خانه » اطلاعیه های مهم » شروع ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۷(آخرین مهلت ثبت نام)

شروع ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۷(آخرین مهلت ثبت نام)

متن آگهی:

  • خبر ۳۱ اردیبهشت ۹۷: امشب آخرین فرصت ثبت نام در پنجمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه های دولتی

    مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مهلت ثبت نام در پنجمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی در سال ۱۳۹۷ ساعت ۲۴ امشب دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه پایان می پذیرد.

    وی افزود: پیرو اطلاعیه اصلاحی یکشنبه ۲۳ اردیبهشت و با توجه به درخواست برخی دستگاه های اجرایی، سری دوم اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام از بعد از ظهر شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد.

    جهت دانلود دفترچه راهنما اینجا کلیک کنید

    دانلود اصل سوالات عمومی استخدامی دستگاه اجرایی

    سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۹۴

    اصل دفترچه سوالات دبیری حرفه و فن (کار و فناوری) سال ۹۶

    اصل دفترچه سوالات هنرآموز کامپیوتر سال ۹۶

    جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک کنید


    خبر ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۷ – اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اصلاحات سری دوم دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور

     پیرو اطلاعیه اصلاحی مورخ ۹۷/۰۲/۲۳ بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان می‌رساند، با توجه به درخواست برخی از دستگاه های اجرایی، اصلاحات جدید ذیل (سری دوم) در دفترچه راهنمای ثبت نام صورت گرفته است. بنابراین کلیه متقاضیان، ضرورت دارد هنگام ثبت‌نام به این نکات توجه نمایند. همچنینداوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند با عنایت به توضیحات ذیل در صورت علاقه‌مندی با مراجعه به قسمت ویرایش، نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود حداکثر تا پایان روز دوشنبه ۹۷/۰۲/۳۱ اقدام نمایند.

    ضمناً داوطلبانی که در این آزمون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، در صورت تمایل برای ثبت‌نام لازم است با توجه به دفترچه راهنمای ثبت‌نام (پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور) و همچنین اطلاعیه‌ اصلاحی مورخ ۹۷/۰۲/۲۳ مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org  با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور در بازه زمانی فوق نسبت‌به ثبت‌نام اقدام نمایند.

    تذکر مهم: مجدداً تاکید می‌گردد مهلت ثبت‌نام تا پایان روز دوشنبه مورخ ۹۷/۰۲/۳۱ بوده و این تاریخ به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

    ۱-ظرفیت پذیرش در کد شغل محل های ذیل مربوط به سازمان بیمه سلامت به شرح جدول ذیل اصلاح می گردد:

    ۲-۱- ظرفیت کد شغل محل ۱۰۰۰۱ برنامه نویس سیستم (تهران- تهران) از ۶  نفر به ۷ نفر افزایش می یابد.

    ۲-۲- ظرفیت کد شغل محل ۱۰۰۰۲ کارشناس تحلیلگر سیستم (تهران – تهران) از ۳  نفر به ۴ نفر افزایش می یابد.

    ۲-۳- ظرفیت کد شغل محل ۱۰۰۰۳ کارشناس شبکه (تهران- تهران) از ۳  نفر به ۴ نفر افزایش می یابد.

    ۲-اصلاحات مربوط به ‌شغل‌محلهای وزارت آموزش و پرورش:

    ۲-۴- در شغل محل هایی که در محل خدمت آن ها عبارت «عشایر» قید گردیده است، تایید نوع بومی (استان یا شهرستان) به عهده اداره کل امور عشایر استان مربوطه می باشد.

    ۲-۵- در شغل محل‌هایی که در محل خدمت آن‌ها عبارت «ویژه آموزش و پرورش» درج شده است، تمامی داوطلبان متقاضی استخدام در وزارت آموزش و پرورش با رعایت سایر شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت‌نام از داوطلبان، مجاز به ثبت‌نام در شغل محل های مذکور می‌باشند.

    همچنین به اطلاع تمامی داوطلبان متقاضی استخدام در پنجمین امتحان مشترک فراگیر می‌رساند، اخذ سوابق مربوط به اشتغال قراردادی و یا غیر رسمی در زمان ثبت‌نام صرفاً براساس «بند آخر تبصره شرایط عمومی داوطلبان» مندرج در صفحه ۳ دفترچه راهنمای ثبت‌نام  داوطلبان بوده و هیچ امتیاز دیگری ندارد.

    جهت دانلود دفترچه راهنما اینجا کلیک کنید

    دانلود اصل سوالات عمومی استخدامی دستگاه اجرایی

    سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۹۴

    اصل دفترچه سوالات دبیری حرفه و فن (کار و فناوری) سال ۹۶

    اصل دفترچه سوالات هنرآموز کامپیوتر سال ۹۶

    جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک کنید


    جهت دانلود دفترچه راهنما اینجا کلیک کنید

    دانلود اصل سوالات عمومی استخدامی دستگاه اجرایی

    سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۹۴

    اصل دفترچه سوالات دبیری حرفه و فن (کار و فناوری) سال ۹۶

    اصل دفترچه سوالات هنرآموز کامپیوتر سال ۹۶

    جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک کنید


    خبر ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۷ – به اطلاع داوطلبان عزیز می رساند سامانه ثبت نام آزمون جامع استخدامی مرحله پنجم دستگاه های اجرایی کشور از ساعت ۱۸ امروز از طریق همین سامانه قابل دسترس خواهد بود


    خبر ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۷ – دفترچه راهنمای ثبت نام پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور(تیرماه سال۱۳۹۷)

    جهت دانلود دفترچه راهنما اینجا کلیک کنید

    دانلود اصل سوالات عمومی استخدامی دستگاه اجرایی

    سوالات استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۹۴

    اصل دفترچه سوالات دبیری حرفه و فن (کار و فناوری) سال ۹۶

    اصل دفترچه سوالات هنرآموز کامپیوتر سال ۹۶


    خبر ۲۲ اردیبهشت ۹۷: شروع ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش از ۲۳ اردیبهشت

    پس از کش و قوس‌های فراوان، در نهایت ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش فردا آغاز می‌شود.
    به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۷ با کش و قوس‌های فراوانی همراه بود؛ در ابتدا قرار بود این آزمون در نیمه دوم اردیبهشت ماه برگزار شود و بر این اساس باید دفترچه آزمون استخدامی نهایتاً در نیمه دوم فروردین ماه در اختیار علاقمندان قرار می گرفت اما این اتفاق رخ نداد.

    وزارت آموزش و پرورش در طی ماه‌های گذشته زمان های متفاوتی را درباره انتشار دفترچه آزمون استخدامی و زمان ثبت‌نام علاقه‌مندان برای شرکت در آزمون استخدامی این وزارتخانه اعلام کرد.

    در آخرین اظهار نظر رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش عنوان شد که ثبت‌نام آزمون استخدامی این وزارتخانه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

    اما سازمان سنجش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت‌نام پنجمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای جذب مجموعاً ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر در نوع دستگاه اجرایی شامل وزارت آموزش و پرورش، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان شیلات کشور، وزارت راه و شهرسازی ، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بیمه سلامت، سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان اوقاف و امور خیریه) از تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان آغاز خواهد شد.

    سازمان سنجش همچنین در این اطلاعیه اعلام کرد که تاریخ برگزاری این آزمون ۱۵ تیرماه ۱۳۹۷ خواهد بود.

    نکته جالب توجه در این اطلاعیه، این است که از ۱۸ هزار و ۲۰۷ نفر که در این آزمون پذیرش می‌شوند ۱۷ هزار و ۳۶۸ نفر به وزارت آموزش و پرورش اختصاص دارد.

    در هر حال آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور از فردا یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۷ ادامه دارد.

    سازمان سنجش تاکید کرده است که این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و به درخواست‌هایی که بعد از تاریخ مذکور برای ثبت‌نام به سازمان سنجش آموزش کشور واصل شود به هیچ‌وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

    خبرگزاری فارس


    خبر ۱۸ اردیبهشت ۹۷: انتشار دفترچه آزمون استخدام آموزش و پرورش از شنبه

    رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از انتشار دفترچه آزمون استخدامی این وزارتخانه در روز شنبه خبر داد.
    شنبه دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش منتشر می‌شوداسفندیار چهاربند، رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای سال ۹۷ اظهار کرد: با توجه به توافقاتی که با سازمان سنجش داشتیم به احتمال بسیار زیاد شنبه هفته آینده دفترچه آزمون استخدامی روی سایت سنجش بارگذاری می شود.

    وی ادامه داد: تمام اطلاعات لازم برای آزمون استخدامی در این دفترچه ذکر شده است و برای ۷۰رشته محل تقاضای استخدامی داده ایم.

    اولویت های استخدامی در آزمون آموزش و پرورش:
    رئیس مرکز منابع انسانی آموزش و پرورش درباره اولویت های استخدامی این آزمون تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در سمت های مختف داریم، اما همچنان اصلی ترین نیاز ما در دوره ابتدایی بوده و بنابراین اولویت پذیرش هم در این دوره است.

    چهاربند یادآور شد: با توجه به اعلام نیازهای قبلی امسال بیش از ۱۷ هزار نیروی متقاضی را از طریق آزمون استخدامی جذب می کنیم تا در سال های آتی وارد کلاس درس شوند.


    خبر ۱۷ اردیبهشت ۹۷: انتشار آگهی استخدام دستگاه های اجرایی طی امروز 

    رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: آگهی استخدام ۱۸ هزار نفر امروز در سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و از شنبه ثبت نام افراد متقاضی استخدام با شرایط ذکر شده در متن آگهی آغاز می‌گردد.
    جمشید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: براساس قوانین کشور به یک سوم نیروهای خروجی از دستگاه‌ها و قوای مختلف کشور توسط این سازمان مجوز به‌کارگیری نیروی جدید داده می‌شود.
    وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و قوای کشور نیروهای خروجی خود را به سازمان اعلام می‌کنند و سازمان هم براساس میزان خروجی آنان به  یک سوم این خروجی مجوز به‌کارگیری نیروی جدید می‌دهد.
    رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: آگهی استخدام ۱۸ هزار نفر امروز در سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود و از شنبه ثبت نام افراد متقاضی استخدام با شرایط ذکر شده در متن آگهی آغاز می‌گردد.
    انصاری با اعلام اینکه سن مدیریت در کشور در حال حاضر متوسط ۴۷ سال می­‌باشد،گفت: در نظر است تا پایان برنامه ششم متوسط سن مدیریت در کشور به ۴۰ سال برسد که استفاده از نیروهای جوان از سیاست‌های دولت است.
    وی نیز به تسهیلات در نظر گرفته شده برای تصدی مدیریت جوان در کشور اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی برای تصدی مدیریت از سوی نیروهای جوانتر در شورای عالی اداری تصویب شده که شرایط احراز سنوات تجربه مدیریت برای آنان تقلیل پیدا کرده است.
    رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور سوابق مدارک دانشگاهی و پژوهشی برای نیروهای جوان را از جمله امتیازات سپردن مدیریت به آنان دانست.
    انصاری با بیان اینکه با این روش دستگاه‌ها می‌توانند از نیروهای جوان استفاده کنند، افزود: استان خراسان رضوی ۷ درصد کارمندان کشور را به خود اختصاص داده است.
    وی با اعلام اینکه متناسب با جمعیت پایین نسبت کارگران دولت در استان‌ها بیشتر است، گفت: معمولا هرچه استان‌های ما پرجمعیت‌تر می‌شوند نسبت کارمند دولت کمتر است و این به این دلیل است که در یک استان یک میلیون نفری، یک اداره درست می‌شود و برای یک استان ۵ ، ۶ میلیون نفری هم یک اداره درست می‌شود.
    انصاری به ساکن بودن مدیران در محل خدمتی خود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مدیران پروازی کمتر داریم، اما تاکید رئیس جمهور و این سازمان بر ساکن بودن استانداران، فرمانداران و روسای دستگاه‌های اداری در محل خدمت خودشان است.
    وی با گرامیداشت هفته مقام معلم به فرهنگی بودن خود اشاره کرد و گفت: معلمین ما جزء تاثیرگذارترین اقشار کارکنان دولت در کشور و جامعه هستند.
    رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تاثیرگذاری سخن معلم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: معلمین مورد اعتماد مردم حساب می‌شوند و نظرات و حرف‌های آنان تاثیر خود را در جامعه می‌گذارد.
    وی معلمین را سرمایه‌ای برای کشور دانست و افزود: معلمین باید قدر خودشان را بداند و مردم هم متقابلا قدر معلمین را مورد توجه قرار دهند.


    خبر ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۷ – معاون وزیر آموزش و پرورش : مجوز استخدام ۱۵ هزار نفر نیروی جدید در وزارت آموزش و پرورش اخذ شد.

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گرمسار گفت : به استناد قوانین برنامه ششم توسعه ، نیاز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش باید از دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تامین شود اما با رایزنی ها ، مجوز استخدام ۱۵ هزار نفر نیروی جدید اخذ شده است.
    علی الهیارترکمن افزود: با همکاری سازمان سنجش و آموزش کشور دفترچه آزمون این هفته منتشر و آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اوایل تیرماه برگزار می شود .
    الهیار ترکمن از افزایش ۱۱ درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۷ خبر داد و گفت:امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس ، برای نحوه تخصیص این منابع در آمدی و مالی نیز مساعدت ویژه تری شود .
    معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پرداخت مبالغی از بدهی های این وزارتخانه با همکاری خزانه کشور گفت: این مبالغ در بخش های حق الزحمه نیروهای حق التدریس،خرید خدمات آموزشی، امتحانات و اضافه کاری کارکنان خواهد بود.

