خانه » استخدام در استان تهران » استخدام شرکت ملی نفت ایران سال ۹۶ ( لغو موقت آزمون تا اطلاع ثانوی)

استخدام شرکت ملی نفت ایران سال ۹۶ ( لغو موقت آزمون تا اطلاع ثانوی)

متن آگهی:

خبر ۱۱ آذر ماه ۹۶ –  آزمون استخدامی وزارت نفت لغو شد. این حکم امروز از سوی دیوان عدالت اداری کشور صادر شده است و فردا به وزارت نفت ابلاغ خواهد شد. این حکم، دستوری موقت است که در واقع ادامه ماجرای شکایت فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت است که همواره با تکذیب‌های مسئولان وزارت نفت و کانال‌های وابسته به آن مواجه می‌شد.

چند ماه پیش بود که دیوان عدالت اداری طی حکمی به وزارت نفت تکلیف کرد تا فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت را بدون آزمون جذب کند. در واقع این گروه از فارغ التحصلان نفتی تنها در بخش مصاحبه شرکت می‌کردند که تعدادشان از سهمیه ۲۰۰ نفره در نظر گرفته شده بیشتر بود.

آزمون وزارت نفت که قرار بود در دی ماه برگزار شود، با این حکم لغو می‌شود تا سرانجام تعهد وزارت نفت به فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت مشخص شود. طی چند روز اخیر کامران دهقانی مدیرکل آموزش وزارت نفت با تحقیر فارغ التحصیلان این دانشگاه، به آن‌ها حمله کرده است. وزارت نفت این گروه از فارغ التحصیلان خود را کم سواد دانسته و معتقد است در مراحل مصاحبه ضعیف ظاهر شده‌اند!

با این وضعیت باید منتظر ماند و دید که وزارت نفت کانال ‌های لابی خود با دیوان عدالت اداری را چه زمانی فعال می‌کند. شجاع الدین بازرگانی «لابی من» وزارت نفت در مجلس شاید از همین لحظه کار خود را آغاز کرده است. گفتنی است هم اکنون تعدادی از دانشجویان این دانشگاه روبروی وزارت نفت ایستاده و تجمع کرده‌اند.

منبع : عصر ایران


خبر ۹ آذر ماه ۹۶ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، تغییرات جدید به شرح زیر اعلام شده است:

۱- داوطلبانی که دارای حداقل ۴ سال سابقه کار متوالی و مرتبط در صنایع نفت و دیگر صنایع مشابه بوده و مدرک تحصیلی کارشناسی خود را تا تاریخ ۹۵/۱۱/۳۰ اخذ نموده باشند مجاز به ثبت نام در آزمون داوطلبان دارای حداقل ۴ سال سابقه کار متوالی و مرتبط می باشند.

۲- رشته امتحانی “زمین شناسی” به آزمون داوطلبان دارای حداقل ۴ سال سابقه کار متوالی و مرتبط اضافه گردید (مطابق با صفحه ۲۶ دفترچه راهنما). داوطلبان جهت اطلاع از رشته و گرایش های تحصیلی مجاز به ثبت نام در رشته زمین شناسی می توانند به بخش ۱۷ دفترچه راهنما و قسمت “رشته های امتحانی” سامانه ثبت نام مراجعه نمایند.

۳- شرایط اختصاصی داوطلبان آزمون فارغ التحصیلان برتر دانشگاه ها به صورت ذیل تغییر یافت که در این خصوص داوطلبان می بایست به بخش ۴ دفترچه راهنمای مربوطه مراجعه نمایند.

– تغییر در رتبه کنکور سراسری مقطع کارشناسی دانشگاههای دولتی از ۴۰۰۰ به ۶۰۰۰ و مقطع کارشناسی ارشد از ۲۰۰ به ۲۵۰

– تقلیل ۱ نمره در شرط حداقل معدل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

امکان ویرایش اطلاعات و ثبت نام با استناد به این تغییرات از ساعت ١٧ امروز (٩ آذر)  در سامانه azmoon.nioc.ir امکان‌پذیر است.


خبر ۸ آذر ۹۶: تغییرات دفترچه آزمون استخدام وزارت نفت سال ۹۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران در این اطلاعیه در سامانه آزمون استخدامی آمده است:
۱- با توجه به محدودیت ها و شرایط کاری در برخی مناطق عملیاتی شرکت های تابعه وزارت نفت شامل سکوهای میدان گازی پارس جنوبی،منطقه عمومی خارک، منطقه عمومی دیلم، منطقه عمومی سیری، منطقه عمومی لاوان، اشتغال بانوان در این مناطق امکان پذیر نمی باشد لذا از آن دسته از بانوانی که این مناطق را به عنوان اولویت محل خدمت خود انتخاب نموده اند درخواست می گردد تا پایان مهلت ثبت نام نسبت به ویرایش اطلاعات خود و انتخاب محل های خدمتی جدید (در صورت وجود) اقدام نمایند. شایان ذکر است در صورت عدم اصلاح محل های خدمتی فوق، این انتخابها از فهرست اولویتهای انتخاب شده داوطلب حذف خواهد شد.
۲- با توجه به ماهیت و ویژگی های خاص وظایف مرتبط با رشته مهندسی دریا امکان ثبت نام بانوان در آزمون رشته امتحانی “مهندسی دریا ” وجود ندارد.
۳- فارغ التحصیلان رشته “مهندسی نفت – گرایش اکتشاف” (کدهای ۲۱۶۰ و ۳۲۷۹) می توانند در رشته امتحانی “زمین شناسی” نیز در آزمون فارغ التحصیلان برتر شرکت نمایند.
۴- فارغ التحصیلان رشته “مهندسی مدیریت پروژه” (کدهای ۳۲۴۲ و ۲۱۳۳) می توانند در رشته امتحانی “مهندسی صنایع” نیز در آزمون ها شرکت نمایند.


خبر ۸ آذر ۹۶: تمدید مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت نفت

مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی وزارت نفت تا ساعت ۲۴، جمعه ۱۷ آذرماه ۹۶ تمدید شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام جدید شرکت ملی نفت ایران، مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت نفت تمدید شده است.
شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: به اطلاع داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت می‎رساند که مهلت ثبت نام در این آزمون یک هفته تمدید شده است.
بر این اساس، به‌منظور ایجاد فرصت و مساعدت به داوطلبان مناطق زلزله‎زده غرب کشور، زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت تا ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ هفدهم آذرماه امسال تمدید شده است.
همچنین در اطلاعیه قبلی آمده است در اطلاعیه شرکت ملی نفت ایران در خصوص دلیل تمدید دوباره مهلت ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت و همچنین زمان تمدید آمده است: “به منظور ایجاد فرصت و مساعدت با داوطلبان مناطق زلزله‌زده غرب کشور، زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی شرکت‌های تابعه وزارت نفت تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۹۶.۹.۸ تمدید شده است.”


اطلاعیه مهم: فارغ التحصیلان رشته “مهندسی مدیریت پروژه” (کدهای ۳۲۴۲ و ۲۱۳۳) می توانند در رشته امتحانی “مهندسی صنایع” نیز در آزمون ها شرکت نمایند.

اطلاعیه مهم: فارغ التحصیلان رشته “مهندسی نفت – گرایش اکتشاف” (کدهای ۲۱۶۰ و ۳۲۷۹) می توانند در رشته امتحانی “زمین شناسی” نیز در آزمون فارغ التحصیلان برتر شرکت نمایند.

اطلاعیه تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت: به اطلاع داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی شرکت های تابعه وزارت نفت می رساند به منظورایجاد فرصت و مساعدت با داوطلبان مناطق زلزله زده غرب کشور، زمان ثبت نام آزمون استخدامی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۹/۸ تمدید می شود.


