خانه » اطلاعیه های مهم » ۴۷ درصد از مجریان طرح‌های اشتغال، زنان هستند

۴۷ درصد از مجریان طرح‌های اشتغال، زنان هستند

متن آگهی:

۴۷ درصد از مجریان طرح‌های اشتغال، زنان هستند
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت:خوشبختانه زنان سهم به‌سزایی در اشتغال‌زایی جامعه هدف این نهاد دارند و در حال حاضر ۴۷ درصد از این سهم را به خود اختصاص داده‌اند.
منصور عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: بر اساس بند «ب» ماده ۳۹ برنامه پنجم توسعه، نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) مکلف هستند سالیانه ۱۰ درصد از مددجویان خود را پس از توانمند‌سازی از چرخه حمایتی خارج کنند. از این‌رو سالانه اعتبار ویژه‌ای از محل تبصره‌های قانون بودجه به این امر اختصاص می‌یابد.
این مسئول ادامه داد: امسال مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال از محل بند «ج» تبصره ۱۶ قانون برنامه بودجه برای این منظور پیش‌بینی شده که طی شش ماهه اخیر ۵۰ درصد از آن از طریق بانک مرکزی به شبکه بانکی استان ابلاغ شد ولی بانک‌ها به علت محدودیت منابع قرض‌الحسنه تاکنون فقط به اندازه ۱۱۰ میلیارد ریال پرونده از کمیته امداد پذیرش کرده‌اند.
وی تصریح کرد: طی مدت زمان مذکور تعداد ۳۰۰ طرح با اشتغالزایی ۳۶۰ نفر و با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال با محوریت خدمات فنی، تولیدی، کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی به مرحله اجرا رسیده است.
عبادی افزود: خوشبختانه سهم زنان از اشتغال ایجاد شده در طول سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و از ۳۰ درصد در سال ۹۱ به ۴۷ درصد در سال ۹۴ ارتقا یافته و امیدواریم با اجرای برنامه‌های استعدادیابی، مشاوره‌های شغلی و ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سهم این بخش از گروه هدف افزایش چشم‌گیری داشته باشد.
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در ادامه، برنامه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را در تحقق اشتغال‌زایی بسیار مهم برشمرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال ۷۵۰ نفر از افراد جامعه هدف با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در دوره‌های مختلف آموزش‌های مهارتی شرکت کردند که خوشبختانه ۶۰ درصد از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: استعدادیابی، انجام مشاوره شغلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، نظارت بر فرآیند اجرای طرح اشتغال، برخورداری از پوشش‌های بیمه‌ای برای پیشگیری از بازگشت به چرخه حمایت و در نهایت کمک به بازاریابی محصول تولید شده از مراحلی است که کمیته امداد برای اشتغال روز افزون جامعه هدف ارایه می‌دهد.
عبادی یادآور شد: زنانی که در امر اشتغال‌زایی و خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد موفق هستند تمام اقشار از جمله بد سرپرست،بی سرپرست، دختران بازمانده از تحصیل و بازمانده از ازدواج را شامل می‌شوند.
 منبع  روزنامه بازار کار
کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.