خانه » استخدام در استان تهران » استخدام کارشناسان رسمی دادگستری (دریافت کارت آزمون)

استخدام کارشناسان رسمی دادگستری (دریافت کارت آزمون)

متن آگهی:

خبر ۲ اسفند ۹۶: اطلاعیه تغییر زمان توزیع کارت آزمون کارشناس رسمی سال ۹۶

داوطلبان می توانند از روز شنبه ۹۶/۱۲/۵ ساعت ۱۸ اقدام به دریافت کارت آزمون نمایند.


خب ۲۴ بهمن ماه ۹۶ – مرکز امور کارشناسان رسمی دادگستری قوه قضاییه، تاریخ برگزاری آزمون کارشناسان رسمی سال ۱۳۹۶ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار، بنابر اطلاعیه منتشر شده از سوی این مرکز، آزمون کارشناسی رسمی در روز جمعه مورخ ۱۳۹۶.۱۲.۱۱ در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.

همچنین برگزاری این آزمون به صورت غیرمتمرکز و در مراکز استان‌ها خواهد بود.

مهلت ثبت‌نام در این آزمون از روز ۱۸ دی‌ماه سال جاری آغاز شد و برای رشته‌های آتش سوزی و آتش‌نشانی؛ امور بانکی؛ امور ثبتی؛ امور گمرکی؛ اسلحه‌شناسی؛ بررسی اصالت خط؛ امضاء و اثر انگشت؛ برق الکترونیک و مخابرات؛ برق، ماشین و تأسیسات کارخانجات؛ امور معادن؛ تاسیسات ساختمانی؛ لوازم خانگی و اداری؛ کشاورزی و منابع طبیعی؛ حسابداری وحسابرسی؛ راه و ساختمان؛ کامپیوتر و فن‌آوری اطلاعات؛ وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات و امور نفقه ثبت‌نام به‌عمل آمد.


دانلود سوالات عمومی و تخصصی آزمون کارشناس رسمی دادگستری:

 نمونه سوالات آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال های مختلف در سایت قرار گرفت. کاربران عزیز می توانند جهت دانلود نمونه سوالات بر روی لینک های زیر کلیک نمایند.

توضیحات:

بخش اول: شامل سوالات رشته های: آبزیان و شیلات- ابنیه و آثار باستانی- اسلحه شناسی- الکتروشیمی، پتروشیمی و فرآورده های شیمیایی- امور آتش سوزی و آتش نشانی- امور اداری و استخدامی- امور حمل و نقل (ترابری)- امور گمرکی- امور ورزشی- امور وسایط نقلیه دریایی و غواصی- امور وسائط نقلیه موتوری زمینی می باشد.

بخش دوم: شامل سوالات رشته های: ایرانگردی و جهانگردی- برنامه ریزی شهری- بیمه- تئاتر و سینما و هنرهای نمایشی- تشخیص اصالت خط، امضاء و اثر انگشت- ثبت شرکت ها، علائم تجاری و اختراعات- چاپ چاپخانه- داروسازی و سم شناسی- ساعت و جواهرات- صنایع چوب- طراحی و گرافیک- فرش می باشد.
بخش سوم: شامل سوالات رشته های: لوازم خانگی و اداری- محصولات دامی (پوست و چرم، سالامبورو روده) – محیط زیست طبیعی- معماری داخلی و تزئینات- موادغذایی مسمویت های ناشی از آن- مهندسی پزشکی (لوازم و تجهیزات پزشکی)- مهندسی ترافیک- مهندسی محیط زیست- نساجی و رنگرزی- فلزات- امور سرمایه گذاری، پولی و اعتباری می باشد.
بخش چهارم: شامل سوالات رشته های: برق، الکترونیک و مخابرات- برق، ماشین و تاسیسات کارخانه- کامپیوتر و فن آوری اطلاعات (IT و ICT) می باشد.
بخش پنجم: شامل سوالات رشته های: دامپروری و دامپزشکی- حوادث ناشی از کار- حسابداری و حسابرسی می باشد.
بخش ششم: شامل سوالات رشته های کشاورزی و منابع طبیعی- معادن- مهندسی آب می باشد.
بخش هفتم: شامل سوالات رشته های  نقشه برداری و اطلاعات مکانی- امور بازرگانی-  امور ثبتی می باشد.
بخش هشتم: شامل سوالات رشته های راه و ساختمان- صنایع گاز و گازرسانی- تعیین نفقه- تاسیسات ساختمان می باشد.

