خانه » اطلاعیه های مهم » اعلام نتایج اولیه آزمون وکالت قوه قضاییه تا دو هفته آینده

اعلام نتایج اولیه آزمون وکالت قوه قضاییه تا دو هفته آینده

متن آگهی:

خبر ۲۹ آذر ۹۸: اعلام نتایج اولیه آزمون وکالت قوه قضائیه تا ۲ هفته آینده

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه پیش‌بینی کرد که نتایج اولیه آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه کمتر از دو هفته آینده اعلام شود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، على بهادرى جهرمى در حاشیه بازدید از یکى از حوزه‌هاى برگزارى آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌رغم برخى مشکلاتی که در فرایند ثبت نام وجود داشت اجمالاً آزمون از نظر ما از شرایط قابل قبولى برخوردار بوده است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: از مجموع افرادی که نام‌نویسی کردند، بالغ بر ۵۰۰ نفر داراى مدرک دکترى و قریب به ۲۰ هزار نفر داراى مدرک کارشناسى ارشد هستند و سطح شرکت کنندگان در آزمون از نظر علمى سطح بالا و قابل قبولى است.

وی تصریح کرد: به محض اینکه نتایج اولیه مشخص شود، برنامه‌ریزى‌ها براى مصاحبه شفاهى انجام می‌شود. در مرحله دوم مشابه مرحله اول تمامى اساتید برتر دانشگاهى، وکلاى برتر و قضات عالى رتبه در فرایند شرکت دارند؛ به عنوان مثال در طراحى سئوالات آزمون بیش از ۷۰ استاد برتر دانشگاهى، دیوان عالى کشور و وکلاى برجسته در طراحى سئوالات آزمون شرکت داشتند و مشابه همین فرایند را در آزمون مصاحبه تحصصى خواهیم داشت تا وکلایى که انتخاب مى‌شوند وکلاى زبده و برجسته به شیوه کاملا عادلانه باشد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه تصریح کرد: نصاب جذب در ادوار گذشته در آزمون هاى وکالت چیزى حدود چهار درصد در آزمون‌هاى کانون هاى وکلا و چیزى در همین حدود در آزمون‌هاى مرکز در ادوار گذشته بوده است. در دوره جارى از آنجایى که نصاب علمى براى ما خیلى مهم است، الان نمى توانم پیش‌بینى داشته باشیم و باید نمرات را ببینیم و سطح علمى نمرات در میزان جذب بسیار موثر است.

بهادرى جهرمى گفت: نیاز به وکیل در سطح جامعه وجود دارد اما این شرایط کافى نیست و باید نصاب علمى لازم در میان داوطلبان وجود داشته باشد و بعد از آن مى شود اظهار نظر کرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه پیش‌بینی کرد که نتایج اولیه آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه کمتر از دو هفته آینده اعلام شود.


 

خبر ۲ بهمن ماه ۹۷ – نتایج آزمون کانون وکلا دادگستری اعلام گردید.
اطلاعیه‌ اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران درخصوص‌ اعلام نتایج آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۷

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون متقاضیان اخذ پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری سال ۱۳۹۷ می‌رساند، که نتایج آزمون مذکور به صورت کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است.

لذا داوطلبان گرامی حداکثر تا ۵ روز پس از اعلام نتیجه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مشاهده نتیجه مندرج درکارنامه آزمون درصورت هرگونه سوال یا اعتراض در رابطه با نمره آزمون می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه و در قسمت تعبیه شده دراین خصوص(سیستم پاسخگویی)، موضوع خود را مطرح نمایند و درصورت داشتن هرگونه سئوال درخصوص شرایط و ضوابط آزمون، می توانند موضوع را صرفاً به صورت کتبی به کانون محلی اعلام نمایند، بدیهی است نتیجه رسیدگی نیز ازطریق کانون محلی پاسخ داده خواهد شد.

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۷ دی ۹۷: اعلام نتایج آزمون پذیرش کارآموزی وکالت ۹۷ در اوایل بهمن ماه

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) از اعلام نتایج آزمون پذیرش کارآموزی وکالت ۹۷ در اوایل بهمن ماه خبر داد.

مرتضی شهبازی نیا در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با تاریخ اعلام نتایج آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۷، اظهار کرد: نتیجه آزمون اوایل بهمن ماه اعلام می‌شود و تاریخ دقیق آن با تعامل اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران( اسکودا) و سازمان سنجش کشور مشخص می‌شود.

رییس اسکودا با اشاره به اینکه اخیرا تعداد آزمون‌های برگزار شده توسط سازمان سنجش کشور زیاد بوده است، عنوان کرد: نتایج آزمون‌ها با توجه به این شرایط باید اعلام شود.

وی در رابطه با تاریخ دقیق انتشار پاسخنامه رسمی سوالات آزمون وکالت ۹۷ نیز، تصریح کرد: کلید سوالات طی دو یا سه روز آینده از طریق سایت سازمان سنجش کشور اعلام خواهد شد.

شهبازی نیا با اشاره به اجلاس یکروزه روسای کانون های وکلا و هیئت رییسه اسکودا که روز گذشته_ ۶ دی ماه_ در بوشهر برگزار شد در رابطه با محوریت موضوعات مورد بررسی در این نشست مشترک، بیان کرد: در این جلسه ۳ موضوع مورد بحث قرار گرفت. یک موضوع در رابطه با اصلاح مقررات وکالت، طرح های مطرح در مجلس شورای اسلامی و طرح پیشنهادی کانون‌های وکلا بود.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، اضافه کرد: موضوع مورد بحث دیگر در رابطه با لایحه شورای عالی استان ها در مورد اداری بودن دفاتر برخی از مشاغل از جمله وکلا، پزشکان، رسانه ها و … بود که تصمیم گیری شد تا چطور انجام شود.

وی، گفت: همچنین در رابطه با مبلغ ۸۰۰ هزار تومانی که در قوانین بودجه برای پرداخت وکلا به قوه قضاییه جهت تمدید پروانه وکالت پیش بینی شده است با توجه به اینکه از نظر نهاد وکالت اعطای چنین وجهی موجبی ندارد و فشاری برای وکلا علی الخصوص وکلای جوان محسوب می شود نیز مذاکره و تصمیم گیری شد.

به گزارش ایسنا، آزمون وکالت ۹۷ نهم آذر ماه به صورت هماهنگ در ۲۵ مرکز استان برگزار شد و در مجموع ۷۳۶۱۶ نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد ۳۴۶۰۴ نفر زن و ۳۹۰۱۲ نفر بودند

منبع: خبرگزاری ایسنا
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.