خانه » استخدام در استان فارس » استخدام بیش از ۱۰۰۰ نفر نیرو در شهرداری شیراز

استخدام بیش از ۱۰۰۰ نفر نیرو در شهرداری شیراز

متن آگهی:

خبر ۱۸ فروردین ۹۵ – استخدام ۱۱۰۰ نیرو در شهرداری شیراز

خبرگزاری فارس : معاون برنامه‌ریزی شهردار شیراز از استخدام یک‌هزار و ۱۰۰ نیرو در شهرداری این شهر و تبدیل وضعیت ۲۰۰ نیروی قراردادی شاغل طی ماه‌های آتی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد طالب‌نژاد عصر امروز در نخستین جلسه سال ۹۵ شورای اسلامی این شهر، اظهار داشت: آخرین تشکیلات مصوب شهرداری مربوط به سال ۸۴ است و برخی از ساختارهای سازمان‌ها نیز مربوط به قبل از ۸۴ و حتی به‌صورت معدود بعد از آن است.
وی با اشاره به ابلاغ ساختار و تشکیلات جدید شهرداری توسط وزارت کشور افزود: اگر مقایسه کنیم در سطح معاونت‌ها تشکیلات مصوب جدید دارای ۶ معاونت است درحالی‌که تشکیلات سال ۸۴ هفت معاونت داشته که البته ما در حال حاضر در شهرداری شیراز هشت معاونت داریم و معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری ما اضافه بر هفت مورد مصوب است.
طالب نژاد ادامه داد: بنابر تشکیلات مصوب جدید، معاونت فرهنگی و اجتماعی تغییراتی خواهد داشت چنانکه در تشکیلات جدید، پست معاونت شهردار در قالب رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی فعالیت خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در بخش مدیریت‌ها ۲۳ مدیریت و اداره کل مصوب شده که درگذشته ۱۸ مورد بوده است ضمن این‌که پنج مدیریت اضافه‌شده که در مصوبات جدید ۱۶ مورد از این مدیریت‌ها اداره کل محسوب می‌شوند یعنی پست‌های آنها ارتقا یافته و مدیرکل شده است.
به گفته وی، در بخش سازمان‌ها ۱۶ سازمان فعلی بنابر مصوبات جدید به ۱۲ مورد کاهش‌یافته و عمدتاً سازمان‌های حمل‌ونقلی و موتوری مشمول ادغام‌شده و این کاهش را رقم خواهند زد.
راه‌اندازی منطقه ۱۱ شهرداری شیراز در شش‌ماهه نخست سال جاری
معاون شهردار شیراز تصریح کرد: در سال ۸۴ ما تنها هفت منطقه مصوب داشتیم و کارکنان مناطق هشت، ۹ و ۱۰ ساختار مصوب نداشتند که در تشکیلات جدید ۱۱ منطقه تصویب‌شده و منطقه ۱۱ در ۶ ماهه نخست سال جاری راه‌اندازی می‌شود.
این مسئول متذکر شد: در بحث پست‌های سازمانی، بنابر تشکیلات مصوب جدید ۳ هزار و ۶۱۹ پست در نظر گرفته‌شده که در شهرداری مرکزی شامل حوزه شهردار و معاونت‌ها و مناطق یک‌هزار و ۹۵۵ پست است و سازمان‌ها نیز ۲ هزار و ۶۴ پست دارند درحالی‌که در ساختار قدیمی، شهرداری مرکزی و معاونت‌ها و مناطق ۷۷۸ پست داشتند و هشت سازمان ما تشکیلات و پست مصوب نداشتند و تنها هشت سازمان دارای تشکیلات مصوب بوده، یک‌هزار و ۴۵ پست داشتند که با این اوصاف، یکهزار و ۷۸۷ پست به شهرداری شیراز اضافه‌شده که در مناطق و شهرداری مرکزی ۷۶۸ پست و در سازمان‌ها یک‌هزار و ۱۹ پست خواهد بود.
طالب نژاد سپس بیان کرد: پست‌هایی افزوده‌شده را در ساماندهی نیروی انسانی و بر اساس احراز شرایط استفاده خواهیم کرد و نیروهایی که از مجموعه‌های دیگر پست گرفته‌اند را به‌جای خود بازمی‌گردانیم و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و استخدام‌های آتی را از مسیر این ساماندهی تسهیل می‌کنیم.