    خبرگزاری صدا و سیما


    خبر ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۷ – قنبرعلی خوش آینه، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در پاسخ به اینکه این استخدامی در پورتال سازمان سنجش قرار نگرفته است، بیان کرد: دلیل تاخیر در اعلام شرایط آزمون مازاد نیرو در برخی از استان ها است.

    وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی در حال رایزنی هایی هستند که بتوانند مجوز آزمون را صادر کنند.

    خوش آینه اضافه کرد:  نهایتا تا آخر این هفته ۱۴ اردیبهشت ماه تمامی شرایط شرکت در آزمون بر روی پورتال سنجش قرار خواهد گرفت.

    وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی جزو استان های نیازمند است، ادامه داد: استان ما حدود ۴۵۰ نفر نیاز دارد که مجوز برای استخدام ۲۴۰ نفر در استان خراسان شمالی صادر شده است.

    خوش آینه ادامه داد: در استخدامی آموزش و پرورش ۴۰ درصد سهمیه ابتدایی و ۶۰ درصد سهمیه برای دوره های متوسطه اول و دوم و مدارس فنی و حرفه ای است.

    وی اضافه کرد: این تعداد استخدامی در تمامی شهرستان های خراسان شمالی به غیر از بجنورد متناسب با نیاز  به کار گرفته می شوند.

    معاون منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به رشته های مورد نیاز در این استخدامی گفت: در مقطع ابتدایی رشته هایی همچون علوم تربیتی، آموزش ابتدایی، روان شناسی و دیگر رشته های مرتبط و در مقطع متوسطه رشته هایی همچون تاریخ، ادبیات، معارف، زبان انگلیسی، فیزیک و سایر رشته ها جذب خواهد شد.

    خوش آیینه تصریح کرد: همچنین برای آموش فنی و حرفه ای، ۱۱ رشته فنی همچون مکانیک، برق و … نیز جذب خواهند شد


    خبر ۱۱ اردیبهشت ۹۷: خبر جدید از انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در هفته آینده

    وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت همه دستگاه های را مکلف کرده است که از پیام رسان داخلی استفاده کنند و ما نیز در آموزش‌ و پرش طی دو بخشنامه به توجیه مدیران پرداختیم و پیگیری می کنیم که تمام ارتباطات اداری از پیام رسان خارجی قطع شود.

    به گزارش خبرنگار آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت همه دستگاه های را مکلف کرده است که از پیام رسان داخلی استفاده کنند و ما نیز در آموزش‌ و پرش طی دو بخشنامه به توجیه مدیران پرداختیم و پیگیری می کنیم که تمام ارتباطات اداری از پیام رسان خارجی قطع شود.

    وی در خصوص آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش گفت: پیگیر هستیم و دوستان در سازمان سنجش درتلاشند تا دفترچه در هفته آینده منتشر شود.

    بطحایی درباره مصوبه حذف آزمون در مدارس ابتدایی گفت: حذف آزمون های دوره ابتدایی در حال اجراست و نشانه های خوبی در بین خانواده ها و مجامع علمی دیده می شود.

    وی ادامه داد: در خصوص ازمون سمپاد متوسطه اول، منتظر امضای مصوبه توسط رئیس جمهور هستیم و تکلیف تا ۳ یا ۴ روز آینده مشخص می شود.


    خبر ۱۰ اردیبهشت ۹۷: تیرماه زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش می باشد

    سرپرست امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش آخرین جزئیات آزمون استخدامی ۱۷ هزار نفری این وزارتخانه را تشریح کرد.

    نادر سلیمان‌زاده، سرپرست امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آزمون استخدامی این وزارتخانه، با اشاره به مشکلِ تامین اعتبار، بعنوانِ اصلی‌ترین دلیلِ تاخیر در انتشار و توزیع دفترچه ثبت‌نام، گفت: خوشبختانه با رفع مشکلات، دیروز مراحل پایانیِ برنامه‌ریزی انجام شد و انشالله اگر مشکلی خاصی پیش نیاد، امروز ضمن ارائه آن به سازمان سنجش، مذاکرات برای دستیابی به توافقات لازم بمنظور تعیین زمان برگزاریِ آزمون، صورت می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه آزمون در یکی از روزهای جمعه تیر ماه برگزار خواهد شد، افزود: اینکه در حال حاضر زمانِ قطعیِ آزمون را بخواهیم اعلام کنیم، ممکن نیست؛ چرا که زمانِ آزمون در واقع بستگی به توانمندی و امکاناتِ سازمان سنجش دارد.

    وی درباره جزییات بیشتر آزمون ادامه داد: این آزمون برای استخدامِ ۱۷ هزار و ۳۶۸ نفر برگزار می‌شود که حسب دستورات، جنسیتِ نیروهای استخدامی از طریقِ آن، تقریباً یک حالت تعادلِ ۵۰ – ۵۰ دارد. استان‌های البرز، خوزستان، سیستان و بلوچستان و همچنین شهرستان‌های تهران طبق معمول ادوار گذشته، جزو مناطقی هستند که بیشترین دامنه پذیرش را دارند. ضمن اینکه نسبتِ پذیرش در این آزمون برای مقطع ابتدایی نسبت به سایر مقاطع بیشتر است.

    سلیمان‌زاده با بیان اینکه آموزش و پرورش علاوه بر این آزمون استخدامی، امسال حدود ۹ هزار و ۸۰۰ نفر را نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه رجایی جذب می کند، افزود: اگر روالِ به همین روند پیش برود، ما فعلاً تا چند سال، برای رفع کمبود نیرو، هر ساله به یک چنین آزمونی نیاز داریم.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاشمان بر این است که با همکاریِ سازمان سنجش، این امکان فراهم شود که آزمون هرچه زودتر برگزار شود تا ما بتوانیمِ بر اساسِ نتایج، ضمن انتخابِ بهترین‌ها از میان داوطلبان، با برپایی دوره‌های مربوطه، نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش را جذب کنیم.


    خبر ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۷ -اعلام شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که شرط سنی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای دارندگان مدرک کارشناسی ۳۵ سال و برای ارشد و دکتری ۴۰ و ۴۵ سال خواهد بود و در واقع با توجه به دوره رکود در استخدام‌ها، یک بازه سنی ۵ ساله ارفاق، اعمال شده است.

    اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برگزاری آزمون استخدامی برای جذب ۱۵ هزار نیروی انسانی جدید در سال تحصیلی قطعی خواهد بود اظهار کرد: دفترچه آزمون در اختیار سازمان سنجش قرار گرفته است.

    وی افزود: پیش بینی می‌شود با ورود اطلاعات کدرشته محل‌ها در سامانه سنجش، دفترچه آزمون استخدامی هفته آینده منتشر شود.

    رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس‌های حرفه آموزی یکساله نیز امسال و پس از  طی مراحل آزمون و مصاحبه برگزار می‌شود عنوان کرد: درباره زمان بکارگیری پذیرفته شدگان هنوز اختلاف نظر وجود دارد و با وجود آنکه آموزش وپرورش اصرار به بکارگیری پذیرفته شدگان از مهر ۹۷ دارد، سازمان برنامه تامین اعتبار و جذب را به مهر ۹۸ موکول کرده است.

    وی افزود: رایزنی درباره زمان بکارگیری این افراد ادامه دارد اما آزمون قطعا برگزار می‌شود.

    به گفته چهاربند، شرط سنی برای دارندگان مدرک کارشناسی ۳۵ سال و برای ارشد و دکتری ۴۰ و ۴۵ سال خواهد بود و در واقع با توجه به دوره رکود در استخدام‌ها، یک بازه سنی ۵ ساله ارفاق، اعمال شده است.

    ایسنا


  • خبر ۸ اردیبهشت ۹۷: انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا هفته آیندهرئیس مرکز برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا هفته آینده خبر داد.
    به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اسفندیار چهاربند درباره آزمون استخدامی این وزارتخانه در سال ۹۷، عنوان کرد: بهمن ماه مجوز ۱۵ هزار استخدام مشروط به تامین اعتبار آن توسط سازمان برنامه و بودجه صادر شد و این سازمان موافقت خود را به سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرد مشروط به آنکه در مهر ۹۸ به کار گرفته شوند به دلیل اینکه این نامه با درخواست ما مغایرت داشت و اصرار ما بر مهر ۹۷ بود پس از مکاتبات بسیار چهارشنبه گذشته نشست مشترکی را داشتیم و توافق شد دفترچه منتشر و آزمون برگزار شود اگر از محل منابع سال ۹۷ می‌تواند تامین کند آنها را به کار بگیرد در غیراین صورت شروع یه کار آنها از مهر ۹۸ خواهد یود و در این رابطه هنوز در حال رایزنی هستیم.وی ادامه دارد: این دفترچه در اختیار سازمان سنجش است و حدود ۶۰ هزار کدشغل مختلف داریم و پیش بینی می‌کنیم اگر سازمان سنجش بتواند در روزهای آینده بارگزاری را انجام دهد در هفته آینده دفترچه منتشر شود.

  • خبر ۵ اردیبهشت ۹۷: زمان انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش ‌و پرورش حداکثر تا هفته آیندهسرپرست امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای انتشار دفترچه آزمون استخدامی تا هفته آینده گفت: معلمان حق‌التدریس در صورت تمایل می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
    به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آموزش‌وپرورش برای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی خود در سال ۹۷ آزمون استخدامی برگزار خواهد کرد و قرار بود دفترچه آزمون استخدامی تا اواخر فروردین منتشر شود اما تا کنون این دفترچه منتشر نشده است و این مسئله موجب سردرگمی داوطلبانی شده است که متقاضی شرکت در این آزمون هستند.در همین رابطه نادر سلیمان زاده سرپرست امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: مطابق رایزنی‌های انجام شده دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش این هفته و حداکثر هفته آینده منتشر خواهد شد و اقدامات لازم برای انتشار آن از طریق سایت سازمان سنجش انجام شده است.وی افزود:‌ بیشترین جذب معلم برای استان‌های البرز، شهرستان‌های تهران و سیستان و بلوچستان است که بیشترین نیاز به معلم را دارند همچنین نیروهای حق‌التدریس می‌توانند در این آزمون شرکت کنند اما برگزاری آزمون مجزا برای آنها نیاز به تعیین تکلیف مجلس نیاز داردو هنوز مجلس در این رابطه نظر قطعی را اعلام نکرده است.سلیمان زاده گفت: اگر نیروهای حق التدریس در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش پذیرفته شوند، استخدام می‌شوند اما اگر تمایلی به شرکت در این آزمون نداشتند باید منتظر تعیین و تکلیف مجلس باشند.

  • خبر ۴ اردیبهشت ۹۶: انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا ۳ روز آیندهوزیر آموزش و پرورش از انتشار دفترچه آزمون استخدامی طی دو سه روز اینده خبر داد.به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌ و پرورش در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش فارس درباره سرنوشت ادغام معاونت‌ها عنوان کرد: این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است و باید در وزراتخانه ها بررسی های لازم برای این تغییر داشته باشیم چرا که به هر حال ادغام معاونت ها تکلیفی است که دولت برای وزارتخانه های کشور تعیین کرده است.
    بطحایی درخصوص حذف مدارس تیزهوشان متوسطه دوم بیان کرد: سیاستی برای تغییر اعم از کاهش یا تغییر در روند و فعالیت مدارس متوسطه دوم تیزهوشان نخواهیم داشت اگر موردی در این خصوص وجود داشته باشد آن را به دقت بررسی خواهیم کرد بنا براین دانش آموزان در این مورد نگرانی نباید داشته باشندو به دنبال کیفیت بخشی این مدارس هستیم.
    وزیر آموزش و پرورش در آستانه هفته معلم و توجه به قشر فرهنگی اظهار کرد. به دنبال این هستیم تا با روش های مختلف زمینه های انگیزشی و دلبستگی را افزایش دهیم و مشارکت بهتر ی برای بهبود وضعیت معیشت معلمان دنبال کنیم که مجموعه این کارها دلبستگی را افزایش دهد.
    بطحایی گفت: آزمون استخدامی در پیش داریم که دفترچه آن هم تا دو سه روز آینده منتشر می شود.
  • دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

     
  • خبرگزاری فارس

  • خبر ۳۱ فروردین ماه ۹۷ – رایزنی با سازمان سنجش برای تعیین تکلیف زمان‌بندی آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش/ دفترچه آزمون استخدامی آماده است
  • رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه مجوزهای استخدام اخذ شده و دفترچه آماده تحویل به سازمان سنجش است، گفت: نیازمند یک توافق با سازمان سنجش برای تعیین تکلیف زمان‌بندی برگزاری آزمون هستیم.
  • اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی این وزارتخانه اظهار داشت: مجوزهای استخدام اخذ شده و دفترچه آماده برای تحویل به سازمان سنجش است.وی ادامه داد: نیازمند یک توافق با سازمان سنجش برای تعیین تکلیف زمان‌بندی برگزاری آزمون هستیم و امیدواریم قبل از آزمون سراسری بتوانیم آزمون استخدامی را برگزار کنیم.چهاربند در واکنش به این جمله که علاقه‌مندان زیادی منتظر اعلام آگهی آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش هستند، گفت: علاقه‌مندی زیاد است اما با توجه به تعهدات بلندمدتی که استخدام ایجاد می‌کند، باید بسیار حساب شده و دقیق انجام شود.وی توضیح داد: استخدام باید متناسب با نیاز باشد و منابع لازم برای آن اختصاص یابد و نباید منجر به ایجاد کسری بودجه برای آموزش‌ و پرورش شود.رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: امیدوارم با توجه به آخرین مجوزی که از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده است، زمان‌بندی هم در اوایل هفته آینده نهایی شود.وی در خصوص اعلام پایان فروردین ماه به عنوان زمان انتشار دفترچه ازمون استخدامی گفت: برآورد ما بر این بود که در نیمه فروردین ماه با سازمان سنجش به توافق برسیم و یک فاصله زمانی با برگزاری آزمون کنکور داشته باشد اما چون یک مقدار اخذ مجوزهای مربوط به آزمون استخدامی زمان برد، زمان بندی ما قدری تغییر کرد.

