خانه » اطلاعیه های مهم » نیروهای تحصیلکرده فاقد شغل در تعاونی‌های دانش‌‌بنیان به کار گرفته شوند

نیروهای تحصیلکرده فاقد شغل در تعاونی‌های دانش‌‌بنیان به کار گرفته شوند

متن آگهی:

نیروهای تحصیلکرده فاقد شغل در تعاونی‌های دانش‌‌بنیان به کار گرفته شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد حسینی، بعد از ظهر امروز در دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان یزد با بیان اینکه باید به دنبال تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش‌‌بنیان باشیم، اظهار داشت: تعاونی‌های دانش‌‌بنیان علاوه بر اینکه ثروت تولید می‌کنند، می‌توانند در ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده و فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیز نقش موثری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها از جمله استان یزد، معضل بیکاری اغلب گریبانگیر جوانان تحصیلکرده دانشگاهی است، عنوان کرد: می‌توان با راه‌اندازی تعاونی‌های دانش‌‌بنیان، این جوانان را به کار گرفت.

حسینی همچنین بر لزوم توجه به کارگاه‌ها و صنایع کوچک تعاونی نیز تاکید کرد و افزود: وقت آن رسیده که مسئولان نگاه خود به تعاونی‌ها را عوض کنند و به واحدهای صنعتی کوچک یا کارگاه‌هایی که به طور عمده به شکل تعاونی اداره می‌شوند، توجه بیشتری نشان دهند.

مشاور معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه صنایع کوچک نقش قابل توجهی در تولید اشتغال دارند، بیان کرد: گرچه کارگاه‌های بزرگ میزان اشتغال بالایی ایجاد می‌کنند اما نکته قابل توجه این است که ۹۵٫۸ درصد از صنایع کشور را صنایع کوچک با اشتغالزایی برای یک تا ۹ نفر تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: نمی‌توان نقش موثر واحدهای کوچک صنعتی را در تولید، اشتغال و درآمدزایی برای کشور نادیده گرفت و لازم است مسئولان در رسیدگی به این واحدها تجدید نظر کنند.

حسینی با بیان اینکه واحدهای بزرگ صنعتی همواره بیشتر دیده شده‌اند، تصریح کرد: گرچه از این صنایع به عنوان صنایع بزرگ یاد می‌شود اما واقعیت این است که مجموع این واحدها ارزش افزوده و اشتغال کمتری در مقایسه با مجموع واحدهای صنعتی کوچک ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری بالای این واحدهای صنعتی در توسعه اقتصاد کشور عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد صادرات کشور از واحدهای کوچک انجام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه واحدهای صنعتی کوچک بسیاری در قالب تعاونی‌ آماده کار و فعالیت هستند، تصریح کرد: فعالیت این واحدها نیازمند نگاه جدی‌تر مسئولان به مقوله تعاونی‌ها است.

وی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد ملی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله نظام، تعاونی‌ها باید ۲۵ درصد بار اقتصاد کشور را به دوش بکشند که تحقق این امر نیازمند نگاه بهتر به تعاونی‌ها است.

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تعاونی‌های فعال در استان یزد اظهار داشت: به نظر می‌رسد تعاونی‌ها در استان یزد جای خود را به خوبی باز کرده‌اند و فعالیت موفق چند شرکت تعاونی توانسته دیدگاه مردم را نسبت به این بنگاه‌های اقتصادی بهتر کند.

وی اظهار امیدواری کرد: استان یزد بتواند با توسعه تعاونی‌های دانش‌‌بنیان و استفاده از نیروهای تحصیلکرده بومی، در این زمینه نیز در کشور پیشرو باشد.

به گزارش فارس، در این مراسم از شرکت تعاونی کارکنان نیروگاه یزد، شرکت تعاونی تولیدی سیرنگ، شرکت تعاونی دانش‌بنیان پیشگامان رسانه و آینده زبده، شرکت تعاونی خدمات فنی فولاد، شرکت تعاونی فراگیر غدیر علی‌آباد، شرکت تعاونی کارکنان مسکن سنگ‌آهن مرکزی ایران و اتحادیه تعاونی مصرف کارکنان دولت به عنوان هفت تعاونی برتر استان یزد تجلیل شد.

منبع خبرگزاری فارس

 

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.