خانه » اطلاعیه های مهم » استخدام ۱۱ هزار پرستار در سال جاری

استخدام ۱۱ هزار پرستار در سال جاری

متن آگهی:

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از استخدام ۱۱ هزار نفر پرستار در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، «محمد میرزابیگی» در دیدار با رئیس، معاونان و مدیران پرستاری بیمارستان‌های ایلام و شهرستان‌ها اظهار کرد: در پی اجرای طرح تحول نظام سلامت و اعتباراتی که در بین استان‌ها توزیع شده است خوشبختانه شاهد پیشرفت مناسبی در فضای فیزیکی بیمارستان‌ها و روند درمانی ایلام هستیم که این شرایط نه مرهون یک نفر بلکه تک‌تک افراد تیم پزشکی است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایلام از نیروهایی استفاده می‌کند که هزینه‌های مالی کمتری دارند اما بیش‌ترین کارکرد و کیفی‌ترین عملکرد را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در سیستم مدیریتی آنچه بسیار مهم است دانستن الفبای مدیریت یعنی منابع محدود با نیازهای نامحدود و سرمایه انسانی است که اگر نیروی انسانی باانگیزه و شاداب نداشته باشیم و احساس مشارکت در امور درمانی نباشد هر چه فضای فیزیکی هم توسعه پیدا کند باز نمی‌توان انتظار بهره‌وری از بیمارستان داشت. این مشارکت آفرینی به عنوان رویکردی که سطح بهره‌وری را ارتقاء می‌بخشد می‌تواند رضایت دهنده خدمات و گیرنده را جلب کند.

میرزابیگی به مدیریت بیمارستان تک جنسیتی زنان در بیمارستان آیت‌الله طالقانی ایلام اشاره کرد و گفت: استفاده از مدیریت زنان رویکرد جدیدی در جهان است که عامل موفقیت در آنان به دلیل خصیصه جزیی‌نگری و ایجاد تعامل بالا است به ویژه اینکه این ویژگی‌ها می‌تواند در مدیریت بیمارستان بسیار مؤثر باشد.

وی در مورد تاریخچه طرح تحول نظام سلامت خاطرنشان کرد: بارها در سنوات مختلف این طرح در مجلس مطرح شد تا اینکه دولت تدبیر و امید وارد فاز عملیاتی آن شد و هم‌اکنون نیز یکی از اولویت‌های دولت به شمار می‌رود اما نباید طرح تحول را طرحی دانست که فقط به دنبال گرفتن اعتبار از کشور است یا اینکه سعی در ارتقاء قیمت ویزیت و افزایش تعرفه داشته باشد بلکه باید به نکات مهم‌تری نیز توجه کرد که به نمونه باید به استخدام ۱۷ هزار پرستار در سال گذشته اشاره کرد که ۹ هزار نفر آن‌ها در راستای افزایش بار مراجعه به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت به استخدام دانشگاه درآمدند و مابقی نیز به دلیل کمبود پرستار جذب بخش‌های تازه تأسیس شد.

میرزابیگی ویژگی‌های مثبت طرح تحول نظام سلامت را اعزام متخصص به مناطق محروم، توزیع دارو، تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، افزایش بستری‌ها و به صورت کلی فراهم کردن شرایط درمان با هزینه اندک برای بیماران را برشمرد و گفت: همه اذعان دارند طرح تحول نظام سلامت نقطه قوت دولت است دولتی که منتظر آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت‌های موردنظر در حوزه درمان نبود و استارت کار از اردیبهشت ۹۳ زده شد و در حین اجرا نیز نسبت به تکمیل زیرساخت‌ها اقدام شد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیمه‌ها باید به تعهدات خود در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تحول کمک کنند در این رابطه نیز دستگاه‌ها و مراکز بیمه‌ایی استان ایلام که تاکنون ۴۵ میلیارد تومان از بدهی‌های دانشگاه را پرداخت نکرده است لازم است هر چه سریع‌تر اقدام به پرداخت کنند.

وی یادآوری کرد: اگر به مراقبت‌های پرستاری از بُعد علمی آموزشی نگاه کنیم می‌بینیم ۱۸۱ مرکز آموزش پرستاری در کشور وجود دارد که البته برترین پژوهش‌های سال نیز توسط پرستاران ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال مجوز استخدام ۱۶ هزار نیروی پیمانی داده شد که ۱۱ هزار نفر آنان پرستار هستند.

میرزابیگی در مورد آموزش کمک پرستاری گفت: ۱۶ هزار نفر با عنوان کمک پرستار در حال آموزش هستند که وظایف آن‌ها شبیه به پرستاران نیست بلکه زیر نظر پرستاران و در جهت تکمیل پروسه درمان فعالیت خواهند کرد و در اواخر مردادماه امسال ۱۰ هزار نفر از این افراد آموزش‌دیده به کادر درمان تزریق خواهند شد.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.