خبر ۲۶ فروردین ماه ۹۷ – معاون وزیر آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با فارس:مجوزهای استخدام نیرو در آموزش‌ و پرورش صادر شد/ تعیین تکلیف زمان برگزاری آزمون در این هفته
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌ و پرورش از صدور مجوزهای استخدام نیرو در این وزارتخانه خبر داد و گفت: جدول زمان بندی آزمون در این هفته تعیین تکلیف می شود.
علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت صدور مجوزهای آزمون استخدامی این وزارتخانه و زمان برگزاری آن، اظهار داشت: مجوز ردیف استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی صادر شده است.

وی ادامه داد: مجوز بودجه را نیز سازمان برنامه و بودجه داده است که این اعتبار در سال ۹۷ قابل تأمین است.

الهیار ترکمن اضافه کرد: هم اکنون با سازمان اداری و استخدامی و سازمان سنجش در حال رایزنی هستیم.

وی افزود: نمی خواهیم تاریخ برگزاری آزمون استخدامی با آزمون سراسری تداخل داشته باشد تا سازمان سنجش بتواند به صورت کامل روی کار آموزش‌ و پرورش متمرکز شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هماهنگی روی بحث جدول زمان بندی آزمون در حال انجام است و در همین هفته تعیین تکلیف می شود.


خبر ۲۲ فروردین ۹۷: انتشار آگهی استخدام آموزش و پرورش در انتظار موافقت سازمان اداری و استخدامی

سرپرست اداره کل امور اداری آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس خبر دادانتشار آگهی استخدام آموزش و پرورش در انتظار موافقت سازمان اداری و استخدامی
سرپرست اداره کل امور اداری آموزش و پرورش با بیان اینکه سازمان اداری و استخدامی سر اعتبار استخدام آموزش و پرورش یک مقدار بحث دارد، گفت: در تلاش هستیم تا این هفته یا هفته آینده این سازمان را قانع کنیم که اعتبار را پیش‌بینی کردیم.
ناصر سلیمان‌زاده سرپرست اداره‌کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص ظرفیت استخدامی این وزارتخانه در آزمون سال ۹۷، اظهار داشت: در حال حاضر برای سال ۹۷ توانستیم ۱۵هزار ردیف استخدامی بگیریم و ۲۳۶۸ ردیف استخدامی نیز از دو سال قبل باقی‌ مانده است؛ بر این اساس امسال برای جذب نیرو در ۱۷ هزار و ۳۶۸ ردیف استخدامی، آزمون برگزار می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «دلیل عدم جذب نیرو در ردیف‌های استخدامی چیست؟»، گفت: جذب به صورت تخصصی بر اساس رشته و جنسیت خاص است و با توجه به پراکندگی که در استان‌ها داریم، افراد در بخشی از قسمت‌ها نمی‌توانند حد نصاب لازم را کسب کنند و در نتیجه ریزش داریم و جذب ۱۰۰ درصدی را نداریم.

سلیمان‌زاده به میزان ردیف استخدامی و نیاز آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: نیاز ما فراتر از ردیف استخدامی است؛ سازمان اداری و استخدامی، سیاست‌گذاری کرده است و افق دورتری را می‌بیند و بر این اساس به ما حداقل ردیف را می‌دهد.

وی ادامه داد: ما برای حل مشکل از منابع دیگر استفاده می‌کنیم یعنی با دادن اضافه کار، استفاده حق‌التدریس، خرید خدمات و سرباز معلم، مشکلات کمبود نیروی انسانی را حل می‌کنیم وگرنه اگر بخواهیم نیروی رسمی به‌کار بگیریم باید بیش از ۱۰۰ هزار نفر را استخدام کنیم.

سرپرست امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا در استخدام بر اساس زمان‌بندی پیش می‌روید؟»، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای استخدام خیلی زودتر شروع کرد و درخواستش را داده است اما روند تصویب و اجرا خیلی تأخیر دارد.

وی افزود: ما از نظر زمانی آنقدر جلو بودیم که برای اینکه سازمان سنجش عقب نماند، تعدادی از همکاران خود را پای سامانه گذاشتیم تا به جای همکاران آنها ورود اطلاعات به سامانه انجام دهند و اکنون همه چیز آماده است و تنها کافیست که سازمان اداری و استخدامی، موافقت خود را اعلام کند تا سازمان سنجش، اطلاعیه استخدام را منتشر کند.

سلیمان‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر سازمان اداری و استخدامی سر اعتبار استخدام یک مقدار بحث دارد، گفت: در حال تلاش هستیم تا این هفته یا هفته آینده سازمان اداری و استخدامی را قانع کنیم که اعتبارش را پیش‌بینی کردیم و اطلاعیه هم تا آخر فروردین ماه منتشر شود.


خبر ۱۹ فروردین ۹۷: اعلام شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا ۲۵ فروردین

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی از اعلام رشته ها و شرایط شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نهایتا تا ۲۵ فروردین ماه خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اموزش و پرورش خراسان شمالی قنبر علی خوش آینه، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر_اترک در پاسخ به اینکه این استخدامی در پورتال سازمان سنجش قرار نگرفته است، بیان کرد: پنج شنبه گذشته برای ساعاتی اندک آگهی از طریق سایت سنجش منتشر شد اما برای جمع بندی های سایر استان ها برداشته شد و نهایتا تا ۲۵ فروردین ماه تمامی شرایط شرکت در آزمون بر روی این پورتال قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد : مجوز برای استخدام ۲۳۵ نفر در استان خراسان شمالی صادر شده است.

وی ادامه داد: در استخدامی آموزش و پرورش ۴۰ درصد سهمیه ابتدایی و ۶۰ درصد سهمیه برای دوره های متوسطه اول و دوم و مدارس فنی و حرفه ای است.

وی اضافه کرد: این تعداد استخدامی در تمامی شهرستان های خراسان شمالی به غیر از بجنورد متناسب با نیاز به کار گرفته می شوند.

معاون منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به رشته های مورد نیاز در این استخدامی گفت: در مقطع ابتدایی رشته هایی همچون علوم تربیتی، آموزش ابتدایی، روان شناسی و دیگر رشته های مرتبط و در مقطع متوسطه رشته هایی همچون تاریخ، ادبیات، معارف، زبان انگلیسی، فیزیک و سایر رشته ها جذب خواهد شد.

خوش آیینه تصریح کرد: همچنین برای آموش فنی و حرفه ای، ۱۱ رشته فنی همچون مکانیک، برق و … نیز جذب خواهند شد.


خبر ۱۸ فروردین ماه ۹۷ – به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری، اظهار داشت: دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده شده اما به دلیل اینکه باید هماهنگی با دستگاه‌های دیگر و سازمان امور اداری و استخدامی صورت گیرد، امیدواریم تا پایان فروردین این دفترچه منتشر شود.

وی ادامه داد:‌ آزمون‌های استخدامی خاص یک دستگاه نیست، بلکه متقاضیان سایر دستگاه‌ها نیز در بخش عمومی این آزمون شرکت می‌کنند؛ ضمن اینکه بین ۱۵ تا ۲۰ روز مهلت برای ثبت‌نام متقاضیان داده می‌شود و بعد از انجام آزمون، دو برابر ظرفیت مورد نظر اعلام شده و پس از آن مراحل دیگر این آزمون استخدامی انجام می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشته‌های مورد نظر آموزش و پرورش برای جذب نیرو، افزود: آموزش و پرورش برای آموزگاری، دبیری، هنرآموز، استادکار و مربی دانش‌آموزان استثنایی جذب نیرو دارد.

چهاربند بیان داشت: در دوره متوسطه متناسب با رشته تحصیلی که ۲۵ رشته است نیرو جذب می‌شود؛ ضمن اینکه برای دوره ابتدایی نیز این کار صورت می‌گیرد و در نهایت ۶۳ رشته تحصیلی مشمول این آزمون استخدامی می‌شوند.

وی با اشاره به جزئیات شرایط جذب نیرو در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط سنی و عمومی افراد، جذب صورت می‌گیرد؛ضمن اینکه شرط سنی برای داوطلبان با مدرک دکتری ۴۵ سال، کارشناسی ارشد ۴۰ سال و کارشناسی ۳۰ سال بوده و برای دارندگان مدرک کاردانی رشته استادکاری نیز شرط سنی ۲۵ سال است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در کنار این شرایط، شرایط اختصاصی وجود دارد که متناسب با رشته صورت می‌گیرد و شامل مصاحبه‌ها و معاینات پزشکی است که در نهایت گزینش انجام می‌شود.

چهاربند متذکر شد: در آزمون استخدامی امسال حدود ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب می‌شوند که ۲۳۰۰ مجوز استخدامی از دوره قبل باقی مانده و ۱۵ هزار مجوز استخدامی نیز مربوط به این دوره است.

وی تصریح کرد: پذیرش ما بومی‌پذیری است یعنی به تناسب شرایط هر استان دامنه‌پذیرش صورت می‌گیرد و در دامنه پذیرش چند شهرستان و منطقه وجود دارد و فرد باید شغلی را انتخاب کند که در همان دامنه پذیرش است؛ضمن اینکه فرد باید یک محل خدمت را در یک شهرستان و منطقه انتخاب کند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در استان‌ها پذیرش به صورت بومی و غیربومی تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: در استان‌هایکم برخوردار مانند کردستان و آذربایجان غربی  ضریب نمره آزمون یک چهارم تعیین شده؛ ضمن اینکه استان‌های برخوردار دو گروه هستند؛ به این شکل که یا در دامنه پذیرش استان قرار دارند که با ضریب یک دوم است و اگر خارج از استان باشند، ضریب یک است.

وی افزود: داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام شرایط لازم را داشته باشند؛ ضمن اینکه نتایج ۱۰ روز پس از برگزاری آزمون اعلام می‌شود.

چهاربند با اشاره به جزئیات سهمیه گروه‌های مختلف در آزمون استخدامی آموزش و پرورش متذکر شد: 25 درصد جذب نیرو مربوط به ایثارگران، ۵ درصد مربوط به رزمندگان با ۶ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی و ۳ درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات مواد امتحانی آزمون استخدامی، یادآور شد: آزمون عمومی شامل دروس ادبیات، معارف، زبان انگلیسی، دانش‌اجتماعی، ریاضی و آمار مقدماتی و آزمون هوش است.

وی اضافه کرد: پس از آزمون عمومی یک آزمون تخصصی برگزار می‌شود و بر اساس این آزمون، در نهایت دو برابر ظرفیت افراد معرفی می‌شوند و از این مرحله به بعد هر دستگاهی بر اساس شرایط خاص خود، مصاحبه تخصصی داشته و معاینات پزشکی بر اساس نوع مشاغل درخواستی انجام می‌شود.

چهاربند در خصوص «کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش» خاطرنشان کرد: جبران کمبود نیرو فقط از طریق استخدام انجام نمی‌شود، بلکه از حق‌التدریس شاغل استفاده می‌شود و بعد از جذب از طریق آزمون نیز از روش خرید خدمات و حق‌التدریس نیز این کار انجام می‌شود.


خبر ۱۵ فروردین ماه ۹۷ – آخرین خبرها از استخدامی آموزش و پرورش
 علی نیا- سهمیه استخدامی آموزش و پرورش  خراسان شمالی  از آزمون استخدامی اردیبهشت ماه امسال،  235 نفر است. معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی روز گذشته در گفت و گو با خبرنگار ما درخصوص جزئیات این خبر افزود:  متقاضیان می توانند از طریق  سایت  سازمان سنجش از شرایط استخدامی و رشته های مورد نیاز آگاهی پیدا کنند. «خوش آینه» با اشاره به این که متقاضیانی که در این آزمون استخدامی شرکت کنند در صورت قبول شدن می توانند در تمام شهرستان ها به جز مراکز استان مشغول به خدمت شوند، افزود: مهرماه امسال حدود ۷۰۰ نیروی بازنشسته خواهیم داشت با وجود این که این نیروها از چرخه کار خارج می شوند حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نیرو کسری داریم، اما جای نگرانی نیست زیرا با دبیران موظفی این کمبود جبران می شود و  برای سال تحصیلی جدید  کسری نیرو نداریم. وی با اشاره به این که ۶۳۰ معلم حق التدریس داریم، بیان کرد: معلمان حق التدریس  هم می توانند در این آزمون شرکت کنند با این وجود، سال آینده به صورت حق التدریس هم جذب خواهند شد و احتمال تبدیل وضعیت آنان به پیمانی وجود خواهد داشت. وی اضافه کرد: تابستان امسال  اگر وزارتخانه با سازمان بودجه به مشکل نخورد این احتمال وجود خواهد  داشت.

خبر ۵ فروردین ۹۷: اعلام تاریخ ثبت نام وشرایط وضوابط شرکت در آزمون استخدام پیمانی آموزش وپرورش در سال۱۳۹۷

رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزات آموزش و پرورش از تاریخ ثبت نام وشرایط وضوابط شرکت در آزمون استخدام پیمانی آموزش وپرورش در سال۱۳۹۷ خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند در خصوص جذب و استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی این سازمان از طریق آزمون درسال ۱۳۹۷ اعلام کرد: در آزمون استخدامی سال۱۳۹۷ براساس نیاز مناطق آموزشی برای حدود ۷۰ خوشه شغلی مربوط به مشاغل آموزشی، تعداد ۱۷۳۶۸ نفر ، با رعایت ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمت کشور و درنظر گرفتن سهمیه های قانونی، بعد از طی مراحل آزمون به شرط گذراندن پودمان اول دوره مهارت آموزی، از تاریخ ا مهر ماه ۹۷ جذب آموزش و پرورش خواهند شد. پذیرفته شدگان نهایی مکلفند که مابقی دوره شایستگی معلمی را ،همزمان با اشتغال درمدارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی بگذرانند.

