواردی که اعتبار مورد نیاز قبلا در قانون بودجه ۹۵ کل کشور پیش بینی شده است نیز باید حداقل ۷۰ درصد صرفه جویی شود.

۹- هزینه های مصرف آب، برق، سوخت ، تلفن و ارتباطات حداکثر به میزان ۷۰ درصد عملکرد ۶ ماهه دوم سال قبل قابل پرداخت است.

۱۰- مجوز هزینه کرد اعتبارات به صورت خارج از شمول قانون محاسبات عمومی و سایر قوانین کشور موضوع جز ۳ بند ط ماده ۳۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخش یا زمقررات مالی دولت ۲ و جزؤ ۳ بند ل ماده ۲۲۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم  توسعه صرفا برای موارد ضروری و حداکثر به میزان ۵۰ درصد عملکرد ۶ ماهه دوم سال قبل با تائید سازمان برنامه و بودجه کشور قابل استفاده است.

این مصوبه هیات وزیران با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شد.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.