 

دانلود نمونه سوالات عمومی و تخصصی کارشناسان رسمی دادگستری
دانلود بخش اول سوالاتدانلود بخش دوم سوالات
 دانلود بخش سوم سوالاتدانلود بخش چهارم سوالات
دانلود بخش پنجم سوالاتدانلود بخش ششم سوالات
دانلود بخش هفتم سوالاتدانلود بخش هشتم سوالات

 


خبر ۸ بهمن ۹۶: تمدید مهلت ثبت نام آزمون مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه 

مهلت ثبت نام آزمون مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه تا پایان روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۹۶ تمدید گردید.


خبر ۱۸ دی ماه ۹۶ – شروع ثبت نام آزمون کار‌شناسی رسمی دادگستری

مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، ‌از بین واجدین شرایط مندرج در این آگهی نسبت به جذب متقاضیان اخذ پروانه کارشناس رسمی از طریق آزمون اقدام به عمل می آورد.

الف) شرایط متقاضیان آزمون کارشناسی رسمی:

۱) تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران.

۲) داشتن حداقل ۲۴ سال تمام شمسی

۳) داشتن دانشنامه معتبر کارشناسی از دانشکده‌های معتبر داخلی یا خارجی (در حالت اخیر، به شرط ارزیابی رسمی) در رشته مورد تقاضای کارشناسی در هنگام ثبت نام بشرح مندرج در جدول شماره ۳. (مدارک تحصیلی معادل و مدارک دارای ارزش استخدامی پذیرفته نمی شود) ـ مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در صورتیکه مدرک کارشناسی غیرمرتبط باشد قابل پذیرش نمی باشد.

۴) داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان هنگام اخذ پروانه کارشناسی.

۵) عدم سوء پیشینه مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی.

۶) عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تائید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق.

۷) نداشتن سوء شهرت.

۸) داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی.

۹) عدم محکومیت به انفصال دائم از شغل کارشناسی برای متقاضیان.

۱۰) دارا بودن حداقل ۵ سال تجربه مرتبط در رشته مورد تقاضا با مدرک لیسانس تا هنگام اخذ پروانه کارشناس رسمی.

۱۱) عدم اشتغال به وکالت یا کارشناسی رسمی در رشته های دیگر یا اشتغال به کارشناسی رسمی در کانون کارشناسان رسمی دادگستری

۱۲) داوطلبان باید بومی استان حوزه قضائی انتخابی باشند.

تبصره : داوطلبان بومی به افرادی اطلاق می شود که دارای یکی از شرایط ذیل باشند:‌

i. مقطع تحصیلی دوره متوسطه را در استان مورد تقاضا گذرانده باشند. (با ارائه گواهی مدرک دیپلم)

ii. افرادی که در پنج سال اخیر در استان مورد تقاضا سکونت داشته باشند. (با ارائه مدارک سکونت)

ب) نحوه ثبت نام:

۱) متقاضیان آزمون کارشناسی می بایستی از تاریخ ۹۶.۱۰.۱۸ تا آخر وقت اداری روز ۹۶.۱۱.۸ به وب سایت مراجعه و ضمن مطالعه دقیق شرایط مندرج در آگهی ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

۲) هزینه آزمون مبلغ ۸۰۰/۰۰۰ ریال می باشد که فقط از طریق وب سایت مذکور قابل پرداخت است.

۳) جهت ثبت نام صرفاً اسکن و بارگذاری یک قطعه عکس ۴*۳ با زمینه روشن (با حجم حداکثر ۱۵۰ کیلوبایت) کافی میباشد.

۴) نگهداری نسخه ای از فرم نتیجه ثبت نام تا زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون در نزد متقاضی الزامی است.

تذکر مهم : کلیه اظهارات متقاضی در فرم ثبت نام اینترنتی حمل بر صحت میشود و مدارک لازم پس از اعلام نتیجه آزمون کتبی از مجاز شدگان برای مرحله دوم آزمون دریافت خواهد شد. ثبت نام در آزمون و شرکت در آن، حتی کسب بالاترین نمره در بین شرکت کنندگان زمانی موثر خواهد بود که متقاضی واجد کلیه شرایط اعلام شده در آگهی باشد. در غیراینصورت ثبت نام و امتحان متقاضی در هر مرحله که باشد کأن لم یکن تلقی شده و بدون اینکه حقی برای او ایجاد شود، پرونده وی مختومه میگردد و هیچ وجهی از وجوه دریافتی به وی مسترد نخواهد شد.

