خانه » اطلاعیه های مهم » اعلام حمایت دانش آموختگان از حذف شرایط نابرابر در استخدامی وزارت نفت

اعلام حمایت دانش آموختگان از حذف شرایط نابرابر در استخدامی وزارت نفت

متن آگهی:

خبر ۱۴ آذر ۹۶: اعلام حمایت دانش آموختگان از حذف شرایط نابرابر در استخدامی وزارت نفت

جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاههای برتر کشور با ارسال نامه‌ای به مهندس زنگنه ضمن اعلام حمایت از سیاست‌های وزارت نفت برای ایجاد استانداردهای اصولی جذب و استخدام نیروهای متخصص، خواهان ایستادگی زنگنه در برابر فشارهایی شدند که با هدف غیررقابتی شدن فرآیند استخدام صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این نامه که صبح امروز و در پی برخی جوسازی‌ها علیه آزمون استخدامی وزارت نفت، به دفتر مهندس زنگنه ارسال شده است بالغ بر ۵۰۰ نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور از برچیده شدن انحصار و شرایط نابرابر در آزمون استخدامی وزارت نفت حمایت کردند.
متن نامه به این شرح است:
جناب آقای مهندس بیژن نامدار زنگنه
وزیر محترم نفت
با سلام و احترام؛
قریب به ۴ دهه از انقلاب اسلامی می گذرد. انقلابی که بر پایه خون هزاران شهید گلگون کفن بنا شده و یکی از آرمان های اصلی آن برقراری عدالت و احقاق حق بوده است. حال سوال اینجاست که پس از ۴ دهه کشور عزیزمان از این منظر در چه جایگاهی قرار دارد؟
آقای وزیر؛ در سالهایی که از انقلاب اسلامی گذشته است، در برخی موارد افرادی در ساختار دولتی وجود داشته اند که به جای برقراری عدالت، منافع باندی و گروهی خود را سرلوحه کار قرار داده اند و با تصمیماتشان سرمایه های مادی و معنوی وطن زرخیزمان را به تباهی کشانده اند و مایه یاس و نومیدی نخبگان حقیقی این مرز و بوم شده اند. در آخرین نمونه از این دست شاهد آن هستیم که پس از اعلام شرایط آزمون استخدامی توسط وزارت نفت که نوید بخش عصر نوینی در گزینش نیروی انسانی لایق و همچنین برقراری اصل شایسته سالاری در نظام اداری کشور بود، متاسفانه فشارها و هجمه­های همه جانبه­ای به سوی وزارت نفت آغاز شد.
یکی از جنجالی­‌ترین موارد مطرح شده توسط مخالفان شرایط جدید آزمون استخدامی، بحث اولویت استخدامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت می‌­باشد. از دو منظر می­توان به این موضوع پرداخت. اول آن­که در دو سال گذشته تعداد بسیار زیادی از فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه­ صنعت نفت با جانبداری و ایجاد انحصار توسط وزارت نفت و تضییع حقوق سایر دانشگاهها بدون در نظر گرفتن ملاک های کیفی و ایجاد فرصت برابر، توسط وزارت نفت دعوت به مصاحبه شده و تعدادی از آن­ها که دارای صلاحیت­­های فنی لازم بوده­اند نیز “بدون شرکت در آزمون استخدامی”، استخدام شرکت­های زیرمجموعه وزارت نفت شده­اند. با این وجود شاهد هستیم که با چشم­پوشی از این اقدام وزارت نفت دانشجویان این دانشگاه درخواست استخدام بی قید و شرط (بدون در نظر گرفتن نتایج مصاحبه­های عمومی و فنی) تمامی فارغ ­التحصیلان گروه الف را در وزارت نفت و شرکت­‌های تابعه دارند که این امر جای بسی شگفتی دارد. اما نکته دیگری که مغفول مانده این است که با تدبیر شما سالهاست رشته های مورد نیاز بالادست و پایین دست صنعت نفت در فضایی رقابتی در دانشگاههای برتر کشور چون شریف، تهران، امیرکبیر، تربیت مدرس، صنعتی سهند و شیراز راه اندازی شده اند و دانشجویانی با رتبه کنکور و غالبا معدل بهتر به تحصیل در این دانشگاهها پرداخته اند. این در حالیست که فارغ التحصیلان نخبه این دانشگاهها برخلاف فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت از هیچ سهمیه ای برای استخدام برخوردار نیستند و می بایست سال ها پشت درهای بسته وزارت نفت بمانند تا مگر اینکه اقبال یار باشد و فرصت جذب در صنعت نفت را بدست آورند. حال که وزارت نفت با طرحی نو پیشگام ایجاد استانداردهای جدید در گزینش منابع انسانی شده است، ما دانشجویان دانشگاه­های برتر کشور ضمن حمایت از این موضوع و همچنین اعلام بی­نیازی از هرگونه امتیاز ویژه جهت استخدام، خواهان برگزاری آزمون علمی با استانداردهای بالا می­باشیم تا در یک هماورد علمی منصفانه خود را در برابر دیگر متقاضیان ورود به این صنعت قرار دهیم.
در این فضای یاس آور و در حالی که برخی از دوستان هم دانشگاهی مان عطای خدمت در وطن پاک‌شان را به لقایش بخشیده اند و به سایر کشورها مهاجرت نموده اند، برداشتن انحصار جذب فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت با رقابتی نمودن فضا و اعمال شرایطی جدید جهت حضور نخبگان در آزمون استخدامی وزارت نفت  برای جمع ما امیدبخش و نوید دهنده ی آینده ای روشن برای همگان بود. لذا بدین وسیله ضمن تشکر از تدبیر و تصمیم صحیح حضرتعالی، از شما درخواست می نماییم در مقابل فشارهای بیرونی ایستادگی نمایید و منافع ملی را فدای منافع اشخاص و گروه‌ها نفرمایید. ضمنا انتظار ما این است که با شفافیت و تعهد بیشتری مانع از سو استفاده ژن های خوب و افراد فرصت طلب شوید و امید ما را به یاس تبدیل ننمایید.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.