خانه » استخدام در استان تهران » استخدام تصدی منصب قضا سال ۹۷(شروع ثبت نام مجدد)

استخدام تصدی منصب قضا سال ۹۷(شروع ثبت نام مجدد)

متن آگهی:

خبر ۴ شهریور ماه ۹۷ – لینک ثبت نام تصدی منصب قضا مجددا فعال شد.

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک کنید


خبر ۳۰ مرداد ۹۷: تمدید مهلت ثبت نام آزمون جذب عمومی ‌تصدی منصب قضاء سال ۹۷

پیرو اطلاعیه ثبت‌نام آزمون قضاوت سال ۱۳۹۷، بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون تصدی منصب قضا در سال ۹۷ می‌رساند: به منظور مساعدت و فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که در بازه زمانی (۹۷/۰۵/۰۹ لغایت ۹۷/۰۵/۱۵) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که متقاضیان ثبت‌نام بتوانند از تاریخ ۹۷/۰۶/۰۴ لغایت ۹۷/۰۶/۰۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت مجدد در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام نمایند.


خبر ۱ مرداد ماه ۹۷ – بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی تصدی منصب قضا در سال ۱۳۹۷ می‌رساند، که ثبت نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور از روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۹ آغاز و درروز دوشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

الف- شرایط عمومی:
۱٫ تابعیت اصلی ایران.
۲٫ اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
۳٫ التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ها و گروه‌های غیرقانونی یا هواداری از آن‌ها، مگر در صورت احراز توبه.
۴٫ طهارت مولد
۵٫ داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی
۶٫ داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ‌التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.
۷٫ نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
۸٫ حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.
۹٫ عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان‌گردان.
۱۰٫ داشتن حداقل ۲۲ و حداکثر ۴۰ سال تمام در روز ثبت نام.

ب- شرایط اختصاصی:
دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی زیر:
۱٫ کارشناسی حقوق یا فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
۲٫ کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایش ها؛
۳٫ کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی؛
۴٫ سطح دو حوزوی یا بالاتر

پ- مدارک مورد نیاز:
۱٫تکمیل تقاضانامه اینترنتی
۲٫ پرداخت هزینه ثبت نام به مبلغ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ (یک میلیون) ریال بصورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور
۳٫ فایل عکس اسکن شده: داوطلب می‌بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر اسکن نموده و فایل آن را برای ثبت‌نام اینترنتی آماده نماید.
۱-۳- عکس ۴  ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ)
۲-۳- عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG باشد.
۳-۳- اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر ۴۰۰۳۰۰ پیکسل و حداقل ۳۰۰  ۲۰۰ باشد.
۴-۳-تصویر داوطلب باید واضح ، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
۵-۳- حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.
۶-۳- حاشیه‌های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
۷-۳- حتی الامکان عکس ، رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تبصره۱- عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تبصره۲- درصورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب می‌گردد.
تذکر مهم: باتوجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که در کافی نت ثبتنام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافی نت ها انجام می‌دهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ت- زمان ثبت نام و برگزاری آزمون:
۱- کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام در آزمون تصدی منصب قضا در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بند الف و ب این اطلاعیه نسبت به تهیه مدارک خواسته شده بر اساس بند (پ) اقدام و از تاریخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۹ لغایت ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و در پایان ثبت نام به هر یک از داوطلبان کد رهگیری ارائه خواهد شد که داوطلبان لازم است تا پایان کلیه مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور می‌شود ثبت‌نام منحصراً به صورت الکترونیکی می‌باشد و داوطلبان لازم است از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نمایند و ثبت نام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول می‌باشد و این دسته از داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون نمی‌باشند.
۲- آزمون در روز جمعه مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۲۷ برگزار خواهد شد. آزمون داوطلبان دانشگاهی، تستی و آزمون داوطلبان حوزوی تشریحی است.
۳- داوطلبان دانشگاهی پذیرفته شده آزمون تستی، روز جمعه مورخ ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ در آزمون تشریحی شرکت خواهند نمود و از داوطلبان حوزوی پذیرفته ¬شده برای شرکت در مصاحبه علمی دعوت به عمل می آید.
۴- کارت ورود به جلسه آزمون از روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۲۵ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.
۵- ساعت و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج خواهد شد.