چهاربند ادامه داد: ثبت نام ازداوطلبان متقاضی در آزمون استخدامی پیمانی سال ۱۳۹۷ پس از تکمیل، اخذ و تأیید اطلاعات، از سوی مراجع ذیصلاح، از نیمه اول فروردین سال ۱۳۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور شروع خواهدشد.

وی اظهار کرد: آزمون استخدامی در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برگزار و نتایج اولیه آزمون نیز، حداکثر تا اواخر خرداد ۱۳۹۷ از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد پذیرفته شدگان نهایی پس ازطی مراحل مصاحبه تخصصی ، معاینات پزشکی و بررسی صلاحیت های عمومی ازمیان معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت، انتخاب و به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی جهت گذراندن دوره مهارت آموزی معرفی شوند.


خبر ۱۶ اسفند ۹۶: اعلام تاریخ ثبت نام و شرایط  شرکت در آزمون استخدام پیمانی آموزش وپرورش سال ۹۷ 
مهندس چهاربند رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات در خصوص جذب و استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی،آموزش وپرورش از طریق آزمون درسال ۱۳۹۷ اعلام کردند که در آزمون استخدامی سال۱۳۹۷ براساس نیاز مناطق آموزشی برای حدود ۷۰ خوشه شغلی مربوط به مشاغل آموزشی ، تعداد ۱۷۳۶۸ نفر ، با رعایت ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمت کشور و درنظر گرفتن سهمیه های قانونی، بعد از طی مراحل آزمون به شرط گذراندن پودمان اول دوره مهارت آموزی، از تاریخ ۹۷/۷/۱ جذب آموزش و پرورش  خواهند شد پذیرفته شدگان نهایی مکلفند که مابقی دوره شایستگی معلمی را ،همزمان با اشتغال درمدارس  در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی بگذرانند.
آقای چهاربند در این خصوص گفتند، ثبت نام ازداوطلبان متقاضی در آزمون استخدامی پیمانی سال ۱۳۹۷ پس از تکمیل ،اخذ و تأیید اطلاعات، از سوی مراجع ذیصلاح، از اواخر اسفندماه سال جاری  و یا نیمه اول فروردین سال ۱۳۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور شروع  خواهدشد.
ایشان اظهار داشتندکه آزمون استخدامی در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷  برگزار و نتایج اولیه آزمون نیز، حداکثر تا اواخر خرداد ۱۳۹۷ از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد پذیرفته شدگان  نهایی پس ازطی مراحل مصاحبه تخصصی ، معاینات پزشکی و بررسی صلاحیت های عمومی ازمیان معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت، انتخاب و به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی جهت گذراندن دوره مهارت آموزی معرفی شوند.


خبر ۱۶ اسفند ماه ۹۶ – کیانوش عطائی رئیس اداره امور اداری و تشکیلات اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:

با توجه به سئوالات مکرر داوطلبان ارجمند استخدام در آموزش و پرورش، مراتب از وزارت آموزش و پرورش پیگیری شد و همکاران ذی ربط در حوزه اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند براساس هماهنگی به عمل آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور، آگهی استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش در مشاغل آموزشی که پیش تر قراربود در اسفندماه سال ۱۳۹۶ منتشر گردد، به فروردین ماه سال ۱۳۹۷ موکول گردید. زمان دقیق و نحوه ثبت نام ، مدرک و رشته های تحصیلی و جنسیت های مورد نیاز، شرایط سنی و سایر شرایط لازم به هنگام انتشار آگهی استخدامی مشخص خواهد گردید. بنابراین به داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش توصیه می گردد در این رابطه فقط اخبار منتشر شده در سایت معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی به نشانی poshtibani.ea.medu.ir و کانال تلگرامی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی استان به نشانی @tbzmedu را پیگیری نموده و براساس آن اقدام نمایند.


خبر ۱۲ اسفند ۹۶: احتمال برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش در ۲۰ فروردین ماه

سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران برابر یک برنامه اعلان‌شده از قبل، در مرکز سامد استان(سامانه ارتباط مردمی دولت) حاضر شد و به سوالات و ابهامات شهروندان در حوزه آموزش و پرورش استان پاسخ داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران «سیدعلی قاسمی » صبح امروز چهارشنبه برابر اعلان قبلی در مرکز سامد( سامانه اطلاع‌رسانی دولت) حاضر شد و پاسخ تماس‌های مردم را داد. براساس گزارش خبرنگار روابط عمومی، تعداد تماس‌ها به اندازه‌ای زیاد بود که نقی شادمان معاون هماهنگی مدیرکل نیز در مکان تعبیه شده مستقر شد و به سوالات شهروندانی که از سراسر استان تماس می‌گرفتند، پاسخ داد.

باتوجه به این نکته که آموزش و پرورش نهادی مردمی- حاکمیتی است که کمتر فرد یا خانواده‌ای را می‌توان یافت که مستقیم یا غیر مستقیم با این دستگاه ارتباط نداشته باشد و در حقیقت ذینفعان حوزه آموزش و پرورش بسیار متکثر هستند، انتظار می‌رفت که تماس‌ها  با مدیرکل آموزش و پرورش، بسیار بیشتر از مدیران سایر دستگاه‌ها باشد، انتظار به‌جایی که محقق شد و تمام خطوط تلفن، در تمام مدت زمان مشخص شده برای حضور مدیرکل -۹ تا ۱۱-  پر بود به شکلی که امکانی برای پاسخ به تمام تماس‌ها نبود. اما در نهایت به ۵۵ تماس پاسخ داده شد.

نقی شادمان معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران در خصوص موضوع تماس‌ها به خبرنگار روابط عمومی گفت: بیشتر تماس‌ها در خصوص جذب نیرو بود که البته به شهروندان محترم توضیح دادیم جذب نیرو تابع قوانین کشوری است و براساس آزمون انجام می‌شود. آزمون‌های استخدامی یا از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و یا از طریق سازمان سنجش و براساس نیازسنجی که وزارت آموزش و پرورش از استان‌ها انجام داد، صورت می‌گیرد. اخیراً هم براساس دستورالعمل جدیدی قرار شد آزمونی از مربیان پیش‌دبستانی که سابقه همکاری با ما را داشتند برگزار شود. وزیر محترم هم اعلان کرد در بیستم فروردین قرار است هجده‌هزار نیرو جذب آموزش و پرورش شوند و این هجده‌هزار نفر هم شامل پیش‌دبستانی، هم شامل آزاد و هم ماده ۲۸ خواهد شد اما باید مشخص شود سهم مازندران از این تعداد چند نفر هستند که در انتظار دستورالعمل وزارتی هستیم.

شادمان افزود: از دیگر موارد مورد پرسش شهروندان، معلمان مدارس غیردولتی بودند و می‌خواستند بدانند آیا می‌توانند انتظار جذب داشته باشند یاخیر که در پاسخ به این عزیزان هم گفتیم مدارس غیردولتی، درحقیقت زیرمجموعه بخش خصوصی تعریف می‌شوند و آموزگاران شاغل در این بخش هر سابقه و هرتوانمندی که داشته باشند، باز هم مجوزی برای جذب در آموزش و پرورش محسوب نمی‌شود.

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

منبع: سایت وزارت آموزش و پرورش

خبر ۲ اسفند ۹۶: تلاش برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان سال جاری

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش گفت :۲۶ هزار ملک آموزش و پرورش فاقد سند است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، یوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در استودیو الفبا در خصوص طرح تقویم آموزشی اظهار داشت: یک لایحه در این خصوص از سوی دولت به مجلس ارسال شد اما با توجه به اینکه رویکرد این لایحه بیشتر از بعد زیست‌محیطی بوده است، با نگاه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و آموزش و پرورش متفاوت است و لذا این لایحه در مجلس رد شد.

وی افزود: مقرر شد بر اساس سند تحول بنیادین، این موضوع در اختیار آموزش و پرورش باشد تا با نگاه‌های آموزشی و تربیتی یک لایحه آماده کند؛ بر این اساس مقدمات اولیه این موضوع از سوی شورای عالی آموزش و پرورش آماده شده است. امیدواریم با این ملاحظات لایحه از سوی شورای عالی آموزش و پرورش تهیه شده و به دولت و مجلس ارسال شود.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در خصوص محتوای لایحه پیشنهادی از سوی سازمان محیط‌زیست در خصوص تقویم آموزشی، گفت: در آموزش و پرورش نمی‌توان نگاه صفر و صد داشته باشیم ضمن اینکه اقلیم کشورمان طوری است که مشهور به کشور چهارفصل هستیم. به عبارتی ملاحظاتی در مدارس روستایی وجود دارد که با شهری متفاوت است، یعنی اینکه در روستاها دانش‌آموزان کمک‌کار خانواده‌ هستند که اکثراً بعد از عید و در تابستان مشغول به کارند؛ در شمال ایران و شمال‌غرب کشور، فصل کار از اواخر اسفندماه آغاز می‌شود.

نجفی اضافه کرد:‌ لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارسال شده بود چنین ملاحظاتی را در نظر نگرفته بود و از انعطاف لازم برخوردار نبود ضمن اینکه شروع سال تحصیلی و اتمام آن در قانون مصوب مجلس مشخص است و می‌توانیم در دل آن انعطاف داشته باشیم. پس باید با نگاه کاملاً علمی، آموزشی و تربیتی لایحه تهیه شود و این لایحه باید از سوی آموزش و پرورش آماده شود نه اینکه دستگاه دیگری پیشنهاد دهد.

وی تصریح کرد: مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات آن و همچنین دولت به این جمع‌بندی رسیدند که اگر بخواهد اتفاقی در خصوص تقویم مدارس صورت گیرد باید لایحه آن از سوی آموزش و پرورش تهیه شود که هم‌اکنون در شورای عالی آموزش و پرورش روی این موضوع بررسی می‌شود.

*‌ ۲۶ هزار ملک آموزش و پرورش فاقد سند است

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در خصوص وضعیت اراضی و املاک آموزش و پرورش، گفت: وزارت آموزش و پرورش ۹۵ هزار و ۷۵۸ ملک دارد که از این تعداد ۴۲ هزار و ۵۳۶ ملک دارای سند رسمی است، یعنی در مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران و بهره‌بردار آن وزارت آموزش و پرورش است.

نجفی اضافه کرد: ۲۷ هزار و ۱۱۳ ملک دارای سند عادی است و ۲۶ هزار و ۱۰۹ ملک فاقد سند است، ضمن اینکه ۵۳۳۹ ملک اوقافی، ۹۸۵ ملک استیجاری غیراوقافی، ۲۲۰ ملک مستحق‌للغیر و ۱۱۸ ملک دارای حکم خلع‌ید یا قلع و قمع است.

وی بابیان اینکه ۱۸۹۰ ملک مازاد بر نیاز آموزش و پرورش است، افزود: این املاک اکثراً در روستاها واقع هستند که به دلیل کاهش جمعیت دانش‌آموزی یا کوچ از روستاها مازاد تلقی می‌شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش به املاک اختلافی با دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۵ ملک اختلافی با دستگاه‌های دولتی داریم که بر اساس مصوبه هیأت وزیران و رویکردهای معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از طریق این معاونت در حال پیگیری هستیم که این اختلاف حل شود.

نجفی ادامه داد: در آموزش و پرورش ۱۳۶ ملک متعلق به ستاد فرمان اجرایی حضرت امام(ره)، ۶۵ ملک متعلق به کمیته امداد حضرت امام(ره)، ۵۸ ملک متعلق به بنیاد شهید، ۳۷۲ ملک متعلق به بنیاد مستضعفان، ۶ ملک متعلق به بنیاد ۱۵ خرداد و ۴ ملک متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است.

وی افزود: بر اساس ماده ۳۲ قانون برنامه پنجم توسعه که آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم واگذار شد ۵۴ ملک نیز از این محل مورد اختلاف است که خوشبختانه املاک اختلافی در بخشی که با نهادهای دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی یا وابسته اختلاف است، کارگروه رفع اختلاف ایجاد کردیم که بخشی از این اختلافات حل شد.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش اظهار داشت: اخیراً هم از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ه)‌ و همچنین بنیاد مستضعفان توافقاتی انجام شده است که آن دسته از املاکی که با اذن یا بدون اذن از سوی این نهادها در اختیار آموزش و پرورش بوده است، درصورتی‌که به‌عنوان مدرسه استفاده می‌شود در اختیار آموزش و پرورش باشد و در جاهایی که املاک غیرآموزشی استفاده شده یا نیاز آموزش و پرورش نیست در اختیار دستگاه‌های متبوع خودشان قرار دهیم.

نجفی بابیان اینکه همراهی خوبی را با دستگاه‌های مختلف در زمینه املاک داشته‌ایم، افزود: در حدود ۷۰۰۰ ملک اختلاف داشتیم که اکنون حدوداً ۴۵ ملک باقی مانده است ضمن اینکه نگاه خوبی نیز دستگاه‌ها به آموزش و پرورش دارند و هرکجا مدرسه و دانش‌آموزی وجود دارد املاک‌شان را در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهند.

