خانه » اطلاعیه های مهم » آخرین اخبار استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۵

آخرین اخبار استخدامی آموزش و پرورش سال ۹۵

متن آگهی:

خبر ۷ شهریور ماه ۹۵ -جذب نیروی آموزش وپرورش بومی می شود

 

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید نسبت به آموزش و پرورش نگاه ویژه ای داشته است و در همین راستا نیز اقدامات و برنامه های بسیار خوبی برای کمک به فرهنگیان اجرایی و عملیاتی شده است.
وی ادامه داد: در حوزه حقوق و مزایا و با اجرایی کردن طرح ها و برنامه های مختلف دستمزد و حقوق فرهنگیان طی سه سال اخیر با افزایش ۸۵ درصدی مواجه بوده است.
وی عنوان کرد: همچنین در حوزه اعتبارات آموزش و پرورش نیز خوشبختانه با نگاه ویژه دولت میزان بودجه نسبت به کل بودجه کشور با رشد ۲.۷ درصدی مواجه شده است که انتظار می رود با توجه به اجرایی کردن این برنامه ها زمینه برای حمایت هر چه بهتر از قشر فرهنگی فراهم شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات تاریخی فرهنگیان، افزود: مشکلات فرهنگیان از سال ۱۳۳۵ آغاز شده است و متاسفانه علیرغم تمامی تلاش های صورت گرفته همچنان بخشی از این مشکلات ادامه دارد و هر چند که دولت تدبیر و امید تلاش های خوبی در این بخش صورت داده است ولی میزان مطالبات و مشکلات در اندازه توان دولت نیز نیست.
وی به وضعیت بازنشستگان آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: زمانی که فردی بازنشسته می شود پرونده وی نیز از آموزش و پرورش خارج می شود و در همین راستا ما برای رفع مشکلات این قشر رایزنی های و پیگیری های مختلفی را با وزیر تعاون آغاز کرده و انتظار داریم که بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن این مشکلات را رفع کنیم.
وی راهبرد اصلی آموزش و پرورش را ارتقاء کیفیت عنوان کرد و یادآور شد: در این بخش تلاش شده از تمامی ظرفیت ها و استعدادهای در اختیار به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.
فانی به رشد تمامی شاخص های حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: خوشبختانه طی سه سال اخیر آموزش و پرورش در تمامی شاخص ها با رشد خوبی مواجه بوده است و بدوه شک رشد این شاخص ها طی چند سال اخیر به صورت عینی در سطح جامعه نمایان می شود.
وی با اشاره به نگاه ویژه به عدالت آموزشی در سطح کشور، بیان کرد: هم اکنون ۱۰۰ مدرسه تنها با یک دانش آموز در سطح کشور دایر است و این مهم نشان می دهد که ما می خواهیم امکانات مورد نیاز برای تمامی کسانی که لازم تعلیم هستند را فراهم کنیم.
وی گفت: همچنین امسال ما بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه با کمتر از پنج دانش آموز در کشور فعالیت می کنند و برای هر دانش آموز ما مجبور هستیم بالاتر از سرانه میانگین کشور هزینه کنیم.
وزیر آموزش و پرورش به وضعیت نیروی انسانی نیز اشاره کرد و افزود: در بخش نیروی انسانی نیز طی سه سال اخیر موضوع جذب نیروی بومی در دستور کار قرار گرفته است و این سیاست کاری به عنوان یک اولویت اصلی دنبال می شود.
وی عنوان کرد: قرار است دانشگاه فرهنگیان نیز بر اساس نیاز هر شهرستان و منطقه نیرو جذب کرده تا این نیروها بتوانند در شهرستان و محل زندگی خود جذب آموزش و پرورش شده و موضوع نقل و انتقال نیروی انسانی در آموزش و پرورش پایان یابد.
فانی با بیان اینکه امروز بخش زیادی از نیروی ما صرف موضوع نقل و انتقال می شود، بیان کرد: در صورتی که بتوانیم در بخش جذب نیروی انسانی خوب عمل کنیم تا چند سال آینده پرونده نقل و انتقالات به صورت کلی بسته می شود.
وی همچنین به بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: بدون شک تمامی تلاش دولت در حوزه داخلی و خارجی ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران بوده است و خوشبختانه در این راستا نیز موفقیت های خوب و قابل توجهی به دست آمده است.


خبر ۶ شهریور ماه ۹۵

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
علی‌اصغر فانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: چندین بار در جلسه هیات دولت با حضور رئیس جمهور بحث توسعه استان ایلام و آماده سازی استان برای پذیرای حجم عظیم زائرین حسینی که در اربعین از کشور به سمت عراق حرکت می‌کنند، مطرح شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث‌های بسیار خوبی در این رابطه شده و زیرساخت‌های مناسبی در حال فراهم شدن است، امیدواریم که هر سال نسبت به سال قبل با تاکیدات رئیس جمهور شاهد آسایش بیشتر برای زائران حسینی در اربعین باشیم.
وی ادامه داد: یکی از کارهای بسیار خوبی که در استان ایلام با تخصیص منابع بسیار خوب از صندوق ذخیره ارزی صورت می‌گیرد بحث آبرسانی استان ایلام و تبدیل کشت دیم به کشت آبی بوده و در گزارشی که امروز دریافت کردم قرار است تا آخر سال ۹۶ بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان ایلام قرار شود و این توسعه بسیار ارزشمندی برای استان دارد.
این مسؤول اضافه کرد: البته با توجه به ظرفیت‌های که در استان ایلام وجود دارد و تاکیداتی که شخص رئیس جمهور داشته و در یک جلسه دولت هم استاندار ایلام دعوت شد و گزارشی از اقدامات سفر سال ۹۳ مطرح کرد نقاط ضعفی که در تخصیص منابع بود الحمدلله برطرف شد.
فانی تصریح کرد: سهمیه و مجوز دو تا ۱۰ هزار نفر را از سازمان امور اداری و استخدامی کشور اخذ شده است، ۱۰ هزار نفر برای پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و ۱۰ هزار نفر دیگر از بین لیسانسه های دیگر جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در سراسر کشور و در استان ایلام حداقل دو پردیس دختران و پسران از دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و برابر مجوزی که احذ شده امسال ۱۰ هزار نفر در سراسر کشور برای دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند.
وی ادامه داد: توزیع این ۱۰ هزار نفر آماده است و در اختیار سازمان سنجش قرار داده شده تا از میان دیپلمه‌ها که امسال کنکور سراسری شرکت کردند، انتخاب شوند، هر کسی که دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کند باید ۴ سال دوره آن در دانشگاه فرهنگیان طی کرده تا موفق به اخذ لیسانس شوند و به جمع همکاران ما پیوندند.
این مسؤول اضافه کرد: علاوه بر این ۱۰ هزار نفر، ۱۰ هزار نفر دیگر از بین لیسانسه‌ها پذیرش می‌شوند و یک آزمونی برای استخدام در دولت پیش‌بینی شده که شهریور ماه قرار بود برگزار شود اما با تاخیری یک ماه این آزمون در مهر ماه برگزار شده و این ۱۰ هزار نفر برای جذب در آموزش و پرورش در همان آزمون پذیرش می‌شوند. کسانی که در این آزمون پذیرفته می‌شوند یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره می‌بینند در این یک سال  مهارت‌های معلمی، روش‌های تدریس، روانشناسی کودک و نوجوانان و … به آنان ارائه می‌شود تا در واقع شایستگی‌های معلمی را اتخاذ کنند تا در مهر ماه ۹۶ به جمع خانواده فرهنگیان بپیوندند.


خبر ۲ شهریور ماه ۹۵
خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش زمان و ضوابط برگزاری آزمون استخدامی برای ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش را تشریح کرد.
سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «تعداد دقیق ردیف استخدامی سال جاری، چگونگی و زمان آزمون آموزش و پرورش چطور است؟»، اظهار داشت: امسال ۱۰ هزار ردیف استخدامی برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دیگر دریافت کردیم.
وی افزود: در تاریخ ۳۰ مردادماه سال جاری مجوز این ۱۰ هزار ردیف استخدامی را از سازمان امور اداری و استخدامی دولت دریافت کردیم.
حسینی با بیان اینکه باید آگهی استخدام در این خصوص تنظیم و صادر شود، خاطرنشان کرد: پس از تهیه و تنظیم، این آگهی باید به تأیید سازمان امور اداری و استخدامی برسد و سپس باید با سازمان سنجش آموزش کشور به توافق برسیم.
وی اضافه کرد: قاعدتاً خود سازمان امور اداری و استخدامی باید با آنها توافق کند، از طرفی آگهی استخدام را آموزش و پرورش بر اساس ضوابط، مشخصات، تعداد، جنسیت و جاهایی را که می‌خواهد نیرو تخصیص دهد در پرتالی که برای این موضوع تهیه می‌شود، وارد می‌کند.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه پذیرش نیرو در آموزش و پرورش بوم از بوم خواهد بود، تصریح کرد: برای اینکه کمتر دچار جابه‌جایی و معضلات این چنینی شویم، به صورت بوم از بوم نیروها را جذب می‌کنیم.
وی افزود: نیروهای مازاد آموزش و پرورش اکثراً در کلان شهرها مانند تهران، مشهد، اصفهان و شیراز هستند زیرا استخدام در گذشته به این شکل نبوده است و در شهرهای توسعه یافته مازاد نیرو و در مناطق کمتر توسعه یافته با کمبود نیرو مواجه هستیم.
حسینی با بیان اینکه در آزمون استخدامی سال گذشته حتی یک مورد هم نداریم که حق فردی ضایع شده باشد، گفت: ادعا نمی‌کنم در آزمون استخدامی سال گذشته اشکالی وجود نداشت اما این ادعا را می‌کنم که خلاف قانون پیش نرفتیم.
وی افزود: تمام موارد قانونی را در آگهی استخدام سال گذشته آوردیم و اشکالاتی که در آن زمان بود را یادداشت کردیم تا در آزمون استخدامی سال جاری، این مشکلات را رفع کنیم.
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه در اواخر مردادماه مجوز استخدام را دریافت کردیم لذا مدت زمان کافی برای برگزاری این آزمون تا پایان تابستان فراهم نیست ضمن اینکه باید این موضوع هر چه زودتر انجام شود زیرا پذیرفته شدگان باید یکسال دوره آموزشی را سپری کنند تا مهر سال آینده وارد مدارس شوند.
حسینی در پاسخ به این پرسش که «آیا آزمون استخدامی آموزش و پرورش در پاییز امسال برگزار می‌شود؟»، گفت: تلاش بر این است که پاییز امسال آزمون استخدامی برای ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش برگزار شود.