خبر ۳۰ آبان ۹۶: تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نفت

به اطلاع داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی شرکت های تابعه وزارت نفت می رساند با توجه به وقوع زلزله غرب کشور و به منظور مساعدت به داوطلبان مناطق مذکور، ثبت نام آزمون استخدامی تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۹۶/۹/۴ تمدید گردید. بدیهی است مدت یاد شده به هیچ عنوان تمدید نمی گردد.

 


خبر ۲۵ آبان ۹۶ -شرایط آگهی استخدام مخصوص فارغ التحصیلان برتر دانشگاهها در وزارت نفت (سال ۹۶):

شرکتهای تابعه وزارت نفت به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود جهت خدمت در بخشهای مختلف صنعت نفت از بین فارغ التحصیلان برتر مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد (بانوان و آقایان) در رشته های تحصیلی تعیین شده از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه، طب صنعتی و گزینش به تعداد ۱۲۵۰ نفر استخدام می نمایند.
تعاریف:
منظور از برخی واژه ها و عبارتهای مندرج در این راهنما به شرح ذیل می باشد:
داوطلب بومی استان: به فردی اطلاق می شود که متولد استان محل خدمت انتخابی باشد، یا دیپلم خود را از استان محل خدمت دریافت کرده باشد و یا همسر وی متولد استان محل خدمت انتخابی باشد.
داوطلب بومی شهرستان: به فردی اطلاق می شود که متولد شهرستان محل خدمت انتخابی باشد، یا دیپلم خود را از شهرستان محل خدمت دریافت کرده باشد و یا همسر وی متولد شهرستان محل خدمت انتخابی باشد.
تبصره ۱: شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج و قم مشمول امتیازات افراد بومی نمی باشند.
تبصره ۲: گواهی اتمام دوره پیش دانشگاهی و محل اخذ آن برای تعیین بومی بودن ملاک نبوده و مورد پذیرش نمی باشد.
فرزند کارکنان صنعت نفت: داوطلبانی که پدر یا مادر آنها براساس اطلاعات موجود در سیستم جامع نیروی انسانی نفت از جمله کارکنان رسمی صنعت نفت (شاغل، بازنشسته، از کار افتاده کلی دائم یا فوت شده) می باشند.
تبصره ۱: فرزندان کارکنان قراردادی/ پیمانکاری و یا هر عنوان دیگر مشمول این تعریف نخواهند بود.
تبصره ۲: فرزندان کارکنان شرکتهای واگذار شده به بخش خصوصی مشمول این تعریف نمی باشند.
سابقه کار معتبر داخل صنعت نفت: مدت زمان کارکرد نیروی انسانی شاغل با شرایط ذیل در ردیف سوابق کاری داخل صنعت نفت محسوب می گردد:
الف: نیروهای قراردادی مدت معین دارای سابقه خدمت در برابرپستهای سازمانی شرکتها/ واحدهای تابعه صنعت نفت – (دارای شماره پرسنلی در سیستم جامع نیروی انسانی)
ب: نیروهای قرارداد مدت موقت (مستقیم) در شرکتها/ واحدهای تابعه صنعت نفت (دارای شماره پرسنلی در سیستم جامع  نیروی انسانی)
ج: شاغلین شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد با شرکتها/ واحدهای تابعه صنعت نفت در فعالیتهای مستمر و غیر پروژه ای (با پرداخت حق بیمه کامل)

سابقه کار معتبر خارج از صنعت نفت: مدت زمان پرداخت حق بیمه کامل به واسطه کارکرد افراد در هریک از ارگانها یا واحدهای صنفی یا صنعتی کشور که تابعه صنعت نفت نباشد و یا کمتر از ۵۰ درصد سهام آن در مالکیت صنعت نفت باشد.
همچنین سوابق مربوط به شرکتهایی که زیر مجموعه وزارت نفت بوده و به بخش خصوصی واگذار گردیده اند از تاریخ واگذاری جزو سوابق خارج از صنعت نفت محسوب می گردد.
امتیاز ویژه: امتیازی است که به نسبت درصد معینی از نمره کسب شده داوطلبان واجد شرایط مربوطه به امتیازات ایشان اضافه می گردد (بخش ۸ راهنما)
سهمیه ایثارگران: درصدی از ظرفیت مجوز استخدام که براساس قوانین لازم الاجرا در صنعت نفت به داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگران اختصاص می یابد (بخش ۹ راهنما).
گروه پردازشی: مجموعه ای از داوطلبان استخدام در هریک از سهمیه های استخدامی که رشته امتحانی، شهرستان محل خدمت و شرکت انتخابی ایشان یکسان بوده که در رقابت با یکدیگر رتبه بندی می گردند.
پردازش: محاسبه رتبه داوطلبان براساس نمرات مکتسبه و اعمال امتیازات ویژه (درصورت شمول) در مقایسه با سایر داوطلبان مشابه در هریک از گروه های پردازشی.
حدنصاب قبولی: حداقل نمرات مورد نیاز جهت راهیابی داوطلب به فرآیند پردازش نمرات و رتبه بندی در هر یک از مراحل ارزیابی.
نیرو های طرح خدمت نظام (امریه) : داوطلبانی که دوره خدمت سربازی خود را به صورت امریه در شرکت هاای تابعاه صنعت نفت گذرانیده اند.
شرایط عمومی:
۱- داشتن تابعیت ایران
۲- تدین به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور مصرح در قانون اساسی
۳- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۴- عدم اعتیاد به مواد مخدر
۵- نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر
۶- عدم منع از خدمات دولتی به موجب آراء مراجع قضایی و ذی صلاح
۷- دارا بودن «گواهینامه موقت فراغت از تحصیل» و یادانشنامه «دانشنامه پایان تحصیلات» و یا «ارزشنامه مدرک تحصیلی خارجی» در یکی از مقاطع، رشته ها و گرایش های تحصیلی موردنیاز
۸- دارا بودن کارت معافیت دائم یا پایان خدمت وظیفه عمومی (داوطلبان ذکور)
۹- عدم اشتغال به صورت رسمی، پیمانی و یا بازخرید خدمت در دستگاههای دولتی در زمان ثبت نام
تذکر: طبق قوانین کشوری دریافت حقوق از دو دستگاه دولتی ممنوع می باشد.
۱۰- عدم اشتغال به صورت پیمانی و رسمی در هر یک از واحدهای تابعه صنعت نفت
۱۱- برخورداری از سلامت جسمی، روانشناختی و اعتقادی