وی در خصوص پرونده‌های املاکی که حکم خلع‌ید دارند، گفت: به دنبال این هستیم که مشکل برخی از این املاک با تهاتر حل شود ضمن اینکه در بودجه ۹۷ نیز تأمین اعتبار خوبی شده است تا بتوانیم بخشی از مشکلات املاک را از محل بند «هـ» تبصره ۹ قانون بودجه ۹۶ و ۹۷ حل کنیم.

*‌ نیاز آموزش و پرورش به ۴۵ هزار نیرو در مهر ۹۷

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در خصوص وضعیت جذب نیرو در آموزش و پرورش اظهار داشت: در مورد وضعیت حق‌التدریس‌ها طرحی از سوی نمایندگان مجلس با عنوان «اصلاح ماده ۱۰ قانون حق‌التدریس‌ها» تهیه شد که این قانون از سال ۸۶ تا به امروز ۱۰ بار مورد اصلاح قرار گرفته است که این موضوع نشان می‌دهد این طرح خیلی پخته و کارشناسی نبوده است. در هر حال طرح نهایی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و در آنجا تکلیف حق‌التدریس‌ها، مربیان پیش‌دبستانی و آموزشیاران نهضت روشن شده است که هم‌اکنون در نوبت صحن علنی مجلس است و هر زمان تصویب شود، ما نیز آن را اجرا می‌کنیم.

نجفی در خصوص جذب نیرو در آموزش و پرورش گفت: بر اساس قانون جذب نیرو در آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد که ما سالیانه ظرفیت پذیرش ۲۵ هزار نفر را در این دو دانشگاه داریم، البته در سال گذشته حدود ۱۰ هزار نفر دبیر دانشگاه جذب شدند.

وی به راه‌حل دیگری برای جذب نیرو در آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: در ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یک راهکاری وجود دارد که استخدام از افراد با تحصیلات لیسانس و بالاتر بر اساس آزمون و یک سال دوره کارورزی انجام شود که ما در نیمه اول امسال ۱۵ هزار نفر جذب کردیم و اخیراً نیز مجوز گرفتیم که حدود ۱۵ هزار نفر دیگر را جذب کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش افزود: معاونت نیروی انسانی و پشتیبانی آموزش و پرورش در تلاش است که قبل از عید این آزمون را برگزار کند و کلاس‌ها نیز از اردیبهشت‌ماه آغاز شود تا پذیرفته‌شدگان از مهر ۹۷ وارد آموزش و پرورش شوند.

نجفی بابیان اینکه حدود ۱۰ هزار نفر نیز خروجی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهد بود، گفت: برای مهر ۹۷ دغدغه داریم ولی برنامه هم داریم، منتها برای سال‌های آینده با یک سونومی خروج نیروی انسانی مواجه هستیم که باید از دو راهکاری که قانون تعیین کرده است یعنی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و آزمون استخدامی استفاده کنیم ضمن اینکه سازمان امور اداری و استخدامی نیز باید ردیف‌هایی در اختیار ما قرار دهد.

وی ادامه داد: در سال آینده ۷۰۰ هزار دانش‌آموز به جمع دانش‌آموزان کشور اضافه می‌شوند و برای این تعداد دانش‌آموز به حدود ۳۰ هزار معلم نیاز داریم.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش بابیان اینکه برای مهر ۹۷ به حدود ۴۵ هزار نیرو نیاز داریم، افزود: ۳۰ هزار نیرو تأمین شده است و بخشی را نیز از طریق معلمان حق‌التدریس و خرید خدمات آموزشی تأمین می‌کنیم که هم قانون و هم برنامه ششم توسعه و هم قانون خدمات کشوری اجازه داده است که در مناطق محروم و در حوزه‌های تخصصی مثلاً فنی و حرفه‌ای از خرید خدمات آموزشی استفاده کنیم.

* ۱۸ هزار حمایت قضایی از فرهنگیان در هر سال

نجفی بابیان اینکه به طور میانگین سالیانه ۱۷ هزار مورد حمایت قضایی از فرهنگیان داریم، گفت: بالاترین میزان در استان خراسان رضوی با ۲۲۰۸ مورد و کمترین آن در ایلام با ۶۳ مورد است.

وی ادامه داد: این حمایت‌ها به صورت ارشادی یا مراجعه حضوری است ضمن اینکه اگر مشکل فرهنگی در ارتباط با شغلش باشد، وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان وکیل ورود می‌کند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش بابیان اینکه یک تعدادی پرونده در دیوان عدالت اداری داریم، اظهار داشت: این پرونده‌ها به دلیل اعتراضاتی است که به بخشنامه‌ها، آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌های آموزش و پرورش گرفته شده است.

نجفی افزود: مجموعه دعاوی که در دیوان عدالت اداری در ۹ماهه اول سال داشتیم، حدود ۱۰ هزار و ۳۷۶ مورد در سال ۹۵ و ۱۲ هزار و ۵۳۳ مورد در سال ۹۶ است که عمده آنها درباره تبدیل وضعیت استخدامی بوده است که فراوانی ۸۳۴ مورد است که البته در سال گذشته این رقم ۲۲۵۰ مورد بوده است.

*‌ بدهکاری ۸۵۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش به مادران

وی بابیان اینکه هزینه مهدهای کودک ازجمله مواردی است که در دیوان عدالت اداری با فراوانی بالایی مطرح بود، گفت: قانون برای زنان شاغل که فرزند زیر ۶ سال دارند، ماهیانه هزینه‌ای را برای مهدکودک اختصاص داده است که این عدد برای سال ۹۶ حدود ۹۵ هزار تومان بوده است.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش تصریح کرد: از سال ۸۴ که این قانون و آیین‌نامه آن عملیاتی شده است، نتوانستیم هیچ ریالی به همکاران بدهیم که مجموعه آن تبدیل به ۷۰۰۰ حکم از دیوان عدالت اداری شده است.

نجفی اضافه کرد: این عدد برای ۱۰ سال رقمی حدود ۸۵۰ میلیارد تومان است که با سازمان برنامه و بودجه توافق کردیم از فصل اول به فصل ششم این رقم را انتقال دهند که بتوانیم در قالب موارد رفاهی پرداخت کنیم.

وی افزود: همچنین دیگر پرونده‌های دیوان عدالت شامل اعتراض به گزینش، اعتراض به آرای هیأت رسیدگی به تخلفات اداری، احتساب سنوات خدمتی بوده است.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش به احکامی که طی ۹ ماه در بدوی و تجدیدنظرخواهی صادر شده است اشاره کرد و گفت: این موارد ۳۶۰۸ مورد بوده است که ۴۱۶ مورد تجدیدنظرخواهی، ۲۶۶۴ مورد رسیدگی‌ شده، ۲۲۵۹ مورد رأی صادر شده، ۴۰۵ مورد مختومه شده و ۹۴۴ پرونده مانده است.

خبرگزاری فارس


خبر ۲۹ بهمن ۹۶: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در فروردین ماه ۹۷ 

وزیر آموزش و پرورش گفت: احتمالا ظرف دو هفته آینده سهمیه جدیدی که برای آزمون را اعلام خواهیم کرد بر روی تعداد اختلاف نظر وجود دارد اما حول و حوش ۱۸ هزار نفر خواهد بود و در فروردین ماه ۹۷ امیدوارم آزمون برگزار شود.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «وزارت آموزش و پرورش همواره از عدم مدیریت نیروی انسانی رنج می‌برد و همچنین موضوع کمبود نیروی انسانی برای سال آینده تحصیلی در پایه دوازدهم وجود دارد؛ بر این اساس برنامه شما برای ساماندهی نیروی انسانی چیست و آیا آموزش و پرورش برنامه‌ای برای برگزاری آزمون استخدامی دارد؟ در این صورت چه زمانی و برای چه تعداد نفر برگزار خواهد شد؟»، اظهار داشت: احتمالا ظرف دو هفته آینده سهمیه جدیدی که برای آزمون تعیین را اعلام خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بر روی تعداد اختلاف نظر وجود دارد اما حول و حوش ۱۸ هزار نفر خواهد بود و در فروردین ماه ۹۷ امیدوارم آزمون برگزار شود و در مهرماه ۹۷ تعدادی به کارگیری شوند.

خبرگزاری فارس


خبر ۲۶ بهمن ۹۶: جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش قزوین اعلام شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از افزایش سهمیه استان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به ۶۰۰ نفر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, سالار قاسمی گفت: براساس آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۶۰۰نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش استان قزوین به صورت پیمانی جذب می شوند.
قاسمی با اشاره به اینکه این تعداد ۵۳۴ نفر بوده است افزود: سهمیه آموزش و پرورش استان قزوین در مناطق مختلف استان و در رشته های ، زیست شناسی ، ادبیات عرب ، ارتباط تصویری ، الهیات و معارف اسلامی ، آموزش ابتدایی ، آموزش کودکان استثنایی ، آموزگار تربیت بدنی ، بازیگری ، پویانمایی ، تاریخ ، تربیت کودک ، جغرافیا ، حسابداری ، ریاضی ، زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات فارسی ، زمین شناسی ، شیمی ، صنایع دستی-فرش ، صنایع دستی-چوب ، طراحی دوخت ، عکاسی ، علوم اجتماعی ، علوم تجربی ، فیزیک ، کاروفناوری ، گرافیک ، ماشین ابزار ، مدیریت خانواده ، مهندسی الکترونیک ، مهندسی باغبانی ، مهندسی برق ، مهندسی تاسیسات ، مهندسی چاپ ، مهندسی سرامیک ، مهندسی صنایع شیمیایی ، مهندسی صنایع چوب ، مهندسی صنایع فلز ، مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی معدن ، مهندسی مکانیک خودرو ، مهندسی نقشه کشی معماری است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد : ثبت نام این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش خواهد بود و متقاضیان شرکت در این آزمون می توانند آخرین اطلاعات و اخبار را از سایت رسمی آموزش و پرورش استان قزوین پیگیری نمایند و زمان ثبت نام و جزئیات آن به محض دریافت اخبار دقیق اطلاع رسانی می شود.

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش


خبر ۲۴ بهمن ۹۶: ثبت نام در آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش از نیمه اول اسفند ماه جاری

معاون پژوهش و منابع انسانی اداره کل آموزش وپرورش استان گفت : برای سال آینده ۲۳۰ نیرو از طریق آزمون سراسری در اداره کل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی جذب خواهند شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ قنبر علی خوش آینه معاون پژوهش ، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی با بیان این که ثبت نام از طریق سازمان سنجش به صورت فراخوان نیمه اول اسفند ماه جاری انجام می شود ، گفت : برای سال آینده ۲۳۰ نیرو از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ قانون خدمات کشوری بعد از مراحل مصاحبه ، گزینش و معاینات پزشکی وارد عرصه آموزش و پرورش استان خراسان شمالی خواهند شد .

وی افزود : فارغ التحصیلان دانشگاه ها در مقاطع لیسانس و مقاطع بالاتر می توانند در آزمون  استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند .

خوش آینه با اشاره به این که در این آزمون ۴۰ درصد نیرو در مقاطع ابتدایی جذب خواهند شد ، گفت : ۶۰ درصد جذب نیرو نیز به سایر رشته های نظری ،پایه و فنی اختصاص دارد .

وی تصریح کرد : در استخدام اخیر استان خراسان شمالی به ۵ بوم تقسیم شده است که ۱-رازو جرگلان و مانه و سملقان و بجنورد ۲- گرمه و بجنورد ۳-جاجرم و بجنورد ۴ اسفراین و بام و صفی آبادو ۵- شیروان وفاروج با توجه به کد شهرستان ثبت نام خواهند شد .

منبع : خبرنگاران جوان


خبر ۱۸ بهمن ۹۶: مجوز استخدام جدید ۱۵ هزار نفر در آموزش و پرورش صادر شد

معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به نیاز آموزش و پرورش , سازمان امور اداری و استخدامی کشور ،مجوز جذب ۱۵هزار نفر را در این نهاد داده است.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی، علی الهیار ترکمن ظهر امروز در گردهمایی روسای امور اداری بازنشستگان کشور افزود: تا پایان امسال آگهی استخدام در جراید منتشر میشود و افراد واجد شرایط میتوانند ثبت نام  و در آزمون شرکت کنند.

او در ادامه افزود: ۳۰ درصد از مدارس شهری ما زیر ۱۰۰نفر دانش آموز دارند و این حاکی از عملکرد کم مقیاس در آموزش و پرورش است.

الهیارافزود :وزارت آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای مواجه است که بر نحوه عملکرد این وزارت خانه بسیار تاثیرگذار است.

او گفت: در تئوری فعلی توسعه با توجه به این که اصلی ترین عامل ،توسعه نیروی انسانی است آموزش و نظام تعلیم و تربیت اهمیت بسیار بالایی دارد.

الهیار با بیان این که اهمیت آموزش در فرهنگ، اجتماع و انسان سازی تاثیرگذار است افزود: نهادی میتواند نقش موثری در زمینه آموزش ایفا کند که دارای انعطاف و سلامت عملکرد داشته باشد.

او با اعلام این که برای حضور موثر در اجتماع محتوای برنامه های آموزشی بسیار مهم هستند گفت: نباید آموزش و پرورش را گذرگاهی برای تحصیل و رسیدن به مقاطع بالاتر تصور کرد.

الهیار گفت: نیاز به رویکرد تحلیلی و تغییر محتوا در آموزش و پرورش احساس می شود، بنابراین رویکرد جدید را در ابتدای سال آینده به ادارات ابلاغ می کنیم که یکی از این تغییرات ارتقاء معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی به معاونت توسعه مدیریت است.

او با تاکید براین موضوع که کلیشه ای ترین موضوع آموزش و پرورش کسری بودجه است افزود: کسری بودجه وجود دارد اما در تحلیل های اقتصادی یک معلول قلمداد می شود.