خبر ۳۱ مرداد ماه  ۹۵ – درخواست مجوز استخدام ۵۰۰۰ معلم از سازمان امور اداری و استخدامی

معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه مجوز استخدام پنج هزار معلم را از سازمان امور اداری و استخدامی درخواست کرده است.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی ناصری شامگاه پنجشنبه در حاشیه گردهمایی حامیان دولت تدبیر و امید استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص موارد مورد بحث در زمینه استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش، افزود: این استیضاح غالبا دو جنبه دارد که یکی در پوسته ظاهری مربوط به کمبود حقوق، مزایا و پاداش بازنشستگان و در باطن استیضاح هم خواسته های نمایندگان برای حوزه های انتخابیه است.
وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در زمینه استخدام معلمان حق التدریسی طبق آنچه مجلس تصویب کرده بود، رفتار کرد، ادامه داد: طبق تصویب مجلس، وزارت آموزش و  پرورش ۲۰ هزار نفر معلم حق التدریس را استخدام کرد.
معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه مجوز استخدام پنج هزار معلم را از سازمان امور ادارای خواسته است و اگر مجوز داده شود امسال این تعداد نیرو جذب خواهند شد.
ناصری افزود: حقوق معلمان طی سه سال ۸۲ درصد رشد داشته است و دولت هر چه میزان بودجه در اختیار وزارت آموزش قرار بدهد هزینه خواهیم کرد.
معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش  همچنین در جمع  حامیان دولت تدبیر و امید با بیان اینکه طی سه سال فعالیت دولت یازدهم مخالفان هر تلاشی را برای تضعیف این دولت انجام دادند، گفت: سدهای پیش روی دولت تدبیر و امید شکسته شد و  آرامش بی‌نظیری در مدت زمان استقرار دولت تدبیر و امید در کشور حاکم شده که مهم‌ترین آن خلاصی از  «بگم، بگم‌ها» است.
ناصری افزود: دولت تدبیر و امید در سال چهارم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مردم هم حامی دولت هستند و هر چند دلیل برخی از مسائل قابل گفتن نیست و شاید به این زودی هم قابلیت گفتن نداشته باشد ولی به طور حتم مردم کمک می‌کنند و همراه خواهند بود.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم طی سه سال گذشته، روزهای پرفراز و نشیب زیادی را پشت سرگذاشته است،  افزود: دولت یازدهم روزهای سختی را پشت سرگذاشته و طی این مدت همواره چالش ها و مشکلاتی برای دولت به‌وجود آمده است.
ناصری با بیان اینکه رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذاری در استقرار دولت یازدهم در کشور داشتند، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در استقرار دولت ایفا کردند و نتیجه آن گشایش در کار بود چرا که دولت طرفدار آزادی بیان و فعالیت رسانه‌ای است.
معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان بزرگ‌ترین قشر جامعه  هستند و هیچ کس از جمله دانش‌آموزان نباید به خاطر فکر و بیان مورد مواخذه قرار گیرند و هزینه‌های پرداختی دولت نتیجه همین تفکر است.
ناصری  با تاکید بر اینکه کنترل تورم یکی از موفقیت‌های دولت در بخش اقتصاد است، افزود: تثبیت قیمت‌ها در بازار و موفقیت‌های سیاست‌های خارجی، ایران امروز را سربلندتر از هر زمان دیگر کرده است.
ناصری با بیان اینکه همه حامیان دولت و آحاد مختلف جامعه برای موفقیت دولت طی یک سال مانده به عمر دولت تلاش می کنند، افزود: با این روند جشن پیروزی این دولت برای دور دوم با همراهی مردم برگزار می‌شود.


خبر ۲۴ مرداد ماه ۹۵ – پیشنهاد استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش در سال ۹۶

مدیرکل مدارس شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش از پیشنهاد استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده خبر داد.
کفراشی مدیرکل مدارس شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ماده ۵۱ قانون جامع ایثارگران گفت: براساس این قانون به آزادگان و جانبازان که ۱۱ هزار نفر را شامل می شدند، مبلغ ۲۵ درصد حقوق کارکنان یعنی ۲۲۵ هزار تومان پرداخت شد، اما برای فرزندان شهدا و جانبازان که حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر بودند، این اقدام انجام نمی شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، این ماده قانون برای فرزندان شهدا و ایثارگر اجرا شد و از چند روز آینده حکمشان صادر می شود و این حکم از تاریخ ۹۵/۱/۱ قابل اجراست.
این مقام مسئول آموزش و پرورش از پیشنهاد استخدام ۱۰ هزار نفر برای سال آینده خبر داد و گفت: آموزش و پرورش درخواست ۱۰ هزار ردیف بازنشستگی داده که اگر به تایید سازمان مدیریت برسد، ۲۵ درصد این تعداد یعنی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها خانواده های شهدا و جانبازان هستند.
وی از تحصیل ۳۷۰ هزار دانش آموز در مدارس شاهد خبر داد و ادامه داد: همچنین تمام مدارس شاهد مورد بررسی قرار گرفتند که ۸۰ درصد مدارس ما نمره عالی دریافت کردند.
وی ادامه داد: براساس دستورالعمل رتبه بندی مدارس شاهد، مدارس حائز رتبه‌های ممتاز و عالی مورد تشویق قرار می‌گیرند و مابقی مدارس موظف هستند، در یک برنامه مدون یک ساله حداقل یک رتبه جایگاه خود را ارتقا دهند


خبر ۲۰ مرداد ماه ۹۵ -اخذ مجوز آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک

محمد بطحایی‌ معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اخذ مجوز آزمون استخدامی و تعداد پذیرش در این دوره گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده آموزش و پرورش تصمیم دارد تا دو گروه ۱۰ هزار نفری نیروی جدید به خدمت گیرد.وی با بیان اینکه پذیرش از دو طریق صورت می گیرد، ادامه داد:  ۱۰ هزار نفر از دانشگاه فرهنگیان و ۱۰ هزار نفر از طریق ماده ۲۷ آزمون استخدامی به خدمت گرفته می‌شوند.بطحایی‌ عنوان کرد: تاکنون ‌مذاکراتی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای این تعداد انجام شده اما هنوز اخذ مجوز صورت نگرفته و با توجه به پیگیر‌های صورت گرفته از طرف آموزش و پرورش در آینده‌ای نزدیک وضعیت پذیرش و چگونگی آن اعلام می‌شود.وی یادآور شد: پذیرفته‌شدگان در دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری و افراد مشمول برای ماده ۲۷ با مدرک کارشناسی و بالاتر امکان برخورداری از این پذیرش نیرو را دارند.

 


خبر ۱۳ مرداد ماه ۹۵ -۲۷ هزار معلم جدید وارد آموزش و پرورش ‌می‌شود

 

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای مهرماه امسال ۲۷ هزار معلم به آموزش و پرورش کشور اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی زرافشان عصر امروز در همایش روسای آموزش و پرورش در اردبیل اظهار داشت: امسال ۲۷ هزار معلم به آموزش و پرورش کشور اضافه می‌شود که از این تعداد ۱۳ هزار معلم مربوط به دوره ابتدایی، ۵ هزار نفر از نیروهای استخدامی که از طریق آزمون انجام شده و ۹ هزار نفر مربوط به دانشگاه فرهنگیان است که از ابتدای مهرماه مشغول تدریس خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه با اضافه شدن این معلمان به کادر آموزش و پرورش تحول عظیمی در خدمات‌رسانی آموزشی و علمی به دانش‌آموزان در کشور به وجود می‌آید، افزود: با به‌کارگیری این تعداد معلم بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش کشور در زمینه نیروهای انسانی حل می‌شود که امیدواریم اضافه شدن این معلمان برای ارتقای درسی و علمی دانش‌آموزان موثر باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از توزیع کتاب‌های درسی از ۱۵ شهریور ماه خبر داد و گفت: این کتاب‌ها در فروشگاه‌ها و کتابخانه‌های شهری و روستایی توزیع می‌شود و از نظر توزیع و چاپ کتاب دانش‌آموزان مشکلی در کشور وجود ندارد.

زرافشان بیان کرد: هم اکنون کتاب‌های چاپ‌شده در اختیار آموزش و پرورش استان‌ها قرار داده شده و یکی از اقدامات اساسی که آموزش و پرورش تدارک دیده آموزش معلمان همراه با کتابی که تدریس می‌کنند بوده و بعد از آغاز سال تحصیلی جدید نحوه تدریس کتب درسی به معلمان ارائه می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: هر سال ۱۳۰ میلیون جلد کتاب به غیر از پایه دهم در کشور چاپ می‌شود و دغدغه‌ای در زمینه چاپ و توزیع کتاب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی پیش دبستانی در سال‌های گذشته با افت زیادی همراه بوده است، اظهار کرد: هم اکنون این پوشش به بالای ۵۵ درصد رسیده و در صدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های لازم پوشش تحصیلی پیش دبستانی در کشور را ارتقا دهیم.