شرایط اختصاصی:
فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشتههای تحصیلی مورد نیاز که دارای یکی از شرایط ذیل باشند:
الف) دانش آموختگان برتر دانشگاه های سراسری:
– مقطع کارشناسی: دارای رتبه کل کشوری ۴۰۰۰ و کمتر در آزمون سراسری ورودی دانشگاه های دولتی (بدون لحاظ سهمیه در گروه آزمایشی مربوطه) توأم با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی ۱۷
– مقطع کارشناسی ارشد: دارای رتبه کشوری ۲۰۰ و کمتر در آزمون سراسری ورودی کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی در رشته تحصیلی مربوطه توأم با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی ۱۸
تبصره ۱: داوطلبانی که با استفاده از آیین نامه استعدادهای درخشان دانشگاهها بدون شرکت در کنکور سراسری ورودی کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهها پذیرفته و فارغ التحصیل شده اند صرفاَ با شرط حداقل معدل کل فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد ۱۸ حائز شرایط شرکت در آزمون خواهند بود.
تبصره ۲: فارغ التحصیلان دانشگاههای برتر کشور (شامل دانشگاههای تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان،  تربیت مدرس، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان، علم و صنعت ایران، علامه طباطبایی، تبریز، خواجه نصیرالدین طوسی و فردوسی مشهد) با تقلیل ۲ نمره در شرط معدل و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت با تقلیل ۱ نمره مجاز به شرکت در آزمون می باشند.
تبصره ۳: فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی در صورت قبولی در آزمون کتبی می بایست در روز کنترل مدارک گواهی رتبه کنکور سراسری از سازمان سنجش آموزش کشور و یا گواهی پذیرش از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان از دانشگاه محل تحصیل خود ارائه نمایند.
تبصره ۴: لازم بذکر است سازوکار و نحوه اخذ گواهی رتبه کنکور سراسری از سازمان سنجش آموزش کشور متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد و درحال حاضر نیاز به انجام اقدامی توسط داوطلب نمی باشد.
ب) دانش آموختگان برتر دانشگاه های آزاد اسلامی:
– مقطع کارشناسی: نفرات اول تا سوم فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد اسلامی در میان هم ورودی های هر رشته و گرایش تحصیلی توأم با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی ۱۸
– مقطع کارشناسی ارشد: نفرات اول تا سوم فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد اسلامی در میان هم ورودی های هر رشته و گرایش تحصیلی توأم با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی ۱۹
تبصره: فارغ التحصیلان دانشگاههای آزاد اسلامی در صورت قبولی در آزمون کتبی می بایست در روز کنترل مدارک گواهی رتباه فارغ التحصیلی از دانشگاه محل تحصیل خود ارائه نمایند.
ج) دانش آموختگان دانشگاههای خارج کشور:
– دانش آموختگان دانشگاههای ممتاز (گروه الف): فارغ التحصیلان دانشگاههای ممتاز خارج کشور در مقطع کارشناسی با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی ۱۵ و در مقطع کارشناسی ارشد با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی ۱۶
– دانش آموختگان سایر دانشگاههای خارج از کشور (گروه های ب، ج و د): فارغ التحصیلان سایر دانشگاههای خارج کشور (به غیر از دانشگاههای ممتاز) در مقطع کارشناسی با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی ۱۷ و در مقطع کارشناسی ارشد با کسب حداقل معدل کل فارغ التحصیلی ۱۸
تبصره ۱: شرایط فوق صرفاً به استناد معدل مندرج در مدرک تحصیلی معتبر و ملاک استخدام داوطلبان، احراز می گردد.
در صورت عدم درج معدل کل در مدرک فارغ التحصیلی، داوطلب می بایست تا قبل از روز کنترل مدارک نسبت به تهیه ریزنمراتی که به تایید دانشگاه رسیده باشد اقدام نماید. همچنین درخصوص مدارک دانشگاههای خارج کشور که در آنها معدل فارغ التحصیلی برحسب اعدادی غیر از طیف صفر تا بیست می باشد، داوطلب می بایست نسبت به تهیه گواهی تراز معدل خود از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام نماید.
تبصره ۲: جانبازان، آزادگان، همسران و فرزندان شهدا، همسران و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسران و فرزندان آزادگان یکسال و بالای یکسال اسارت، رزمندگان، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت که در چارچوب سهمیه های استخدامی ۲۵ درصد و ۵ درصد ایثارگران به استخدام شرکت در می آیند از شمول شرط معدل معاف بوده لیکن این دسته از داوطلبان می بایست شرط رتبه کنکور/رتبه فارغ التحصیلی مخصوص دانش آموختگان برتر دانشگاههای سراسری و آزاد اسلامی (مندرج در بندهای الف و ب فوق) را دارا باشند.
تبصره ۳: با توجه به اینکه تمامی مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای استخدام، تابع مقررات وزارت علوم، تحقیقات و  فناوری می باشد لذا در رابطه با حداقل معدل قابل قبول برای آن دسته از ایثارگران که در چارچوب سهمیه های استخدامی ۲۵ درصد و ۵ درصد به استخدام شرکت درآمده و از شمول شرط معدل معاف گردیده اند، می بایست مراتب به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برسد. مشمولان سهمیه ۵ و ۲۵ درصد ایثارگران که صرفاً بر اساس این بند واجد شرایط ثبت نام در آزمون شده اند فقط قادر به انتخاب ازمیان محل های خدمت ایثارگری مربوطه خواهند بود.

۵- رشته ها/گرایشهای تحصیلی مورد نیاز:
کلیه دانش آموختگان برتر مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاههای سراسری، آزاد اسلامی و خارج از کشور در رشته های تحصیلی مندرج در جدول ذیل که دارای شرایط اختصاصی بخش ۴ باشند مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود:

رشته امتحانیرشته و گرایش های تحصیلی
اقتصاد، اقتصاد انرژی و بازاریابیمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
حسابداریمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
حقوق و حقوق تجارت بین المللمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
زمین شناسیمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مدیریتمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مدیریت اجرایی و MBA- گرایش استراتژیمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مدیریت اجرایی و MBA- گرایش بازرگانی و بازاریابی بین المللمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مدیریت اجرایی و MBA- گرایش مدیریت توسعه و منابع انسانیمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مدیریت اجرایی و MBA- گرایش مدیریت مالیمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مدیریت مالیمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی ایمنیمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی برقمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی سیستم های اقتصادی اجتماعیمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی شیمیمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی صنایعمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی عمرانمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی کامپیوترمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی مکانیکمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی موادمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی نفت اکتشافمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی نفت بهره برداری مخازن نفتمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی نفت حفاریمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
مهندسی نفت مخازن هیدروکربوریمطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون
علوم و فناوری نانومطابق با مقاطع و کدهای رشته ها و گرایش های تحصیلی مندرج در بخش ۱-۱۷ دفترچه آزمون

*تذکر مهم: فارغ التحصیلان رشته و گرایش های تحصیلی مرتبط با رشته امتحانی اقتصاد و اقتصاد انرژی و علوم و فناوری نانو صرفاً در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد مجاز به ثبت نام در آزمون می باشند.