الهیار تصریح کرد: ضریب بهره وری در آموزش و پرورش ۴۵ درصد است که این یعنی ۵۵ درصد پرت منابع داریم و همین امر منجر به کسری بودجه می شود.

او افزود: ۳۰ درصد از مدارس شهری ما زیر ۱۰۰نفر دانش آموز دارند و این حاکی از عملکرد کم مقیاس در آموزش و پرورش است.

خبرگزاری صدا و سیما


خبر ۱۶ بهمن ۹۶: اعلام فراخوان آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش تا اسفندماه امسال

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی از صدور مجوز استخدام ۲۳۰ نفر در این نهاد خبر داد.قنبرعلی خوش آینه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این تعداد استخدامی در تمامی شهرستان های خراسان شمالی به غیر از بجنورد متناسب با نیاز  به کار گرفته می شوند.

خوش آیینه درباره میزان سهمیه خانواده ایثارگران و شهدا در استخدامی جدید آموزش و پرورش خراسان شمالی، بیان کرد: از بین ۲۳۰ سهمیه در نظر گرفته شده برای استان، ۲۵ درصد سهیمه خانواده ایثارگران، شهدا و جانباران است.

وی افزود: در استخدامی آموزش و پرورش حدود ۱۰۰ نفر برای آموزش ابتدایی و ۱۳۰ نفر برای دیگر رشته های نظری و فنی جذب خواهند شد.

معاون منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به رشته های مورد نیاز در این استخدامی گفت: در مقطع ابتدایی رشته هایی همچون علوم تربیتی، آموزش ابتدایی، روان شناسی و دیگر رشته های مرتبط و در مقطع متوسطه رشته هایی همچون تاریخ، ادبیات، معارف، زبان انگلیسی، فیزیک و سایر رشته ها جذب خواهد شد.

خوش آیینه تصریح کرد: همچنین برای آموش فنی و حرفه ای، ۱۱ رشته فنی همچون مکانیک، برق و … نیز جذب خواهند شد.

وی با اشاره به سهمیه ۱۵۴ نفری استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی طی سال گذشته، گفت: متاسفانه سال گذشته ۴۸ نفر از متقاضیان به علت اینکه در آزمون B این استخدامی، ۳۰ درصد از نمره مورد نظر را کسب نکردند از استخدامی جاماندند.

این مسئول درباره عدم جذب رشته تاریخ در آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: به علت تعداد بالای فارغ التحصیل در رشته تاریخ، جذب دبیری در این رشته چندین سال متوقف شده بود اما در آزمون جدید، سهمیه ای در نظر گرفته شده است.

خوش آیینه مطرح کرد: مجوز استخدام از سوی سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش داده شده و به طور حتم تا اسفند ماه امسال فراخوان آن اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

خبر ۱۲ بهمن ماه ۹۶ – محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در مورد برگزاری آزمون استخدامی جدید برای متقاضیان ورود به حرفه معلمی و جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش اظهار کرد: با سازمان اداری و استخدامی برای برگزاری این آزمون رایزنی‌های اولیه انجام شده و مقدمات کار را آماده کرده ایم.

وی ادامه داد:‌ با توجه به هماهنگی اولیه‌ای که با سازمان اداری و استخدامی داشتیم اگر این هفته سهمیه‌هایی برای جذب نیروی انسانی از سوی این سازمان به آموزش و پرورش اعلام شود، فراخوان جذب نیرو را در این هفته خواهیم داد.

وزیر آ‌موزش و پرورش تصریح کرد: امیدواریم روند برگزاری آزمون استخدامی به گونه‌ای پیش رود که قبل از پایان سال زمان آزمون را اعلام کنیم و دانشجویانمان برای ورود به حرفه معلمی مشخص شوند.

بطحایی در مورد اولویت‌های پذیرش در آزمون استخدامی پیش رو یادآور شد: در همه دوره‌های تحصیلی جذب نیروی انسانی را مورد توجه قرار داده ایم، اما هنوز درباره تعداد آن نمی‌توان نظر داد، چرا که سهمیه‌ها را سازمان اداری و استخدامی قطعی اعلام می‌کند.


خبر ۳ بهمن ۹۶: امکان برگزاری ۲ آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۷

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس نتیجه آزمون استخدامی که امسال برگزار شد، ظرفیت استخدام ۴۸ نفر نیروی انسانی در این اداره کل خالی مانده است.

قنبرعلی خوش آیینه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سهم این استان در جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی مزبور، به کارگیری ۲۰۲ نفر نیرو بود که تنها ۱۵۴ نفر توانستند در مراحل استخدام گزینش و جذب شوند.
وی خاطرنشان کرد: ۴۸ نفر از شرکت کنندگان نتوانستند حد نصاب نمره علمی را به دست آورند و از این رو حائز شرایط برای استخدام نبودند.

* سهمیه جذب نشده برای استان محفوظ است
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی افزود: البته این ردیف های خالی برای جذب نیرو در آزمون بعدی برای استان محفوظ است و به سهمیه ظرفیت پذیرش نیرو، اضافه می شود.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، ردیف های جذب نیرو که جذب نمی شود برای سال آتی محفوظ است.
خوش آیینه با بیان اینکه برای جذب نیرو در ردیف های خالی، پیشنهادهایی به وزارت آموزش و پرورش داده شده بود گفت: یکی از پیشنهادهای ما برای جذب ظرفیت استخدامی، جابه جایی این ظرفیت در میان رشته هایی بود که نمره علمی توسط شرکت کنندگان کسب شده بود، همچنین کاهش نمره علمی پیشنهاد دیگری بود که البته مورد موافقت قرار نگرفت.

* رایزنی برای برگزاری ۲ آزمون استخدامی در آموزش پرورش
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حال رایزنی برای برگزاری ۲ آزمون استخدامی است گفت: یک آزمون برای جذب و استخدام نیروهای حق التدریس برگزار می شود و تنها نیروهایی که به صورت حق التدریس در حال فعالیت هستند می توانند در آن شرکت کنند.
وی افزود: آموزش و پرورش تلاش دارد که استخدام در این نهاد تنها از طریق آزمون انجام شود و از این رو، تنها افرادی که در آزمون نمره علمی را به دست آوردند و مراحل گزینش را طی کنند، استخدام می شوند.
وی گفت: در سطح کشور ۲۷ هزار نفر از نیروهای حق التدرسی و در این استان ۶۳۰ نفر می توانند در این آزمون شرکت کنند.
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: البته برگزاری این آزمون در حال رایزنی است و هنوز به قطعیت نرسیده است.
خوش آیینه درباره برگزاری آزمون و استخدام از طریق ماده ۲۸ گفت: یک آزمون نیز برای به کارگیری نیرو از میان دانش آموختگان دانشگاهی برگزار می شود.
وی گفت: زمان برگزاری این آزمون در اسفند ماه امسال و یا اوایل سال ۹۷ پیش بینی شده است و پذیرفته شدگان در آن، پس از شرکت در دوره های آموزشی، به تدریش مشغول خواهند شد.

* جذب ۱۹۰ نفر، سهم استان در آزمون استخدام
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی گفت: در سطح کشور به کارگیری ۱۵ هزار نفر نیروی انسانی از طریق این آزمون پیش بینی شده است که سهم استان نیز ۱۹۰ نفر است.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموختگان دانشگاهی بر اساس رشته های مورد نیاز در این آزمون شرکت می کنند و البته بیشترین نیاز آموزش و پرورش در رشته های مربوط به آموزگاری است و در این باره به کارگیری مردان در اولویت ما است.
خوش آیینه با بیان اینکه نیروی انسانی شاغل در آموزش و پروش خراسان شمالی معادل ۱.۴ درصد از جمعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش کشور است گفت: تلاش داریم تا ۲ برابر سهمیه استان، نیروی انسانی جذب شود و بر این اساس دست کم ۳۵۰ نفر در این آزمون وارد آموزش پرورش استان شود.
وی با بیان اینکه آموزش و پروش استان در تمام رشته ها به نیروی انسانی نیاز دارد گفت: تلاش داریم تا رشته ها برای جذب آموزگاری در طرح طبقه بندی مشغل تنوع بیشتری داشته باشد از این رو قرار است رشته های دوره ابتدایی در آزمون ها، تنوع بیشتری بگیرد.
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌ و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته این امر پیشنهاد شده است که اگر مورد پذیرش واقع شود، افراد در رشته های مختلف وارد آموزگاری می شود.
اکنون ۱۴ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش خراسان شمالی فعالیت دارند.

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

خبرگزاری ایرنا


خبر ۲۵ دی ماه ۹۶- بطحائی گفت: مهمترین مانعی که برای برگزاری آزمون استخدامی داشتیم ردیف‌های استخدامی بود که باید با سازمان امور اداری و استخدامی کشور به توافق برسیم. جلساتی برگزار شد و آخرین اطلاعاتی که برای تصمیم گیری مورد نیاز بود نیز روز گذشته ارسال شد و فکر می‌کنم هفته آینده زمان این آزمون مشخص شود.


وزیر آموزش و پرورش گفت: با درخواست معلمانی که به هر دلیلی می‌خواهند پیش از موعد ۳۰ سال بازنشسته شوند نمی‌توان موافقت کرد به جز مواردی که آن منطقه مازاد نیرو داشته باشد و با خروج آن فرد از آموزش و پرورش مشکلی ایجاد نشود زیرا فرآیند جذب نیرو فرآیندی زمان‌بر است.
به گزارش تجارت امروز، بطحائی در حاشیه نود و ششمین جلسه شورای اجتماعی که عصر امروز در محل وزارت کشور برگزار شد در خصوص مربیان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: مربیان نهضت سوادآموزی همکاران شریف و زحمت کش ما هستند. در حال حاضر لایحه‌ای در دستور کار مجلس قرار دارد که همگی منتظر هستیم تا تکلیف این لایحه مشخص شود. در حقیقت این لایحه حرف آخر را در مورد وضعیت مربیان پیش دبستانی و نیروهای حق التدریس خواهد زد که امیدواریم به زودی مجلس در این زمینه تعیین تکلیف کند.

احتمال مشخص شدن زمان برگزاری آزمون استخدامی کشور تا هفته آینده

وی ادامه داد: مهمترین مانعی که برای برگزاری آزمون استخدامی داشتیم ردیف‌های استخدامی بود که باید با سازمان امور اداری و استخدامی کشور به توافق برسیم. جلساتی برگزار شد و آخرین اطلاعاتی که برای تصمیم گیری مورد نیاز بود نیز روز گذشته ارسال شد و فکر می‌کنم هفته آینده زمان این آزمون مشخص شود.

وزیر کشور در ادامه به افزایش حقوق معلمان مدارس استثنائی نیز اشاره کرد و گفت:‌ مبنای افزایش حقوق در قانون خدمات کشوری مشخص شد و معلمان در مدارس استثنائی نیز به دلیل سختی کار از افزایش حقوق نسبت به سایر همکاران‌شان برخوردار هستند. لایحه جدیدی که برای قانون خدمات کشوری به مجلس ارسال شده است فکر می‌کنم از اوایل سال آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد که در آنجا تمهیداتی پیش بینی شده است و اگر به تصویب برسد مورد عمل قرار خواهد گرفت.

بطحائی در ادامه صحبت‌هایش به تعطیلی میان فصلی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: تعطیلی میان فصلی برای آموزش و پرورش موضوع بین دستگاهی است و فقط مختص محیط زیست نیست. وزارت آموزش و پرورش از نظر آموزشی و تربیتی حرف در این زمینه دارد. همچنین عوامل تاثیرگذار در این تصمیم باید دیده شود به همین دلیل و به دلیل وجود پیچیدگی‌های موضوع فعلا کار به آینده موکول شده است اما هر تصمیمی که در این زمینه گرفته شود به تصویب مجلس نیاز دارد.

بطحائی ادامه داد: قانونی داریم که در آن شروع و پایان سال تحصیلی به تصویب نمایندگان رسیده است. بنابراین اگر بنا باشد که تغییری در آغاز یا پایان سال تحصیلی ایجاد شود مجددا به قانون جدیدی نیاز داریم همچنین هدف تعطیلی میان فصلی صرفا برای آلودگی هوا نیست. بنابراین آنچه که به تصویب می‌رسد برای کل کشور خواهد بود اما تاثیر آن در کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: با یک ماه تعطیلی موافق نیستم ولی تعطیلات دو هفته‌ای بین دو فصل می‌تواند از حیث آثار تربیتی و آموزشی تاثیرات مثبتی در فرآیند آموزش و یادگیری داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به بررسی اردوهای دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: آخرین دستورالعمل مربوط به اردوهای دانش آموزی از جمله راهیان نور را ابلاغ کردیم که در این دستورالعمل به مدت سه ماه به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود. همچنین کلیه نکات و ملاحظات ایمنی را تا جایی که قابل پیش بینی بود در این دستورالعمل مورد توجه قرار دادیم. امیدوارم در پایان این سه ماه که پایان بهمن ماه خاتمه آن است این دستورالعمل مورد ارزیابی قرار گیرد و نظرات استان‌ها و همکاران در استان‌ها را دریافت کنیم و در صورت نیاز نظرات اصلاحی را اعمال و در نهایت این دستورالعمل نهایی را ابلاغ کنیم اما به نظر می‌رسد این دستورالعملی که به صورت آزمایشی ابلاغ شده است جامع و بی عیب و نقص باشد.