خبر ۱۱ مرداد ماه  ۹۵ – استخدام ۵ هزار نفر از طریق آزمون با رعایت ضوابط در آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۱۳ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۹ هزار نفر درمقطع متوسطه از فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند و ۵ هزار نفر هم براساس ماده ۲۸ از طریق آزمون با رعایت ضوابط به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.
به گزارش «نسیم آنلاین»، علی زرافشان در جلسه شورای پروژه مهر آموزش و پرورش استان گیلان، با بیان این که امسال اولین دوره دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شوند، اظهار کرد: بر این اساس امسال ۱۳ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۹ هزار نفر درمقطع متوسطه از فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند و ۵ هزار نفر هم براساس ماده ۲۸ از طریق آزمون با رعایت ضوابط به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت های شورای پروژه مهر در استان ها تصریح کرد: پروژه مهر می تواند با طراحی سازوکارهایی آموزش و پرورش را از انزوا خارج کند و با این نگاه وجود شورای آموزش و پرورش می تواند تحول ساز باشد.
زرافشان افزود: در اجرای پروژه مهر باید موارد مهمی چون استقرار پایه دهم، توسعه پیش دبستانی و اجرای دستورالعمل جدید انتصاب مدیران مدارس باید در اولویت اجرا قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم توزیع منظم کتاب های درسی خاطرنشان کرد: امسال ثبت نام الکترونیکی کتاب ، خرید آن را برای خانواده ها آسان شده و همه کتاب های درسی به غیر از پایه دهم در انبارها آماده توزیع از ۱۵ شهریور است.
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ثبت نام بیش از ۵/۵ میلیون نفر در سامانه سناد افزود: باید با ساماندهی نیروی انسانی و مشخص شدن تعداد کلاس ها ، سال تحصیلی را با برنامه ریزی دقیق آغاز کنیم.
وی با اشاره به تغییر بافت جمعیتی دانش آموزان، بر لزوم مجتمع سازی مدارس و ایجاد امکانات ورزشی و هنری و استفاده بهینه از آن تأکید کرد.
زرافشان، هدایت تحصیلی را یکی از مهمترین برنامه های امسال عنوان کرد و افزود: هدایت تحصیلی یک پروژه ملی است و باید توزیع متوازنی در رشته های تحصیلی انجام گیرد و علایق دانش آموزان و خانواده ها به طور اصولی هدایت شود.


خبر ۶ مرداد ماه ۹۵

شهریور ماه،موعدبرگزاری آزمون استخدامی آموزش وپرورش

به گزارش پانا از استان گلستان، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه شانزدهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران دستگاه‌های اجرایی، در جمع خبرنگاران درباره مجوز استخدام در آموزش و پرورش گفت: متقاضی ۱۰ هزار نفر نیروی دارای مدرک لیسانس به بالا هستیم که در دانشگاه فرهنگیان در یک دوره یکساله مهارت‌های معلمی را طی کنند، در عین حال به ۱۰ هزار نیروی دارای مدرک دیپلم هم برای پذیرش در این دانشگاه نیازمند هستیم.
وی ادامه داد: در صورت ارائه مجوز برای جذب این نیروها، امیدواریم شهریور ماه بتوانیم آزمون استخدامی برگزار کنیم.
فانی در پاسخ به این سوال که ممکن است این آزمون در قالب آزمون دستگاه‌های اجرایی برگزار شود، تصریح کرد: ترجیح می‌دهیم، آزمون مستقل انجام دهیم، ممکن است این آزمون زودتر از شهریور ماه برگزار شود.
وی با بیان اینکه سه عامل رشته، جنسیت و محل زندگی در این آزمون موثر است، افزود: حداکثر سن ۳۰ سال از شروط این آزمون است.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار داشت: طی ارسال چند نامه به سازمان مدیریت از آن سازمان درخواست تخصیص اعتبار برای پرداخت معوقات فرهنگیان را داشتیم تا بتوانیم از شرمندگی همکاران در بیاییم.
وی درباره زمان پرداخت معوقات فرهنگیان ادامه داد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای این مهم اواخر شهریور ماه وعده گرفتم، اما چون تصمیم نهایی با بنده نیست، قول قطعی برای پرداخت این معوقات را نمی‌دهم. ۱۵۰ میلیارد تومان معوقات سال ۹۳ و ۱۵۰۰ میلیارد تومان معوقات سال ۹۴ است.
فانی در پایان از پرداخت معوقات حق التدریس‌ها تا پایان شهریور ماه خبر داد.

خبر ۵ مرداد ماه ۹۵

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: امکان برگزاری آزمون در شهریور ماه با دریافت مجوز از طرف سازمان مدیریت میسر است.
سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص خبر هایی مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی در شهریور ماه گفت: هنوز ردیف استخدامی از طرف  سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت نکردیم و چنانچه این مجوز دریافت شود، اجازه برگزاری آزمون را داریم.

وی با اشاره به اینکه نامه ی درخواست برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش هنوز از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بدون پاسخ مانده، ادامه داد: بعد از دریافت مجوز از سوی این سازمان باید با سازمان سنجش وارد مذاکره شویم تا تاریخ برگزاری آزمون به طور دقیق مشخص شود و براساس تصمیم گیری ها و شرایط موجود ، نتیجه نهایی اعلام شود.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر این کار محقق شود ، عنوان کرد: به محض دریافت مجوز از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، برنامه ریزی های بعدی در دستور کار قرار می گیرد.

مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هنوز روز دقیق برگزاری آزمون استخدامی که قرار است ۱۰ هزار نفر در آن پذیرفته شود ، مشخص نیست .


خبر ۴ مرداد ماه ۹۵

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و دریافت نشدن مجوز برای آن، ابهاماتی برای شروع فرآیند این آزمون به وجود آورده است.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آزمون استخدامی در هر نهادی موجی از جوانان و متقاضیان کار را به سوی خود جذب می‌کند به طوریکه پیگیری ماجرا برای شرکت در این آزمون ها آغاز شده و تا مدت ها در صدر اخبار قرار می گیرد، کافی است؛ کوچکترین مساله از جزییات آزمون مطرح شود تا سیل عظیم سوالات متقاضیان به سمت مسئولان مربوطه روانه شود، در این میان هم برخی سودجویان با شایعه پراکنی در شریط مذکور قصد سودجویی و تشویش اذهان عمومی را دارند و این مساله عاملی می شود تا جریان سازی منفی در جامعه مبنی بر برگزار شدن یا نشدن پدید آید.

در میان آزمون‌های استخدامی که گاه در کشور برگزار می‌شود برخی نهادها به سبب جامعیت و در برگیری طیف وسیعی از افراد جامعه، متقاضیان بیشتری را به سمت خود جذب می‌کنند از آن جمله می توان به آزمون استخدامی آموزش و پرورش اشاره کرد؛ آزمونی که جزو پرطرفدارترین‌ها در میان جامعه جویای کار کشور بوده و همیشه جوانان به دلیل شرایط و ساعت کاری معلمان خواهان اشتغال در این حرفه هستند.

سریال آزمون های استخدامی در دولت تدبیر و امید
مساله اشتغال جوانان همیشه جزو مهم ترین ارکان و چشم اندازهایی بوده که مسئولان به آن اشاره دارند و یکی از راه‌های تحقق این مساله را برگزاری آزمون های استخدامی می‌دانند از این رو در مدت زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید روند برگزاری آزمون های استخدامی با نظم بهتری برنامه ریزی شد و اکنون که سومین سال روی کار آمدن دولت یازدهم است شاهد برگزاری فرآیند سومین دوره آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور هستیم.

هرچند روند برگزاری آزمون نظم خوبی پیدا کرده اما باید دید این آزمون ها واقعا مرهمی بر مشکل بیکاری متقاضیان بوده یا خیر؟ و با توجه به پذیرش در هر حرفه و تعداد اختصاص داده شده به هر منطقه صرف وقت، انرژی و شرکت در روند خسته کننده ثبت‌نام و آزمون استخدامی کار منطقی است؟

گره کور آزمون‌های آموزش و پرورش
با روی کار آمدن علی اصغر فانی به سمت وزیر آموزش و پروش و تغییر و تحول در کابینه جدید، انتظار برای برگزاری آزمون استخدامی شدت گرفت؛ آزمونی که در زمان وزیر پیشین هم مطرح شد اما هر بار به دلایلی منتفی شد تا آنکه در سال ۹۴ و بعد از حرف و حدیث های بسیار سرانجام ۲۷ شهریور ماه آزمون استخدامی برای پذیرش پنج هزار نیرو برگزار شد و پس مدتی پذیرفته شدگان در آن مشخص شدند.

با توجه به اینکه آموزش و پرورش روش جدیدی را برای به خدمت گرفتن پذیرفته شدگان اتخاذ کرد بنابراین صرفا برگزاری آزمون و پذیرش در آن مسیر اشتغال در حرفه‌ی معلمی را میسر نمی کرد.

از سال گذشته تا امروز گذراندن دوره یکساله آموزشی برای پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان با واکنش های بسیاری همراه شد که از جمله مهم ترین مسائل چالش برانگیز در آن پرداخت بخشی از هزینه ی آموزش از طرف متقاضیان و هم چنین محل برگزاری کلاس ها بود که در نهایت و بعد از حرف و حدیث های بسیار و چاره اندیشی هایی که انجام شد، دوره‌های آموزشی انجام شد و از مهر ۹۵، قریب به چهار هزار نفر از این طریق به حرفه معلمی مشغول می‌شوند، باید دید آیا این فرآیند زمان بر و پر چالش آزمون استخدامی رفع کننده کمبودهای آموزشی می‌شود؟

حکایت آزمون آموزش و پرورش همچنان باقی است

با آغاز سال جدید و در اردیبهشت ماه، روزهایی که به تدریج در مسیر سرازیری دوره آموزشی برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی حرکت می‌کرد؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش خبر از احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش داد.

وی با اعلام اینکه با توجه به محدودیت نیرو خواهان پذیرش آن هستیم، گفت: نامه‌ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده و منتظر پاسخ این نامه هستیم تا به محض اخذ مجوز نسبت به انجام آزمون استخدامی سال ۹۵ اقدام شود.

از اردیبهشت ماه بود که به تدریج اخبار درست و گاه شایعاتی در این خصوص مطرح شد و جوانان جویای کار را از همان زمان گوش به زنگ خبری قطعی مبنی بر روشن شدن زمان استخدامی نگه داشته است.

بالاخره پس از چندی، صحبت از برگزاری سومین دوره آزمون‌های استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی به میان آمد و از هفته گذشته فرآیند ثبت نام آغاز شد به طوریکه با توجه به گفته‌های مسئولان آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی مستقل‌، کمتر کسی پذیرش نیروی آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی را تصور می‌کرد.

سهم آموزش و پرورش در جذب نیرو از طریق آزمون متمرکز ۶۰۵ نفر برای استان سیستان و بلوچستان در ردیف‌های شغلی هنرآموز، آموزگار ابتدایی، دبیر تاریخ، مطالعات اجتماعی و جغرافیا، دبیر ریاضی، دبیر زبان انگلیسی، دبیر زبان و ادبیات فارسی، دبیر علو زیستی و بهداشتی، دبیر شیمی، دبیر عربی، دبیری علوم تجربی، دبیری معارف اسلامی و دبیر فیزیک است.