ث- مواد و ضرایب امتحانی

۱٫ آزمون داوطلبان دانشگاهی:
۱-۱٫ استعدادشغلی(ضریب۲)
۱-۲٫ حقوق مدنی (ضریب۳)
۱-۳٫ حقوق تجارت (ضریب ۲)
۱-۴٫ آیین دادرسی و اجرای احکام مدنی (ضریب ۲)
۱-۵٫ آیین دادرسی و اجرای احکام کیفری (ضریب ۲)
۱-۶٫ حقوق جزای عمومی (ضریب۳)
۱-۷٫ حقوق جزای اختصاصی (ضریب ۲)

۲٫ آزمون داوطلبان حوزوی:
آقایان:
– فقه شامل بیع مکاسب (ضریب ۱)
– اصول فقه شامل جلد یک کفایه الاصول: از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس (ضریب ۱)
بانوان:
– فقه شامل ۱۵ کتاب از شرح لمعه: قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات (ضریب ۱)
– اصول فقه شامل الحلقه الثانیه شهید صدر (ضریب ۱)
ملاحظات:
۱٫ با توجه به نیازمندی حوزه های قضایی ظرفیت پذیرش برای بانوان محدود است.
۲٫ ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت‌نام خواهد بود. مسؤولیت صحت و سقم اطلاعات ثبت شده در تقاضانامه به عهده داوطلب است. بنابراین کسانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را ندارند، باید از ثبت نام در آزمون خودداری نمایند، در غیر این صورت در مراحل بعدی حذف خواهند شد.
۳٫ دارندگان شرایط جذب اختصاصی می¬توانند از مهرماه سال جاری، به همین سایت مراجعه و در سامانه جذب اختصاصی ثبت نام نمایند.

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک کنید


خبر ۲۶ تیر ماه ۹۷ – به اطلاع عموم داوطلبان تصدی منصب قضاء می رساند، فرایند جذب و پذیرش داوطلبان تا پایان سال جاری به شرح زیر می باشد:
الف- جذب عمومی؛
• آزمون سراسری قضاوت سال ۱۳۹۷ برای داوطلبان دانشگاهی و حوزوی (مرد و زن) به صورت همزمان در روز جمعه مورخ ۹۷/۷/۲۷ برگزار خواهد شد.
• ثبت نام در آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد. اطلاعیه حاوی جزئیات آزمون (شرایط و زمان ثبت نام، مواد امتحانی و …..) و راهنمای ثبت نام اینترنتی به زودی در سایت آن سازمان و همچنین پایگاه اطلاع رسانی معاونت منابع انسانی منتشر خواهد شد.
• آزمون داوطلبان دانشگاهی، تستی و آزمون داوطلبان حوزوی تشریحی است.
• پذیرفته شدگان دانشگاهی روز جمعه مورخ ۹۷/۹/۳۰در آزمون تشریحی شرکت خوهند نمود و پذیرفته شدگان حوزوی به مصاحبه علمی شفاهی دعوت می شوند.
ب- جذب اختصاصی؛
• دارندگان شرایط جذب اختصاصی از شرکت در آزمون عمومی قضاوت معاف اند، لذا می توانند مهرماه سال جاری با بازگشایی سامانه جذب اختصاصی در همین سایت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
• شرایط و ضوابط ثبت نام در سامانه جذب اختصاصی مطابق روال سال های قبل خواهد بود و اطلاعیه تفصیلی شهریورماه از طریق همین سایت منتشر خواهد شد.
• مصاحبه علمی ثبت نام کنندگان واجد شرایط همزمان با ثبت نام (مهرماه) آغاز خواهد شد و لذا لازم است داوطلبان در این خصوص پیش بینی لازم را بنمایند.
تذکرات مهم:
• با توجه به جریان پرونده آزمون شورای حل اختلاف سال ۱۳۹۶ آزمون ویژه ای برای جذب قضات شوراهای حل اختلاف برگزار نخواهد شد.
• داوطلبان برخوردار از شرایط ایثارگری می بایست حسب شرایط در یکی از فرایندهای جذب عمومی یا جذب اختصاصی شرکت نمایند و آزمون ویژه ای برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد. نتایج آزمون مورخ ۹۷/۲/۱۴ حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۷/۵/۳ منتشر خواهد شد و مصاحبه علمی پذیرفته شدگان شهریور ماه آغاز می شود.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.