بطحائی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به فضاهای آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه فضاهای آموزشی خصوصا در سال‌هایی که شهرها از حیث ارتفاع رشد کرده‌اند مورد کم اقبالی قرار گرفت و لذا امروز در بسیاری از شهرهای پر جمعیت به شدت با مشکل فضاهای آموزشی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: ‌در لایحه‌ای که دولت برای بودجه سال ۹۷ به مجلس داده است و مساعدتی که نمایندگان در این زمینه داشته‌اند گشایش‌های خوبی پیش بینی شده است. از جمله این گشایش‌ها می‌توان به همکاری شهرداری برای تبدیل کاربری املاک و هموار کردن مسیر مقررات و ضوابط تغییر کاربری‌ها اشاره کرد. بنابراین امیدوار هستم در سال ۹۷ اگر این لایحه به تصویب برسد خیز بلندی برای کیفی سازی فضای آموزشی در شهرهای پر جمعیت داشته باشیم.

مقاوم سازی مدارس فرسوده

بطحائی اظهار کرد: بخشی از فضاهای آموزشی ما از حیث ایمنی مناسب نیستند. در بودجه سال ۹۷ مکانیزم‌های خوبی پیش بینی شده اما این بودجه هنوز به تصویب نرسیده است. بنابراین اگر این قابلیت که به تصویب کمیسیون تلفیق هم رسیده در صحن علنی مجلس به تصویب برسد در سال ۹۷ گام بلندی برای مقاوم سازی و بازسازی فضاهای نا ایمن خواهیم برداشت.

بازنشستگی زنان معلم

وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس قانون زنان معلمی که بیش از ۲۵ سال سابقه و بدون سنوات ارفاقی باشند می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند و حتما در مناطقی که به استمرار آن همکار زن احتیاج نداشته باشیم یعنی مازاد نیرو در آن منطقه وجود داشته باشد با خروج آن از آموزش و پرورش موافقت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های پیش رو به شدت نیازمند نیرو هستیم. بنابراین احتمالا با درخواست معلمانی که به هر دلیلی می‌خواهند پیش از موعد ۳۰ سال بازنشسته شوند نمی‌توان موافقت کرد مگر مواردی که آن منطقه مازاد نیرو داشته باشد و با خروج آن فرد از آموزش و پرورش مشکلی ایجاد نشود زیرا فرآیند جذب نیرو فرآیندی زمان بر است.


خبر ۱۸ دی ۹۶: احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در بهمن ماه
آزمون استخدامی آموزش و پرورش به بهمن موکول شد
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از موافقت نهایی سازمان اداری و استخدامی احتمال برگزاری آزمون در بهمن وجود دارد.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش به بهمن موکول شداسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضع پیگیری آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: مذاکراتی با سازمان اداری و استخدامی داشته‌ایم و پس از آنکه این مذاکرات به نتیجه برسد احتمالا پایان دی ماه یا اواسط بهمن ماه آزمون استخدامی را برگزار خواهیم کرد.

وی درباره تعداد پذیرش نیرو در این  آزمون ادامه داد: هنوز به طور قطع نمی‌توان تعداد مشخص کرد اما با توجه به نیازسنجی که داشتیم و وضع موجود احتمالا ۱۵ هزار نیرو جذب کنیم.

چهاربند تصریح کرد: همچنان اولویت پذیرش نیرو در مقطع ابتدایی و بعد از آن هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است که البته رشته‌های مورد نیاز بعد از توافق با سازمان اداری و استخدامی مشخص می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در مورد اختلاف نظر با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: در تعداد نیروهای فعال مشکلی نداریم و اختلاف نظر در رابطه با وزارتخانه است، چرا که در شاخص‌های نیازسنجی اختلاف‌نظر وجود دارد اما در حال رفع این مسئله هستیم.


خبر ۱۴ آبان ۹۶: احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در بهمن ۹۶
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش خبر داد: احتمال برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش برای جذب ۱۵ هزار نیرو
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از احتمال تخصیص ۱۵ هزار سهمیه استخدامی جدید و برگزاری آزمون در بهمن ماه در صورت موافقت سازمان امور اداری و استخدامی خبر داد.
اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین مذاکرات انجام شده پیرامون برگزاری آزمون استخدامی جدید برای آموزش و پرورش اظهار کرد: مذاکراتی با سازمان اداری و استخدامی در حال انجام است و مشغول قطعی کردن شاخص‌ها هستیم. به محض آنکه شاخص‌ها قطعی شوند در مورد سهمیه استخدام برای زمان باقی مانده سال ۹۶ تصمیم‌گیری می‌کنیم.
وی افزود: در سال جاری یک مرحله جذب ۱۰ هزار نفری و یک مرحله جذب هشت هزار نفری داشتیم. پیشنهاد ما این است مجددا ۱۵ هزار سهمیه جدید برای بهمن ‌ماه به ما تخصیص دهند ولی در مجموع برای سال آینده عدد بیشتر از این‌هاست.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام مصوبه مجلس در خصوص جذب نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز اظهار کرد: مخالف هرگونه طرح و سیاست مغایر سند تحول بنیادین هستیم. خوشبختانه رویکرد مجلس به این طرح همراه با تامل و بررسی بوده است و تا کنون بسیاری مسائل روشن شده و لازم است از مجلس و کمیسیون آموزش تقدیر کنیم که در نهایی کردن این مصوبه تعجیل نکردند. پیش‌بینی می‌کنیم آنچه در نهایت تصویب شود با مصالح سند تحول و آموزش و پرورش همخوان باشد.
چهاربند درباره شمار  مشمولان این مصوبه گفت: آنچه برآورد شده حدود ۱۲۰ هزار نفر است، البته تعاریف مشمولان در طرح و قوانین قبلی مشخص نشده بود و به همین علت تفاوت در آمارها به شدت بالاست. به عنوان مثال مشمولان نهضت سوادآموزی با یک تعریف ۳۵ هزار نفر و با یک تعریف دیگر  ۱۳۰ هزار نفر می‌شوند.
وی همچنین درباره ادغام چند معاونت در این وزارتخانه عنوان کرد: باید تعداد معاونت‌ها به پنج مورد برسد.  البته مسئولیت این امر با معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی است. باید یک اصلاح ساختار صورت بگیرد. طبق قانون برنامه ششم توسعه باید ۱۵ درصد نیروهای اداری در طول برنامه کاسته شوند که تکلیفی برای همه دستگاه‌هاست.

منبع: خبرگزاری فارس
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

۶۹ دیدگاه تاکنون.

  1. سايه گفت:

    سلام ببخشید سابقه بیمه تامین اجتماعی توی نمایندگی بیمه ایران و یا ایران خودرو از شرط سنی کم میکنه؟؟؟باتوجه به اینکه گفته توی دفتره شرکتهای بیمه دولتی .تنهابیمه دولتی ایران هست؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ جولای 30th, 2018 6:46 ب.ظ:

    با سلام ، متاسفانه اطلاعی دراین باره ندارم.

    [پاسخ]

  2. ارنیکا گفت:

    سلام ادمین عزیز ببخشد خواستم بدونم برای هنراموز کامپیوتر زده مهندسی کامپیوتر همه گرایش ….مهندسی تکنولوژی کامپیوتر نرم افرار هم میتوند ثبت کنید اخه بچه ها فنی حرفه ی ازهمون اول تو فنی حرفه ی کد رشته کامپیوتر میخوند وقتی وارد دانشکاه می شوند ومدرگ میکردند داخل مدرکشون میزند مهندسی تکنولوژی کامپیوتر نرم افرار که کارشناسی ناپیوسته حساب میشند اما بچه ها که از ریاضی فیزیک وارد دانشگاه میشوند مدرگشون مهندسی کامپیوتر کارشناسی پیوسته اخه تو دفترچه زده مهندسی کامپیوتر همه گرایش ایا بین کارشناسی پیوسته وناپیوسته فرقی هم میذارند ممنونم

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ جولای 18th, 2018 12:17 ق.ظ:

    سلام ، نه مشکلی نداره ، میتونید شرکت کنید

    [پاسخ]

  3. ببخشید ادمین من لیسانسم مهندسی کامپیوتر نرم افرار خوندم اما الان در حال حاضر ارشد دانشجو ترم دو مهندسی پزشکی توانبخشی هستم از نظرتو ن اگه من هنراموز کامپیوتر قبول شیم اموزش پرورش با مدرگ لیسانس کامپیوتر ثبت نام کردم ایا مشگلی پیش میاد چون من الان درحال تحصیلم دانشجو ارشد م مهندسی پزشکی ممکن گیر بدهند چرا لیسانست با ارشدت فرق داره چون من هنوز ارشدم تموم نکردم که بکم مدرک ارشد دارم که اخرین مدرگم بیاد جا لیسانس بگیره ممنونم میشه جواب بدی

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ جولای 16th, 2018 9:28 ب.ظ:

    نیازی نیست مدرک ارشدتون رو بگین ، با مدرک کارشناسی که ثبت نام کردید همون مهم هست.

    [پاسخ]

  4. ببخشید یعنی مطمین باشم فناوری اطلاعات جدا شده از رشته مهندسی کامپیوتر پس حق ندارند برای هنراموز کامپیوتر ثبت نام کنید اخه من رقیباهم بیشتر فناوری اطلاعات بودند و خودم تنها سر جلسه مهندسی کامپیوتر نرم افرار خونده بودم اخه اگه فناوری اطلاعات اگه زیر مهندسی کامپیوتر نیست چرا بچه ها مهندسی فناوری برای هنراموز کامپیوتر شرکت کردند اخه چرا دفترچه ابهام داشت زده بود مهندسی کامپیوتر همه گرایش

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ جولای 14th, 2018 8:40 ق.ظ:

    اگر توی دفترچه فقط مهندسی کامپیوتر رو زده ، رشته فناوری اطلاعات رو رد می کنه.

    [پاسخ]

  5. سلام خسته نباشی خواستم بدونم رشته ها فناوری اطلاعات میکه رشته جدا نیست ا ز مهندسی کامپیوتر پس کسانی که واسه هنراموز کامپیوتر ثبت نام کردند نمیتوند اگه قبول شین نمیتوند بریند اخه مشاوره ایران گفتن مهندسی ازاطلاعات واسه هنراموز کامپیوتر ثبت نام کنید اخه مهندسی اطلاعات از سال ۹۵ جدا شده از رشته مهندسی کامپیوتر صحت داره ممنون میشم جواب بدین تشکر

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ جولای 11th, 2018 9:19 ب.ظ:

    با سلام ، بله دو رشته مجزا هست.

    [پاسخ]

  6. سايه گفت:

    سلام توی دفترچه گفته به ازای هرسال خدمت غیررسمی در یکی ازوزلرتخانه ها موسسات دولتی شرکتهای بیمه دولتی شرکتهای ملی ..ومصادره شده…بیمه ایران تنها بیمه دولتی هست اگه سابقه کارتوی بیمه ایران داشته باشیم یا نمایندگی ایرانخودرو که میگن دولتیه آیا ازسابقه سن کم میشه ؟؟؟؟من شش ماه سابقه بیمه دارم مربی پیش متعلق به شرکت پاسارگاد عسلویه ..پاسارگادخودش خصوصیه ولی تحت نظارت و متعلق به هلدینگ خلیج فارسه .هلدینگ خلیج فارس زیرنظر متعلق به صنایع ملی پتروشیمی ایران هست که حتی مدیرعاملش ازطرف وزیر نفت مشخص میشه و دولت سود سهام عدالت را از این شرکت پرداخت میکنه بنظرتون سابقه من حساب میشه واسه کاهش سن ..بالاخره شرکتی که بودم زیرنظر صنایع ملی پتروشیمی بوده ….

    [پاسخ]

  7. اسحاق گفت:

    سلام من دو سال سرباز معلم بودم وکاردانی اموزش علوم تجربی دارم وابتدای چند پایه هم درس دادم ایا امیدی هست که اموزش و پرورش نگاهی هم به ما کنه

    [پاسخ]

  8. صادق گفت:

    سلام أیا امکان إصلاح اطلاعات هست

    [پاسخ]

  9. سارا گفت:

    واقعا خیلیا ثبت نام‌نکردند
    کاش بشه الان ثبت نام کنن
    تمدیدش کنن

    [پاسخ]

  10. سارا گفت:

    سلام‌مهلتش تموم شده؟ تمدید نمیشه؟ الان نمیشه ثبت نام کرد؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ ژوئن 7th, 2018 1:51 ب.ظ:

    نه دوست گرامی ، خیلی وقته مهلت ثبت نام تموم شده و ۱۵ تیر ماه آزمون برگزار میشه.

    [پاسخ]

  11. سايه گفت:

    برای اینکه مطمن تربشم ازکجا بپرسم که بیمه تامین اجتماعی ازسن کم میشه ؟؟ازسازمان استخدامی یا آ.پ

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ ژوئن 6th, 2018 6:13 ب.ظ:

    بهتره از یکی ازین سازمان ها جویا بشید.

    [پاسخ]

  12. سايه گفت:

    سلام ببخشید من شش ماه حق بیمه دارم کدبیمه تامین اجتماعی مه درمرکز مهد وپیش دبستلنی کارکردم بنظرتون از سنم کم میشه ؟حساب میکنند؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ ژوئن 3rd, 2018 2:01 ب.ظ:

    سلام ، آره فک میکنم.

    [پاسخ]

  13. دبیر گفت:

    سلام رشته من زیست شناسی دریا ست .رفتم توسایت سنجش که ثبت نام کنم واسه دبیری زیست شناسی.خطا داد گفت رشته شما مورد قبول نیست.نتونستم ثبت نام کنم.چرا؟در صورتی که دوستام با همین رشته واسه دبیری ثبت نام کردن؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 25th, 2018 8:45 ب.ظ:

    آلان که مهلت ثبت نام به اتمام رسیده ، اجتمالا جایی چیزی رو اشتباه میزدید

    [پاسخ]

  14. k گفت:

    سلام لطفا جواب بدین من رشته م اموزش ابتدایی هست زیر نظر واحد زاهدان هست ولی ازاد زابل درس میخونم. محل تحصیل رو کجا رو بزنم؟ بم بگین

    [پاسخ]

  15. z گفت:

    اموزش و پروش کارشناسی محیط زیست نمیگیره؟؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 21st, 2018 2:25 ب.ظ:

    دفترچه رو مطالعه کنید ، تمام رشته ها زیر جدول پذیرش هر عنوان شغلی اومده.