واکنش به جذب نیرو در آزمون متمرکز
محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروی انسانی هنرآموز که از طریق آزمون استخدامی هماهنگ اعلام شده گفت: با توجه به نیازی که آموزش و پرورش در جذب دارد تصمیم بر این بود که پذیرش نیروی انسانی با برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه انجام شود اما به دلیل آن که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هنوز مجوز برای این فرایند را صادر نکرده لذا بخشی از نیاز به نیروی انسانی در هنرستان‌های سیستان و بلوچستان از طریق برگزاری آزمون استخدامی هماهنگ انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پذیرش نیرو در آموزش و پرورش قطعا از طریق مراحل قانونی انجام می‌‌شود، اظهار کرد: تأمین نیرو از ۲ طریق آزمون استخدامی، دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی انجام شده و هرگز این مسیر حتی در شرایط اضطرار تغییر نمی‌کند.

در ادامه مصطفی آذر کیش مدیر کل دفتر آموزش کار و دانش در خصوص اعلام جذب نیروی هنرستان ها در آزمون استخدامی هماهنگ پیش رو گفت: قرار بر این بود آزمون استخدامی آموزش و پرورش پیش از این آزمون انجام شود اما با توجه به پاسخ ندادن سازمان مدیریت به تاخیر افتاد.

وی ادامه داد: اکنون اعلام نیاز فقط برای استان سیستان و بلوچستان انجام شده و سایر استان ها در این فرآیند هنوز اقدامی انجام نداده‌اند.

آذرکیش عنوان کرد: آموزش و پرورش در راستای تکمیل نیروی انسانی از مجرای آزمون استخدامی و دانشگاه شهیدرجایی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی هنرستان‌ها متناسب با تعداد دانش آموزان است، افزود: نیاز سنجی نیروی انسانی با هماهنگی دفتر استان‌های سراسر کشور انجام می شود و مجوز جذب در حوزه وظایف سازمان مدیریت است.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مسیر تحقق
بعد از اخبار متعدد از امکان برگزاری آزمون در سال جدید، در نهایت روز گذشته فانی درباره مجوز استخدام در آموزش و پرورش گفت: متقاضی ۱۰ هزار نفر نیروی دارای مدرک لیسانس به بالا هستیم که در دانشگاه فرهنگیان در یک دوره یکساله مهارت‌های معلمی را طی کنند، در عین حال به ۱۰ هزار نیروی دارای مدرک دیپلم هم برای پذیرش در این دانشگاه نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: در صورت ارائه مجوز برای جذب این نیروها، امیدواریم شهریور ماه بتوانیم آزمون استخدامی را برگزار کنیم.

با توجه به صحبت های وزیر آموزش و پرورش و امکان برگزاری آزمون در شهریور ماه، برای جویا شدن از اعلام تاریخ دقیق آزمون سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نامه‌ی درخواست برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش هنوز از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بدون پاسخ مانده، ادامه داد: بعد از دریافت مجوز از سوی این سازمان باید با سازمان سنجش وارد مذاکره شویم تا تاریخ برگزاری آزمون به طور دقیق مشخص شود و براساس تصمیم گیری ها و شرایط موجود، نتیجه نهایی اعلام شود.

حال با وجود اظهارات مسئولان آموزش و پرورش و پاسخ ندادن سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر موافقت با اختصاص ردیف استخدامی باید دید آیا وعده های مسئولان آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود یا خیر؟


خبر ۲ مرداد ماه ۹۵ – خبرگزاری فارس: برگزاری آزمون استخدامی معلمی برای ۱۰ هزار نفر در شهریور
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری آزمون استخدامی معلمی در این وزارتخانه را تشریح کرد.

محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «تعداد، شرایط و ضوابط استخدام ۱۰ هزار نفر در آموزش و پرورش چگونه است؟»، اظهار داشت: امسال هم آزمون استخدامی مانند سال گذشته برگزار خواهد شد.

وی افزود: از دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها تحت عنوان ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان حدود ۱۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش خواهند شد، که مشروط به طی یک دوره مهارت آموزی معلمی یکساله و دریافت گواهی صلاحیت معلمی از سوی دانشگاه فرهنگیان است.

سلیمی جهرمی در خصوص زمان برگزاری آزمون استخدامی در سال جاری، خاطرنشان کرد: درخواست برگزاری آزمون به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده است و منتظر هستیم تا مجوز ردیف استخدامی برای آموزش و پرورش صادر شود که انتظار داریم تا هفته آینده صادر شود.

وی افزود: پس از دریافت مجوز استخدام، اطلاعیه برگزاری آزمون صادر خواهد شد که داوطلبان شرکت در این آزمون می‌توانند ثبت نام کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «مشکلاتی که در سال گذشته پیرامون برگزاری آزمون استخدامی وجود داشت، امسال در آزمون مذکور مرتفع خواهد شد؟»، تصریح کرد: سال گذشته چون کار جدید بود و برای نخستین بار در کشور انجام شد و اکنون با توجه به افزایش تجربیات این کار بهتر انجام خواهد شد.

سلیمی جهرمی در پاسخ به این پرسش که «آزمون استخدامی امسال تا شهریورماه برگزاری می‌شود؟»، گفت: خیلی تلاش می‌کنیم که زودتر برگزار شود و حتی اگر زودتر مجوز برگزاری آزمون را دریافت می‌کردیم به همین آزمون متمرکز دستگاه‌ها که ۲۹ مرداد برگزار می‌شود می‌رسید، اما اگر به این آزمون در مرداد نرسد به احتمال فراوان در شهریور برگزار می‌شود.


خبر ۲۹ تیر ماه ۹۵

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت که این وزارتخانه پیگیر جذب ۲۰ هزار نیروی جدید از میان دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان است.
سید محمد بطحایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: در جلسه های مختلف با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، در این باره توافق صورت گرفته است و هم اینک در انتظار دریافت نامه این سازمان مبنی بر موافقت کتبی با استخدام ۲۰ هزار نیروی جدید هستیم.
بطحایی بیان کرد: این وزارتخانه به دنبال جذب ۱۰هزار نیروی جدید از میان دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد است و به طور همزمان، جذب ۱۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان را دنبال می کند.
وی افزود: ۱۰ هزار نیرویی که از میان دارندگان مدرک های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد انتخاب می شوند دوره ای یکساله را طی می کنند و سال آینده به خدمت وزارت آموزش و پرورش در می آیند.
بطحایی ادامه داد: دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند نیز چهار سال دیگر یعنی در پایان مدت تحصیل، وارد عرصه تعلیم و تربیت می شوند.
این مقام مسئول درباره سرنوشت محاسبه سنوات خدمت معلمان حق التدریس که کمتر از ساعت های موظف، خدمت کرده اند، گفت: این موضوع در جلسه هایی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بررسی شده است و این سازمان بنا به استانداردهای اداری خود می گوید نمی توان سنوات خدمت معلمان حق التدریس که میزان ساعت های کاری آنها در هفته کمتر از حد مقرر بوده است در زمره سوابق آنها لحاظ کرد.

** ادعای حقوق ۱۰۰ میلیون ریالی معاونان وزارت آموزش و پرورش نادرست است
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از معاونان سابق این وزارتخانه گفته است که حقوق دریافتی اش ۲۵ میلیون ریال بوده و حقوق معاونان کنونی این وزارتخانه به ۱۰۰ میلیون ریال رسیده است که این سخن، ادعایی نادرست است.
بطحایی افزود: موضوع فیش های حقوقی نامتعارف در برخی موارد با غرض ورزی ناجوانمردانه ای مورد سوء استفاده قرار گرفت که ادعای چهار برابر شدن حقوق معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم از این گونه ادعاهای نادرست است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره واکنش حسرت آمیز معلمان به حقوق های نامتعارف گفت: حقوق و دریافتی معلمان در مقایسه با کارکنان دیگر بخش ها نشان دهنده وجود تبعیض است که از قدیم این گونه بوده است اما این را هم قبول نداریم که این مشکل مزمن را باید تحمل کنیم.
بطحایی ادامه داد: دولت به عنوان بخش حاکمیتی وظیفه دارد که تفاوت دریافتی حقوق بین بخش های مختلف را کاهش دهد و این گونه نباشد که معلمان یک دوازدهم و یک بیستم کارکنان مشابه خود در دیگر دستگاه ها حقوق دریافت کنند.

** کانکس ها جایگزین کلاس های کپری می شوند
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی، شمار کلاس های کپری در کل کشور را کمتر از ۱۵۰ کلاس عنوان کرد و گفت: دلیل برپایی کلاس های کپری، نقل و انتقال جمعیتی از منطقه ای به منطقه دیگر است.
وی افزود: در سال تحصیلی جدید، کانکس ها و اتاق های پیش ساخته در محل برپایی کلاس های کپری مستقر می شوند.
بطحایی همچنین اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در کشور به صورت خشتی، گلی است که بیش از نیمی از این تعداد کلاس در استان سیستان و بلوچستان واقع است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، یک سوم فضاهای آموزشی کنونی کشور در زمره فضاهایی هستند که باید تخریب یا بازسازی شوند و از استانداردهای لازم برای برپایی کلاس های درس برخوردار نیستند که نوسازی این کلاس های درس نیز نیازمند همت بیشتر دولت و خیرین مدرسه ساز است.

** ۱۷۰ هزار کلاس درس وسایل گرمازای استاندارد ندارد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هم اینک ۱۷۰ هزار کلاس درس در کشور از وسایل گرمازای استاندارد بی بهره هستند و امیدوار هستیم که در سال تحصیلی جدید بتوانیم نیمی از این کلاس ها را به وسایل گرمازای استاندارد مجهز کنیم و در نهایت در سال تحصیلی ۹۷ -۹۶ همه وسایل گرمازای غیراستاندارد را از مدارس جمع آوری کنیم.

