خانه » اطلاعیه های مهم »  اعلام نتایج آزمون انتخاب سردفتران اسناد رسمی تا ۵ بهمن

 اعلام نتایج آزمون انتخاب سردفتران اسناد رسمی تا ۵ بهمن

متن آگهی:

خبر ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱ – رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اعلام کرد: نتایج آزمون سردفتری ۱۴۰۱ تا ۵ بهمن از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی خندانی؛ رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ظهر امروز در جمع خبرنگاران از انتشار اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری ۱۴۰۱ تا تاریخ ۵ بهمن از سوی سازمان سنجش خبر داد.

وی گفت: بیش‌ از ۲۰ سال است که جذب سردفتری تنها از طریق شرکت در آزمون صورت می‌گیرد. امسال هم نخستین آزمون سردفتری بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها برگزار شد که در آن حدود ۵۲ هزار متقاضی شرکت داشتند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: ۲۵ آذر امسال با توجه به ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوزها که ماده ۵ قانون دفاتر اسناد رسمی را اصلاح کرد، نخستین آزمون سردفتری براساس قانون تسهیل برگزار شد و کسانی که ۷۰ درصد میانگین نمره تراز یک‌ درصد برتر را کسب کنند در آزمون قبول خواهند شد.

خندانی که در کارگاه تصویربرداری اسناد کانون سردفتران و دفتریاران سخن می‌گفت، با اشاره به اسکن دفاتر دست‌نویس دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: از بهمن سال قبل کار اسکن دفاتر دست‌نویس دفاتر اسناد رسمی را آغاز کردیم که براساس آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد تکلیف شده بود. برای این کار یک هماهنگی بین کانون تهران، سازمان ثبت، ادارت کل استان‌ها، سران دفاتر و کانون‌های استان‌ها ایجاد شد تا این اتفاق بزرگ رقم بخورد. اگر این هماهنگی نبود پروژه چندین سال به طول می‌انجامید اما همکاری و هماهنگی منجر‌ به این شد که اسکن دفاتر استان‌ها تمام شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران ادامه داد: حدود ۹۹ درصد کار اسکن دفاتر سراسر کشور تمام شده و یک درصد باقی مانده مربوط به دفاتری ‌است که به هر دلیلی در فراخوان ما شرکت نکردند و یا اینکه دفاتر دچار‌ حادثه مانند سیل و آتش‌سوزی شده بودند که کمی کار را برای اسکن این دفاتر سخت کرده است.

وی ادامه داد: همچنین قدمت برخی دفاتر برای ۸۰ سال قبل است و تورق و اسکن برگه‌های آنها مشکل و با حساسیت است؛ در عکس‌برداری دفاتر تمام مفاد مندرج در دفتر، تصویربرداری و اسکن می‌شود. تا ۲۲ بهمن قطع به یقین عکسبرداری و اسکن تمامی دفاتر در سراسر کشور به اتمام می‌رسد.

 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پایان به متقاضیان پروانه سردفتری اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند به حوزه سردفتری ورود کنند به خصوص کسانی که در آزمون ۲۵ آذر شرکت داشتند توصیه می‌کنم که با چشم باز این حوزه را انتخاب کنند و بعد از اخذ ابلاغ سردفتری دچار مشکلات احتمالی ناشی از کمبود درآمد نشوند.

به گزارش تسنیم؛ دیدار علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در ساختمان قدیمی این کانون واقع در خیابان امام خمینی برگزار شد. این ساختمان از سال ۱۳۱۰ تا سال ۱۳۶۰ محل فعالیت کانون سردفتران و دفتریاران بود تا اینکه کانون به محل فعلی خود در خیابان مطهری تهران منتقل شد. ساختمان قدیمی که در سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شده است، از سال ۶۰ تا سال ۹۵ متروک بود تا اینکه فرایند تعمیر آن انجام شد و به گفته علی خندانی به زودی موزه دفاتر اسناد رسمی در این ساختمان ایجاد خواهد شد.اسکن دفاتر دست‌نویس دفاتر اسناد رسمی در این ساختمان انجام می‌شود.


خبر ۲۶ آذر ۱۴۰۱- نظرسنجی داوطلبان شرکت کننده در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی
لینک نظر سنجی از داوطلبان شرکت کننده در آزمون انتخاب سردفتران اسناد رسمی فعال گردید.

شرکت در نظرسنجی …


خبر ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۱ –  اعلام نتایج آزمون انتخاب سردفتران اسناد رسمی در اواخر دی ماه

معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور از رقابت حدود ۵۲ هزار داوطلب در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و حدود ۱۴ هزار داوطلب در آزمون صدور پروانه تأسیس دفتر خدمات الکترونیک قضائی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر حسن مروتی با اعلام این خبر گفت: در آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی بیش از ۲۵ هزار داوطلب مرد و بیش از ۲۶ هزار داوطلب زن و همچنین در آزمون تأسیس دفتر خدمات الکترونیک قضائی بیش از ۸ هزار داوطلب مرد و بیش از ۵ هزار داوطلب زن با هم رقابت می‌کنند.

وی گفت: آزمون صدور پروانه تأسیس دفتر خدمات الکترونیک قضائی صبح روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه در ۱۸ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ۳۷ حوزه فرعی در ۱۸ شهرستان و آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی صبح روز جمعه ۲۵ آذر ماه سال ۱۴۰۱ در ۳۶ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ۱۰۸ حوزه فرعی در ۳۱ شهرستان برگزار خواهد شد.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش افزود: کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون‌های مذکور از روز سه‌شنبه ۲۲ آذر ماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است که داوطلبان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای شامل نام، نام خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و … کارت شرکت در آزمون را چاپ کرده و بر اساس آدرس مندرج در کارت، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

دکتر مروتی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج این آزمون‌ها اواخر دی ماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.


خبر ۱۴ مهر ۹۷: اعلام نتایج آزمون کتبی سردفتری اسناد رسمی در سال ۹۷

جهت مشاهده نتایج آزمون اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۶ شهریور ۹۷: نتایج آزمون کتبی سردفتری اسناد رسمی ۱۵ مهرماه اعلام می شود

نتیجه مرحله کتبی آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۳۹۷ پانزدهم مهرماه سال جاری از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نقل از اطلاعیه اداره کل امور اسناد و سردفتران این سازمان، شرکت کنندگان در این آزمون می توانند روز پانزدهم مهرماه با مراجعه به سایت این سازمان از نتیجه مرحله کتبی این آزمون مطلع شوند.

گفتنی است آزمون کتبی سردفتری اسناد رسمی با شرکت بیش از ۷۵ هزار نفر در ۲۹ تیرماه سال جاری و به صورت همزمان در ۱۲ استان هدف برگزار شد که پس از اعلام نتایج نهایی این آزمون با راه اندازی ۹۶۵ دفتر اسناد رسمی، ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در این دفاتر مشغول به کار خواهند شد.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.