ج) زمان آزمون و نحوه اخذ کارت ورود به جلسه :

تاریخ توزیع کارت و زمان آزمون متعاقباً از طریق سایت ثبت نام اعلام می گردد.

تذکرات مهم :

۱) وجه پرداختی بابت ثبت نام به هیچ وجه مسترد نخواهد شد .

۲) ایثارگران (جانبازان حداقل ده درصد(۱۰%)، آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان، و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه) از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخوردار خواهند بود.

۳) مشمولین بند ۲ ضروری است نسبت به اخذ و وارد نمودن کد ۱۲ رقمی ایثارگری در وب سایت ثبت نام اقدام نمایند.

۴) با توجه به اینکه «کارشناسی رسمی دادگستری» شغل محسوب نمیشود، کلیه افراد شاغل در موسسات دولتی و غیردولتی در صورت داشتن شرایط میتوانند در آزمون ثبت نام نمایند و در صورت قبولی و طی مراحل قانونی موفق به اخذ پروانه «کارشناسی رسمی دادگستری» شوند.

۵) تغییر محل خدمت (حوزه قضایی) داوطلبان پس از پایان مهلت ثبت نام به هیچ وجه مقدور نمی باشد لذا لازم است متقاضیان در انتخاب حوزه محل خدمت با توجه به شرایط و امکانات خود دقت لازم معمول نمایند.

۶) از آنجاکه پذیرش در آزمون بر اساس اولویت بومی متقاضیان انجام میشود لذا هر داوطلب فقط باید حوزه محل سکونت خود را که بومی آنجا هستند به عنوان حوزه قضایی انتخاب نماید.

۷) شرایط اختصاصی پذیرش رشته های کارشناسی رسمی در جدول شماره (۱) آمده است و داوطلبان چنانچه حائز شرایط مذکور میباشند ، اقدام به ثبت نام نمایند. پذیرش در آزمون منوط به کسب امتیاز لازم برای استان مربوطه است.

۸) چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور پروانه و بعد از آن خلاف اظهارات و مدارک ارسالی از سوی داوطلبان ثابت گردد از فهرست داوطلبان یا پذیرفته شدگان آزمون حذف و در صورت صدور پروانه نیز پروانه آنان باطل خواهد شد.

۹) کارشناسان متقاضی تغییر حوزه اشتغال ، در صورتیکه امتیاز لازم برای حوزه مورد تقاضا را کسب نمایند، پذیرش خواهند شد.

۱۰) امکان تغییر محل کارآموزی به حوزه دیگری غیر از محل پذیرفته شده وجود ندارد و پذیرفته شدگان تا ده سال امکان انتقال به حوزه دیگری را نخواهند داشت.

هـ) نحوه انتخاب و آزمون:

۱) آزمون به صورت غیر متمرکز و منطقه ای برگزار خواهد شد لذا داوطلب باید در تاریخ اعلام شده نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه امتحان اقدام نموده و در زمان امتحان در محل حوزه ای که برای او تعیین میشود – که ممکن است لزوماً استان محل اقامت وی نباشد – حضور یافته و به سئوالات آزمون پاسخ دهد.

۲) مواد امتحانی برای رشته های کارشناسی:

الف) دروس تخصصی مربوط به رشته مورد تقاضا

ب) قوانین و مقررات مربوط به کارشناسی

۳) از پذیرفته شدگان در امتحان کتبی مصاحبه شفاهی بعمل می آید.

۴) پذیرفته شدگان در آزمون کتبی ، پس از بررسی صحت مدارک و طی مراحل مصاحبه و گزینش ، قبول قطعی محسوب می شوند و قبولی در آزمون کتبی قبول قطعی محسوب نمی گردد.

۵) پذیرفته شدگان مصاحبه علمی پس از تایید صلاحیت های عمومی به کارآموزی معرفی می شوند. این افراد موظفند کارآموزی را در زمان تعیین شده شروع و به پایان برسانند. درصورت تأخیر غیرموجه بیش از یکسال در مجموع مراحل کارآموزی و تحلیف، قبولی آنان کان لم یکن خواهد شد. مرجع تشخیص موجه بودن غیبت این مرکز می باشد.

۶)کلیه اطلاع رسانی ها اعم از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان و مکان آزمون، اعلام نتیجه آزمون ، زمان ثبت نام حضوری قبول شدگان آزمون کتبی، زمان مصاحبه شفاهی و سایر مراحل از طریق وب سایت مرکز خواهد بود و متقاضیان موظف به پیگیری از این طریق می باشند و درصورت عدم اطلاع از هریک از مراحل مسئولیت آن متوجه متقاضی است و هیچگونه حقی برای تکرار هیچیک از مراحل فوق برای وی نخواهد بود و این مرکز هیچگونه تعهدی برای تکرار آن مراحل نخواهد داشت.