** فعالیت چهارهزار سرباز معلم از مهر ۹۵
بطحایی در قسمت دیگری از مطالب خود با اشاره به توافق وزارت آموزش و پرورش با سازمان نظام وظیفه و ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: بر اساس این توافق، چهار هزار نفر سرباز معلم با مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد از مهر ۹۵ برای امر آموزش به دانش آموزان مناطق کم برخوردار و محروم به کار گرفته می شوند.
وی افزود: بهره گیری از ظرفیت سرباز معلمان، خدمات قابل توجهی را در زمینه آموزشی در این گونه مناطق به دنبال دارد.


خبر ۲۷ تیر ماه ۹۵ – تا آخر ماه آینده آگهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سطح کشور منتشر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تا آخر ماه آینده آگهی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سطح کشور منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد محسن بیگی در دیدار با نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس این ازمون ۱۰ هزار نیروی جدید وارد آموزش و پرورش میشود و ما امیدواریم با جذب این نیروها ، مشکلات تعلیم و تربیت کمتر شود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در زمینه نقل و انتقالات فرهنگیان امسال حدود ۴۶۰۰ تقاضا ثبت شده است اما با اکثر این تقاضاها نمیتوانیم موافقت کنیم .

محسن بیگی افزود: در کرمان نزدیک ۷۰۰ نفر معلم خانم مازاد برنیاز داریم اما به علت مسائل مختلف از جمله مسائل خانوادگی ، نمیتوانیم آنها را به مناطق دچار کمبود منتقل کنیم

وی فرسوده بودن ۸۰۰ مدرسه در سطح استان کرمان را یکی از مشکلات آموزش و پرورش در استان دانست و از نمایندگان مجلس خواست برای حل این مشکل اقدام کنند


خبر ۱۹ تیرماه ۹۵ -درخواست استخدام ۱۰ هزار نیرو
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط استخدامی برای متقاضیان ثبت‌نام در آزمون این وزارتخانه از قبل اعلام شده بود، نامه گلایه‌آمیز آنها به رییس جمهور را بلامحل دانست.
علی اصغر فانی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه وزرات آموزش و پرورش درخواست استخدام ۱۰ هزار نیرو را به سازمان مدیریت ارائه کرده است، اظهار داشت: در صورت تأیید این تعداد، حتما روند جذب این تعداد نیرو را آغاز خواهیم کرد.
گلایه و انتقاد پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ، وجهی ندارد
وزیر آموزش و پرورش در خصوص نامه گلایه‌آمیز پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به رییس جمهور و بیان برخی انتقادات، بیان کرد: من هم از طریق سایت این نامه را دیدم.
فانی با بیان اینکه ما از «همان روز که می خواستیم این آزمون را برگزار کنیم، شرایط را اعلام کرده ایم»، گفت: ما بر طبق شرایط اعلام‌شده، عمل کردیم و همه نیز از آن اطلاع داشتند.
وی افزود: این افراد، زمان ثبت نام به این شرایط توجهی نمی کنند و وقتی ما می خواهیم مقررات خود را اجرا کنیم، ابراز ناراحتی می کنند.
وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه آیا تغییری در وضعیت این افراد ایجاد می‌شود یا خیر، پاسخ منفی داد و گفت: هنوز این افراد به استخدام وزارت آموزش و پرورش در نیامده‌اند و تعهدی به ما نداده‌اند و ما نیز تعهدی از آن‌ها نگرفته ایم؛ همانند یک نیروی آزاد هستند و هنگامی که پذیرش شدند، آن زمان کارمند وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.


خبر ۱۴ تیر ماه ۹۵ – مشکلات استخدامی های آموزش و پرورش به دست وزیر حل نشد

به گزارش مهر، گروه جامعه: طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی در «دانشگاه» بلامانع است.
وزیر آموزش و پرورش طبق قانون مذکور توانست مجوز استخدام نیرو را در آخرین ماه های سال ۹۳از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دریافت کند. برگزاری آزمون استخدامی از دریافت مجوز تا اعلام نتایج حدود یکسال طول کشید.
وزارت آموزش و پرورش اواخر اسفند ماه سال ۱۳۹۳ مجوز استخدام ۵ هزار نیرو را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافت کرد. ۲۷ شهریور آزمون استخدامی برگزار شد و نتایج اولیه پذیرفته شدگان آبان ۹۴ اعلام و نتایج نهایی نیز بهمن ماه۹۴ منتشر شد.
۲۷ شهریور ۱۳۹۵ تعداد ۱۷۸ هزار نفر داوطلب آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش شدند تا یکی از ۵ هزار سهمیه ای این وزارتخانه را کسب کنند اما در نهایت تنها ۳ هزار و ۷۰۰ نفر که بخشی از آنان نیز سهمیه خانواده شهید را داشتند توانستند از فرایند هفت خوان آموزش و پرورش گذر کنند.
پذیرفته شدگان باید دوره های یکساله حرفه ای معلمی را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی طی کنند دوره هایی که به دلیل طولانی و کش دار شدن فرایند برگزاری آزمون، اعلام نتایج و گزینش پذیرفته شدگان به دوره کمتر از شش ماه تبدیل شده است.
طولانی شدن فرایند آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش حاشیه هایی به دنبال داشت که پس از اعلام نتایج و برگزاری دوره های آموزشی همچنان این حاشیه ها پابرجاست.

عمده ترین مشکلات پذیرفته شدگان ماده ۲۸
خوابگاه، شهریه، عدم تحقق وعده وام و انتقالی نبود کیفیت دوره ها از عمده ترین مشکلات پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش است که همچنان ادامه دارد.

ارسال نامه به رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات
این مشکلات تا جایی پیش رفته است که بیش از یک هزار پذیرفته آزمون استخدامی به رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی نامه ای مبنی رسیدگی به مشکلات آنان ارسال کردند و با ارسال خبرگزاری مهر آن را رسانه ای کردند.
بسیاری از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش از خبرگزاری مهر درخواست پیگیری مشکلات را دارند تا از طریق رسانه ها بتوانند صدای خود را به گوش مسئولان برساند.

هزینه اسکان و تغذیه چندین برابر شهریه است
یکی از پذیرفته شدگان به خبرنگار مهر می گوید: کاش فقط مشکل پرداخت شهریه بود. چندین برابر شهریه هزینه اسکان تغذیه و رفت و آمدهایمان شده است. در حالی که اکثر بچه ها متاهلند و به علت تمام وقت بودن کلاس ها امکان اشتغال به کار هم وجود ندارد. بدتر از همه اینها بلاتکلیفی است که معلوم نیست کی این داستان تمام می شود و حکم استخدامی برایمان زده شود.

دوره یکساله ای که ۵ روزه برگزار شد
علیرضا از پذیرفته شدگان رشته فنی که در دانشگاه شهید رجایی باید دوره های تربیت حرفه ای را بگذراند نیز به خبرنگار مهر گفت: دوره ما پنج روز در شهریار زیر نظر دانشگاه شهید رجایی برگزار شد. هزینه اسکان و صبحانه، ناهار و شام هم با خودمان بود. کار قبلی خود را از دست دادیم و نمی دانیم در این دوران خرجی همسر و فرزند را از کجا بیاوریم. تازه تهدید میشویم اگه شهریه را نریزیم نمرات پودمان اول ثبت نمی شود و دروس پودمان دوم را نمی دهند. یعنی دائما استرس، فشار و عذاب. هیچ کجای دفترچه آزمون نگفته بودند که بخشی از هزینه ها با ماست.
وی افزود: چندین بار تاریخ دوره را عقب انداختند از اول اسفند به ۱۵ فروردین، بعد اول اردیبهشت بعد هم سوم خرداد و این یعنی بلاتکلیفی محض. کدام کارفرما حاضر می شود هر ماه ۱۰ روز به ۱۰ روز حقوق بدهد. برای همین خیلی ها مجبور شدند از کارشان استعفا دهند. تازه با تهدید دانشگاه هم برای پرداخت شهریه روبرو هستیم.

دروس و محتوای بی کیفیت دوره تربیت حرفه ای معلمی
یکی دیگر از پذیرفته شدگان گروه آموزش ابتدایی می گوید: از اول اسفند کلاس ها آغاز شد، برای تغذیه و اسکان هیچ خدماتی ندادند، یک میلیون و۳۵۰ هزار تومان شهریه می خواهند و مبلغ ۸۲۰ هزار تومان هزینه خوابگاه بدون تغذیه می شود. دروس و محتوا بی کیفیت و تکراری هستند. رفتار مسئولین دانشگاه فرهنگیان بسیار دور از انتظار است.
وی ادامه داد: کش دادن دوره تا ۲۳ شهریور، گرفتن امتحان بدون فرصت مطالعه برای آمادگی برای امتحان، موکول کردن کارورزی به ترم دوم و مصادف شدن با تعطیلات تابستان به طوری که مدارس تعطیل هستند و رسما کارورزی فقط در یک مدرسه خاص و به طور فشرده برگزار می شود. این مسائل تنها بخش کمی از مشکلات پذیرفته شدگان ماده ۲۸ است.

اجازه امتحان به شرط پرداخت شهریه
یک پذیرفته شده دیگر نیز می گوید: چون هزینه پرداخت دوره در نیم ترم اول را نداشتم به رغم حضور کامل در کلاس های دوره اجازه امتحان دادن در نیم ترم اول را به من ندادند و به سادگی افرادی را که در چند مرحله تأیید صلاحیت علمی شدند را به خاطر پول از استخدام محروم می کنند.
یکی دیگر از پذیرفته شدگان نیز با بیان اینکه برخورد آموزش و پرورش غیرمحترمانه است به خبرنگار مهر تاکید کرد: پذیرفته شدگان این دوره اکثرا دارای مدرک کارشناس ارشد و دکتری از بهترین دانشگاه های کشور هستند اما محتوای دوره ها بسیار ضعیف است و فقط وقت گیر است، به این مطلب وقت گیر بودن دوره ها، پرداخت نکردن حقوق، بیمه نبودن، دوری راه، نبودن خوابگاه مناسب، بیکاری ناشی از شرکت در دوره ها و هزینه های زندگی را نیز اضافه کنید.
این گلایه ها تنها بخشی از صحبت های پذیرفته شدگان است. بیش از هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی نسبت به وضعیت خود گلایه و انتقاد دارند که در انتظار پاسخ و حل مشکل از سوی مسئولان کشوری هستند.
این انتقادات و گلایه ها در حالی است که وزیر آموزش و پرورش از برگزاری دور جدید استخدامی در سال ۹۵ سخن می گوید.