۶- شرایط سنی:
حداقل سن داوطلبان جهت ورود به آزمون ۱۸ سال و حداکثر سن قابل قبول به شرح ذیل می باشد:
مقطع کارشناسی ۳۰ سال (متولدین ۶۶/۰۱/۰۱ و بعد)
مقطع کارشناسی ارشد ۳۴ سال (متولدین ۶۲/۰۱/۰۱ و بعد)
تسهیلات شرایط سنی:
۱- مدت زمان خدمت سربازی انجام شده (مندرج در کارت پایان خدمت) به حداکثر سن مجاز داوطلب اضافه می شود.
۲- مدت سابقه کار داوطلبانی که تجربه کاری در واحدهای تابعه صنعت نفت داشته باشند و یا بصورت قرارداد تمام وقت براساس ضوابط مصوب در صنعت نفت شاغل باشند، در صورت پرداخت حق بیمه در مدت سابقه کار، با تشخیص مدیر توسعه منابع انسانی شرکت اصلی و تایید اداره کل آموزش، برنامه ریزی نیروی انسانی و تحول اداری به حداکثر سن اضافه می گردد.
۳- سابقه کار خارج از صنعت نفت افرادی که دارای تجربه کاری مفید و مرتبط با شغل مورد نیاز می باشند در صورت ارائه مدارک لازم و گواهی پرداخت حق بیمه بابت سوابق مذکور، با تشخیص مدیر توسعه منابع انسانی شرکت اصلی و تایید اداره کل آموزش، برنامه ریزی نیروی انسانی و تحول اداری تا پنج (۵) سال به حداکثر سن اضافه می گردد.
تبصره: کلیه داوطلبانی که با بهره گیری از بندهای ۲ و ۳ مذکور واجد شرط سنی شناخته شده اند مکلفند نسبت به ارائه مدارک معتبر (از جمله گواهی سابقه کار و گواهی سازمان تأمین اجتماعی) مندرج به شرح جزئیات سوابق کاری اقدام نموده تا با تشخیص مدیر توسعه منابع انسانی شرکتهای اصلی و تأیید اداره کل آموزش، برنامه ریزی نیروی انسانی و تحول اداری اقدام گردد. بنابراین این افراد می توانند در آزمون شرکت نموده و سابقه کار نفرات مشمول این تبصره به حداکثر سن (۳۰ سال برای مقطع کارشناسی و ۳۴ سال برای مقطع کارشناسی ارشد) اضافه می گردد و پس از برگزاری آزمون نسبت به دریافت مدارک و بررسی صحت آنها اقدام خواهد شد. بدیهی است در صورت عدم صدور تأییدات لازم افراد مذکور واجد شرایط عمومی استخدامی شناخته نخواهند شد و از فرایند استخدامی حذف می شوند.
۴- شرط حداکثر سن برای داوطلبان بومی تا سه سال قابل افزایش می باشد. داوطلبان بومی که صرفاً بر اساس این بند واجد شرایط ثبت نام در آزمون شده اند فقط قادر به انتخاب شهرستان های محل خدمت بومی استان خود می باشند و امکان انتخاب سایر استانها را نخواهند داشت.
۵ براساس قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، جانبازان، آزادگان، همسران و فرزندان شاهد، همسران و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسران و فرزندان آزادگان یکسال و بالای یکسال اسارت، رزمندگان، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت که در چارچوب سهمیه های استخدامی ۲۵ درصد و ۵ درصد ایثارگران به استخدام شرکت در می آیند مشمول شرط حداکثر سن جهت استخدام نمی گردند . مشمولان سهمیه ۵ و ۲۵ درصد ایثارگران که صرفاً بر اساس این بند واجد شرایط ثبت نام در آزمون شده اند فقط قادر به انتخاب ازمیان محل های خدمت ایثارگری مربوطه خواهند بود.

در هر حال و تحت هر شرایطی با مراعات تسهیلات فوق نباید سن داوطلبان در مقطع کارشناسی از ۳۵ سال و مقطع کارشناسی ارشد از ۴۰ سال بیشتر باشد.
تبصره: سقف سن مجاز برای مشمولان سهمیه ایثارگران (۵ درصد و ۲۵ درصد) که از شرط حداکثر سن معاف می باشند و در چارچوب سهمیه های استخدامی ۲۵ درصد و ۵ درصد استخدام می گردند به دلیل تکمیل سنوات مورد نیاز برای اعمال مقررات بازنشستگی صنعت نفت، برای آقایان ۵۰ سال و برای بانوان ۴۰ سال خواهد بود.

۷ -ضوابط تحصیلی 
مدارک دانشگاهی (گواهینامه موقت فراغت از تحصیل یا دانشنامه پایان تحصیلات یا ارزشنامه مدرک تحصیلی خارجی) افرادی قابل قبول برای شرکت در آزمونهای استخدامی است که از طریق آزمونهای سراسری دانشگاه های دولتی یا آزاد اسلامی موفق به ورود به مراکز آموزش عالی برای دریافت مدرک رسمی شده باشند و یا از لحاظ ارزش علمی و استخدامی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی باشد.
تبصره ۱: تاریخ فراغت از تحصیل داوطلبان می بایست ۹۶/۱۰/۱۵ و قبل از آن باشد.
تبصره ۲: داوطلبان استخدام بایستی با آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده، در آزمونهای استخدامی شرکت نمایند. بدیهی است در صورتی که در هریک از مراحل استخدام مشخص شود فرد دارای مدرک تحصیلی بالاتر با تاریخ اخذ قبل از آزمون بوده، ادامه سایر اقدامات مربوط به جذب متوقف و موضوع استخدام منتفی خواهد شد.
تبصره ۳: هیچ گونه مدرک دیگری اعم از معادل، افتخاری، نامه های صادره از دانشگاه ها مبنی بر لغو معافیت تحصیلی نظام وظیفه و یا غیره بعنوان مدرک تحصیلی معتبر ملاک عمل قرار نمی گیرد.
تبصره ۴: دانشجویان مقاطع تحصیلی اعلام شده (که تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در مدرک آنها پس از برگزاری آزمون خواهد بود) و دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده حق شرکت در آزمون استخدامی را ندارند.

۸ -امتیازات ویژه:
افراد ذکر شده در جدول زیر در صورت شرکت در آزمونهای استخدامی و کسب حد نصاب قبولی از امتیازات ویژه برخوردار خواهند شد. این امتیاز صرفاً برای یکبار در مرحله آزمون کتبی یا در مرحله مصاحبه تخصصی (هر کدام که به نفع داوطلب باشد) به نتیجه امتیازات کسب شده فرد اضافه می شود.

ردیفواجدین شرایط اولویتمیزان امتیاز (درصد از کل امتیاز کسب شده)
۱فرزندان کارکنان رسمی (شاغل، بازنشسته، ازکار افتاده دائم یا فوت شده) صنعت نفت۲۰ درصد
۲فرزندان کارکنان رسمی (شاغل، بازنشسته، ازکار افتاده دائم یا فوت شده) صنعت نفت دارای سابقه خدمت اشتغال در سمت های سازمانی طرح های اقماری یا مناطق گرمسیری (جنوب) یا خانگیرانبه ازای هر سال سابقه خدمت ۱ درصد تا حداکثر ۳۰ درصد
۳فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت۱۵ درصد
۴افراد بومی بوشهر۱۵ درصد
۵افراد بومی استان۱۰ درصد
۶شاغلین شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با شرکت ها/ واحدهای تابعه صنعت نفت در فعالیت های مستمر و غیر پروژه ایبه ازای هر سال سابقه خدمت ۲/۵ درصد تا حداکثر ۲۰ درصد
۷نیروهای قرارداد مدت موفت در شرکت ها/ واحدهای تابعه صنعت نفتبه ازای هر سال سابقه خدمت ۳ درصد تا حداکثر ۳۰ درصد
۸نیروهای قراردادی مدت معین دارای سابقه خدمت در برابر پست های سازمانی شرکت ها/ واحدهای تابعه صنعت نفتبه ازای هر سال سابقه خدمت ۵ درصد تا حداکثر ۴۰ درصد
۹نیروهای رطح خدمت نظام (امریه) در شکت ها و واحدهای تابعه صنعت نفت به جز مدت دوره آموزش نظامیبه ازای هر سال ۲/۵ درصد
۱۰دارندگان مدارج حفظ قرآن کریم وفق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگیبه ازای هر درجه ۴ درصد حداکثر ۲۰ درصد

تذکر ۱ : امتیاز مندرج در ردیف ۲ جدول فوق علاوه بر امتیاز ۲۰ درصدی مربوط به فرزندان کارکنان مندرج در ردیف ۱ قابل احتساب می باشد.
تذکر ۲: امتیاز مندرج در ردیف ۲ جدول به سنوات اشتغال در طرح های اقماری اعم از مناطق گرمسیر و غیرگرمسیر تعلق می گیرد. این امتیاز در خصوص مشمولین اشتغال در طرح های اقماری مناطق گرمسیر جنوب به صورت توامان در طول دوره اقماری مورد محاسبه قرار نمی گیرد.
تذکر ۳ : شرکتها و واحدهای تابعه صنعت نفت که به بخش خصوصی واگذار گردیده اند از تاریخ واگذاری در زمره شرکتهای خارج از صنعت نفت محسوب گردیده و امتیازات ویژه داوطلبان دارای سابقه کار در آن شرکتها/واحدها (برداشت شده ا یران ا ستخدام) صرفاً تا تاریخ واگذاری، به عنوان سابقه کار داخل صنعت نفت، قابل محاسبه خواهد بود.
تذکر ۴: افراد بومی استان/شهرستان در صورتی از امتیاز منظور شده بهره مند خواهند شد که تعهد محضری مبنی بر حداقل ۱۰ (ده) سال خدمت در محل تعیین شده را نیز بسپارند. ملاک عمل درخصوص شرایط بومی، آخرین تقسیمات جغرافیایی کشوری می باشد.
تذکر ۵: مدارک مربوط به حفظ قرآن کریم داوطلبان می بایست مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی باشد تا در اعطای امتیاز مربوطه مورد پذیرش قرار گیرد.
تذکر ۶: سقف مجموع عوامل امتیاز واجدین شرایط جدول فوق حداکثر تا ۱۰۰ درصد کل امتیاز کسب شده لحاظ می گردد.