    [پاسخ]

  16. سهیلا گفت:

    سلام برای هنرآموزی برای سیستان و بلوچستان کجا رو بزنیم خوبه؟راهنماییم کنید خواهش میکنم

    [پاسخ]

  17. هانیه گفت:

    پس نمیتونم شرکت کنم . ممنون از اینکه وقت گذاشتین و جواب دادین .

    [پاسخ]

  18. هانیه گفت:

    سلام . تو مدرکم نوشته مهندسی تکنولوژی فناوری اطلاعات ، گرایش فناوری اطلاعات . مطمئنین که من نمیتونم واسه هنراموز کامپیوتر شرکت کنم ؟ اگه شرکت کنم و قبول شم ممکنه قبولم کنن؟؟؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 20th, 2018 9:53 ب.ظ:

    ببینید مهندسی فناوری اطلاعات یک رشته جدا از مهندسی کامپیوتر هست ، اگر برای عنوان شغلیه هنرآموز کامپیوتر ، رشته مهندسی فناوری اطلاعات رو هم پذیرش داره ، بله شما هم میتونید شرکت کنید.

    [پاسخ]

  19. قاصدک گفت:

    سلام ایا لیسانس روانشناسی میتونه ثبت نام کنه؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 19th, 2018 10:25 ب.ظ:

    رشته شمارو میخواد ، ببینید برای شهر مد نظر شما این رشته هم هست یا خیر.

    [پاسخ]

  20. k گفت:

    سلام یه سوال داشتم لطفا جواب بدین. سیستان و بلوچستان زده عشایر ۲۰ نفر یعنی توی کل این استان عشایر فقط ۲۰ نفرو میگیرن ؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 19th, 2018 12:49 ب.ظ:

    سلام ، بله.

    [پاسخ]

  21. هانیه گفت:

    سلام . وقت بخیر
    میخاستم بپرسم که رشته مهندسی فناوری اطلاعات جزو گرایشهای مهندسی کامپیوتره ؟؟؟؟ یعنی منکه رشتم فناوری اطلاعاته میتونم برای هنراموز کامپیوتر شرکت کنم ؟؟؟
    برای هنراموز کامپیوتر نوشته مهندسی کامپیوتر کلیه گرایشها

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 18th, 2018 11:12 ب.ظ:

    سلام ، نه نمیتونید ، چون فناوری اطلاعات خودش یک رشته جدا هست.

    [پاسخ]

  22. M گفت:

    سلام من الان ترم اخرم یعنی امتحاناتم ۲۷ خرداد شروع میشه و تا هفتم برج چهار طول میکشه نمیدونم تاریخ فارغ التحصیلیم چه تاریخی میخوره لطفا بگین چیکار کنم؟ با دانشگاه صحبت کردیم گفتن اگه استادا نمراتتون رو زودتر بزنن تا قبل از پونزدهم برج ۴ تمومید.ولی دقیق معلوم نیس چه تاریخی فارغ التحصیل شم. اگ تاریخ فارغ التحصیلی رو کمتر بزنم بعدش دو سه روز کم و زیاد بشه موردی ک نداره؟ معدلمو چن بزنم؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 17th, 2018 1:58 ب.ظ:

    شما شرکت کنین ، ممکنه قبول کنن ، اما تاریخ فراغت از تحصیل رو بزنین اخرین تاریخ مجازی که سیستم ثبت نام داره

    [پاسخ]

  23. . گفت:

    ادمین عزیز لطفا پیگیری فرمایید :
    در استخدام آموزش و پرورش خیلی از داوطلبین بخاطر ابهام داشتن عبارت (ویژه آموزش و پرورش که برای داوطلب آزاد ثبت شده )، ثبت نام نکرده اند و به همین دلیل با وزارتخانه آموزش و پرورش چند روز تماس گرفتم ولی کسی جواب نداد و با کارشناس های سازمان سنجش تماس گرفتم و ( ویژه آموزش و پرورش) را پرسیدم، گفتند برای آموزش و پرورشی هاست ولی اگر برای آموزش و پرورشی هاست چرا برای داوطلب آزاد ثبت شده است لطفا سریعا تا قبل از اتمام ثبت نام از منبع موثق بررسی نمایید و اطلاع رسانی کنید . باسپاس

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 17th, 2018 11:27 ق.ظ:

    داوطلب آزاد منظور کسایی هست که سهمیه ایثارگری ندارن مثه سابقه جبهه ، شهدا، حانبازی و … رو ندارن شامل سهمیه آزاد هستند.

    [پاسخ]

  24. M گفت:

    لطفا در مورد این بومی استاد و شهرستات توضیح بدین. چرا میگن بومی استاد با امتیاز یک دوم هست ولی بومی شهرستان یک چهارم.؟ من بومی شهرستانم شهرمن سهمیه ش کمه اگه شهرهای دیگه ی استان رو بزنم ایرادی داره؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 17th, 2018 7:48 ق.ظ:

    اگر شما شهرتون شغل مورد نظر شمارو بخواد و شما برا شهر خودتون ثبت نام کنید بومی اون شهرستان میشید و امتیازتون از کسی ک از شهر دیگ استانتون برای شهر شما شرکت میکنه بیشتره ، نه ایرادی نداره میتونید شرکت کنید

    [پاسخ]

  25. M گفت:

    سلام خسته نباشید . یه سوالی داشتم من رشته م اموزش ابتدایی هست. میخوام عشایر رو بزنم. توی دفترچه در مورد عشایر چیزی ننوشته لطفا بم بگین چحوریه این عشایر؟ امتیاز قبولیش چجوریه. بومی استان حساب میشه یا شهرستان؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 16th, 2018 9:57 ب.ظ:

    با سلام ، دست شما نیست که برید عشایر اون شهر یا خیر ،شما عشایر هر شهری رو ک بخواهید باید همون شهر رو انتخاب کنید اگر عشایر نیاز داشته باشند، موقع تقسیم بندی اگر جا باشه میفرستن شمارو

    [پاسخ]

  26. محمد گفت:

    چرا رشته حقوق‌نمیتونه شزکت کنه؟چرا برای ازمون استخدامی رشته حق‌وق نمیخان😞

    [پاسخ]

  27. خانم گفت:

    سلام من فیش استخدامی خریدم متاسفانه رشتم نمیخوره کسی میخواد زنگ بزنه تخفیف هم میدم ۰۹۹۰۱۲۹۶۳۶۵

    [پاسخ]

  28. خانم گفت:

    سلام من فیش خریدم ولی متاسفانه رشتم نمیخوره هرکی میخواد لطفا زنگ بزنه تخفیف هم میدم ۰۹۹۰۱۲۹۶۳۶۵

    [پاسخ]

  29. عاطفه گفت:

    من کاردانی رو خوندم و دانشجوی کارشناسی رشته حسابداری هستم . ۲۲ سال سن دارم . آیا شرایطش هیت من هم ثبت نام کنم. و اینکه من ساکن تهران هستم حتما باید تهران ازمونش رو بدم یا اگه شهرستان یا جای باشم هم میتونم آزمونش رو اونجا بدم ؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 15th, 2018 8:20 ق.ظ:

    اگه رشته ای که میخواید شرکت کنید مقطع کارشناسی میخواد شما نمیتونید شرکت کنید چون هنوز فارغ التحصیل نشدید

    [پاسخ]

  30. وحید گفت:

    سلام‌ببخشید واسه آموزگار ابتدایی لیسانس هر رشته ای میشه شرکت کرد؟؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 14th, 2018 12:35 ب.ظ:

    رشته های مرتبط با آموزگار ابتدایی استان مورد نظر رو ذکر کرده تو دفترچه .

    [پاسخ]

  31. شیما گفت:

    سلام دوستان.بنده کارت اعتباری ثبت نام تهیه کردم اما متاسفانه رشتم نمیخوره هرکی میخواد زیر قیمت میدم بهش لطفا تلگرام پیام بدین .ممنون biglayk@

    [پاسخ]

  32. nasrin گفت:

    من دانشجوی ترم آخر هستم تاریخ فراغت تحصیل حتما باید تا تیرماه باشه؟:( من میتونم شرکت کنم یا نه؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 13th, 2018 11:11 ب.ظ:

    هر چی داخل دفترچه گفته همونه

    [پاسخ]

  33. المیرا گفت:

    ببخشیدمنم حسابداریم میزنم کاراموزحسابداری استانم ارور میده که بار رشته تطابق نداره شمانمیدونیدمشکل کجاس؟

    [پاسخ]

    admin پاسخ در تاريخ می 13th, 2018 10:52 ب.ظ:

    داخل دفترچه قسمت عنوان شغلی مورد نظرتون رو نگاه کنید ، ببینید چه رشته هایی رو میخواد کنار همون رشته شغلی یه کد زده ، اون کد رو انتخاب کنید

    [پاسخ]

  34. میثم گفت:

    سن دوباره شده ۳۲٫اونایی که اعتراض دارن سن بشه ۳۵٫با صدا سیما تماس بگیرن تا گزارش پخش کنن.وگرنه دیگه یکشنبه دیره.ممنون

    [پاسخ]

  35. سمانه گفت:

    اگه چن ماه از۳۵سال بیشترباشه سن ینی نباید شرکت کنه

    [پاسخ]

  36. بهارعزیزی گفت:

    سلام .رشته حسابداری روحتمامیخوان

    [پاسخ]

  37. .... گفت:

    دوست عزیزرشته حسابداری روهرسال اموزش وپرورش جذب میکنه خیالتون راحت باشه

    [پاسخ]

  38. علیرضا گفت:

    سلام.توکلت به خدا باشه..
    انشالله که میگرن

    [پاسخ]

  39. سارا گفت:

    سلام من لیسانس حسابداریم به این آزمون امیدی هس که رشته مون بخواد

    [پاسخ]

  40. علیرضا گفت:

    باسلام.
    چقدر امروز و فردا میکنند به حضرت عباس…‌
    نمیدونیم گریه کنیم یا بخندیم از درد🤕

    [پاسخ]

  41. احمدی گفت:

    سلام حداقل سابقه تدریس در مراکز غیر انتفاعی که اموزش پرورش به رسمیت نمی شناسد.لا اقل در کسر شرایط سن برای داوطلب قبول کند تا بعد از سالها زحمت با معدل بالا اجازه شرکت در ازمون را داشته باشد .به امید روزی که شرط سن از همه ازمونهای این کشور برداشته شود .این بی عدالتی است .تا به حال ازمونی هر ساله نداشتیم تا سن بالا رفت وحالا سن مارو اجازه شرکت نمیدن .این یک ظلم است

    [پاسخ]

  42. علی گفت:

    سلام رشته شوهر من لیسانس متالوژیه اما تو هیچ استخدامی نیست گناه داره بخدا حیفه بیکار باشه یا پادویی این و اون رو بکنه تو رو خدا برای استخدامی انقد از یه رشته های محدود استفاده نکنید …

    [پاسخ]

  43. نگار گفت:

    استخدامی اموزش پرورش در سال ۹۷ .

    دوستان و همکاران خواهشن این مطلب را به اشتراک بگذارید تا اقدام جدیدی انجام بشود .برا دارندگان مدرک کارشناسی .
    درخواست افزایش سن از ۳۰ سال به ۳۵ سال خواستاریم.

    سلام خدمت مسئولین و رئیس اموزش پرورش خواهشن سن لیسانس را ۳۵ سال بکنید ما دهه ۶۰ ها هممون موندیم .
    و توجه
    توجه همکاران نهضت سوادآموزی از مسولین میخواهیم در این دفترچه سال ۹۷ گزینه ای اضافه بکنند به شرایط استخدامی که مشمول حال مربیان نهضت سواد اموزی بشود.
    در دفترچه سوالی مبنی بر این که ایا شما مربی نهضت سواد اموزی می باشین . بله خیر
    اگر بله میباشد کد بیمه وادر شود برا تایید .
    کسانی که سابقه همکاری دارند با نهضت سواد اموزی از امتیاز ۲۵ درصد اعمال قبولی افزایش میابد . یعنی ۲۵ درصد سهمیه دارند . در اموزش پرورش
    .
    و سهمیه کسانی که تو نهضت سواد اموزی فعالیت دارند را تو دفترچه جدید بذاریید.
    مثلا کسانی که سابقه همکاری با نهضت دارند با وارد کردن کد بیمه شون ۲۵ درصد تاثیر داشته باشد.در سال ۹۷

    ۲۵ درصد سهمیه نهضت سواد اموزی را در استخدامی اموزش پرورش سال ۹۷

    [پاسخ]

  44. نگار گفت:

    سلام خواهشن سن لیسانس را ۳۵ سال بکنید ما دهه ۶۰ ها هممون موندیم . لطفا فکری بکنید.ممنونم

    [پاسخ]

  45. ..... گفت:

    سلام اگه هدفشون پول ازمون نبود پس چرا این سری از به حد نصاب رسیده های ازمون قبل برای مصاحبه دعوت نمیکنند!!

    [پاسخ]

  46. نسل سوخته گفت:

    اینا اگه به فکر بودن این وصیت ما نبود!!!!

    [پاسخ]

  47. احمدی گفت:

    با سلام لطفا سن استخدام بالا ببرید وفکری به حال تحصیلکرده های متولدین ۱۳۶۰تا۱۳۶۹ کنید این نسل سوخته

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.