خبر ۱۳ تیر ماه ۹۵ –هزینه‌های میلیونی شهریه و خوابگاه و بازهم آزمون برای راهیابی به آموزش وپرورش


خبرگزاری تسنیم: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش با مشکلات متعددی مواجه هستند تا جایی که برای بیان بخشی از مشکلات خود به رئیس جمهور و رئیس مجلس متوسل شده‌اند اما هیچ نهادی نیست که بر مشکلات استخدام اخیر آموزش وپرورش نظارت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ۲۷ شهریور سال ۹۴ آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب ۵ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برگزار شد، پس از اعلام نتایج حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی برای گذراندن دوره‌های آموزشی راهی دانشگاه فرهنگیان شدند. این در شرایطی بود که به دلیل پذیرش بومی حدود ۴۰۰ ظرفیت آزمون استخدامی آن هم عمدتاً در مناطق محروم خالی ماند.
آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش که پس از تأسیس دانشگاه فرهنگیان برای نخستین بار با توجه به ماده ۲۸ اساسنامه این دانشگاه با هدف جذب نیرو از میان فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها برگزار شد با حاشیه‌های متعددی همراه بود.
پذیرفته شدگان در این آزمون برای دوره‌های آموزشی ۹ ماهه باید هزینه‌ای معادل ۱.۵ میلیون تومان را آن هم بدون فراهم بودن خوابگاه پرداخت کنند.
برگزاری دوره‌های آموزش معلمی توسط دانشگاه فرهنگیان با اعتراضات گسترده‌ای از سوی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی همراه بود تا جایی که این افراد برای بیان مشکلاتشان دست به دامان رئیس جمهور شده و نامه‌ای را خطاب به او تهیه کردند.
به گزارش تسنیم، آموزش‌وپرورش برای جبران کسری نیروی انسانی خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد اما دریافت هزینه‌های آموزش از پذیرفته‌شدگان چه توجیهی دارد‌؟ چنین رویه‌ای که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باب شده به لحاظ قانونی مجاز است؟ آیا یک وزارتخانه می‌تواند آزمون استخدامی برگزار و بابت آموزش افراد از آنها شهریه میلیونی دریافت کند؟
یکی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش به تسنیم می‌گوید:‌ هر هفته باید حدود ۱۰۰ هزار تومن هزینه کنم که به دانشگاه محل آموزش دوره مهارت‌های معلمی برسم، مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر از خراسان شمالی تا مازندران. این دوره آموزشی بدون هیچ حقوق و مزایایی برای ما که استخدام شده‌ایم برگزار می‌شود.
وی افزود: ما متحمل زندگی در خوابگاهی شده‌ایم که حتی ابتدایی‌ترین امکانات از قبیل بهداشت و اتاق مناسب هم ندارد و فجیع بودن این اتفاقات زمانی به چشم می‌آید که بدانید بابت تمام این مسائل هزینه‌های مالی گزافی مثل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شهریه و ۷۰۰ هزارتومان هزینه خوابگاهی که به انبار بیشتر شبیه است از ما دریافت می‌کنند همچنین هر هفته ۱۰۰هزارتومان بابت ایاب ذهاب و غذا پرداخت می‌کنیم.
این پذیرفته شده عنوان می‌کند:‌ دریافت شهریه کاملاً غیرقانونی است چون در دفترچه ثبت نام درج نشده بود. از این هم که بگذریم هزینه‌ای که دریافت می‌کنند چند برابر هزینه‌ای است که صرف دوره آموزشی می‌شود. از سوی دیگر سخت است فردی را که دانشجوی دکتری بوده مانند بچه مدرسه‌ای پشت در گذاشته و بگویند اگر شهریه را پرداخت نکنید نمی‌گذاریم امتحان بدهید.
پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی می‌گویند که در دفترچه ثبت‌نام اعلام نشداز آنها شهریه اخذ می‌شوداین در حالی است که نعمت الله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان به تسنیم می‌گوید:‌ از ابتدا تامین خوابگاه و غذا جزو تعهدات دانشگاه نبود و اعلام کرده‌ بودیم، پذیرفته‌شدگان باید به صورت آزاد از خوابگاه استفاده کنند چرا که این دانشگاه‌ها در بسیاری از مناطق خوابگاه ندارد.
در حالیکه معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان می‌گوید: برای کاهش مشکلات داوطلبان، این فرصت را فراهم کردیم تا برخی دروس را در شهر محل سکونت خود طی کنند. داوطلبان معتقدند که دریافت انتقالی چندان هم آسان نیست چرا که کلاس‌ها باید به حدنصاب لازم برسد وشهریه دریافتی بابت انتقال زیاد است.
آموزش‌وپرورش برای پرداخت شهریه دوره‌های آموزشی قول پرداخت وام را به داوطبان داده بود اما هیچ وامی برای پرداخت شهریه در اختیار آنها قرار نگرفت.
محمد حسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش در این رابطه می‌گوید:‌ ما توانستیم، هزینه ۵ و ۶ میلیونی را با تعدیلی که انجام دادیم به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسیم که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آن سهم داوطلب است. اعطای وام نیز از سوی معاونت پشتیبانی پیگیری می‌شد که محقق نشده است.

بخش دیگر از نظرات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی بدین شرح است:‌
واقعا این رفتار و برخورد آموزش و پرورش مایه ننگ و آبروریزی برای دولت است.نهادی که بزرگترین متولی فرهنگ در جامعه است مثل راهزنان جلوی یک عده جوان نخبه و بیکار را گرفته و تقاضای پول می‌کند. آن هم از افرادی که قرار است به عنوان همکار ۳۰ سال با این مجموعه کار کنند. گرفتن هزینه‌ها و شهریه‌های میلیونی برای ما که هنوز کار نکردیم عدالت نیست.
هیچکس نیست به مسئولان بگوی، اعتبار ندارید مجبور نیستید ۶ ماه دوره فشرده هزار کیلومتر آنطرف‌تر برای ما کلاس برگزار کنید و افراد را مجبور به حضور در کلاس‌ها کنید این دروس را می‌توانستید مجازی ارائه کنید.
افرادی که به دلیل مشکلات فراوان خواستار برگزاری دوره در شهر خودشون بودند علاوه بر شهریه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی باید برای هر یک ساعت درس نظری ساعتی۲۵ هزار تومان و هر یک ساعت درس عملی ساعتی۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان شهریه بدهند، یعنی هزینه اساتید و هزینه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان رو خودشان باید پرداخت کنند. در برخی رشته‌ها و شهرها برای دو ترم ۳ تا ۴ میلیون باید پرداخت کنند. آزمون جامع نیز که در پایان دوره‌های آموزشی قرار است برگزار شود منجر به نگرانی شده است.
پذیرفته‌شدگان پول چه چیزی را باید پرداخت کنند؟پول استاد؟ استادی که از روی راهنمای معلم درس می‌دهد باید از ما پول بگیرد؟ هر سوالی میپرسیم جواب سربالا می‌دهند، آزمون جامع برای فردی است که چهار سال در دانشگاه فرهنگیان درس خوانده است نه برای فردی که کلا ۶ ماه دوره دیده است.
به گزارش تسنیم، پس از اتمام دوره‌های آموزشی در آزمون جامع پایانی نیز شرکت کنند. این آزمون قرار است در مرداد ماه برگزار شود و متشکل از آزمون کتبی و مهارتی است که در بخش آزمون کتبی دو درس در هر رشته، امتحان گرفته خواهد شد.
در بخش مهارتی نیز از فرد خواسته می‌شود تا در موقعیت های پیش بینی شده، اقدام به تدریس کند و سه داور در رشته علوم تربیتی، رشته تخصصی فرد و معاون پردیس یا رئیس گروه کارورزی‌، نحوه تدریس او را ارزیابی کرده و در رابطه با عملکرد فرد در شغل معلمی قضاوت می‌کنند و ملاک راه‌یابی افراد به شغل معلمی قبولی در آزمون جامع است.
به گزارش تسنیم، این افراد قرار است از ابتدای مهر امسال به عنوان معلم به مدارس کشور وارد شوند و هیچ نهادی نیست که بر روند برگزاری این آزمون و مشکلات پیش روی پذیرفته شدگان و دریافت شهریه از آنها نظارت کند.


خبر ۹ تیر ماه ۹۵ -تبدیل وضعیت استخدامی ۴هزار مربی حق التدریس فنی و حرفه ای

رحمت الله رحمتی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل فنی و حرفه ای استان زنجان افزود: تا کنون برای ۵۰درصد مربیان حق التدریسی که طی آزمون سال ۹۳، حائز شرایط تبدیل وضعیت شدند، شرایط تبدیل وضعیت به استخدام رسمی فراهم شده است.
وی ادامه داد: در صورت مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جهت تعریف و تایید پست های سازمانی مورد نیاز در سازمان آموزش فنی و حرفه ای، روند تبدیل وضعیت سایر مربیان نیز انجام خواهد شد.
رحمتی اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری توجه جدی به توسعه منابع انسانی هم در بعد ارتقا مهارت و دانش مربیان و کارکنان و هم توجه به مسائل معیشتی آنان را مدنظر قرار داده است.
وی با بیان اینکه رشد و ترقی هر جامعه ای در سایه کار و تلاش مستمر اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: مهارت آموزی، امید و زمینه اشتغال را برای کارجویان فراهم می کند.
رحمتی به ضرورت جدی گرفتن آموزش های فنی و حرفه ای و ارائه آموزش های نو و به روز در مراکز مهارت آموزی اشاره کرد و افزود: میدان عمل و تحقق اقتصاد مقاومتی وابسته به مهارت آموزی است.
در این آیین محمدرضا انصاری به عنوان سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان منصوب و از خدمات شش ساله قاسم صیادی مدیرکل قبلی این اداره کل تقدیر شد.
اداره کل فنی و حرفه ای استان زنجان دارای ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت در سراسر این استان در دو بخش خواهران و برادران است.
۱۳۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد نیز در سطح زنجان در زمینه ارائه آموزش های مهارتی فعال هستند.