۹- سهمیه های ایثارگران 
۱-۹- سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران  
۲۵ درصد از ظرفیت جذب مجوز استخدامی به جانبازان و آزادگان ، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان  ۲۵% و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان بالای یکسال اسارت و خواهران و برادران شهدای بیکار واجد شرایط که دارای شرط رتبه کنکور سراسری/رتبه فارغ التحصیلی (مندرج در بخش ۴ دفترچه) باشند، اختصاص دارد.
براساس توافقات و هماهنگی های بعمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، این دسته از مشمولان می بایست مشابه سایر داوطلبان جهت شرکت در آزمون کتبی ثبت نام نموده و حداکثر ۱۰ اولویت شهرستان و شرکت محل خدمت خود را (در  محل هایی خدمتی که دارای سهمیه جذب ۲۵ درصد ایثارگران باشد) را به عنوان اولویت های ایثارگری (۲۵ درصد) انتخاب نمایند. نمرات این دسته از داوطلبان در گروههای پردازشی اختصاصی سهمیه ۲۵ درصد (صرفاً در مقایسه و رقابت با سایر مشمولان سهمیه یاد شده) مورد پردازش قرار گرفته و نفرات برگزیده آزمون کتبی براساس عملکرد آزمونی ایشان با اعمال امتیازت خاص ایثارگری به تعداد ۲ برابر سهمیه تخصیصی انتخاب و به سایر مراحل ارزیابی راه پیدا می کنند. داوطلبان پذیرفته شده نهایی نیز بر اساس بند ۱۰ این دفترچه به تعداد سهمیه تخصیصی به این دسته از مشمولان، مشخص و به واحدهای دارنده مجوز معرفی می شوند. لازم بذکر است برای مشمولان سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران کسب حدنصاب نمرات الزامی نمی باشد.
تبصره ۱: در فرایند جذب و استخدام مشمولان سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، اولویت استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت خواهد پذیرفت. اولویت استخدامی در بین این مشمولان به ترتیب با جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر (براساس درصد جانبازی) و فرزندان آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر می باشد و در صورت عدم تکمیل سهمیه از بین ایثارگران فوق الذکر مانده سهمیه قابل تسری به سایر ایثارگران مشمول سهمیه یاد شده (به ترتیب به همسر شهید، همسر جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر آزادگان با یک سال اسارت و بیشتر، خواهر و برادر شهید) خواهد بود.
تبصره ۲: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران سهمیه استخدامی مربوط به ایثارگران (۲۵ درصد) در دفترچه راهنمای آزمون مشخص و از سهمیه آزاد مجزا گردیده و ایثارگران برای بهره مندی از این سهمیه بایستی در سیستم سجایا دارای وضعیت شغلی بیکار باشند.

۲-۹ -سهمیه ۵ درصدی ایثارگران
۵ درصد از مجوز استخدامی به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزندان آنان، فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و فرزندان آزادگان با کمتر از یک سال اسارت که دارای شرط رتبه کنکور سراسری/رتبه فارغ التحصیلی (مندرج در بخش ۴ دفترچه) باشند، از طریق شرکت در آزمون استخدامی اختصاص می یابد. این دسته از داوطلبان نیز در صورت واجد شرایط بودن می بایست حداکثر ۱۰ اولویت شهرستان و شرکت محل خدمت خود را (در محل خدمت هایی که دارای سهمیه جذب ۵ درصد ایثارگران باشد) در فرم ثبت نام به عنوان اولویت های ایثارگری (۵ درصد) انتخاب نمایند.
تذکر ۱: خدمت داوطلبانه در جبهه شامل بسیجیان ، جهادگران و نیروهای مردمی رزمنده، کارکنان شاغل و بازنشستگان دستگاههای اجرایی، سازمانها، نهادها و شرکت ها و موسسات دولتی یا تحت پوشش قانون کار و مقررات تامین اجتماعی و قوانین خاص، صاحبان شغل آزاد در شرکتها و موسسات خصوصی، صنوف آزاد و افراد بدون شغل (دانشجویان، دانش آموزان و افراد فاقد کار) بوده که از طریق بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی به مناطق جنگی، عملیاتی و امنیتی اعزام شده اند. تاییدیه مدت حضور در مناطق مذکور حسب مورد با معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاونت توسعه و منابع وزارت جهاد کشاورزی می باشد.
تذکر ۲: ایثارگران وخانواده محترم ایشان که متقاضی استفاده از سهمیه های فوق الذکر می باشند ضروریست قبل از ثبت نام با بررسی جدول نیازهای استخدامی از وجود این سهمیه ها در رشته تحصیلی و شهرستان مورد نظر خود اطمینان پیدا کرده و سپس اقدام نمایند.
تذکر ۳: کلیه ایثارگران یاد شده صرفاً مشمول بهره مندی از یکی از سهمیه های فوق (۲۵ درصد یا ۵ درصد) می باشند.
تذکر ۴: مشموالن بندهای ۹-۱ و ۹-۲ (سهمیه های ۵ درصد و ۲۵ درصد ایثارگران) می بایست همانند سایر داوطلبان شرط رتبه کنکور سراسری/رتبه فارغ التحصیلی (مندرج در بخش ۴ دفترچه) را دارا باشند.
تذکر ۵: به کلیه ایثارگران بیکار مشمول سهمیه استخدامی ۲۵ درصد ایثارگران توصیه می شود برای حصول اطمینان از چگونگی امکان بهره مندی خود از سهمیه استخدامی مذکور، قبل از ثبت نام با مراجعه به سایت ایثار و یا در صورت نیاز به بنیاد شهید و امور ایثارگران محل پرونده، نسبت به مشخص شدن وضعیت شغلی خود و در صورت لزوم اصلاح آن اقدام نمایند.
تذکر ۶: لازم بذکر است تنها ایثارگرانی مجازند از سهمیه استخدامی ۲۵ درصد بهره مند شوند که وضعیت شغلی آنان در فرایند ثبت نام و برگزاری این آزمون استخدامی در سیستم سجایا “بیکار” ثبت شده باشد و دانشجو هم نباشند. بدیهی است در صورت عدم رعایت موارد فوق مسئولیت آن بعهده ایثارگر خواهد بود.