معاون برنامه‌ریزی شهردار شیراز عنوان کرد: برای استقرار تشکیلات جدید شهرداری، ادغام مدیران بخش‌های میانی بنابر پست‌های جدید ابلاغ‌شده و تغییرات مدیریت‌ها و ابلاغ‌ها توسط شهردار شیراز صادر خواهد شد و پس از ابلاغ، واحدها ثبات پیدا می‌کنند و با همراهی خودشان ساختار جدید را اجرایی می‌کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر تحلیل نیروها اعم از مدارک تحصیلی، سنوات خدمات و سایر شرایط در دست انجام است و برای انطباق با تشکیلات جدید، بررسی برش‌های واحدها انجام‌شده و فرایند کار، ابتدا پست‌های رسمی و بعد قراردادی‌ها و شرکتی‌ها به تشکیلات جدید منتقل می‌شوند.
تعیین ظرفیت برای واحد با کارسنجی و توان سنجی و نظر به استانداردهای ایزو دیگر موردی بود که وی به آن اشاره و بیان کرد: در تشکیلات جدید واحدهای جدید و ادارات کل شکل‌گرفته و از این رو در مکاتبات و ساختارهای حقوقی باید اختیارات جدید نیروها لحاظ شود و همچنین لازم است در مورد سازمان‌های ادغام‌شده تسویه و تعیین تکلیف بدهی‌ها، انتقال ماشین‌آلات و ساختمان‌ها انجام پذیرد.
وی با اشاره به این‌که منابع انسانی توانمند و خلاق مهم‌ترین سرمایه شهرداری است بر لزوم استقرار نظام جانشین پروری و ارزشیابی دقیق تأکید کرد و ابراز داشت: در حال حاضر پیگیر مجوز شکل‌گیری شرکت‌های وابسته به شهرداری هستیم و در بحث ساماندهی نیروی انسانی که در سه‌ماهه آتی انجام می‌شود برنامه جامع تدوین‌شده و بر این اساس، تعیین ظرفیت ارائه خدمات و فعالیت‌ها مطابق با بودجه و سیاست‌های برون‌سپاری تعیین خواهد شد.
طالب نژاد ادامه داد: علاوه بر این موارد، نیروهای رسمی، کارگر حکمی، قراردادی، بخش خصوصی و شرکتی‌ها بنابر مدرک تحصیلی، سابقه خدمت تعیین تکلیف می‌شوند چنانکه یکهزار و ۱۹ پست رسمی به تشکیلات جدید منتقل می‌شود که با این کار ۲ هزار و ۶۰۰ پست سازمانی برای ما باقی می‌ماند که برای تبدیل وضعیت ۴۰۰ نیروی قراردادی استفاده می‌شود که در مرحله نخست مجوز ۲۰۰ نفر نیروی قراردادی را از سازمان شهرداری‌ها اخذ کردیم و به دنبال آن هستیم تا برای ۲۰۰ نفر بعدی نیز مجوز بگیریم و در مرحله دوم یک‌هزار و ۵۰۰ نیروی شرکتی نیز تبدیل وضعیت می‌شود که اگر این‌ها هم تبدیل وضعیت شوند باز بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ نیرو نیاز خواهیم داشت که از طریق نظام استخدام شایسته‌سالاری تأمین می‌شود تا با بازنشسته شدن بخشی از نیروها در سنوات آتی مشکلی در وضعیت نیروی انسانی ایجاد نکند.

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

۲ دیدگاه تاکنون.

  1. افسون كامياب گفت:

    با سلام ممنون از اطلاع رسانی شما

    [پاسخ]

  2. مرتضی گفت:

    با سلام. مگر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی از سمت سازمان شهرداری های کشور ممنوع نشده بود ؟! چطور شهرداری شیراز اینکار را میکند و شهرداری های دیگر نمی توانند اینکار را انجام دهند ؟

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.