خبر ۸ تیر ۹۵ : افزایش معلمان قرآنی در سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ،مراسم بازدید علی اصغر فانی وزیر آموزش و پروش عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان در محل برگزاری نمایشگاه قرآن انجام شد.
در این مراسم فانی با بیان این که در کشور ۱۰۵ هزار مدرسه و بالغ بر ۱۳ میلیون دانش آموز، ۲۶ میلیون  خانواده وجود دارد عنوان کرد: در دولت یازدهم به خصوص ۴۰ میلیون مخاطب آموزش و پرورش نگاه ویژه ای شده است و برنامه های فرهنگی و قرآنی قابل توجهی انجام می شود.
وی ادامه داد: برای احیای فرآیند قرآن خوانی در حال حاضر ۶۵۰ دارالقرآن در سراسر کشور وجود دارد که امیدواریم تا سال ۹۶ این تعداد به هزار و ۵۰۰ دارالقرآن افزایش یابد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که دارالقرآن ها قرارگاه های آموزش قرآن در سراسر کشور برای دانش آموزان هستند گفت: قصد داریم مباحث حفظ موضوعی، روخوانی و قرائت قرآن نیز با نگاه جدی تری دنبال شود.
وی اظهار کرد: در متوسطه اول و دوم به دانش آموزان مفاهیم موضوعی قرآن تعلیم داده می شود و هم چنین برنامه هایی برای آشنایی بیشتر با زندگی ائمه معصومین در نظر گرفته شده است.
فانی در خصوص تامین نیروی انسانی برای آموزش مفاهیم قرآنی بیان کرد: برای تقویت و بهسازی نیروی انسانی قرآنی علاوه بر آن که معلمان حاضر در آموزش و پرورش به این امر می پردازند از طریق دانشگاه فرهنگیان نیز به تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام کردیم همچنین بخشی از معلمان هم از طریق ماده ۲۸  گروه معلمان قرآنی اضافه می شود.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: نیروی انسانی که از طریق ماده ۲۷ به حرفه معلمی مشغول می شوند در واقع دانش آموختگانی از رشته های مختلف هستند که پذیرش در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان اقدام می کنند و در طی این مدت آموزش های لازم برای تبیین مفاهیم فرهنگی و قرآنی را پیدا می کنند.
فانی با اشاره به این که به طور کلی به بحث تامین نیروی انسانی متخصص نگاه ویژه ای در آموزش و پرورش می شود گفت: علاوه بر فعالیت دارالقرآن ها بیش از ۵۵ هزار مدرسه در سراسر کشور به اقامه نماز جماعت می پردازند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که چنین اقدامی باعث ترغیب دانش آموزان به امر نماز می شود اظهار کرد: در سال ۹۶-۹۵ قصد داریم تعداد مدارسی که اقامه نماز را دارند افزایش دهیم.
فانی در بخش دیگری از صحبت هایش به نحوه آموزش های قرآنی اشاره داشت و عنوان کرد: بیش از ۶۰ هزار ساعت برنامه تصویری و بسته آموزشی برای آموزش معلمان تدارک دیده شده تا  از روش های آموزشی بهتر برای تبیین مفاهیم به دانش آموزان استفاده شود.
وی در پایان یادآور شد: با مشارکت نهادهای فرهنگی و سایر دستگاه های مربوطه باید به تقویت آموزش و پرورش بپردازیم چرا که تقویت این نهاد باعث بهبود عملکرد در جامعه می شود.
گفتنی است، وزیر آموزش و پرورش از تمامی غرفه های مربوط به فعالیت های آموزشی و پرورشی و همچنین غرفه دانشگاه فرهنگیان که با هدف تبیین مفاهیم قرآنی به دانشجو معلمان برگزار شده بود دیدن کرد و از عملکرد مفید نمایشگاه قرآن در سال جاری بسیار قدردانی کرد.
شایان ذکر است، وزارت آموزش و پرورش امسال از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به عنوان دستگاه برتر فعالیت های قرآنی شناخته شده است.


خبر ۶ تیر ماه – کمبود ۲۷۰ معلم ابتدایی در بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،عباس لامعی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به مشکلات کمبود و بحران فضای آموزشی در حاشیه شهرها، گفت: روند بازنشستگی معلمان طی سال‌های اخیر و اضافه شدن جمعیت دانش‌آموزان، کمبود معلم در دوره ابتدایی را تشدید کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کمبود ۲۷۰ معلم ابتدایی در بیرجند خبر داد و افزود: امسال برای نخستین بار ۴۲۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان وارد بدنه آموزش و پرورش می شوند.
لامعی بیان کرد: همچنین ۷۵ نیرو استخدامی جذب شده نیز از ابتدای سال تحصیلی مشغول فعالیت می‌شوند و سهیمه استخدامی جدید امسال نیز ۱۴۵ نفر است اما با این وجود کمبودهای نیروی انسانی آموزش و پرورش به اندازه ای است که همه این موارد تنها ۷ درصد نیروی ما را تامین می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اجرای پروژه مهر بازگشایی مهر، یادآور شد: بر اساس ارزیابی های به عمل آمده توسط وزارت آموزش و پرورش از ستاد پروژه مهر این استان، آموزش و پرورش خراسان جنوبی توانسته است دو سال متوالی رتبه اول تا سوم کشوری را کسب کند.
علی اصغر موسوی کیا، معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه در حال حاضر دو هزار و ۶۱۲ آموزشگاه با هشت هزار و ۴۵۳ کلاس درس در این استان دائر است.
وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۵۲ هزار و ۸۸۴ دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: حدود ۵۱.۳۱ درصد از این دانش‌آموزان پسر و ۴۸.۶۹ درصد نیز دانش‌آموزان دختر هستند.

سکونت ۳۱.۴۳ درصد دانش‌آموزان استان در مناطق روستایی
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۸.۵۷ درصد دانش‌آموزان استان در مناطق شهری ساکن می‌باشند، عنوان کرد: تنها حدود ۳۱.۴۳ درصد دانش‌آموزان در مناطق روستایی هستند.
موسوی کیا با اشاره به کاهش جمعیت دانش‌آموزی در بسیاری از روستاهای استان، بیان کرد: با توجه به اصلی‌ترین سیاست وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی و به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و صرفه‌جویی در منابع مالی و انسانی لذا ارتقاء تراکم کلاسی و ادغام کلاس‌های کم جمعیت و قابل ادغام ضروری است.
وی با توجه به سیاست آموزش و پرورش در این زمینه، گفت: باید مدارسی که تعداد دانش‌آموزان آن‌ها زیر نرم مصوب بوده در مدارس دیگر ادغام شود، اما ما به هر کلاسی که ۱۵ دانش‌آموز داشته مجوز تشکیل کلاس داده‌ایم.

مدارس شبانه روزی با بهترین امکانات ظرفیت آنان خالی مانده است
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه متوسطه بیشتر مشکل داریم چرا که حد نصاب تشکیل کلاس در این مقطع ۶۰ نفر است که در مناطق روستای این آمار را به ۳۰ نفر کاهش دادیم اما با این وجود هم مشکل وجود دارد.
موسوی کیا با اشاره به اینکه ۱۳۱ آموزشگاه استان زیر ۶۰ نفر و از این تعداد ۳۱ آموزشگاه  زیر ۳۰ نفر هستند، تصریح کرد: این درحالی است که مدارس شبانه روزی با بهترین امکانات ظرفیت آنان خالی مانده است و تعداد ۱۵ مورد آنان زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند.
به گفته وی باید تلاش شود تا با همراهی مردم تمام مدارس زیر نرم در مدارس شبانه روزی ساماندهی شوند تا به صورت رایگان از بهترین امکانات آموزشی برخوردار شوند.
معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۵.۶ درصد مدارس ابتدایی استان زیر ۱۵ نفر جمعیت و مدارس کوچک هستند، گفت: این مهم می طلبد برای حداقل دانش آموزی معلم اختصاص دهیم.
موسوی کیا بیان داشت: هم اکنون ۱۹۵ کلاس درس متوسطه اول و دوم استان زیر نرم هستند که بایستی هدایت شوند.


خبر ۱ تیر ماه ۹۵ – ورود ۲۵ هزار معلم جدید به مدارس در مهر ماه ۹۵

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از ورود ۲۵ هزار معلم جدید به مدارس در مهر امسال خبر داد و گفت: ترم تابستانی دانشگاه فرهنگیان از ۲۶ تیر ماه آغاز می‌شود.
نعمت‌الله موسی‌پور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: در تابستان جاری، دوره تابستانی خواهیم داشت تا شرایط را برای دانش‌آموختگی دانشجومعلمان سال ۹۱ زودتر از موعد تعیین شده فراهم کند.
وی ادامه داد: زودتر از موعد تعیین شده به معنی زودتر از بهمن ماه است یعنی به طور معمول و بر اساس روال دانشگاه، ورودی‌های بهمن ماه قاعدتاً در بهمن‌ماه فارغ‌التحصیل می‌شوند و در نتیجه فارغ‌التحصیلان بهمن ماه به مدت حداقل ۸ ماه باید منتظر بمانند تا وارد کادر آموزشی وزارت آموزش و پرورش شوند.

* صرفه‌جویی یک‌هزار میلیارد تومانی با ورود ۸ ماه زودتر دانشجومعلمان به مدارس
موسی‌پور با بیان اینکه این ۸ ماه زیان‌های اقتصادی زیادی را برای جامعه و دولت و حتی آثار منفی برای اشخاص دارد، گفت: محاسبات ما نشان می‌دهد که اگر برای ۲۲ هزار دانشجومعلم طوری برنامه‌ریزی کنیم که در شهریور ماه فارغ‌التحصیل شوند و در مهر وارد مدارس شوند، در عمل چیزی بیش‌تر از هزار میلیارد تومان فقط صرفه‌جویی اقتصادی شده است.
وی اضافه کرد: به عبارت دیگر وقتی این افراد از اول مهر سر کلاس می‌روند، یکسال زودتر سر کار حضور می‌یابند که به لحاظ شخصی و اجتماعی حائز اهمیت است؛ نکته اول این است که ارزش یکسال عمر را نباید نادیده گرفت؛ در عین حال جایگزین کسانی که یکسال دیرتر سرکار می‌روند، باید حق‌التدریس گرفته شود و حق‌الزحمه این افراد نیز باید محاسبه شود که مجموع این موارد نشان می‌دهد که یک هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با بان اینکه این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی نیز هست، افزود: اینکه دانشجومعلمان بتوانند به جای دوره ۴ ساله، ۳.۵ ساله فارغ‌التحصیل شوند، خیلی خوب است و جزو شاخص‌های آموزش عالی است و از این منظر، وضع این شاخص یعنی طول دوره تحصیل بهبود می‌یابد و کوتاه‌تر می‌شود.