جدول شماره (۱): رشته های مورد پذیرش و شرایط اختصاصی آنها

کد رشتهعنوان رشته کارشناسیشرایط اختصاصی هر رشته
۱آتش سوزی و آتش نشانیدارا بودن دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های شیمی و یا سایر رشته های تحصیلی با ده سال تجربه مفید مرتبط با رشته مورد تقاضا
۲امور بانکیدارا بودن دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های علوم بانکی و بانکداری، حسابداری و حسابرسی(کلیه گرایش ها)، مدیریت ( بانکی و مالی) ، اقتصاد(نظری،بازرگانی،پول و بانکداری) و یا دارا بودن هرنوع لیسانس با ده سال سابقه کاری در بانک
۳امور ثبتیدارا بودن دانشنامه لیسانس در رشته حقوق قضایی، امور ثبتی و نقشه برداری و یا هرنوع لیسانس با ده سال سابقه کاری مرتبط با رشته مورد تقاضا در اداره ثبت اسناد و املاک
۴امور گمرکیدارا بودن دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های امور گمرکی ، مدیریت (بازرگانی و مالی) حقوق (کلیه گرایش ها) .کارکنان گمرک با حداقل مدرک کارشناسی (کلیه رشته ها) و ۱۰ سال سابقه کار در پست های فنی گمرک (طبق احکام کارگزینی)
۵اسلحه شناسیدارا بودن دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های علوم و فنون نظامی- مدیریت نظامی و علوم انتظامی
۶بررسی اصالت خط، امضاء و اثر انگشتدارا بودن دانشنامه لیسانس از دانشگاه علوم انتظامی و یا گرافیک با حداقل ۵ سال سابقه کار و آموزش در آزمایشگاه بررسی اسناد مجعول و مشکوک مرکز تشخیص هویت ناجا و با هرنوع لیسانس با ده سال سابقه کاری در اداره تشخیص هویت
۷برق، الکترونیک و مخابراتدارا بودن دانشنامه لیسانس در رشته مهندسی برق (کلیه گرایش ها)
۸برق، ماشین و تأسیسات کارخانجاتدارا بودن دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های مهندسی مکانیک (کلیه گرایش ها) ، مهندسی برق (کلیه گرایش ها) و مهندسی صنابع (کلیه گرایش ها)
۹امور معادندارا بودن دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های مهندسی معدن، زمین شناسی- مهندسی نفت- مهندسی زمین شناسی
۱۰تاسیسات ساختمانیدارا بودن دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های مهندسی مکانیک (کلیه گرایش ها) و مهندسی برق (کلیه گرایش ها)
۱۱لوازم خانگی و اداریهر نوع لیسانس با ده سال تجربه مفید مرتبط با رشته مورد تقاضا
۱۲کشاورزی و منابع طبیعیدارا بودن دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های جنگلداری، آبخیزداری ، صنایع چوب،گیاه پزشکی، خاکشناسی، باغبانی، زراعت، کشاورزی و منابع طبیعی، اقتصاد کشاورزی، زراعت و اصلاح نباتات، تولیدات گیاهی، اکولوژی کشاورزی، کشاورزی عمومی، مهندسی فضای سبز، فیزیولوژی گیاهان زراعی، بیو تکنولوژی کشاورزی،
۱۳حسابداری وحسابرسیدارا بودن دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های حسابداری (کلیه گرایش ها) ، مدیریت مالی و بازرگانی
۱۴راه و ساختماندارابودن دانشنامه لیسانس در یکی از رشته های مهندسی عمران(گرایش عمران، سازه ، راه)، مهندسی راه وساختمان ومهندسی معماری
۱۵کامپیوتر و فن آوری اطلاعاتدارا بودن مدرک کارشناسی در یکی از رشته های کامپیوتر (سخت افزار یا نرم افزار)، برق گرایش الکترونیک، مخابرات و کنترل ، هوش مصنوعی ، ریاضی، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی سیستمهای کامپیوتر
۱۶وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات۱ـ دارا بودن هر نوع دانشنامه لیسانس ( با ده سال سابقه کاری در راهنمایی و رانندگی و ارائه مدرک (کاردان فنی) )۲ـ مهندسی مکانیک با گرایش جامدات و مهندس خودرو
۱۷امور نفقهدارا بودن دانشنامه لیسانس حقوق کلیه گرایش ها

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.