۱۰-مراحل ارزیابی
۱-۱۰-آزمون کتبی
هدف از این مرحله، تعیین سطح معلومات عمومی، پایه، دانش فنی، هوش و توانمندیهای ذهنی متقاضیان استخدام می باشد. این آزمون مشتمل بر دروس عمومی (ادبیات فارسی و آیین نگارش، زبان انگلیسی، کامپیوتر، هوش و توانمندیهای ذهنی) و دروس تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی می باشد.
تبصره ۱: ضریب دروس ادبیات فارسی و زبان انگلیسی (۱) و هوش و توانمندی های ذهنی و کامپیوتر (۲) خواهد بود.
تبصره ۲: امتیاز کل آزمون کتبی با احتساب ضریب ۴۰ درصد برای امتیاز دروس عمومی و ۶۰ درصد برای امتیاز دروس تخصصی محاسبه می گردد.
تبصره ۳: برای ورود به مرحله پردازش نمرات، کسب حدنصاب تعیین شده برای آزمون کتبی الزامی می باشد.
تبصره ۴: جهت اطلاع از دروس تخصصی آزمون کتبی به بخش ۱۵ دفترچه راهنما مراجعه نمایید

آزمون کتبی فارغ التحصیلان برتر دانشگاهها در روز جمعه مورخ ۹۶/۱۰/۱۵ بصورت همزمان در حوزه های تعیین شده برگزار خواهد گردید.

۲-۱۰ مصاحبه
مصاحبه از دو بخش تخصصی و ارزیابی روانشناختی تشکیل شده است که هدف از بخش تخصصی مصاحبه، بررسی سوابق، فعالیتها و تجارب کاری پذیرفته شدگان مرحله آزمون کتبی و ارزیابی توانمندی ها، قابلیتها و مهارتهای ایشان می باشد. مصاحبه کنندگان از مدیران، سرپرستان یا کارشناسان شرکت های تابعه وزارت نفت خواهند بود.
در بخش روانشناختی مصاحبه، داوطلب از بعد سازگاری روانشناختی، چگونگی تعاملات و مهارتهای اجتماعی و مهارتهای مقابله ای ارزیابی می گردد.
تبصره: مجموع امتیازات بخش مصاحبه ۱۰۰ خواهد بود و کسب حداقل ۴۰ درصد امتیاز مرحله مصاحبه جهت راهیابی داوطلب به فرایند پردازش نمرات الزامی و امتیاز کمتر از آن به منزله عدم پذیرش نهایی متقاضی می باشد. شایان ذکر است کسب حدنصاب در این مرحله به منزله پذیرش نبوده و وضعیت نهایی فرد بر اساس نمرات آزمون کتبی، مصاحبه، امتیازات ویژه و در رقابت با سایر داوطلبان مشابه و تعداد نیاز استخدامی تعیین خواهد شد.

۱۱- تعیین پذیرفته شدگان
۱-۱۱- آزمون کتبی
شرط الزم جهت ورود داوطلبان به فرآیند پردازش نمرات آزمون کتبی کسب حدنصاب تعیین شده برای نمره کل آزمون کتبی در هر یک از گروه های پردازشی می باشد. پس از تعیین حدنصاب آزمون در هر رشته تحصیلی، داوطلبان فاقد حدنصاب، از ادامه فرآیند حذف خواهند شد. درصورت کسب حد نصاب توسط داوطلب، نمره کل وی با ارزش وزنی ۴۰ درصد برای دروس عمومی و ۶۰ درصد برای دروس تخصصی درهر رشته تحصیلی محاسبه گردیده که این امتیاز مبنای رتبه بندی داوطلب در محل های خدمت انتخابی قرار میگیرد.
تذکر: کسب حدنصاب آزمون کتبی به هیچ عنوان به منزله پذیرش داوطلب نبوده و وضعیت قبولی هر فرد با توجه به رتبه کسب شده در مقایسه با سایر داوطلبان مشابه و براساس دو برابر نیاز در هر محل خدمت انتخابی داوطلب می باشد.

۲-۱۱ – پذیرفته شدگان نهایی
شرط ورود به مرحله پردازش نهایی نمرات کسب حد نصاب لازم در مصاحبه می باشد. نمرات نهایی براساس جمع امتیازات در مرحله آزمون کتبی و مصاحبه (با وزن ۷۰ درصد برای آزمون کتبی و ۳۰ درصد برای مصاحبه) با درنظر گرفتن امتیازات ویژه محاسبه خواهد شد. پذیرفته شدگان نهایی به ترتیب اولویت بالاترین امتیاز و با توجه به تعداد نیاز در هر یک از گروه های پردازشی تعیین و جهت طی مراحل طب صنعتی و گزینش معرفی خواهند شد.
تذکر ۱: در صورت تساوی نمرات مکتسبه داوطلبان، اولویت به ترتیب با شاغلین قراردادی، بومی شهرستان و سپس بومی استان می باشد.
تذکر ۲: کسب حدنصاب مرحله مصاحبه به منزله قبولی نهایی داوطلب نبوده و وضعیت نهایی داوطلب با توجه به جمع امتیازات در مرحله آزمون کتبی و مصاحبه (با وزن ۷۰ درصد برای آزمون کتبی و ۳۰ درصد برای مصاحبه) با درنظر گرفتن امتیازات ویژه و در رقابت با سایر داوطلبان و تعداد نیاز استخدامی تعیین خواهد شد.

دانلود فایل راهنمای آزمون فارغ التحصیلان برتر دانشگاهها

مشاهده اصل آگهی در سایت شرکت نفت

دانلود نمونه سوالات آزمون تخصصی و عمومی شرکت نفت

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک کنید


خبر ۲۵ آبان ۹۶ – شرایط آگهی استخدام مخصوص فارغ التحصیلان دارای حداقل چهار سال سابقه کار در وزارت نفت (سال ۹۶):

دانلود فایل راهنمای آزمون فارغ التحصیلان دارای حداقل چهار سال سابقه کار متوالی و مرتبط

مشاهده اصل آگهی در سایت شرکت نفت

دانلود نمونه سوالات آزمون تخصصی و عمومی شرکت نفت

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک کنید


خبر ۲۳ ۹۶ – شرکت های تابعه وزارت نفت به منظور تامین نیروی انسانی متعهد و شایسته از محل مجوز استخدامی شماره ۱۱۶۹۲۵۱ مورخ ۲۴/۲/۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور از بین بانوان و آقایان فارغ‌التحصیل برتر مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین فارغ التحصیلان دارای تجارب حرفه ای (حداقل چهار سال سابقه کاری متوالی و مرتبط در مشاغل مورد نظر) از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه،طب صنعتی و گزینش استخدام می‌نمایند.

تاریخ های مهم
 
آزمون فارغ التحصیلان برتر دانشگاههاآزمون فارغ التحصیلان دارای حداقل ۴ سال سابقه کار متوالی و مرتبطعنوان گام
۹۶/۰۸/۲۵ – ۹۶/۰۹/۰۱۹۶/۰۸/۲۵ – ۹۶/۰۹/۰۱ثبت نام در آزمون
۹۶/۱۰/۱۱۹۶/۱۰/۱۱دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کتبی
۹۶/۱۰/۱۵۹۶/۱۰/۱۴آزمون کتبی
متعاقبا اعلام خواهد شدمتعاقبا اعلام خواهد شداعلام نتایج آزمون کتبی
متعاقبا اعلام خواهد شدمتعاقبا اعلام خواهد شدکنترل مدارک
متعاقبا اعلام خواهد شدمتعاقبا اعلام خواهد شدمصاحبه استخدامی
متعاقبا اعلام خواهد شدمتعاقبا اعلام خواهد شداعلام نتایج نهایی

دانلود فایل آزمون فارغ التحصیلان دارای حداقل چهار سال سابقه کار متوالی و مرتبط

دانلود فایل آزمون فارغ التحصیلان برتر دانشگاهها

مشاهده اصل آگهی در سایت شرکت نفت

دانلود نمونه سوالات آزمون تخصصی و عمومی شرکت نفت

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک کنید


خبر ۲۲ آبان ماه ۹۶ – شرایط و زمان ثبت نام در آزمون استخدامی در شرکت‎های تابعه وزارت نفت اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، در متن این آگهی آمده است: «شرکت های تابعه وزارت نفت به منظور تأمین نیروی انسانی متعهد و شایسته برای خدمت در بخش های مختلف صنعت نفت از محل مجوز استخدامی شماره ۱۱۶۹۲۵۱ مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ و نامه شماره ۱۲۳۴۵/۱۱۰/دم مورخ ۱۵ مهرماه ۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور، افراد دارای شرایط ذیل را به تعداد ۲۳۰۰ نفر، از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه، طب صنعتی و گزینش استخدام می نمایند؛

الف) ۱۰۵۰ نفر با حداقل ۴ سال سابقه کار مرتبط – کلیه بانوان و آقایان فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های تحصیلی و محل های خدمت تعیین شده دارای سابقه کار متوالی و مرتبط حداقل ۴ سال تا تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۳۹۶ (تاریخ شروع بکار ۱۴ دی ماه ۱۳۹۲ و قبل از آن ) در مشاغل مورد نظر در صنایع نفت و دیگر صنایع مشابه با پرداخت حق بیمه مستمر و کامل که حائز شرایط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون ذیربط باشند.