* برگزاری دوره تابستانی برای ۱۸ هزار دانشجومعلم ورودی سال ۹۲
موسی‌پور با بیان اینکه این شرایط را برای دانشجومعلمان ورودی سال ۹۲ نیز اجرا می‌کنیم، اظهار داشت: در سال ۹۲ هم حدود ۱۸ هزار دانشجومعلم پذیرش کرده‌ایم که آنها هم بهمن‌ماه وارد دانشگاه شدند و برای آنها هم تلاش می‌کنیم که با برگزاری نیم‌سال تابستانی در امسال و سال آینده، بتوانیم آنها را هم به گروهی برسانیم که در مهر سال ۹۶ وارد عرصه کار شوند.
وی ادامه داد: این اقدام نیز صرفه‌جویی چند صد میلیاردی خواهد داشت اما دستاورد آموزشی این کار بیش از فایده اقتصادی آن باید مورد نظر قرار گیرد یعنی بحث ورود تحصیل‌کرده‌های لیسانس به جای کسانی است که ممکن است واجد شرایط نباشند و در آموزش و پرورش به صورت حق‌التدریس کار کنند.

* ایجاد عدالت آموزشی با ورود دانشجومعلمان به مناطق محروم
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان عملاً اولین گروه فارغ‌التحصیلان خود را امسال به عرصه کار می‌فرستد اما این فارغ‌التحصیلان با رویکرد جدیدی آموزش دیدند و با شرایط جدیدی تربیت شدند و امیدواریم آنها بتوانند به این شعار که «دانشگاه فرهنگیان به عنوان رکن تحول بنیادین آموزش و پرورش ایفای نقش می‌کند»، عمل کنند.
وی با بیان اینکه این معلمان از نظر عدالت آموزشی هم در مناطق محروم مشغول به کار می‌شوند، افزود: حضور دانشجومعلمان در مناطق محروم موجب می‌شود که شرایط آموزشی بهتری با حضور معلمان آموزش‌دیده و تازه‌نفس فراهم شود.

* ورود ۲۵ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در مهر ۹۵
موسی‌پور اضافه کرد: آموزش و پرورش در سال‌جاری حدود ۴۰ هزار نفر بازنشسته دارد و با ورود ۲۲ هزار دانشجومعلم ورودی سال ۹۱ و ۳ هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی، حدود ۲۵ هزار نفر جایگزین نیروی‌های بازنشسته وارد آموزش و پرورش می‌کنیم.
وی ادامه داد: سال آینده هم اگر ۱۸ هزار دانشجومعلم ورودی سال ۹۲ در کنار ۱۰ هزار نفری که قرار است بر اساس ماده ۲۸ جذب شوند، در نظر بگیریم، در سال آینده هم ۲۸ هزار نفر وارد آموزش و پرورش خواهند شد.

* امکان مهمان شدن دانشجومعلمان در پردیس‌ها طی دوره تابستانی

* افزایش ۲۰ درصدی حق‌التدریس اساتید در دوره تابستانی
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه مهمان شدن بین پردیس‌ها یکی از امتیازات دوره تابستانی است، گفت: در نیم‌سال تابستانی به دانشجومعلمان اجازه می‌دهیم که در بین پردیس‌ها بتوانند جابه‌جا شوند و در جایی درس‌هایشان را بگیرند که تعداد بیشتری واحد بتوانند انتخاب کنند.
وی افزود: دومین نکته این است که بتوانیم از اساتید با کیفیت بهره بگیریم و علاوه بر دستورالعمل‌هایی که در این زمینه صادر شده و بر کیفیت مدرسان دوره تابستانی تأکید شده است، در عین حال دانشگاه موافقت کرده است که ۲۰ درصد حق‌التدریس دوره تابستانی را افزایش دهد و از این طریق، انگیزه بیشتری را برای تدریس در این دوره فراهم کند. البته جبران زحمات اساتیدی را داشته باشد که می‌پذیرند در دوره تابستان تدریس کنند.

* اجرای طرح تجمیع دروس آزمایشگاهی در دوره تحصیلی تابستان
موسی‌پور ادامه داد: نکته سوم درباره امکانات رفاهی است و دانشگاه شرایطی را ایجاد کرده است و طی بخشنامه‌هایی، بودجه‌هایی را در اختیار پردیس‌ها قرار داده است تا بتوانند امکانات رفاهی تحصیل تابستانی را فراهم کنند، مخصوصاً مناطق گرمسیر امکانات ویژه خواهند داشت.
وی اضافه کرد: نکته چهارم این است که در دروس کارگاهی و آزمایشگاهی پیش‌بینی کردیم که در برخی پردیس‌ها امکانات بیشتری را فراهم کنیم و افرادی که نیاز به این دروس دارند در آنجا درس بخوانند و اسم آن را طرح «تجمیع دروس آزمایشگاهی» گذاشتیم.

* آغاز دوره آموزشی تابستانی برای ۴۰ هزار دانشجومعلم از ۲۶ تیر ماه
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: دوره تحصیلی تابستانی از ۲۶ تیر ماه آغاز می‌شود و تا این زمان هم انتخاب واحد را داریم که البته مدت انتخاب واحد ۱۰ روز بوده و به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه دوره تابستانی برای ۲۲ هزار دانشجومعلم ورودی ۹۱ و ۱۸ هزار دانشجومعلم ورودی ۹۲ برگزار می‌شود، افزود: ۶ هفته درس و یک هفته هم امتحانات را خواهیم داشت و حدود دو ماه این دوره طول خواهد کشید.

* دانشجومعلمان ورودی ۹۱ آزمون جامع ندارند
موسی‌پور ادامه داد: دوره آموزشی دانشجومعلمان هفته دوم شهریور تمام می‌شود و از ۱۳، ۱۴ شهریور نیز بررسی پرونده، نهایی کردن نمرات و صدور گواهی موقت برای معرفی به آموزش و پرورش انجام شود.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا آزمون جامع برای دانشجومعلمان ورودی ۹۱ برگزار می‌شود؟»، بیان داشت: آزمون جامع به معنایی که پیش‌بینی شده بود، برگزار نمی‌شود و جایگزینی برای آنها پیش‌بینی شده است؛ در واقع گزارش یا کارنامه‌ای از فعالیت‌هایشان را به محل خدمت آنها ارائه می‌دهیم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: ممکن است یک تعدادی از این ۲۲ هزار نفر، حدود ۲۰ واحد باقیمانده داشته باشند که بین ۲ تا ۱۰ درس است؛ وزارت آموزش و پرورش موافقت کرده است که این افراد وارد عرصه کار شوند و واحدهای باقیمانده آنها را بتوانیم به صورت واحد مجازی و حضوری به صورتی که با کار آنها تداخل نداشته باشد، ارائه دهیم.
وی افزود: اگر آموزش و پرورش این افراد را از مهر به کار نگیرد، در نیمه سال که واحدهای درسی آنها تمام می‌شود نیز نمی‌تواند به کار بگیرد و یک‌سال شروع به خدمت آنها به تأخیر می‌افتد.
موسی‌پور بیان کرد: ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر از ۲۲ هزار دانشجومعلم ورودی سال ۹۱، در رشته آموزش ابتدایی تحصیل کردند و حدود ۸۸۰۰ نفر دیگر هم دانشجوی رشته‌های دبیری و مشاوره هستند که موضوع واحد باقیمانده برای ۸۸۰۰ نفر است و رشته‌های آموزش ابتدایی تمام واحدهای درسی خود را در تابستان امسال به پایان خواهند رساند.
وی ادامه داد: از بین ۸۸۰۰ دانشجو معلم رشته‌های دبیری و مشاوره هم حدود ۱۵۰۰ نفر تمام واحدهای خود را خواهند گذراند و مابقی طبق همان روش که اعلام شد، در طول سال تحصیلی و همزمان با تدریس در نزدیک‌ترین پردیس محل کار که رشته آنها را دارد، تحصیل خواهند کرد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که تا زمانی که این افراد تمام واحدهای درسی خود را بگذرانند احتمالاً با مدرک فوق دیپلم کار می‌کنند و بلافاصله وقتی مدرک لیسانس را گرفتند، با مدرک جدید ادامه کار می‌دهند.
وی همچنین درباره جنسیت ۲۲ هزار دانشجومعلم ورودی ۹۱ گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر دانشجومعلم مرد و کمتر از ۱۰ هزار نفر دانشجومعلم زن هستند یعنی نسبت آنها ۵۷ به ۴۳ درصد است.

* دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در حال برگزاری است
موسی‌پور با بیان اینکه دوره آموزشی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دایر است، اظهار داشت: تا ۷ مرداد امتحانات آنها برگزار می‌شود و از ۹ تا ۲۱ مرداد فعالیت‌های فرهنگی آنها اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی از ۲۳ تا ۲۹ مرداد آزمون‌های جبرانی خواهند داشت و ۶ تا ۱۲ شهریور، ارزشیابی پایانی شایستگی معلمی یا آزمون جامع برگزار می‌شود و پس از آن صدور گواهی و اعلام اسامی به آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

منبع : خبرگزاری فارس

 

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

۲ دیدگاه تاکنون.

  1. f گفت:

    ثبتنام برای آزمون ۱۰هزار نفر لیسانسه خارج از دانشگاه فرهنگیان تموم شده؟؟
    خواهشا پاسخ دهید
    حداقل معدل چنده؟
    بهتر بود اینارو هم در مطالب بالا میاوردید
    ——-
    مدیر سایت : خیر دوست گرامی، ثبت نام احتمال زیاد مهر ماه هست.

    [پاسخ]

  2. شب بو جلفایی گفت:

    کاردانی حسابداری دارای مدرک ICU

    [پاسخ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.