خانه » استخدام در استان همدان » مازاد نیروی خانم و کمبود نیروی مرد در آموزش و پرورش همدان

مازاد نیروی خانم و کمبود نیروی مرد در آموزش و پرورش همدان

متن آگهی:

خبر ۲۹ شهریور ۹۴: مازاد نیروی خانم و کمبود نیروی مرد در آموزش و پرورش همدان
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان از تراکم نیروی خانم و کمبود نیروی آقا در برخی از نقاط استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی خزایی شامگاه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تغییر ساختار نظام آموزش در سال جاری هر سه دوره تحصیلی موجود را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: اگر تا سال گذشته تنها دو دوره تحصیلی تحت تأثیر بود امسال شامل همه دوران می‌شود.
وی افزود: تا سال گذشته راهنمایی یک پایه تحصیلی نداشت در حالی که امسال هر سه پایه را دارد و در متوسطه دوم یک پایه حذف خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: این اتفاق باعث جابه‌جایی نیرو خواهد شد که عواقب خود را دارد و در مجموع ۲۷ هزار ساعت نیاز جدید در دوره متوسطه به وجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه این اتفاقات مشکلات بسیاری در پی خواهد داشت، ادامه داد: برای جابه‌جایی این دوره‌ها معلمان نیاز به آموزش دارند تا بتوانیم از آسیب‌ها کم کنیم زیرا نمی‌توانیم مانع این روند شویم.
خزایی با بیان اینکه ۹۵ درصد مشکلات حل شده، خاطرنشان کرد: توزیع نامتوازن نیرو در جنسیت و مکان از مشکلات موجود است زیرا در برخی از مناطق با تراکم نیرو و در برخی دیگر با فقر نیرو مواجه هستیم.
وی گفت: در مرکز استان با تراکم نیرو خانم و با فقر نیرو در آقا مواجه هستیم که البته در شهرستان‌ها هم به همین شکل است به طوری که اگر همه حکم‌ها را بزنیم در مرکز استان برای برخی از نیروهای خانم حکمی باقی نمی‌ماند.
معاون آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه نیروی مازاد به معنای نیروی ناکارآمد نیست، اظهار کرد: این مشکلات به برخی از بخشنامه‌ها و قوانین باز می‌گردد، البته در حال حاضر در ۹۰ درصد از مناطق کمبود معلم نداریم و امیدواریم به زودی برطرف شود.
وی افزود: کتاب جدید تألیف پایه نهم و پنجم داریم که معلمان قبل از سال تحصیلی دوره‌های لازم را دیدند.
خزایی با بیان اینکه ۷۰۰ نفر داخل و خارج استان نقل و انتقال نیرو و ۲۸ نفر نیز تغییر دوره و رسته داشتیم، بیان کرد: نظارتی بر امر ثبت‌نام صورت گرفت به طوری که ۹۷.۵ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام شدند به صوری که در رتبه‌های برتر بودیم.
وی با بیان اینکه با توزیع متوازن رشته‌ای مشکل داریم، ادامه داد: بر اساس برنامه پنجم دانش‌آموزان را باید متوازن توزیع کنیم، که بر اساس استعداد، علاقه، ظرفیت و تجهیز امکانات انجام می‌شود.
معاون آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه بین رغبت و استعداد دانش‌آموزان تفاوت وجود دارد، خاطرنشان کرد: تمایل به رشته تجربی به ویژه بین بانوان به دلیل ظرفیت اشتغال موجود در شبکه بهداشت زیاد است اما بنا به قانون نمی‌توانیم به همه این تقاضاها پاسخ دهیم.
وی با اشاره به اینکه این مسئله در حال حاضر ظلم به نظر می‌رسد اما در آینده مفید به فایده افراد و جامعه خواهد بود، گفت: وقتی تجمع بیش از اندازه در یک رشته شد فردا باید پاسخگو باشیم.
خزایی با بیان اینکه اعتبارات دولتی چندان تأثیری در تعمیر و تجهیز مدارس نداشته، اظهار کرد: اگر اتفاقی افتاده مبنی بر کمک والدین و مردم بوده که به مدرسه انجام شده است.
وی در پایان خواستار همیاری شهرداری برای آسفالت حیاط مدارس شد و گفت: در تبریز شهرداری ۵ میلیارد تومان به مدارس کمک کرده که امیدواریم شهرداری در این راه یاری‌گر مدارس باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

کانال تلگرام استخدامی

جهت مشاهده نیازمندی های روزانه استخدام در روزنامه ها اینجا کلیک کنید

هشدار مهم : کارجویان گرامی لطفا قبل از ارسال شغل مورد درخواست خود به نکات زیر توجه کنید.
* سایت استخدامی هیچ گونه مسئولیتی در تعیین شرایط و مشخصات آگهی های درج شده و یا توافق بین کارجویان و کارفرمایان و سازمان ها ندارد لذا خواهشمند است در ارسال مدارک و مشخصات خود بالاخص در مورد شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی دقت لازم را مبذول فرمایید.
* تنها سازمان ها ، دستگاه های دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون ها هزینه ثبت نام دریافت می کنند. چناچه شرکت و یا بخش خصوصی اقدام به گرفتن وجه در قبال ثبت نام شما کرد هوشیار باشید و از واریز وجه اجتناب کنید.
*متاسفانه بعضی آگهی دهنده ها به طور کامل شرایط و ضوابط خود را در آگهی ها اعلام نمی کنند در صورتیکه شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به دریافت وجه و اخاذی از شما کرد مراتب را به سایت استخدامی اطلاع تا در اسرع وقت آگهی های این آگهی دهندگان حذف و به آنان هشدار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.