ب) ۱۲۵۰ نفر فارغ التحصیلان برتر دانشگاه ها – کلیه بانوان و آقایان فارغ التحصیل برتر دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های تحصیلی و محل های خدمت تعیین شده که حائز شرایط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون ذیربط باشند.

متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص رشته ها و گرایش های مورد نیاز، مکان های خدمت و دیگر جزئیات استخدام از جمله ضوابط مربوط به شرایط سن و معدل در هریک از گروه های “الف” و “ب” از تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۶ به پایگاه اینترنتی http://azmoon.nioc.ir مراجعه و اطلاعات بیشتر را دریافت و درصورت احراز شرایط و تمایل از تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۶ لغایت اول آذر ۱۳۹۶ نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.»


خبر ۲۱ آبان ۹۶: آزمون استخدامی وزارت نفت نیمه دی‌ماه برگزار می‌شود.

وزیر نفت از برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت در نیمه دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: ثبت نام برای این آزمون طی هفته جاری آغاز می‌شود.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه در گفت‌وگویی آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت را تشریح کرد:

گویا وزارت نفت تصمیم به برگزاری آزمون استخدامی دارد که برای جامعه جویای کار خبر خوبی است، کمی در خصوص اهداف این آزمون و ضرورت برگزاری آن با توجه به این که شما همیشه گفته‌اید در صنعت نفت با مازاد نیروی انسانی مواجه هستید توضیح دهید؟

صنعت نفت علیرغم واگذاری همه پتروشیمی‌ها و بیشتر پالایشگاه‌ها، در سال ۱۳۹۲ با تراکم نیروی انسانی و افزایش چشمگیر تعداد نیروهای آن نسبت به سال ۱۳۸۴ روبرو بود و از همین جهت در چهار سال گذشته از جذب نیروی جدید خودداری شد. این درحالی است که متاسفانه بیشتر نیروهای اضافه شده به صنعت نفت در گروه‌های شغلی مربوط به فعالیت‌های پشتیبانی عمومی هستند.

از طرفی آخرین آزمون منسجمی که در سطح صنعت نفت برای استخدام برگزار شد، مربوط به اردیبهشت سال ۱۳۹۲ بود که در آن آزمون نیز به دلایل ساختار طراحی شده برای آن، این صنعت تا حد زیادی از جذب نیروهای ممتاز محروم شد و از طرفی سالانه با بازنشستگی تعدادی از نیروهای متخصص خود روبرو است و این بدان معنی است که علیرغم تراکم نیروی انسانی، در طی سال‌های آینده در برخی از بخش‌های تخصصی با کمبود نیروی انسانی مواجه می شود. از طرف دیگر نظام اجرایی صنعت نفت بالاخص با رفع تحریم‌ها و ورود شرکت‌های خارجی، اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی، رشد چشمگیر تولید گاز، گازرسانی به روستاها و نیروگاه‌ها و صنایع و در نتیجه تغییر ماهیت سوخت رسانی، واگذاری تمامی پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، دچار تغییرات چشمگیری نسبت به گذشته شده و می‌شود. بر همین اساس، نوع نیاز صنعت نفت به نیروها نیز تغییر کرده و امروز نیاز زیادی به بدنه چابک و نخبه برخوردار از دانش روز هستیم که کیفیت بدنه سیاست‌گذاری و کارفرمایی کشور در بخش نفت و گاز را ارتقا دهند و فضای فکری و جهت گیری‌های ما را تحت تاثیر قرار دهند. ستادهای ما در صنعت نفت نیاز به تقویت دارند. من یک مثال برای شما می زنم، ۳۰ سال پیش در جامعه، عموم مردم تصور قطعی داشتند که عموم کارکنان صنعت نفت به زبان انگلیسی، به عنوان یک ابزار ارتباطی با دنیا با توجه به سطح بالای استانداردهای صنعت نفت، مسلط هستند، ولی متاسفانه امروز با چنین شرایطی روبرو نیستیم و این نیاز جدی ما است که نیروهای جدیدی که جذب می شوند از سواد بالایی در تمام حوزه های تخصصی و عمومی برخوردار باشند. به همین جهت هم رشته‌هایی مثل رشته‌های مهندسی نفت گرایش‌های مختلف، اقتصاد، اقتصاد انرژی، حقوق و حقوق تجارت بین الملل، مدیریت اجرایی گرایش‌های مختلف، مدیریت مالی و مهندسی ایمنی که تا به حال چندان مورد توجه نبوده‌اند، در نیازهای استخدامی دیده شده است. با توجه به شرایطی که برای ورودی آزمون بخش نخبگان در نظر گرفته شده، برای اولین بار در صنعت نفت، ورودی آزمون و نه صرفاً خروجی آن، از افراد نخبه است و جذب از بین نخبه‌ترین‌ها انجام خواهد شد که تجربه جدیدی است.

از طرفی ما علاقه مند هستیم راهی ایجاد کنیم که نیروهای برجسته و توانمند که قرارداد مستقیم با وزارت نفت دارند نیز بتوانند از طریق آزمون‌هایی که برگزار می کنیم جذب رسمی صنعت نفت شوند، ولی سازمان امور اداری و استخدامی به دلایل قانونی، مجوز برگزاری آزمون داخلی را به صنعت نفت نمی دهد، ولی طی مذاکرات انجام شده، روشی اتخاذ شده که برای رفع نیاز بخش‌های حرفه ای صنعت، آزمون در بین افراد دارای حداقل ۴ سال سابقه ممتد کاملا مرتبط با نفت برگزار شود.

در کل هرچند که به نظرم راه حل اشتغال جوانان استخدام دولتی نیست و بدنه دولت روز به روز باید کوچکتر، نخبه تر و چابک تر شود، ولی امیدوارم با توجه به شرایط پیچیده فعلی اشتغال در کشور، این دو آزمون امیدی را در دل مخاطبان خود ایجاد کند و نتیجه آن نیز به نفع مردم ایران باشد.

پس اگر درست متوجه شده باشم، شما رفع دو نیاز را هدف گرفته اید، یکی ارتقای سطح کیفی با جذب نیروهای نخبه که احتمالا بیشتر تازه فارغ التحصیل هستند و دیگری رفع نیازهای بخش های حرفه ای صنعت با جذب نیروهای با سابقه حداقل ۴ سال، این جذب با چه تعداد و در چه زمانی انجام می شود؟

با توجه به اهداف و شرایطی که برای شما توضیح دادم، مجوز استخدام ۲۳۰۰ نفر برای این آزمون‌ها از سازمان امور اداری و استخدامی پس از طی مراحل مختلفی دریافت شد. ۱۲۵۰ نفر از این سهمیه به جذب نخبگان و ۱۰۵۰ نفر هم برای جذب افراد حرفه‌ای با تجربه اختصاص یافته است. به نحوی که همکاران من در وزارت نفت و شرکت‌های تابعه برنامه ریزی کرده اند، عموم جذب نخبگان به ستادهای شرکت‌ها و بخش‌های تخصصی در سکوهای تولید نفت و گاز اختصاص داده شده است و عموم جذب نیروهای باتجربه به واحدهای عملیاتی.

ثبت نام طی هفته جاری آغاز می‌شود و زمان برگزاری آزمون نیز نیمه دی ماه است. برای جذب ۱۰۵۰ نفر و ۱۲۵۰ نفر دو آزمون جداگانه و با شرایط متفاوت برگزار می شود. نحوه برگزاری آزمون‌ها طبق مقررات صنعت نفت خواهد بود که دو بخش عمومی و اختصاصی دارد. سیاست ابلاغ شده به برگزارکنندگان آزمون این است که بخش تخصصی آزمون افراد حرفه ای برای جذب ۱۰۵۰ نفر را از سوالات کاربردی و مرتبط با حرفه طراحی کنند.

این نیاز استخدامی شما از طریق استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت قابل رفع نبود؟

ما در طی سال‌های گذشته و از تیرماه ۹۲ تاکنون در تنها مواردی که جذب و استخدام داشته ایم از میان فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت بوده است. ما در سال های گذشته نیز برای جذب این دانشجویان از سازمان امور اداری و استخدامی تقاضای مجوز می کردیم که معمولا هم با بخشی از آن موافقت می شد. در سال جاری نیز دستور ویژه ای برای جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت دادم که تمام فارغ التحصیلان گروه مذکور که اسامی آنها در بانک اطلاعاتی شرکت ملی نفت ثبت شده، برای مصاحبه فراخوان شوند و با آن‌ها مصاحبه شود و افرادی که حایز شرایط حداقلی برای جذب هستند، پذیرفته شوند و تا جایی که امکان دارد برای رفع نیازهای استخدامی وزارت نفت از این گروه فارغ‌التحصیلان که حایز شرایط هستند استفاده شود. چون طبق مقررات قدیمی صنعت نفت که شامل فارغ التحصیلان فعلی نیز می شود، این افراد صرفاً از شرکت در آزمون استخدامی معاف هستند ولی باید بر اساس نیاز استخدامی پس از طی موفقیت آمیز مراحل مصاحبه، طب صنعتی و گزینش جذب شوند.

دانلود نمونه سوالات آزمون تخصصی و عمومی شرکت نفت

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

۹ دیدگاه تاکنون.

  1. مجتبی گفت:

    عدالت… واژه ای که مفهوم آن در میان جوانان جویای کار در این کشور مرده است. چرا هیچ کدون از این آزمون هایی که برگزار میشه بدون ارائه هیچ گزارش و نتیج های به پایان میرسه… مثلا نفر اول تا سوم همین آزمون در سالهای قبل چه کسانی و با چه درصدهایی بودن؟؟؟… اصلا پاسخنامه چرا منتشر نمیشه تا مشخص بشه نفرات برتر بر چه مبنایی انتخاب میشن… و هزاران اما و اگر دیگه که هیچ کسی از شرکت کنندگان جوابی براش نداره

    [پاسخ]

  2. مصطفی آهوئی گفت:

    با سلام لطفا وزارت نفت مشخص کند در صورت لغو این آزمون هزینه هایی که داوطلبها پرداخت کردن چگونه و از چه طریقی برگردانده میشود.
    امیدوارم بودجه نفت کشور کمبود نداشته باشه تا مثل آموزش و پرورش از طریق برگزاری آزمون بخوان تامینش کنن.
    و در آخر امیدوارم تمامی کسانی که دقدقه کار دارند و برای این آزمون ثبت نام کردن پیگیر حق خود باشند و از آن نگذرند. یه دست صدا ندارد…

    [پاسخ]

  3. یاسین گفت:

    به این اطلاعیه اصلا نمیشه گفت استخدامی اصولا نخبگان همیشه بدون آزمون مینونن وارد شرکت نفت بشن بعدش هم اون ۴ سال سابقه برا داخل وزارتی نفت هستش مثل نیروهای پیمانی و قراردادی وزارت نفت.پس بقیه هم سیاهی لشکرن فقط برا تامین هزینه.

    [پاسخ]

  4. ستار گفت:

    وزیر محترم نفت
    اون نخبه هایی که معدلشون بالای ۱۸ و رتبه ی زیر ۲۰۰ در کنکور ارشد داشتن محتاج کار برای شرکت نفت ورشکسته ی شما نیستن اونها یا در حال تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا هستن یا در حال کار برای بهترین شرکت های جهان

    [پاسخ]

  5. امیر گفت:

    “سابقه کار ۴ سال” واقعا ناعادلانه است. کسی که سابقه کار ندارد یا ۴ سال نیست چرا نباید بتواند در آزمون شرکت کند. لطفا شرط سابقه کار را حذف کنید.

    [پاسخ]

  6. ن گفت:

    استخدام نخبگان خیلی ناعادلانه است. آیا معدل بایا کسی که در شریف خونده و تنها دغدغه اش درس خواندن بوده را با کسی که در روستا بوده و در دانشگاه های شهرستان نزدیک محل سکونتش پذیرفته شده و آن جا را انتخاب کرده که به دلیل شرایط نامناسب زندگی مثل کار، نگهداری از خانواده و … آیا باید یکسان باشند؟ من میبینم دانشجویی روستایی که شب ها بر سر زمین با تراکتور کار میکند و چاره ای ندارد ، دانشجویی که در بلوارها گل میکارد دانشجوی مهندسی صنایع که شب ها در مرغداری است دانشجوی مهندسی صنایع که در موبایل فروشی کار میکند و در کلاس ناراحت است و می گوید دیروز حتی پنج هزار تومان هم کاسبی نکردیم و ………..
    آیا واقعا این عدالت است؟ به کدام یکی از این ها بها داده شده که متوجه شویم آیا نخبه اند یا نه؟
    و همین طور در مورد دانش آـموزان
    کاش برنامه حلا خورشید شبکه ۳ آقای رشید پور را می دیدید و حرفهای عمیق مهمان برنامه که معلمی فداکار و روشن فکر از دیار بلوچستان بود را میشنیدید …..
    افسوس که گفتن این حرفها فایده ای ندارد
    و هیچ ملاکی برای قضاوت عادلانه و درست وجود ندارد
    افسوس

    [پاسخ]

  7. kk گفت:

    افرین به شما ….همینو بگو…

    [پاسخ]

  8. فری گفت:

    منظورش از استخدام نخبه چیه؟ یعنی معدل چن ببالا؟ بقیه چه گناهی کردن؟

    [پاسخ]

  9. RR گفت:

    متنو خوندم فکر کردم حالا چقدر نیرو می خوان بردارن که حرکتی زدن که امیدی در دل جوانان ایجاد خواهد کرد! ۱۲۵۰نفر. به جای این این کارها بیان از کشاورزی و روستاها حمایت کنن انقدر مهاجرت ایجاد نشه. پروژه های صنعتی بزرگ راه بندازن که اشتغال عمده ایجاد شه..نه اینکه خودروسازهامون هم برن ماشین اماده با سوبسیت دولت وارد کنن.
    چرا هنوز هم از سوق دادن جوونا به درس و دانشگاه و بلاتگلیفی دست بر نمیدارن. اگه پیش بینی کار تحصیل کرده رو نکردی بیخود در دانشگاه رو باز کردی مسول نادان, به جاش کارخونه میزدی با دیپلم میگرفتی, خدمتشم همونجا میکرد!

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.